Vakencorner
|
Nån mer som oroar sig över all kaos i världen?
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Vart man än tittar så är det ju kaos/revolution eller så piskas det upp en liknande stämning..
Är det dags för Romklubbens ökända "The first Global Revolution"..? Det är enorma ekonomiska problem inom hela EU och i USA, Guldpriset skenar, I Pakistan bränner man diverse flaggor inklusive den svenska, Thailand står i lågor, Sverige har "terrorist"-dravlet med Vilks, senast greps två snubbar, Island drunknar i aska/lava, Polens "flygolycka" senast.. Det finns ju mer liknande situationer runt om i världen men för nuvarande så kommer jag inte på nån mer.. Vad ska man ta sig till? Vad kommer att hända inom några år? Börjar det med en falsk utomjordisk invasion 2012 i London eller? Här senast gick ju självaste Hawkins ut och varnade för utomjordisk kontakt.. : Don’t talk to aliens, warns Stephen Hawking http://www.timesonline.co.uk/tol/news ... /space/article7107207.ece He suggests that aliens might simply raid Earth for its resources and then move on: “We only have to look at ourselves to see how intelligent life might develop into something we wouldn’t want to meet. I imagine they might exist in massive ships, having used up all the resources from their home planet. Such advanced aliens would perhaps become nomads, looking to conquer and colonise whatever planets they can reach.” Har han läst Sitchins bok om Annunaki som är här för att gräva guld? Eller vad sägs om dessa artiklar: The Global Economy Is Now Out Of Control http://www.prisonplanet.com/the-globa ... s-now-out-of-control.html Woody Allen: It would be Good If Obama Could Be A Dictator http://www.prisonplanet.com/woody-all ... -could-be-a-dictator.html Vädra gärna era åsikter och funderingar, jag tycker iaf att det börjar bli riktigt intressanta tider nu, kanske lite för intressanta.
Posted on: 2010/5/19 20:39
|
|||
|
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
||||
|
Re: Nån mer som oroar sig över all kaos i världen?
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag tror de flesta ser Antiglobalisering som ett steg bakåt, för de vet inte mer än globalisering.
Posted on: 2010/5/20 9:55
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Och nu har det börjat koka i bägge Koreorna(?)..
Personligen så tror inte jag att Nordkorea har sänkt det Sydkoreanska fartyget, dom har absolut inget att vinna på det, nån som har läst nåt i nån Bilderberg/Romklubbs-rapport eller hört nåt uttalande av Brzezinski eller hans kumpaner? Har för mig att det har pratats om att koka ihop lite kaos i Asien för att dra med sig Kina mot bland annat Ryssland och Iran, nån som känner igen det?
Posted on: 2010/5/20 18:52
|
|||
|
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Tror man kan väl ta en tur i skogen och ta det lugnt.
KAOS... har hänt HELA tiden, även innan internet ; ) GÖRA så bra du kan, sen är det allt du / vi kan göra. Odla mat ; ) Hur byggar man hus, organisera sig.... lär dig detta bla. Allt går som PLANERAT av eliten, och de tar åtgärder mot Resistance på många plan, fast det sprickar också Eliten styra nätet, men inte MÄNNISKOR. Tänk på detta ; ) det finns väl mycket gott som händer men massmedian pratar inte om det Odla. Skydd. Vänner /socialla
Posted on: 2010/5/20 20:29
|
|||
|
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious. Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..." |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
tror inte allt går som planerat för eliten faktiskt.
När man inte kontrollerar massorna går det knappast inte elitens väg! Jag känner på mig de har stött på lite för mkt motstånd på sistone och försöker nu hitta andra vägar kring problemet. Folk ilsknar till lite här o var i världen vilket inte är elitens väg att gå misstänker jag. Jag begriper bara inte när amerikanarna på allvar ska vakna, det e deras land som förstörs snabbast av alla just nu och det är därifrån bank herrarna sprider sina förgiftade vener över resten av världen. Men det e väl bara en fråga om när.. antar jag.
Posted on: 2010/5/23 14:04
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag är mer oroad över svenskarna just nu. Vi talar DJUUUP koma. Åratals folkhemsprogrammering sitter djupt.
Posted on: 2010/5/23 20:30
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
metaphor: hehe oh ja! här är det koma silence on the rocks! som gäller! men vi lixom är kvar i ngn konstig hybrid av kapitalism/kommunism variant här som jag inte får riktigt grepp om!
Våra "statliga" tv-kanaler matar sina arbets reportage dagarna i ända.. år ut o år in. Är det inte vackert? :D + vi gnäller på jänkarna men ser inte att samma problem uppstår på vår egen bakgård.. det e inte lätt alla ggr.
Posted on: 2010/5/23 21:09
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login