vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Anonym
Satans tecken i Hinduismen
#1
Läste en tråd där nån visade några länkar med Sings of satan och jag passar på att visa detta som jag länge funderat över , eftersom detta tecken har jag funnit i en Hinduistiskt bok som tolkar veda rullarna och större delen av hindusismen.. I Boken fann jag också en ganska intressant bild som visar en kali-yoga, jag redigerade färgerna lite och bilden fick andra former, döm själva.

Är det nån som vet någon annan förklaring till tecknet än som den är officiellt förklarat?

Här är 2 bilder ur boken där tecknet visas
http://img716.imageshack.us/img716/3987/gita.jpg

Yogi blir till blödande Jesus
http://img693.imageshack.us/img693/8622/yogi.jpg


En annan bild ur boken, som ändrar skepnad när man förminskar den.

http://img695.imageshack.us/img695/9104/90507791.jpg



Satans tecken:
http://www.jesus-is-savior.com/False% ... hcraft/signs_of_satan.htm


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Satans tecken i Hinduismen
#2


See User information
Rock n Roll baby!

Posted on: 2010/3/12 19:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Satans tecken i Hinduismen
#3
Vi vet att hinduismen är ca 5000 år gammal, och det tecknet kan ha helt annan betydelse... men kan ha blivit stulen som vanligt,, ungefär som nazizt korset , idag symboliserar den nazism och alla vet vadden symboliserat tidigare..

är det nån som vet nån annan betydelse av den eller sett den i andra religiösa samband visa de ...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Satans tecken i Hinduismen
#4


See User information

I lilla Sverige finns det ett " smörgåsbord " av Satanism.

Bland annat så har folk drabbats av " spel-djävulen " .

Svenska Spel , ATG, Bingo- ( Lotto ).......


Posted on: 2010/3/12 19:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Satans tecken i Hinduismen
#5
Quote:
I lilla Sverige finns det ett " smörgåsbord " av Satanism. Bland annat så har folk drabbats av " spel-djävulen " . Svenska Spel , ATG, Bingo- ( Lotto ).......


På tal om det så är dessutom är alla dessa markerade med siffran 18

Du måste bära nr 6+6+6 för att få spela, köpa ex, alkohol, kredit mm

våra person nr kan inte heller överstiga 36 , du kan som max ha 9999

Du får inte göra speciellt mycket utan att du kan uppvisa vem du tillhör... )) den där Antichirst verkar ha funnits på jorden sedan länge...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Satans tecken i Hinduismen
#6


See User information
Om du är så fascinerad av symbolik så borde du kanske kika in varför just bocken med sina horn utgör djävulen och många av de påstådda efterföljande symbolerna såsom Pentagram.

Posta här om du finner något kul.

Posted on: 2010/3/12 20:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Satans tecken i Hinduismen
#7


See User information
Man kan kanske se det som ett språk, de "de gudomligas/upplystas språk", när en gud eller Budda gör hand/arm-rörelser. På lite lägre nivå så är det kanske som ett slags språk också... mer åt hållet "chi fick du", där man låser/öppnar det som är "bakom tex enskilda fingrar" - vilka meridianer >>> element etc...

Har ni sett på tv... hur tex idrottsfolk inte längre tar varandra i hand, lägger sina fingrar/meridianer i förening,bekräftelse/stärkande/identifiering,i respkt och det...utan gör en evil korsande/kortslutning av varandras händer (och "person") istället, det ser helt sjukt ut. Än uschligare är aliendemonspråket som förs ut via rappare och andra vakenkomaister.

Posted on: 2010/3/12 20:33

Edited by smilia on 2010/3/12 21:02:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Satans tecken i Hinduismen
#8
alarik, jag kan inte ta reda på allt själv, Jag vill också gärna veta varför, detta var bara vad jag funnit i en bok som jag för övrigt finner mycket bra visdom i och är religiöst samman kopplad.

Jag blev förvånad när jag själv såg tecknet speciellt där visnu håller handen med djävuls tecknet.

den förminskade bilden av evigheten som ser ut som bock är jag inte alls säker om det skulle vara så det var meningen det ska vara, men den bara ser så ut, och det samma med yogi gubben..

Jag är inte fascinerad av symboliken, utan jag har förstått att den egentligen betyder så många saker och den finns många hemligheter bakom de.

berätta gärna något om den bocken eller led mig var jag kan få lite information.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Satans tecken i Hinduismen
#9


See User information
:)

Jag är inte intresserad satan, möjligtvis vad han har för budskap.

Posted on: 2010/3/12 20:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Satans tecken i Hinduismen
#10
Quote:

Orion skrev:
Jag blev förvånad när jag själv såg tecknet speciellt där visnu håller handen med djävuls tecknet.
Har du läst lite om horntecknet? Det började användas först på 1960-talet inom rocken, men sägs då varit ett feltecknat "I Love You"-tecken.
Man brukar säga att det var Ronnie James Dio som "uppfann" tecknet under sin tid i bandet Black Sabbath. Innan dess var och är betydelsen en helt annan. Helt enkelt ett tecken som skyddar mot ondska, som en "spegel" man gjorde när man var liten.

Ronnie James Dio, som har italienska rötter, fick tecknet från sin mormor. Tecknet används ofta runt medelhavsländerna som ett slags "skydd" mot det onda ögat. Ungefär som att säga att man blivit utsatt för karma. Exempelvis an en kvinna som bedragit sin man göra det bakom ryggen på honom.

Det är alltså ingen urgammal symbol för Djävulen vi har att göra med, utan snarare ett skydd mot ondska. Tecknet heter "mano cornuta" på italienska, vilket betyder "Behornad hand".

Att ens Ronnie James Dio tog till tecknet var på grund av att hens företrädare i Black Sabbath, Ozzy Osbourne, ständigt gjorde ett fredstecken.

Tecknet härstammar alltså som ett "djävulstecken" så häpnandsväckande långt tillbaka som 1980-talet.

Innan dess var det ett tecken mot ondska.
Janske detta som Vishnu menade?

Tycker förresten det är konstigt att din bok inte visar Vishnu som man brukar framställa denna Gud... Nämligen blå som en smurf.
Den på bilden ser ut som någonting Hare Krishna skulle komma med. Speciellt i diktverket bhagavad-Gita

Resized Image


http://sv.wikipedia.org/wiki/Bhagavad-Gita
http://sv.wikipedia.org/wiki/Vishnu

EDIT: Stavfel


Edited by computerror on 2010/3/12 22:03:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Satans tecken i Hinduismen
#11
bra info error.. då bör man inte blanda ihop detta tecken med satans verk..

och själklart visas krishtna blå som en smurf i boken, bilden blev lite dålig bara...

jag tycker krishna/arjuna bär på så mycekt guld, han måste vara besatt.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Satans tecken i Hinduismen
#12


See User information
Blanda inte in vanligt mänskligt tänk orion... bilden innehåller en del som de som förmår se/inse ser... symbolik kring vad det hela handlar om, Krishna/Jesus mm.

Posted on: 2010/3/12 22:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Satans tecken i Hinduismen
#13
Quote:
Blanda inte in vanligt mänskligt tänk orion... bilden innehåller en del som de som förmår se/inse ser... symbolik kring vad det hela handlar om, Krishna/Jesus mm.


jag blandar inte ihop texten som finns där absolut inte, utan det är själva symbolerna som fick mig tänka varför de var där, jag fick ett mycket bra svar av error bland annat....

dock tror jag inte på hinduismen heller, utan endast lär mig visdomen och gämför den med resten av religionerna. Ingen och inget kan ge oss sanningen men de kan leda oss till målet..

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Satans tecken i Hinduismen
#14


See User information
Vad innebär ordet tro för dig Orion?

Posted on: 2010/3/12 22:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Satans tecken i Hinduismen
#15


See User information
Quote:

Orion skrev:
Quote:
Blanda inte in vanligt mänskligt tänk orion... bilden innehåller en del som de som förmår se/inse ser... symbolik kring vad det hela handlar om, Krishna/Jesus mm.


jag blandar inte ihop texten som finns där absolut inte, utan det är själva symbolerna som fick mig tänka varför de var där, jag fick ett mycket bra svar av error bland annat....

dock tror jag inte på hinduismen heller, utan endast lär mig visdomen och gämför den med resten av religionerna. Ingen och inget kan ge oss sanningen men de kan leda oss till målet..


"Ingen och inget kan ge oss sanningen men de kan leda oss till målet..."

Det i sig är mänskligt tänk, ett slags program som löper därute som ett mantra, så "alla" ska hålla på med att söka och söka och söka... info och info... och därigenom inte få någonting.

Posted on: 2010/3/12 22:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Satans tecken i Hinduismen
#16
Ordet tro innebär väldigt mycket i religiöst sammanhang för mig. Först så bär du på en stor hammare med dig hela livet, andra så bär du en stor tung ryggsäck som min kompis brukar kalla och tredje har du en stödvägg...

1: hammaren får du för att kunna döma dig själv hela tiden så fort du kanske bryter mot någon regel i tron.
2: ryggsäcken har du för att lägga alla dessa synder du begår hela tiden, det kan vara allt från tvångstankar till sk synder som att dricka alkohol , ha sex, ta droger vad som helst annat som inte är tillåtet i religionen.

3: Stöd väggen är din tro, dvs kristendom,islam,judedom,budism,hindusim mm. där du kan vända dig till och be antingen om förlåtelse och hela tiden kanske känna osäkerheten blev jag förlåten eller inte... det skapar tvångstankar och ryggsäcken blir tyngre och tyngre, klagandet och beendet blir en vardag nästan och man slutar med att man hela tiden gör synder samtidigt som du håller i en religion som du vet du inte kan hålla utan att bryta mot reglerna, och som du vet är ibland mycket orättvis och ondskefull.

Här kommer lite frågeställningar om religionen sorry att det blev så mycket text ....

Är Gud i behov av att du ska tillbe han?

Varför fruktar man Gud istället för att älska han?

Vilken religion är rätt om andra är fel?

Vilken religion har alla djur?
Finns det någon människa som är heligare än du? Isåfall vad är du då?

Vad kallar ni naturen som finns omkring er, Är det djävulens hus kanske för er som tror att kyrkan är Guds hus?

Det talas om paradiset och helvetet, det talas om evigehten i de båda, medans i jorden har vi en begränsing, är det inte här du ska ta vara på din tid då du inte kommer vara så länge, är det inte här du ska öppna ögonen och inse att detta är en del av paradiset.

Har du nånsin tänkt att du redan har ett evigt själ med en begränsat liv på jorden?

Har du nånsin tänkt på hur vackert lockande döden är ,då ingen kan motstå den när tiden väl är inne?

Har du valt din religion själv? Skulle du döda för din religions skull? Skulle du döda din bästa vän om det blev krig mellan eran religioner?
Om du svarar Nej, Varför tvekar du?
Om du svarar Ja , hur heligt är din religion som tar ett liv som en och samma gud har skapat?

Hur kan ni anse att någon annan står närmare Gud än ni själva när ni vet om eran existens?

Om du ska skicka ett paket till A från B skickar du paketet med address till Q först för att den ska nå A?

Om du har bett hela livet och din bön inte än har blivit hörd, då vet ni varför eran bön inte har kommit fram.


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Satans tecken i Hinduismen
#17


See User information
Quote:

Orion skrev:



Om du ska skicka ett paket till A från B skickar du paketet med address till Q först för att den ska nå A?

Om du har bett hela livet och din bön inte än har blivit hörd, då vet ni varför eran bön inte har kommit fram.


Det är för posten inte gör sitt "jobb"nuförtiden el kyrkan...samma skit ,använd sms vet jag,kommer alltid fram.:)

Om du känner att det är t ex fel att ta livet av djur och sedan elda/äta upp dem,bry dig då inte om vad som står i någon bok om detta.T ex Biblar...koraner,Ajur Veda el vad för text som helst...

Posted on: 2010/3/12 23:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Satans tecken i Hinduismen
#18


See User information
Quote:

Orion skrev:
Ordet tro innebär väldigt mycket i religiöst sammanhang för mig. Först så bär du på en stor hammare med dig hela livet, andra så bär du en stor tung ryggsäck som min kompis brukar kalla och tredje har du en stödvägg...

1: hammaren får du för att kunna döma dig själv hela tiden så fort du kanske bryter mot någon regel i tron.
2: ryggsäcken har du för att lägga alla dessa synder du begår hela tiden, det kan vara allt från tvångstankar till sk synder som att dricka alkohol , ha sex, ta droger vad som helst annat som inte är tillåtet i religionen.

3: Stöd väggen är din tro, dvs kristendom,islam,judedom,budism,hindusim mm. där du kan vända dig till och be antingen om förlåtelse och hela tiden kanske känna osäkerheten blev jag förlåten eller inte... det skapar tvångstankar och ryggsäcken blir tyngre och tyngre, klagandet och beendet blir en vardag nästan och man slutar med att man hela tiden gör synder samtidigt som du håller i en religion som du vet du inte kan hålla utan att bryta mot reglerna, och som du vet är ibland mycket orättvis och ondskefull.

Här kommer lite frågeställningar om religionen sorry att det blev så mycket text ....

Är Gud i behov av att du ska tillbe han?

Varför fruktar man Gud istället för att älska han?

Vilken religion är rätt om andra är fel?

Vilken religion har alla djur?
Finns det någon människa som är heligare än du? Isåfall vad är du då?

Vad kallar ni naturen som finns omkring er, Är det djävulens hus kanske för er som tror att kyrkan är Guds hus?

Det talas om paradiset och helvetet, det talas om evigehten i de båda, medans i jorden har vi en begränsing, är det inte här du ska ta vara på din tid då du inte kommer vara så länge, är det inte här du ska öppna ögonen och inse att detta är en del av paradiset.

Har du nånsin tänkt att du redan har ett evigt själ med en begränsat liv på jorden?

Har du nånsin tänkt på hur vackert lockande döden är ,då ingen kan motstå den när tiden väl är inne?

Har du valt din religion själv? Skulle du döda för din religions skull? Skulle du döda din bästa vän om det blev krig mellan eran religioner?
Om du svarar Nej, Varför tvekar du?
Om du svarar Ja , hur heligt är din religion som tar ett liv som en och samma gud har skapat?

Hur kan ni anse att någon annan står närmare Gud än ni själva när ni vet om eran existens?

Om du ska skicka ett paket till A från B skickar du paketet med address till Q först för att den ska nå A?

Om du har bett hela livet och din bön inte än har blivit hörd, då vet ni varför eran bön inte har kommit fram.



"Är Gud i behov av att du ska tillbe han?

Varför fruktar man Gud istället för att älska han?

Vilken religion är rätt om andra är fel?"


Du kan gott tänka på att religioner är inte (bara) vad man säger idag + att det finns idag inte kvar ortodoxa religioner + vända på tänk... det som inte är kvar som upprätt(-a vägar/)religioner är inte religion.

Det där med rätt religion... ingen är rätt nu - i Bibeln står också klart att det inte får spridas/missoneras - så vägar/religioner hör till en grupp, eller en ras, av människor - det är en väg för deras kultivering och räddning.

reeeposter:

The secret of the kingdom of God has been given to you. But to those on the outside everything is said in parables so that, they may be ever seeing but never perceiving, and ever hearing but never understanding; otherwise they might turn and be forgiven!'" (Mark 4:11-12) + Bhagavad-gita... + Zeitgeist piskas (+ där får du nog svar på det du frågade i pm till mig).

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=117768#forumpost117768
/jag/patrix/ostyrig

-------

Annan gammal tråd:

Romkyrkmakten förstörde den mer ursprungliga kristendomen, de brände gnostikerna på bål och spetsade dom mm - följer du dom...?

Gnostikerna hade kvar den riktiga och sannare tron, den var farlig för kyrkmaffian i Rom.

"He [Jesus] told them, ' The secret of the kingdom of God has been given to you. But to those on the outside everything is said in parables so that, they may be ever seeing but never perceiving, and ever hearing but never understanding; otherwise they might turn and be forgiven!'" (Mark 4:11-12)

Kyrkfadern Clemens av Alexandria, i början på denna tideräkning... sa att denna undervisning var mer andlig, mer för de "perfekta" - den vaktades noga av Kyrkan i Alexandria - och delgavs bara de som initierades till de stora "mysterierna", till de som var kapabla, kunde omslutas, förstå det).

Han sa att det då alltså var en hemlig undervisning.

Bibeln har fått ljug och dravel, men det finns ändå kvar det något... om man kan läsa ord rätt. Gnostikerna visste vad "resurrection" betydde - de sa att de hade den ursprungliga/sanna förståelsen av det. Eftersom det kommer österifrån så är det fullständigt självklart, också.
Gnostikerna blev kritiker av den ortodoxa kyrkan, av vulgariseringen och förstörelsen av den upprätta religionen.

Gnostikerna sa att det var andlig pånyttfödelse/resurrection, men för de som INTE följde den sanna kristendomen så var resurrection att åter födas i en köttslig kropp, reinkarnation.

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=111563#forumpost111563
/jag/popeye

Posted on: 2010/3/13 1:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Satans tecken i Hinduismen
#19
Smilia säger: Quote:
Gnostikerna sa att det var andlig pånyttfödelse/resurrection, men för de som INTE följde den sanna kristendomen så var resurrection att åter födas i en köttslig kropp, reinkarnation.


Gnostikerna om du inte visste det skapades i samband med att kristendomen skulle sprida , de skapade gnostiken för att ha en axel till kristendomen och för att skapa sympati för vardera, en hjärntvättning, där samma saker presenteras fast på olika sätt. allt handlade om att fånga människans tro och sinne...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Satans tecken i Hinduismen
#20


See User information
Quote:

Orion skrev:
Smilia säger: Quote:
Gnostikerna sa att det var andlig pånyttfödelse/resurrection, men för de som INTE följde den sanna kristendomen så var resurrection att åter födas i en köttslig kropp, reinkarnation.


Gnostikerna om du inte visste det skapades i samband med att kristendomen skulle sprida , de skapade gnostiken för att ha en axel till kristendomen och för att skapa sympati för vardera, en hjärntvättning, där samma saker presenteras fast på olika sätt. allt handlade om att fånga människans tro och sinne...



nej nej...

Resized Image

"Preserve them and guard them,
hide them in symbols,
so the profane will laugh and renounce.
In every land, form ye the mysteries.
Make the way hard for the seeker to tread.

Thus will the weak and the wavering be rejected.
Thus will the secrets be hidden and guarded,
held till the time when the wheel shall be turned."

Posted on: 2010/3/13 1:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Satans tecken i Hinduismen
#21
ahahahaha...


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Satans tecken i Hinduismen
#22


See User information
"When the foolish hear of the Way, they laugh out loud. If it were not laughed at, it would not be the Way." Tao Te Jing 41

Posted on: 2010/3/13 3:07
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Satans tecken i Hinduismen
#23
Quote:
"When the foolish hear of the Way, they laugh out loud. If it were not laughed at, it would not be the Way." Tao Te Jing 41

Då borde du skratta åt dig själv... tack för det fina citatet

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Satans tecken i Hinduismen
#24


See User information
Fyndigt, du har lärt dig att vända på det.

Posted on: 2010/3/13 3:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
32 user(s) are online (32 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 32

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS