vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Uppdrag: Rädda världen
#1


See User information
Hej!

Dokumentären kan ses på SVTplay och tar upp intressanta och smarta (naturliga) lösningar på de bl.a. största problemen vi har i dagens värld.

http://svtplay.se/v/2046544/dokumentarfilm/uppdrag__radda_varlden

Rekommenderas starkt att ses och intressant i sig därför att dokumentären dessutom tar upp alternativa hållbara lösningar.


Posted on: 2010/6/20 23:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Uppdrag: Rädda världen
#2
Varning: Bråkstake och Snick Snackare
Varning: Bråkstake och Snick Snackare


See User information
äsch... pk, BS, predict programming, komaism...

Naturligtvis vet vakna att vända på allt... eftersom de starkt i olka sammanhang på alla möjliga sätt prånglar ut "rädda världen" så vet man ju att det är för att dölja att det handlar om att rädda sig själv, världen har aldrig några "problem". De är bara inom oss, och det yttre är en scen som återspeglar det, den är till för det.

Gäsp.

Posted on: 2010/6/20 23:35
"Karl Kraus var övertygad om att varje litet fel, om än av ringa vikt och till synes begränsat, var ett uttryck för världens ondska. Han kunde se ett saknat komma som ett symptom på ett tillstånd i världen som kunde tillåta ett världskrig. Ett av hans...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Uppdrag: Rädda världen
#3


See User information
...och tänk om genom att rädda världen (den yttre scenen) återspeglas det i sin tur genom att våra egna problem försvinner.

Jag själv tror ändå på konceptet att ha en och samma vision, dvs rädda världen. Ett gemensamt mål får oss människor att samarbeta på ett bättre plan och vi skapar i sin tur en bättre värld genom samarbete.

Posted on: 2010/6/21 8:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Uppdrag: Rädda världen
#4


See User information
Venus, du får ursäkta men jag tar inte del av pro(paganda]gram = programmering, som svt massutskickar via teleskärm. att rädda världen är ett av de sorgligaste uttrycken som existerar. Världen behöver inte räddas. Det har aldrig varit så och kommer aldrig att bli.

Alltså, propagandaregel nummer ett[1]: om propagandamaskinriet säger att vi ska/måste rädda världen = Världen har inga problem = männisans problem ligger på ett annat plan, vilket via media luras bort ifrån. Distraherade av VM, bröllopp, bröllopsklänningar, co2, regnskog, celluiter, popmusik, sprit, knark, vård skola omsorg, skatte - höjning/sänkning, LAS och annat helt igeno ointressant trams.

Sen har vi vi det stora problemet med benämingar/ord. Vad är världen? Är det jordklotet? Eller är det det globala samfundet? eller är det vårt solsytem? Eller är det människans tolknig i hjärnan av illusionen världen.

Om i nu ska rädda 'världen', vad exakt är under reelt hot. Om vi inte räddar 'världen' dör den då, och ramlar den ur in bana?

Om fokus låg på det viktiga, nämligen att rädda stor del av mänskligheten så bör vi börja med att utrota orsaken till det våld och de krig som dödar plundrar och sätter skräck i människor. Så länge de finns kvar kommer det att se ut som det gör. Och fortsätter det som det gör, så betyder det att människan accepterar det.

Men å andra sidan. Att sortera sopor kanske är lösningen och räddar 'världen' och vaken.se behövs ej mer. Att cykla till jobbet i stället för at ta bilen kanske skapar fred i Afgaistan. Att handla Svanen-märkt kanske får oljan att sluta spruta i gulfen. Insamlingen på tv4 till världens barn kanske inte hamnar i privata fickor utan skapar möjlighter för miljonr barn att växa upp i en demokrati. haha. Sorry, kunde inte låta bli.

Ja, det är svårt att betrakta saker med ett ut-zoomat perspetiv. Tappar vi perspektiven så blir allt patetiskt, och samtidigt är vi förlorade i trollkarlen från oz's lilla illusoriska kidergarden där vi tror oss tänka fria tankar.

'Rädda världen' Rädda Willy, Rädda Nelson[noshörningen]

Rädda dig själv!

Posted on: 2010/6/21 9:22
Resized ImageChip HappensResized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Uppdrag: Rädda världen
#5


See User information
Städar man sitt hus så mår man bättre när man är i det. Städar man skallen och renar sig så städar man senare huset då också, för att man mår bättre.

Spelar ingen roll egentligen!

Det som är viktigt är att förstå varför man gör bägge sakerna!

Att inte göra nåt är ansvarslöst!

Såg inte dokumentären, men städas behövs det!

Posted on: 2010/6/21 9:25
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Uppdrag: Rädda världen
#6


See User information
Hej Karsten!
Det är lugnt jag tål kritik, kritik är bra vilket får en att se ur ett annat perspektiv.

Förstår eran kritik då det är kopplat till SVT, men hur hade ni bemött dokumentären om den inte hade visats genom SVT utan istället genom ex Vaken?
(förstå mig rätt, jag försvarar inte SVT som en trovärdig källa)

Tar upp ett exempel:
http://www.tv4.se/1.540475/loose_chan ... ration?episodeId=1.540476

...bara för att de tar upp detta material ska vi skrota hela ideen och tänka om på nytt?

Med vänliga hälsningar Patrik

Posted on: 2010/6/21 17:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Uppdrag: Rädda världen
#7
Varning: Bråkstake och Snick Snackare
Varning: Bråkstake och Snick Snackare


See User information
Quote:

Venus skrev:
Hej Karsten!
Det är lugnt jag tål kritik, kritik är bra vilket får en att se ur ett annat perspektiv.

Förstår eran kritik då det är kopplat till SVT, men hur hade ni bemött dokumentären om den inte hade visats genom SVT utan istället genom ex Vaken?
(förstå mig rätt, jag försvarar inte SVT som en trovärdig källa)

Tar upp ett exempel:
http://www.tv4.se/1.540475/loose_chan ... ration?episodeId=1.540476

...bara för att de tar upp detta material ska vi skrota hela ideen och tänka om på nytt?

Med vänliga hälsningar Patrik


Förstår inte hur du tänker, inga vakna dömer väl fåren efter pälsen så bara rätt upp och ned. Det får väl ingen inverkan på saken i fråga om tex vaken lägger ut den eller inte? Det är inte ytan det handlar om. Innehållet är inte bra, vilket inte är konstigt... och att det då är i mainstreamutputtningen.


Posted on: 2010/6/21 19:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Uppdrag: Rädda världen
#8
På vilket vis är inte innehållet bra?

Såklart dömer man lätt hunden efter håren i frågan. En dokumentär som uppenbarligen är väldigt producerad, med en stor säck pengar i ryggsäcken, så har iaf jag lätt en förutfattad mening.
Med det sagt, så betyder inte det att en nollkronorsbudget-film på youtube presenterar en större eller bättre sanning.
Jag anser att när man är vaken så kan man titta på vad man vill, och objektivt bedöma innehållet, och ta till sig av det man vill.
Jag slutade för flera år sedan att se på tv och läsa aftonblaskan. Men nu för tiden kan jag ibland besöka aftonblaskans hemsida, mest för att objektivt studera samhället, och få en bild av hur vanliga sovande människor är ledda att uppfatta världen.

Givetvis är kritik bra, helst då konstruktiv sådan, men jag tycker att alla ni som mest är ute efter att kritisera och klanka ner på åsikter eller idéer här på forumet, ska söka er någon annanstans. Kanske till en boxningsklubb?
Aftonblaskan har ett forum annars har jag sett

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Uppdrag: Rädda världen
#9
Varning: Bråkstake och Snick Snackare
Varning: Bråkstake och Snick Snackare


See User information
Quote:

patrik1975 skrev:
På vilket vis är inte innehållet bra?

Såklart dömer man lätt hunden efter håren i frågan. En dokumentär som uppenbarligen är väldigt producerad, med en stor säck pengar i ryggsäcken, så har iaf jag lätt en förutfattad mening.
Med det sagt, så betyder inte det att en nollkronorsbudget-film på youtube presenterar en större eller bättre sanning.
Jag anser att när man är vaken så kan man titta på vad man vill, och objektivt bedöma innehållet, och ta till sig av det man vill.
Jag slutade för flera år sedan att se på tv och läsa aftonblaskan. Men nu för tiden kan jag ibland besöka aftonblaskans hemsida, mest för att objektivt studera samhället, och få en bild av hur vanliga sovande människor är ledda att uppfatta världen.

Givetvis är kritik bra, helst då konstruktiv sådan, men jag tycker att alla ni som mest är ute efter att kritisera och klanka ner på åsikter eller idéer här på forumet, ska söka er någon annanstans. Kanske till en boxningsklubb?
Aftonblaskan har ett forum annars har jag sett


"Jag anser att när man är vaken så kan man titta på vad man vill, och objektivt bedöma innehållet, och ta till sig av det man vill."

"Vaken"... vad är kopplingen till forumet?

Man är inte "objektiv" bara för att man är en user på vaken.se, och vad det skulle ha för relation till attt vara (verkligt) vaken förstår jag inte.

"... men jag tycker att alla ni som mest är ute efter att kritisera och klanka ner på åsikter eller idéer här på forumet, ska söka er någon annanstans..."

Det var kanske inte så snällt sagt till Venus som "kritiserade" de som tror att andra är "vakna" om de kritiserar något för dess förpackning och leverans - istället för själva stora grejen/sammanhanget i "budskapet". Inte snällt mot de som inte köpte att man dömer får efter päls / inte går efter yta utan essens.



Posted on: 2010/6/21 22:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Uppdrag: Rädda världen
#10


See User information
Jag reagerade på uttrycket: 'rädda världen' därför att den är propagandistisk och betyder ingenting specifikt. Sedan att dokumentären tog upp 'lösningar' på de största problemen vi har i världen. En av de få gånger jag är riktigt säker, är angående detta påstående. För jag kan garantera att de INTE tar upp de största probemen i världen. De ligger på ett helt annat plan.

Det är ingen kritik. Det handlar om utzoomning, bort från pk-ificering. Det är inte lätt att hålla alla bollar i luften Det är inte lätt att hålla isär begrepp när det finns tusentals. Men att sortera sopor är en av politiker skapad distraktion, inget annat. Att inse på djupet att vi lever i en diktatur är enligt min mening ett av de allvariga problemen vi frontar just nu.

Följdfråga: Vem röstade ni på i EU-presidentvalet i sann demokratisk anda?

Posted on: 2010/6/22 9:21
Resized ImageChip HappensResized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Uppdrag: Rädda världen
#11
ni som är vakna vet vad jag talar om,
att vara "vaken" handlar inte om att vara user på vaken.se, det är ett sinnestillstånd som är mycket verkligt.
Peace

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Uppdrag: Rädda världen
#12


See User information
Rätt Patrik. Life is a state of mind.

Posted on: 2010/6/22 9:26
Resized ImageChip HappensResized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Uppdrag: Rädda världen
#13
Varning: Bråkstake och Snick Snackare
Varning: Bråkstake och Snick Snackare


See User information
Quote:

patrik1975 skrev:
ni som är vakna vet vad jag talar om,
att vara "vaken" handlar inte om att vara user på vaken.se, det är ett sinnestillstånd som är mycket verkligt.
Peace


Men vaken har ingen uppenbar relation till att vara user på forumet... så jag vet inte vad du menar med "ni".

Jag har för mig att jag sagt det där med att vända på det, du gör "aldrig" det, utan ekoar ut vanligt tänk, och det är alltid okorrekt. VoF har ett forum för sådant (bara ett tips).

Något i sinenna, eller tillstånd där, har verkligen inget med att vara vaken att göra. Tvärtom, det har med de materiellas grejs såsom sinne att göra... har man gett... upp då återfår/vaknar man upp till vad man förlorat i Devolution.

Tillstånd i sinnet är inom det komatiska. Det finns som en reflektion av att man nästan är nedsläckt i hjärnan... i sin komaism. Det vet alla vakna...

Posted on: 2010/6/22 18:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Uppdrag: Rädda världen
#14
gatlopp, så här ligger det till,

människan står inför en förändring, när var och hur vet jag inte, men att förändringen är precis lika verklig som att mjölk finns på ica, det vet jag.

Fler och fler människor "vaknar" upp ur ett tillstånd de befunnit sig i hela livet. När detta tillstånd sakta men säkert börjar knacka på dörren så behöver man någon att bolla dessa funderingar och frågor med.

därför finns vaken.se

för att människor som vaknat, eller håller på att vakna, ska kunna mötas och bolla alla idéer som vakenhet innebär.
att vara "vaken" har alltså inget som helst att göra med namnet vaken.se

Jag vet att du bara vill se på alla här som röda foliehattar som inte vet ett dyft, som snarare sover, eller är i koma som du skriver. Men tro mig, gatlopp, så är det inte.

vakenheten är precis som jag tidigare skrev, ett mycket verkligt sinnestillstånd. Som fler och fler upplever varje dag.

En dag förstår du vad jag menar :)

Peace nu. Sluta tjafsa.
It's all about love. förstår du? :)

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Uppdrag: Rädda världen
#15


See User information
Hej!

Jag tror inte vi ser samma lösningar som ges utifrån dokumentären. I dokumentären säger de själva att det inte räcker med att ha lågenergi lampor och att "städa sin egen bakgård". Det behövs något mer. Det pratas om ett universiellt problem.

Lösningen så som jag tolkar dokumentären är den att de säger att vi behöver en gemensam vision/mål att sträva efter föra att på så sätt kunna samarbeta. Samarbete handlar ju trots allt om att man tillsammans enas om något man båda kan tänkas sträva åt.
Dokumentären tar upp att vi ska med ett gemensamt mål steg för steg ska ta oss igenom problemen. Och för att finna detta gemensamma mål/vision måste kunskap om problemen sprida sig till de "ovakna" ex genom aktivism etc.

Vi måste gå ihop och enas för att kunna påverka enligt min uppfattning så som jag ser det.

Dokumentären tar inte upp just den vision vi ska enas tillsammans om utan istället sättet att finna denna visionen tillsammans. Detta genom att samarbeta och upplysa människor om problemen vi står inför och få dem att bry sig. Detta i min syn är lösningen på lösningen. (förstår ni hur jag resonerar?)

Självklart kan det finnas fler lösningar men Jag tror att detta är EN av lösningarna, sen kan man ju ställa frågan HUR ska vi sprida denna kunskap och räcker det med aktivism eller behövs det något mer? (Det i sin tur en en bra kritik och som jag själv inte funderat djupare på)

Att tänka på när man kritiserar:
Som tidigare kan jag tycka kritik är bra men när man ska kritisera glöm inte även förklara VARFÖR och lite mer istället för att skriva ex att den inte var bra PUNKT.
Till ex. vad var det med dokumentären som var dålig? Var inget av det som togs upp något av intresse och i sådana fall VARFÖR?

Ps.
jag har inte lagt någon röst på Eu presidentvalet. Visste inte ens om att det varit något. Vet inte heller om jag hade röstat. Troligen inte, är inte insatt och vet inte så mycket kring det.
Jag vaknade för ett år sedan :)

MVh en VAKEN person :)

Posted on: 2010/6/22 19:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Uppdrag: Rädda världen
#16


See User information
Venus

av ditt sätt att resonera så låter det som att du inte omvärderat fundamentet i din världsbild. Om man inte under några års tid blir så chockad att man tappar hakan i golvet några dussin gånger så man får stora blåmärken som inte hinner gå bort innan det är dags för nästa så tror jag personligen inte att man ändrat mer än ytan i sin världsbild.
Det är så det låter på ditt sätt att resonera. Om svt visar en dokumentär som förmedlar budskapet att alla på jorden uppmanas sträva efter ett gemensamt mål och du inte ser nån fara i det så tror jag att du har de stora insikterna framför dig. Dvs du tänker fortfarande i de banor som kontrollsystemet plogat upp åt dig. Du har inte ändrat nånting fundamentalt ännu.
Jag hoppas du rotar lite djupare och lite mer i nåt år till. Och kom ihåg: om du inte klarar av att föreställa dig mer ondskefulla saker än DU SJÄLV skulle kunna utföra, så kommer du ingestans. Vrid och vänd på ALLT och fundera: hur skulle det här kunna användas med en annan avsikt än den mest uppenbara?
Live long and prosper

Posted on: 2010/6/22 20:41
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Uppdrag: Rädda världen
#17
Se där, ett ypperligt exempel på konstruktiv kritik bra.

Själv så rynkar jag lätt på ögonbrynen inför precis allt som luktar "en värld", "gemensamma mål" eller "lösningen" på ett större problem.

Därmed inte sagt att det inte finns världsliga problem som måste lösas. Vi har exempelvis väldigt många människor på klotet som inte ens har mat eller vatten för dagen. Här krävs det en enad insats.

Men att försöka "rädda miljön" (eller willy) ...är så sant, oftast bara täckmanteln för något helt annat.

Jag vet inte, men vad vi än diskuterar så tror jag att vi missar the big picture.
Roten är någon annanstans... ondskan lurar kanske bakom varje buske. precis som kärleken.
jag kan bara inte riktigt knyta ihop trådarna.
men snart.
snart är jag där.
eller Vi rättare sagt

fimpa svt. fimpa youtube.
ut & lukta på blommorna. känn vinden i håret. se på molnen. krama en okänd på stan. gör goda gärningar hela dagen.

...så ordnar sig allt i slutändan.
det gör det alltid

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Uppdrag: Rädda världen
#18


See User information
Venus,

EU-presidentvalskuggfrågan var just det. Kuggfåga.
Det har inte hållits några presdentval. Men i demokratins tecken så borde det väl ha hållits presidentval i EU. Men icke.
Ändå har vi en presient i EU. Du vet väl vem? Eller?

Jag vill lyfta fram sanningen om diktaturen lite bara. Jag hoppas att du inte tror det existrar någonting som kallas demokrati. För det gör det inte - och har defacto aldrig gjort. Det är och har varit en illusion, men den är tydligare nu än någosin.

Gör som jag och många andra! Släng - bokstavligen - ut tv-aparaten. Gör det NU. Din hjärna växer till oändlighet om du slutar glo på TV[ättmaskinen].

Do It!

Posted on: 2010/6/23 15:57
Resized ImageChip HappensResized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Uppdrag: Rädda världen
#19


See User information
Haha... ingen aning vad gubben heter som sitter där uppe med trådarna likt en dockteater han utför för oss VAKNA att genomskåda.

Såklart håller jag med om att demokratin är en illusion.
Ett fåtal personer har sorgligt nog makten och med hjälp av illusionen av pengarnas värde de skapat (fört vidare genom generationer), ett verktyg de har för att behålla sin "status quo".

SKA JAG SLÄNGA MIN TV.......DU är inte riktigt klok...eller kanske det du är?!?!
Måste säga att jag i mitt hjärta håller med dig på denna punkt, men jag ser mig inte redo ännu.
Jag ser Tv:n som en möjlighet att reflektera över saker och ting ur andra vinklar och någon gång tas det även upp (ur min synvinkel) intressanta ämnen.
Ämnena kan jag hålla med kan tolkas som propaganda men om man är VAKEN kan man se bortom det och se det ur ett större perspektiv.
Man kan se en annan helhet i det hela och även få inspiration och ideer.

Dokumentären jag tagit upp i detta forum vill jag säga har givit mig kraft om MER engagemang till att bege mig ut på stan för att belysa allmänheten om den illusion vi lever i existerar och att vi tillsammans måste säga ifrån och göra något innan det i mina ögon kan bli MYCKET värre än vad det redan är.

Med mina sista ord vill jag säga att jag på stort beundrar dem som har slängt ut sin TV och att jag har planer för att göra likaså i framtiden...men inte än:)

It's all about vibrations in one direktion...LOVE!!!

Posted on: 2010/6/23 18:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Uppdrag: Rädda världen
#20


See User information
Sälj då tv:n. Så får du ett litet startkapital på din resa till fulkomligt uppvaknade. Du ska inte ägna en sekund till framför denna tv(ättmaskin). Du gör dig själ en enorm tjänst om du avyttrar den omedelart. Du förstår att den är ett opium. Mänsklighetens vanligaset drog skapad av en super-maffia.

Jag ska sluta med mina drogberoenden också, "sen". Inte nu.
Hur låter det?

Posted on: 2010/6/23 20:40
Resized ImageChip HappensResized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Uppdrag: Rädda världen
#21


See User information
När man sen slutat med precis alltihop som är en vana (min TV räknas exempelvis som magasinerad) och slutat upp att göra allt som står i strid med hur ett mänskligt leverne ska se ut som det var tänkt. Då vaknar man och fattar, det var ju alla begär, all synd mot vår egna natur som var roten till allt det onda.
"Tänk, att det var jag själv som låg bakom allt jag fann orätt i världen och att det bara är upp till alla andra att ta reda på samma sak."

Där har du att rädda "världen" i en riktig sammanfattning, egentligen dig själv först, sen hinta andra om att göra samma sak som du gör med dig själv; Tar kontroll.
Följer andra följer världen.

Posted on: 2010/6/23 23:50

Edited by Xtas on 2010/6/24 0:10:14
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Uppdrag: Rädda världen
#22


See User information
Karsten //

Du är riktigt cynisk. Är du verkligen tillfreds med dig själv om du skriver så?

Allting är inte svart eller vitt, och fortfarande krävs mycket aktion för att förändra systemet. Oavsett om SVT eller någon annan säger det.

Vad gör du själv? Sitter och tänker att allt är en illusion?

Posted on: 2010/8/10 21:20
Att vakna handlar inte bara att se Att vakna handlar inte bara om att se igenom rökridåerna - utan även att att vakna spirituellt och andligt, att lära sig älska och ge och respektera alla människor.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
23 user(s) are online (23 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 23

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS