vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 6 7 8 (9)


Anonym
Re: Vad händer nu i Polen tror ni?
Quote:

vindpust skrev:
Killen som gjorde video med skott död?

http://translate.google.se/translate? ... 6hl%3Dsv%26lr%3D%26sa%3DG

Artikeln är under rubrik: nyheter från världen - på högra sidan

Högst upp står de att de vill ha hjälp att avgöra om rykterna är sanna.

Förresten lyssnade jag på ljudet i filmen igen och det där är ingen brandbil, utan ett tåg och det finns inga tåg som går i närheten av haveriplatsen.

Vrakdelarna ser dessutom ut att komma från ett äldre lastflygplan.
Vingarna ser ut att vara i minsta laget också

Är "Ni chuja, sjebie" allt han kan säga? Vore kul att veta vad det betyder...
"chuja" på Polska betyder f-u-c-k", men den här mannen ska ju vara ryss???

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad händer nu i Polen tror ni?


See User information
"Chuj(a)" - betyder kuk, både på polska och på ryska.
Det kan betyda nånting i stillen: "vad fan, vilket röra".
Svenskar har inte såna grova svärdommar som polaker och rysar.

Det är mycket skumt med den olyckan. Läste nånstans att det var kopia av presidentflyget som kraschade där. Det finns inga döda eller kroppsdellar på några av filmerna eller foto. Det finns inga stollar, bagage, blod. Det finns bara lite skrot.

Många teorier. Vad är sanningen?

Det som var orörd så det var blomsterkrans.

.

Posted on: 2010/4/20 21:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vad händer nu i Polen tror ni?
Fast åter igen... Det finns INGET tåg som går i närheten av haveriplatsen... Och vrakdelarna ser ut att vara från ett äldre lastflygplan.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad händer nu i Polen tror ni?


See User information
Jag tycker att man skall gå till youtube och lyssna på låten

Don't worry - get happy

och spela den tills man fått rätt ansiktsuttryck så att man kan gå vidare efter det här...

Jag tror faktiskt att jag inte VILL veta sanningen!

Kanske den allmänna inställningen att stoppa fingrarna i öronen och le fånigt är rätt...


Posted on: 2010/4/21 6:10
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad händer nu i Polen tror ni?


See User information

Posted on: 2010/4/22 19:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad händer nu i Polen tror ni?


See User information
Mannen som filmade blev inte mördat, han lever.

Posted on: 2010/4/22 19:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad händer nu i Polen tror ni?


See User information
En fillm me översättning på va dom skriker mm...
http://www.youtube.com/watch?v=PxIFh3NkEvM
om man kan ta fram en skakfri video så man lättare kan se det dom påstår i videon... skulle det kunna bevisas, kan det nog kunna bli riktigt stort, allafal i Polen där dom redan e rätt skeptiska med det hela verkar det som.


enligt: http://gazbom.blogspot.com/2010/04/gu ... hots-fired-at-polish.html

" Author of the video seen by everyone by now has been stabbed near Kijow on 4.15 and transported in critical condition to the hospital in Kijow. On 4.16 three unidentified individuals unplugged him from life support system and stabbed him 3 more times. Andrij was pronounced dead that afternoon. Russian government claims it was a coincidence. "

Posted on: 2010/4/22 22:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad händer nu i Polen tror ni?


See User information
Om det inte finns tågspår i närheten, varför låter det som ett tåg?
Kan det vara inklippt i filmen, propaganda från väst? ;D

Posted on: 2010/4/22 23:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad händer nu i Polen tror ni?


See User information
Om någon gjort en video som gör att man hoppar två meter rakt upp i luften som är fakad är det också en konspiration!

Det är därför det är så viktigt att vara förutsättningslös i källkritik.

Det finns folk som förfalskar arkeologiska bevis för att bevisa folkgruppers vandringar och människans förhistoria, för att bara ta ett exempel.

Och, om videon är äkta, kanske olycksplatsen är felaktigt markerad och så vidare i all oändlighet.

Jag skall ta ett exempel från Palmemordet. Om A är makarna Palmes bostad i Gamla Stan, B är biografen de besökt utan vittnen (en statsminister besöker osedd en biograf fast det var femtio som såg filmen?) C är mordplatsen och D är sossarnas högkvarter och de alla ligger i en rät linje... hur kan då ett mord som begåtts mellan D och C på någon som vandrar i riktning mot A och B vara förenligt med att de var på väg hemåt direkt från B?

Det är den här typen av resonemang som avslöjar att det kan ha funnits både en annan mordplats, en annan färdplan och mycket annat.

I fallet med flygningen finns flera liknande iakttagelser...

Men det finns en gammal regel med få undantag:

"Den som sa't han va't"

Det påstås att planet som störtade vid flygplatsen var tomt, det syns ju inga spår efter passagerare. Samtidigt är tydligen den andra videon försedd med kommentarer som tyder på att man tittar på lik och avlivar passagerare. Och så hör man ett tåg. Då var det väl ett tåg där då då... där det riktiga planet störtade eller ficks att krascha!

Nu gäller det att gnugga geniknölen, själv har jag svårt att få det till att vrakresterna på Flickr-bilden är desamma som markbilderna på videon.

Posted on: 2010/4/23 5:14

Edited by Asgeir on 2010/4/23 5:34:22
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad händer nu i Polen tror ni?


See User information
Tanke:
Om det är ett tåg, varför är det ett ånglok? Det är väl för tusan år 2010 även i Yttre Långtbortistan också?
Kan det vara nån form av larm? Som gamla tiders vissla på fabriker som indikerade rast etc. Eller en ångbåt, kan den ligga nära en flod?

Om man vill fejka nåt och vara övertygande, så slänger man väl knappast in ljudet av ett gammalt ånglok?


Posted on: 2010/4/23 22:08

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad händer nu i Polen tror ni?


See User information
Kan va en gammal cykeltuta hehe, woak woak

Posted on: 2010/4/23 23:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad händer nu i Polen tror ni?


See User information
Kan vara en signal vid gruvbygge.

Posted on: 2010/4/23 23:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad händer nu i Polen tror ni?


See User information
Hrmph, vad av alla påståenden o info stämmer? Har inte läst hela tråden, kollade den här: http://www.youtube.com/watch?v=LoUkobHYAlk&feature=player_embedded

Verkar sjukt!

Posted on: 2010/4/24 11:22
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad händer nu i Polen tror ni?


See User information
Vad som hänt omkring Polen och förhållandet till Ryssland är att man hade planer om något som kallades en "missil-sköld" som skulle stoppa ryska robotar som skulle anfalla Europa, alltså exakt samma problematik som de gamla avtalen som skapade så mycket bitterhet på 1980-talet och som kan ha legat bakom Palmemordet.

Men de planerna stoppades och ryssarna lugnade ner sig. Men då kom Lech Kaszynski och Barack Obama överens om att sätta upp batterier med Patriot-robotar istället och dessa robotar är nu på väg att sättas upp. Datum är den 24 maj och platsen är belägen en bit från Olzstyn ganska nära gränsen till den ryska enklaven Kaliningrad. 100 amerikanska soldater följer med för att serva batterierna.

En ganska klar rockad av något slag, själv är jag inte insatt i skillnaden mellan vapensystemen men klart är att ryssarna tydligen känner sig trängda och missbelåtna med utvecklingen!

Posted on: 2010/4/27 12:48
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 ... 6 7 8 (9)




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
156 user(s) are online (156 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 156

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS