vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Svenska politiker vill ha utredning om influensavaccin

See User information
"Togs rätt beslut angående svininfluensan? Vaccinköpen kostade miljardtals kronor. Var de motiverade? Sex svenska politiker kräver nu att EU-parlamentet utreder myndigheternas hantering av pandemin."

Som vanligt tar man inget eget ansvar utan skyller på andra.

http://www.nyteknik.se/nyheter/biotek ... kemedel/article771002.ece

Posted on: 2010/5/17 19:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Svenska politiker vill ha utredning om influensavaccin

See User information
Ett steg i rätt riktning även om man skyller på andra.

Posted on: 2010/5/17 19:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
"I Sverige vaccinerades sex miljoner människor"

Seriöst?!. Visste inte att nästan hela den svenska befolkningen vaccinera sig. Svensken gillar att göra vad staten rekommenderar! heja staten!.

Posted on: 2010/5/17 20:25

See User information
Tror att de manipulerat uppgifter för att få det att verka som om det inte slösat för mycket pengar på att köpa vaccin som ingen använt. Känner många, även de som inte är så hemskt vakna som inte tagit vaccinet. Skulle dock inte vara förvånad som 3-4 miljoner tagit vaccinet.

Har redan träffat folk som tagit vaccinet som vittnar om typiska vaccin-biverkningar som ledvärk med mera, kan bero på skvalen med kvicksilver och den andra smörjan i vaccinet har säkert också hjälpt till.

Kanske att man skickat ut 6 miljoner doser till vårdcentraler och sjukhus.

Posted on: 2010/5/17 23:38

See User information
6 miljoner låter lite mkt men många miljoner var det helt klart.
Känner ett flertal som vaccinerat sig dock lyckades av avråda några iaf!

Men ja, en granskning vore på sin plats men som sades innan, att man skyller på varandra är svenska modellen helt klart! Sedan rinner det ut i sanden.

Posted on: 2010/5/23 16:06

See User information
En granskning skulle verkligen behövas,men då av någon oberoende,
pålitliga och kunniga inom området.
Eu-parlamentet låter inte som rätt instans för jobbet.
Min tilltro till de människor som sitter där är inte speciellt hög.

Stackars människor som har vaccinerat sig,jag vet flera som har ångrat
sig något enormt.De blev ett offer för media och även de "läkare" som gick ut
och propagerade för vaccinets förträfflighet.
Staten har nog vänt ryggen till alla de som redan nu uppvisar tydliga symptom på biverkningar.

Skulle vara intressant att veta hur många som verkligen är vaccinerade.
Jag hoppas att siffran 6 miljoner är falsk och ordentligt överdriven.

Posted on: 2010/5/23 22:12

See User information
ja oberoende of course annars har vi ett nytt 9/11 på halsen.. och det kan jag leva utan.

Men känns inte som det blir ngn oberoende grupp.. men en kan hoppas.

Posted on: 2010/5/24 22:04

See User information
Finns det några biverkningar från självaste svininfluensan som jag fick diagnos på att jag hade?

Posted on: 2010/5/25 8:12

See User information
biverkningar på själva sjukdomen? inte vad jag läst eller hört nånstans, det är sällan sjukdomar av den här sorten har några bieffekter.
Däremot så har jag läst på ett flertal ställen att ni som haft den och inte vaccinerade er har ett skydd mot detta typ av virus nu i flera år framöver, några pratade om så mkt som 10 år naturligt skydd.
Det vill man väl dock inte kalla för bieffekt dock :P

Posted on: 2010/5/25 9:17

Anonym
Quote:

KingX skrev:
biverkningar på själva sjukdomen? inte vad jag läst eller hört nånstans, det är sällan sjukdomar av den här sorten har några bieffekter.
Däremot så har jag läst på ett flertal ställen att ni som haft den och inte vaccinerade er har ett skydd mot detta typ av virus nu i flera år framöver, några pratade om så mkt som 10 år naturligt skydd.
Det vill man väl dock inte kalla för bieffekt dock :P

Jag måste nog lägga mig i tråden...

Ett skydd mot denna typ av virus? Det enda kroppen åstadkommer genom att fylla den med sån skit är raka motsatsen, att utplåna kroppens eget immunförsvar mot denna typen av virus. Om det kommer ett liknande virus nu till hösten (vilket det med största sannolikhet kommer göra), så har de som vaccinerade sig 2009 ett nedsatt naturligt immunförsvar, och kommer vara beroende av att ta nytt vaccin för den nya muterade varianten. Och så kommer det hålla på, år ut och år in.
Pengar pengar pengar.

Så nog skulle jag kalla det en bieffekt jag.

(edit: läste om inlägget & såg att du syftade på samma sak... att de som INTE vaccinerat sig har ett naturligt försvar. & det stämmer ju )

See User information
@ patrik1975: haha, ja du men det e juh bra du skriver samma sak fast lite annorlunda så alla förstår :D

Posted on: 2010/5/25 15:16

See User information
-------------------------------------------------------------------------------
den 12 juni

Hej!
Vaccinet har drabbat min son. Han fyllde 3 år i mars. Han har haft små feber i skov och sväller upp i kroppen blir matt och får ont i kroppen, dålig aptit blir grinig och ledsen och trött och vill sova mycket . Han är inte samma pojke.

I mitten på nov vaccinerades han och i början på dec blev han dålig han har varit på barnkliniken hela tiden sedan dess i början var vi där 2 ggr i veckan nu är vi där i gång i månaden och tar prover men det visar inget. Det här är jätte jobbigt psykiskt för alla i familjen att se honom att han inte mår riktigt bra och inte kunna göra något.

Jag ångrar så att vi tog vaccinet. Han har förkylningsastma så vi fick panik och gav honom en dos. När jag tar upp det här på barnkliniken så tror dom inte att det är det för dom säger att man brukar få besvär i början när man tagit vaccin och att det brukar gå över. Men jag tror inte att att det behöver vara så. Kroppen tar upp mediciner på olika sätt och i min mans familj finns det mycket allergier och sjukdomar så jag tror absolut att det har något med vaccinet att göra han är inte alls sig lik jag känner inte igen min pojke som alltid har varit glad,pigg sån livsenergi och har haft en sådan god aptit. Han kan vara piggare i några dagar men sedan kommer det här alltid tillbaka.Han reagerar helt klart på vaccinet.

Det här är så psykiskt jobbigt.
Jag vet att det inte dröjer länge till innan läkare kommer att märka att det bara är folk som tagit vaccinet som har fått konstiga besvär, biverkningar och sjukdomar........

mvh Nathalie

-------------------------------------------------------------------------------

Källa: http://liveteftersprutan.blogspot.com/

Posted on: 2010/6/16 10:35

See User information
Sömnsjuka och influensavaccin utreds
Läkemedelsverket har tillsatt en grupp som ska granska om det finns en koppling mellan personer som insjuknat i sömnsjuka och svininfluensavaccinet Pandemrix.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/som ... vaccin-utreds_5149629.svd

Avskyr att behöva säga "vad var det jag sa"...

Posted on: 2010/8/17 17:39

See User information
Jag håller med dig Metaphor,känns inget roligt att säga detta och jag lider verkligen med inlägg nr 12 Al_kyder...
Det jag också funderar på är vars tog alla de extremt vänligt inställda till vaccninet vägen?.
Jag tänker då på de inlägg som gjordes på bloggar och kommentarsfält lite överallt.De inlägg jag avser skrevs av "personer" som tydligen hade väldigt stort allmänintresse av detta,då de ägnade avsevärd tid och skrev inlägg dag efter dag och närmast idiotförklarade alla som eventuellt hade funderingar ang vaccinationen.
Jag fick redan då känslan att dessa inlägg var iscensatta och den känslan står kvar även idag.
Man ska nog inte underskatta vad individer med dunkla agendor gör för att försöka påverka andra.

Posted on: 2010/8/18 20:50

See User information

Finland Suspends Swine Flu Shots After Vaccine Linked With Neurological Disorder
http://www.infowars.com/finland-suspe ... th-neurological-disorder/

Nu trummas det ut än värre för nästa jäkla spruta, snacka om Fear mongering... Så håll i foilhatten!!!

This Flu Season's Goal Is More Shots, Sooner
http://online.wsj.com/article/SB10001 ... WSJ_article_MoreIn_Health

Posted on: 2010/8/26 11:36

See User information
Quote:

metaphor skrev:
Avskyr att behöva säga "vad var det jag sa"...

Instämmer. Vilken vansinnig show detta är.

Posted on: 2010/8/26 12:54

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper