vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Ritningar för fri energi
#1


See User information
Hitta denna sidan precis http://tinyurl.com/5wh7yq8

Har någon hört/sett något mer om detta?

Vill minnas att ja läst nått liknande för nått år sedan..


Posted on: 2011/1/14 19:34
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ritningar för fri energi
#2
Märkligt att uppfinnaren är från Qeensland där det råder översvämmningar nu, very convenient!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ritningar för fri energi
#3


See User information
Fult att posta en affiliate-länk! Det är ju lika fult som spam!

Sidan han försöker visa är http://www.magniwork.com (Med hans affiliate niklas87 borttagen)

Posted on: 2011/1/14 19:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ritningar för fri energi
#4


See User information
Tack Mr. Threepwood!
Mycket fult.

Men till saken, någon som tittat på dessa ritningar och vet om det är något att ha eller har länk till ritningar på annan generator? (Som faktiskt fungerar då alltså..)

Posted on: 2011/1/14 22:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ritningar för fri energi
#5


See User information
Hittade länken genom twitter, hade inte en aning att det va nån affiliate.

Men ja tycker iden helt klart måste funka, iaf teoretiskt..

Antar att det bygger på en roterande magnet och elektromageter som växlar pol för att dra rotorn till sig och sen trycka den ifrån sig, i rätt sekvens för att få den att surra.


Posted on: 2011/1/15 0:58
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ritningar för fri energi
#6


See User information
De RIKTIGT insatta i ämnet säger:

http://peswiki.com/index.php/Directory:Magniwork

Det är dem som följer, dokumenterar och testbygger alla idéer efterhand de dyker upp...

Posted on: 2011/1/15 1:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ritningar för fri energi
#7


See User information
Mini: Var det därför du maskerade den med en tinyurl adress? Be om ursäkt istället för att vara ännu mer ful och ljuga om det. Jag sätter en årslön på att du heter Niklas och är född 1987 som affiliaten sa.

Posted on: 2011/1/15 10:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ritningar för fri energi
#8


See User information
Magniwork är scammers.... jag har sagt det förut och jag säger det igen kolla på http://www.overunity.com ist för att diskutera här, ämnet är för stort.

+ att det finns massa foliehattar där med. :)

Posted on: 2011/1/15 10:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ritningar för fri energi
#9


See User information
Quote:

Guybrush skrev:
Mini: Var det därför du maskerade den med en tinyurl adress? Be om ursäkt istället för att vara ännu mer ful och ljuga om det. Jag sätter en årslön på att du heter Niklas och är född 1987 som affiliaten sa.


Varför skulle ja göra det? Hittade länken genom twitter och tycker innehållet är intressant, därför postar jag den här.

Jag heter Niklas, men vet att det är ett ganska vanligt namn och tängte aldrig på att länken va ihopklämd.

Men nu finns ju direkt länken i tråden så kan tabort länken jag postade.

Posted on: 2011/1/15 14:07
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ritningar för fri energi
#10


See User information
Quote:

Mini skrev:
Hittade länken genom twitter, hade inte en aning att det va nån affiliate.

Men ja tycker iden helt klart måste funka, iaf teoretiskt..

Antar att det bygger på en roterande magnet och elektromageter som växlar pol för att dra rotorn till sig och sen trycka den ifrån sig, i rätt sekvens för att få den att surra.


Jaha, men du får inte ut mer energi än du trycker in eftersom elektromagnetismen konserverar energin, den kan aldrig skapa någon ny. (Och via friktionen försvinner lite energi till värme.)

Du kan gärna koppla ihop en generator med en motor så att generatorn levererar ström till motorn som sedan driver generatorn och hoppas få ut energi på det sättet.

Posted on: 2011/1/15 16:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ritningar för fri energi
#11


See User information
Energi försvinner aldrig den är alltid konstant den omvandlas bara till olika former.

Finns många metoder till fri energi uppfinningar.

Mestadels en prioriteringsfråga.


Posted on: 2011/1/15 17:27
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ritningar för fri energi
#12


See User information
Haha, den otroligt skeva vokabulär som finns i detta ämne roar mig otroligt...

Det är okej att, som kritiker, använda formuleringar där energi "försvinner", men inte där det "kommer till".

Värme och vågor/rörelse i omgivningen anses inte kunna koncentreras i en punkt och tappas som "fri energi"... fastän det är detta koncept alla generatorer bygger på...

Jag tror fortfarande att forskningen skulle gå fortare i ämnet om alla parter enades om ett gemensamt språk och synsätt...

Posted on: 2011/1/15 18:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ritningar för fri energi
#13


See User information
Varför använder man inte Honda´s vätemotor där biprodukten är vatten och låter den driva ens egna hus ? Enda problemet är att det inte finns så många vätestationer här *ler*.

Posted on: 2011/1/15 18:30
Resized Image




 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ritningar för fri energi
#14


See User information
Quote:

zpz2 skrev:
Jaha, men du får inte ut mer energi än du trycker in eftersom elektromagnetismen konserverar energin, den kan aldrig skapa någon ny. (Och via friktionen försvinner lite energi till värme.)

Du kan gärna koppla ihop en generator med en motor så att generatorn levererar ström till motorn som sedan driver generatorn och hoppas få ut energi på det sättet.


Tekniken ska funka på i princip samma sätt som en magnet kanon, fast roterande..

Jag vet att det inte är så simpelt som att försöka få en generator att driva en motor bara genom att koppla ihop dom.

Det handlar inte om att skapa någon ny energi, för det vet alla går inte. Utan om att använda den som redan finns där på rätt sätt.

Posted on: 2011/1/15 20:54
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ritningar för fri energi
#15
Tekniken fungerar.
En vän till mig, Venus här på forumet, har byggt en egenuppfunnen motor på samma princip, och den fungerar.

Men precis som du säger, det handlar inte om att skapa energi ur intet, snarare att oforma befintlig.

Magnetsim är dock än väldigt långlivad och användningsbar energikälla. Dessvärre är jag inte fullt så allmänbildad att jag förstår exakt hur magnetism skapas eller kan laddas, men någon kanske kan fylla i med vetskap om magnetism?

http://www.ehow.com/how_5040361_charge-magnet.html

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ritningar för fri energi
#16


See User information
I min "väckning" fick jag kunskap om hur magnetism i formation kan skapa så mycket energi som ett hu kan behöva. naturmagneter håller ju sin magnetism i ca 200 år...


All rörelse skapar energi... Allt är energi... vatten, luft mm och det har en polaritet i sig självt. En delning i ett flöde, skapar en polaritet. All polaritet, skapar energi, som är naturligt.

Det finns mängder av magnethjul på youtube, men alla verkar missa fältet som skapas i sig. Bygger du sedan turbinen på övertryck, finns så gott som ingen friktion. Sedan att den byggs på formarion... ?

Jorden skapar ju samma sak... Men den måste se ur ett sitt element, 3D.
Refkektorer av ett vattenfall, kan skapa nog resonans, utöver dialog, för att ge nog med energi för en mindre by.

Fri energi är rätt enkelt, men klarar vi hantera den?

Posted on: 2011/1/16 1:53

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ritningar för fri energi
#17


See User information
Hej!

Jag vill bara tillägga att maskinen som Patrik i föregående brev skriver om inte har fungerat i praktiken. Jag har ritningar och ideer på en teoretisk möjlig "maskin" och tror själv på magnetmotorer.

-Feel the pure love all the time, all around you-

Posted on: 2011/1/17 9:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ritningar för fri energi
#18


See User information
Quote:

Venus skrev:
Hej!

Jag vill bara tillägga att maskinen som Patrik i föregående brev skriver om inte har fungerat i praktiken. Jag har ritningar och ideer på en teoretisk möjlig "maskin" och tror själv på magnetmotorer.

-Feel the pure love all the time, all around you-


Bygg den då eller lägg upp dina ritningar här ;)

Någon måste ju börja göra nått in om detta också ist för att bara prata om de..

Jag har också en idé om hur man ska bygga en, borde gå att göra relativt billigt.. Lägger upp ritningar och komponentlista här när jag har en.

Posted on: 2011/1/18 17:06
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ritningar för fri energi
#19


See User information
Låter bra!
Finns många goda idéer som fungerar teoretiskt men det måste byggas och testas praktiskt också!
Gjort några experiment utan att nå framgång ännu men det är rätt enkla grejer utan den noggrannhet som man kanske skulle önska.
Men poängen är att man måste försöka åtminstone så man lär sig vad som fungerar och vad som går att göra rent praktiskt.
Så har ni ritningar lägg gärna upp dom här så kanske vi får ihop tillräckligt många goda idéer att det lyckas!

Posted on: 2011/1/18 17:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
29 user(s) are online (29 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 29

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS