vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Skeptikerpodden diskuterar konspirationsteorier

See User information

Posted on: 2010/6/1 21:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Skeptikerpodden diskuterar konspirationsteorier
Varning: Bråkstake och Snick Snackare

See User information
Haha... sådana personer är nog till för att ge vettigt folk ett smajl...

Är det sådana som tror på att månen har (haft) sprutande vulkaner? Att ingenting som inte fanns exploderade och sedan efter att det ur detta kommit så mycket regn på ett berg som också hade uppstått ut det som inte fanns som exploderat... så fick vi glasögon, sprutor, Sahlin >>> apor >>> människor, välj själv "utvecklingslinje"

Så har sådana där väl alltid hävdat att ljushastigheten är max hastighet... hehe...

Säg det rent ut nu, ni tror på evolutionsteorin... och att Big Bang är någon slags start och upphov tll allt och livet... fast det fortfarande har noll i bevis - och alltid kommer att ha, då det är så otroligt imbecillt. Det är bara ett par veckor sedan de tvingades avfärda sitt senaste försök till etablering av hittad felande länk, eller vad det nu var för bedrägeri, även om upphovsmannen fortfarande sparkar omkring sig...

Posted on: 2010/6/1 22:17

Edited by gatlopp on 2010/6/1 22:38:46
Edited by gatlopp on 2010/6/1 22:40:59
Edited by gatlopp on 2010/6/1 22:43:10
"Karl Kraus var övertygad om att varje litet fel, om än av ringa vikt och till synes begränsat, var ett uttryck för världens ondska. Han kunde se ett saknat komma som ett symptom på ett tillstånd i världen som kunde tillåta ett världskrig. Ett av hans...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag hängde med på det mesta i dina tankar men är lite nyfiken vad du associerade till när du skrev:
Quote:

Så har sådana där väl alltid hävdat att ljushastigheten är max hastighet...

Posted on: 2010/6/2 4:58

See User information
Samma som allt annat från skeptikerrörelsen - konspirationsteoriER. Nyckeln till min kommentar finns alltså i "ER" och kan avkodas av alla med insikt och helhetsperspektiv

Visst ja, återigen - i vanlig ordning nämns judar som en viktig grupp i konspirationsteorier, trots att det i princip inte förekommer alls. Jag kan ju ha fel men jag uppskattar att mindre än en promille av "konspirationsteoretiker" tror att judar styr världen och då blir det lite larvigt varje gång det tas upp av folk som gör anspråk på att seriöst undersöka konspirationsteoriER

Posted on: 2010/6/2 8:32
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"

See User information
Quote:

GordonShumway skrev:
Samma som allt annat från skeptikerrörelsen - konspirationsteoriER. Nyckeln till min kommentar finns alltså i "ER" och kan avkodas av alla med insikt och helhetsperspektiv

Visst ja, återigen - i vanlig ordning nämns judar som en viktig grupp i konspirationsteorier, trots att det i princip inte förekommer alls. Jag kan ju ha fel men jag uppskattar att mindre än en promille av "konspirationsteoretiker" tror att judar styr världen och då blir det lite larvigt varje gång det tas upp av folk som gör anspråk på att seriöst undersöka konspirationsteoriER

Både Icke och Maxwell talar om den judiske eliten, så det är säkert mer än en promille.

Posted on: 2010/6/2 9:09

See User information
Jag snackar om alla "konspirationsvurmare" dvs alla i det här forumet och "konspirationsentusiaster" överlag.
Kan du länka till Icke där han pekar ut den judiska eliten? Jag har kollat ganska mycket på Icke men missat det. Även om Icke faktiskt pekar ut den judiska eliten så har jag lyckats missa det trots dussintals timmar av föredrag så det blir ändå larvigt att när folk som granskar "konspirationsteoriER" alltid nämner judar i första eller andra andetaget

Posted on: 2010/6/2 9:26
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"

See User information
Quote:

GordonShumway skrev:
Jag snackar om alla "konspirationsvurmare" dvs alla i det här forumet och "konspirationsentusiaster" överlag.
Kan du länka till Icke där han pekar ut den judiska eliten? Jag har kollat ganska mycket på Icke men missat det. Även om Icke faktiskt pekar ut den judiska eliten så har jag lyckats missa det trots dussintals timmar av föredrag så det blir ändå larvigt att när folk som granskar "konspirationsteoriER" alltid nämner judar i första eller andra andetaget

Jag rekommenderar dig att läsa böcker, inte bara titta på film.
Alla hans böcker finns på piratebay

Posted on: 2010/6/2 9:39

See User information
Quote:

pingubenji skrev:
Jag hängde med på det mesta i dina tankar men är lite nyfiken vad du associerade till när du skrev:
Quote:

Så har sådana där väl alltid hävdat att ljushastigheten är max hastighet...

Ja det är inte lätt att hänga med när man är uppe i den fyrdubbla ljushastigheten... i M82 /Messier 82 har det upptäcks något objekt eller strålning/radiovågor från objekt som har den hastigheten.

Jag vet inte vad Einstein sa...

Posted on: 2010/6/2 9:49

See User information
Quote:

Nonkonformist skrev:

Allright, bok, kapitel? Jag orkar inte läsa hundratals sidor för att hitta en mening där judar nämns.
Inte för att det gör nån skillnad. Även om Icke skulle peka ett finger mot några judar i nåt sammanhang så är det INTE det budskapet han förmedlar utan i såna fall nånting mycket marginellt i hans budskap och som sagt, i helheten av diskussioner kring konspirationer så förekommer judar i princip bara som påståenden av andra som avfärdar konspirationer som mentala sjukdomstillstånd.

Posted on: 2010/6/2 9:57

See User information
Du har tydligen missat den första resursen i jakt på orginalkällor, wikipedia, eftersom den engelska sidan har ett helt avsnitt om Icke, Sion vises protokoll och förintelseförnekelse.
http://en.wikipedia.org/wiki/David_Ic ... of_Zion_and_the_Holocaust

Icke menar sig inte vara antisemitisk, men det är svårt att veta om han vet vad han själv säger - det kan inte stå rätt till i huvudet på den karln.

Posted on: 2010/6/2 10:24

See User information
I Wikipedia stod det att den hade en skenbar fyrfaldig ljushastighet.

Det kan ju innebära att brytningen/gravitationen är förändrad över tid. Och att ljuset därför böjs olika. Den kan lika gärna stå still.

Men jag ska följa detta, det var intressant. Tack!

PS. ta inte detta så seriöst,
fyr-dubbel?
4 och 2

Dubblering 4 gånger: 1 -> 2 -> 4 -> 8 -> 16
dvs
2^4 = 16

eller

4*2 = 8

Posted on: 2010/6/2 10:30

See User information
Okvid, om David Icke påstår nåt så vill jag höra honom säga det eller läsa det i hans böcker. Inget annat

Posted on: 2010/6/2 10:32

See User information
Quote:

Okvid skrev:
Du har tydligen missat den första resursen i jakt på orginalkällor, wikipedia, eftersom den engelska sidan har ett helt avsnitt om Icke, Sion vises protokoll och förintelseförnekelse.
http://en.wikipedia.org/wiki/David_Ic ... of_Zion_and_the_Holocaust

Icke menar sig inte vara antisemitisk, men det är svårt att veta om han vet vad han själv säger - det kan inte stå rätt till i huvudet på den karln.

Och hur fel i skallen är det på dessa fjantar som tror att man kan vara antisemit mot någon som inte är Semit.....? och samtidigt vara mot den Arabiska befolkningen som bevisligen är Semiter..

Posted on: 2010/6/2 10:40
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Med antisemitism har alltid menats fientlighet mot judar och judendom oavsett att det finns andra som talar semtiska språk utöver de judar som pratar hebreiska som vardagsmål. Termen har främst sitt ursprung ur den tyske journalisten Wilhelm Marrs skrivelse "Der Sieg des Judenthums über das Germanenthum. Vom nicht confessionellen Standpunkt aus betrachtet" (1873) [1] där han använde orden "Judentum" och "Semitismus" omväxlande för att beteckna judiskhet. Även om ordet Anti-semitismus inte användes i denna artikel så fastnade begreppet och 1880 grundade han "Antisemiten-Liga" som verkade för att hindra judiskt inflytande i tysk kultur och avlägsning av den judiska befolkningen ur tyskland. [2]

[1] http://www.archive.org/details/DerSie ... thumsueberdasGermanenthum

[2]http://www.preussen-chronik.de/ereignis_jsp/key=chronologie_007770.html

Posted on: 2010/6/2 11:08

See User information
@ Okvid, jag hoppas du har rett ut begreppen sionist och semit och vad det innebär att vara pro eller anti dessa saker?
Du har i min bok begått felsteg 1A i regelboken för hur man debunkar konspirationsteoretiker.
Här på vaken må de vara högt i tak, men du drar igång något som ältats till leda. Kan du inte komma med ett klipp där DI säger något antijudiskt per se så lägg ner.

Posted on: 2010/6/2 12:35

See User information
Vad härligt!

Posted on: 2010/6/2 12:40
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Quote:

Okvid skrev:
Med antisemitism har alltid menats fientlighet mot judar och judendom oavsett att det finns andra som talar semtiska språk utöver de judar som pratar hebreiska som vardagsmål. Termen har främst sitt ursprung ur den tyske journalisten Wilhelm Marrs skrivelse "Der Sieg des Judenthums über das Germanenthum. Vom nicht confessionellen Standpunkt aus betrachtet" (1873) [1] där han använde orden "Judentum" och "Semitismus" omväxlande för att beteckna judiskhet. Även om ordet Anti-semitismus inte användes i denna artikel så fastnade begreppet och 1880 grundade han "Antisemiten-Liga" som verkade för att hindra judiskt inflytande i tysk kultur och avlägsning av den judiska befolkningen ur tyskland. [2]

[1] http://www.archive.org/details/DerSie ... thumsueberdasGermanenthum

[2]http://www.preussen-chronik.de/ereignis_jsp/key=chronologie_007770.html

Betyder det då att en Arab som säger sig vara semit far med osanning?

http://en.wikipedia.org/wiki/Semite

Posted on: 2010/6/2 12:43

See User information
Quote:

GordonShumway skrev:
Quote:

Nonkonformist skrev:

Allright, bok, kapitel? Jag orkar inte läsa hundratals sidor för att hitta en mening där judar nämns.
Inte för att det gör nån skillnad. Även om Icke skulle peka ett finger mot några judar i nåt sammanhang så är det INTE det budskapet han förmedlar utan i såna fall nånting mycket marginellt i hans budskap och som sagt, i helheten av diskussioner kring konspirationer så förekommer judar i princip bara som påståenden av andra som avfärdar konspirationer som mentala sjukdomstillstånd.

Tvärtom, de flesta föredragshållare i Sverige talar om en judisk konspiration, se Juri Lina och Lars Adelskogh, två herrar som bla detta forum uppmuntrat att medlemmarna lyssnar på.

Går du på djupet i konspirationsdjungeln så går det inte att förneka att en sådan judisk agenda finns, det går inte att utelämna om man trängt genom propagandans matrix.

Posted on: 2010/6/2 12:50

See User information
Icke D, The Robot's Rebellion (1994)
ISBN 1 85860 022 7

Sidan 138
"In the 1800s some_documents surfaced called the Protocols of the Wise Men of Zion. Almost everything these documents proposed to do has happened in this century. Perhaps, in part, they were made public for purposes of disinformation, not least in using a title that blames it all on the Jews. The Brotherhood manipulation of the world is not a purely Jewish phenomenon. Yes there are Jews involved, but so are others of many other races, and people of all political persuasions, from capitalist to communist to anarchist."

Sidan 162
"Some research I have seen claims that, of 388 members of the Russian Revolutionary Government in 1918, only sixteen were Russians by birth. All but two of the rest were Jews from elsewhere, mostly from New York."

David Icke, "...and the truth shall set you free", Bridge of Love Press, Cambridge, September 1995, sidan 130
"I strongly believe that a small Jewish clique which has contempt for the mass of Jewish people worked with non-Jews to create the First World War, the Russian Revolution, and the Second World War....They then dominated the Versailles Peace Conference and created the circumstances which made the Second World War inevitable. They financed Hitler to power in 1933 and made the funds available for his rearmament."

Posted on: 2010/6/2 14:43

See User information
Ibid, sidan 135
"Why do we play a part in suppressing alternative information to the official line of the Second World War? How is it right that while this fierce suppression goes on, free copies of the Spielberg film, Schindler's List, are given to schools to indoctrinate children with the unchallenged version of events. And why do we, who say we oppose tyranny and demand freedom of speech, allow people to go to prison and be vilified, and magazines to be closed down on the spot, for suggesting another version of history."

Posted on: 2010/6/2 14:45

See User information
"Perhaps, in part, they were made public for purposes of disinformation, not least in using a title that blames it all on the Jews. The Brotherhood manipulation of the world is not a purely Jewish phenomenon. Yes there are Jews involved, but so are others of many other races, and people of all political persuasions, from capitalist to communist to anarchist."

Haha. Hur kan du posta detta som något som skulle visa att han är en antisemit?... att man pratar om judar och använder ordet jews gör en inte till antisemit, det är mycket tydligt att david icke inte är en antisemit. oftast när han nämner judar så är det för att påvisa något brist i en officiell version av historia som te.x säger att en grupp människor som låg bakom en historisk händelse var av en viss ras när dom i verkligheten var en annan. jag tycker själv att han utrycker sig lite dåligt i vissa av hans äldre böcker men inget gör så att man kan klassa honom som en antisemit.

Posted on: 2010/6/2 15:24

See User information
Indeed. De citat som Okvid pejstat in är totalt tandlösa.
Jag vidhåller att varje gång "skeptiker" eller andra "konspirationsdebunkare" slänger in judekortet så visar de hur osakliga och intellektuellt ohederliga dom är. De försöker vinna poäng genom att tillskriva folk uppfattningar som de inte har och som är politiskt inkorrekta och potentiellt undergräver förtroende.

Posted on: 2010/6/2 16:02

See User information
Children of the matrix, sista kapitlet: The Jewish voice of reason

Detta skulle många kalla för antisemitism....

The truth about the grotesque exploitation of the true victims of the Nazi concentration camps is magnificently exposed by a brave and defiant Jewish
man, whose parents genuinely suffered in the camps.
Norman Finkelstein, in his explosive book The Holocaust Industry (Verso Books, July 2000, and available through my website), reveals how: the Holocaust has been exploited to extort cash; that most "survivors" are bogus; and that too much money is spent commemorating the Nazi genocide. He has said what many non-Jewish researchers have been trying to say for so long. But they have immediately been dubbed "anti-Semitic" and face campaigns to have their public meetings cancelled or their books banned. I have not been denying, never have, that there was widespread and unimaginable suffering by Jewish people (and gypsies and communists) in Nazi Germany. My point has been that the Jewish hierarchy, which claims to be the voice of every Jewish person on the planet, has sickeningly exploited that suffering to serve the agenda of their Illuminati controllers, like the Rothschilds and the Canadian gangster family, the Bronfmans. To expose the exploitation of the mass of Jewish people by the few is, according to the agents of that hierarchy and the non-Jewish juveniles who serve them, to be "anti-Semitic".
Well Norman Finkelstein cannot be accused of that because he is Jewish and his parents suffered under the Nazis. But, naturally, he has been dubbed a "self-hater", a label applied to any Jew who seeks to expose the scam. Here are some quotes from Norman Finkelstein's The Holocaust Industry. Finkelstein is a star.
"'If everyone who claims to be a survivor is one', my mother used to exclaim, 'who did Hitler kill?"'
On the Simon Wiesenthal Centre:
"The centre is renowned for its 'Dachau-meets-Disneyland' museum exhibits and the successful use of sensationalist scare tactics for fund-raising."
"I sometimes think that American Jewry 'discovering' the Nazi Holocaust was worse than its having been forgotten."
"I do care about the memory of my family's persecution. The current policies of the Holocaust industry to extort money from Europe in the name of 'needy Holocaust victims' has shrunk the moral stature of their martyrdom to that of a Monte Carlo Casino."
"The Holocaust only emerged in American life after Israel's victory in the 1967 six day war against its Arab neighbours. [Since then]...too many public and private resources have been invested in memorialising the Nazi genocide. Most of the output is worthless, a tribute not to Jewish suffering, but to Jewish aggrandisement."
"The Holocaust has proved to be an indispensable ideological weapon. Through its deployment, one of the world's most formidable military powers, with an horrendous human rights record, has cast itself as a 'victim' state, and the most successful ethnic group in the U.S. has likewise acquired victim status. Considerable dividends accrue from this specious victim hood - in particular, immunity to criticism, however justified."
(See Canadian Jewish Congress (Bronfman family), B'nai B'rith (Rothschilds), Anti- Defamation League (Rothschilds), World Jewish Congress (Bronfmans), British Board of Jewish Deputies, ad infinitum, underpinned by mindless, unquestioning sycophants like the Canadian and British Green parties, the Anti-Nazi League, Searchlight, also ad infinitum.)
"As the rendering of the Holocaust assumed ever more absurd forms, my mother used to quote (with intentional irony) Henry Ford: 'All history is bunk'. The tales of 'Holocaust survivors' - all concentration camp inmates, all heroes of the resistance - were a special source of wry amusement in my home."
"[The Holocaust]...has been used to justify criminal policies of the Israeli State and US support for those policies."
"The time is long past to open our hearts to the rest of humanity's sufferings. This was the main lesson my mother imparted. I never once heard her say: "Do not compare.' My mother always compared. In the face of the sufferings of African- Americans, Vietnamese and Palestinians, my mother's credo always was: 'We are all Holocaust victims.'"
"The Israeli prime minister's office recently put the 'number of living Holocaust survivors' at nearly half a million. The main motive behind this inflationary figure is not hard to find. It is difficult to press massive new claims for reparations if only a handful of Holocaust survivors are still alive."
Talking of the way the $60 billion paid in compensation by Germany to Holocaust victims has been stolen by the Holocaust Industry hierarchy and make-believe victims, Norman Finkelstein says: "When Germans or the Swiss refuse to pay compensation, the heavens cannot contain the righteous indignation of organised American Jewry. But when Jewish elites rob Jewish survivors, no ethical issues arise: it's just about money."
"Others involved in the reparations process have also done well. The reported annual salary of Saul Kagan, long-time executive-secretary of the claims conference, is $105,000. Kagan rings up in 12 days what my mother received for suffering six years of Nazi persecution."
"In recent years, the Holocaust industry has become an outright extortion racket. Purporting to represent all of world Jewry, living and dead, it is laying claim to Holocaust-era Jewish assets throughout Europe."
"Meanwhile, the Holocaust industry forced Switzerland into a settlement because time was allegedly of the essence: 'Needy Holocaust survivors are dying every day.' Once the Swiss signed away the money, however, the urgency miraculously passed. More than a year after the settlement was reached, there was still no distribution plan. By the time the money is finally divvied out, all the 'needy Holocaust survivors' will probably be dead. ...After lawyers' fees have been paid (total attorney demands for the case run to $15 million) the Swiss monies will flow into the coffers of 'worthy' Jewish organisations."
On Elie Wiesel, Nobel laureate and Holocaust survivor:
"Elie Wiesel's performance as official interpreter of the Holocaust is not happenstance. Plainly he did not come to this position on account of his humanitarian commitments or literary talents. Rather, Wiesel plays this leading role because he unerringly articulates the dogmas of, and accordingly sustains the interests underpinning, the Holocaust."
On Deborah Lipstacht, the Holocaust scholar who won a libel case brought by historian, David Irving:
"To document widespread Holocaust denial, Lipstacht cites a handful of crank publications. Her piece de resistance comes from Arthur Butz, a non entity who teaches electrical engineering."
On David Irving:
"Irving, notorious as an admirer of Hitler and sympathetic to German National Socialism, has nevertheless made an indispensable contribution to our knowledge of World War II." "The Holocaust industry has always been bankrupt. What remains is to openly declare it so. The time is long past to put it out of business. The noblest gesture for those who perished is to preserve their memoirs, learn from their suffering, and let them, finally, rest in peace."

Posted on: 2010/6/2 17:00

See User information
Jag har svårt att se om någon överhuvud taget var semit...jag tyckte det såg ut att vara Khazarer eller Azhkenazi som nämndes där, http://www.jstor.org/pss/2538006 är en mer precis beskrivning som kanske hjälper på traven..

Posted on: 2010/6/2 19:20

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper