vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Zeitgeist: Addendum

See User information
http://video.google.com/videoplay?docid=7065205277695921912#

Denna har nog cirkulerat här redan, men enligt vad som säger under början av filmen, pengar är skuld och en form av slavsystem, så betyder väl det att vi redan sen nästan 100 år tillbaks nu har levt under NWO.

Jag har längte tyckt det känns som onödigt jobb för eliten att döda en massa miljarder, tanke kontroll osv osv för att uppnå något man redan har. Så isf måste väl allt som händer nu i världen vara tecken på att eliten känner att dom börjar tappa greppet när deras system börjar kolappsa av sig själv så dom får panik och försöker med massa saker för att rädda det så länge som möjligt.

Dom är ju trots allt bara kött och blod och inga övermänniskor, å alla vet väl att det är mänskligt att fela eller har läst iaf lite om hur människan reagerar när hon får panik? ;)

http://sv.wikipedia.org/wiki/Panik%C3%A5ngest

Posted on: 2010/6/1 18:57
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Zeitgeist: Addendum

See User information
Nej då, de roar sig bara med att se vad vi övriga idioter tar oss till för att få lite belöning i form av låtsaspengar. Det är ett spel eller möjligtvis ett stort experiment.

Ingen som har panik, siste idioten är inte född än. Så de har inget att oroa sig för...

Posted on: 2010/6/1 20:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Kan du ge något argument för att det är så? På vilket sätt är det nuvarande systemet som ger dom den makt dom har, INTE på väg att kolappsa?

Vad tjänar dom på att dra ut på något dom redan har nått? Tid är pengar och att leka i detta läget är slöseri med tid.

Jag oroar mig inte, varför skulle jag? Det vore väl bara bra och något att fira om det visar sig att jag, du och många här alltid haft fel och det som nu händer bara är att systemet håller på att själv dö och alla nya lagar osv bara är försök till att hålla systemet kvar lite längre ;)

Om tanken känns för otrolig, så lek lite med den iaf, annars är du lika sovande som den Svensson som fortfarande tror Bin Laden flög planen 9/11, går till jobbet varje dag, läser aftonbladet och tror helt å fullt på att politiker och media alltid försöker säga sanningen för allas bästa..

Edit:

För vem som helst som kan en gnutta psykologi eller kan räkna att 1+1=2 kan förstå hur dagens system inte är hållbart på något sätt, så att argumentera för att eliten längst upp inte skulle vara medvetna om det känns skrattretande.
Men vad skulle hända om dom inte gör som dom gör nu? Vad finns det för alternativ dom kan välja mellan? Om dom säger som det är så förlorar dom allt.

Posted on: 2010/6/1 20:58
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.

See User information
Quote:

Mini skrev:
Kan du ge något argument för att det är så? På vilket sätt är det nuvarande systemet som ger dom den makt dom har, INTE på väg att kolappsa?

Deras makt ligger i deras uppfostran, de uppfostras till att människor har olika värde. Och så får de lära sig retorik hela sin ungdom för att styra folket med ord. Likt hypnotisörer gör.

De behöver egentligen inte en enda dollar/krona för att behålla sin makt när de väl fått mersmak på att styra, och verktyget för att leda.

Det finns alltid människor att leda. Och det finns väldigt många som slåss om att få leda dessa får. Så eliten har många fraktioner, de är långt ifrån en enad grupp. (Ur en synvinkel har micro här på vaken.se fångat upp en grupp människor från samhället för att utmana andra ledare, det är på ett sätt en kamp mellan ledare även i detta fallet. All kamp är en kraftmätning mellan ledare, och det är sjukt beroendeframkallande att utmana andras ställning. Det går även att se detta mellan enskilda debattörer här i forumet. Många känner sig extremt nöjda när de tror sig ha "vunnit" en diskussion eller omvänt världsbilden hos en människa. Det finns många som vill vara ledare här i forumet. Därav intresset att studera de som "lyckats", eliten.)

En kollaps är bara ledarbyte. Hur många blir inte religiösa när de förlorat all sin egendom? Då är det 1000-tals mindre ledare som fångar upp dem och låter dem slava i "sekter" och andra religioner istället. "System" som "tröstar och ger hopp" och låser in människor i slaveri. Ledarna/Präster och biskopar är också ett elit-släkte som väver in sin makt i fina ord. Se bara hur många som blir störda/maktgalna och förgriper sig på barn när de styrt människor några år. Det ger inte längre en kick att få 300 personer att säga amen samtidigt... De har i detta fall gått direkt till makt-leken och insett att pengar är tråkigt i längden.

Quote:

Vad tjänar dom på att dra ut på något dom redan har nått? Tid är pengar och att leka i detta läget är slöseri med tid.

Vad skulle du göra om du redan hade testat allt du ville göra och hade allt du ville ha i materiella ting. Klart du skulle leka svårare lekar såsom leken "Vem har mest Makt?". För pengar tröttnar man på ganska snabbt, se bara på alla artister som blir äckligt rika väldigt snabbt, de knarkar ner sig för att livet blivit trist eller jobbigt. Andra går vidare till makt-lekar och försöker få människor i sin omgivning att följa.

Tid är något de har för mycket av, de försöker snarare skaffa sig något som dödar tid. Skaffa sig en utmaning. De har ju redan allt, och det måste vara sjukt tråkigt.

Quote:

Jag oroar mig inte, varför skulle jag? Det vore väl bara bra och något att fira om det visar sig att jag, du och många här alltid haft fel och det som nu händer bara är att systemet håller på att själv dö och alla nya lagar osv bara är försök till att hålla systemet kvar lite längre ;)

Jo, det kan mycket väl vara så att det sker ett generationsskifte. Nya ledare som vill ändra spelreglerna för leken. Tråkigt att leka samma lek hela dagarna ju.

Quote:

Om tanken känns för otrolig, så lek lite med den iaf, annars är du lika sovande som den Svensson som fortfarande tror Bin Laden flög planen 9/11, går till jobbet varje dag, läser aftonbladet och tror helt å fullt på att politiker och media alltid försöker säga sanningen för allas bästa..

I min värld så försöker journalister säga sanningen. Men Ledare har journalister i sin hypnos/retorik på samma sätt som de har resten av folket. Och journalister måste skapa sensation för att hålla prenumerantskaran hög. Så de använder också lite retorik för att försköna, men inte alls med samma färdighet att de kan genomskåda de riktiga rävarna.

Quote:

Edit:
För vem som helst som kan en gnutta psykologi eller kan räkna att 1+1=2 kan förstå hur dagens system inte är hållbart på något sätt, så att argumentera för att eliten längst upp inte skulle vara medvetna om det känns skrattretande.
Men vad skulle hända om dom inte gör som dom gör nu? Vad finns det för alternativ dom kan välja mellan? Om dom säger som det är så förlorar dom allt.

Mänskligheten har aldrig haft ett hållbart system (sett från olika synvinklar och aspekter). Jag tror du ser på livet lite för allvarligt. Varför skulle det vara bättre med en samarbetande värld? Finns det något mervärde i detta? Är det meningen med livet att samarbeta? Hur länge ska vi samarbeta, tills jorden brinner upp i solen?

Tror man inte på gud eller något högre syfte så spelar det ingen roll vad man gör, då är livet bara en lång lek där spelreglerna varieras med jämna mellanrum och spelarna/eliten får ändra strategi för att flytta sina pjäser/"får" till en position som ger ledarna själva den högsta tillfredsställelsen under sin tid på jorden.

Det kan mycket väl vara så att de största ledarna blivit uttråkade och vill ha lite kaos ett tag nu. De provocerar samhället mer och mer på olika sätt tills det smäller.

För emotionellt engagerade människor är ännu enklare att styra. En arg människa springer genast och slår på en annan människa om den triggas med ett retoriskt trick. Otroligt roligt att styra irriterade människor. Har själv testat några av tricken/metoderna men erkänner att det finns individer som är bättre än jag på detta.

Därför föreslår jag att man inte engagerar sig emotionellt i något.

För moral och etik är dessa spelregler vi själva hittat på för att inte dö av tristess. Vi vill ha lite drama och någon måste bryta mot lagen då och då för att vi ska känna att samhället "lever".

Jag tror jag lyckades förmedla synsättet på samhället som innehas av den grupp människor jag kallar "eliten".

Posted on: 2010/6/2 4:34

Edited by pingubenji on 2010/6/2 5:05:00
Edited by pingubenji on 2010/6/2 5:06:13

See User information
Bra genomgång, jag tängte samma sak väldigt länge, men kan inte få det att gåihop...

Jag anser att jag har allt jag vill ha eller behöver i mitt liv nu och har nog aldrig mått så bra som jag gör nu.

Tror också att det finns fler som slåss om makten, men isf känns det änu mer onödigt för eliten att orsaka kaos bara för skoj skull? Det skulle bara öka risken att någon annan får in en fot och kan ta makten.

Apropå kändisar så är det långt ifrån alla som knarkar ner sig, och alla dom som vunnit mång miljon vinster på lotto, inte många som knarkar ner sig där heller.. Så håller med om att pengar inte köper lycka, men genom att kontrollera pengar behålls makten osv osv...

Tror snarare att när rika våldtar barn osv är ett resultat/bieffekt av nuvarande system än en "natrulig" del av det dit en majoritet skulle i ett sökande efter mer makt när dom känner att dom inte får en tillräcklig kick av det dom tidigare gjort. För isf är eliten inte bättre än ett gäng heroinister, och hur smarta eller rationella beslut brukar dom göra? ;)

Jag har suttit på vaken.se till och från i några år nu och läst runt en hel del så vet hur bilden av en elit är enligt majoriteten här och hur den ska arbeta. Men ju mer jag tänker på det, ju mer känns det som att den agenda dom har enligt många här motvärkar själva målet med samma agenda, eller bara gör det svårare att hålla sig kvar på toppen av pyramiden...

När jag ser till helheten med en elit, profetior och vad vi vet om hur människan beter sig när hon blir rädd, då känns allt mer troligt att det som nu händer är en naturlig del i människan beteende, eftersom många söker sig till en ledare för att känna sig trygga, några tävlar om att få va den ledaren, och några sitter vid sidan med sig själv som sin egen ledare.

Förresten, det är inte bara dom i eliten som uppfostras med att det ska finnas klasser osv osv, vi blir ALLA uppfostrade på detta sätt, därför kan nuvarande system också fortsätta..

Nu försöker jag inte ändra någons syn på något, utan vill bara diskutera en ny möjlig vinkel. Bryr mig inte om jag har rätt eller fel i detta, men blir nog gladare om jag har fel eftersom jag då har fått lära mig något nytt och kan nå en änu djupare förståelse för helheten i det.

Så man kan nog sammanfatta det som så att jag vill ha fel i det ja skriver här, men kan inte hitta hålen själv så just därför skapade jag denna tråden för att kunna diskutera rimligheten i min "nya" vinkel av det hela. :)

För om den stämmer så kan man i princip säga att det som händer oss nu, är i princip samma sak som hände när Rom rasade eller Inca, Maya eller nån annan stor gammal civilisation rasade.

Posted on: 2010/6/2 6:30

See User information
Vi är helt klart på samma våglängd....

Posted on: 2010/6/2 7:00

See User information
håller med trådskaparen, det är inte alls säkert det går enligt planerna för dom. Kom ihåg att det monetära systemet har kollapsat innan på ungefär samma grunder som idag.
Egypten stortid, rom's stortid, man skulle kunna lägga till Englands kolonisering också men den har mer utmynnat i vad vi har idag, den föll och västvärlden kom över.
Den stat som börjar som minst men som förespråkar mest ekonomisk frihet är den som i slutet blir störst och sedan faller på sina egna åtstramningar, ngt vi ser idag IGEN.
Så allt går absolut inte som de planerat

NWO är ett gäng vanliga människor precis som vi ja, att stigmatisera dom gör absolut ingen nytta och blir mest fånigt.
Skillnaden är att de där gossarna är svårare o banka ner än den stökige killen på krogen :D

Posted on: 2010/6/2 7:02

See User information
Hur många här har förstått att Zeitgeists skapare Peter Joseph i själva verket är en agent för Illuminati och dess plan på en centralt kontrollerad värld?

Posted on: 2010/6/2 7:07

See User information
Alla de som tycker det är kul att stigmatisera ledarna i världen till ngt så radikalt som just Illuminati.

Posted on: 2010/6/2 7:24

See User information
Quote:

nick skrev:
Hur många här har förstått att Zeitgeists skapare Peter Joseph i själva verket är en agent för Illuminati och dess plan på en centralt kontrollerad värld?

Världen är redan centralt kontrollerad genom vårt pengasystem, så till vilken nytta vore det då att sprida info som förklarar hur det kan va det?

Tänk lite själv så inser du snart att det vore att motarbeta sig själv.
Men visst finns det indirekt-propaganda, men förklara då hur Zeitgeists blir en del av den. Tex vad försöker dom dölja genom att släppa en sån film?

Det finns en konspiration i konspirationen

Posted on: 2010/6/2 9:57

See User information
Quote:
nick skrev,

Bara du, så här långt.

Posted on: 2010/6/2 10:56
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti

See User information
Quote:

Kom igen nu, ta inte ner det till den nivån. han verkar stå och brinna för det han pratar om och inget tyder på att han skulle jobba för någon annans intresse.

Problemet med Zeitgeists är att (Mini eller Icehorn får gärna rätta mig om jag har fel) dom aldrig pratar om vilket system som ska hålla samhället under kontroll, man hör dom aldrig prata om hur vi behöver en republik te.x. Så fort en rörelse inte pratar om en republik så borde man vara rädd för den rörelsens ideer. allt annat än en republik leder bara till tyranni. Man kan inte bara hitta på något nytt system och införa det runt om i världen, det måste först test köras, men sanningen är att det antagligen inte existerar något system som kan fungera lika bra som en republik och det finns ingen anledning till att predika något annat när en republik hade funkat så bra och ger folk frihet. Dom ger en del mindre lösningar men inga lösningar på dom riktiga problemen, istället för att skissa avancerade byggnader etc så borde dom prata om vad som behövs att göras i den riktiga världen idag för att få bort korruption, och det finns en del saker man kan göra som att införa en guldstandard, se till så att supermakten USA följer deras bill of rights och bygger en sann republik och är ett gott exempel för resten av världen, och stänga ner FED bankerna, FN, IMF, BIS, etc.

Posted on: 2010/6/2 11:54

See User information
Det är snarare så att lösningen på alla problem påminner om just NWO:s agenda.
En jämförelse är tex kommunism, den lovar guld och gröna skogar, internationalen, religionsfrihet osv, precis den linje NWO driver.
Men ideologin missbrukas av eliten för att förslava mänskligheten.
Tar man bort eliten så hade kommunism kanske varit riktigt trevligt.

I fel händer så är allt skadligt, man måste bygga allt från en gräsrotsnivå, annars är vi tillbaka ganska snart igen där vi är nu.

Posted on: 2010/6/2 13:00
"Quotes are for people that can't think for themselves"

See User information
TreeOfLiberty: Håller med, irriterade mig lite på det när jag kollade på filmen, men som han som pratar om det andra systemet säger så inte det heller perfekt.

Nonkonformist: Så sant som det är sagt, ända skillnaden är väl bara att den ultimata lösningen är en form av världsstat men där allt jobbar mot långsiktig hållbarhet och frihet ist för att maximera vinster.

Om man bara har en stat, vars enda uppgift är att hålla samhället på en hållbar väg, och en resurs baserad ekonomi eller medborgarlön och tex en guld standard.
Ingen demokrati där någon kan skapa en opion och lura massan till att välja något som i längden ger mindre frihet eller begränsar friheten för en annan grupp..

Ja ser redan några små hål i den idén, men kan va en början till nått som skulle funka..

Men det största problemet man måste lösa är nog hur man ska få en utveckling utan tillväxt, eftersom all tillväxt i längden är ohållbar. Oavsett om den är ekonomisk, materiel eller befolkning.

Posted on: 2010/6/2 14:24

See User information
Jag tror att hur vi än vrider och vänder på detta ämne så kommer vi i slutändan ändå inte fatta ett skit!Varför?Därför att vi inte har alla verktyg för att fatta hur denna värld funkar.Jag tror att den styrande eliten har ett enormt försprång vad gäller den biten.Och det är ett försprång dom själva har skapat.Dom kallar sig illuminati!De upplysta. Dold kunskap.Medans massorna blir dummare och dummare så ökar deras försprång.Någonstans på vägen så har dom kidnappat den mänskliga själen!I förlängningen så kan det faktiskt vara så att dom också har full kontroll över det så kallade mänskliga uppvaknandet.Vi vet vad dom låter oss veta.

Posted on: 2010/6/2 15:38

See User information
Men dom kan aldrig stoppa dig eller någon annan från att meditera eller forska i saker själv. ;)

Hur mycket man än läser så är det när man försöker själv och/eller när man mediterar/tänker som man lär sig nya saker och får en förståelse för hur saker funkar.

Det är ditt val om du vill följa massan och sträva efter lycka i en karijär och materiella saker, eller om du vill söka inom dig själv och hitta andra värden i livet än en ny platt tv.

Jag tror vi har alla verktyg vi behöver, vi måste bara lära oss använda dom också.

Posted on: 2010/6/2 17:44

See User information
Quote:

pingubenji skrev:
Quote:

Mini skrev:

Deras makt ligger i deras uppfostran, de uppfostras till att människor har olika värde. Och så får de lära sig retorik hela sin ungdom för att styra folket med ord. Likt hypnotisörer gör.

De behöver egentligen inte en enda dollar/krona för att behålla sin makt när de väl fått mersmak på att styra, och verktyget för att leda.

Det finns alltid människor att leda. Och det finns väldigt många som slåss om att få leda dessa får. Så eliten har många fraktioner, de är långt ifrån en enad grupp. (Ur en synvinkel har micro här på vaken.se fångat upp en grupp människor från samhället för att utmana andra ledare, det är på ett sätt en kamp mellan ledare även i detta fallet. All kamp är en kraftmätning mellan ledare, och det är sjukt beroendeframkallande att utmana andras ställning. Det går även att se detta mellan enskilda debattörer här i forumet. Många känner sig extremt nöjda när de tror sig ha "vunnit" en diskussion eller omvänt världsbilden hos en människa. Det finns många som vill vara ledare här i forumet. Därav intresset att studera de som "lyckats", eliten.)

En kollaps är bara ledarbyte. Hur många blir inte religiösa när de förlorat all sin egendom? Då är det 1000-tals mindre ledare som fångar upp dem och låter dem slava i "sekter" och andra religioner istället. "System" som "tröstar och ger hopp" och låser in människor i slaveri. Ledarna/Präster och biskopar är också ett elit-släkte som väver in sin makt i fina ord. Se bara hur många som blir störda/maktgalna och förgriper sig på barn när de styrt människor några år. Det ger inte längre en kick att få 300 personer att säga amen samtidigt... De har i detta fall gått direkt till makt-leken och insett att pengar är tråkigt i längden.

Quote:

Vad skulle du göra om du redan hade testat allt du ville göra och hade allt du ville ha i materiella ting. Klart du skulle leka svårare lekar såsom leken "Vem har mest Makt?". För pengar tröttnar man på ganska snabbt, se bara på alla artister som blir äckligt rika väldigt snabbt, de knarkar ner sig för att livet blivit trist eller jobbigt. Andra går vidare till makt-lekar och försöker få människor i sin omgivning att följa.

Tid är något de har för mycket av, de försöker snarare skaffa sig något som dödar tid. Skaffa sig en utmaning. De har ju redan allt, och det måste vara sjukt tråkigt.

Quote:

Jo, det kan mycket väl vara så att det sker ett generationsskifte. Nya ledare som vill ändra spelreglerna för leken. Tråkigt att leka samma lek hela dagarna ju.

Quote:

I min värld så försöker journalister säga sanningen. Men Ledare har journalister i sin hypnos/retorik på samma sätt som de har resten av folket. Och journalister måste skapa sensation för att hålla prenumerantskaran hög. Så de använder också lite retorik för att försköna, men inte alls med samma färdighet att de kan genomskåda de riktiga rävarna.

Quote:

Edit:

Mänskligheten har aldrig haft ett hållbart system (sett från olika synvinklar och aspekter). Jag tror du ser på livet lite för allvarligt. Varför skulle det vara bättre med en samarbetande värld? Finns det något mervärde i detta? Är det meningen med livet att samarbeta? Hur länge ska vi samarbeta, tills jorden brinner upp i solen?

Tror man inte på gud eller något högre syfte så spelar det ingen roll vad man gör, då är livet bara en lång lek där spelreglerna varieras med jämna mellanrum och spelarna/eliten får ändra strategi för att flytta sina pjäser/"får" till en position som ger ledarna själva den högsta tillfredsställelsen under sin tid på jorden.

Det kan mycket väl vara så att de största ledarna blivit uttråkade och vill ha lite kaos ett tag nu. De provocerar samhället mer och mer på olika sätt tills det smäller.

För emotionellt engagerade människor är ännu enklare att styra. En arg människa springer genast och slår på en annan människa om den triggas med ett retoriskt trick. Otroligt roligt att styra irriterade människor. Har själv testat några av tricken/metoderna men erkänner att det finns individer som är bättre än jag på detta.

Därför föreslår jag att man inte engagerar sig emotionellt i något.

För moral och etik är dessa spelregler vi själva hittat på för att inte dö av tristess. Vi vill ha lite drama och någon måste bryta mot lagen då och då för att vi ska känna att samhället "lever".

Jag tror jag lyckades förmedla synsättet på samhället som innehas av den grupp människor jag kallar "eliten".

Sheesh! Bra sagt! Bästa jag har läst länge!

Posted on: 2010/6/2 23:49
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information

Posted on: 2010/6/5 13:24

See User information
Va ska det egentligen bevisa?

För min egen den skulle jag inte vilja bo i den där Veuns staden..

En stor fråga jag fick när jag såg filmen va också va fan ska alla göra i en sån stad? När ändå maskiner sköter allt finns det ingen större anledning att fortsätta utveckla dom och då stannar väl allt? Hela skiten känns nu mer som en förlängning av vad vi har idag..

Och alla som propagerar emot illuminati skulle väl för länge sedan varit döda om dom utgjorde något större hot? ;)

Presidenter och höga politiker har mördats av den annledningen så vad skulle skydda dessa isf?

Poängen tror jag är att eliten tappar greppet men isf vill med detta visa en lösning som kommer om man väljer att fortsätta följa dom efter att systemet idag har rasat..

Men det är ju också så att om vi vill kunna resa och handla mellan länder så krävs det att det finns regler som gäller för alla länder.

Och om en global regering inte var kommunistisk eller fascistisk utan liberal så vore det väl inte så illa ändå? Eller va finns det annars för lösningar om man ska kunna nå en värld med 100% fred. Så länge det finns två stater så kommer dessa eller iaf delar av dom vilja slåss om vilken som är störst.

Så av med folie-hatten nu och sitt ner och tänk på vilka alternativ som finns där friheten för alla på planeten vore maximal :P

Posted on: 2010/6/10 14:18

See User information
Peter Joseph Interviewed By Alex Jones
http://www.youtube.com/watch?v=v9K6xzchl6M&feature=related

Alex varvar verkligen upp i del4. Underhållande interjuv måste jag säga. :D

Posted on: 2010/7/27 14:16

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper