vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Hip Hoppare - Se HIT!

See User information
Prodigals klarsynta men dock hatiska inlägg visar på vad en uppfostran av hiphop kan göra med en människas själ.
När jag var nere i det där träsket var jag också mycket nattsvart, lite skadad än av det faktiskt, innan lyssnade jag förvisso på värre saker som punk och provade t.o.m. på det riktigt störda "noise" som genren heter, egentligen inte ens musik.
Dessa "underground"-hiphopare är bara nästa steg i hiphopen, längre ned under jorden, längre ned i hat, längre ned i avtramp från människans sanna natur.

Men hiphopen är ju inte kapad seilon den är Skapad av frimurare och illuminater, en bland de första pionjärerna; Grandmaster Flash, vad tror du han valde sitt namn för?
Varför heter det egentligen MC (Master of Ceremonies)?
Vart kommer allt lingot ifrån, gesterna och varför avgudas pengar, lyx, vapen, sex och droger? Whazzap dawg?
Are you my soldier home-boy?
Will you do what a man's got to do?

Hiphopen är rent sammanfattat en gangstifikation av samhället, tribulation som blir hyllad. Tribulation som i att folk delar in sig i stammar/tribes, bloods and crips, lever i "the projects/ghetto" och är stolta över smuts, över sina låga drifter som de bejakar och besjunger.
Detta är hand i handske med evolutionsteorins paradigm; "Människan är ju bara en apa/djur" och att det på så sätt banar väg för att inte behöva ta något ansvar för sina handlingar längre, de är ju bara "instinkter."

Motstånd, släpp det bara, allting kring hiphop är motstånd till allt som är sant, motstånd till allting gott. Detta motstånd med Immortal Tech och KRS 1 är bara lite extra motstånd mot motståndet.
Bara för att de är fiender till frihetens fiender gör det inte dem till frihetens vänner.

Posted on: 2010/3/14 0:15
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Tycker inte att ALL hiphop är motstånd, men mycket är det.
Inte det här: http://www.youtube.com/watch?v=hEsRDMR_jNY

Edit:

Textmässigt tycker jag den förespråkar oss på vaken ganska bra ;)
Ständiga sökandet men när döden ligger för oss så är vi inte fullbordade. Iallafall inte i denna kropp

Posted on: 2010/3/14 0:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Xtas skrev:
Prodigals klarsynta men dock hatiska inlägg visar på vad en uppfostran av hiphop kan göra med en människas själ.
När jag var nere i det där träsket var jag också mycket nattsvart, lite skadad än av det faktiskt, innan lyssnade jag förvisso på värre saker som punk och provade t.o.m. på det riktigt störda "noise" som genren heter, egentligen inte ens musik.
Dessa "underground"-hiphopare är bara nästa steg i hiphopen, längre ned under jorden, längre ned i hat, längre ned i avtramp från människans sanna natur.

Men hiphopen är ju inte kapad seilon den är Skapad av frimurare och illuminater, en bland de första pionjärerna; Grandmaster Flash, vad tror du han valde sitt namn för?
Vart kommer allt lingot ifrån, gesterna och varför avgudas pengar, lyx, vapen, sex och droger? Whazzap dawg?

Hiphopen är rent sammanfattat en gangstifikation av samhället, tribulation som blir hyllad. Tribulation som i att folk delar in sig i stammar/tribes, bloods and crips, lever i "the projects/ghetto" och är stolta över smuts, över sina låga drifter som de bejakar och besjunger.
Detta är hand i handske med evolutionsteorins paradigm; "Människan är ju bara en apa/djur" och att det på så sätt banar väg för att inte behöva ta något ansvar för sina handlingar längre, de är ju bara "instinkter."

Motstånd, släpp det bara, allting kring hiphop är motstånd till allt som är sant, motstånd till allting gott. Detta motstånd med Immortal Tech och KRS 1 är bara lite extra motstånd mot motståndet.
Bara för att de är fiender till frihetens fiender gör det inte dem till frihetens vänner.

Bra "analys"...

Posted on: 2010/3/14 0:27

Anonym
Quote:

Xtas skrev:

Rythm and poetry, alla låtar har nu inte hat i sig Xtas. Det finns otroligt många bra låtar som för med sig grymma budskap. Fast då pratar vi riktig rap, och inte dagens hiphop.

Quote:

Xtas skrev:

Så rätt så, "Crip-walken" med frimurarställningar och tecken.
Mycket utav deras "slang" kom tom från frimurare och används fortfarande av båda två.

Quote:

Xtas skrev:

Håller med de första men det andra du säger kan ses från helt olika synvinklar och vi ser inte ur samma.

See User information
Xtas, snälla lilla du. Master of Cermonies är ett uttryck.

Om jag skulle använda uttrycket MC om jag ställde mig och läste poesi med ett glas rödvin i handen på ett cafe. Skulle jag också vara frimurare då?

Ge mig lite bevis för att rapp skulle ha skapats av frimurare?
Annars sluta uttryck dig så.

Quote:

Xtas skrev:

Posted on: 2010/3/14 7:44

See User information
Quote:

Xtas, snälla lilla du. Master of Cermonies är ett uttryck.

Om jag skulle använda uttrycket MC om jag ställde mig och läste poesi med ett glas rödvin i handen på ett cafe. Skulle jag också vara frimurare då?

Ge mig lite bevis för att rapp skulle ha skapats av frimurare?
Annars sluta uttryck dig så.

Kanske inte alla är frimurare i hiphopen eller poesivärlden, men mycket av scenen för dessa är skapade av frimurare.
Frimurare är alltså i nyckelpositionerna.
Tog du åt dig eller något? Jag finner fortfarande viss hiphop bra.
Men ofta är den bra rappen inte ens typisk hiphop, långt ifrån.
Det är snarare en blandning av reggae, hiphop, kan vara lite jazz och Ska här och var samt techno och det blir då clubhits, gränserna blir ju suddigare för var dag.

Har du ens forskat i vad uttrycket MC kommer ifrån?
Den som leder en ceremoni, vilket en föreställning på en scen är, men också den som förrättar en ceremoni i de mer slutna rummen, templen.
Haft någon kontakt med frimurare? De hymlar inte om att det finns gott om artister, stora artister i deras loger.

Någonsin stått på en scen och läst poesi, s.k. Poetry Slam?
I den världen kan jag säga dig finns det mycket hemligheter de inte pratar om, som inbördes utvalda vinnare, små gäng med de populära. Vinnare kan man säga väljs in av de som dominerar opinionen där, "detta är hippt" och "jag tror denna kommer vinna i år" skriver dessa personer på bloggar och annat.

Sen ogillar jag ditt pattande på folks huvuden, gör jag så mot dig kanske?

Kolla upp som sagt, vad kommer MC ifrån och vem var Grandmaster Flash? Även vilka affiliationer dagens stora rappare har; Jay-Z som är skriven hos Roc-A-Fella (Rockafeller). Eminem som i flera låtar talar om "cloaks and daggers", demoner, det övernaturliga och hur han håller på med det. Några exempel på artister:

http://edit.mp3lyrics.org/e/eminem/hellbound-hh-remix/

http://www.youtube.com/watch?v=gcwuw2AKtsE

Resized Image

Resized Image

Jay-Z, jude? Underligt.

http://www.sing365.com/music/lyric.ns ... CC5570F33482568CF0001827E

Kalle Baah om Cloak and Dagger;
http://www.lyricsdownload.com/kalle-baah-cloak-dagger-lyrics.html

Grandmaster Flash om djungelns "lag"

http://www.lyricsfreak.com/g/grandmas ... the+message_20062225.html

Som vi vet är det nära NWOs retorik att referera till denna världen som imperfekt, en djungel som måste ordnas upp.

En bloggares sammanfattning;
http://live.drjays.com/index.php/2009 ... nry-should-we-be-worried/

Även en tillbakablick; Vad är symboliken i videon med Promoe och Timbuktu däruppe? Vem är faunen med hornen?

Vad menar Promoe med:

"Igår gick jag på mammas gata
vissa dagar så kan jag sakna
tryggheten från gamla dagar
men det finns INGET som kan få dem tillbaka
ibland vill jag ÅTERVÄNDA MEN
det finns ett litet DILEMMA..."

Vad är det som beklämmer honom tro?
Vad kan göra det omöjligt att återvända?
Vilka synder har han begått?
Är du vaken alarik? Egentligen, man undrar ju när du postar den där länken utan vidare.

Sen får vi ju säga också, att när det kommer till kritan är medlemskap hos Frimurarna ytterst hemligt, de som "avslöjar" sig säger i stil med att de har lämnat orden eller att de är något intresserade kanske av spiritualism, newage, det ockulta och ibland så vagt hintat som att de är intresserade av psykologi och symboler.
Att presentera hårda fakta blir därför svårt, men titta på texterna som Common skrivit nyligen, det som Jay-Z och Eminem för ut.

Posted on: 2010/3/14 13:04

Edited by Xtas on 2010/3/14 13:26:55
Edited by Xtas on 2010/3/14 13:51:11
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Xtas: Grandmaster är titeln på värdsmästare i schack. Spelet används ofta i metaforer inom hiphopen (Kampen mellan gott och ont, planering, låtamod). Jag håller med dig att musiken är kontrollerad till stor del, det är inte svårt att se, bara att ta en titt på mtv och sedan kolla vad som spelas på dansgolven. Men hiphopen är inte skapad av frimurare. Om du kollar på historien så tog det ju lång tid innan den blev accepterad till mainstream och DÅ började kontrolleras. Men i början var det i första hand live eller privatinspelade mixtapes som spreds i Bronx.

Kom gärna med lite info som stödjer att Grandmaster Flash var frimurare. Faktum är att han är en av världens mest välkända dj:s som skapade många nya scratch-tekniker och han håller på än idag. Han hade talang och var innovativ, nått man sällan ser idag.

Är allt som har med ceremonier att göra conectat med frimurare?

Posted on: 2010/3/14 13:52

See User information
Grandmaster/Stormästare används säkert som schackterm, schackets struktur och färg är såsom golvet ser ut i många frimurarloger, där titeln också finns för överhuvuden.
Smilia droppade ju också annan viktig info som länkade detta; Schackbrädet har 33 delar om man inkluderar brädet.

Hiphopen myntades som uttryck av frimurare, med Grandmaster Flash i täten, de plockade upp tidigare liknande musikstilar och skapade hiphopen av det.

Vad är det för typ av info jag ska leta upp? Som du vet, som jag också skrev är det svårt att svart på vitt kunna säga exakt vem som är frimurare, särskilt i de högre graderna, jag sitter inte här med några listor direkt.
Man kan se på likheter mellan symbolspråket, snacket och budskapen och sen förhoppningsvis inte förklara bort det som ett slumpmässigt sammanträffande.

Posted on: 2010/3/14 14:21
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Xtas:

Sen ogillar jag ditt pattande på folks huvuden, gör jag så mot dig kanske?

Ber om ursäkt, det var för att få dig i den sinnesstämningen som skulle få dig att ge mig den info du hade där så jag kunde ge den vidare till en kompis som gillar hiphop. Jag frågade nämligen honom vad han tyckte om ditt inlägg.

Jag borde ha bett dig på ett ödmjukt sätt.
Samtidigt så tycker jag att många saker generalliseras och sätts in i perspektiv där de passar;

T.ex. Shack. Du kan jämföra Shack med iGo som har 19x19 bräde som är 4000 år gammalt brädspel, egenskaper som ligger nära kultivering. Det är väldigt likt otello för den som är intresserad;

men du kan säkert finna något som passar in i frimureri i det spelet också ;). Det är på detta sätt jag menar. Jag kollade upp info om vad MC betyder, är giftermålstraditionen också skapade av Frimurarna är min fråga till dig då.

Var Beatles också skapade av frimurarna som utgjorde popen eller fanns det flera band under samma tidsperiod som tillsammans startade popkulturen?

På samma sätt ser jag det med hiphop, självklart fanns det ledande artister som skapade hiphopen, frimurare eller ej. Det fanns också andra människor förutom Grandmastah även om dom inte var ledande.

Jag är inte insatt i hiphop, vad ville man förmedla med den första hiphopen?

Nu ska jag skicka vidare ditt svar till min kompis =).

Edit:

Har tidigare diskuterat i trådar om hur mainstream musik är kontrollerad och propagandisk och illuminerad.

Edit:

Du får gärna skicka mig trådar där du tycker jag pattar på andras huvuden förutom ditt eget så jag kan se vad jag gör för fel.

Posted on: 2010/3/14 16:27

See User information
Det var bara inledningen i ditt ovanstående inlägg, sen blev jag lite vresig för du insinuerade något om rödvin, poesi och cafén.
Själv är jag en nykter poet som var varit med i just Poetry Slam sammanhang, och fortfarande är det, har egen personlig insikt i det där så jag säger bara vad jag sett. Det handlar om att vara omtyckt av de som redan är poppis där. En slags initiering.

Giftesmål, invigningar, allehanda ritualer som hela livet består i är inte skapat av frimurare, men säkerligen av deras företrädare, mystikerna från egypten och grekland. Jag kan säga att det åtminstone nämns att frimureriets ritualer ska ge utövaren en insikt i vardagens alla ritualers funktioner och utformning, en slags nyckelsten lämnas ut.

Posted on: 2010/3/14 17:03
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
A master of ceremonies, or MC (emcee), is the host of an official public or private staged event or other performance.

Wikipedias bild stämmer överens ganska bra med min bild av det.
Kanske för att jag vet för lite om det och jag nöjer mig så med faktumet att alla kreativa/betydande människor är inte onda konspiratörer. Jag har nog helt enkelt släppt taget om Frimureriet och illuminati, för som du själv säger. Varför ska man studera symbolik om man inte är del av en internationell konspiration som försöker lösa en gåta?

Posted on: 2010/3/14 18:09

See User information
Extrema generaliseringar. Ni verka tror frimurare har uppfunnet allt. Jag tror knappast att dom fattiga svarta och latinos i bronx var frimurare och det var ändå dem som drog igång hiphoppen, kan hända att grandmaster flash och de andra namnen var det. För att slå egenom stort måste man göra vissa uppoffringar, där såklart hemliga sällskap har ett finger med i spelet. Det dom har gjort och gör har varit att infiltrera och fördummat dagens hiphop som syns i media. Att rappa är ett mäktigt och kraftfullt verktyg mot NWO, att rimma och sammansätta ord på ett snyggt sätt är något magiskt.

Posted on: 2010/3/14 20:17

See User information
Xtas: Okey jag kan se hur du drar slutsatsen om jayZ, och han representerar för mig allt om har med NWO att göra. Men hur annalyserade du "The message" och kom fram till att det är elitens budskap? Den handlar om missär och fattigdom i slummen, där var dag är en kamp för överlevnad, alltså en jungel (metafor).

Det ligger i människans natur att förändra världen till något bättre, så den filosofin delar jag med "NWO". Du kanske tycker allt är prima, men dom flesta lever i missär tyvärr.
Som du säger är det svårt att veta om någon är frimurare, då krävs det info/bevis för ett sånt påstående. Det du har är ett namn och en text som kan tolkas på många sett och som är skriven av andra personer.

Posted on: 2010/3/14 20:34

See User information
Jag skriver själv vad folk vill kalla rapp, eller någon form av flowetry/poesi, men jag sitter inte så hårt programmerad att jag inte erkänner hur stor influens Frimureriet haft i skapandet av i princip alla musikformer, även hiphop.
Vidare är inte varenda frimurare ond, eller ens medveten om någon sorts konspiration eller annat, för många är det säkert bara som ett litet äventyr in i det mystiska.

Posted on: 2010/3/15 12:25
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

Anonym
Det frimurarna har gjort är att infiltrera "rap"en. Den fanns långt innan Grandmaster Flash ens kom till.

See User information
Vi skulle knoppat av alla diskussioner och gjort egna forum, så vi håller isär diskussionerna.

@Xtas

Mr. P, jag förstår dig! :) Ritualer är inte att leka med. Akta dig för ditt ego, det gör allllllt för att 'överleva'. För att bli buddha måste man vara som buddha. Jag är den jag är för att jag manipulerats till det, nu hjälper jag till att sluta manipulera. Vårt system är väldigt lätt att manipulera. Jag menar regelböcker är löjligt tjocka och komplexa. Det är idiotiskt. :)

Posted on: 2010/3/15 21:06

See User information
De är enbart tjocka och komplexa för att enkla oskrivna regler inte följs, för att folk inte är ärliga ens med sig själva.
Istället för "Sanning" blev det "Du skall icke ljuga" senare, idag långa paragrafer om mened, förtal, etc.
Istället för "Trohet" blev det "Du skall icke hava lust till din nästas hustru" sen ner till äktenskapsbalken och mer därtill.
Det är inte reglers nödvändighet som är idiotiskt, det är helt logisk om man vill ha ett civiliserat samhälle, ja om man vill ha ett samhälle ö.h.t.
Det är människors svekfulla hjärtan som gjort det så komplicerat, det vet du ju för sånt är enkelt att se.

Posted on: 2010/3/28 4:59
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper