vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Månförmörkelsen 21/12
#1


See User information
"In that day the moon shall be as blood..."
Resized Image


...Vad tror ni? Det är 632 år sedan en månförmörkelse infaller på midvintersolståndet, dessutom på en fullmåne. Ganska speciellt. Om man inte är intresserad av astrologi osv, så vet vi sedan tidigare att den sk. eliten är det. Närmast nummer-fetishister är dom ju.

Resized Image


Som grädde på moset läste jag det här "intressanta" (hmmm), om att det är detta midvintersolstånd som är "it" inte 2012.

(newagefilter på):

"SATTYUG MIGHT BEGIN ON DECEMBER 21, 2010, NOT 2012
From Jyotishi Sam Geppi

Here’s why:Signs divide the sky into 12 parts.
Nakshatras divide the sky into 27 parts for more accurate predictions.

[ Maharishi said the Mayan calendar end-date is “a little bit off”. Also, the Vedic literature predicts the Samavartaka Fire on a different date from the Mayan calendar end-date. There are some apparent miscalculations in the West regarding the Mayan calendar because it was adjusted backwards from the Gregorian calendar. ---Gerard ]

Mula and Ardra are the two worst Nakshatras. [ 9/11, Katrina, and the Asian Tsunami occurred on the day the Moon touched Ardra. ] The Moon and Sun will be in these Nakshatras at the same time on December 21, 2010 and will cause an eclipse.

On December 21, 2010, we are going to have an eclipse on the Winter Solstice in the two most cataclysmic Nakshatras while aligned with the galactic center. This is more eventful astronomically and astrologically than anything that is happening on December 21, 2012.

The Moon is going to be in Mrigashira Nakshatra and then move into Ardra Nakshatra at about 5 degrees Gemini and Sagittarius. The Sun, Mercury, Sun, Rahu and Pluto will be in Mula Nakshatra in Sagittarius. This creates the eclipse. This Sun-Moon axis is adjacent to the galactic plane. The Earth, Sun, and Moon are all aligned with the galactic center on December 21, 2010.

A galactic alignment is the same reason the Mayan calendar is approaching its ending now. December 21 is the Solstice date, the first day of Winter. It’s when the Sun appears to change direction in the sky. The Sun appears to be changing direction in the sky on that day. It appears to be darker and darker with less and less light in the northern hemisphere. The Winter Solstice is when the Sun changes direction in the sky. This December this will occur just hours after the eclipse. The reason this eclipse is so powerful is because we have so many of these things happening at the same time, especially the two Nakshatras that uproot and create cataclysm.

The reason this was so important to the Mayans is that this happens only once every 25,600 years (five periods of 5,125-year cycles), where we have the Sun changing direction on the Solstice at the same time it is going through the galactic plane. This is why the Mayan calendar ends at this time. The center of the galaxy was always very significant to all ancient cultures as the source of life, as spiritual power. It was called Hunabku by the Mayans and it is called Vishnu Nabhi (navel) by the ancient Vedic Seers. The Vedic myth states that Brahma came from the navel of Lord Vishnu, which which actually represents the galactic plane phenomenon. So not only is December 21, 2010 the day the Sun changes direction in the sky, but we are having an eclipse on that day, which is amazing because the Sun, Moon, and Earth are all lining up at the same point, which is what an eclipse is. The reason it’s so powerful is that the Sun is Paramatman, or the Self, and the Moon, the Jivanatman, the mind, the manas, the emotional, individual part of consciousness, Pure Consciousness, comes through the Moon. The physical body comes from the physical elements of the earth. So the body, mind, and soul line up in the same trajectory. That only happens a few hours per year.

The Winter Solstice doesn’t happen on “that day”, it happens in an instant. It’s like flipping a switch. This moment of the switching of the Sun on the Winter Solstice and this moment of the the eclipse are happening at almost exactly at the same time. This event is much more significant than December 21, 2012. The Mayan calendar end date is calculated according to the reverse engineering of the Gregorian calendar. December 21, 2010 is much more significant than December 21, 2012 because there is no eclipse on December 21, 2012.

When the Moon went from Mrigashira to Ardra, we had the 9/11 attack, hurricane Katrina, and the Tsunami in Asia The terrorists got into airplanes and flew them into buildings when the Moon was in Mrigashira in Gemini (not Taurus), and then the buildings collapsed and everyone died when the Moon went into Ardra a few minutes later.

Hurricane Katrina, there was a big storm in the Gulf of Mexico when the Moon was in Mrigashira. But then the Moon went into Ardra and the dikes flooded and everyone died.

With the Tsunami, there was an earthquake in the ocean when the Moon was in Mrigashira, then when the Moon went into Ardra a Tsunami ensued and it started killing so many people. Ardra literally means “flood”.
Ardra means “teardrop”, not just water that floods the land, or debris that hits the earth from falling buildings, but a flood of emotion, love, passion, and Truth.

By the time the Solstice has shifted, the Moon will have gone into Ardra on that day, the Sun will have changed direction, the Sun will be shifted. This nakshatra is ruled by Rudra who was the early incarnation of Lord Shiva, and Rudra was the form of Shiva that destroyed and killed and restored righteousness. It’s also the early form of Shiva who cried and cried and cried when his wife immolated herself on the dakshas because righteousness wasn’t upheld. So then Rudra sought revenge. So it’s also this “flood” of emotion. People who have a lot of planets in Ardra actually tend to cry a lot. It brings a lot of tears, but it’s good because it is very passionate and very much about righteousness and restoring truth. There is so much going on at this coming date. It is a huge eclipse. This is a very transformative time right now.

The Mayan calendar says 2012 because they counted backwards and said “this is when it’s supposed to begin.

In an eclipse you have the alignment of body, mind,and soul -- Earth, Moon, and Sun. So this alignment has a big potential for spiritual transformation, but also for chaos. We now have all these planets in Mula, which is “to uproot”, to uproot difficulty or darkness. It is ruled by Nirriti which literally means “calamity” and it is the one deity they were very afraid of. They said, “I don’t want this one around. We ask Thee, Indra, to protect us from Nirriti.” Mula is really the galactic core, that source of power, and the root source of our power. Mula is the root, or a bunch of roots tied together. And there are these root issues right now in law, Sagittarius, where herbs will be outlawed in Europe and we are debating that law in our own country, and with many other issues with farming and genetically modified food.

The last time the Sun went through the galactic plane as it was changing direction was 25,600 years ago. This is a very unique phenomenon we are living through right now. The Mayans say the five cycles (25,600 years) culminates on December 21, 2012. But nothing on December 21, 2012 is going to be as significant as this. On December 21, 2010 we are having an eclipse! So not only is the Sun going through the galactic plane as it changes directions, but within hours of that, we are having an eclipse with both luminaries and Earth on the galactic plane as the Sun is within hours of changing direction. Nothing like that is happening on December 21, 2012. For the last thirty years the Sun has been in this transitional period when it changes direction and is passing through the galactic plane.

5,125-year cycles

Five of these cycles equals 25,600 years when the Mayan calendar predicts the big change. "

Posted on: 2010/12/20 1:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Månförmörkelsen 21/12
#2


See User information
Otrolig upplevelse. Jag både älskar och hatar att leva i denna tid. när på dygnet ungefär kan man förvänta sig förmörkelsen?

Posted on: 2010/12/20 4:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Månförmörkelsen 21/12
#3


See User information
mitt i natten/tidig morgon tror jag, vill minnas att ordet "moonset" flashade förbi i någon text.

Posted on: 2010/12/20 9:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Månförmörkelsen 21/12
#4
Luk. 21:25-27: ” Tecken skall visa sig i solen och månen och stjärnorna, och på jorden skall hedningarna gripas av ångest och rådlöshet vid havets och vågornas dån. Människor skall förgås av skräck i väntan på vad som skall komma över världen, ty himlens makter skall skakas. Då skall man få se Människosonen komma på ett moln med makt och stor härlighet.” Och i vers 28 står det: ”När allt detta börjar, så räta på er och lyft era huvuden, ty er befrielse närmar sig.”

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Månförmörkelsen 21/12
#5
Ja, om det inte händer saker i världen under det kommande dygnet som våra okära frimurarvänner orkastrerat, så börjar jag snart tvivla på hela skiten.

Vintersolstånd, månförmörkelse, fullmåne, 20101221.

Bättre än så kan det knappast bli ur en psykopatisk orms ögon ;D

Sov gott inatt...imorgon vaknar vi kanske upp till en ny verklighet

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Månförmörkelsen 21/12
#6

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Månförmörkelsen 21/12
#7


See User information
Det kan ju bara bli månförmörkelse när det är fullmåne.

Posted on: 2010/12/20 22:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Månförmörkelsen 21/12
#8


See User information
Verka vara jävligt full måne nu i kväll..

Dessutom så tror jag det kommer att smälla antingen i Sverige eller inom EU nu under December.. Ett självmord på offentlig plats tror jag inte räcker för att kunna föra in dom tyranniska lagar som skall introduceras..

Reinfeldt: "Ett hot mot vår öppenhet"
http://sverigesradio.se/sida/artikel. ... gramid=83&artikel=4250460

" – Öppenhet, frihet och mångfald. Så ser Sverige ut för mig, sa statsministern.

– Det öppna samhället gör att vi kan fatta egna beslut om vägval i livet, om vår partner och var vi vill bo. Vi har friheten att röra oss fritt.

Men enligt statsministern finns det hot mot dessa friheter och han fortsatte att tala om vad som händer när en självmordsbombare kliver i det svenska samhället."

Posted on: 2010/12/20 23:17
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Månförmörkelsen 21/12
#9


See User information
Jag kan noll om numerologi och liknande så skulle verkligen uppskatta om någon ville ge en snabb genomgång varför 20101221 är en viktig kombination. Vintersolstånd och månförmörkelse kan jag förstås förstå är viktiga men inte heller där är jag helt på det klara med dess fulla betydelse.
Hjälp en oupplyst broder!

Posted on: 2010/12/20 23:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Månförmörkelsen 21/12
#10


See User information
Quote:

zpz2 skrev:
Det kan ju bara bli månförmörkelse när det är fullmåne.

Varför då?

Posted on: 2010/12/20 23:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Månförmörkelsen 21/12
#11


See User information
Fullmåne inträffar när sol och måne är i opposition på himlavalvet. Och om jorden dessutom befinner sig mitt imellan blir det månförmörkelse. Eller hur?

Exakt tidpunkt för månförmörkelsen är kl 9.13 svensk tid.

Det jag kan säga om 20101221 numerologiskt är att; siffran 1 representerar sol, man och 2 måne, kvinna och ev 0 är gud el det gudomliga.
Lägger du ihop siffrorna får du siffran 9 som vibrerar till planeten mars. Mars symboliserar aggressiv handling, inträngande, mod och konflikt. Kanske det tredje världskriget inleds nu. Ev under en 2-års period fram till 20121221. Vem vet?

Posted on: 2010/12/21 2:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Månförmörkelsen 21/12
#12


See User information
Man kan väl fastna i för mycket NEGO grejer.

Denna är snarare NWO agendan än den där maya kalandern.

Astrologen är en nykomling, har studerat sen 2001.

Hur som, kan vi inte hitta på en annan datum, som 2112?

Jag tycker den är bra, Det redan finns en video!:

http://www.youtube.com/watch?v=SGB5UjzmHLA&feature=related

Profeterna talar ut här:

http://www.youtube.com/watch?v=QDjx6aM-7VM

De har varit verksamma sen 60 talets och började utala sig om 2112 sen 1976.


En av profeterna tala ut SPECIFIK om vad 2112 är:
http://www.youtube.com/watch?v=P4mZV-YfrOQ&feature=related

Posted on: 2010/12/21 13:03
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Månförmörkelsen 21/12
#13


See User information

2112 kommer vi se på oss idag som vi var på stenåldern... Förvirrade apor(på MAXI-steroider) som leddes via en fyrkant i hörnet... Kommer ses tillbaka på med skräck och berätta spökhistorier för barnen om våran tid...

Posted on: 2010/12/21 13:17

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Månförmörkelsen 21/12
#14


See User information
Chriss: Sedan tror ju en hel del att jorden ska gå under eller att ett nytt syndafall inträffar 2012-12-21, eftersom Mayakalendern "slutar" då. Den slutar inte ens då, utan fortsätter som vanligt i en ny era.
Det är såna här saker som gör att sanningsrörelsen aldrig kommer att tas på allvar. Vi måste göra oss av med det löjeväckande. Vara försiktig med vissa delar och bara ta upp dem efter ett tag också.
Det går inte att ösa på sanningen i sin helhet, för det blir för mycket. Frimurarna kör enligt detta koncept och det kanske vi också borde göra.

Kunskap är inte makt, utan det är hur du är som person som avgör om du får makt eller inte. Se hur de med makt ofta är helt okunniga i vissa frågor. Det som ger makt är din förmåga att korrumpera dig. Kunskap ger heller inte frihet, det kan man lätt se hur många av oss blivit begränsade och de försöker kasta ett löjes skimmer över oss. Man kan tom säga att kunskap ibland kan vara en last. Vem avgör om kunskapen är sanning?

Intressant det där att tredje världskriget skulle utlösas av en månförmörkelse. Denna barbariska framkallan av våra krig gjordes för länge sedan och dagens krigsherrar väljer krigsstarter efter när det passar dom och inte efter astrologi.

zpz2 har också fel. Det kan visst bli månförmörkelse i andra faser än fullmåne, men det blir inte ett lika storslaget skådespel.

Posted on: 2010/12/21 14:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Månförmörkelsen 21/12
#15


See User information
Chriss skriver:

Jag kan noll om numerologi och liknande så skulle verkligen uppskatta om någon ville ge en snabb genomgång varför 20101221 är en viktig kombination. Vintersolstånd och månförmörkelse kan jag förstås förstå är viktiga men inte heller där är jag helt på det klara med dess fulla betydelse.
Hjälp en oupplyst broder!


Till Bill DeBerg:

Herregud, jag hjälpte honom med en fråga.
"Astrologen" har studerat dessa ämnen sedan 1983 ))) Så hitta inte på en massa strunt

Hjälp, jag kanske tillhör eliten. Eller så är Vaken bara förbehållet broderskap. Ni ogillar makt och elit, men utövar densamma här på detta forum. Fram för brödraskapet Vaken. Yeh!

fractalsoul skriver:

Sedan tror ju en hel del att jorden ska gå under eller att ett nytt syndafall inträffar 2012-12-21, eftersom Mayakalendern "slutar" då. Den slutar inte ens då, utan fortsätter som vanligt i en ny era.

Det håller jag med om. Klart att det inte tar slut. En ny fas börjar utan krig och elände..

Posted on: 2010/12/21 15:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Månförmörkelsen 21/12
#16


See User information
Ok, tack!
Oavsett vad jag tycker eller tror om astrologi eller numerologi (utan att veta något) betyder inte att det är oviktigt då andra människor faktiskt går in stenhårt för det. I vanliga fall bryr jag mig inte men om personer i maktposition låter sig styras kan det vara värre. Skapa händelser för att bevisa betydelsen av ett viss datum eller månförmörkelse eller vad som helst.

Fractalsoul har dock en poäng i att vissa ämnen lätt gör att "allmänheten" avfärdar allt den sk sanningsrörelsen diskuterar och gör det svårare att nå ut till. Klumpar ihop allting som fånerier och finner stöd för det påståendet i dom mest tveksamma teorierna.
Men mycket som kan av andra anses som vrickat är samtidigt ibland väldigt intressant och måste gå att diskutera, kanske inte bara presenteras som sanningar.
Har inte följt det här forumet allt för länge så vet inte riktigt om det sett ut så här eller inte men sett artiklar och sidor där jag fått viss förståelse för dom som fnyser åt hela köret och sen knappast är mottagliga för ytterligare, mer nyanserad information.

Posted on: 2010/12/21 17:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Månförmörkelsen 21/12
#17


See User information
Quote:

fractalsoul skrev:
zpz2 har också fel. Det kan visst bli månförmörkelse i andra faser än fullmåne, men det blir inte ett lika storslaget skådespel.

Jasså, hur menar du nu, när hände det senast?

Om jordens skugga förmörkar månen så ligger solen, jorden och månen längs en rak linje, och det är därmed fullmåne. Det är fullmåne eftersom att vi då ser månen från samma vinkel som solen belyser den från, dvs hela den sida av månen som är vänd mot jorden är upplyst (förutom just då månen ligger i jordens skugga då).

Posted on: 2010/12/22 0:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Månförmörkelsen 21/12
#18


See User information
Det kan bli solförmörkelse när det är halvsol- sådesså!!

Posted on: 2010/12/22 0:31
Resized ImageChip HappensResized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Månförmörkelsen 21/12
#19


See User information
Låt oss vänta in Jordförmörkelse, för det verkar vara hjärnförmörkelse i denna tråd.

Posted on: 2010/12/22 0:37
Resized ImageChip HappensResized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Månförmörkelsen 21/12
#20


See User information
fractalsoul:
Jag skrev: Kanske det tredje världskriget inleds nu. Ev under en 2-års period fram till 20121221. Vem vet?
Alltså ett antagande, inte ett påstående. Och inte menat att det skulle smälla med en gång.
Hänvisar till Nostradamus

Karsten:
Ja, hjärnförmörkelsen står ju tydligen du för.

Posted on: 2010/12/22 0:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Månförmörkelsen 21/12
#21


See User information
Quote:

Karsten skrev:
Det kan bli solförmörkelse när det är halvsol- sådesså!!


Halvsol... ?
Det har jag aldrig upplevt, hoppas jag slipper!

Såtillvida det inte är så att fractalsoul & Karsten VS zpz2 & thyra menar två helt olika saker.

Nämligen, kanske, att:
zpz2 & thyra talar om en total månförmörkelse, vilket ger dem rätt. Medans...

...fractalsoul & Karsten talar om en Partiell eller penumbral månförmörkelse, vilket i i sådana fall ger dem rätt(förutom Karstens halvsolsgrej).


Fullständig månförmörkelse kan enbart ske då fullmåne råder!

:Hej

Posted on: 2010/12/22 2:00

Edited by hej on 2010/12/22 2:21:13
Edited by hej on 2010/12/22 2:39:21
Edited by hej on 2010/12/22 2:43:24
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Månförmörkelsen 21/12
#22


See User information
Hej: zpz2 sa inte han menade en fullständig månförmörkelse, utan han sa bara månförmörkelse.

thyra: Ingen av Nostradamus profetior har någonsin kunnat förutspå någonting, utan det är först efteråt man pusslat ihop saker som skett med hans profetior. Folk trodde tredje världskriget skulle bryta ut 1996 efter en tolkning av hans profetior.

Posted on: 2010/12/22 12:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Månförmörkelsen 21/12
#23


See User information
Quote:

fractalsoul skrev:
Hej: zpz2 sa inte han menade en fullständig månförmörkelse, utan han sa bara månförmörkelse.

thyra: Ingen av Nostradamus profetior har någonsin kunnat förutspå någonting, utan det är först efteråt man pusslat ihop saker som skett med hans profetior. Folk trodde tredje världskriget skulle bryta ut 1996 efter en tolkning av hans profetior.


Nostradamus har exakt angett en sak - och bara en sak... vad gäller tidsangivelse. Återkommer...

EDIT:

Prophecies have profound meanings to all human societies. A fulfilled prophecy proves its authenticity. In addition, prophecies guide mankind to an acceptance that the future of mankind has its regularity and cannot be altered by will. One’s attitude and response toward a fulfilled prophecy or a prophecy in the progress of fulfillment, as well as one’s subsequent efforts in exploring a better future, is a subject that one must face with much deliberation.

The most poignant poem of Nostradamus was the one regarding the “King of Terror” in July 1999:

(Century X, Quatrain 72)

In the year 1999, seventh month,
From the sky will come a great King of Terror,
In order to bring back to life the great king of Angolmois,
Before and after Mars reigns in the name of bringing people happiness.


This poem is poignant because it is the only one with an explicit date. Similar to many other prophecies, with many implications and legends, Nostradamus’ prophecies were very difficult to read. In addition, he intentionally disrupted the chronological order of his poems. However, this poem states a clear time, leading one to believe that four hundred years ago this stanza carried much importance to Nostradamus. Another reason that this poem was so important was that it involved the so-called “millennium end catastrophe”.

http://www.abovetopsecret.com/forum/thread14685/pg1

------------


The Arrival of King Angolmois
http://www.pureinsight.org/node/1084

The Coming of an Easterner Is Prophesied in Centuries
http://www.pureinsight.org/node/2865




Posted on: 2010/12/22 12:25

Edited by kalinka on 2010/12/22 12:59:58
Edited by kalinka on 2010/12/22 13:01:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Månförmörkelsen 21/12
#24


See User information
Quote:

hej skrev:

Såtillvida det inte är så att fractalsoul & Karsten VS zpz2 & thyra menar två helt olika saker.

Nämligen, kanske, att:
zpz2 & thyra talar om en total månförmörkelse, vilket ger dem rätt. Medans...

...fractalsoul & Karsten talar om en Partiell eller penumbral månförmörkelse, vilket i i sådana fall ger dem rätt(förutom Karstens halvsolsgrej).


Fullständig månförmörkelse kan enbart ske då fullmåne råder!

:Hej

Det spelar ingen roll om det ären total eller partiell förmörkelse, det måste fortfarande vara fullmåne, eftersom månen ligger i jordens skugga, vilket innebär att solen, jorden och månen ligger på en linje, dvs månen vänder samma sida mot jorden och solen, så den sida vi ser från jorden är upplyst av solen.

Posted on: 2010/12/22 20:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
22 user(s) are online (22 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 22

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS