vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)


Anonym
Re: Att vara oberoende i paradiset
#25
hej
jag fyller 36 i sommar vaknade för 8 år sen sedan dess har insikterna kommit i naturlig tackt har studerat massor
med info har även bott i
experiment kollektiv till o från i 4år med andra vakna.
Stam eller kollektiv är ungefär det samma.
När vaknade du ser att du registrerade dig i går?
ha det...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att vara oberoende i paradiset
#26


See User information
Quote:

wox skrev:
hej
jag fyller 36 i sommar vaknade för 8 år sen sedan dess har insikterna kommit i naturlig tackt har studerat massor
med info har även bott i
experiment kollektiv till o från i 4år med andra vakna.
Stam eller kollektiv är ungefär det samma.
När vaknade du ser att du registrerade dig i går?
ha det...


Jag vet inte riktigt vad du lägger i betydelsen av "insikt".

Som komaister (majoriteten av vakens users) i sin sned- och felsyn ser på "vaken" så har det inget direkt med att vara vaken att göra, utan är mer att ha studerat kaninhålets yta, utifrån just livets yta. Man kan tilloch med se här att wikipedia+humanism-ateism är ledstjärnor i tillvaron. Det är inte vaket

Man är inte vaken bara för att man vet lite om Bush och hans far och hans far och hans... och hur man odlar groddar och inte använder fluor...

Det var din särskrivning jag åsyftade, men det var du inte vaken för...



Posted on: 2010/3/4 17:24
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Att vara oberoende i paradiset
#27


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att vara oberoende i paradiset
#28


See User information
Quote:
For 100 tusen kronor sa kan en kopa mark med en egen vatten kalla och ca 4-5 hektar av bordig jord samt ett hus, skaffar du sen solkraft sa kan du bli helt oberoende. Har tankar pa att starta upp ett kollektiv. Dela garna funderingar ang detta.

Låter underbart. Själv funderar jag på Spanien men det är mycket hinder på vägen som språket. Att leta och kanske hitta paradiset är nog inte så dum ide.

Posted on: 2010/3/9 20:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Att vara oberoende i paradiset
#29
oj, det är inte många som vågar ta ett så stort steg, du har verkligen gjort nåt jag drömt om flera år, men pga familjen känner jag mig låst i sverige ;(

Jag kommer flippa ut snart med och då packar jag ihop och drar...)

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Att vara oberoende i paradiset
#30
Någon som hört mer från BadSushi?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att vara oberoende i paradiset
#31


See User information
Han kanske blev bannad?

Posted on: 2010/3/16 17:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Att vara oberoende i paradiset
#32
Nej, varför skulle han vara det? Låter som du har en ett ledande påstående som syftar till att du är inblandad i andra trådar som hanterar en massa online-tramserier.

Det har inte med topic att göra, så håll sådant till fightclub eller kontakta moderatorer eller administratörer privat i PM och fråga om så är fallet. Ingen ide att posta här! Tack.

Någon annan som känner BadSushi får gärna skriva något relevant om ni vet hur det går.

ha en bra dag.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att vara oberoende i paradiset
#33


See User information
Quote:

Anti skrev:
Var det inte till Brasilien som många nazister flydde till efter andra världskriget?

Bara skoja ;)

Låter härligt! Vore kul att se bilder från ditt paradis.


<nej det var till Sverige de flydde

Posted on: 2010/3/16 18:20
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att vara oberoende i paradiset
#34


See User information
Är det verkligen ett paradis att lära sig portugisiska och irra runt där som en annan yr gringo och leta jobb:)

Man vill helst slippa jobb delen... annars är man fortfarande beroende och oberoende blir vi aldrig i ett valuta system, och ditt personnummer existerar fortfarande. Men hur är det med Brasiliens lagar, är det okej att emigrera dit?

Jag strävar efter att slippa arbeta för pengar och samtidigt leva bekvämt och äta nyttigare, helst med någon man älskar. Men jag flyttar inte på grund av rädsla för polskifte etc, glöm det. Det är ett falskt paradis att tro allting blir bättre för att man byter en plats mot en annan. Men att bo vid ekvatorn har man bättre förutsättningar helt klart och värmen gör mycket. Men och andra sidan vill man utvecklas och inte gå bakåt i tiden. Det skulle vara nice att lösa fri energi gåtan så skulle framtiden se ljus ut...

Posted on: 2010/3/17 17:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att vara oberoende i paradiset
#35


See User information
Lycka till BadSushi!
jag har liknande planer med fast jag vill leva i paradiset Sverige:).

Posted on: 2010/3/23 11:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att vara oberoende i paradiset
#36


See User information
Hej på Er alla!
Jag har läst lite i början, och satt sedan ihop en idé som jag också såg skulle passa Brazilien. Grundtanken är att samla ihop en grupp männsikor, barn kvinnor och män, gärna lagom blandat, sen åker vi till en bestämd plats, och nu dök som sagt Brazilien upp också.

Vad vi har valt att göra är att hitta en lösning som fungerar lite bättre tillsammans med det befintliga systemet. Istället för att försöka komma undan någon stans, där man får lov, kanske, så gör vi så här!

http://www.mepprograms.org/ccgroupforum/

http://www.facebook.com/group.php?v=i ... ef=mf&gid=108825329145652

http://theticketblog.wordpress.com/

Grunden vi står på i gruppen klarar av klimat ner till flera minusgrader, och upp till hur mycket som helst, jag tänker i första hand på en helt och hållet självförsörjande by/samhälle med cashflow, vilket betyder, har man endast råd att åka dit, men sen inga pengar att leva för så går det att ordna. Det blir också passande för den som kanske inte vågar ta hela steget ut, i en mindre grupp.

Vi kör detta som ett komplett projekt där vi kollar av alla aspekter, håller oss uppdaterade, ja, ni får läsa vad det handlar om istället.

Må väl!

( BadSushi - Tanken slog mig att vi kanske skulle kunna klia varandra lite på ryggen och hitta på en lösning - Brazilien är ju inte bara vackert, det är himmelskt vackert (Om de e möjligt ))

Posted on: 2010/3/29 21:21

Edited by iwarrior on 2010/3/29 21:38:53
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att vara oberoende i paradiset
#37


See User information
Sounds good :)

Men jag åker gärna tillbaka till Sverige ibland, kampen behövs där med.

Posted on: 2010/8/10 21:24
Att vakna handlar inte bara att se Att vakna handlar inte bara om att se igenom rökridåerna - utan även att att vakna spirituellt och andligt, att lära sig älska och ge och respektera alla människor.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 (2)




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
45 user(s) are online (45 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 45

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS