vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Mer konstigheter: ALEX JONES' OSCAR WINNING PERFORMANCE ON 9/11

See User information
http://www.youtube.com/watch?v=Un73smCM9QY&NR=1

DisInfoWars — 10 juni, 2009 — How sincere.... NOT!

Hittade länkan på följande site:
http://shankradioworldwide.typepad.co ... ederal-reserve-notes.html

Det står bla:

Funny that Alex Jones is suing someone else for copyright infringement considering that most of the footage in his own films was stolen from other filmmakers without compensation.

I have known Alex for almost 10 years and also personally know at least 6-7 other filmmakers he has done this to. He takes advantage of their willingness to fight the NWO, letting them go out and shoot all this footage, then takes their material without asking permission or offering compensation...then of course, he turns around and copyrights other people's material under his name as if it were his own and makes oodles of money off of it.

He also tends to choose employees/volunteers who he thinks don't know their rights and who don't understand copyright law. that's how he's gotten away with it for so many years without being sued for copyright infringement.

But trust me, my friends - karma is a b***h, and what goes around comes around. Alex will reap what he has sewn. It may take a hundred lawsuits (and they ARE coming) to expose his true colors, but Alex will be outed to the world for the greedy fraud he is - and when that happens, I would advise all good patriots to be standing as far away as possible from this man when he finally has that long-overdue meltdown. It won't be pretty - and if you choose to associate your name in business with Alex Jones, your reputation will be sullied along with his. So just steer clear. Word to the wise from one who knows!!!

Posted by: Beware of False Prophets | July 21, 2009 at 12:54 PM

Posted on: 2010/5/27 18:13
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Mer konstigheter: ALEX JONES' OSCAR WINNING PERFORMANCE ON 9/11

See User information
Det enda som är konstigt är att du inte kan använda logik för fem öre. vilken dynga detta är. allt du postar är total bullshit skrivet av nötter. såg du inte videon jag posta som motbevisar din dynga att han inte kommer med lösningar och vill hjälpa folk?.

Vem blir attackerad av nwo median mest av alla? Alex jones, det är hela tiden honom dom attackerar, där har nog varit nästan 20 attacker minst dom senaste månaderna. varför? för han är äkta och når miljontals människor med sina filmer som avslöjar eliten. men du vet såklart inte detta då du inte studerar något överhuvetaget, du måste ju odla dina grönsaker som du tror är en lösning mot nwo. du gör så mkt för världen Bill DeBerg, tack för allt!. Ser du inte att du är lika lurad som folk som köper global uppvärmning etc?. folk som har blivit skadade av samhället lägger ut sån här info, deras agenda är 99% av gångerna att dom är nazister eller att dom är omogna bebisar som har blivit dissade av deras fd idol för att dom startade ett privat företag och försökte sälja AJs egna filmer när han aldrig har gett någon tillstånd till att göra det.

Börjar bli trött på allt sånt här som bara skadar sanningsrörelsens rykte, att vi är backstabbers. jobbar du för en skvallertidning?.

Posted on: 2010/5/27 18:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Good "god" you just dont seem to get it.

Berätta hur mycket du VET om Alex Jones!

Du kan inte det.

Fast du är övertygade att mina inlägg är på något sätt total bullshit.

Efter 10 år av Jones har jag rätt att ifrågasätta, fast du verkar har något emot det hela....

Your emotional responses have no ground and your only evidence to support your arguments are that Alex is good.

That is dogmatic, and, in my opinion a big problem for any Truth Movement.

But you just dont seem to get it, and I can only ASSUME that you have, for some reason, so strongly identified with HIM that you take it personally.

For the record, again, I am not AGAINST AJ and figure the info is good... to a POINT.

What do YOU do besides trashing the occassional thread here?
Seriously, I put out my list, now show me yours ; )

Posted on: 2010/5/28 0:19
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

Eric Jon Phelps exposes Jesuit-CIA Alex Jones

See User information
Eric Jon Phelps exposes Jesuit-CIA Alex Jones

http://www.youtube.com/watch?v=oDUMp0OniVI

Han verkar var en dubbel agent som 007!

"Now, Alex Jones denies that there is a GCN/ABC connection explicitly by saying that it's a simple link, 2tuff and the rest of you guys. He denied that he sold out a Christian family for $700. Alex says that they are receivers alone in a radio station. They say he doesn't have a link to ABC, but has only a feed to their radio show. This is a guy that denies that the Passion is a Jesuit psy-ops occult pagan movie. What a shame.
By TruthSeeker24.
Also Alex Jones DENIED he has anything to do with Genesis programming which is ANOTHER LIE! He DID get Stew Webb and Hartwell off of GCN in November 2003. That was GOOD. But then he LIED with John Stadtmiller about myself and Mark Koernke's show "The Intel Report" as it was also booted off the air.
Again, Alex Jones is giving you SOME TRUTH MIXED WITH LIES! He DID LIE about hurting chrisian John Gray. He DID LIE about what happened to Mark Koernke's program on GCN. He HAS LIED about Israeli involvement in 911 and actively BLOCKED information on them and CHEMTRAILS.
And bear in mind ole Alex is socking away about FIVE OUNCES / WEEK OF GOLD FROM YOUR MONEY!!!
The New World Odor doesn't CARE how many videos you buy or paper resolutions against the Patriot Act. They only care about PHYSICAL RESISTANCE Jones has discouraged. http://jahtruth.net/plan.htm
And HOW is Jones able to fly wherever he pleases when THOUSANDS are listed as 'terrorists' ???
Alex Jones is NOT somebody to be "TRUSTED" PERIOD!! "

http://100777.com/node/1481

Posted on: 2010/5/28 11:50

See User information
Tree, undrar ibland varför du menar att folk som talar emot AJ är "nazister/galna/fega/dömda." Sen såg jag något som sammanfattade hela hans disinfokampanj samt hans lurade och manipulativa följe:

http://www.youtube.com/watch?v=bg8Uz_R7pt4

Kolla in den tredje delen där de verkligen visar hans rätta ansikte, motiv och hans totalt psykotiska inställning till "journalistik."

Ber om ursäkt om det väcker stort anstöt hos dig att jag grävde upp den här tråden igen och postar om honom.
Lite mer:

http://opposingdigits.com/alex/

http://www.godlikeproductions.com/forum1/message471624/pg1

Kolla han som är först att gå fullständigt i god för AJ på ovanstående forum:
"Anonymous Coward:
He does the best he can... blah blah...
...You who take potshots have never stood in the line of fire.
Wimps."

För att säga lite om hans fans alltså.

Mer om hans galna, psykotiska natur:

http://www.tubewatcher.tv/10101

Ironin när han snackar om "psychopaths" är ju TOTAL!

Men för all del har han guldkorn också, som när han debunkar Peter Joseph och Joseph inte svarar på hur TVP ska genomföras men istället pratar runt det hela med överintellektualiserade kodord för vetenskaplig diktatur:

http://videosift.com/video/Alex-Jones ... geist-Addendum-four-parts

Alex går där och försvarar darwinism förövrigt, vilket är förvånande eftersom jag trodde han var kristen på riktigt, men det är kanske Jesuiterna som utbildat honom?

All-in-all blandar han fakta och lögn friskt, vilket deskrediterar sanningsrörelsen i allmänhet och vilseleder i synnerhet de som vill ha alternativ.

Posted on: 2010/7/4 1:26

Edited by Xtas on 2010/7/4 1:44:54
Edited by Xtas on 2010/7/4 2:07:24
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Quote:
Xtas skrev:

Men för all del har han guldkorn också, som när han debunkar Peter Joseph och Joseph inte svarar på hur TVP ska genomföras men istället pratar runt det hela med överintellektualiserade kodord för vetenskaplig diktatur:

http://videosift.com/video/Alex-Jones ... geist-Addendum-four-parts

Nej - I egenskap av hans roll som Gatekeeper attackerade han bara en lösning som tar oss bort från monetärt slaveri. Han är en affärsman - glöm inte detta.

Posted on: 2010/7/4 10:38
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti

See User information
Xtas du tappar din trovärdighet när du postar länkar till sådant. ser du inte hur barnsligt det du postade är? personerna som har gjort det är uppenbarligen ute efter att smutskassta, det borde väl du kunna se?. det är alltid sådant som postsat om och om igen när denna frågan kommer upp. det finns ingen riktig kritik att hitta, alla säger något faktafel då och då, att t.ex peka ut några faktafel är ingen riktig kritik. Jag orkar inte utveckla vad jag menar, bara titta på vakens forum vad det är för folk som skriver här, om inte det räcker som ett svar så vet jag inte om något gör... Jag har själv kommit med riktig kritik om AJ i gammla trådar, inte något trams som är slag under bältet.

Vad fick dig att mitt i natten ta fram en gammal tråd som handlar om att attackera någon annan, och ställa mig av alla en fråga. du gillar bara visa former av personpåhopp eller?. Det är inte kritik när man anklagar andra för att vara agenter etc, det är att ta det till en annan nivå. En stor anledning till varför visa inte gillar honom är för hans manlighet, vi lever i ett samhälle där män blir tränad till att växa upp med en mentalitet som en liten flicka, så dom flesta som kritiserar honom är också folk som vill ta ifrån folk deras vapen och sedan är det en blandning mellan psykiskt störda, förintelseförnekare etc, men alla andra i sanningsrörelsen som är friska respekterar honom.

"Nej - I egenskap av hans roll som Gatekeeper attackerade han bara en lösning som tar oss bort från monetärt slaveri. Han är en affärsman - glöm inte detta."

Han ger ingen lösning, du kan inte förklara den för den finns inte. dom har inte gett något förslag på ett annat system, dom har inte förklarat hur något annat system skulle funka. så det är mycket märkligt att du pratar om lösningar... men om det fanns en lösning så hade det varit trevligt att få höra om den, men nu råkar det redan finnas lösningar som t.ex AJ har diskuterat med många gäster på sin show. Han föreslår samma lösningar som exakt alla andra stora sanningssökare har föreslagit genom alla tider, men då dom flesta här på vakens forum inte är speciellt pålästa så vet man inte vem dom stora sanningssökarna på 50-70 talet var och blir därför lockade till något som zeitgeist, för man har aldrig orkat att läsa något annat så det är skönt att kunna drömma sig bort en timme medans man tittar på deras skisser.

Posted on: 2010/7/4 14:04

Anonym
Du tappar din trovärdighet när du raderar inlägg som är kritiska mot det du tror på. Men dina egna personangrepp får minsann vara kvar.

See User information
Det var jag som rensade upp erat okonstruktiva bjäbb. Efter mail från Tree så fick jag tillstå att jag i processen även raderade ett svar till xtas i ren och skär admin-ondska, så det förklarar det nya inlägget. Det är dessutom sakligare än det förlagan, så thumbs up där.

PS. respektera trådskaparen nästa gång ni känner för att bråka av er. Gör istället en ny tråd i öppet forum.
Solen skiner under den bästa sommaren på åratal, och ni sitter och tjafsar på vakens forum, gå ut och grilla eller nåt med er...
Och vad fan gör jag här? Over and out.

Tack.

Posted on: 2010/7/4 15:00

See User information
Det är tydligen alltid en het potatis att peka på felaktigheter kring sanningsrörelsens huvudkaraktärer, som om de står över kritik.

Men som ni såg i mitt inlägg där ovan ger jag faktiskt creds i slutet till att han exempelvis debunkar Zeitgeist.
Bara det att hans sätt att ibland basunera ut sensationella lögner om att bensinen tar slut, att läget i Tjetjenien är världskris, att Putin är hårdkommunist och vill starta krig mot USA, etc. Sånt är vad som sänker sanningsrörelsens trovärdighet till foliehattnivå.

Jag frågade dig Tree för att du är den jag sett som är mest hårdnackad i att försvara honom, det är min "agenda" om du vill veta; Att ifrågasätta kultpersonligheter vart de än dyker upp.

Sen att du byggt upp ett inre belöningssystem som bygger på stereotypen macho är väl din ensak, ingenting som har någon giltig tyngd som argument emot att AJ stundvis är en lögnhals och rakt igenom skådespelare i en kontrollerad opposition.

Posted on: 2010/7/5 12:16
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Xtas, demokraten.. du postar väldigt märkliga saker. allt du skriver är BS och har inget med verkligheten eller AJ att göra. Vi kan vara överens om att han har haft fel i en del saker över åren, vilket är självklart, man kan inte ha ett radioprogram och prata politik varje dag utan att få något fel. Jag har hört han säga att han inte tror oljan kommer ta slut.. har aldrig hört honom säga att Ryssland vill starta krig med USA förutom om USA först attackerar etc. Du kan inte bevisa att han är en lögnare, det är bara ett personpåhopp på någon du inte gillar.

Det är alltid väldigt slapp kritik och så får man en länk till en sida där texten har en blandning av färgerna rosa, röd, gul, blå etc och någon video där en skallig man med skägg sitter och pratar om hur det är judarna som ligger bakom allt. eller så är det bill cooper videon, galningen som trodde chauffören sköt kennedy och som pratade om utomjordingar som gjorde något med jesus och ett hologram... den mesta kritiken handlar också om att man inte gillar personen, "han är otrevlig mot sina gäster" etc, och när man inte gillar någon och har en hjärna som är i samma storlek som en ärta så är det okej att kalla den personen för agent/lögnare etc. det är bara skadligt för rörelsen, nya personer vet inte vem dom ska lyssna på, dom för höra att alla är agenter och sen får dom höra att inga plan träffa tornen och att banker som är kontrollerade av bara judar styr världen, det är disinfo som gör att folk inte tar riktig info på allvar.

"kontrollerad opposition" väldigt kontrollerad.... bevisen är var? vem är kontrollerad?, det är inte nyttigt att vara en foliehatt det vet du va?, att sitta och diskutera om någon är en reptil eller inte hjälper ingen, det gör bara folk som inte vet något om eliten och som har blivit skadade av samhället så dom ser konspirationer överallt och väljer vad som är mest spännande att tro på för dom är konspirations narkomaner och psykiskt skadade människor. Problemet med foliehattar är att dom aldrig läser böcker och studerar inte elitens egna skrifter, dom ser på youtube videos och spenderar deras tid på fluff precis som en vanlig svensson, och väljer vad dom vill tro på, vad som är mest spännande. Många har inte ens hör talas om akademikerna, professorerna, författarna som avslöjade eliten på 30-60 talet, dom enda dom känner till är Alex jones och David icke etc.

Posted on: 2010/7/5 14:32

See User information
Quote:

allt du skriver är BS och har inget med verkligheten eller AJ att göra.

Hårda bud, och märkligt med tanke på att du tagit råd om översättningar från mig samt diggat vad jag skrivit gentemot Zeitgeist här på forumet. Det är bara när man petar ner din manliga förebild på jorden som man snackar BS eller?

Quote:

en länk till en sida där texten har en blandning av färgerna rosa, röd, gul, blå etc och någon video där en skallig man med skägg sitter och pratar om hur det är judarna som ligger bakom allt.

Kul att se din relevans och faktiska angrepp på mina argument

Quote:

den mesta kritiken handlar också om att man inte gillar personen, "han är otrevlig mot sina gäster" etc, och när man inte gillar någon och har en hjärna som är i samma storlek som en ärta så är det okej att kalla den personen för agent/lögnare etc.

Jaså det gör den? Jag påstår ju inte bara att AJ delvis gör bra saker som att debunka TVP. Sen när man ogillar resten av vad han står för, som att köpa hans grejer, hans kommersialism, hans psykotiska sätt att köra över folk vilket är ett tydligt, otrevligt beteende som inte anstår en "journalist." Lägg noga märke till att det är hans beteende jag anmärker allra mest på, det jag ser han göra och säga. Då gör jag ett personligt påhopp i stil med att säga att han har en ärthjärna kanske?
Lägg ner hyckleriet är du snäll.

Quote:

sen får dom höra att inga plan träffa tornen och att banker som är kontrollerade av bara judar styr världen, det är disinfo som gör att folk inte tar riktig info på allvar.

Ehm, du missar frågan. Poängen är inte vad alla de som kritiserar AJ i övrigt påstår om ditten och datten, det hör inte hit. Poängen är vad de säger om AJ.
Förövrigt säger AJ själv saker som att sionister och kabbalister sitter i toppen, inte själva men i betydande stor andel.

Quote:

"kontrollerad opposition" väldigt kontrollerad.... bevisen är var? vem är kontrollerad?

Det finns indicier. Som hur han tog sig in i Bohemian Grove, tog sig därifrån och lyckades smuggla ut videomaterial utan att eliten skulle hitta något sätt att undanröja honom, några frågor?
Hans koppling till Jesuiterna, du kan googla "Alex Jones Jesuit" och du får garanterat fram några tiotusentals träffar.
Du behöver inte sitta och knarka konspirationsteorier för att det ska landa i knät på dig alltså, så kanske du ska gå avvänjning redan idag, det finns substitut för aluminium.

Posted on: 2010/7/6 3:26
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Ville bara påpeka att Jones har inte debunkat Zeitgeist eller TVP vad Xtas än säger

Posted on: 2010/7/6 9:21
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti

See User information
Jag har inga tvivel att Jones är en Dubbel Agent och jobbar för NWO eller för de mäktiga.

Alex Jones is a CIA agent

http://www.youtube.com/watch?v=BxFXxo2LbkI

Resized Image

Posted on: 2010/7/6 11:39

Edited by ZzzZ on 2010/7/6 12:05:13
Edited by ZzzZ on 2010/7/6 12:05:41

See User information
Det här var också konstigt, http://www.youtube.com/watch?v=jGMGycNL-Mw&feature=related

Hon säger inte Icke någonstans, bara David...

Posted on: 2010/7/6 11:51
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Quote:
Demokraten skrev: Hårda bud, och märkligt med tanke på att du tagit råd om översättningar från mig samt diggat vad jag skrivit gentemot Zeitgeist här på forumet. Det är bara när man petar ner din manliga förebild på jorden som man snackar BS eller?

Du är inte en fjällämmel, och du är inte helt dum, du är nog bara lite paranoid och har en tendens att misstolka saker, men du är vuxen nog att se igenom Zeitgeist. Imponerande för att vara en demokrat, bjuder på läsk om du inte dricker öl efter globalisterna har fallit när du har växt ifrån demokrati.

Quote:
Demokraten skrev: Det finns indicier. Som hur han tog sig in i Bohemian Grove, tog sig därifrån och lyckades smuggla ut videomaterial utan att eliten skulle hitta något sätt att undanröja honom, några frågor? Hans koppling till Jesuiterna, du kan googla "Alex Jones Jesuit" och du får garanterat fram några tiotusentals träffar.

LMAO!. Nästa: Varför lever han fortfarande?. Tror du seriöst att någon ska svara på dom frågorna och ta dom seriöst?.

Han lyckades ta sig in för han var där tillsammans med denna snubben (Jon Ronson) som är högt uppsatt bland eliten (därför han gav AJ en TV deal att visa sin dokumentär och avslöja dom i TV om dom lyckades ta sig in):

Resized Image

Att skjuta dom två för en ritual som visas till alla inbjudna, hade vairt otroligt smart inte sant?.. hade inte fått deras dokumentär att se mer trovärdig ut alls... dom grepp en ung kille som jobbade där och filmade och skickade materialet till AJ en tid efter dom tog sig in där, anledningen att dom grepp honom var för att han jobbade där och bröt mot en regel, om du griper någon som ska sända en dokumentär på TV ger du dom bara mer uppmärksamhet.

Det finns hemsidor som säger att jorden är platt, om tusentals hemsidor säger det är det sant då?. Det finns också hundratusentals människor som är sjuka och många av dom har hemsidor... Det är lika hysteriskt kul varje gång att se länkarna och förslagen på vad man ska söka på, alltid samma skräp. När vi får en sann republik så kommer ni som är konspirations narkomaner starta en ny "sanningsrörelse" som ska avslöja hur alla är agenter, folk har ju redan börjat anklaga Ron paul!. Det kan aldrig ta slut när man är sjuk och har blivit skadad av samhället, alla kan vara en agent, vi måste sluta styra landet och bara ta reda på vem som är agent, vi kanske borde släppa en atombomb på hela befolkningen så finns det ingen chans kvar att det finns några agenter (finns folk här på vakens forum som hade tyckt det är bra).. Dom är anledningen varför vi behöver en stark mulisha som kan försvara våra statsmän.

Posted on: 2010/7/6 11:57

See User information
Quote:
Det här var också konstigt, http://www.youtube.com/watch?v=jGMGycNL-Mw&feature=related
Hon säger inte Icke någonstans, bara David...

Mycket bra exempel på vad det är för folk som försöker skrämas att alla är agenter. Hon pratar självklart om David Shayler som hon jobbade med och inte David icke.

Posted on: 2010/7/6 12:09

See User information
Visst ere så...

Posted on: 2010/7/6 12:36
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Ge upp det här med att förklara mig som konspirationsnarkoman, det funkar bara inte. Paranoid?
För mig spelar det inte som helst roll om någon avlyssnar min telefon, låt dem bara, jag kan lägga alla kort på bordet. Jag har inget illegalt att dölja.

AJ har debunkat Zeitgeist, det är ganska lätt dessutom, bara man ställer rätt frågor, de flesta härinne fattar.
Om man nu kan använda vad de flesta anser som något argument, det är tvivelaktigt helt klart.

Men det är väl så rättegångars domar fälls till dags datum? Man letar efter vittnen, ju fler det finns av dem med samma historia desto troligare blir i regel historian, allt beroende givetvis på hur hårdnackad du själv är i att tro på motsatsen. UFO:n exempelvis är ju inte särskilt troligt i allmänhetens ögon oavsett hur många vittnesutsagor som dyker upp.

Strunta i att bjuda mig på läsk, öl dricker jag inte heller eftersom jag är absolutist. Hellre vatten, från brunn (ja så inga anitfluorister hoppar på mig nu).
Men demokrati kommer alltid vara nödgat om inte befolkningen ska få för sig att makthavarna har något fuffens för sig bakom lyckta dörrar, så ju mer demokrati desto bättre, men givetvis med en rättsstat i grunden som skydd för allas rättigheter, vad du kallar en republik.

Posted on: 2010/7/6 21:21
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper