vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

vaccinfråga

See User information
Vilka regler gäller vid vaccination i skolan?

Måste de som vill få sitt barn vaccinerat meddela att barnet ska vaccineras?
eller
Måste de som INTE vill få sitt barn vaccinerat meddela att barnet INTE ska vaccineras?

Om vi inte meddelar något, vad gör sjuksköterskan då? Blir det vaccination eller ej?

Vi fick en lapp att fylla i och jag känner att jag inte vill hamna i deras register.

mvh

Posted on: 2010/8/30 21:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: vaccinfråga
Vår son har precis börjat "nollan", han är 6 med andra ord.
Vi fick en lapp där det stog att vi kommer få träffa skolsköterskan och läkaren på skolan angående bl.a. vaccinationer etc.
Jag hoppas att detsamma gäller för er?
Gällande vaccinationsfrågan kommer vi att ta objektiv ställning till varje form av vaccination för alla våra barn tills de känner sig redo att göra sina egna val.
Oavsett regler så kan ingen påtvinga er eller era barn någon form av vaccination eller fysiskt ingrepp, mot er vilja.
Det värsta ni kan råka ut för är att sjuksköterskan/doktorn/grannen/kollegan tittar underligt på er, eftersom ni inte följer strömmen...
Så fungerar det än så länge i alla fall.
Låt oss utnyttja våra rättigheter.
Så länge dom fortfarande finns kvar.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Nej, vi kommer inte att träffa skolsköterskan innan vaccination. De har skickat hem en lapp vi ska fylla i

kryss för vaccination
kryss mot vaccination

om vi skulle sätta ett kryss mot vaccination så hamnar det i registret!! vad händer sedan??

Är du absolut helt säker på att vi MÅSTE kryssa i för vaccination om de ska kunna vaccinera vårt barn?

eller har vi godtagit vaccination om vi inte sätter ett kryss mot vaccination?

Det känns lite jobbigt!

Posted on: 2010/8/30 21:34

Anonym
Fattar fullständigt.
Faan va kass att ni inte får träffa dom som praxis, det borde alla få.
Hur som helst, självklart är det enklare att slinka obemärkt förbi om man kan slippa undan en del av systemets kontrollmani.
Gör så här,
Ring din skolsköterska och förklara för henne precis hur det ligger till. Be henne ringa dig inför varje vaccination så du kan ta ställning. Om systemet är så kass där du bor, att inte ens det funkar så skulle jag välja avstånd från alla typer av vaccinationer, snarare än alternativet. Oavsett register.
Oavsett vad, så kan hon/han inte medverka till att sätta sprutan i armen på ditt barn efter erat telefonsamtal (såvida hon/han inte är en fullfjädrad psykopat), och ni behöver inte skriva under några papper för det.

Edited by patrik1975 on 2010/8/30 22:10:20

See User information
Skolan har inte rätt att stoppa sprutan i armen på barnet utan förälders medgivande, vid varje enskilt tillfälle- enligt svensk nu gällande lag. PUNKT.(Sen har du Patrik en poäng att detta lätt kan ändras)
Sök upp fakta på nätet och tryck upp i fejjan på dom om de behövs, här är ett exempel:

När ett skolbarn ska få en vaccination informeras alltid föräldrarna först. Föräldrarna ska ge ett skriftligt medgivande.
http://www.skane.se/templates/HealthC ... spx?id=264711&catid=36701

Posted on: 2010/8/31 0:06

See User information
/// om vi skulle sätta ett kryss mot vaccination så hamnar det i registret!! vad händer sedan?? ///

Ert/Era barn slipper förgiftas!

Posted on: 2010/8/31 1:02
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Lånar tråden.

Mitt ex har kallat till samarbetssamtal för våran 2åriga dotter som vi har gemensam vårdnad över, hon poängterade där att hon vill vaccinera våran tjej och hon ger inte med sig att få vaccinera dottern ifall något hade hänt och det behövdes, vilket jag isf hade tyckt varit ok
så då undrar jag,
Hur är det med lagen, om jag säger nej och hon vill och inte verkar ge sig.
leder det till familjerätten då och kommer dom köra över lagen där?
jag uppfattade det som att båda föräldrar måste vara överens för att det ska bli ett stick.

Jag har studerat och förstått så mycket av ämnena som diskuteras på bla det här forumet och vill inte spruta in aluminium eller kvicksilver i min glada vackra tjej.

Vet att ni är ett gäng med grymma kunskaper här så vore tacksam för lite råd

Posted on: 2011/2/17 11:55
~ Hederslärjungen ~

See User information
Kontakta vaccinationsfaran.se

Hemsida: www.vaccinationsfaran.se

E-post: info@vaccinationsfaran.se

Telefon: 076 - 812 08 72

En annan kontakt som har " grymma " kunskaper och som håller föredrag så gott det går i den här bluff-demokratin.

Alan Rees.

email-adress längst ner.

Som så många andra föräldrar såg jag hur ett friskt barn, som pratade och skrattade, vaccinerades bort. Nu behöver han konstant vård som kommer att kosta skattebetalarna miljoner. Kvar efter vaccinet finns skalet av en människa, ett skal som myndigheterna tycks ha offrat medvetet på vaccinprogrammets altare.

Det känns fruktansvärt att ens barn kan misshandlas av läkare på det här sättet, men det känns ännu mer kränkande att läsa vaccinförespråkarnas propaganda i tidningarna. Nyligen var vi tvungen att läsa en artikel som Åsa Westlund har skickat till alla tidningar i Sverige, där hon propagerar för vaccinering av alla barn. Åsa Westlund sitter i Europaparlamentet för socialdemokraterna.
I parlamentet är hon ordinarie ledamot i utskottet för miljö folkhälsa och livsmedelssäkerhet, men vet tydligen ingenting om vacciner. Inte med ett ord nämner hon skadorna som orsakas av vacciner, eller så vet hon kanske inte ens om att vacciner används rutinmässigt i laboratoriet for att framkalla hjärnskador hos råttor (se till exempel Treatment of lethal pertussis vaccine reaction with histamine H1 antagonists NEUROLOGY 1987;37:1068-1072) och att forskare som Mady Hornig framkallar autismliknande beteendestörningar hos råttor med hjälp av just vacciner. Inte att undra på att vi har en epidemi av autism, beteendestörningar och läs- och skrivsvårigheter. Andra sjukdomar som drabbar vaccinerade och ökar i takt med ökad vaccinering inkluderar astma, allergi, plötslig spädbarnsdöd och multipel skleros. Vaccintillverkare erkänner helt öppet i sin produktinformation att sjukdomar uppstår efter vaccinering. Synd att jag inte läste informationen innan vaccineringen ägde rum. Det var föst efter det att mitt barn blev skadat att jag för sent upptäckte vad vacciner innehåller: 0,01-,025 % vardera av formaldehyd, kvicksilver (eller ersättningen 6-feno-oxyetanol, ett protoplasmiskt gift), aluminium, färgförtunning, kylarvätska, färgämnen, rengöringsfenoler, lösningsmedel, borax , desinfektionsmedel, natriumglutamat, glycerol, sulfit- och fosfatsammansättningar, polysorbat 80/20, sorbitol, polyribosylribitol, betapropiolakton, AmfotericinB och andra kemikalier, plus hydrolyserat gelatin, kasein, blod och vävnad från döda djur (t ex ko, kycklingembryo, apa, får, gris, hund etc.), celler från aborterade människofoster, muterade människovirus, förorenande djurvirus (t ex SV 40, vilket orsakar cancer hos människor), bakterier, bakteriella endotoxiner, antibiotika, jäst samt DNA från djur, bakterier och virus (som när det injiceras kan införliva sig med mottagarens DNA). Svaret till Barncancerfondens ”Varför?” är således mycket enkelt: ”Därför att vi injicerar barn med gifter och cancerframkallande ämnen.” Det är föga överraskande att man förväntar sig att inom några år får varannan svensk cancer...

Och till vilken nytta? Vacciner skyddar inte ens mot sjukdomar. De ökar risken för sjukdomar, de sprider sjukdomar. När USA införde obligatorisk vaccinering mot kikhosta 1978, till exempel ökade sjukdomen med 300 %. Sverige slutade vaccinera mot kikhosta 1979. Resultat: färre sjuka. Sverige återinförde vaccinering mot kikhosta för några år sedan (46 barn dog när de testade vaccinet – de hade räknat med ”bara” 20 döda. När familjer har krävt ersättning är journalerna plötsligt borta. 20 familjer har fått ersättning samt en munkavleorder). Kikhosta har nu ökat med 300 % och det vi har en epidemi på västkusten. I tredje världen är vacciners effekt på de fattiga och undernärda barn som Åsa Westlund vill hjälpa ännu mer katastrofal. Dr Kalokerinos noterade att 50 % av urinvånarebarn i Australien dog efter vaccinering. Han till och med skrev en bok om sina erfarenheter: ”Every Second Child”. Men ingen bryr sig. Vaccinskadade barn får inte finnas, då finns de inte. Och den vaccinskadades familj måste stå ut med sjukvårdens hot och hat. Man kan inte ens få korrekt behandling eftersom de flesta läkare inte vet någonenting om vaccinskador och för de mesta vägrar sjukvården att erkänna vaccinskadors existens. Inte för inte, när hon var chef för Socialstyrelsen sa Christina Doctare att ”Sveriges läkare är läkemedelsföretagens lakejer.”

Läkemedelsföretagen uppvaktar Sveriges läkare, spenderar 60.000 kronor per läkare och år och bjuder på allehanda ”kurser” och ”gåvor” Deras lobbyister har tydligen varit lika flitiga i Bryssel av Åsa Westlunds insändare att bedöma. Men man måste erkänna att det är en genialisk affärsidé att göra friska barn sjuka: ju flera sjuka desto bättre för läkemedelsföretagens aktiekurs. Vi vaccinskadade har inga lobbyister och kan inte konkurrera när det gäller representationskarusellen: vi är utblottade och har gravt handikappade att ta hand om. Men då och då får jag en artikel publicerad, varvid några ilskna läkarlakejer brukar skriva till tidningarna och protestera att vacciner är underbara. Men tror de verkligen på vad de säger? I flera år nu har jag erbjudit mig att vaccinera läkare och andra vaccinförespråkare med alla barnvacciner med dosen justerad efter kroppsvikten (vi antar att barn väger i genomsnitt 5 kilo vid vaccinering). Hittills har ingen i hela världen vågat ta samma risk som varje spädbarn utsätts för. Vågar någon nu? Hur feg är Åsa Westlund? Hon föregår väl med ett gott exempel, eller…?

Nåja, Åsa får tro vad hon vill om vacciner, men hon får väl inse att det handlar om tro, inte fakta. Hon tror att hon kan rädda barn med vacciner, men får hon som hon vill blir resultatet en katastrof. Vad världens barn behöver är rent vatten, god näring och goda levnadsförhållanden, inte vacciner. Själv har jag vidtagit rättsliga åtgärder och ser fram emot att möta sjukvårdens- och läkemedelsföretagens representanter i tingsrätten. Jag vill skipa rättvisa och få ersättning för min stackars son och vårt obeskrivliga lidande. Jag föreslår att andra som har lidit skada av vacciner gör likadant. Ni är berättigade till skadestånd och om ni inte kräver ersättning kommer vaccinatörerna att fortsätta hur länge som helst. De struntar i hur många de dödar och skadar.

Alan Rees , rees@pp.sbbs.se

Posted on: 2011/2/17 14:07

See User information
Tack för ditt svar!

Ringde men fick inget svar, mailade båda.
Precis vad jag var ute efter, expterna.

Tack ska du ha!

Posted on: 2011/2/19 15:27

See User information
När svininfl.vaccinet var på gång förra året valde jag själv klart för både mig och mina barn att INTE ta det, fick skriva på papper med personnr etc.
Talade med en advokat innan för att ta reda på om detta var tvunget enligt lag och det är det, fattar inte varför.
Denna vinter är svininfluensavaccinet inbakat i vanliga säsongsinfluensavaccinet så det är ingen fara för oss "friska yngre".

Än har vi inte sett på långa vägar vilken verkan vaccinet har...

Posted on: 2011/2/19 22:33

Anonym
Var blev du tvungen att skriva under? I skolan, jobbet?

I vår familj tog ingen vaccinet, och här har vi inte undertecknat något.

See User information
Fick undertecna på jobbet och barnen till skolan.
Blev dokumenterad som politisk aktivist för att jag satte upp ett anslag om riskerna med vaccinet på mitt arbete!!!???

Posted on: 2011/2/23 20:10

See User information
Mitt ena barn, vilken jag har vårdaden över är ovaccinerad - när myndighetspersonal börjar moralisera över "de andra barnen då?" blir jag arg. Barn blir INTE friskare av vaccinering bortsett från vissa undantag.

Jag menar inte att tala om för er vad ni ska göra, men här är en idé:

Om vi alla, som anser att vi har börjat öppna ögonlocken lite för vad som händer, slutar gömma oss och slutar vara rädda för att bli registrerade osv så hjälper vi de andra att också vakna, och därmed ge näring åt deras (vårt) mod att slå tillbaka. De kan inte ta oss allesammans, om vi allesammans vaknar - och står för det.

Just nu är vi en samling människor av okänt antal som sitter darrandes med vars en foliehatt i små mörka utrymmen. Hur ser vi då ut för de som fortfarande sover helt? Vi ser ut som tokstollar som inte vågar ta ställning, och därmed är vi, i deras ögon, lögnare.

Tiden är nu - det är inte långt kvar till "de" (kalla dem vad du vill, "illuminati", "reptiler","maktelit") slutar gömma sig bakom politikerna, utan de kommer att titta fram, och alla kommer att få se dem för vad de verkligen är. Dags att ta ställning. (Det går ändå inte att gömma sig - det är sant - det går verkligen inte)

mvh

Patrique S. Dordevic
Båstadsgatan 16
214 39 MALMÖ

19750427 - 4171

0737 87 22 15

P.S. BRING IT ON! D.S.

Posted on: 2011/2/24 20:49
Most people seem to be ignorant of the fact that there are two sides to the illuminati. Our whole history is a story about the war between good versus evil.

See User information
Håller med MahatmaWatcher om att vi inte ska behöva gömma oss och vara hemliga i vårt val med vaccinering, av både oss själva och våra barn.

Men såklart behöver man inte klandra de som använder vacciner, de gör förmodligen det som de tror är bäst för sina barn och sig själva. Precis som jag själv skulle tagit vaccin och gett mina barn det om jag inte snubblat in på det alternativa spåret några år innan jag fick barn..

Så håll det inte hemligt, var stolt över att du följer din egen övertygelse och själv väljer vad som är det bästa...

Precis som jag ska säga till tandläkarna nästa gång att jag inte använder fluor i min tandkräm så kan man säga till läkarna att man inte använder vaccin så tillslut kanske även de inom branschen börjar haja nått.. :)

Posted on: 2011/2/24 23:49

See User information
Var till tandläkaren för en vecka sen för årlig (2 år sen sist) tänderna var i bättre skick sen sist och tandköttet frisk o normalt (har haft problem med svullet tandkött i åratal).
Berättade för tandläkaren att jag använt flourfri tandkräm i ett o ett halvt år, att det var därför.
Kunde lika gärna talat med väggen, absolut ingen kommentar!!??

Posted on: 2011/2/25 23:35

See User information
Hej!

Förra året var det dags för vaccin till vårt ena barn. Jag sa till barnavårdscentralen att vi inte var intresserade och att jag inte ville att de skulle kontakta oss mer om detta.

Om vi ändrar oss så kontaktar vi er, sa jag till dem.

Nu har vi fått ett brev angående samma vaccin och en tidsbokning utan att vi har bett om det. Jag blir så trött!!

Nu i efterhand känner jag att barnavårdscentralen mest är till för att barnen ska få sina vacciner.

Lurad känner jag mig!

Våra barn har blivit vaccinerade tidigare, men nu räcker det.

Undra om vi hade vaccinerat våra barn ifall barnavårdscentralen inte hade funnits och om inte alla andra vaccinerade sina barn.

Det är inte säkert.

Posted on: 2011/3/1 21:35

See User information
henryhope, har snarlika upplevelser med tandläkarmottagningen..

Började med flourfritt för ca 2 år sedan, sen dess har jag inte haft ett enda hål i nån tand, innan så var det alltid nånting man skulle göra varje år.. Men tror nån att tandläkare/tandhygienist ser sambandet?

Posted on: 2011/3/1 22:22
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Man måste framför allt ställa sig frågan om det är värt att vaccinera sig/sina barn och då läsa packsedeln och kolla upp alla ämnen som finns i, vad det finns för biverkningarna osv.

Man ska inte bara gör det för att nån som du inte känner på nån jädra myndighet säger att du ska göra det.

Posted on: 2011/3/1 22:24

See User information
Hej på er! Nu är dom på hugget igen ifrån skolan angående vaccinering på min grabb i plugget igen.Denna gång är det det sk MPR vaccinet imot påssjuka,röda hund,difteri,mässlingen.Tar man några som helst risker med att INTE låta dom sätta nålen i armen på honom?Hur är det med stelkramp?Bör man ta den sprutan?Tacksam för svar

Posted on: 2011/3/28 15:59

See User information
Det finns data som tyder på att stelkramp vaccin kan orsaka MMF-skador på grund av aluminiumhydroxid. Är inte säker på om det är någon skillnad mellan sveriges och USAs stelkramp vaccin dock, men det kan du lätt ta reda på.

Posted on: 2011/3/28 16:03

See User information
Ok.Men det här MPR vaccinet då?Just påssjuka vill man ju inte få när man blir äldre.

Posted on: 2011/3/28 16:21

See User information
Quote:

shilton skrev:
Hej på er! Nu är dom på hugget igen ifrån skolan angående vaccinering på min grabb i plugget igen.Denna gång är det det sk MPR vaccinet imot påssjuka,röda hund,difteri,mässlingen.Tar man några som helst risker med att INTE låta dom sätta nålen i armen på honom?Hur är det med stelkramp?Bör man ta den sprutan?Tacksam för svar
När min dotter skulle ta den första MPR så varnade faktiskt bvc-tanten mej "är du säker på vaccinationen?, det finns många som anser att det finns risker med detta vaccin" Jaha.. sa jag, men varför skulle ni ge ett vaccin som inte är säkert? Hon svarade att det givetvis ska vara säkert, men ifall jag ville avstå så hade hon full förståelse. Läkaren satt med sprutan laddad och väntade så det blev vaccination iallafall ..tyvärr. det märktes tydligt att bvc-tanten försökte stoppa oss, utan att för den skull stöta sej med läkaren.

Den andra MPR sprutan är vad jag har läst bara en extra vaccination ifall skyddet från den första skulle ha försvunnit, man räknar med att 2% "tappar skyddet" så den är förmodligen ganska onödig även om man nu tror på vaccinets verkan.

Vad händer om man inte vaccinerar sej alls då?
Min dotters dagmamma har under sina 30 år i yrket med ständigt sjuka barn i huset, influensor, magsjuka, rödahund, mässlingen osv ALDRIG varit sjuk själv. inte ens nu när alla barnen har haft "vinterkräksjukan" de senaste veckorna så har hon ens reagerat! Endast 4 dagar har hon varit sjukskriven i hela sitt yrkesverksamma liv, och då för en stukad fot! Alla i byn är häpna, "Hon måste ha fått något dundervaccin", men icke!
Hon har aldrig tagit något vaccin, inga andra sprutor heller för den delen, inte en enda! varken som barn eller vuxen!
Det läkarna har sagt är att det är väldigt viktigt att hon tar en stelkrampssruta om hon skulle råka ut för just stelkramp. då har man 24 timmar på sej att ta den.

Posted on: 2011/3/28 21:22
Never believe anything until it has been officially denied

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper