vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 5 »


Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#25


See User information
Quote:

I övrigt angående TVP är det helt klart inte ens ett mänskligt påfund vilket antyds väldigt tydligt redan i själva namnet The Venus Project. För att inte nämna hur det vill ta bort alla lagar som människor följer för att ersätta det med tekniska lösningar.


Namnet The Venus Project kommer sig av att projektet bedrivits i Venus, Flordia - av högst mänskliga individer. Vem följer egentligen lagar ? Jag kan nog inte en enda paragraf ur den svenska lagtexten men verkar komma bra överens med samhället i stort ändå. Lagar är ingen praktisk lösning på ett problem.


Quote:

Ni som vurmar för detta får gärna ge mig svar här i tråden på mina frågeställningar i mitt inlägg på AD:s forum:

http://aktivdemokrati.se/AD-forum/viewtopic.php?f=3&t=1022

Summa summarum: Hur ska TVP ta itu med återkommande låga känslor i människosläktet som svartsjuka, ilska, avundsjuka?
Kom inte med att de bara ska avskaffa pengar för det visar att ni inte vet något om mänsklig natur, som existerar oavsett vad Fresco eller Joseph eller nästa ateist säger.


Genom vetenskaplig tillämpning och förståelse för problemet. Hur mycket forskas det idag om t.ex svartsjuka ? Vad jag själv förstår tolkas det som symptom av hur en individ formats i den typ av samhälle vi har idag. Mänsklig natur har inte med saken att göra. Vårt profiterande slavsamhälle och monetära system lamslår vår sociala och teknologiska utveckling om det inte går att tjäna på det. Detta är en stark grund för de symptom som du kallar "låga känslor".


Quote:

Kom gärna och säg att de ska hjärntvätta befolkningen, chippa eller klona så vi kan se svart på vitt TVP:s riktiga ambitioner.


Det låter på ovanstående som att du redan har en fast uppfattning om projektets ambitioner. Att du kör med ord som ateist visar att du blockeras redan på förhand av en religiös "vi-mot-dom"-attityd där du måste passa in Venusprojektet i en av två förutbestämda fack.

Tänk utanför ramarna istället.

Posted on: 2010/6/8 0:41
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#26


See User information
Då kan du ju lika gärna fråga dig varför de valt just den staden kanske?

Ja högst mänskliga individer visar de alltid upp. När aliens tar över kommer de inte med antenner på huvudet och slemmiga tentakler, vet du ingenting?

Lagar kan varenda förnuftig människa förstå att man måste ha i ett samhälle, för de ska finnas inombords, då är de ju enklast att följa. För de som vägrar hålla pli på sig själva finns yttre regler för att förhindra dem från att göra för stor skada. TVP har varken något budskap om etik eller juridiska lagar. Istället ska miljön granskas och anpassas för att beteenden ska försvinna, behöver jag ens påpeka att även det är marxistiskt tänkande?
T.o.m. de s.k. "andliga" kabbalisterna menar att den kritiska faktorn är miljö i formandet av en människa, allt sånt där gäller bara på den vanliga låga nivån där människor slaviskt följer sina impulser, endast då kan du räkna in miljön som kritisk.

Vad den mänskliga naturen avser som term är bl.a. en inneboende förmåga att lägga band på sina egna drifter, något som folk lurade av newage, TVP, materialism och dylikt förnekar eftersom de inte vet av något sånt i sig själva. De är för "religiösa" på den saken, därför sitter de i en konflikt med verkligheten som riktiga människor upplever i konfrontation med ondskan.

Vetenskapen i TVP, vart är den? Det är mer en flummig filosofi som utgår just från att miljön är den enda avgörande faktorn för människans själsliv, alltså gör de bara ett löst antagande som enbart sammanfattar de som inte har några moraliska spärrar, men de fåren ökar ju tyvärr lavinartat idag.
Läs upp på determinism, varenda totalitär agenda har alltid kopplingar till den filosofin, alltså även TVP.

Jag har skaffat mig en fastare förståelse för TVP, vilket är helt rätt.
Förr fann du mig förorda denna villfarelse med ungefär samma slags retorik ni själva redan brukat.
Nu tar jag in reella ting och ser helt plötsligt att ekvationen inte går ihop, den har aldrig gjort det.

Posted on: 2010/6/8 1:02
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#27


See User information
jag blir inte förvånad över hur snabbt man slår sönder det sunda förnuftet till planeten jorden och börjar försöka vägleda en genom en platå av tankar och funderingar som inte alltid har så mkt reella grepp om verkligheten men det är alltid roande och få läsa meningar som om påven av vatikanen själv har varit där och skrivit det år 1746

Men sök ni gärna på inom era psyken och dimensions resor och om ni inte tror på människan som organism så förstår jag inte varför ni stänger in er i skalet den är till själen och lämnar den här världen det är så simpelt och så lätt. Även härligt och se ordet kommunism så fort man talar om ngt som går emot era predikningar, visste inte kommunism fanns i alla dimensioner men nu vet jag, hittar vi kapitalism där också och alla andra totalt meningslösa ord för att binda folk till det monetära systemet?

och nej jag är inte rädd för teknik, när tekniken är ett miljövänligt projekt som kan bidra till en värld där man inte behöver förstöra sin planet så ser jag inget fel med den, det för mig är att föra oss själva vidare istället för att återgå till korstågens pläderingar och dogmer, jag skrev aldrig att TVP är en felfri tanke då jag tycker om vår art ska få leva fritt men ändå ha tillgång till teknologi måste vi också tillåta folk att ha spirituella tankar och åsikter för det känns som det är ngt de flesta av oss mår bra av - sedan kan det givetvis likt dagens stora religioner gå helt åt pipan och bli en del av en förtryckarkultur men det är så ondskan tar över världen den kommer i skepnad av falskhet vilket är tydligt och enkelt och se idag.
Men det faller snart och den verkliga kampen för artens överlevnad kan på allvar ta sin början.





Posted on: 2010/6/8 2:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#28


See User information
Xtas. Jag kunde inte ha sagt det bättre själv, mycket bra punkter du tar upp. TVP extremister hade snart börjat att bli lite av ett hot om dom hade något att säga till om som global uppvärmings extremister. det är mest ungdomar som menar väl men många av dom har inte kapaciteten att förstå hur saker och ting funkar i den riktiga världen och drömmer sig bort i någon drömvärld, som barn som tittar på Avatar och tänker "oh där skulle jag vilja bo"..

"TVP har varken något budskap om etik eller juridiska lagar"

Precis, och detta gör TVP ideer mycket farliga. Dom spenderar mycket tid och pengar på att åka världen runt just nu och prata om ett teknologiskt samhälle med en massa avancerade byggnader som aldrig kommer byggas, då ingen i hela världen lyssnar på vad TVP har att säga utöver ungdomar. Istället för att avslöja korruption och åka världen runt och prata om lösningar till dagens problem och vad som går att göra i den riktiga världen som vi lever i idag så åker dom istället värden runt och pratar om något som inte kommer att ske och ger dig inget som du kan ta med dig hem och jobba vidare på. Jag har aldrig hört dom nämna ordet republik en enda gång, så var inte bara rädd för deras ideer, var mycket rädd.

Att dom inte har något budskap om etik eller juridiska lagar får en att undra om dom tycker att mord är okej så länge man är sjuk? "mördar du någon är det okej, vi har kunskap som ingen annan idag har och kan studera dig och göra dig till en person som aldrig kommer att mörda igen, så det behövs ingen lag, du är fri så fort du har tagit vår magiska tabblet." sedan har dom såklart vaccin som gör så att män och kvinnor inte kan vara otrogna i förhållanden så då kommer någon full man aldrig att kunna döda sin otrogna fru och deras barn kan då inte bli påverkade mentalt av detta, TVP har magiska lösningar för allt, så lagar behövs inte.


Posted on: 2010/6/8 2:29

Edited by TreeOfLiberty on 2010/6/8 13:26:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#29


See User information
Ni projicerar för mycket av er egen rädsla för radikala förändringar. TVP grundar sig delvis utifrån tanken att våra största problem som hotar oss i världen är tekniska - inte politiska, religiösa eller ekonomiska.

Det är inget extremt över en sådan tanke utan mycket sunt. Jag kan skillnaden för jag har definitivt varit en typisk "vi-mot-dom" tidigare.

Ni vill även gärna måla upp extrema bilder av hur ni ser TVP utan att detta egentligen har något med projektet att göra. Tanken är ju att många dåliga saker vi tar för givna idag skulle bli mindre relevanta allteftersom vi börjar fokusera bort från politik och dogma. TVP har definitivt ett budskap om både etik och lagar - att det inte går att lagstifta fram ett produktivt beteende.

Kanske dags att lägga namn som Zeitgeist och TVP åt sidan och diskutera samhällsproblemen direkt istället. Inte lika lätt att kritisera en sådan diskussion om den inte kan placeras i ett fack.

Posted on: 2010/6/8 9:45
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#30

Quote:
Kanske dags att lägga namn som Zeitgeist och TVP åt sidan och diskutera samhällsproblemen direkt istället. Inte lika lätt att kritisera en sådan diskussion om den inte kan placeras i ett fack.


Låter kanon!

Många går på med stora bromsen eller stora hyllningskören (beroende på vart man står) om man ska diskutera samhällsförändring utifrån TZM/TVP.

Jag hoppas vi får se många olika lokala och individuella lösningar i framtiden. Lokala lösningar och global medvetenhet!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#31


See User information
Quote:

Ni projicerar för mycket av er egen rädsla för radikala förändringar. TVP grundar sig delvis utifrån tanken att våra största problem som hotar oss i världen är tekniska - inte politiska, religiösa eller ekonomiska.

Det är inget extremt över en sådan tanke utan mycket sunt. Jag kan skillnaden för jag har definitivt varit en typisk "vi-mot-dom" tidigare.


Nu är du ute på hal och tunn is. Jag är inte det minsta rädd för projektet för jag tror nämligen på att folk har tillräckligt med sunt förnuft för att se igenom en sådan gigantisk lögn som TVP är och grundar sig på.
Själva idén att alla våra problem i grunden är tekniska är så långt från verkligheten man kan komma och det är bara databeroende tonåringar i I-länder som ö.h.t. kan få en så snedvriden verklighetsbild:
"Öh, det vore ju guld om man kunde ha en mugghållare på chassit här när man LANar så vi slapp spilla cola på tangentbordet."

Problemen i världen beror och har alltid berott på oss själva, våra egna inre brister, det djuriska inom människan som tillåts löpa amok. Idag är de flesta av de yngre generationerna så långt gångna att de knappt har några inre lagar så därför blir hela storebrorsapparaten (som ex TVP) då som en "slutgiltig lösning" eller plåster på såren för att folk inte tar itu med sig själva.
"Kom och rädda oss Peter Joseph!" säger TVP-fåren i brist på folkvett.

TVP är byggt av tankegods som flutit vidare nedströms från tidigare misslyckade projekt som exempelvis kommunism och liknande ideologier som tror på en "ny människa", varför förnekar du att TVP:s vision enbart kan gå i uppfyllelse för några få procent av den nuvarande mänskligheten eller rentav bara för framtida generationer som blivit artificiellt rekonstruerade (läs neurochip)?
När Zeitgeist pekar ut bankirerna och "de" som vill hålla människan fången i det monetära systemet som TVP:s fiender, är inte det "vi-mot-dom" kanske?

Väx upp och vakna nu, vi har inte all tid i världen.

Posted on: 2010/6/8 15:28
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#32
Varning: Bråkstake och Snick Snackare
Varning: Bråkstake och Snick Snackare


See User information
Talande nog har Rael-rörelsen gett det lilla trollet Fresco en "utmärkelse", precis som de gett andra lämpliga New Age-aliens det, och Gore (tror jag).

Allt är inom samma agendautförsel. New Age, kloning och alien, sök lyckan och lev livet nu... (Rael)

Posted on: 2010/6/8 16:38
"Karl Kraus var övertygad om att varje litet fel, om än av ringa vikt och till synes begränsat, var ett uttryck för världens ondska. Han kunde se ett saknat komma som ett symptom på ett tillstånd i världen som kunde tillåta ett världskrig. Ett av hans...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#33


See User information
Quote:
Nu är du ute på hal och tunn is. Jag är inte det minsta rädd för projektet för jag tror nämligen på att folk har tillräckligt med sunt förnuft för att se igenom en sådan gigantisk lögn som TVP är och grundar sig på.
Själva idén att alla våra problem i grunden är tekniska är så långt från verkligheten man kan komma och det är bara databeroende tonåringar i I-länder som ö.h.t. kan få en så snedvriden verklighetsbild:
"Öh, det vore ju guld om man kunde ha en mugghållare på chassit här när man LANar så vi slapp spilla cola på tangentbordet."


Kom igen nu. Du vet mycket väl att det inte rör sig om mugghållare. Är ditt perspektiv så pass begränsat så förstår jag att du inte kan ta till dig vad TVP förespråkar. Vad sägs om relevanta saker som produktion av mat, energi och bostäder ?


Quote:

Problemen i världen beror och har alltid berott på oss själva, våra egna inre brister, det djuriska inom människan som tillåts löpa amok. Idag är de flesta av de yngre generationerna så långt gångna att de knappt har några inre lagar så därför blir hela storebrorsapparaten (som ex TVP) då som en "slutgiltig lösning" eller plåster på såren för att folk inte tar itu med sig själva.
"Kom och rädda oss Peter Joseph!" säger TVP-fåren i brist på folkvett.


Problem är till för att lösas. Dagens system lämpar sig dock inte för långsiktig, hållbar problemlösning. Tack vare det monetära systemet har vi lyckats sätta en konstgjord, abstrakt gräns för vad vi kan åstadkomma rent tekniskt. Vi har såväl resurser som kunskap för att lösa många problem i världen idag men eftersom vi envisas med att låta pengarna avgöra om vi har råd förblir många lösningar oförverkligade.

TVP är ingen "slutgiltig lösning" som du vill kalla det. Projektet förespråkar en bättre lösning än vad vi har idag men ingenting ska förbli statiskt. Det är den typen av statiska samhälle vi lever i nu - samhället du verkar trivas med, kan tyckas. Ett framtida resursbaserat samhälle i människans tjänst skulle istället utvecklas vidare och förbättras utifrån ny kunskap. Fresco vill helt enkelt bara så ett första frö som en start på det hela. Resten är upp till var och en.


Quote:

TVP är byggt av tankegods som flutit vidare nedströms från tidigare misslyckade projekt som exempelvis kommunism och liknande ideologier som tror på en "ny människa", varför förnekar du att TVP:s vision enbart kan gå i uppfyllelse för några få procent av den nuvarande mänskligheten eller rentav bara för framtida generationer som blivit artificiellt rekonstruerade (läs neurochip)?


Det finns ingen saklig grund i ditt påstående ovan. Ett samhälle som inte längre grundar sig på ett monetärt system gynnar inte bara ett fåtal procent - det är däremot vad dagens samhälle gör.


Quote:

När Zeitgeist pekar ut bankirerna och "de" som vill hålla människan fången i det monetära systemet som TVP:s fiender, är inte det "vi-mot-dom" kanske?


Det man försöker klargöra är att det i grunden är det monetära systemets brister som genererar dessa bankirer. Vill du ha bort den delen av eliten så bör du slå mot sjukdomen - inte symptomen.


Quote:

Väx upp och vakna nu, vi har inte all tid i världen.


Jag säger detsamma till folk dagligen så jag håller med dig där.

Posted on: 2010/6/8 17:40
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#34


See User information
Quote:

Talande nog har Rael-rörelsen gett det lilla trollet Fresco en "utmärkelse", precis som de gett andra lämpliga New Age-aliens det, och Gore (tror jag).

Allt är inom samma agendautförsel. New Age, kloning och alien, sök lyckan och lev livet nu... (Rael)


Har den där rörelsen någon relevans i sammanhanget, då ? Har deras teorier och amibitioner stöd från TVP och Fresco ?

Lägg av :)


Posted on: 2010/6/8 17:45
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#35
Varning: Bråkstake och Snick Snackare
Varning: Bråkstake och Snick Snackare


See User information
Quote:

Icehorn skrev:

Det man försöker klargöra är att det i grunden är det monetära systemets brister som genererar dessa bankirer. Vill du ha bort den delen av eliten så bör du slå mot sjukdomen - inte symptomen.


Men varför kan tex du aldrig förstå att problemen är inom oss - det handlar då inte om "systembrister", utan det är människors/mänsklighetens brister som "genererar dessa bankirer". Har man ingen andlig förståelse, utan är, som Fresco och "alla andra" i det där New Age-gamet... så pekar man 180 grader fel, det är vad aliens agenda syftar till.

Vänd på det och vakna.

Posted on: 2010/6/8 17:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#36


See User information
Quote:
Kanske dags att lägga namn som Zeitgeist och TVP åt sidan och diskutera samhällsproblemen direkt istället. Inte lika lätt att kritisera en sådan diskussion om den inte kan placeras i ett fack.


Vi pratar om TVP och deras "lösningar" här, inget annat.

Har du tänk igenom vad det är du själv säger egentligen? förstår du det själv? var kommer orden du väljer ifrån? hypnosen TVP har satt dig i?. Inget du säger kan backas upp, har du vaccin som kan göra att människor blir bättre? var är lösningarna på problemen du pratar om?. Vilket jäkla svammel.

Sanningen är att Fresco bara är en gubbe med tokiga ideer, han är inte smartare än världens alla forskare, och deras ideer kommer aldrig bli en verklighet för inte en enda seriös person lyssnar på deras ideer.

Vad dom skissar leder till tyranni och ett samhälle där kaos är en vardag. Kom ut ur Avatar drömmen och bli vuxen.

Antingen stödjer man eliten och massmördare eller så är det vi-mot-dom.

Många TVP extriminister hade varit lätta att kontrollera för eliten, för dom har ingen riktig kunskap om världen. och personer som Fresco hade säkerligen jobbat med precis vem som helst för att få sin dröm igenom bara pengarna och allt var där, han hade inte brytt sig hur det blev i slutet och om en diktator kom till makten, bara han får vara med och se drömmen uppfyllas. Peter joseph ska tydligen ha sagt att det inte finns någon elit ens..


Posted on: 2010/6/8 17:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#37


See User information
"TVP är ingen "slutgiltig lösning" som du vill kalla det. Projektet förespråkar en bättre lösning än vad vi har idag men ingenting ska förbli statiskt. Det är den typen av statiska samhälle vi lever i nu - samhället du verkar trivas med, kan tyckas. Ett framtida resursbaserat samhälle i människans tjänst skulle istället utvecklas vidare och förbättras utifrån ny kunskap. Fresco vill helt enkelt bara så ett första frö som en start på det hela. Resten är upp till var och en."

Vi har ingen äkta republik idag, en republik är allt man behöver för frihet, varför förspråkar inte TVP det?. Dom ger inte en enda lösning på dagens riktiga problem, bostäder och mat etc har inte mycket med eliten att göra. Var är lösningen? varför förespråka det dom gör när dom inte ger någon lösning och när man vet att det inte kommer ske? och medans det finns bättre lösningar som man kan börja bygga på redan nu?.

Vill man ha tyranni så stödjer man TVP. Deras ideer är ju nästan lika skrämande som Hitlers, med tanke på vilket kaos det hade blivit om man följer deras självmords ideer som gör att hela samhället kollapsar.

Posted on: 2010/6/8 17:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#38


See User information
trollen från staten går hårt på vaken nuförtiden ser jag.
eller är det vatikanen som är chefen kanske.

Det börjar bli lika intressant och skriva i den här tråden som att knata in till ett livets ord möte och få till en vettig diskussion om världen.


Posted on: 2010/6/8 18:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#39


See User information
"få till en vettig diskussion om världen"

När sa du något vettigt?....

Posted on: 2010/6/8 18:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#40


See User information
Quote:
gatlopp skrev:

Men varför kan tex du aldrig förstå att problemen är inom oss - det handlar då inte om "systembrister", utan det är människors/mänsklighetens brister som "genererar dessa bankirer". Har man ingen andlig förståelse, utan är, som Fresco och "alla andra" i det där New Age-gamet... så pekar man 180 grader fel, det är vad aliens agenda syftar till.

Vänd på det och vakna.


Vad är det för brister du syftar på och vad är andlig förståelse ur din synvinkel ? Jag diskuterar gärna på djupet men vi måste vara överens om definitionerna.

Posted on: 2010/6/8 19:57
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#41


See User information
Den här tråden är ett bländverk över hur mycket fritid en del har...

På sitt sätt intressant att det är så.

Posted on: 2010/6/8 20:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#42


See User information
Quote:

TreeOfLiberty skrev:

Vi pratar om TVP och deras "lösningar" här, inget annat.

Har du tänk igenom vad det är du själv säger egentligen? förstår du det själv? var kommer orden du väljer ifrån? hypnosen TVP har satt dig i?. Inget du säger kan backas upp, har du vaccin som kan göra att människor blir bättre? var är lösningarna på problemen du pratar om?. Vilket jäkla svammel.

Sanningen är att Fresco bara är en gubbe med tokiga ideer, han är inte smartare än världens alla forskare, och deras ideer kommer aldrig bli en verklighet för inte en enda seriös person lyssnar på deras ideer.


Nu har vi chans att förstå varandra. Ta något jag säger som inte kan backas upp så kör vi en diskussion på det.


Quote:

Vad dom skissar leder till tyranni och ett samhälle där kaos är en vardag. Kom ut ur Avatar drömmen och bli vuxen.


Helt ok film. Bra action men ganska förutsägbar story. Har dock inga tendenser att måla mig blå och flytta ut i skogen ;)


Quote:
Antingen stödjer man eliten och massmördare eller så är det vi-mot-dom.


Eller så går man utanför ramarna så blir de två alternativen irrelevanta.


Quote:

Många TVP extriminister hade varit lätta att kontrollera för eliten, för dom har ingen riktig kunskap om världen. och personer som Fresco hade säkerligen jobbat med precis vem som helst för att få sin dröm igenom bara pengarna och allt var där, han hade inte brytt sig hur det blev i slutet och om en diktator kom till makten, bara han får vara med och se drömmen uppfyllas. Peter joseph ska tydligen ha sagt att det inte finns någon elit ens..


Du påstår mycket om Fresco som du inte kan backa upp med fakta så jag väljer att inte tro dig.

Jag tror mig inte ha hört Peter Joseph säga att det inte finns någon elit. Han tonar helt säkert ner deras relevans vad gäller lösningar. Eliten har ju helt klart ingen motivation för något av det som nämns i TVP. Det skulle ju i längden fasa ut deras maktfaktor i världen.

Posted on: 2010/6/8 20:35
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#43


See User information
Quote:

Therold skrev:
Den här tråden är ett bländverk över hur mycket fritid en del har...

På sitt sätt intressant att det är så.


Det här är väl inget. Då skulle du sett de gamla 9/11-diskussionerna

Posted on: 2010/6/8 20:37
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: [Artikel] Kristoffer hell "Zeitgeist ett illuminativerk"
#44
...och hurvida Peter Joseph har ett ekonomiskt intresse i det hela eller ej (med tanke på venus-projektet exempelvis) är egentligen helt orelevant.

Det som sägs och presenteras i Zeitgeist är fortfarande mycket ögonöppnande för den oinvigde.

Så snälla, låt oss istället debattera innehållet i filmerna, om tankar behöver luftas, istället för stenkastning.

Jag struntar i om Alex Jones kör Porsche, eller om Peter Joseph snart blir hollywood-regissör. Eller om David Icke fuskar med skatten.

Utan dem skulle dimman varit bra mycket tätare utanför fönstret...

Tack Peter för en underbar film, eller filmer rättare sagt!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#45


See User information
Quote:

TreeOfLiberty skrev:
"få till en vettig diskussion om världen"

När sa du något vettigt?....


ok, nu gör jag givetvis en helt ren chansning här men så vitt jag vet har jag aldrig träffat dig, än mindre pratat med dig så du har nog aldrig hört mig säga något nånsin, varken vettigt eller ovettigt, kuligt eller filurigt, meningslöst eller meningsfyllt.






Posted on: 2010/6/8 20:57

Edited by KingX on 2010/6/8 21:21:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#46


See User information
Tillbaka till själva frågan då gott folk.

Föreställ er att imorgon är det Fresco fantiserar om här gemene mans vardag.
D.v.s. det finns exempelvis bara ett sätt att beskriva världen som han säger är vetenskapens språk, som är helt standardiserat och fråntaget alla konstnärliga uttryck, allegorier eller synonymer.
Det finns bara Nyspråk.

Människor agerar, ja som de "ska" enligt visionen därför att miljön blivit artificiellt rekonstruerad, de som inte passade in där finns inte att skåda helt enkelt, bara gudarna vet vart de tagit vägen.
Givetvis finns heller inga som helst motsättningar mellan folk för alla blev ju hippies och började kasta blommor på varandra när pengarna försvann. Även i och med att alla talar samma språk är också alla av samma uppblandade ras och av samma urvattnade och sekulära kultur; Teknokratin.

Så när du som lever nu kommer dit kommer du inte känna igen dig längre, du kommer vara som vilden John i Du Sköna Nya Värld på ett ungefär, en non-existent, vaporiserad på ett sätt. Inget av vad du tänker eller känner eller uttrycker kan valideras, framtiden kan inte veta något om dig ens om du lämnade en bok åt dem, för alla våra tankar och känslor och uttryck skulle vara tvungna att kastas bort, de kan inte ens översättas.

Ingen vet väl i den dystra framtiden vad kärlek eller hat eller skratt eller tårar innebär ens?
De ska ju inte ha några problem, några dalar, sånt där "beror ju på det resursbaserade samhället" som är "reaktionärt" eller hur? Kan de inte ha några dalar kan de inte ha några toppar, de skulle vara likgiltiga inför världen, deras religion vetenskapen har tränat dem så, byggt dem så. De är inte ens människor längre.

Ja, det är min tolkning, men det är en helt giltig tolkning för om man tänker själv och läser mellan raderna är visionen TVP i förlängningen precis på det här sättet. En av er som vill ha det sa t.o.m. att det troligen behövs flera generationer för att realisera denna dystopi, vilket den kommer vara för dagens människor som inte längre har några som helst utmaningar i tillvaron, bara en ändlös ström av resurser som maskiner producerar och människan konsumerar, visst öppnar det för att människan kan bli mer kreativ men inte alla som har så mycket fritid tar sig såna uttryck så vad ska göras med dem som inte har lusten att skapa?

Det finns inga lagar men vi vet allihop att man alltid har en unison kod för beteende i ett samhälle oavsett vad, kalla det kultur om lagar inte passar för dig. Låter det inte skrämmande att veta att ingenting står nedskrivet men att vissa kvoter ska uppfyllas, viss standard ska uppnås?
Utelämnad på nåd och onåd åt något osett, systemets "övervakare" vilka med all säkerhet kommer bruka alla tekniska medel som finns till hands för att upprätthålla ordningen i TVP.
Hur ska det nuvarande proletariatet och de som inte ens äger de råa resurserna idag kunna ta steget över till TVP egentligen?
Skulle allting ges bort till dem?

Då har ni redan där "av var och en efter förmåga åt var och en efter behov", den kommunistiska principen vilket är grundidén i TVP eller hur?
Då har ni också en överhängande risk för total ekonomisk kollaps, vilket alla sådana experiment i historien visat på, eller hur?
För Josephs "löfte" om att resurserna skulle räcka åt alla är bara ett löst antagande... Eller hur?

Jag har sagt tidigare att TVP:s enda yrken kommer vara i den sociala tjänstesektorn, och ingenjörskap, med den förstnämnda snabbt minskande ju färre riktiga människor det finns desto mer tekniken breder ut sig och löser upp den mänskliga naturen. TVP kan enbart bli en "utopi" om mänskligheten utplånas och ersätts av en ny "människa" som i vår mening inte ens kan kallas mänsklig.

Detta koncept vidrörde du KingX, men du bryr dig inte, säger att du inte är ledsen om mänskligheten dör ut, och det är det riktigt ledsamma att se bland vissa utopiker och andra människor som har hjärtat på rätt ställe men huvudet totalt bland molnen vilket för dem in återvändsgränder och nedför stup.

Vill ni ha riktig frihet, vill ni ha riktig fred så kommer ni alltid vara tvungna att blicka inåt för att avnjuta sådana medfödda gåvor vilka bara kommer inifrån emedan allt annat därute som påstår sig garantera er detta enbart förvillar er till att jaga något ni redan har men som blir svårare att se för var sekund ni slösar bort på att förgäves försöka förverkliga illusioner.

Posted on: 2010/6/9 3:22
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#47


See User information
Då jag själv poängterat att det finns vissa aspekter med TVP som jag inte köper och de sa jag redan från början i den här tråden nånstans. Ex. så ser jag absolut inget emot att pyssla med själslig forskning/ innre resor men det för mig är inte ett religiöst påfund, det har absolut inget med religion att göra, religion är vidskepelser och kontroll myndigheter medan att finna innrefrid, utforska sitt psyke, ad du nu vill kalla det för, är högst naturliga och universella saker som inte kräver några uppdiktade historier för att få en mening.

Det jag ser som det positiva i TVP är just teknikens hjälp att avskaffa det monetära slaviska jobbande vi har idag, ty det fyller absolut ingen mer funktion än att kontrollera den breda massan för att tjäna några få herrar som utsett sig som ledare i ett system jag inte tjänar eller tror på - och man måste vara jäkligt blind om man tror att det monetära systemet nånsin kan funka. Det har inte funkat under kommunistiskt styre, det har inte funkat under kapitalistiskt styre, det har inte funkat under fascistiskt styre så att hela tiden slänga skit på kommunism verkar för mig för att man inte vill se att dagens liberala kapitalistiska system gör det här lika illa, kommunism må ha miljoner människor på sitt samvete, kapitalismen har en hel planet inkl. djur o natur på sitt samvete samt människor and its still counting!

Idag står vi där ännu en gång vid ruinens brant för detta system - ska vill vi stönas, om vi som art överlever de följande katastrof åren som står runt hörnet, med att bygga upp ett sådant samhälle igen? Jag anser det är totalt korkat.
det jag ser i TVP som jag gillar är hur tekniken kan höja upp standaren för folk - nej man behöver inte kasta bort teknik för att kunna hitta inner frid eller vice versa.
Jag tror dock inte att TVP som fresco pratar om det kommer att hända - däremot vore det otroligt dumt att inte ta till sig av den teknik som faktiskt finns där ute och försöker tillämpa den så gott det går, att sitta och svärta ner teknik för man är oroad att tekniken skulle stå i direkt motpol till innrefrid får jag inte ihop riktigt, det enda folk behöver vara oroliga vad gäller teknik idag är att teknik gör dem arbetslösa i det monetära systemet - men berikar denne med fritid till att njuta av livet istället för o kasta bort det, slavande för ngn annan.

Ja jag har sagt jag inte bryr mig om mänskligheten dör ut, och där ligger jag väl på samma nivå som era Illuminiti frälsta - men såsom västvärlden drillar sin befolkning till att utnyttja andra arter, plåga andra arter - se på köttindustrin och hur totalt dekadent den är, att stödja denna är att stödja mer hat/förtryck än ngt annat på den här planeten och där har du min anledning, jag ser gärna att människan försvinner för att än en gång göra plats åt alla de arter som om och om igen bevisar hur enkelt det är att leva utan att orsaka planetens död, hur man kan leva utan att bygga en vatikan för att sprida masshysteri bland sin egen art eller stora industrier som måste göra produkter som inte ens längre är hållbara för man tjänar mer pengar på att göra dem sämre och därmed ännu mindre miljövänliga.

för den som så gärna vill jobba med tråkiga ting som jobb är synonymt med idag finns det massvis med varianter av ett TVP liknande samhälle man skulle kunna bygga, bara en sådan sak som att satsa å eko-byar idagens läge skulle innebära massvis med jobbande att hålla med o så o skörda och bygga o knåpa,
men inte ens det verkar folk vara måttligt roade av. Istället läggs all energi på att vara ovänner över internet, istället för att satsa på att bygga ngn form av samhälle där samarbete inte innebär 40 timmar på ett jäkla lager utan kanske ett liv i frihet (och behåll det sunda förnuftet) jämställd med andra människor och arter.

För det är också ngt jag tycker är underligt hur massvis med folk kommer med bra idéer och tankar men de glömmer helt bort att den här planeten delas av väldigt många andra arter som lider precis lika mkt som vi gör över de otroligt korkade val vi pysslar med nu förtiden.




Posted on: 2010/6/9 8:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist - bländverk signerat Illuminati?
#48


See User information
KingX: Du är ju värre än global uppvärmnings extremisterna.

Quote:
men såsom västvärlden drillar sin befolkning till att utnyttja andra arter, plåga andra arter - se på köttindustrin och hur totalt dekadent den är, att stödja denna är att stödja mer hat/förtryck än ngt annat på den här planeten och där har du min anledning, jag ser gärna att människan försvinner för att än en gång göra plats åt alla de arter som om och om igen bevisar hur enkelt det är att leva utan att orsaka planetens död


Planetens död? den mår jätte bra sist jag kollade. Onödig tortyr är såklart fel, men det är meningen att man ska äta djur, det är därför dom är här. det är inte stor skillnad på att skjuta en kossa och plocka en blomma från marken, en kossa är inte en människa och har inte ett intelligent sinne, alltså är dom inte lika mycket värda som människor, man kan inte jämföra djur med människor. Så för att några människor torterar djur så ska hela mänskligheten dö? men du har inget emot faktan att djur varje dag torterar varandra i naturen, något man inte kan förhindra, då det är i deras natur att döda och äta varandra för att överleva.. men när någon människa gör något dumt då borde alla dö?.. ser du inte själv hur hårt programmerad du är?, dina ideer är ondare än nazistiska ideer. sluta vara en liten bebis eller skjut dig själv istället för att predika om mänsklighetens undergång, varför lever alltid folk som vill att mänskligheten ska dö?...


Posted on: 2010/6/9 19:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 (2) 3 4 5 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
27 user(s) are online (27 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 27

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS