vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 »

Anonym
Re: Religioner
Eliten vill ha en ateistisk värld.
Någon som har sett dokumentärserien The Arrivals?
Den fick mig att öppna upp några biblar...

Har läst Koranen och Bibeln, mycket mycket intressanta böcker.

Kollar man in Koranen så kan man läsa om Dajjal, tror att det betyder "falsk messias". Han ska visa sig då "kvinnor bär mäns kläder, människor bryr sig mer om materialistiska saker än varandra, krig och död på jorden".....och tjaa....man kan känna igenom honom, han har ett kännetecken: Dajjal är enögd.
Tada!

aah det står mycket intressant....läs läs läs!

dock så fortsätter jag att vara skeptisk inför organiserad religion....

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information

Min gissning är att vi håller på att hamna förbi detta med religioner, utan ser mer åt "what connects the dots"
Vad jag tror dessa "Illuminatis" inte gillar, är att vanliga människor börjar se förbi slöjan med vilka vi egentligen är...
Och då kan vi inte bli kontrollerade, en omöjlighet.

Bara som en sak...
Jag menar, det som kallas "mirakel", sker ju i alla religioner och kulturer. Så vad är den gemensamma nämnaren?

Posted on: 2010/8/5 23:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Varning: Bråkstake och Snick Snackare

See User information
Quote:

Min gissning är att vi håller på att hamna förbi detta med religioner, utan ser mer åt "what connects the dots"
Vad jag tror dessa "Illuminatis" inte gillar, är att vanliga människor börjar se förbi slöjan med vilka vi egentligen är...
Och då kan vi inte bli kontrollerade, en omöjlighet.

Bara som en sak...
Jag menar, det som kallas "mirakel", sker ju i alla religioner och kulturer. Så vad är den gemensamma nämnaren?

Kan du lista upp några personer som sett "förbi slöjan"... ta de första fem du vet om och kommer på.

Posted on: 2010/8/6 0:27
"Karl Kraus var övertygad om att varje litet fel, om än av ringa vikt och till synes begränsat, var ett uttryck för världens ondska. Han kunde se ett saknat komma som ett symptom på ett tillstånd i världen som kunde tillåta ett världskrig. Ett av hans...

See User information

Kör du en häxjakt på mina poster?

Om du läste skrej jag;

"vanliga människor börjar se förbi slöjan"

Det finns många som BÖRJAT och säkert en hel del bara på detta forum.

Oftast dom människor jag mött, har börjat se andra saker som lockar med nyfikenhet och ofta börjar det med 9/11, sedan 2012... Vad ville du egentligen ha sagt med posten, eller är du som sagt på häxjakt?

Posted on: 2010/8/6 0:33

See User information
Quote:

Kör du en häxjakt på mina poster?

Om du läste skrej jag;

"vanliga människor börjar se förbi slöjan"

Det finns många som BÖRJAT och säkert en hel del bara på detta forum.

Oftast dom människor jag mött, har börjat se andra saker som lockar med nyfikenhet och ofta börjar det med 9/11, sedan 2012... Vad ville du egentligen ha sagt med posten, eller är du som sagt på häxjakt?

Nu blir du ju busted hela tiden.

Nu driver du bort till att "nyfikenhet" och "andra saker" har något att göra med att inte vara beslöjad.

Erkänn nu, du är inom New Age och tror på "utveckling" och alla de andra krokarna som "det evil" lanserar brett därute för fd humans.

Posted on: 2010/8/6 0:40
"Karl Kraus var övertygad om att varje litet fel, om än av ringa vikt och till synes begränsat, var ett uttryck för världens ondska. Han kunde se ett saknat komma som ett symptom på ett tillstånd i världen som kunde tillåta ett världskrig. Ett av hans...

See User information
Alltid lika skoj....

Posted on: 2010/8/6 0:51
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information

"Nu blir du ju busted hela tiden."

Busted!? Var? Möjligtvis från en utgångspunkt, din.

"Nu driver du bort till att "nyfikenhet" och "andra saker" har något att göra med att inte vara beslöjad."

För det första, tror jag inte vi menar samma saker, med dessa benämningar. Vi verkar inte ha samma ramverk på saker. Vad menar du med beslöjning?

"Erkänn nu, du är inom New Age och tror på "utveckling" och alla de andra krokarna som "det evil" lanserar brett därute för fd humans."

Klart som tusan jag tror på utveckling... Jag skulle nog vara dum om jag inte gjorde det, men det är min ståndpunkt. Utöver det, har jag inte en susning om vad du har för uppfattning eller vad du försöker poängtera med din post... Möjligen enbart för ytterligare ett påhopp, kort sagt häxjakt... Vad sger du om att försöka hålla dig till topic och ämne, inte person? En mogen diskusion är att man pratar om ämnet, inte hålla på med pajkastningar på person..

Posted on: 2010/8/6 0:52

See User information
gatlopp. Anser du att man New Age bara för man tror på utveckling och evolution eller?

Momus: Snöade in mig i bibeln ett tag förut, och fann en massa intressant i evangelium och uppenbarelseboken.

Som jag ser det är vi i "the end times" just nu. Tecken på det är att ett krig mellan Iran, Israel och USA kan starta när som helst. Och många säger att det kan vara starten på 3:e världskriget. Och bibeln säger just att den sista striden ska ta plats i Harmageddon som ligger i Jerusalem. Och att antalet stridande skulle vara 200 000 000 osv. Mer än halva jordens befolkning ska dö av svält, krig och av vilddjuren(stormakterna).

Står att efter den här förödelsen kommer våra begär efter materealla ting va borta. Vilket inte verkar helt omöjlig, vi börjar ju redan nu insé att det är något fel med att samla på sig massa onödiga prylar, flera bilar osv.

Posted on: 2010/8/6 1:17

See User information
Quote:

tompatomp skrev:
gatlopp. Anser du att man New Age bara för man tror på utveckling och evolution eller?

New Agare är väl inom det där med kommu... utvecklingstänk och den baletten, alltid.

180 grader fel.

Jag har sagt tillräckligt.

Såsom när jag beredvilligt teraperade som DrKlot...

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=25485#forumpost25485

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=27339#forumpost27339

eller vad säger du iwarrior...

/novax

Posted on: 2010/8/6 1:29

See User information
Jag har uppfattat det som följande, New Age = Spirituell/Andlig = Självkännedom.

Självkännedom = Livsviktigt

Vanlig västerländs sjukdom, jag vet inte riktigt vad jag vill, jag vet inte riktigt vem jag är, jag har svårt att välja etc etc...

A new age, en ny tid, med människor i samhället med självinsikt, grejt... ( Ej dömmande )

Håller med om dom fysiska sakerna. Antingen jobbar man för att få råd med saker som utgör ens personlighet, eller också så tar man det lugnt och utväcklar sig själv, som i sin tur har effekt på omgivningen.

Förvisso så håller jag med om att en del skall avväcklas eller göras enklare, men det är också utveckling.

New Age är många rädda för,, förstår dock inte varför, alla "new agare" är väldigt sympatiska, snälla och trogna naturen.

Posted on: 2010/8/6 1:30
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Vad jag säger, jag säger så här, tiden vi är inne i utvecklar oss snabbt. Jag har följt med utvecklingen så gott jag kan. Den jag är, är den jag är nu, du är tydligen dina inlägg du gjorde för flera år sedan. Jag lever nu och inte då!

Vad säger du då? Jag påstår att kärlek inte handlar om att slänga rosor omkring sig, inte heller ligger det i att säga snälla ord, istället acceptera alla andra som dom är, sen också ta den plats för den man är själv, älska sig själv lika mycket.

Det kommer dock en nivå efter det som handlar om att visa lite mer ömsesidig respekt, man bjuder alltså på kraft som kan liknas med "förälskelse energier", men det handlar ändå om acceptans i slutändan.

Det går ganska enkelt att få någon annan att känna sin/din sk "Love vibration", men då måste man bokstavligt talat bjuda på sig själv och visa vad man tycker, dock inte med ord, utan med känslor.

Känna och må bra så att andra känner det också. De e ganska coolt. ( Det är därför vi säger, fick dåliga vibbar av den o den, eller tvärtom, va glad jag blev att få träffa denne osv )

Människan genererar väldigt mycket energi, vi kan bestämma i vilken frekvens den vibrerar i. Antingen går vi runt o dömmer och är arga, eller också så slappnar vi av o njuter lite. Känslan som man blir arg av använder man (vänder på) för at göra saker bättre.

Det är också enligt mig en ganska tydlig grej, att när man ältar och ältar något till andra, så är det ofta en själv som skall ha in det.

Må gott Novax :)

Posted on: 2010/8/6 1:32

See User information
Quote:

iwarrior skrev:
Jag har uppfattat det som följande, New Age = Spirituell/Andlig = Självkännedom.

Självkännedom = Livsviktigt

Vanlig västerländs sjukdom, jag vet inte riktigt vad jag vill, jag vet inte riktigt vem jag är, jag har svårt att välja etc etc...

A new age, en ny tid, med människor i samhället med självinsikt, grejt... ( Ej dömmande )

Håller med om dom fysiska sakerna. Antingen jobbar man för att få råd med saker som utgör ens personlighet, eller också så tar man det lugnt och utväcklar sig själv, som i sin tur har effekt på omgivningen.

Förvisso så håller jag med om att en del skall avväcklas eller göras enklare, men det är också utveckling.

New Age är många rädda för,, förstår dock inte varför, alla "new agare" är väldigt sympatiska, snälla och trogna naturen.

Men alltså ..., vad hjälper det att vara "trogna naturen" om man lämnar sin egen natur ryggen och hoppar in in aliens new age?

Det finns inget att "utveckla"... utan att avveckla, tömma ryggsäcken och lyfta.

Posted on: 2010/8/6 1:33

See User information
Avväckling är också utveckling, skrev det också.... Slå upp ordet utveckla, det betyder att förfina, förbättra etc. har inget at göra med att det skall bli mer komplext.

Trogen naturen är man för att det är den som är grunden till allt liv, man respekterar det som lever i ens omgivning, respekt. Det är inte bara människor här på jorden, vi är bara en av miljoner arter, dom har ALL RÄTT att få leva lika bekvämt som vi.

Vi anser att vi är mest intelligenta, men är dom enda som förstör.

Va e din natur, att inte respektera naturen?

Posted on: 2010/8/6 1:55

Anonym
DMT

Anonym
Jag rekommenderar (ordinerar) Gatlopp sykadelika peace

See User information

Vatikanen verkar ta till alla knep dom kommer på...

Posted on: 2010/10/19 20:13

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

See User information
Exempelvis att säga att solen är vad som menas/dyrkas när det handlar om Kristus är newage eller nära relaterat, ett slags desinfo.

Eller att mena att yttre molekyler ska "utveckla/frigöra" det inre, när allt bara egentligen bara handlar om det inre, att kasta av sig alla yttre invanda koncept, koppel, bindande och beroendeframkallande element man tyngt ned sig med och förväxlat med vad som är sant och naturligt (enligt buddhanatur).

Ö.h.t. en gigantisk del (om inte alltihop) av vad som är newage, vidare hippierörelsen och dess telningar gröna vågen, röda vågen, astronautgudateorier, gaiatänkande, etc.
Samt att evolution skulle ha med att förvandlas till en annan art, mutera, utvecklas och annat inom darwinism och avgrundsfilosofi vilket bara är sofistikerade medel för att förvirra människan och avleda henne från det som hon verkligen ska assimilera sig till (evolutionen i verklig mening man bör följa via sin egen ansträngning): Buddhanatur.

Bara genom att iaktta och i hjärtat motta vad som är moralens, andlighetens och även den mänskliga naturens innersta essens; Buddha-Fa kan man förstå vad heliga skrifter egentligen talar om.
Om de är heliga d.v.s. och inte ännu en tentakel utsträckt från dagens huvudagenda.

Ni verkar förstå att Bibeln innehåller något mycket viktigt.
Hur får ni detta att gå ihop med att människan utvecklats från lägre djurarter eller om ni tror att hon frambragts av utomjordingar?
Om ni stödjer darwinismen, hur går det ihop med Bibeln som förklarar människan som Skapelsens krona?
Kortare; Människor har religion och söker det gudomliga, gör djur det?
Skulle det gudomliga sökandet ha vuxit fram evolutionärt från djur till människa?

Posted on: 2010/10/20 6:29
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information

Ang religioner...

Posted on: 2010/12/6 16:22

FRI

Bättring för alla!

See User information
Såg en bra dokumentär: "Secret rulers of the world" - och där säger dom att Jesus var son till Ceopatra och Ceasar, och att han egentligen hette "Isus".

Vad tänker ni om det? Sjäv tycker jag det finns så fruktansvärt många olika teorier om allting att man inte vet vad man ska tro.

En debatt som jag då tycker är ruskigt intressant är Religion vs New age. Hade sanningen varit glasklar hade det eller aldrig funnits en diskussion, för då hade alla redan varit upplysta

Posted on: 2010/12/6 19:22

See User information
Fantasierna om blodsband som går i arv i generationer är rent nonsens.

Anden och dom karmiska lagarna bryr sig inte om sånt.
Det är bara ett synsätt som syftar till att styra över andra.

Glorian över huvudet är den heliga anden och kronan som innehas av dem med andehjärtat men kunskapen har fråntagits från folket för att den ska kunna berövas människan i syfte att fänglsa dem i deras okunskap.

Så boskap förblir boskap .

Dom vet själva att trampar man på en helig man förbannar man sig själv.

Men vad dom inte förstår är att allt är ett så det spelar mindre betydelse eftersom allt har ett pris en tid en mening och en plats och en natur.

Den som dömmer sin nästa dömmer sig själv.

Posted on: 2010/12/6 19:52
Resized Image

Anonym
Att förklara för en New Age:are att rörelsen skapades av satanister
är precis lika omöjligt som att förklara för en miljökämpe att greenpeace startades av rockafeller/rothschild :(

See User information
Quote:

maskarlasse skrev:
Såg en bra dokumentär: "Secret rulers of the world" - och där säger dom att Jesus var son till Ceopatra och Ceasar, och att han egentligen hette "Isus".

Vad tänker ni om det? Sjäv tycker jag det finns så fruktansvärt många olika teorier om allting att man inte vet vad man ska tro.

En debatt som jag då tycker är ruskigt intressant är Religion vs New age. Hade sanningen varit glasklar hade det eller aldrig funni
ts en diskussion, för då hade alla redan varit upplysta

Den värsta versionen om Jesus ursprung jag har hört säger att Maria och Elisabeth (Johannes Döparens mor) var systrar eller kusiner (jag minns inte vilket). Men att Josef inte var biologisk fader till Jesus är väl allmänt känt. Mindre känt är att det på den tiden fanns en mycket vacker och charmerande italienare i den romerska garnisonen som var hjärtekrossaren nummer ett i dåtidens Judeen.

Han hette Panthera och skall vara Jesus biologiske fader.

Detta påverkar inte min bild av Jesus ett dugg negativt, vill jag tillägga, snarare tvärtom!

Posted on: 2010/12/7 22:46
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information

Det ligger en del värt att grotta sig i, gällande "Kyrkor".

Inte bara "Rat line" och pedofiler... Systematiskt och kallblodig verksamhet, under slöjan av "godhet".

Posted on: 2011/10/31 11:36

FRI

Bättring för alla!

See User information
Nattvarden är det inte vampyrvarden?

Förstår syftet men äta kött och dricka blod mmmm låter verkligen insiktsfullt.

Posted on: 2011/10/31 17:45
Resized Image

« 1 (2) 3 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper