vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 5 »


Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#1


See User information

Posted on: 2010/6/4 0:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#2


See User information

Posted on: 2010/6/4 0:12
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#3
Varning: Bråkstake och Snick Snackare
Varning: Bråkstake och Snick Snackare


See User information
"Det kan naturligtvis också vara som så att Zeitgeist filmerna leder till nyrekrytering av yrvakna, vilket inte heller behöver upplevas som ett problem. Illuminati vet redan att mänskligheten står inför ett paradigmskifte kännetecknat av ökad medvetenhet."

Det heter Zeitgeist-filmerna... men för övrigt, ganska ok...

"Frågan Illuminati brottas med är inte om mänskligheten kommer att vakna. Den är inte ens när detta kommer att ske – det är redan på gång."

Dock är det helt fel i grundtanke du har kring "paradigmskifte", "ökad medvetenhet", "kommer att vakna"... och det där...

Det har du lurats till att programmera dig själv med det nonsens som härskar därute, och är inget annat än just Illuminati/New Age, alienism o dyl.

Det är inte alls så att några "vaknar". Tror du det kommer "energier"... och att medvetenhet är som om man från början inget har, så kan det öka efter hand... utan att man själv har höjt sin nivå, återvänt uppåt/hem, kultiverat tillbaka, upplyst sig.

Det du tror på är New Age, inget annat - och är inte alls riktigt, utan bakvänt, evil och ämnat att ödelägga fd människors framtid.

Det bottnar i utvecklingstänk, och kommer från dåliga gamla krafter, det gamla kosmos - vilket är 180 grader fel.

Skärskåda mer, och vakna, själv...

Posted on: 2010/6/4 1:26

Edited by gatlopp on 2010/6/4 1:50:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#4


See User information
Quote:

gatlopp skrev:
"Det kan naturligtvis också vara som så att Zeitgeist filmerna leder till nyrekrytering av yrvakna, vilket inte heller behöver upplevas som ett problem. Illuminati vet redan att mänskligheten står inför ett paradigmskifte kännetecknat av ökad medvetenhet."

Det heter Zeitgeist-filmerna... men för övrigt, ganska ok...

"Frågan Illuminati brottas med är inte om mänskligheten kommer att vakna. Den är inte ens när detta kommer att ske – det är redan på gång."

Dock är det helt fel i grundtanke du har kring "paradigmskifte", "ökad medvetenhet", "kommer att vakna"... och det där...

Det har du lurats att till att programmera dig själv med, och är inget annat än just Illuminati/New Age, alienism o dyl.

Det är inte alls så att några "vaknar". Tror du det kommer "energier"... och att medvetenhet är som om man från början inget har, så kan det öka efter hand... utan att man själv har höjt sin nivå, återvänt uppåt/hem, kultiverat tillbaka, upplyst sig.

Det du tror på är New Age, inget annat - och är inte alls riktigt, utan bakvänt, evil och ämnat att ödelägga fd människors framtid.

Det bottnar i utvecklingstänk, och kommer från dåliga gamla krafter, det gamla kosmos - vilket är 180 grader fel.

Skärskåda mer, och vakna, själv...


Gatlopp, se dig själv innan du dömer andra. Där finns mycket att reflektera över

Posted on: 2010/6/4 1:52

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#5
Varning: Bråkstake och Snick Snackare
Varning: Bråkstake och Snick Snackare


See User information
Quote:

metaphor skrev:
Quote:

gatlopp skrev:
"Det kan naturligtvis också vara som så att Zeitgeist filmerna leder till nyrekrytering av yrvakna, vilket inte heller behöver upplevas som ett problem. Illuminati vet redan att mänskligheten står inför ett paradigmskifte kännetecknat av ökad medvetenhet."

Det heter Zeitgeist-filmerna... men för övrigt, ganska ok...

"Frågan Illuminati brottas med är inte om mänskligheten kommer att vakna. Den är inte ens när detta kommer att ske – det är redan på gång."

Dock är det helt fel i grundtanke du har kring "paradigmskifte", "ökad medvetenhet", "kommer att vakna"... och det där...

Det har du lurats att till att programmera dig själv med, och är inget annat än just Illuminati/New Age, alienism o dyl.

Det är inte alls så att några "vaknar". Tror du det kommer "energier"... och att medvetenhet är som om man från början inget har, så kan det öka efter hand... utan att man själv har höjt sin nivå, återvänt uppåt/hem, kultiverat tillbaka, upplyst sig.

Det du tror på är New Age, inget annat - och är inte alls riktigt, utan bakvänt, evil och ämnat att ödelägga fd människors framtid.

Det bottnar i utvecklingstänk, och kommer från dåliga gamla krafter, det gamla kosmos - vilket är 180 grader fel.

Skärskåda mer, och vakna, själv...


Gatlopp, se dig själv innan du dömer andra. Där finns mycket att reflektera över


Jag hänger inte med nu, men det kanske är för de snabbt ökande inkommande starka uppväckningsenergierna gör mig omtöcknad...

Annars vet jag inte vad du avser... Vad har det med mig att göra att skribenten i visst hänseende upprepar New Age-grundbult? Vad har det med att "döma" att göra? Har jag inte rätt att döma, om jag skulle vilja det?

Posted on: 2010/6/4 2:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#6


See User information
Quote:

gatlopp skrev:
Jag hänger inte med nu, men det kanske är för de snabbt ökande inkommande starka uppväckningsenergierna gör mig omtöcknad...

Annars vet jag inte vad du avser... Vad har det med mig att göra att skribenten i visst hänseende upprepar New Age-grundbult? Vad har det med att "döma" att göra? Har jag inte rätt att döma, om jag skulle vilja det?

Tolka mig inte fel. Det är inte så att jag menar att du har fel i dina åsikter, jag respekterar dina åsikter mer än ofta. Du är, likt mig själv, som fånge i matrix entitulerad en åsikt.
Det är att du menar att skribenten har "lurats" att tro något jag åsyftade. Som om du då inte skulle ha lurats att tro något? Din hängivenhet för Falun gong har du ju ofta deklarerat. Också en "allt i ett paket lösning" likt New age.
Varför klanka ner på andras åsikter, när du själv är som plakatbärarnas antites, lika men olika.
Din brist på ödmjukhet övervinns nog bara av din besatthet att klanka ner på syftningsfel och sär skrivningar

Posted on: 2010/6/4 2:16

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#7
Varning: Bråkstake och Snick Snackare
Varning: Bråkstake och Snick Snackare


See User information
Quote:

metaphor skrev:
Quote:

gatlopp skrev:
Jag hänger inte med nu, men det kanske är för de snabbt ökande inkommande starka uppväckningsenergierna gör mig omtöcknad...

Annars vet jag inte vad du avser... Vad har det med mig att göra att skribenten i visst hänseende upprepar New Age-grundbult? Vad har det med att "döma" att göra? Har jag inte rätt att döma, om jag skulle vilja det?

Tolka mig inte fel. Det är inte så att jag menar att du har fel i dina åsikter, jag respekterar dina åsikter mer än ofta. Du är, likt mig själv, som fånge i matrix entitulerad en åsikt.
Det är att du menar att skribenten har "lurats" att tro något jag åsyftade. Som om du då inte skulle ha lurats att tro något? Din hängivenhet för Falun gong har du ju ofta deklarerat. Också en "allt i ett paket lösning" likt New age.
Varför klanka ner på andras åsikter, när du själv är som plakatbärarnas antites, lika men olika.
Din brist på ödmjukhet övervinns nog bara av din besatthet att klanka ner på syftningsfel och sär skrivningar




Visst, men jag tror du postat liknande förut när jag skrivit något.

Ingen annan påtalar ju detta allvarliga fenomen... att till synes skriva något bra och avslöjande, samtidigt som det har med sig något annat som läsarna då får på köpet... det är just så som det vanliga samhället nu fungerar... och så kan man inte som en ansvarstagande "vaken" som jag göra.

Det där jag skrev har inget med Falun Gong att göra. Du skrev likadant en annan gång, har jag för mig.

"Allt" därute är inom sådant som New Age. Gå till sajter och kolla upp hur de skriver om tex 2012, Maya... det baseras på samma filosofi, vilken är en programmering utifrån, New Age, och puttas ut av eliten, vilken matas från dåliga krafter, aliens etc.

Du är nu bara oödmjuk, och vet inte riktigt vad du talar om...

Så projicerar du och tror att tex jag är oödmjuk, istället för att du påtalar vad som var sakfel med det jag skrev.

Jag har inte lurats till att tro något om detta. Det är basic things...

Posted on: 2010/6/4 2:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#8


See User information
Nu blev det sent, får ta upp det här nån annan gång. Som sagt, jag värderar dina åsikter- likt många andra här.


Posted on: 2010/6/4 2:51

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#9


See User information
God Is Evil
Satan Is Good

Posted on: 2010/6/5 14:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#10
Med tanke på att tidningar som DN gör reklam för skit filmen så kan du dra dina egna söutsatser

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#11


See User information
Quote:
asm skrev:

Med tanke på att tidningar som DN gör reklam för skit filmen så kan du dra dina egna söutsatser


Den reklamen vill jag gärna läsa. Vilken utgåva av DN talar du om ?

Posted on: 2010/6/5 15:18
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#12


See User information
så att när en film som denna som belyser problemet med det monetära systemet blir allmänt känt i vanliga media så blir den för er automatiskt skit?

Man kan undra vad ni egentligen vill, om människan ska klara sig eller om ni vill ha en nischad egen kultur där inte vem som helst får veta o tro det ni tror.

Posted on: 2010/6/5 15:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#13


See User information
Nick, asm och andra som ställer sig frågande:

Ta en titt på Zeitgeiströrelsens egna texter och föreläsningar om ni inte redan gjort det.

http://www.thezeitgeistmovement.com

Rekommenderar starkt att ni tittar på "Movement Orientation Guide" samt Peters föreläsningar "Where are we now" och "Where are we going". Låt informationen sjunka in lite innan ni dömer ut idén som rörelsen står för.

Posted on: 2010/6/5 16:06
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#14
Biten om det monetär systemet är det enda som är sant rästen är lögner för er att konsumera.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#15
Varning: Bråkstake och Snick Snackare
Varning: Bråkstake och Snick Snackare


See User information
Det finns ingenting att hämta där. Joseph har ju ingen hum om saker och ting, "orsak", och kan därför bara sälla sig i mängden som pekar åt fel håll, får "människor" att se utanför sig själva efter "lösningar". Det hela är ett stort skämt, men ont... unga människor ser det i skolan... de får inte ha skolavslutning i kyrkan... och sjunga Du blomstertid nu kommer... - skolan ska vara neutral... = omskrivning för att den ska inte ha en guidande funktion, bara vara programmering in till ateism/kommunism - vila på "vetenskaplig grund", som det nu har hetat runtom i media - det får inte vara kvar något som håller kvar oss i ett sammanhang i livet. De som hatar människor/oss de vill oss ont, och de har makten. Wetterstrand skriver/säger också att skolan ska vara mer vetenskapli, eller vad det var, och hon vill lägga beslag på utbilningen efter valet... huva... - den som har läst lärarfackets tidnings senaste nummer kan bli mörkrädd.
Så kommer Joseph och skrymt... med sin vetenskapliga teknik... ha det att tillbe, "människan har ingen natur", som han säger - exakt evil alienism/humanism/kommunism - det är fruktansvärt.

Posted on: 2010/6/5 17:55
"Karl Kraus var övertygad om att varje litet fel, om än av ringa vikt och till synes begränsat, var ett uttryck för världens ondska. Han kunde se ett saknat komma som ett symptom på ett tillstånd i världen som kunde tillåta ett världskrig. Ett av hans...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#16


See User information
Quote:
asm skrev:

Biten om det monetär systemet är det enda som är sant rästen är lögner för er att konsumera.


Då är vi på samma linje vad gäller det monetära systemet. Vi kan inte tala om mänsklig frihet så länge vi är underställda ett marknadssystem som kräver vinstdrivande verksamhet på någons bekostnad.

Jag vet bara inte vad du ser som lögner. Detta får du gärna förtydliga.


Quote:
gatlopp skrev:

Det finns ingenting att hämta där.


Det är din åsikt. Låt folk få bilda sin egen uppfattning.


Quote:

...ateism/kommunism...
...evil alienism/humanism/kommunism...


Alla dessa -ismer är att tänka innanför ramarna. Hur du än vänder och vrider på dessa ord återstår fortfarande våra verkliga behov i livet. Det sista man behöver är ideologier som låser fast folk i en statisk världsbild.

Posted on: 2010/6/5 20:26
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#17
Varning: Bråkstake och Snick Snackare
Varning: Bråkstake och Snick Snackare


See User information
Quote:

Icehorn skrev:
Quote:
asm skrev:

Biten om det monetär systemet är det enda som är sant rästen är lögner för er att konsumera.


Då är vi på samma linje vad gäller det monetära systemet. Vi kan inte tala om mänsklig frihet så länge vi är underställda ett marknadssystem som kräver vinstdrivande verksamhet på någons bekostnad.

Jag vet bara inte vad du ser som lögner. Detta får du gärna förtydliga.


Quote:
gatlopp skrev:

Det finns ingenting att hämta där.


Det är din åsikt. Låt folk få bilda sin egen uppfattning.


Quote:

...ateism/kommunism...
...evil alienism/humanism/kommunism...


Alla dessa -ismer är att tänka innanför ramarna. Hur du än vänder och vrider på dessa ord återstår fortfarande våra verkliga behov i livet. Det sista man behöver är ideologier som låser fast folk i en statisk världsbild.



Det sista någon behöver är nya ideologier... sedan spelar det ingen roll om de lurade inte fattat att det är en ideologi, en förlängning av den grund som redan är lagd via kommunism, ateism... osv.

Hela grejen är trams... har inget med verkligheten att göra, utan är bara aliens dröm om sin överlevnad genom att ta över de som snart klonats/fördummats ned och gjorts själlösa som den fd mänskligheten.

Fresco och Joseph har ingen andlig förståelse, och utgår därför från det som de har bakom ryggen av uppbackning... det som hatar mänskligheten, det som hatar gud/himlen, och de är revoltörer och går bara the devils ärenden. När nämner de något om meningen med våra liv här, varför vi är här, när tar de upp som man sår för man skörda... att det därute är en scen som återger vårt eget inre tillstånd/förfall... nej de vill bara låtsas att man kan rädda sig genom teknik... när det är tvärtom, teknik är ett symptom på vårt sjukdomstillstånd.
Påminner lite om Larouche vad det gäller att med teknik ska man bygga världen... lösa sina problem, vända eller avleda floder... det är kommunism och materialistisk utopia, har noll sanningunderbyggnad.. Bekämpa himmel och jord.

The law/gud förbjuder att människor blir för dåliga, då sopas det alltid bort. Dessa två stollar pekar åt fel håll och är farliga.
Fresco som klart säger att there is no human nature... - oops... vad tog då all andlighet i historien vägen, som ytterst är att människor ska bättra sig, höja sig, kultivera, för att komma tillbaka till sin/kosmos sanna natur, ut ur samsara... för det är inte här vi ska vara, det är en karantän, elller huuuuurr...?

EDIT:

Det jag skrev i inlägg 15 och tillskrev Joseph är istället vad Fresco säger... så jag skrev fel.

Posted on: 2010/6/6 0:20

Edited by gatlopp on 2010/6/6 0:46:55
Edited by gatlopp on 2010/6/6 0:47:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#18


See User information
alltså när man skriver inlägg som fylls upp med 70% punkter och ord som stavas jag vet inte hur, så undrar jag vilka som blivit devolverade i första led i människosläktet. Om nu Illuminati och era Reptilians ni dyrkar så hårt är som de framställs på diverse sidor och filmer om total kontroll och hela baletten får jag känslan av att de allra flesta som är helt inne på Illuminati är talare för dem och redan kontrollerade med tanke på hur illa många meningar från dessa människor är, det är osammanhängande och obegripligt, som när en 3 åring lär sig prata.
Missförstå mig rätt jag har absolut inget emot spiritualism men det har inget med hur illa man utrycker sig att göra, man ska också akta sig för att beblanda detta med dagens kontrollerade civilisation.
Känner man sig som en fånge i sin människokropp här på jorden finns det väldigt enkla medel att ta till för att slippa den: att döda sin kropp är det enklaste av valen, stavas självmord i vanlig media.
Fresco inte borde klanka ner på just spiritualism då i ett samhälle som just venus projektet skulle ha goda möjligheter i världen att utforska sitt innre men jag dömer inte ut hela hans idé pga en sådan sak då hela det projektet går i total motsats till det ni kallar för Illuminati.


Posted on: 2010/6/6 12:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#19


See User information
KingX du kanske ska sluta tala i skägget och säga just vem/vilka du syftar på med ditt inlägg där, det skulle ju kunna tolkas som om du vore mer eller mindre totalt intolerant gentemot de som kritiserar TVP och de som tror att Illuminati styr/vill styra världen, är det så det ska tolkas?

I övrigt angående TVP är det helt klart inte ens ett mänskligt påfund vilket är väldigt övertydligt redan i själva namnet The Venus Project. För att inte nämna hur det vill ta bort alla lagar som människor följer för att ersätta det med tekniska lösningar.

Ni som vurmar för detta får gärna ge mig svar här i tråden på mina frågeställningar i mitt inlägg på AD:s forum:

http://aktivdemokrati.se/AD-forum/viewtopic.php?f=3&t=1022

Summa summarum: Hur ska TVP ta itu med återkommande låga känslor i människosläktet som svartsjuka, ilska, avundsjuka?
Kom inte med att de bara ska avskaffa pengar för det visar att ni inte vet något om mänsklig natur, som existerar oavsett vad Fresco eller Joseph eller nästa ateist säger.
Kom gärna och säg att de ska hjärntvätta befolkningen, chippa eller klona så vi kan se svart på vitt TVP:s riktiga ambitioner.

Posted on: 2010/6/7 16:09

Edited by Xtas on 2010/6/7 16:54:05
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#20


See User information
jag har inte för avsikt att hänga ut några namn, den som känner sig träffad antar jag själv anser sig isåfall ringas in i min beskrivning.
Och jag är inte intolerant mot att en grupp individer inom det monetära systemet vill roffa åt sig än mer makt eller TVP som vill på sikt avskaffa alla lagar och låta tekniken joba för oss eller emot oss båda har för mig viktiga saker att ta upp där den enda är trist och den andra intressant.
Det är som om ngn har kokat ihop 1 dos med anti-monetära systemet kampanjer med en dos "ondska som det ses ur den kristna läran" när man pratar om Illuminti sekten. Jag vet hur det finns familjer på den här planeten som har jätte mkt makt, men de har bara makt så länge man ser det i termer som det monetära systemet - utan detta är de absolut ingenting. Sätt en kniv i benet på en rotchild så blöder han/hon lika bra som dig eller mig.

Jag tror själv att TVP är väldigt svårt att genomföra i all sin glory då det skulle behövas flera generationer med människor för att helt bli fri det strukturerade tänkandet vi har fått iochmed de lagar och förordningar som satts upp i det monetära systemet under alldeles för lång tid - men på sikt ja varför inte, nånting måste iaf komma fram nu om vi vill ha ngn planet kvar att bo på, sedan är jag inte direkt ledsen för om mänskligheten försvinner - vi har redan visat om och om igen att vi inte är kapabla längre att bruka planeten, men det här drabbar inte bara oss det drabbar så många fler arter som inte gjort sig skyldiga till några sådana här hemska brott mot kärleken och livet som människan gjort som art - och vi bär alla ett ansvar, man kan inte skylla på ngn Illuminti man itne kan inte skylla på Bilderberg gruppen heller eller ngn fantatisk ledarskara och på samma gång svära sig fri från sitt eget deltagande - vad man än vill kalla de som påstår sig styra oss, så har de inte mer makt över en än man ger dom, vill man inte fortsätta leva som en dekadent människa som hjälper till att göra planeten sämre för varje dag så finns det idag gott om alternativ till att minimera ens egna fotspår inom det monetära systemet.

"..eller nästa ateist" du skriver här som om att ateister är ngt dåligt?
Det är inte svårt att folk går och blir Ateister idag när man ser vad religiösa dogmer ställer till med i den här världen, nästan varenda konflikt idag bottnar i att man har en religiös värdering i ryggen och därmed agerar som om man har rätt. Det vore intressant och veta när ngn senast hörde om ett gäng ateister som invaderade ett annat land för att sno oljan ex.

Posted on: 2010/6/7 19:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#21


See User information
jag vill ändå på ngt sätt få in här också att oavsett om en väljer att tro på Iluminti eller inte så borde vi alla vara mera vänner då vi, utgår jag ifrån, strävar efter samma sak, en värld där människan förvaltar sin plats på ett sunt och korrekt sätt, där ingen annan blir lidande vare sig människa eller djur och där vi inte behöver slava som vi idag gör över hela världen.

Om ngn motsätter sig detta vet jag itne riktigt vad denne gör på vaken och om vaken som sida enbart är till för att belya problemen men aldrig ta sig ifrån dem så har inte jag ngt på den här sidan att göra.

I människans evolution hände ngt fantastiskt och skrämmande på samma gång, den dagen människan som art blev rädd för döden.
Man kan aldrig tortera/plåga ett djur för att påverka produktionen och således kan du aldrig kontrollera ett djur mer än att kväva dess livskvalité. Vad jag menar är du kan inet spraka på en ko för att få deen och producera mer mjölk, man kan inte hota en höna med stryk för att få denne att producera mer ägg, du kan inte skrika åt ett träd och säga åt den att producera mer massa därför att djur känner smärta i nuet men de reflekterar inte över morgondagen på samma sätt som vi gör.
Människans största fiende är döden, och i ochmed det kan vi också kontrolleras - vi reflekterar på tok för mkt över döden. Kosmetika för att göra oss yngre, operationer för att jämna ut skrynklor och vi är rädda att förlora penga inkomsten som kan elda till gatan som kan leda till misär som leder till döden. Det är den ständiga rädslan över morgondagen som gör att vi sitter i den sits vi gör och inte blir det bättre av att alla grundläggande moment idag som beskattningen, kriget mot droger, kriget mot terror, arbetsmarknaden mm alla anspelar på denna konstanta rädsla inför morgondagen.

Detta är det monetära systemets främsta vapen jag vet inte ens om fjantarna på toppen av pyramiden ens tänkt på detta själva de verkar bara köra på med sitt race i tron om att allt ska bli fina fisken.

Posted on: 2010/6/7 20:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#22


See User information
Illuminati!!De upplysta!! Upplysta med vad? Hidden knowledge. Dold kunskap med andra ord.Jag tror att vi alla är odödliga och de styrande i den absoluta toppen vet det.Det är ett spel för dem,och vi är spelpjäserna.Den stora massan styrs av rädsla.Döden är människans största rädsla.Det finns gamla egyptiska begravningsritualer som i detalj beskriver hur man återuppstår ifrån dödens rike.

Posted on: 2010/6/7 21:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#23
Varning: Bråkstake och Snick Snackare
Varning: Bråkstake och Snick Snackare


See User information
Det handlar om en själv, inte ett namn man sätter på det man själv varit med och skapa i det yttre, såsom Illuminati.

Allting är som en pyramid - här så är det heller inte utom kontroll... utan "styrs" inifrån/uppifrån - det följer ytterst en högre vilja, tingens ordning, the law - sätt namn själva... - komaister tror att det är det innerst som är så dumt... får man bara bort dom och "deras" pengasystem så blir man så fri... bara ut med information som ger frihet... så blir det paradis på jorden... det är som sagt godnattsaga för komaisterna, de vakna (menar nu inte nödvändigtvis detta forum) ler åt det.

De som har makt här expedierar bara... de är inte mer evil än andra, utan saker och ting fäljer som i det lilla så i det stora, som ovan så nedan. Komaister vill inte ändra på sig själva, och går därför emot det ovan... och får ändå tuffare verklighet me det därute... ännu skarpare evil ledare... alla vet att det är inte Illuminati... utan bakom den yttersta eliten så är det annat, kalla det aliens, demoniska saker eller vad som helst... när mänskligheten ändrar kurs så kommer de faktorerna inte att råda, utan då har man en verkligeht utanför karantänen/fängelset samsara.

I spåning...

Posted on: 2010/6/7 21:53
"Karl Kraus var övertygad om att varje litet fel, om än av ringa vikt och till synes begränsat, var ett uttryck för världens ondska. Han kunde se ett saknat komma som ett symptom på ett tillstånd i världen som kunde tillåta ett världskrig. Ett av hans...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#24


See User information
KingX, om det är bra eller avgrundsont så andas hela ditt tänkande kommunism, det blev extra tydligt i stycken som dessa:

Quote:
det skulle behövas flera generationer med människor för att helt bli fri det strukturerade tänkandet vi har fått iochmed de lagar och förordningar som satts upp i det monetära systemet under alldeles för lång tid - men på sikt ja varför inte, nånting måste iaf komma fram nu om vi vill ha ngn planet kvar att bo på, sedan är jag inte direkt ledsen för om mänskligheten försvinner


Du har, som den TVP-vurmare du är verkligen bevisat vad en genomsnittlig TVP-anhängare går och bär för "sunda" tankar om mänskligheten och framtiden.

Människans största fiende är inte döden, människans största fiende är inom människan själv och något var och en måste ta itu med för sig själv; Demonisk/djurisk/låg natur och vad som följer av det; Materialism, ateism, hedonism alá "vi lever bara ett liv" (sup tills du stupar), perversioner, kortsiktigt tänkande, egocentrism.

Givetvis är väl ateism ingenting annat än vad som kommer när människan inte har några inre spärrar längre, när moralen ligger kastad i diket?
Är inte alla världens imperium fulla av människor som förnekar Himmelen och det gudomliga?
Tror du Sovjetunionen åkte till Afghanistan på nöjestripp kanske?
USA i dagens läge har inte heller någon sann tro i egentlig mening, du har bara förväxlat vad gudar sagt med vad "religiösa" säger om du påstår något sådant.

Quote:
jag vill ändå på ngt sätt få in här också att oavsett om en väljer att tro på Iluminti eller inte så borde vi alla vara mera vänner då vi, utgår jag ifrån, strävar efter samma sak, en värld där människan förvaltar sin plats på ett sunt och korrekt sätt, där ingen annan blir lidande vare sig människa eller djur och där vi inte behöver slava som vi idag gör över hela världen.


Men tror du verkligen på att om man bara börjar bygga massa tekniska lösningar på vad människan gör fel (tänk på vad det innebär) så kan människan gå fri eller?
TVP är ju ett luftslott om att människan kan valsa omkring utan några svårigheter bara vi satsar mer på teknik, som att låga beteenden, girighet och svartsjuka och allt annat skulle försvinna i en rökpuff för att vi avskaffar pengar och skolar om folk i några generationer (kommunismens helvetesbarn till idé) till att "arbeta tillsammans" eller vadå?
Det är rehashad kommunism/fascism, ända från dess fluffiga början till dess "slutgiltiga lösning."
På sikt är din destination ett arbetsläger om du lever i TVP, ditt arbete där ger frihet, till framtida generationer, kanske...

Vi vill ju ha frihet allihop, men ingenting därute kommer någonsin ge oss det, det är en synvilla "de" njuter av att plåga dig med.
Det är enbart på inre själsliga villkor din frihet beror på.

Quote:

I människans evolution hände ngt fantastiskt och skrämmande på samma gång, den dagen människan som art blev rädd för döden.


Det är så här den går:
I människans (d)evolution hände något skrämmande: Hon jagade en skuggsvans hon trodde sig haft en gång tills hon blev alldeles yr och misstog sig för att vara en apa.

Kom ihåg: Darwinism är samma linda som både kommunism och nazism närdes i, hittills har den alltså haft två giganter till problembarn i historien vars svallvågor ännu hotar att kapsejsa båten, tror du nästa är underbarnet eller?

Posted on: 2010/6/7 22:45
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 3 4 5 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
68 user(s) are online (68 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 68

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS