vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »

Re: Seilon är tillbaks.

See User information
Det behöver inte översättas seilon, det var ordbajs (copy paste) från nån rysk site, jag la till 666 mest för att förvirra. Det var menat som just ordbajs, inget annat.

Posted on: 2010/3/5 12:42

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
metaphor..

Det är tråkigt att det skrivs ordbajs när man vet om det. Novax/stril lär kalla mycket av det jag skrivit för ordbajs, men för mig var det inte ordbajs när jag skrev det. Skriver man med flit ordbajs så är detta inte rätt forum.

Posted on: 2010/3/5 13:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

seilon skrev:
metaphor..
Det är tråkigt att det skrivs ordbajs när man vet om det. Novax/stril lär kalla mycket av det jag skrivit för ordbajs, men för mig var det inte ordbajs när jag skrev det. Skriver man med flit ordbajs så är detta inte rätt forum.

Fast ordbajset hade ett syfte, då är det motiverat ordbajseri. Tanken med inlägget var att demonstrera en hjärna som havererar, jag misstänker att ironin gick dom flesta förbi.
Sista tiden på vaken så har det varit så mycket just ordbajseri på forumet så man blir blå i ansiktet, så lite ironi skadar inte.

PS. Jag hälsade dig välkommen tillbaka. Tolka inget av det andra än som just ironiserande kring att det knappt var en vecka sen du tog adjö för gott. Du är högst välkommen tillbaka, tro inget annat.

Posted on: 2010/3/5 17:11

See User information
OT.

Novax är en näspetare sysslar mest med näspeteri både här och där.

Posted on: 2010/3/5 17:51

See User information
Näspetare eller ej så har han sagt mest vettigt av alla på det här forumet.

vakna och kultivera.

Posted on: 2010/3/5 18:33
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

See User information
Quote:

BiReal skrev:
Näspetare eller ej så har han sagt mest vettigt av alla på det här forumet.

vakna och kultivera.
Det kallar jag att rapa mantra,en eller 100 inlägg är ok men 9000 inlägg är att rapa mantra,jag gillar novax,så varför inte leva som man lär ut?

Posted on: 2010/3/5 18:39

See User information
Jag tror inte du vet hur han lever.
Dessutom hur han lever hör inte till saken, titta inte utåt utan inåt och se till att kultivera dig själv. Lyssna på det gamla och visa t.ex. confucius, Lao-tzu och shakymuni, som Novax gång på gång har citerat och postat om.

Posted on: 2010/3/5 18:52
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

See User information
Quote:

BiReal skrev:
Dessutom hur han lever hör inte till saken, titta inte utåt utan inåt och se till att kultivera dig själv. Lyssna på det gamla och visa t.ex. confucius, Lao-tzu och shakymuni, som Novax gång på gång har citerat och postat om.

Du tror,där har du fel...så BiReal.När du vet så kom tebax.

Sorry sellion din tråd handlar om No-vax.Han lever här på vaken är väl uppenbart...

Posted on: 2010/3/5 19:02

See User information
Quote:

BiReal skrev:

Hehe...
Ju äldre man blir desto färre saker har man att oroa sig för-men större.

Posted on: 2010/3/5 19:20

See User information
Frågan var väl inte vad jag vet, hur ska jag kunna veta om du känner / vet hur novax lever?.

Ålder har inget med saken att göra.

Posted on: 2010/3/5 21:02

See User information
Sådan som dig har jag inte tid med...att han är din gurru syns tydligt.

Lyssna på det gamla och visa t.ex.

Posted on: 2010/3/5 21:22

See User information
sale & BiReal ta det där i PM.

Lyssna innåt, inte på någon utanför. Jag lyssnar innåt och jag har kommit jävligt långt på det, men det kräver disciplin och att man lär skilja på ego och ens gudomliga oändliga inre.

@BiReal
När sale sa att man ska leva som man lär, vilket Novax/stril/sebben/AndraNamnNovaxHar inte gör eftersom han ständigt skriver här på forumet. Man ska kultivera innåt ändå är han och uttrycker sig till det som är utåt.

Jag tycker Novax sagt otroligt mycket bra saker och är en av de jag lärt mest ifrån på detta forum. Men att inte leva som man lär gör mig misstänksam för antingen så är man vilseledd eller så vilseleder man.

Just det att han kommer tillbaks hela tiden gör att han verkligen inte lever som han lär. Varför försöker han ändra oss om vi ändå är bortom räddning ? :P Sen är frågan också, varför ens försöka rädda oss när allt han behöver finns innåt?

BiReal, förstår du själv vad du menar med att vakna och kultivera?

Den som är vaken på riktigt har mött the powers that be. Ingen går obemärkt förbi när man börjar vakna.

En viktig sak är att förstå att det vi kallar för ondska är en illusion. Men den illusionen lever på de som är rädda, eller egoistiska - de som lever på konflikter samt utan att förstå hur man påverkar andra genom det man säger och gör. Känslan mellan kärlek och hat är svår att se om man inte är vaken. Jag älskar att hata, men jag hatar inte att älska. Hat är en illusion eftersom hat endast kan finnas när vi ger tillåtelse till dess existens.

Den och de varelser som styr makteliten på jorden bortanför vår verklighet, ifrån t.ex. Orion och Sirius, är så onda att de skulle inte tveka att slita oss i stycken för skojs skull. Dessutom lurar de eliten att bygga DUMB's (underjordiska komplex) samt att resa i tiden för att bygga baser på Mars. De vill ha en grupp människor ifrån jorden för att vi ger dem så mycket energi eftersom vi är skapelsens krona - gud personifierade. De skrattar åt oss och skrattar åt gud för att de tagit dennes finanste skapelse och förslavat den. Men i slutändan är det vi som skrattar och det tillsammans med ondskan när den är god eller om den väljer att förinta sig, allt är ett fritt val.

De ifrån Orion och liknande pratar om kärlek, frihet och försöker med fina ord lura oss. De har miljarder med människor i sitt imperium, men över en natt kan den siffran bli noll när dessa människor säger ifrån. Och då kan de inte existera längre eftersom all deras kraft kommer ifrån sina slavar.

Precis som en parasit kan påverka vårt psyke så påverkar de vårt psyke. Men vi är för dem farligare än vad de någonsin kan vara för oss. De finns bara för att vi ger dem tillåtelse.

De vill som sagt ha konflikter och negativa känslor. De vill ha människor som ber till Jesus, Gud och liknande. Allting som handlar om att du måste utföra vissa ritualer t.ex. be med jämna mellanrum eller utföra något som "din gud" säger att du ska göra, är energi till dem.

De har varenda religion på jorden även New Age som energikällor. Precis som i The Matrix är vi batterier åt maskinerna bara att maskinerna i vårt fall är ondskan i form av andra människor evolverade ifrån diverse bakgrunder (bland annat reptiler).

Det kommer komma ett val, där vi kan välja deras väg (teknologin), ingen väg (gör rätt börja om), eller den organiska vägen (människan, naturen, kosmos). Vilket val man än gör så är det rätt, då allt i slutändan blir bra. Det handlar bara om hur snabbt du är ute ur ondskan cykel.

Summan av kardemumman: Ondskan finns inte, det är en illusion. Men upplevelsen av illusion är verklig.

Jag har hamnat i deras våld, jag är glad att jag gjorde det, det lärde mig en hel del. Bland annat lärde jag mig hur rädda de är för oss :).

Ondskan kommer bli en energikälla för skapelsen, vilket den alltid varit. En inspirationskälla att skapa kreativitet ifrån. Vi har endast låtit den existera för att allt är fri vilja. Vi har också lärt oss enormt mycket ifrån ondskan. Precis som när man sticker in handen i en brasa, det gör man bara en gång (när man har en kropp som inte kan heala sig själv ögonblickligen). Vi har låtit ondskan ta över skapelsen, det gör vi bara en gång :) Nästa gång så är det omöjligt eftersom vi (de som inte är onda) har fri vilja och inte ondskan.

BiReal och sale, ni visar en konflikt här ovanför som kunde undvikits om ni bara lärde er förstå varandra.

Att Novax inte lever som han lär är uppenbart eftersom han hela tiden kommer tillbaks. Det är fakta.

- seilon

PS. Det finns betydligt fler allsmäktiga goda än onda och de har betydligt större makt också. Bara att de upprätthåller ondskans illusion i enlighet med vad vi alla gått med på. Ondskan finns för att vi valt det. Det är något vi alla måste acceptera, men vi behöver inte fortsätta acceptera ondskan, bara acceptera att vi gjorde valet att tillåta dess existens.

Posted on: 2010/3/6 9:34

See User information
;)
men snälla sale, ditt ego är förbländande. Dessutom är det Confucius, buddha och Lao Tzu jag syftade på när jag sa "det gamla visa".
Hade du någonsin tagit dig tid till att läsa vad Novax skriver skulle du förstå att det inte är Novax egna lärdomar som han talar om.

Dina härliga antagande att Novax skulle vara min guru och att du vet hur han lever är trevliga, men inte sannings enliga.

Quote:
Sådan som dig har jag inte tid med...

Sådana som jag ? ;)
Din bägare är överfylld.

Resized Image

Posted on: 2010/3/6 17:53

See User information
Quote:

BiReal skrev:
;)
men snälla sale, ditt ego är förbländande. Dessutom är det Confucius, buddha och Lao Tzu jag syftade på när jag sa "det gamla visa".
Hade du någonsin tagit dig tid till att läsa vad Novax skriver skulle du förstå att det inte är Novax egna lärdomar som han talar om.

Dina härliga antagande att Novax skulle vara min guru och att du vet hur han lever är trevliga, men inte sannings enliga.

Quote:
Sådan som dig har jag inte tid med...

Sådana som jag ? ;)
Din bägare är överfylld.

Resized Image
Du bara tror en massa,nu passa du på ..så simpellt Men vad säger du om vi ses i morgon då?Går du med på det ,PS jag tar med mig video...så lägger vi upp det här...har du stake till det ...eller du skriver en massa bulll...Eller face my ass?Bjud på det ,effert som du gillar att göra #bilder"...sluta att blunda nu.

Jag når hela Skåne på 20 min...

Posted on: 2010/3/6 18:07

See User information
Passa på nu? Jag skriver när jag har tillgång till internet (har ingen dator). Klart vi kan träffas irl om du vill, jag bor i Halmstad. Dock anser jag att vad vi kan diskutera irl kan vi diskutera här.

Filma vet jag inte om jag vill, det känns lite olustigt att en främling ska filma mig samtidigt som han talar om "stake". ;).

Posted on: 2010/3/6 18:18

See User information
Quote:

BiReal skrev:
Passa på nu? Jag skriver när jag har tillgång till internet (har ingen dator). Klart vi kan träffas irl om du vill, jag bor i Halmstad. Dock anser jag att vad vi kan diskutera irl kan vi diskutera här.

Filma vet jag inte om jag vill, det känns lite olustigt att en främling ska filma mig samtidigt som han talar om "stake". ;).

Vad messigt!!Halmstad ,tar en kvart längre,så jag kommer till Novax kolonilott(din nitlott......Vilken tid?Känns det inte olustilg att skriva till någon man inte känner då?

Men så klart det är säkraRE SÅ...FÖRMODAR JAG...jag är inte farlig, mer än att du blir avslöjad...gillar att göra bilder,det gör du men gillar inte The real...

RABBIT VS HUNTER (:

Rabbit vs Hunter

Posted on: 2010/3/6 18:41

See User information
Okey vi säger så sale.
Efter den videon blev jag lite tveksam men frågan kvarstår Är du jägaren eller kaninen?. Lika illa vilket som, jag väljer att vara den förbipasserande personen.

trevlig helg.

Posted on: 2010/3/6 18:59

See User information
Quote:

BiReal skrev:
Okey vi säger så sale.
Efter den videon blev jag lite tveksam men frågan kvarstår Är du jägaren eller kaninen?. Lika illa vilket som, jag väljer att vara den förbipasserande personen.

trevlig helg.

Ingen av dom,det är jag som filmar,du vekar ha en kanal inkopplad,hur kommer det sig av en vaken individ att bara ställa frågan väcker en hel "del" yrvakna.

Ja trevlig helg själv flicka lilla...hälsa hem

Posted on: 2010/3/6 20:34

See User information
sale och BiReal... vad sysslar ni med!? Ta det i ett pm? :)

Posted on: 2010/3/7 9:00

See User information
Hahahaha!!! Det är skönt att få njuta av det goda i livet ibland. Det hemska är att jag måste känna medlidande på samma gång.

Posted on: 2010/3/9 1:54

See User information
Grundpoäng med kultivation; Rädda sig själv och andra.
Hur räddar man andra? Genom att rädda sig själv, genom att kultivera bort alla sina begär, måsten, låga drifter och diverse av demonisk natur, alltså motsatsen till att bygga upp eller riva ner något därute, vilket verkar vara din fokus seilon, att vi ska göra nåt i stil med att bygga laserdomes som ska skydda oss från Orion och Sirius eller?
Ja, lite skrattretande är det allt när man försöker agera på vad som står i Law of One, vad ska man göra åt dem?

Ignorera detta med Illuminati, det är nyckelpunkten. Den som inte får något vatten på sin kvarn, den som ingen tänker på eller interagerar med kan ingenting göra, han blir som osynlig luft.
Man kan tala om det, ungefär som man talar om flugor i fönstret som låter irriterande, det är den höjden av intryck det borde göra annars har man blivit konsumerad av något mycket ohälsosamt.

Novax gör det han gör för att skaka lite vett i folk, även om han ibland själv verkar ha tappat sansen här p.g.a. stora mängder missförstånd.
Det blir så automatiskt att man, när man vaknat och börjat kultivera kanske halkar in på en sida som råkar heta vaken.se och ser en massa folk som snackar om att gå ut den elfte varje månad och prata om det hemska 9/11, terrorism, Storebror och att man ska göra revolution eller liknande, som kultiverande känner man då att dessa människor inte fattat alls.
De har hällt allt vatten på kvarnen och dragits in i hjulet, kanske tror de förändrar något, byter håll kanske men i stora drag liknar de vad de bekämpar eftersom nästintill allting de studerar är sina motståndare.

Sen är kultivering ingen lätt sak heller då det är att möta allting som exempelvis gör en upprörd och försöka står helt oberörd mitt i det, man klarar inte alltid av det. Vi föddes inte till Buddhor, det är något vi uppnår med mod och möda.

Posted on: 2010/3/13 2:37
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Xtas, det du sa om lasedomes låter verkligen som taget ur luften :P. Hur kan jag ge intryck av det?

Allt du sa är klockrent. Det är precis det jag gör. Du anar inte hur svårt det är att göra sig av med ens "demoniska" begär. Du och jag kommer skratta åt detta om några år.

Quote:
Sen är kultivering ingen lätt sak heller då det är att möta allting som exempelvis gör en upprörd och försöka står helt oberörd mitt i det, man klarar inte alltid av det. Vi föddes inte till Buddhor, det är något vi uppnår med mod och möda.

Haha, det där är mina 3-4 senaste år. Det är först nu allting blir lättare. Du sätter pricken över i:et och jag håller verkligen med dig PratFrisk. Helt klockrent. Tänk om vi alla bara förstod varandras perspektiv, det är ju samma vi delar bara att vi bemöter det ur våra subjektiva upplevelser.

Du vet ju att jag jobbar med att skapa en bättre värld Xtas, det är precis det du också gör. Buddhor är vi alla, och det är materiella buddhas vi blir ifrån att inte vara det. Vad innebär det? Det är Gud i människoform. Mörket är Gud och ljuset är Gud. Kolla på jorden, vi är extremt polariserade. Vi är det goda och onda. Men allt är Gud, och Gud är ett dumt namn, för det går inte att definera något som är oändligt. Det är ju oändligt.

När jag kultiverar så gör jag mig av med alla mina drifter och materiella "åkommor". Men jag lämnar inte världen fysiskt för det. Sen visst, vissa åkommor har jag och många tänker jag inte göra mig av med förrän om ett par miljoner år när jag tröttnat på dem. T.ex. tv-spelande :). Och fotboll! Samt ishockey!

Kul att du förklarade ditt perspektiv PratFrisk!

- seilon

Posted on: 2010/3/13 19:05

Edited by seilon on 2010/3/14 18:40:36

See User information
Särskilj forumen nu Icee för åskådarnas skull blir det lättare så.

Jag menar inte heller att vi är Buddhor, vi har Buddhanatur och kan förstärka den men vi är inte Buddhor förrän alla laster blivit eliminerade, karman avbetald och vi blivit upplysta/upplåsta.
Det går i intervaller, så man tror ett tag att man kanske nått dit och blir väldigt högfärdig för att sen falla tillbaka ner, man måste iaktta vad som är Buddhanaturen i jaget och arbeta på att alltid bibehålla de dragen.

Posted on: 2010/3/13 22:59
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Haha sorry :)
(jag ändra ditt namn, ändra mitt :))

Håller med, Xtas. :)

Men du säger till mig att man inte ska bry sig om andra, t.ex. ändra ett system som skapar konflikter och göra så det skapar det motsatta en konflikt (harmoni).

I och med att du ifrågasätter det jag gör med mitt liv (vilket är privat mellan mig genom annat forum ;) ), så vill jag självklart förstå hur du tänker, eller inte tänker.

Allting jag gjort de senaste 7-8 åren (först undermedvetet, sen medvetet) har gett mig det jag strävat efter. Jag lever som jag lär, så lär jag fel så kommer jag leva fel, jag kan bara tack de som rättar mina fel. Men mångas rättelser gör mitt liv sämre, svårare och mer deprimernade. Det tycker jag är fel, man ska leva med att må bra, vafan ska man annas leva för? Däremot kan det vara bra att lära sig vad motsatsen till att må bra är, vilket vi alla förstår antar jag.

- seilon

Posted on: 2010/3/14 18:45

« 1 (2) 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper