vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Nån mer som oroar sig över all kaos i världen?

See User information
Vart man än tittar så är det ju kaos/revolution eller så piskas det upp en liknande stämning..

Är det dags för Romklubbens ökända "The first Global Revolution"..?

Det är enorma ekonomiska problem inom hela EU och i USA, Guldpriset skenar, I Pakistan bränner man diverse flaggor inklusive den svenska, Thailand står i lågor, Sverige har "terrorist"-dravlet med Vilks, senast greps två snubbar, Island drunknar i aska/lava, Polens "flygolycka" senast.. Det finns ju mer liknande situationer runt om i världen men för nuvarande så kommer jag inte på nån mer..

Vad ska man ta sig till? Vad kommer att hända inom några år?

Börjar det med en falsk utomjordisk invasion 2012 i London eller? Här senast gick ju självaste Hawkins ut och varnade för utomjordisk kontakt.. :

Don’t talk to aliens, warns Stephen Hawking
http://www.timesonline.co.uk/tol/news ... /space/article7107207.ece

He suggests that aliens might simply raid Earth for its resources and then move on: “We only have to look at ourselves to see how intelligent life might develop into something we wouldn’t want to meet. I imagine they might exist in massive ships, having used up all the resources from their home planet. Such advanced aliens would perhaps become nomads, looking to conquer and colonise whatever planets they can reach.”

Har han läst Sitchins bok om Annunaki som är här för att gräva guld?

Eller vad sägs om dessa artiklar:

The Global Economy Is Now Out Of Control
http://www.prisonplanet.com/the-globa ... s-now-out-of-control.html

Woody Allen: It would be Good If Obama Could Be A Dictator
http://www.prisonplanet.com/woody-all ... -could-be-a-dictator.html

Vädra gärna era åsikter och funderingar, jag tycker iaf att det börjar bli riktigt intressanta tider nu, kanske lite för intressanta.

Posted on: 2010/5/19 20:39
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Nån mer som oroar sig över all kaos i världen?
Lite tankar om Sverige:

Massmedia leker nu katt och råtta lek med Alliansen och Oppositionen inför de troende* svenskarna. De som lyckats vakna upp försöker desperat hitta ett parti som inte blivit infekterat av maktelitens agenda och kuvert under bordet.

*Troende svenskar = "Etablissemangstrogna", hjärntvättade eller dylikt dvs dom som vägrar släppa in tillräckligt med syre i hjärnan och som vägrar öppna ögonen för att kunna genomskåda och ifrågasätta den svenska "2 blocks demokratin".

Med "2 blocks demokratin" menar jag att partierna ur Alliansen och Oppositionen alltid sitter vid makten. Hopplösheten att det inte spelar någon roll vilket parti vi röstar på. Eftersom de båda blocken redan blir manipulerade. Vad har vi - folket för garantier att det inte fifflas vid rösträkningarna? Det som skede i Florida när Bush skulle få sitta sin 2:a presidentperiod skulle kunna ske i Sverige också och kanske rentav redan skett t.ex 2006 efter att Bildt och Reinfeldt innan riksdagsvalet deltagit vid Bilderbergkonferensen och några få månader senare sitter vid makten. Presidenter och Statsministrar utses i skymundan långt bort från allmänhetens insyn och påverkan. Valen känns mer och mer som ett spel för gallerierna precis som alla dessa valdebatter i media... borde kanske döpas om till "maktmedia"...?

Möjligheten att kontakta landets övriga partier med frågor gällande globaliseringen, eu, ekonomi etc ter sig oerhört svårt och blir lätt frustrerande eftersom svaren uteblir helt eller i vissa fall bara blir kortfattade svar om att partierna inte tagit ställning till dessa viktiga frågor etc.

Och så fort någon kommer eliten på spåren - avrättar man detta hot via massmedia eller andra metoder som tillika skär av folkets tillit till den som lyckats få fram hårda bevis. Debatter skapas ofta enbart för att slå ner dessa hot mot eliten. Ta SVT's debatt om 911 och Kalla Faktas avsnitt om samma tema. TV4's agenda var enklare att se igenom än SVT's. Men även SVT's debatt var fattigt och aldeles för kort. En ny debatt i ett nytt forum inför folket där bevisen kavlas upp känns väldigt mycket som ett måste. Annars blir det lätt en David mot Goliat fajt som det blev i SVT's Debatt med Vakens Micke Cromsjö och författaren Mats Sederholm fajtandes med Antisemitanklagaren Torbjörn Elensky, Tankebrotts CJ åkerberg, Fd. Konsul i NY Olle Wästberg, PP's Amelia Andersdotter, Chalmers Professor Olle Häggström.

Varje dag ser vi vinklade sk nyhetsartiklar som enbart har ett syfte. Att tillfredställa kraven från högsta ort om att se till att "deras egna lag" vinner. Varför skulle massmedia annars smutskasta de mindre partierna i de få publicerade artiklar som visas upp.

Det känns väldigt otillfredställande att som sk granskande/grävande medborgarjournalist/bloggare inte kunna peka ut dom partier som tar avstånd från globaliseringen. Det har gått så pass långt att man själv blir bra sugen att starta ett anti nwo parti som har folkets intressen och välbefinnande som 1:a prioritet...

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag tror de flesta ser Antiglobalisering som ett steg bakåt, för de vet inte mer än globalisering.

Posted on: 2010/5/20 9:55

See User information
Och nu har det börjat koka i bägge Koreorna(?)..

Personligen så tror inte jag att Nordkorea har sänkt det Sydkoreanska fartyget, dom har absolut inget att vinna på det, nån som har läst nåt i nån Bilderberg/Romklubbs-rapport eller hört nåt uttalande av Brzezinski eller hans kumpaner?

Har för mig att det har pratats om att koka ihop lite kaos i Asien för att dra med sig Kina mot bland annat Ryssland och Iran, nån som känner igen det?

Posted on: 2010/5/20 18:52
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Tror man kan väl ta en tur i skogen och ta det lugnt.

KAOS... har hänt HELA tiden, även innan internet ; )

GÖRA så bra du kan, sen är det allt du / vi kan göra.

Odla mat ; )

Hur byggar man hus, organisera sig.... lär dig detta bla.

Allt går som PLANERAT av eliten, och de tar åtgärder mot Resistance på många plan, fast det sprickar också

Eliten styra nätet, men inte MÄNNISKOR.

Tänk på detta ; )

det finns väl mycket gott som händer men massmedian pratar inte om det

Odla.

Skydd.

Vänner /socialla

Posted on: 2010/5/20 20:29
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
tror inte allt går som planerat för eliten faktiskt.
När man inte kontrollerar massorna går det knappast inte elitens väg!
Jag känner på mig de har stött på lite för mkt motstånd på sistone och försöker nu hitta andra vägar kring problemet.
Folk ilsknar till lite här o var i världen vilket inte är elitens väg att gå misstänker jag.
Jag begriper bara inte när amerikanarna på allvar ska vakna, det e deras land som förstörs snabbast av alla just nu och det är därifrån bank herrarna sprider sina förgiftade vener över resten av världen.
Men det e väl bara en fråga om när.. antar jag.

Posted on: 2010/5/23 14:04

See User information
Quote:

KingX skrev:

Jag begriper bara inte när amerikanarna på allvar ska vakna,

Jag är mer oroad över svenskarna just nu. Vi talar DJUUUP koma. Åratals folkhemsprogrammering sitter djupt.

Posted on: 2010/5/23 20:30

See User information
metaphor: hehe oh ja! här är det koma silence on the rocks! som gäller! men vi lixom är kvar i ngn konstig hybrid av kapitalism/kommunism variant här som jag inte får riktigt grepp om!

Våra "statliga" tv-kanaler matar sina arbets reportage dagarna i ända.. år ut o år in. Är det inte vackert? :D
+ vi gnäller på jänkarna men ser inte att samma problem uppstår på vår egen bakgård.. det e inte lätt alla ggr.

Posted on: 2010/5/23 21:09

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper