vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Marginellt vetenskapligt stöd för klimatskeptiker

See User information
SVT har gjort en stor genomgång av alla vetenskapliga artiklar om klimatet.

Mer än 8000 artiklar stödjer att människan är orsak till klimatförändringarna. 5 (!) artiklar är kritiska till det.

http://svt.se/2.108068/1.1966830/marg ... =puff_1969047&lpos=rubrik

Posted on: 2010/4/19 20:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Marginellt vetenskapligt stöd för klimatskeptiker

See User information
Lunar har varken gransat SVT eller artiklarna och tror som vanligt att SVT är en trovärdig källa.

Alla som inte är lunar och har tagit sig tid till att studera frågan, vet mycket väl att det finns mer vetenskaplig data som stödjer att vi inte är inne i någon global uppvärmning. SVTs "studie" kollar bara på vad som dominerar bland publicerade rapporter om just global uppvärming, självklart dominerar hjärntvättade forskare där, men riktig vetenskaplig data från den riktiga världen säger något annat, samt att där är många fler stora forskare som är överens om att vi inte är inne i någon global uppvärming.

Man kan börja med att läsa denna:
http://vaken.se/modules/smartsection/item.php?itemid=638

Posted on: 2010/4/19 21:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Du hade säkert kunnat säga det där utan att slå Lunar i huvudet? Vi vet alla här att en betydande del av dignitärerna inom klimatforskningen är skeptiska. Lunar kom bara med ett referat? Hoppas jag.

Posted on: 2010/4/19 21:42

See User information
Ser att du bara har varit här sen 2009.. lunar är en gammal användare vid namnet zink som egentligen ska vara bannad. han klarar inte av att delta i några diskussioner då han ljuger och hittar på saker bara och blundar för källor och uppför sig som ett troll.

Posted on: 2010/4/19 23:17

See User information
Tog bort allt OT. tråden handlar inte om zink. tillbaka till ämnet.

Posted on: 2010/4/20 13:24

See User information
Quote:

TreeOfLiberty skrev:
Lunar har varken gransat SVT eller artiklarna och tror som vanligt att SVT är en trovärdig källa.

Alla som inte är lunar och har tagit sig tid till att studera frågan, vet mycket väl att det finns mer vetenskaplig data som stödjer att vi inte är inne i någon global uppvärmning. SVTs "studie" kollar bara på vad som dominerar bland publicerade rapporter om just global uppvärming, självklart dominerar hjärntvättade forskare där, men riktig vetenskaplig data från den riktiga världen säger något annat, samt att där är många fler stora forskare som är överens om att vi inte är inne i någon global uppvärming.

Man kan börja med att läsa denna:
http://vaken.se/modules/smartsection/item.php?itemid=638

Kollade i källan referenserna och de måste var de 5 stycken skeptiska då refernslistan i källan var så kort.

Det har blivit varmare på jorden under de senaste 25 åren men skillanden mellan väder och klimat vet de flesta skeptiker inta vad den är.

Så här får du fler som du måste anse inte vara tillförlitliga.

http://www.mynewsdesk.com/se/pressroo ... mare-aen-naagonsin-305780

http://www.dn.se/nyheter/inte-solens- ... den-blir-varmare-1.737144

http://www.naturvardsverket.se/sv/Kli ... tet/Varlden-blir-varmare/

http://www.ngceurope.com/combatclimat ... se/whatisgw_thefacts.aspx

http://www.ngceurope.com/combatclimat ... se/whatisgw_thefacts.aspx

http://www.framtidsverket.se/km.html

http://www.smhi.se/kunskapsbanken/kli ... a-marks-redan-idag-1.1510

Sedan vill jag om SVT inte anses som tillförlitlig inte hitta en enda referens till dem på detta forum även om de skulle tala för någon åsikt som stämmer med vaken.se värderingarna för man kan inte båda äta kakan och ha den kvar vilket dock många på detta forum uppför sig mot media. Talar media för åsikten är media OK, talar media mot åsikten är media inte tillförlitligt.

Lunar och den mytiska zink. Uppför vi oss så lika? Jag har då inte sett till zink på detta forum så finns han verkligen?

Posted on: 2010/4/21 21:04

See User information
Quote:
Kollade i källan referenserna och de måste var de 5 stycken skeptiska då refernslistan i källan var så kort.

Vad i hela världen pratar du om. artikeln har fullt med källor och du har inte satt dig in i den vetenskapliga datan den går igenom.

Det finns fortfarande mer data från den riktiga världen (inte datamodeller) som visar att vi inte är inne i någon global uppvärming. SVT artikeln har inget med den vetenskapliga datan att göra, den är skriven av några personer som inte är insatta i frågan, som har tittat vilka som dominerar bland publicerade rapporter. självklart dominerar forskare som tror på global uppvärming bland publicerade rapporter, men dom har fortfarande ingen ordentlig vetenskaplig data som stödjer dom. det är bara en massa person som tror något medans dom blundar för hård vetenskaplig data.

Quote:
Det har blivit varmare på jorden under de senaste 25 åren

Inte sant. Men du absolut älskar att citera propaganda!.

http://icecap.us/images/uploads/monck ... l_warming_has_stopped.pdf

Quote:
Talar media för åsikten är media OK, talar media mot åsikten är media inte tillförlitligt.

Självklart är det så. Ibland finns det bra journalister som skriver ärliga saker, median är inte helt och hållet kontrollerad. du har aldrig studerat världspolitik eller median så självklart är allt förvirrande för dig, när man bara sitter ner och spenderar sin tid på fluff så är allt väldigt förvirrande och konstigt.

Lägg ner med tramset att du inte är zink. du är ett troll som citerar vad andra säger utan att undersöka det själv. och när du blir rättad kontrar du med lögner och hittar på egen fakta.

Posted on: 2010/4/21 22:14

Anonym
Quote:

TreeOfLiberty skrev:

Självklart är det så. Ibland finns det bra journalister som skriver ärliga saker, median är inte helt och hållet kontrollerad. du har aldrig studerat världspolitik eller median så självklart är allt förvirrande för dig, när man bara sitter ner och spenderar sin tid på fluff så är allt väldigt förvirrande och konstigt.

Lägg ner med tramset att du inte är zink. du är ett troll som citerar vad andra säger utan att undersöka det själv. och när du blir rättad kontrar du med lögner och hittar på egen fakta.

Att någon okritiskt citerar andra utan att ha någon relevant kunskap själva gäller väl den stora majoriteten i detta forum!?

Håller med den där lunar i det sista denne skrev där om att det är oerhört vanligt forekommande att debattörer här godtyckligt plockar russinen ur kakan och bestämmer om och när någons uppgifter är trovärdiga för att stödja sin egen agenda. Många tycks anse sig vara upplysta despoter som har den vishet som krävs för att se vad som är fakta och vad som är lögner, oavsett om avsändaren är den samma.

Det är naturligtvis väldigt svårt att framstå som trovärdig i andras ögon när man använder sig av den tekniken.

Anonym
Quote:

Eriksson skrev:
Att någon okritiskt citerar andra utan att ha någon relevant kunskap själva gäller väl den stora majoriteten i detta forum!?
Ojdå! Det var inget dåligt "Association-by-guilt"-argument du kom med där.
Även om mycket av det TreeOfLiberty säger är sant, vill inte jag förknippas med hans debatt-teknik och du dömde just ut ett helt forum efter en enda person...

Du har förresten fortfarande lämnat två öppna trådar hängandes...

Anonym
Quote:

computerror skrev:

Ojdå! Det var inget dåligt "Association-by-guilt"-argument du kom med där.
Även om mycket av det TreeOfLiberty säger är sant, vill inte jag förknippas med hans debatt-teknik och du dömde just ut ett helt forum efter en enda person...

Du har förresten fortfarande lämnat två öppna trådar hängandes...

Jag är just nu igång och ska svara i de trådarna.

Det jag sa gäller inte specifikt just TreeOf... Läser man i de flesta trådar stöter man på fenomenet. Alla använder sig inte av denna teknik, men en god del gör det.

I själva antagandet att men själv tillhör en "vaken" skara människor som till skillnad från de ickevakna förstår att det som skrivs i medier är lögner ligger ju också ett antagande om att man själv kan urskilja fakta från fiktion. Och därför anser jag att det gäller majoriteten av människorna här. En godtycklig siffra, såklart, men sådan är bilden man får av att läsa trådarna.

Påpekas kan att det inte verkar gälla dig vad jag har sett än.

See User information
Quote:

Inte vad jag har sett. Jag ser för det mesta att folk postar källor som bevisar det dom säger.

Quote:
Det är naturligtvis väldigt svårt att framstå som trovärdig i andras ögon när man använder sig av den tekniken

Jag är inte ute efter trovärdighet då jag redan har det. jag är den som postar källor, NASA, RSS MSU, UAH AMSU, HADLEY , etc.

Jag svara på ett inlägg av ett troll som egentlig ska vara avstängd, därför jag har den tonen.

Quote:
ånga tycks anse sig vara upplysta despoter som har den vishet som krävs för att se vad som är fakta och vad som är lögner

Det har inte så mycket med vishet att göra, det handlar mer om man är en fullkomlig idiot eller inte. hur kan man säga att det inte är okej att använda median som en källa om man kritiserar den, precis som någon har påstått att det finns en global konspiration som kontrollerar alla journalister i hela världen.

Kritiserar du dig själv eller?. har du aldrig sett något i median som inte är sant, men sedan använt dig av median när du kan verifiera det som sant?. Vad är det du vill ha sagt egentligen?. Att exakt allt som står i median är sant och att man inte ska kritisera några journalister överhuvetaget?.

Eller ville du bara berätta att du kände dig träffad då du inte förstår hur man forskar vidare i något som man har läst i en tidning?.

Kan inte en journalist både överdriva något och citera en officiell rapport som t.ex vad som står i the patriot act, ska jag då inte använda mig av denna journalistens artikel som noggrant går igenom vad som står i the patriot act bara för att han har överdrivet något annat en gång? trots att han citerar rapporten med källa så att alla kan fakta kolla?.... Det är mycket lätt att ta reda på när median talar sanning och när dom inte gör det.

Det handlar inte om att använda en tidning när den stödjer ens position bara, det handlar om att sprida bra artiklar som har källor så att folk vaknar, även om det är en tidning där 80% är propaganda så är det självklart att man använder sig av den om journalisten har gjort ett bra jobb, sedan är det ett bra vapen också då folk ofta litar på vad dom läser i tidningar, så chansen att dom blir mer intresserade och forskar vidare är större.

I slutet av dagen handlar det om psykisk ohälsa, när man blir lurad i för långa perioder blir man sjuk och kan inte ta reda på saker på egen hand, istället för att forska själv ser man ner på sig själv och tänker att man inte har en utbildning i ett visst ämne och kan därför inte förstå något om det, så istället vänder man sig till vad någon annan säger och använder det som källa. Man ska självklart bara använda sig av en nyhetsartikel om det som står där kan verifieras som korrekt av vem som helst.

Posted on: 2010/4/21 22:45

Edited by TreeOfLiberty on 2010/4/21 23:02:15
Edited by TreeOfLiberty on 2010/4/21 23:21:52
Edited by TreeOfLiberty on 2010/4/21 23:22:37

Anonym
Quote:

TreeOfLiberty skrev:
Det har inte så mycket med vishet att göra, det handlar mer om man är en fullkomlig idiot eller inte. hur kan man säga att det inte är okej att använda median som en källa om man kritiserar den, precis som någon har påstått att det finns en global konspiration som kontrollerar alla journalister i hela världen.

Kan inte en journalist både överdriva något och citera en officiell rapport som t.ex vad som står i the patriot act, ska jag då inte använda mig av denna journalistens artikel som noggrant går igenom vad som står i the patriot act bara för att han har överdrivet något annat en gång? trots att han citerar rapporten med källa så att alla kan fakta kolla?....

Det är mycket lätt att ta reda på när median talar sanning och när dom inte gör det.

Vad är det du vill ha sagt egentligen?. Att exakt allt som står i median är sant och att man inte ska kritisera några journalister överhuvetaget?.

Eller ville du bara berätta att du kände dig träffad då du inte förstår hur man forskar vidare i något som man har läst i en tidning?.

Det handlar inte om att använda en tidning när den stödjer ens position bara, det handlar om att sprida bra artiklar som har källor så att folk vaknar, även om det är en tidning där 80% är propaganda så är det självklart att man använder sig av den om journalisten har gjort ett bra jobb, sedan är det ett bra vapen också då folk ofta litar på vad dom läser i tidningar, så chansen att dom blir mer intresserade och forskar vidare är större.

Det går bra att tänka igenom vad det är du säger innan du postar något. eller du kanske promotar att man inte ska tänka själv?. finns det något som är lättare än att veta när något är sant och inte sant? hur svårt kan det bli?.

I slutet av dagen handlar det om psykisk ohälsa, när man blir lurad i för långa perioder blir man sjuk och kan inte ta reda på saker på egen hand, istället för att forska själv ser man ner på sig själv och tänker att man inte har en utbildning i ett visst ämne och kan därför inte förstå något om det, så istället vänder man sig till vad någon annan säger och använder det som källa. Man ska självklart bara använda sig av en nyhetsartikel om det som står där kan verifieras som korrekt av vem som helst.

'

Först skall sägas att mitt inlägg var totalt orelaterat till det ni diskuterar i tråden. Jag såg bara ett stycke som tog upp något som jag anser förekomma ofta på denna sida.

Det som är intressant är just det du säger, om 80 % av innehållet är propaganda och 20 % sant - hur hittar du i detta fallet de 20 % som är sanna? Faktagranskar du din morgontidning varje dag?

Jag tror de flesta vanliga människor är väldigt medvetna om att allt som står i en tidning inte är objektivt sant. Allt skrivs av personer som förmedlar sin bild och sin känsla av ämnet. Men det är inte detta jag syftar på i mitt tidigare inlägg.

Det jag försöker komma åt är främst den faktahänvisning som sker. Ta exempelvis detta med climategate. Här har vi ett ämne där ingen på detta forum är i närheten av den ämnesinsikt som krävs för att kunna dra egna slutsatser. Ändå anser man sig kompetent nog att bedöma vilka forskare som talar sanning och vilka som är del av en konspiration.

Det jag menar är att detta sker på ett bakvänt sätt. Personerna har redan åsikten att klimathotet är en bluff iscensatt av NWO eller likande. Argument och sanningar om climategate plockas sedan från den skara forskare som stödjer den egna teorin - russinen ur kakan. Detta även om ingen här har kompetens att faktagranska en 20000 sidor lång rapport om temperaturens inverkan på global cirkulation.

Ofta är beteendet än mer utstuderat och forskare eller källor tillskrivs trovärdighet, fram tills dess att nya rön kommer fram och källan ändrar sin slutsats. Då avfärdas källan och en ny som stödjer ens egen lekmansteori letas fram för att kunna förena den ena händelsen efter den andra med den stora överhängande konspirationen.

Så, måhända att en tidningsartikel om the patriot act är lätt att kontrollera för vem som helst. Men det är ju inte den typen av frågor som debatteras här. Snarare pratas det om planeters omloppsbanor, gravitationsfält, chemtrails, jordbävningar osv... det mesta långt utom räckhåll för din "faktakollsprincip".
- Det jag då undrar är hur det i varje fall kommer sig att vissa källor avskrivs som nonsens medan andra tillskrivs allt förtroende. Och framförallt, hur det kommer sig att de som anses som fakta alltid stödjer den större konspirationen?

Självklart är alla berättigade till att ha en åsikt och spekulera, även om man inte har en doktorsgrad i fysik. Men man kanske kan stanna upp och fundera vad det EGENTLIGEN är som gör att man faller för just denna teori (youtube-video).

See User information
Quote:
planeters omloppsbanor, gravitationsfält, chemtrails, jordbävningar

Jo det är klart att det är svårt att veta vad som stämmer när det gäller sånt. Men när det gäller climategate t.ex så vet vi att data har blivit manipulerad, CRU har använt sig av ofullständiga resultat av meteorologiska stationer för att visa global uppvärmning, istället för att använda kompletta observationer som inte visar någon uppvärmning. Forskare från Ryssland bekräftade detta efter att dom gick igenom hur CRU använde deras egna data. så visst var climategate en konspiration, och detta är bara ett exempel.

Den större konspirationen du pratar om, borde du vid detta lagret känna till om du läser artiklarna under studera och på framsidan. Nästan alla i maktpositioner idag jobbar för att införa en global världsregering. CFRs 4000 medlemmar kontrollerar det mesta idag och samma globalister som håller på att bygga denna världsregeringen promotar rashygien samtidigt som dom jobbar hand i hand med knarknätverk och har installerat dom flesta terroristnätverken och diktaturerna genom historien för att kunna dominera befolkningar. NWO har inget med att bygga en bättre värld att göra, det är en maffia-operation för att råffa åt sig makt.

Posted on: 2010/4/22 0:03

See User information
Lunar skrev:

Lunar och den mytiska zink. Uppför vi oss så lika? Jag har då inte sett till zink på detta forum så finns han verkligen?

Ja, kanske finns det någon fabrik någonstans som tillverkar dem?

Posted on: 2010/4/22 6:07

See User information
Climategate är den mest lästa konspirationen/sanningen av dom alla, tragiskt att så många är så trötta.

Posted on: 2010/4/22 6:38

Anonym
Quote:

TreeOfLiberty skrev:
Jo det är klart att det är svårt att veta vad som stämmer när det gäller sånt. Men när det gäller climategate t.ex så vet vi att data har blivit manipulerad, CRU har använt sig av ofullständiga resultat av meteorologiska stationer för att visa global uppvärmning, istället för att använda kompletta observationer som inte visar någon uppvärmning. Forskare från Ryssland bekräftade detta efter att dom gick igenom hur CRU använde deras egna data. så visst var climategate en konspiration, och detta är bara ett exempel.

Den större konspirationen du pratar om, borde du vid detta lagret känna till om du läser artiklarna under studera och på framsidan. Nästan alla i maktpositioner idag jobbar för att införa en global världsregering. CFRs 4000 medlemmar kontrollerar det mesta idag och samma globalister som håller på att bygga denna världsregeringen promotar rashygien samtidigt som dom jobbar hand i hand med knarknätverk och har installerat dom flesta terroristnätverken och diktaturerna genom historien för att kunna dominera befolkningar. NWO har inget med att bygga en bättre värld att göra, det är en maffia-operation för att råffa åt sig makt.

Allt verkar peka på att det fuskats med data i klimatfrågan, helt klart. Det är alltid beklagligt och skandalartat när människor som uppger sig för att objektivt undersöka något fabricerar bevis för att stödja sin teori som i detta fall.

Det vi nog ska komma ihåg är dock att den data som uppges att det fuskats med utgör en mkt liten del av den data och det samlade kunnande som ligger till grund för det slutliga resultatet. Det finns egentligen inget med detta fuskande som säger att hela den omfattande rapporten i sig är ett resultat av fusk eller att slutsatsen inte stämmer. Om klimathotet är en sant eller falskt är således svårt att ta ställning till baserat på dessa uppgifter.

Så åter igen hamnar vi i en situation då vi själva behöver ta ställning till argument och bestämma vem som är trovärdig eller ej, i en fråga där vårt kunnande inte räcker speciellt långt. De flesta på denna sida verkar komma till slutsatsen att hela klimathotet är en lögn. Jag är inte intresserad av att diskutera klimathotets eventuella äkthet men kan tycka att den slutsatsen är en aning förhastad. Man måste nämligen bortse från en lång rad andra bevis och data som tyder på motsatsen för att komma fram till det resultatet.

Men åter igen, alla får ju tycka och tänka hur de själva anser rätt. Det jag menar är att vi här ser det fenomen jag försökte fånga ovan. Man väljer helt enkelt att dra extremt långtgående slutsatser på sådant som tycks stödja den egna idén av sanningen samtidigt som man går långa omvägar för att bortförklara sådant som talar mot samma idé. Intressant är också att det sällan är enskilda personer som tillskrivs trovärdighet utan snarare enskilda åsikter. Detta om något är en varningssignal på att man kanske är lite för selektiv är man skaffar sig sin fakta.

För vem här är egentligen kompetent nog att kunna värdera vem av klimatologiprofessor A och klimatologiprofessor B som har rätt när de två diskuterar? Klimatfrågan är också extra svår då den spänner över så många olika vetenskapsområden. Klimatologi, meteorologi, ocenografi, kemi, astronomi osv osv. Detta gör att det i princip inte finns enskilda personer som har en fullständig förståelse för området. Därigenom kommer också den omfattande felrapportering och de många dramatiska uppslag som blir resultatet av när journalister som lästa svenska och intervjuteknik ska försöka få ihop informationen till något vettigt.

För övrigt anser jag personligen att klimathotet är en uppförstorad fråga och att det knappast rör sig om något miljöhot. Hotet är humanitärt, vilket kanske är illa nog. Genom att frågan har upptagit i princip hela miljödebatten de senaste åren har fokus försvunnit från andra viktiga miljöfrågor, vilket är beklagligt.

Vi skiljer oss också åt på punkten om storebror/NWO. Jag tycker du väljer att se vad du vill se och blundar för mkt annat. Den värld vi lever i idag är utan tvekan mer demokratisk än vad världen någonsin varit förut. Information och kunskap är tillgängliga för alla (oss födda i väst) och många problem förenade med separation är mindre idag än tidigare. Att världen skulle gå mot större enheter/länder via sammanslagning eller unionsbildning av mindre ser jag som helt självklart och helt naturligt. Detta är ur ekonomisk synvinkel en önskvärd utveckling. Att motiven skulle vara utvidgad kontroll av människor kan jag inte se vara motiverat.

Samtliga världens länder har ju en gång i tiden uppkommit på exakt detta sätt när små provinser eller landsdelar förenats under gemensamt styre, något som medför stora fördelar. Denna utveckling motiveras dels ekonomisk då den spara en massa administrativa problem och skapar enhetliga regler och minskar samtidigt risken för konflikter mellan olika grupper. Du ser exempelvis inte speciellt många Svear och Götar i handgemäng på våra gator i dagens Sverige. Motsättningen mellan grupperna existerar inte längre, grupperna existerar inte längre.

Denna utveckling startas när avstånden krymper, något som tåget såg till att det gjorde under USA:s framväxt och som Internet och billig transport gör idag. Intresset och motiven för integration med andra är då en naturlig följd.

För att se denna utveckling som endast ett resultat av att någon vill ha mer kontroll över oss tror jag är att måla satan på väggen.

See User information
Quote:
Jag tycker du väljer att se vad du vill se och blundar för mkt annat

Jag väljer vad jag vill se?... jag vill alltså att det ska finnas korrupta banknätverk som vill förslava mig, där ser man..

Skillnaden på mig och dig är att jag studerar vägledningsdokument och elitens egna publikationer etc, medans du får din info genom median. Varför vägrar du att läsa och studera vad som står i vakens artiklar?... du kan inte säga "jag håller inte med" men du kan säga "jag är inte påläst" eller "jag är en historieförnekare". Vi spekulerar inte här, vi studerar världspolitik på en nivå som dom inte ens gör på universiteten, då vi studerar vad som verkligen sker i världen idag och inte en massa orelevant fluff och ljud biter från TV.

Var finns demokrati idag?... demokrati existerar nästan inte, i Ryssland har dom ett demokratiskt systen, men inte ens USA och EU har det.

Vakens artiklar visar hur makteliten jobbar för att införa en tyrannisk världsregering, där du inte har något att säga till om. Nobelpristagande ekonomer som Joseph Stiglitz har talat ut om att elitens banksystem är korrupta, Federal reserve, IMF etc. Alla dessa är kontrollerade av Rockefeller och Rothschild familjerna, som är några av världens största maffia-familjer (nej dom samlades inte i ett rum i slutet av 1800-talet och tog varandra i händerna och sjöng Kumbaya). Det är allmänt känt att dom var maffia på 1800-talet och bombade och hotade deras konkurrenter etc.

Istället för att du tror på något, så tycker jag du borde testa att öppna en bok och lära dig något. NWO som alla i maktpositioner pratar om, har inget med demokrati att göra. det är samma personer som har hjälpt alla större diktaturer genom historien till makten, som vill införa detta. Hjälpte dom Hitler, Lenin, Stalin, Pol pot, Mao-tse-tong, etc till makten för att dom ville hjälpa till att installera demokratier?. Jobbade dom för att införa demokratier när dom störtate den demokratiskt valde presidenten Allende och installerade Pinochetdiktaturen?. Jag kan forsätta att ge dig exempel men då måste jag skriva en hel bok....

Inte jobbade dom för en demokrati när Prescott Bush och hemliga agenter planerade att störta FDR och genomföra en fascistisk diktatur i USA baserat runt ideologin av Mussolini och Hitler...

År 1933 blev den högt dekorerade Amerikanska Generalen Smedley Butler (två Congressional Medals of Honor) kontaktad av en rik och hemlighetsfull grupp industrimän och bankirer, inklusive Prescott Bush, som bad honom att befalla en 500.000 stark skurk armé av veteraner som skulle hjälpa iscensätta en kupp för att störta dåvarande president Franklin Delano Roosevelt. De sammansvurna var verksamma inom ramen för en frontgrupp som kallades American Liberty League, som omfattade många familjer som fortfarande är välkända namn i dag, inklusive Heinz, Colgate, Birds Eye och General Motors. Butler spelade med gänget för att avgöra vilka som var inblandade men senare blåste han i visselpipan och identifierade huvudmännen i ett vittnesmål till kommittén för oamerikansk verksamhet.

År 1936 skrev den amerikanske ambassadören i Tyskland, William Dodd, ett brev till president Roosevelt där han förklarade,

"En klick av amerikanska industrimän är fast bestämda över att få en fascistisk stat att ersätta vår demokratiska regering och har ett nära samarbete med den fascistiska regimen i Tyskland och Italien. Jag har haft många tillfällen i min tjänst i Berlin att bevittna hur nära vissa av våra amerikanska härskande familjer är den nazistiska regimen.... En framstående direktör av ett av de största företagen, berättade rakt upp och ner att han var redo att vidta konkreta åtgärder för att frambringa fascismen i Amerika om president Roosevelt fortsatte sin progressiva politik. Vissa Amerikanska industrimän hade mycket att göra med att föra fascistiska regimer till stånd i både Tyskland och Italien. De gav bistånd för att hjälpa fascismen ockupera maktens säte, och de hjälper till att se till så att de håller sig där. Propagandister för fascistiska grupper försöker avvisa den fascistiska skrämman. Vi bör vara medvetna om symptomen. När industrimän ignorerar lagar designade för social och ekonomisk utveckling kommer de att försöka använda sig av en fascistisk stat när institutionerna i vår regering tvinga dem att följa bestämmelserna."

Sanningsrörelsen startade med folk från insidan som talde ut om eliten, med personer som Antony c sutton ekonomiprofessor vid California State University Los Angeles, historiker, och forskare vid Stanford University's Hoover Institution, som gick igenom enorma mängder av elitens dokument från olika arkiv, hans arbete var så bra så att FBI startade utredningar efter att dom hade läst det. Så fort sanningsrörelsen blir "granskad" så nämner man aldrig dessa personer. folk som L. Fletcher Prouty som jobbade för Pentagon och hand i hand med CIA och visste mer om CIA än dom flesta i hela USAs regering, som skrev en bok och avslöjade CIA och deras globala kontroll. Folk som Larry McDonald kusinen till George S. Patton och medlem av den amerikanska kongressen, som talde ut om Rockefeller familjen och hur dom ville ta över världen. den Amerikanska Generalen Smedley Butler (två Congressional Medals of Honor) som bröt tystnaden och avslöjade hur bankmaffian med prescott bush försökte få honom att samla ihopa en skurk arme så att dom kunde störta FDR i en kupp och införa en fascist regering. Joseph Raymond McCarthy senatorn som avslöjade hur USA olagligt jobbade med kommunisterna. Bryton Barron som hade några av dom högsta positionerna man kan ha inom statsdepartementet som avslöjade korruption. FDRs son som talade ut om hur eliten i USA vill ta över världen... carroll quigley en från insidan, som studerade CFRs arkiv och erkännde hur deras mål var att ta över världen och att dom hade jobbat med både kommunister och fascister för att nå deras mål, något han tyckte var bra... Listan fortsätter och fortsätter...

NWO är inte ett ämne som går att debbatera, om man inte tror på det så är det för att man antingen är dåligt påläst eller att man är en historieförnekare eller så stödjer man terrorister och folk som har mördat miljontals människor. NWO eliten har inte bara hjälpt Hitler, Stalin etc att mörda miljontals människor, dom mördar folk globalt än idag, Rockefeller kontrollerade IMF har mördat miljontals människor med deras politik enligt FNs egna beräkningar. What a wonderful world!

Posted on: 2010/4/22 11:03

Edited by TreeOfLiberty on 2010/4/22 11:43:43

See User information
Quote:
Det vi nog ska komma ihåg är dock att den data som uppges att det fuskats med utgör en mkt liten del av den data och det samlade kunnande som ligger till grund för det slutliga resultatet. Det finns egentligen inget med detta fuskande som säger att hela den omfattande rapporten i sig är ett resultat av fusk eller att slutsatsen inte stämmer. Om klimathotet är en sant eller falskt är således svårt att ta ställning till baserat på dessa uppgifter.

Men just den data som manipulerats är en hörnpelare i hela teroin om AGW nämligen den om jordens temperaturutveckling. Det är alltså den ena av två huvudsakliga fakta data som direkt ligger till grund för själva formulerandet av AGW teorin. (Den andra grundfaktan är att CO2 halten ökat pga mänsklig aktivitet och den tvivlar ingen på).

Jones, Mann o co har på detta sätt med sin nyckelroller i författandet av IPCCs rapporter sett till att deras tillrättalagda temperaturutveckling fått gälla som sanning. Man kan snarast undra hur det är möjligt att så få personer kan utöva så stort inflytande på den vetenskapliga uppfattningen.

Sen spekulerar du om den kompetensnivån i sakfrågan på detta forum. Alla är inte experter på allt här men låt oss göra en jämförelse med verklighetens forskningsmiljö.

Jag arbetar på ett ansett svenskt universitet. Mina kollegor forskar och undervisar om miljöbedömningar och självklart ingår klimathotet som en hörnpelare. Dock när jag diskuterar med dessa om vad de faktiskt själva vet om mekanismerna så hänvisar det uteslutande till IPCC och Sternrapporten. Det klassiska argumentet är att det är så komplext och vi väl kunna måste lita på FN. AGW översätts rätt och slätt till en beräkning av utläppta CO2ekvivalenteter. Själva sanningshalten i grundhypotesen ifrågasätts alltså inte. Så är alltså kunskapsnivån bland doktorer och professorer inom miljöforskning.

Climategate - dvs förskingringen och manipulerandet och av temperaturdata av nycklepersoner inom FNs klimatpanel känner de inte till. En kollega som undervisar i organisation och åtgärder för att minska av CO2 utsläpp visste inte ens vem Michael Mann var än mindre hans manipulerade hockeyklubba.

När himalayadebacklet bubblade upp i gammelmedia nyligen blev det en liten diskussion över kaffet men det avfärdas som "ett" litet fel bland 1000tals rätt.

Ett annat tragiskt exempel på nivån hos i dina ögon legitima "experter" är vårt statliga Naturvårdsverks hemsida med klimatinformation. http://naturvardsverket.se/sv/Klimat- ... tet/Varlden-blir-varmare/

Här ligger fortfarande resultat från Jones temperaturbeskrivningar oemotsagda som statens utbildningsmaterial till allmänheten.

Människor som själva kollar källor får en betyligt mer nyanserad annan bild än denna. Skadan är dock redan skedd då AGW är lika sann som gravitation i mångas värlsuppfattning.

Posted on: 2010/4/22 15:14

See User information
Quote:

Eriksson skrev:

Så åter igen hamnar vi i en situation då vi själva behöver ta ställning till argument och bestämma vem som är trovärdig eller ej, i en fråga där vårt kunnande inte räcker speciellt långt. De flesta på denna sida verkar komma till slutsatsen att hela klimathotet är en lögn. Jag är inte intresserad av att diskutera klimathotets eventuella äkthet men kan tycka att den slutsatsen är en aning förhastad. Man måste nämligen bortse från en lång rad andra bevis och data som tyder på motsatsen för att komma fram till det resultatet. .

Det handlar inte om hur mycket man behöver lära sig utan snarare om hur mycket man stäng ute.Och försöker pracka på "vaken.se)ska DU väcka idioter.Är det din metod??

Posted on: 2010/4/22 16:25

Anonym
SVT har tydligen missat att titta på det här marginellt vetenskapliga stödet för klimatskeptiker i sin omfattande undersökning !!

There is no convincing scientific evidence that human release of carbon dioxide, methane or other greenhouse gases is causing or will in the foreseeable future, cause catastrophic heating of Earth's atmosphere and disruption of the Earth's climate. Moreover there is substantial scientific evidence that increases in atmospheric carbon dioxide produce many beneficial effects upon the natural plant and animal environments of the Earth.

31,486 American scientists have signed this petition, including 9,029 with PhDs.

http://www.petitionproject.org/index.php

Det finns inga övertygande vetenskapliga bevis för att mänskliga utsläpp av koldioxid, metan och andra växthusgaser orsakar eller kommer inom överskådlig tid, leda till katastrofala uppvärmning av jordens atmosfär och störningar i jordens klimat. Dessutom finns betydande vetenskapliga belägg för att ökning av koldioxidhalten i atmosfären ger många positiva effekter på den naturliga växt-och djur miljöer av jorden.

See User information
Quote:

activator skrev:
SVT har tydligen missat att titta på det här marginellt vetenskapliga stödet för klimatskeptiker i sin omfattande undersökning !!

There is no convincing scientific evidence that human release of carbon dioxide, methane or other greenhouse gases is causing or will in the foreseeable future, cause catastrophic heating of Earth's atmosphere and disruption of the Earth's climate. Moreover there is substantial scientific evidence that increases in atmospheric carbon dioxide produce many beneficial effects upon the natural plant and animal environments of the Earth.

31,486 American scientists have signed this petition, including 9,029 with PhDs.

http://www.petitionproject.org/index.php

Det finns inga övertygande vetenskapliga bevis för att mänskliga utsläpp av koldioxid, metan och andra växthusgaser orsakar eller kommer inom överskådlig tid, leda till katastrofala uppvärmning av jordens atmosfär och störningar i jordens klimat. Dessutom finns betydande vetenskapliga belägg för att ökning av koldioxidhalten i atmosfären ger många positiva effekter på den naturliga växt-och djur miljöer av jorden.

Du stödjer USA i denna fråga ser jag för just USA har utmärkt sig att inte vilja var med i att minska klimathotet utan istället värdera ned det för att annars skulle den amerikanska ekonomin hotas och det är det du och andra stödjer ser jag. Ett ekonomiskt starkt USA eller tänkte du inte på att den konsekvensen av ditt ställningstagande.

Struntar vi i klimathotet så används pengarna till annat. Så kom med förslag vad de ska användas till när nu du stödjer att klimathotet är en bluff.

Posted on: 2010/4/23 17:21

See User information

http://en.wikipedia.org/wiki/Ice_core

"Nonetheless, recent work has tended to show that during deglaciations CO2 increases lags temperature increases by 600 +/- 400 years"

Detta betyder ingenting för lunar? Temperaturen får Co2-nivåerna att öka, det betyder att nåt annat värmer upp jorden sen frigörs Co2..

Posted on: 2010/4/24 7:52
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Lunar det är klart som F*N att vi ska göra allt för att värna om vår natur. Det är ingen tvekan om att utsläpp från trafik och fabriker påverkar miljön till det sämre; t.ex. försurning.

Men grundproblemet ligger i agendan, människors sätt att sköta saker och ting; DET HANDLAR ALLTID OM PENGAR I FÖRSTA HAND.

Så att rädda naturen genom en falsk, manipulerad bild av koldioxid är helt åt helvete rent utsagt. Jag hade varit mer nöjd om samma personer gjorde något åt skövlingen i våra Regnskogar. Eller faktiskt ändrade storföretagspolitiken när det gäller utsläpp (så att man inte kan tjäna pengar på "den så kallade uppvärmningen"), eller göra riktiga försök att framställa ickefarlig energi. Till exempel Frienergi som är på tapeten här på vaken.

Posted on: 2010/4/24 8:43

See User information
Quote:

TeBe skrev:

http://en.wikipedia.org/wiki/Ice_core

"Nonetheless, recent work has tended to show that during deglaciations CO2 increases lags temperature increases by 600 +/- 400 years"

Detta betyder ingenting för lunar? Temperaturen får Co2-nivåerna att öka, det betyder att nåt annat värmer upp jorden sen frigörs Co2..

Ta och läs om stycket du citerat ifrån och tänk igenom vad som står där och hör av dig sedan.

Sedan har historiska data igenting med dagens situation att göra då de är situationen idag vi ska ta hänsyn till inte vad som hände för 100 000 år sedan.

Det måste vara något fel i argumentationen när man måste använda historiska data för att strunta i dagens situation. Vilka isar kommer att lagra den CO2 som finns idag?

Posted on: 2010/4/24 11:52

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper