vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Därför mördades Olof Palme
#1


See User information

Posted on: 2010/6/16 16:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Därför mördades Olof Palme
#2


See User information
Intressant, men jag saknar en riktig källa som pekar ut NATO bakom U-båtskränkningarna.
Det hade stärkt bevisen.

Posted on: 2010/6/16 17:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Därför mördades Olof Palme
#3


See User information

I ett sådant här fall vågar inte källor gå ut. Det är det samma som en dödsdom eller har varit detsamma . Nu har det gått en massa år så kanske det finns någon inom Marinen som vågar träda fram någon gång.

Jag skrev en hel del till. Men raderade......

I alla fall. Sverige har aldrig varit Neutralt.....

Det ser bara ut så på papperet.

Det var inga kränkningar. Det var ett samarbete..........!!!!!!!!!!!!!!










Posted on: 2010/6/16 21:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Därför mördades Olof Palme
#4


See User information
Quote:

Spartacus88 skrev:

Det var inga kränkningar. Det var ett samarbete..........!!!!!!!!!!!!!!




Jag har aldrig hört eller sett Palme som beundrare av östblocket.
Tvärtom så drev socialdemokraterna en stor underrättelseverksamhet och förföljelse mot kommunister.

Vad dessa kränkningar från NATO skulle gå ut på framgår inte på ett logiskt sätt.
Quote:
Vad som möjligjorde för CIA att ro i land den psykolgiska operation var Sveriges motsägelsefulla säkerhetspolitik där statsledningen öppet försäkrade att Sverige var alliansfritt och neutralt men bak lyckta dörrar agerade som Natostat.


Jag är väldigt intresserad av Palmemordet, det är därför jag ifrågasätter och analyserar.
Blir jag övertygad så skulle jag kunna köpa teorin.

Posted on: 2010/6/17 5:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Därför mördades Olof Palme
#5


See User information
Quote:


Det var inga kränkningar. Det var ett samarbete..........!!!!!!!!!!!!!!



Hårsfjärden är väl högst aktuellt i sammanhanget?
Det var förmodligen brittiska ubåtar som "kränkte" landets gränser, några ryssar var det då inte..

Oj va dumt det blev med palme såhär med facit i hand.

Posted on: 2010/6/17 14:11
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Därför mördades Olof Palme
#6


See User information
Det finns en massa intressant läsning om saken men den sortens böcker rensas ju bort ur biblioteken efter fem år. En marinofficer som hette Karl Andersson skrev en tämligen avslöjande bok men det finns inget om det på nätet!

Jag minns ett uttalande av överbefälhavaren som finurligt leende sade "Allt tyder på att ubåtskränkningarna görs av en stat eller pakt med trånga kustområden i Östersjön. Och den beskrivningen passar inte in på Sovjetunionen!" (De hade ju på den tiden kust från Finska Viken till Lübeck).

Jag har också sett en skadad ubåt bogseras ut ur Östersjön baklänges. Att den lämnade Östersjön för reparation tyder just inte på ryssarna.

Det brukade också ligga en svensk miniubåt vid kaj på Nya Varvet i Göteborg. Den saknades i allmänhet under "ubåtsjakterna" och en gång såg jag hur den stack upp nosen över vattenytan i TV2 när dom jagade den i nån fjärd norr om Stockholm. Att jag såg den ofta berodde på att jag brukade grilla korv vid den lilla sandstranden vid gångvägen vid Nya varvet, jag har inte gjort några intrång och den brukade ligga helt synligt.

Det är klart att dom drev med oss men det fanns nog en liten kärna av allvar ändå, eftersom våra vatten trots allt skulle kunna tjäna antingen som skydd för den ryska marinens östersjöubåtar eller som baser för västliga ubåtar inför en attack mot Sovjet.

Den som syntes mycket på ett något egendomligt sätt var Carl Bildt som reste till Washington för att larma om att Palme "inte tog saken på allvar". Att just han är chef för utrikesdepartementet och haft Ronald Reagan som biktfader är ju synnerligen typiskt för situationen under iallafall Bushperioden. Carl Bildt är en kvarleva från den tiden. Kanske borde han höras i konstitutionsutskottet fast dom kanske ger honom en medalj istället för att han fört förhandlingar med utrikes makt på eget bevåg utan att rapportera till regeringen. Så fantastiskt framsynt!

En sak är säker: Ubåtar är bra att ha.

När det var som allra värst (när marinofficerare beundrades i klass med Stenmark och Björn Borg) råkade jag strosa förbi en gravsten på Östra kyrkogården. På den stod det "Här vilar U Bååth". Man får hoppas att U B har humor och tyckte att det var kul där han nu vilar sig.

Posted on: 2010/6/17 20:37
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Därför mördades Olof Palme
#7


See User information
Fortfarande en massa rappakalja på detta forum, kan ni inte möta en diskussion på allvar för en gångs skull?

Posted on: 2010/6/17 22:14
"Quotes are for people that can't think for themselves"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Därför mördades Olof Palme
#8
Varning: Bråkstake och Snick Snackare
Varning: Bråkstake och Snick Snackare


See User information
Quote:

Asgeir skrev:

När det var som allra värst (när marinofficerare beundrades i klass med Stenmark och Björn Borg) råkade jag strosa förbi en gravsten på Östra kyrkogården. På den stod det "Här vilar U Bååth". Man får hoppas att U B har humor och tyckte att det var kul där han nu vilar sig.


Tror jag har två böcker av denne Bååth, den ena:

Från Vikingatiden af A. U. Bååth (!) - teckningar Jenny Nyström

Den andra vet jag inte vilken det är, men en helt annan är...:

Sanningens Vallfärd af Erik Bögh (!) - illustrerad av Carl Larsson

Posted on: 2010/6/17 23:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Därför mördades Olof Palme
#9
Quote:

Nonkonformist skrev:
Fortfarande en massa rappakalja på detta forum, kan ni inte möta en diskussion på allvar för en gångs skull?


ge dig.
Låt höra din egna teori i ämnet då, eftersom du uppenbarligen är "väldigt intresserad"

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Därför mördades Olof Palme
#10


See User information
Quote:

Nonkonformist skrev:
Fortfarande en massa rappakalja på detta forum, kan ni inte möta en diskussion på allvar för en gångs skull?


Dom enda som "vet" är de operativa ledningarna för de inblandade ländernas marina enheter. Förmodligen är vårt lands regering förd bakom ljuset i frågan, särskilt medan det hela pågick. Och den som borde ha vetat mest av alla svenskar är mördad. Och den som i givet fall antagligen vet mest är utrikesminister i den sittande regeringen och har all makt i världen att mörka saken eftersom media förmodligen är under kontroll av utländsk makt.

Carl Bildt är nyckelpersonen både när det gäller ubåtskränkningarna och själva Palmemordet. Jag glömmer aldrig kvällen när jag såg programmet om socialdemokratins 100-årsjubileum 1987. Då satt otroligt nog Carl Bildt, Palmes värste ovän, i soffan hela kvällen!

En så total brist på självkritik borde snarast hamna under avdelningen "bizarra händelser".

Vi som studerar händelserna har inget annat än rappakalja att komma med men har heller inte lön för att begå landsförräderi eller mot Sverige fientligt sinnade handlingar.

Vi är bara förtvivlade över att fosterlandet driver med strömmen mot avgrunden och våra röster hörs inte och vi möts bara av hånleenden när vi försöker lufta vår oro...

Posted on: 2010/6/18 7:42

Edited by Asgeir on 2010/6/18 7:59:59
Edited by Asgeir on 2010/6/18 8:01:07
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Därför mördades Olof Palme
#11


See User information
Quote:

Nonkonformist skrev:
Intressant, men jag saknar en riktig källa som pekar ut NATO bakom U-båtskränkningarna.
Det hade stärkt bevisen.


Syftet med artikeln är inte att upprepa vad som redan är känt ohc har bekräftats - utan att titta på motivet.

I den svenska avhemligade literaturen (FM) går det också att finna resonemang runt de militära motiven för kränkningarna. Vad FM fastslagit är att motivet inte bara var militärtekniskt, d v s tekniska/praktiska förberedelser för att krig - en typ av förberedelser som bör göras utan att motståndaren känner till dessa.

Den oomtvistade slutsatsen inom FM är att kränkningarna var en medveten provokation.

I o m detta tvingas man analysera kränkningarna utifrån PSYOP perspektiv.

Detta är hur ameriikanska militären definierar PSYOP:

Quote:
Planned operations to convey selected information and indicators to foreign audiences to influence their emotions, motives, objective reasoning, and ultimately the behavior of foreign governments, organizations, groups, and individuals. The purpose of psychological operations is to induce or reinforce foreign attitudes and behavior favorable to the originator's objectives.


Detta är alltså några av frågorna:

1. Hur förändrade ubåtskränkningarna Sverige?
2. Vem tjänade på denna förändring?

USA eller Sovjetionen?

3. Vem tjänade på att OP plockades bort?

USA eller Sovjetionen?

Du har nu både en uppsjö av tekniska bekräftelser på vart ubåtarna kom från - liksom an motivanalys.





Posted on: 2010/6/20 12:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Därför mördades Olof Palme
#12


See User information
Quote:
Vad dessa kränkningar från NATO skulle gå ut på framgår inte på ett logiskt sätt.


Saxat ur artikeln:

Quote:
Motivet på den svenska sidan var drängpanik över vad Olof Palme befarades ta sig till på det statsbesök i Moskva han skulle åkt på i mars 1986.

Det amerikanska motivet handlade om att säkra imperiets fortsatta expansion.


Farhågorna exemplifierade:

Quote:
Vad hade hänt om Olof Palme på en presskonferens under sitt Moskvabesök presenterat bevis på att kränkningarna dirigerades från USA och bad Washington upphöra med dem?

Vad hade hänt om Palme återupprepat innehållet i “protestnoten” från 1983 och bett Moskva göra åt Sverige vad den svenska marinen uppenbarligen saknade vilja att göra – att tvinga upp eller sänka de kränkande Natoubåtarna?

Posted on: 2010/6/20 12:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Därför mördades Olof Palme
#13
Inlägget borttaget


Edited by Master on 2010/6/20 13:29:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Därför mördades Olof Palme
#14
Quote:

nick skrev:
3. Vem tjänade på att OP plockades bort?

USA eller Sovjetionen?

Du har nu både en uppsjö av tekniska bekräftelser på vart ubåtarna kom från - liksom an motivanalys.
Mycket sensationslysten lyteskomik, men detta exempel var nog det värsta.
Att fastställa ett motiv är inte att utse en gärningsman som du försöker göra. Det är en klassisk tankevurpa. Om jag tjänar en miljon på att någon dör och en annan 250 000 ses inte detta som ett bevis att jag gjort det. Personen som "bara" tjänar 250 000 kan likväl göra det eftersom denne har lägre moral. Eller så kan det vara en tredje person som gjort det av andra skäl. Motiv är bara en vägledning. Kuriosa för att förstå ett dåd och sådant man fastställer EFTER man utsett gärningsman.

Dessutom var vissa av "kränkningarna" falsklarm från ett NATO-samarbete, men man kan knappast förneka Whiskey U-137. Eller hur?

Ändra din rubrik till "Spekulationer varför Palme mördades".

Till råga på allt är det dålig netikett att bara posta en länk till sin blogg på de flesta forum. Du skulle bli bannad direkt för sånt. Testa att kopiera artikeln i ditt inlägg och ge en länk till din blogg i signaturen... Allt annat är pagehit-horeri.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Därför mördades Olof Palme
#15


See User information
OK dådå, jag får väl klämma fram med sanningen.

Det pågick en stor plundring av värdena i sossarnas närstående bolag. Cheferna för bolagen sänkte dom på olika sätt. Pengarna försvann.

Det stora byggbolaget BPA leddes av en kille som hette Torbjörn Båth. Han länsade först BPA som var fackets eget bolag som t.ex byggt många Folkets Hus. Riksbyggens fastigheter och massor av kommunala grejer som skolor och ålderdomshem. Stora intäkter hade samlats men trollades bort på olika sätt. När han tömt BPA gick han över tilll A-pressen och förstörde den. Palme röjdes under tiden ur vägen och man utlyste en belöning på 50 miljoner. Raskt startades en A-pressen närstående reklambyrå som fick 50 miljoner i betalning för nån löjlig kampanj, så var sanningen både köpt och betald! Sen försvann byrån efter detta enda uppdrag.

Så glöm allt om NATO, USA och Ryssland och alla andra connektions. Att dom applåderade Palmes död är en sak, men men men!

SPÅRET PEKAR INÅT

Arbetets chefredaktör Tengby brukade se ut som Master's byline på jobbet. På ledarplats brukade han skriva om kullsparkade papperskorgar och sånt för att få utlopp för sin frustration. Jag har jobbat på redaktionen med annat jobb så jag vet. En gång alldeles innan Arbetet lades ner hade jag med mig en nära släkting till Danielsson, grundaren av tidningen, för att "visa honom vad som hände". Min vän småskrattade bittert.

Tidningen sänktes även den av sina egna i en rad fiffigt ordnade konkurser. Man bildade en massa bolag med fågelnamn som gick i konkurs två gånger i veckan. En del var lite förvånade men självaste Ingvar Carlsson hade ju godkänt sådana här planerade konkurser efter att en nära släktning till honom var inblandad i den sk La Reine-härvan och... nej nu tycker jag att det kommer folk i nån sorts televerksuniformer smygande hej då nu drar jag listigt iväg

Posted on: 2010/7/2 16:58

Edited by Asgeir on 2010/7/2 17:14:10
Edited by Asgeir on 2010/7/2 17:16:30
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Därför mördades Olof Palme
#16


See User information
Quote:
Carl Bildt, Palmes värste ovän


Undra på det, de var lika som bär i många avseenden. Han kommer också säkert att mördas när han någon gång biter den hand som föder honom...

Posted on: 2010/7/4 9:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Därför mördades Olof Palme
#17
Quote:

Network skrev:
Quote:
Carl Bildt, Palmes värste ovän


Undra på det, de var lika som bär i många avseenden. Han kommer också säkert att mördas när han någon gång biter den hand som föder honom...

Carl Bildt skulle väl aldrig sätta sig upp emot något?




 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Därför mördades Olof Palme
#18


See User information
Det är över 200 år sedan Maximilien de Robespierre (http://sv.wikipedia.org/wiki/Maximilien_de_Robespierre) dog, och fortfarande har de inte lärt sig något. Den som går maktens ärenden och slickar smulorna från elitens bord är inte per automatik garanterad immunitet...

Palme var medlem i Committee de 300 och därmed en underhuggare till eliten om inte elitmedlem själv.

Posted on: 2010/7/4 20:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Därför mördades Olof Palme
#19


See User information
Ja, citerar mig själv...

Den som går maktens ärenden och slickar smulorna från elitens bord är inte per automatik garanterad immunitet...

Tänkvärt för alla maktens agenter här på Vaken, som går SÄPOs, Sionismens eller någon annans ärenden...

Posted on: 2010/7/4 20:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Därför mördades Olof Palme
#20


See User information
Network. Jag håller med. Det funkar lite som i en maffiafamilj liksom. Alla som inte är blod kan när som helst fimpas.

Angående agenter på vaken? Jag vet inte tror du inte lite för mycket om sitens betydelse? Med den insyn jag har i hur säkerhetspolisen av idag jobbar, Så tror jag att för dom så är foliehattar- just bara foliehattar.
Möjligtvis kan vi bli listade som någon sorts terrorportal i framtiden om vi sticker ut och sabbar ngt på riktigt, men jag tror fokuset idag ligger på svart mot vitt/ nord mot syd etc. dvs höger och vänster extremism + religiöst motiverade sk "terrorister".
Glöm inte att der polizei endast är "duktiga idioter" även frimurarmodellerna av dom. Majoriteten fattar inte spelets vidd,djup och omfattning

Posted on: 2010/7/4 20:52

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Därför mördades Olof Palme
#21
eftersom forum som detta, utan politisk inriktning eller ståndpunkt, men som ändå diskuterar allt mellan himmel och jord, däribland regeringens smutsiga byk bl.a, så kan vi nog skriva under på att vaken.se scannas regelbundet av någon från exempelvis säpo.

problemet är att 99% av oss, blåklädda grisar inräknade, inte inser vilket frihetsförtryckande fascistsamhälle vi lever i...fler och fler vaknar, men under tiden sjunker vi djupare och djupare ner i detta självskapade kontrollsamhälle där det snart är förbjudet att skratta offentligt...

okej, jag kanske överdriver...men hellre det än att dra slöjan över huvudet och låtsas som att det regnar. som ett får som anar oråd sniffar jag upp i luften och känner doften av något riktigt ruttet.... jag kan bara inte riktigt lokalisera källan...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Därför mördades Olof Palme
#22


See User information
Det är väl inte så konstigt att man inte kan lokalisera doften när användandet av spårhundar förlöjligas.

Polisen skulle efter Palmemordet sköta spaningarna. De kom ingenvart.

Men när "Detektiven Allmänheten" ville hjälpa till blev dom istället fjära och ovänliga.

Den som inte kan tyda det kroppsspråket förtjänar ingen uppmärksamhet i några som helst seriösa sammanhang som har med mordet att göra.

Det var den ena saken. Den andra är att Palme 1984 gjorde kritiska uttalanden om frimurarna. Dessa gav då ut en liten pamflett som använts då rörelsen kritiserats vid tidigare tillfällen.

Jag råkade läsa den. Den beskriver rörelsen som en filantropisk sammanslutning med de ädlaste mål.

Den innehäll också ett tal som Jesus skulle ha hållit till frimurarna som uppenbarligen funnits redan för tvåtusen år sedan.

I talet omvärderar Jesus eller snarare gör ett tillägg till det berömda uttalandet om att vända andra kinden till när någon slår på den första. Denna ändring är även med i Koranens utläggning av tänkespråket.

Det gick ju inte så bra för Palme efteråt...

Organiserad brottslighet är just ORGANISERAD!

Att infiltrera organisationer genom kanaler som funnits bevarade genom århundraden och årtusenden är inte så svårt och att man kan utnyttja situationen är knappast någon sensationell nyhet.

Att avslöja vad som sker bakom kulisserna är en lek med många finesser och finter, till slut blir man en del av det själv.

Det är här empati och exoteriska rörelser kommer in i bilden. Till slut är så många med i olika loger att de blir utanför som är den nya logen. Det fanns för några år sedan en kvinna i England som påstod att 65% av den manliga befolkningen i England över 50 var med in en loge av något slag. Hon blev givetvis utskrattad...

Men man behöver väl inte vara ett geni för att inse att alla loger kan infiltreras. Dubbla medlemskap är vanliga både inom logerna och andra ickereligiösa organisationer.

Det spinns ett nät och spindeln är den som är huvudpersonen.

Läs Pinocchio så förstår ni allt. Men det tänker ni inte göra, det vet jag! Ni kanske ni tror att ni har läst den eller har sett filmen och tror att det är en barnbok. Det är rena rama allvaret...

Posted on: 2010/7/5 6:18

Edited by Asgeir on 2010/7/5 6:34:07
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Därför mördades Olof Palme
#23
Quote:

Asgeir skrev:
Läs Pinocchio så förstår ni allt. Men det tänker ni inte göra, det vet jag! Ni kanske ni tror att ni har läst den eller har sett filmen och tror att det är en barnbok. Det är rena rama allvaret...

Barnböcker har oftast dom mest moraliska frågorna. Speciellt de som Disney väljer att göra film på.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Därför mördades Olof Palme
#24

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
64 user(s) are online (64 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 64

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS