vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Fear or Love - You choose!

See User information
Är du rädd?

Har du svaret på din existens?

Är du rädd att du har fel eller rädd för att du inte kan veta vad du behöver veta? Du har fri vilja, välj rädsla eller kärlek. Men tolka mig rätt. Rädsla är det som separerar. Kärlek är det som sammanför. Två känslor vi beskriver genom ord. Känslan av smärta och känslan av njutning.

Känslor skapar verkligheten som du är i. Du är en känska en upplevelse en existens. Vilket du vet, för du föddes ju, right? Jag föddes i alla fall och har funderat över livets gåtor sedan jag var barn, fast jag var mycket djupare plan som barn fram tills jag "vakna" eller rättare sagt börade vakna. Tankar som t.ex. "Varför existerar jag" och själva tiden i sig väckte enorm nyfikenhet i mig när jag var liten, och sen försvann det. Men nu har jag funnit det igen men har svaren jag inte hade som barn. Nu ser jag tid som det som helt enkelt skiljer nu från då. Rörelse i rum helt enkelt som mäts i form av en händelse till en annan.

Vad har du valt - förutom de val som gjort så du existerar?

En väldigt viktig sak angående det jag kallar kärlek, det handlar om ovillkorlig kärlek. Om du väljer att inte existera så behöver du inte existera, men du existerar och frågan du kan ställa dig är vad du ska göra med din existens. Allt är ovillkorligt, inga villkor förutom dina egna.

mvh
- seilon

Posted on: 2010/4/23 18:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Fear or Love - You choose!

See User information
Vad trevligt att höra från dig Seilon.=)

Quote:
men du existerar och frågan du kan ställa dig är vad du ska göra med din existens.

Där drar vi jämt.

Posted on: 2010/4/23 19:01
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Hej Selion!En sak jag vill reda ut,är.

Känsla kommer från intuitionen hjärtat(ntelligensen),känslan kommer i från hjärnan/"LUCIFER"satan "vad du vill,så det är bara att välja:)

Posted on: 2010/4/23 19:02

See User information
Hej sale!En sak jag vill reda ut,är.

När du skalära dIG atskriva såman FÖRSTÅR...

Som jag förstår det du skriver så kommer intuition från hjärtat. Vad du menar är att det är intelligensen(järtat), som skapar känslan som är hjärnan som lucifer har skapat?

Du ser själv hur konstigt de kan bli.

Jag skulle vilja påstå att intuition är det mest logiska och slutgiltiga svaret hjärnan kan ge dig utifrån de intryck man får, det är summan av kardimumman. Alltså skiljer sig intuitionen åt, människa från människa.

Varav jag undrar vart du får hjärta ifrån och vad intelligens har med hjärtat att göra?

Jag kan säkert vara helt fel ute, men det är min intuition jag går på.

Edit:

Ber om ursäkt för att jag blev personlig, men jag förstår sällan vad du skriver och det blir ett problem då jag kanske inte ger det svar du egentligen bör få.

Posted on: 2010/4/23 23:33

See User information
Hej alarik.

_Orden behövs egentligen inte.Men tills vidare kan de kanske vara bra att ha.KÄNN!

Tänk helst inte,utan bara bara känn INFÖR.Då kommer du framåt,ifrån bakåt.Tillgänligheten beror på fördjupningsgraden i inlevelsen.Så fort en tanke kommer upp i din inlevelse,så är detta en signal på "ytlig".
Var i hjärtat i s f hjärnan.Vissa här fattar exakt vad jag skriver ,så vet du det.

Jag tar inget personligt,du kan vara lugn,jag tar aldrig åt mig,en dag kommer du förstå,jag lovar.:)

Network hade ett bra tips:Spirit world - finns del 2 oxo,ladda ner.

Spirit World

Rädsla har vi fått ifrån djuren för att överleva...Ett varningsystem för ev fara.

Posted on: 2010/4/24 0:36

Edited by sale on 2010/4/24 1:00:14
Edited by sale on 2010/4/24 1:03:37

See User information
Förstår precis vad du säger här, frågan handlar mer om kommunikation som många på detta forum ifrågasätter inom t.ex. politik; "att de ljuger". Beror detta på att de kommunicerar på ett sätt folk inte förstår eller för att de inte säger hela sanningen?

Hur tar man bort missuppfattning?
Har du missuppfattat Seilon när du "klargör" saker för honom?
Eller har han helt enkelt kommunicerat på fel sätt?

Eller har han fel?

Posted on: 2010/4/24 2:56

See User information
Efter att ha försökt tolka ditt tidigare inlägg så förstår jag det som att en känsla uppstår i hjärtat och blir känslan av hjärnans analys av det? I dont get i really.

Snälla svara inte indirekt på mina frågor med svar som "du kommer få se någon gång". Om du vet så förklara om en annan person frågar.

Ska titta på filmen du tipsade om.

Posted on: 2010/4/24 3:02

See User information
Quote:

alarik skrev:
Förstår precis vad du säger här, frågan handlar mer om kommunikation som många på detta forum ifrågasätter inom t.ex. politik; "att de ljuger". Beror detta på att de kommunicerar på ett sätt folk inte förstår eller för att de inte säger hela sanningen?

Hur tar man bort missuppfattning?
Har du missuppfattat Seilon när du "klargör" saker för honom?
Eller har han helt enkelt kommunicerat på fel sätt?

Eller har han fel?

Genom att sluta jämföra,det är hjärnans sätt att arbeta på.Selion frågar inte ,han vilar,är du hans mentor el är han din?

Posted on: 2010/4/24 11:40

See User information
Seilon har inte kommit med något nytt, han bara citerar Bill Hicks och dyl. urspårade människor som svalt newage-betet, det oändliga hjärntjattret som måndårar aldrig får nog av.

Ord behövs inte, nej vi kan väl lägga ner hela diskussionen, det KÄNNER jag vore det bästa om vi ska komma någonstans.

Quote:
Rädsla har vi fått ifrån djuren för att överleva...Ett varningsystem för ev fara.

Haha, man ser denna graden av "insikt" bara genom att titta på din profilbild sale.
"Ande" + evolution + ormar = hej newage.
I ödmjukaste mening givetvis.

Sluta sök för sökandets skull, finn vad du letar efter och greppa tag i det, är det för luftigt för att greppa så är det nog inte vad du letar efter.

Posted on: 2010/4/24 17:15
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Quote:

Xtas skrev:
Seilon har inte kommit med något nytt, han bara citerar Bill Hicks och dyl. urspårade människor som svalt newage-betet, det oändliga hjärntjattret som måndårar aldrig får nog av.

Ord behövs inte, nej vi kan väl lägga ner hela diskussionen, det KÄNNER jag vore det bästa om vi ska komma någonstans.

Quote:

Haha, man ser denna graden av "insikt" bara genom att titta på din profilbild sale.
"Ande" + evolution + ormar = hej newage.
I ödmjukaste mening givetvis.

Sluta sök för sökandets skull, finn vad du letar efter och greppa tag i det, är det för luftigt för att greppa så är det nog inte vad du letar efter.
Jasså!Gör jag bilder?,det måste var din spegelbild du ser...är du en pamp:)?

Just du använder hjärnan,effter som jag inte letar ,det var dina mentala/hjärnspöke...vet du något om mig?Eller din hjärna/intellekt gissar...så vass är du inte som du tror...Jag lovar DIG.

Sluta att sätta stämplar"NU" ett typiskt vannsinnesliv.Skall jag göra bilder av dig oxo?Tänk helst inte.Du kan du oxo bli en slags ingenjör,lärare eller vad de andra vill kalla dig-sätta SIN stämpel på.Låt dessa vara i sin värld,du har ju DIN.

Till Xtas:personligt.

Allt har en själ t ex en måne,Micro ,Vaken,intellektet,leksaker osv.Prova genom att titta på något som berör dig,t ex en avatar,matta med för dig,ett störande mönster. Vad är det som stör dig tror du? Är det själen i mattan eller mönstret? varför har en del "fina" mönster? Beror det på fysiska eller är det känlsan som strålar ur något. Om du kunde vira in dig i mattan under en kall dag för att få värme, är mönstret fortfarande störande då? Oberördhet är sale.

Posted on: 2010/4/24 17:43

Edited by sale on 2010/4/24 17:58:57
Edited by sale on 2010/4/24 18:18:43

See User information
Trams sale, hade du varit oberörd vad är det då du försvarar?

Allt har en själ givetvis, men det finns god essens, som leder folk rätt och återställer tingens ordning, strukturerar och skänker syfte och ljus.
Sen finns det ondska, låga och meningslösa saker, kaos, ludd under mattan och sånt som vill komma fram för att förstöra, förvilla och förleda folk.
Frågan är om du kan se vad som är vad.

Ska vi förneka härkomsten av idéer?
Förneka vad de innebär?
Förneka kopplingar mellan tankar och handlingar?
Din profilbild som ypperligt exempel, har den ingenting med teosofin och angränsande tankesystem (new age) att göra menar du?
Är kategorier enbart i vägen eller finns de till för att kunna ge fingervisningar tror du?

Quote:

Tänk helst inte.

Jag tänkte jag skulle skriva något här...
För att peka ut ett livsfarligt samband...
Men det blev för uppenbart för alla vad jag tänkte tror jag.

Posted on: 2010/4/24 21:10
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Quote:

Xtas skrev:
Trams sale, hade du varit oberörd vad är det då du försvarar?
Men det blev för uppenbart för alla vad jag tänkte tror jag..

Vilka alla??Ditt svar tog tid.Välj bort den eller den...Du,jag fick inte svar på min fråga,mattan...Tack för dina omdöme...Grattis.Att någon annan påpekar för dig att du t ex inte våga skriva eller tala om som du,så är det deras sanningar som de du försöker applicera på just dig.De försöker med sin rädsla att fånga andra dra med den sannigen som de själva har bestämt sig för att det stämmer helt korrekt.

Kan du svara på min fråga ...överst .Men du väljer att gå in i en diskussion.Jag fick inget svar,ta om det!!!.

Ondska!Visa oss?

Varför skulle DU var utvald till det som skapats om det inte var du själv som en gång i tiden skapade alltihop???

Posted on: 2010/4/24 22:18

See User information
Alla, som i alla som läst här och kan och vågar tänka utanför newage du vet.

Jaså tog mitt svar tid? Räknat minuterna eller?

"De själva/deras," vilka snackar du om?

Ska jag svara på din fråga? Den här eller(?):

Quote:
Jasså!Gör jag bilder?,det måste var din spegelbild du ser...är du en pamp:)?

Du har en profilbild med en orm som käkar sin egen svans, vilka även teosoferna använder, teosofin står som gigantisk grundsten till newage. Sen börjar det gå över till floskler du kanske läst i någon självhjälpsbok om spegelbilden vidare över till en helt irrelevant fråga huruvida jag är en pamp, vad har det med saken att göra?

Eller menade du de här "frågorna?"

Quote:

Allt har en själ t ex en måne,Micro ,Vaken,intellektet,leksaker osv.Prova genom att titta på något som berör dig,t ex en avatar,matta med för dig,ett störande mönster. Vad är det som stör dig tror du? Är det själen i mattan eller mönstret? varför har en del "fina" mönster? Beror det på fysiska eller är det känlsan som strålar ur något. Om du kunde vira in dig i mattan under en kall dag för att få värme, är mönstret fortfarande störande då?

Jag är snarare bekymrad än störd angående vilken måttstock man mäter den mentala sammanhållningen i ditt inre med och varför jag ens bemödar mig bemöta det.
Jag försöker följa någon slags röd tråd i dina inlägg, du vet ett logiskt tanketåg? Säg mig vart jag ska börja leta är du snäll.

Posted on: 2010/4/24 22:35
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
OK,vill
man inte lyssna,slår man döv örat till.Man blir då döv mer el mindre.SK hör fel.

Måttstock ÄR iintellegens!!!.hjärthjärnan...INTE ärthjärnan.

Posted on: 2010/4/24 22:45

See User information
Sale, jag har läst allt du skrivit i tråden och undrat; Hmm, vad är det han menar?

Vet du vad jag har sett? Total avsaknad av mening och logik.
Varför vill du veta om jag är störd av mönstret i en matta?
Förklara, om det ens går, relevansen mellan vad jag skrev i #11 över till din matta, hur gick det till när du tänkte där?

Och hosta inte upp mer floskler, tack.

Posted on: 2010/4/24 22:50
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Heja MALMÖ!!!!!

Posted on: 2010/4/24 23:01

See User information
Haha, sale. Trots att jag efter ditt samtal tidigare förstod det förra inlägget; så håller jag med Xtas och förstår inte dessa inlägg i denna tråd. Jag tror du talade bättre i telefon än du skriver på forum. Med andra ord; Ditt tal förmedlar känslan av förståelse bättre än din text gör. Det kommunikativa jag pratade om igår.

Edit: Sorry, det kanske va 1on1 här.

Posted on: 2010/4/24 23:05

See User information
Quote:

Xtas skrev:
Sale, jag har läst allt du skrivit i tråden och undrat; Hmm, vad är det han menar?

Vet du vad jag har sett? Total avsaknad av mening och logik.
Varför vill du veta om jag är störd av mönstret i en matta?
Förklara, om det ens går, relevansen mellan vad jag skrev i #11 över till din matta, hur gick det till när du tänkte där?

Och hosta inte upp mer floskler, tack.
Det ända man kan reagera över är sig själv.

Posted on: 2010/4/24 23:46

See User information
Isåfall är du den del av mig jag försöker kultivera bort tror jag.

Ta inte illa upp, du existerar ju ändå inte eller hur?

Posted on: 2010/4/24 23:49
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Quote:

alarik skrev:
Haha, sale. Trots att jag efter ditt samtal tidigare förstod det förra inlägget; så håller jag med Xtas och förstår inte dessa inlägg i denna tråd. Jag tror du talade bättre i telefon än du skriver på forum. Med andra ord; Ditt tal förmedlar känslan av förståelse bättre än din text gör. Det kommunikativa jag pratade om igår.

Edit: Sorry, det kanske va 1on1 här.

Jaha!Jamselagen igen...du håller med.Oehört vanligt,använd inte hjärna.Du teg[b]Det sa allt.Det han sa.Sa ingenting...Söker man lyckan där borta försvinner den här hemma.Enkelt.

Posted on: 2010/4/24 23:52

See User information
Quote:

Xtas skrev:
Isåfall är du den del av mig jag försöker kultivera bort tror jag.

Ta inte illa upp, du existerar ju ändå inte eller hur?

Den som inte har bett om dina tjänster vill oftast inte ha dem.Jag vill inte tala för döva öron-Alla är inte mogna):

Posted on: 2010/4/24 23:57

See User information
Bad om ursäkt för det Sale som du kanske såg. Kände dock att det inte var lämpligt att ta bort något jag skrev. Jag följde känslan du vet.

Posted on: 2010/4/25 0:20

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper