vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 5 6 ... 10 »


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana
#49


See User information
Lär dig lite om din kropp och din natur.

Jasså så jorden är inte helig.

Antar du står över allt då.

Ska jag lägga ner sanningen för att du inte kan lägga ner dina fantasier ?

Som att jag skulle dela med mig av den till er ändå.

Som broder rinpoche säger.

I Only learn to certain extent.

Kasta pärlor till svin , no thanks.


Posted on: 2010/10/29 12:34
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana
#50


See User information
Jaja Shen om jag skulle stoppa i mig allt som finns i naturen hade jag inte överlevt.

Du skriver så osammanhängande att man vet ibland inte vad du menar Shen och det blir bara flum, varför styckar du upp din text på det viset?.

Det är ganska enkelt, om jag brukar Cannabis så kommer jag under natten att vakna upp i en pöl av svett , för min kropp identifierar Cannabis som främmande substans som inte ska vara i system och aktivt bearbetar och för ut den ur min kropp, det ska alltså inte vara där, kroppen och templet ska hållas städat och rent inte massa smuts.

Posted on: 2010/10/29 12:46
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana
#51


See User information
För att ni ska lära er tänka på egen hand.

En pöl av svett.

Vad händer när du har eld i kroppen?

Om det vore en främmande substans skulle du inte reagerat på den överhuvudtaget.

Om saker vore främmande för oss skulle inte kvantkoppllingar kunna äga rum överhuvudtaget.
Om dom vore främmande skulle dom inte ens existera.
För att allt är ett.
Om du inte pissar på tillräckligt lång tid dör du.
Om du håller andan för länge så dör du.
Om du äter för mycket proteiner dör du.
Dricker du för mycket vatten dör du.
Allt har en tid en orsak en natur en mening och en balans.
Det är upp till er själva och inse vart allt passar in.
Finner debatten meningslös tar en tur i skogen istället.

Må visdomen flöda.

Posted on: 2010/10/29 12:54
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana
#52


See User information
Det är främst bara jobbigt att läsa din text, tänka kan vi nog göra även utan dig Shen.

Precis som jag sa bearbetar min kropp bort substansen, den reagerar direkt på den och börjar pressa den ut ur min kropp, på natten kan man vakna av att man kallsvettas likt en feber natt, det är så kroppen jobbar för att rena sig, alltså är det smuts i maskineriet.
Släpp det här med Cannabis och vakna.

Posted on: 2010/10/29 13:20
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana
#53


See User information
Har lärt mig att lyssna på kroppen, den blir sugen på det den behöver, man hör/känner vad om man lyssnar väl. Skall dock inte förväxlas med beroende av något slag.

Man behöver inte ens pillra med mineraler eller annat, äter man det man egentligen är sugen på så blir det rätt. Körde så i nåt år, sen gick jag o lämnade ett blod och urinprov, värdena var tipp topp på alla nivåer förutom att jag hade en aning brist på protein, hade inte ätit den dagen.

Med tanke på vad jag äter så kan man förmodligen stå och fundera bredvid, 70 äppelkärnor, en morot, 7 jordgubbar, lite vatten, vatten med citron, vatten med salt och socker, beroende helt och hållet på vad jag är sugen på. Ibland blir det några dagar med chili o annat starkt, en annan dag, endast frukt eller bara örter osv.

Verkar fungera bra.


Posted on: 2010/10/29 13:27
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana
#54


See User information
Ja det märks ju att ni kan tänka.
Som att prata med en vägg.
Dom halvdöda vill att andra ska vakna.

Posted on: 2010/10/29 13:27
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana
#55


See User information
Jorden är helig, så också allt som lever på den, trevlig grundtanke, den skyddar människan från att slakta allt den ser och sen göra åkrar av underbara skogar och annat.

Vanhedrar man naturen så vanhedrar man också sig själv, för att man också är lika naturlig och helig.

Posted on: 2010/10/29 13:30
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana
#56


See User information
Ganja är inte i närheten lika skadligt som de allfra flesta droger/drugs/medicine/berusingmedel what ever. Att förbjuda det är helt galet. Att ta det om det inte passar än är helt galet. Att missbruka i jakt på att hela tiden berusa sig är också galet och man bör ta reda på varför man behöver berusa sig.

Vad gäller droger i allmänhet så är utbildning och kunskap väldigt viktigt. Lögner, propganda och snedvriden lagstifting förvärrar problemet helt klart. Se på den attityd(kungarna av tylösand) många unga har till alkohol. Vissa personer faller dit i missbruk i sin favoritdrog vilken det nu än må vara. Men ju fler som kan byta ut t.ex tjacket eller alkoholen mot ganja desstu bättre för samhälle och dom själva.

Jag tror att många unga idag är info freaks och har ganska bra koll på droger. I alla fall hela min umgängeskrets i sverige. Här i thaialnd är det helt annorlunda. Thaiarna har nada koll och meta amphetaminet flödar och är skrämmande populärt.


Av princip själ är jag för avkriminalisering av alla droger. Jag är övertygad om att det är det bästa alternativet. Nu kommer någon komma o fråga mig om dom tycker tt man ska få köpa heroin på 711. Svaret är nej men på apotek och redan ddär idag får man köpa många andra opiater och det fungerar förhållandevis bra.
Jag tycker verkligen synd om alla dom människor som får starka opiater utskrivna av läkare mot smärta och sen blir beroende av dom. Felet där ligger hos läkaren som bör utbildas i alternativ smärtlindring. Bara att andas rätt hjälper mer än man tror. Men läkarna utbildas av läkemedelsföretagen som inte klagar om någon blir torsk på deras opiater eller andra droger.

Posted on: 2010/10/29 14:00
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana
#57


See User information
Quote:
"Varför binda upp sig vid en yttre substans, otympliga tankar med saltvatten m.fl. krångliga och de facto psykiskt beroendeframkallande tekniker, substanser, apparater och annat?. Man kan skåda inåt och rannsaka sig själv helt nykter. Egentligen gör man det ännu effektivare när man är nykter eftersom man är klarsynt, inte grumlad av en drog."


Det gör man absolut inte, du ser inte saker klarare när du mediterar vanligt än när du är i en sk isolation tank. Om det nu inte är bra att meditera i en sådan, varför är det då bra att meditera vanligt?, varför skulle du få ut mer av "vanlig" medidation än något som tar dig djupare på några minuter?. Problemet är att majoriteten av människorna på jorden aldrig har använt en isolation tank eller ayauscha, dom har istället gått igenom ett liv där dom har blivit bombade med dåliga kemikalier och stress, många kan inte bara gå och sätta sig i ett rum nykter och blunda i 30 min varje dag och sedan är allt bra, dom flesta klarar inte av detta och får inget utav det. Sedan utanför deras dörr och i lägenhetetn under dom är där dessutom en massa stressade människor som påverkar dom med deras energi som dom hela tiden släpper ut för att låta som en hippie, det är viktigt att "koppla bort sig" från allt detta som stör ens sinne.

Anledningen att en isolation tank fungerar är för att man har sina sinnesintryck minskade till ett absolut minimum. Ljus och ljud reduceras till nära ingenting, temperaturen av omgivningen görs till lik kroppstemperaturen, effekterna av gravitation är minimerade med hjälp av magnesiumsaltlösningens bärförmåga som ger en känslan av tyngdlöshet. Detta påverkar ca nitto procent av ens centrala nervsystemet och avbelastar hjärnan från stress, och tvingar en att ta itu med sina tankar och problem och låter en verkligen jobba med sitt inre.

Tyngdlöshetn i en sådan är det närmaste du kan komma utan att ge dig ut i rymden. Thetavågorna i hjärnan som man får efter tydliga minnen, inspiration, kreativitet, harmoni etc, ökar också av Floating. Istället för att träna meditation och lära sig att kontrollera dessa vågor som tar upp till 20 år att göra, så kan man genom en sådan isolation tank uppnå thetatillståndet snabbt och lätt. Vilket tillåter dig att verkligen analysera dig själv, det finns inget nyttigare än detta och det är det som är svaret till dom flesta problemn i världen idag. Folk hade inte behövt att gå till psykologer lika ofta och få en massa piller utskrivna om dom bara hade lärt sig i tidig ålder att förstå deras inre. Thetavågorna har en effekt på en i flera veckor efteråt också, vilket tillåter ens tankar att vara mer kreativa än vad dom var innan. Psilocybin i svamp har visats verka i hela 14 månader efter du intagit det, det har en antidepressiv liknande effekt och hjälper dig att komma ihåg vad du "lärde" dig under trippen, om du verkligen tar det seriöst och du själv vill få något utav det. Så ditt prat om att "när russet kommer ner och giftet försvinner ur kroppen har man glömt alla flummande ideer" är så långt ifrån sanningen man kan komma. Det får dig att istället verkligen uppskatta dom små sakerna här i livet, som att trädens löv rör på sig av vinden, naturen ser mer levande ut och man känner sig mer som en del av den och har lättare för att hantera stress och andra prolem i vardagen.

Om du inte äter mat och får i dig vätska från naturen händer något, du dör. Om du inte får i dig cannabinoider, psilocybin etc från naturen händer också något, du blir ofta inte en lika intressant person och blir ofta fast i ditt ego mer och skapar en personlighet "Jag är Xtas" istället för "Vi är alla en och samma" och det är därför eliten är så rädda för psykoaktiva droger för det får folk att komma samman och samarbeta och tänka. Om man använder din logik så skulle man kunna säga att all medicin på jorden är dålig för det påverka vår hjärna, att lyssna på musik som släpper loss seretonin kanske ockå är jätte farligt? vi människor blir förslavade så fort våra hjänor blir stimulerade av något?,hjärnan blir stimulerad av mat, ska vi sluta äta?.

Quote:
Men det är tröttsamt blasé och mest likt urban legends för du säger samtidigt att det "sänker IQ."


Självklart kan det påverka en negativt om man BOMBAR sina receptorer varje kvart. Det är såklart inte meningen att man ska bomba dom med THC etc flera gånger dagligen. Använder man det rätt så går ens IQ istället upp, man när man slutar använda det återställs det till normalt. Använder man det rätt och dessutom är intelligent kan man få en mycket större vishet, att få ett nytt perspektiv på saker och ting är det nyttigaste som finns.

Hur kommer det sig att THC'et passar våra receptorer som en nyckel?. Cannabinoidreceptorerna dominera vår hjärna av en anledning...

Men om man inte vill ha en större hjärna med friska celler så ska man absolut akta sig för cannabis, för det är en av de hemska sidoeffekterna.

Quote:
"Kan du tänka dig att reklamationen av knark + snille = sant är helt och hållet falsk? Att den skapats av krafter som vill förslava intellektuella med narkotika?"


Knark är bara ett dåligt namn människans bränsle har fått, självklart måste man dölja att människan har ett bränsle som får dom att tänka. Psykoaktiva droger som svamp är olagligt för att det är ett hot mot den härskande klassen. Det är inte svamp som odlas fram i afghanistan och säljs världen runt, det eliten pushar är saker som ger dig kraftiga ego trippar där du blir avstängd från verkligheten runt om kring dig och hela tiden fokuserar på hur bra du mår, medans många inte mår bra alls av ayauscha i början då du måste ta itu med personliga problem och konfrontera dina djupaste tankar innan du blir visad nästa steg, det handlar inte om att ha kul alls.

Quote:
"Ja kanske jag ska gå och anmäla mig själv till strafftjänstgöring och arbeta som droginformatör till ungdomar, kan behövas."


Det sista som behövs är outbildade personer som springer runt och sprider skräckhistorier om att det är dåligt och farligt att tänka. Det är mycket tack vare "drogerna" som ungdomen idag i många länder är rätt vakna till korruptionen och ser igenom lögnerna. Tror du all den hjärntävttningen kommunisterna i kina har utsatt sin befolkning för genom historien hade varit möjlig om majoriten av deras befolning hade tagit Ayahuasca?. Gemensam kulturell programmering, förutbestämda beteendemönster, politisk och social hjärntävttning och kontroll har väldigt svårt att bita på en person som har använt sig av detta, då det nästan blir omöjligt att tänka i dom banorna efter en sådan upplevelse.



Posted on: 2010/10/29 15:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana
#58


See User information
Jag tycker att det värsta jag hört är historien om sömnmedlet som jag inte vill nämna namnet på för att inte väcka den björn som sover. Men dom har försökt lägga ner tillverkningen flera gånger men varje gång har det blivit ett jäkla liv från patienter som blir fullständigt vanvettiga och alldeles förtvivlade läkare. Dom flyttar från land till land med tillverkningen för att kunna fortsätta.

Då och då blir det rättegångar mot läkare som anklagas för dom mest absurda saker och fullständig oböjliga vittnen som intygar deras skuld. I flera fall tror jag mig veta att dessa läkare försöker vägra att skriva ut recept på dessa tabletter och att detta är straffet!

Det är så vanebildande att brukarna vägrar att äta likadana tabletter med ett annat namn på asken!

Missbrukarna av tabletterna finns inom åtskilliga samhällsgrupper, en del placerade så att dom faktiskt kan ställa till med rejäla problem om tillverkningen skulle stoppas...

En av dom kan ha varit George Bush den yngre!

Ofattbart nog verkar det inte finnas något som helst rus att vara sugen på, det är liksom en cirkel med ett jättesug som bara kan tillfredsställas med en enda produkt och belöningen för att få tag på drogen är att det stoppar suget!

Så totalt meningslöst men så jävla smart!!!

Posted on: 2010/10/29 16:11

Edited by Asgeir on 2010/10/29 16:27:17
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana
#59


See User information

















Magic Weed: The Truth About Cannabis Sativa (Part 1/5)





Posted on: 2010/10/29 19:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana
#60


See User information
Kolla denna den är grymm.

The Evil Weed.

http://www.youtube.com/watch?v=qscNnWhnkRM

Att förneka cannabis som en naturlig medicin är att förneka sin historia som människa och civilisationens utveckling.

Om det inte vore för cannabis skulle vi alla levt på 100 talet.

Posted on: 2010/10/29 21:14
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana
#61


See User information
Man säger något om sin historia, hur man haft mycket dåliga erfarenheter (jag har också haft bra, i början mest men de överröstades senare) och då blir man på detta "vakna" forum omedelbart förklarad som att man är "outbildad," har en "mindre hjärna" är "hjärntvättad" eller bara en idiot.

Det visar ju på att argumenten egentligen tryter när man debatterar mot folk som har faktiskt erfarenhet och säger nej till skiten.
Om det nu skulle vara relevant att veta så har f.ö. storleken på en hjärna absolut nada att göra med intelligens eller upplevelse av knark, vart skulle du fått för dig det?
På så vis borde ju blåvalar vara kompletta Einsteins om de satte en chillum i andningshålet...
Att det finns receptorer för något i kroppen är inte något argument för att inta en sak, för allting som påverkar din kropp kan tas emot av någon slags receptor om det inte handlar om bedövning genom ex alkohol.
Att de döpt receptorer till cannabinoidreceptorer är bara ännu ett led i att reklamera att cannabis borde brukas, alltså reklam.
Ett intellektuellt försvar av majja för att få intellektuella att fastna i det.
Sen apropå intelligens råkade jag ha 128 senaste gången jag mätte mig med ett standardiserat internationellt erkänt prov som Mensa använder sig av, så att mina dåliga erfarenheter skulle bero på vad ni säger är inte heller mer än bullshit.

De första gångerna som sagt upplevde jag hasch som roligt och givande, man fick en massa "djupa" tankar trodde man. Samma sak med syra och på tal om BiReals historia om sin kompis så kan jag berätta att en polare till mig på en tripp vi tog gjorde exakt samma sak fast under sin köksbänk där han satt och kladdade på ett papper.

Ju längre, och det behöver inte vara ofta man använde sig av det utan bara ju längre man fortsatte använda det ö.h.t., kunde ha uppehåll på ett flertal veckor mellan varje gång, men ju längre man höll på desto trögare blev man. Trög som i att även om man tänkte massa "djupa" saker (filosfiskt för gemene man men vardagsmat när man vaknat) men var totalt introvert, för rökat är en asocial drog, det vet alla som prövat ordentligt.

Det är inte bara för att det är olagligt som folk isolerar sig när de brukar cannabis, det är en drog som uppmuntrar till isolation eftersom man blir så inåtvänd att man knappt kan sköta en normal diskussion som man vanligtvis tappar tråden i, återigen VET ni att detta är sant ni som provat på riktigt.
Detta var extremt för mig, jag satt enbart och tänkte under alla de sista rusen jag hade, på livet, döden, universum och allt möjligt, det finns ingen ände och det leder ingenvart.

De här vattentankarna, isolationen för att meditera och kultivera, det har man gjort historiskt sett, isolerat sig i tempel och dyl. miljöer för att avlägsna sina fasthållanden så snabbt som möjligt.
Men detta berodde på att de människorna inte hade tillräckligt effektiva kultiveringsmetoder, inte en tillräckligt stark Fa samt att de kultiverade sina sekundära medvetanden i de flesta fall.
Så väljer man rätt metod tar det inte 20 år att lära sig det där, man börjar se inåt redan innan första månaden gått mot sitt slut, om man kan godta metoden d.v.s. så det är på sätt och vis förutbestämt vilka som kan och inte kan.
Vissa människor skulle inte kunna kultivera ens om du rökte ner dem, hällde i dem ayahuasca och slängde in dem i en tank i en vecka.
För vissa är helt enkelt inte ens påverkade av ayahuasca.
Detsamma gäller svamp, bara 2/3 får de effekter ni talar om.

Posted on: 2010/10/29 21:59
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana
#62


See User information
Mängden receptorerna kommer från att vi brukat det kontinuerligt en gång i tiden det fick då hjärnan att växa och källan var fisk och plantan + att det tillåter kroppen anpassa sig.

Det är inte orsak soldater som lider av post traumatisk stress finner cannabis väl som medicin exempelvis.

För övrigt är vi en symbios av allt vilket vissa tydligen inte fattat då folk utgår ifrån att vi skulle vara helt oberoende av jorden.

Som Buddha säger människan är toppen på evolutionen (En del av allt) vi bär lite av allt inom oss.
såsom inom såsom utom.

Cannabis som växt är en grundpelare för civilisationernas uppbyggnad och en del av den mänskliga utvecklingen att förneka den är att förneka mänskliga historian och den kroppsliga utvecklingen.

Allt har ju en orsak att folk inte kan förstå sakers natur är ju tydligt speciellt bland västerlänningar.

Därför stora mästare inte lär ut för mycket till dem heller.
Ett prakt exempel är författaren bakom boken Magus av java.

Mensa och intelligens.

Vad använder dom som måttstock ska man utgå ifrån andras måttstock eller vad samhällets sk forskare anser vara intelligens?

Och hur ligger det till med den känslomässiga intelligensen?

Om dom nu är så himmla smarta varför kan dom inte kontrollera sin natur?

Folk som inte är mottagliga är avstängda men det finns olika sätt att aktivera dem.

Kände en kille som inte reagerade på ayawaska för ett öre förän shamanen gnuggade sina händer och blåste han i ansiktet.

Tror knappast mensa kan förklara såna metafysiska funktioner dom använder samhälls perspektivets kunskap som måttstock och skulle bara avfärda det som psykisk påverkan eftersom den andliga kunskapen saknas då det inte finns någon måttstock för känslomässig intelligens.

Det är typiskt människor att inte kunna nyttja något med förnuft men å andra sidan är det typiskt människor ochså att inte känna till sin egen eller andra sakers natur .

Att har en mening.

Posted on: 2010/10/29 22:12
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana
#63


See User information
Teori...
Skitso o cannabis...

Vart ligger din medvetandepunkt när du sitter o kollar just nu, den är med dig i rummet där du befinner dig med kroppen. När Du lägger Dig ner och drömmer om att springa runt på månen, vart är din medvetande punkt då, på månen kanske? Du drömmer vidare o nästan känner att vattnet sköljer över dig på stranden i Barbados, smakar nästan hur fint drinken smakar. var är medvetandepunkten då, på Barbados.

När cannabis skapar skitso så kan det vara så att man har 2 medvetandepunkter, finns också risk att man drar åt sig demoner som man måste rensa ut. En del tror att cannabis drar åt sig demoner, jag tror att man finner dom, att man alltid haft dom. Lite gissningar, men utan dom kommer man ingenvart.

Tror för övrigt inte på några diagnoser, vi är alla olika och reagerar endast på vår omgivning.

Må gott.




Posted on: 2010/10/29 22:45
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana
#64


See User information
När folk har hämningar inombords och röker kommer dom fram.
Får man en psykisk sjukdom av att röka är det inte rökat som framkallat den utan snarare en tidsfråga när den skulle visat sig själv.
Cannabis används som medicin mot Skitso se dokumentären Evil Weed.
För användes Mjöldryga som medicin i Kina.
Tror säkert meditiaon kan användas som medicin eller ayawaska för den delen ochså.
Skitzo kan ochså vara en förmåga att ta in saker som sk vanliga konsumenter inte kan pejla in med sin radio som att ta bort ett filter..

Den vänder uppmärksamheten till roten, till jorden.

När jag skriver här är min uppfattning framför mig men jag har lärt mig att inte släppa iväg den helt och se andligt på mig själv genom inblickar som anden gett mig av min kropp när jag öppnade mitt tredje öga och min krona så en stor del av min uppmärksamhet är kvar i centret.

Posted on: 2010/10/29 22:52
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana
#65


See User information
kan inte göra annat än att hålla med...

Posted on: 2010/10/29 22:57
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana
#66


See User information
Jag tror inte jag skulle göra denna animation om jag aldrig provat svamp.
Musiken är också min skapelse, det finns även ett ljud som som jag skapat som spelas om hela tiden i låten.
http://www.youtube.com/watch?v=DikI0yqOJeQ

Posted on: 2010/10/30 3:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana
#67


See User information
Quote:

Mängden receptorerna kommer från att vi brukat det kontinuerligt en gång i tiden det fick då hjärnan att växa och källan var fisk och plantan + att det tillåter kroppen anpassa sig.

Det är inte orsak soldater som lider av post traumatisk stress finner cannabis väl som medicin exempelvis.

För övrigt är vi en symbios av allt vilket vissa tydligen inte fattat då folk utgår ifrån att vi skulle vara helt oberoende av jorden.

Som Buddha säger människan är toppen på evolutionen (En del av allt) vi bär lite av allt inom oss.
såsom inom såsom utom.


Återigen det här med att hjärnan växer av cannabis, vart har ni fått det ifrån och vad om något skulle det ha med utveckling att göra om det ens vore fallet?
Det verkar om jag inte misstar mig som att du försöker koppla ihop större hjärna med mer avancerad civilisation eller högre intelligens men så är inte fallet.
Intelligensen är nog ganska konstant rakt igenom hela mänsklighetens historia, fast den tagit sig olika former.

Vanligtvis bryr jag mig inte men jag vill verkligen se belägg för det här med hjärnans tillväxt i samband med knark, för det känns som humbug även om du säkert tror på det och menar väl.

Att droger tar bort stress det vet vi alla, det gör inte bara cannabis, allt från alkohol, nikotin till opiater och koks tar bort stress.
Fortfarande inget argument för att knarka.
Dessutom är det en slags illusion kroppen bygger upp kring dessa substanser, att man tänker bättre eller blir lugnare bara för att man röker något.
Istället är det den tiden du tar, hur du laddar den här substansen psykiskt innan du intar den, vad du förväntar dig av den, det är denna akt, ett slags självrättfärdigande som har den egentliga effekten.
Som en vanlig ciggarett skulle få människor att tänka snabbare, så har det sagts för att försvara tobaken, men egentligen är det bara att när folk går ut och tar en cigg, släpper tankarna på annat så är det den akten som gör det, att de släpper saker och ting, att varva ned.
Att varva ned kan du uppnå på egen hand, bara synd att du kopplar ihop den med en substans och tror att det är den du behöver. Så gör brukarna och missbrukarna, de hänger upp den där känslan och euforin på en molekyl.

Är vi en symbios av allt? Du menar väl med allt?
Det är vi dock inte. Om torsken i Östersjön dör ut vore det väldigt synd, men du kommer troligen överleva den.
Vi är inte oberoende av jorden nej, men det är ändå inget argument för att stoppa i sig allt möjligt som växer på den.
Frågan är varför du inte stoppar i dig flugsvampar om vi borde stoppa i oss cannabis för att vi inte är "helt oberoende av jorden?"
Eller bly, det finns ju i jorden!
Vidare kan man väl dricka havsvatten eller? Det är ju den i naturen vanligaste förekomsten av vatten om man nu vill ha helt okonstlade produkter i sig...
Att cannabis växer i jorden är inget annat än ett kvasiargument för att försvara dess användning.

Att Buddha skulle talat om evolution i den bemärkelsen du troligen menar tror jag nog inte på, visa mig gärna den sutran.
Att människan är skapelsens krona, det är en annan sak, det är ett sätt att säga att vi bland alla varelser här står närmast det gudomliga och att vi bland alla varelser borde hålla oss allra renast från begär och lustar. För även om jorden är vår tillvaro är det inte här vi kommer ifrån och inte här vi bör binda oss.

Posted on: 2010/10/30 8:31
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana
#68


See User information
Dokumentär om hjärnans utveckling som handlar om en viss gen som är skyldig till att hjärnan växte sig exeptionellt stor och låstes upp av Thc.

Men visst spelar kosten ochså in.

NEJ = AV ALLT inte med allt.

Du får studera mera och hitta strofen själv.

Med allt är det ändå på en kvantfysiskt nivå allt är ju sammanbundet.

Ahh just det mensa var det ju.

Tycker mer det verkar vara en samling för folk med
aspergers syndrom.

Godnatt igen : ZZzzZZzzZZzz

Posted on: 2010/10/30 9:22
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana
#69


See User information
Nej shen, bevisbördan och det oerhört "krångliga" arbetet med att hitta en liten länk till någon form av data faller på dig.

Sen huruvida din motståndare har aspergers eller inte tror jag du mycket väl vet fullständigt saknar relevans.
Men det kan vara så att man vill dra upp saker som man tror ska diskreditera motståndaren när argumenten tryter

I rest my case.

OT som alla andra gått kan jag väl få fråga dig shen varför du som skrev att du bara mediterar i ett PM ska gå och sova?

Posted on: 2010/10/30 10:10
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana
#70


See User information
Ja man diskriminerar ju det man inte vet något om.

Länkar osv får du leta efter själv.

http://digg.com/news/lifestyle/Study_ ... _cell_growth_2?t=11991630

http://www.aphroditewomenshealth.com/ ... 3230228_health_news.shtml

osv osv osv.

Jag såg dokumentären dock.

Men det kan vara så att man vill dra upp saker som man tror ska diskreditera motståndaren när argumenten tryter

bla bla bla ,, helt meningslöst pladder ska man se upp till folk med sjukdomar i hjärnan och skadade beteenden likså hela denna debatten som motargumenteras av fantasier..

Du får tro vad du vill att du inte inser sakers natur till fyllo har jag redan fattat.

En demonisk växt är denna.

http://niahd.wm.edu/attachments/27679.jpg

Den sprider död och sjukdomar.
Den tar livet av dem som skördar dem.
Den splittrar familjer.
Den producerar barnslavar.
Den blockerar det gudomliga flödet.

Men den är laglig.

Varför ska det förvåna?
När kostaderna för sjukdomarna blir större än dess destruktion blir den olaglig.

Säger väl en hel del.

Tobak.

Vad ska man säga om alkohol då?
Leder till att vuxna människor bajsar ner sina lägenheter skilsmässor mord olyckor trasiga kroppar osv osv osv så himmla civiliserat och hälla i sig lösningsmedlet, dom kan lika bra sniffa tinner.

Inte lite less på länkandet ochså , oj vilka vakna människor med öppna sinnen som inte litar på varandra och klipper och klistrar in tonviss istället för referera till upplevelser livserfarenhet eller högre sanningar.
Så otroligt vaket bristen på brist lyser igenom.

Internet är ingen gud.
Man hittar inte allt på internet.
Och man hittar framför allt inte dom högre och högsta sanningarna som går att muntligt lära sig genom internet det är bara glömma.
Det är ett verktyg som allt anant.


Nej ussh vilket slöseri med tid ju mer man lär sig desstå mindre förlitar man sig på nätet.
Precis som ju mer man vet desstå mindre finns det och förklara.
Ord är bara tankejagande.

Posted on: 2010/10/30 11:30

Edited by Shen on 2010/10/30 11:53:03
Edited by Shen on 2010/10/30 12:06:34
Edited by Shen on 2010/10/30 12:07:06
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana
#71


See User information
Eh ja shen, och du använder dig av internet med länkar, filmer m.m för att bekräfta just ditt eget pladder.

Sen säger jag, att det de facto, genom år av användning är det mest negativa effekter av cannabis.
Men då är man den som enligt dig "ser upp till folk med sjukdomar i hjärnan?"

Är de osynliga eller saknar dina tankar logiska spår?

Varför går du tillbaka till att diskutera alkohol och tobak igen?
Vi vet att de är farliga, ingen diskussion om saken, tobak leder till cancer och alkohol till hjärnskador.
Varför brukar du detta i en debatt för att försvara cannabis?
Care to explain?

I hela ditt inlägg ovan attackerar du enbart andra droger, som att det rättfärdigar cannabis eller?

I artiklarna har du säkert läst att tester enbart gjorts på möss, och inte med cannabis som växt utan med isolerade cannabinoider, vilket är en ganska annorlunda sak om du jämför med vad folk intar för former av cannabis: Hasch innehåller allt möjligt skit, ja ibland bokstavligen skit, också gummirester och syntetiskt skräp ibland för att dryga ut.

Inte någonstans pratar du om de negativa effekterna med cannabis, låt mig dra dem för dig:

Segt tänkande, dåligt närminne, hallucinationer och vidare psykoser, apati (vilket leder vidare till taskiga sociala relationer och försämrad hygien), depressioner.
Depressioner inte för att den personen råkade ha det latent utan för att ett psyke som vant sig vid cannabis inte känner eufori av det längre utan behöver det för att känna sig "normalt" och brist på det gör att det blir instabilt och nedstämt.

Men oavsett hur mycket jag berättar för er tänker ni bara;

"Åh den där Xtas, en sån loser, bara för han trippat dåligt vill han förstöra för andra..."

Visst gör ni?

Men ni leker i det långa loppet roulette med ert eget psyke som kan vara helt och rent idag men helt sprängt av cannabis och fel intryck, omgivningar, inre kemi, bara en dålig dag kan ställa till det rejält för lång tid framöver.
Samt sorgligt att se er tro er vara vakna när ni står upp och försvarar något som förslavar människor, något som dimmar ned och fördummar människor som istället för att göra något åt sin situation reser till la-la-land.

Shen, skulle min kritik vara fantasier? Dröm vidare...
Just p.g.a. att jag började inse sakers natur, att cannabis är en verklighetsflykt och inte bör vara del av en sund livsstil lever jag idag nykter och klar.
Önskar er alla detsamma, alltså för att understryka för dig shen.
Ett liv utan alkohol, utan tobak, utan knark, så som vi kom in i den här världen.

Posted on: 2010/10/30 14:36
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana
#72


See User information
genom år av användning är det mest negativa effekter av cannabis.

För du har inte insett sakers natur.

Jag sa till dig innan 100 ggr innan jag beskyddar dom sjukas rätt till en medicin som kan ge dom drägligt leverne.
Jag sponsrar inte oförstånd eller lidande men jag säger inte allt heller.
Den som har sitt hjärta och sinne öppet har jag inget emot och tala allting till men jag gör det försiktigt.
För att när folk inte inser naturen så attackerar dom dig med sin egen version av kunskap.
Jag förnekar inte heller det som är.

Dom med sjukdomar i hjärnan är mensa folk.

Varför? För att allt har en balans.

Ja hash kan inehålla allt från henna fårfett gummi matolja plast osv.

Självklart finns det negativa effekter allt har ju en balans.
Därav är förståelsen viktigare än brukandet i sig.
Precis som styrketräning kan ha negativa effekter.

Allt har en orsak nämnda biverkningar har sin orsak och har med eld och jordningen och göra dvs dess natur.

Hjärnan Har ochså ett mellanlägge och se på helheter eller detaljer som påverkas.

Jag tänker inte som du tror.
Jag ser inte ner på någon även om jag så svär till dom.
Jag blir arg däremot när folk skadar varandra pga okunskap eller förstör vad som är heligt.
Det jag svär till isåfall är anpassningen men inte det innre som är deras riktiga väsen.
Jag skulle inte ens se ner på min bödel eller snuskeliten heller för den delen för jag har insett att allt har en orsak och funnit dess plats.
När jag av broderlighet tilltalar någon för lärorikt ändamål ser jag bortom deras anpassning uppfattning eller kropp och tilltalar anden och ljuset inom.

Finns inget som heter loser igentligen det finns bara anpassning.
Allt ändrar sig hela tiden man kan inte säga det är si eller så för imorgon kan det vara annorlunda , det finns inget som inte flödar.
Därför kan man inte dömma man kan bara peka på hur saker är för tillfället.

Det som förslavar människor är perspektiv som tillåter vissa bestämma över andra.

Säg mig den som inte lever efter fantasier om du höll en stor sanning i dig skulle du inte göra som du gör.
Det du har upplevt bör du noga analysera och lära ifrån och när du så gör så tömm ditt sinne.

Jag säger fantasier för du har bedömmt saker utan att förstå dess natur.

Att drömma gör vi när vi lever igenom vardagen och tävlar mot varandra.
Att vara vakna är när vi drömmer.
Du borde insett vid detta fallet hur meditationen och drömmar håller ihop.
Jag tror du vet mer än du vet, du behöver bara släppa taget om vissa saker inom dig.

Må visdomen flöda broder.




Posted on: 2010/10/30 14:51
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 2 (3) 4 5 6 ... 10 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
23 user(s) are online (23 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 23

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS