Vakencorner
|
Anonym
|
Sacred Geometry
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jag tror att kanske alla svaren till livet finns här.
The secret geometry http://en.wikipedia.org/wiki/Sacred_geometry |
||||
|
||||
|
Re: Sacred Geometry
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jupp, en blue print. Tror inte det är en slump att pyramider ser ut som dom gör o dessa utformanden med både Lay lines mm... Hänger samman.
Posted on: 2010/9/3 10:35
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Kan tipsa om en film jag sett med Drunvalo Melchizedek där han snackar om just sacred geometry...
http://www.youtube.com/watch?v=FJ2zfDbtArE Finns att tanka hela filmen om man söker på nätet oxå.. Det är ganska häftigt att hela universum i det stora och det lilla verkar följa geometrin till fullo.. man kan ju undra lite varför det är så.. och vad vi kan använda den kunskapen till..
Posted on: 2010/9/3 11:16
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Igen annan som ser flower of life i 3D? Här är den fria energin... Varför envisas vi se detta i 2D?
Posted on: 2010/9/4 0:23
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Vi behöver läka våra hjärtan som han pratar om för att åstakomma detta fenomen här är bland annat Merkabah
http://www.youtube.com/watch?v=SBA56_T3Q2s&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=d3ujh-7VCcs&feature=related
Posted on: 2010/9/4 1:25
Edited by Anahata on 2010/9/4 1:40:39
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
@evoulution
precis, frågan är hur dessa maktens människor lyckas utnyttja denna kunskap till sin fördel? Efter att ha sett åtskilliga hollywoodfilmer genom åren så vet vi att "satanister" gärna målar pentagram på golvet för att blidka sina syften, men rent praktiskt -hur funkar det? eller rättare sagt, FUNKAR DET? Jag blev härom veckan medlem i ett wicca-forum för att lära mig mer i frågan, men jag vet inte vad jag ska tänka eller tro. wicca-troende kastar cirklar och fyrkanter i alla möjliga former för att gynna sina mål. Jag anser att det du vill skapar/får du. Oavsett en saltad cirkel eller inte. det handlar bara om tankens kraft. Viljans kraft. Eller har jag fel? Finns det ett kryphål i livet? En genväg att uppnå sina mål genom att utnyttja geometrins artistiska form? Hemligheternas hemlighet? Eller illusionisternas största illusion för de "illuminerade"? |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Alla former drar till sig och avger energier.
Posted on: 2010/9/4 13:40
|
|||
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Vi vill göra guld.... ;)
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Posted on: 2010/10/9 17:42
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Kärnan i det wicca sysslar med är demonologi.
Oops, hoppas jag inte spräckte er lilla bubbla nu. Kasta cirklar, rita pentagram (jag har sysslat seriöst med det tidigare i kombination med förberedelse för en orden) är alltså till för att besvärja och kommendera andar på låga nivåer, djurandar/demoner, kallas också naturandar/elementaler. Kolla i lite av vad som kallas grimoirer, som exempelvis Lemegeton (också kallad Claviculus Salomonis) så ser ni nog en slående likhet mellan deras symboler och operationer och det wiccaner vettlöst sysslar med. Vad new age, The Secret och det här med sacred geometry samt tramset om gaia/love försöker med är att göra det gulligt och rumsrent med rosa skimmer och vackra ord. Men rötterna är helt svarta.
Posted on: 2010/10/9 17:51
|
|||
|
Säll är den,
som för sig äger lovord och förstånd uti livet, ty onda anslag man ofta rönt alstras ur andras bröst. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Hahaha helt rätt ; )
Rosa skimmer med lite glitter och mumbo jumbo. Jo nog är det katastrof.
Posted on: 2010/10/9 18:11
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Kan bara tipsa om fysikern och free energy förespråkaren Nassim Haramein som bakar in secret geometry i hela sin världsbild.
http://www.youtube.com/watch?v=pPgII_4ciFU En väldigt intressant föreläsning på runt 6timmar.
Posted on: 2010/10/21 8:29
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login