vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 4 (5) 6 »

Re: Explosion i Oslo C

See User information
Eftersom det redan finns så mycket dis- miss- skitinfo kring denna händelse så håll er allerta. Vilket uppenbarligen är svårt. En känd tysk förbundskansler på 30 0ch 40-talet sa: ju större lögn, ju svårare att genomskåda för packet! (kan ha varit en annan formulering)

Det är absolut något som inte stämmer i denna norska scenografi. Vad det är som inte stämmer kommer att att bli solklart med tiden. Men bara om vi inte suger i oss maktmedias sötsaker ohämmat.

Den ensamme galningen är traditionellt sett en myt. En osannolikhet. Christer Pettersson, Mijailo Mijailovic, eller vilken det nu kan vara, är patsys eller möjligen bara syndabockar. Precis som Lee Harvey Oswald, Usama Bin L, Khadaffi(eller hur han/vi nu stavar hans namn) Saddam, ja det finns många 'galningar' som vi inte vet något om, mer än det vi förstrött läst och hört i BS media. De är alla patsys. Inlurade av Bankstermaffians lockelser.
Våra motståndare (se raden ovan) spelar i en intellektuell liga vi sannolikt aldrig kommer att förstå, eller få deltaga i.

Men vi är duktiga på att läsa. Det bestämde eliten och dåtida skolsystem redan på 1800 talet så att packet skulle få äran att stoltsera med att de var läskunniga. Men det som fanns/finns att läsa är genomgående BS. (få undantag, men den intressanta litteraturen finns inte ens på bibblan). Alltså läskunnigheten som så givmilt har givits oss har, sedan det implementerades, varit ett sätt för makten att få fårskocken att ställa sig i raka led och tro ett de är pålästa. Massan är duktiga lyssnare/tittare också. Deras sinnen suger uppenbarligen i sig allt som mediamagsjukan kräks på dem.

Tills det är bevisat utom allt, och jag menar: allt tvivel, är den norske vikingen ABB oskyldig, i alla fall i min lilla värld, och den är ju dessvärre liten. Så vitt jag ser det är inte medias befogenheter där ännu, att få fälla en misstänkt utifrån rykten, påhitt eller skvaller. Det är domstolens lilla jobb att ta hand om. För det är det han är; misstänkt, om än så på sannolika skäl, men han är inte fälld. Om du ser det på ett annat sätt är du bara ännu en mediatorsk, en som ändå tror på media, och tillåter dig att bli programmerad av radio/tv programmet v3.0.

Jag sätter en femma på att han kommer att "begå självmord" i häktet. Jag tror han har viss info som vissa inte vill ska se dagens ljus! (Möjligen kommer han att ramla rakt ner i venusfällan likt Asange, och få ett sexbrott på halsen också. Det skulle media gilla: )

Jag tillåter mig spekulera, för det är min fulla rätt, enligt rätten jag givit mig själv. Dessutom är det vitaliserande!

Posted on: 2011/7/25 21:20
Resized ImageChip HappensResized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Keliza
http://www.theamericanmuslim.org/tam. ... the_quran_teach_violence/

Koranen är ingen bok man citerar och rycker ut innehållet ur sina sammanhang. Dessa texter blandas med historiskt värde och olika situationer.

Koranen är en intressant bok, om man läser den så börjar man efter ett tag känna att den läser av en själv. Vissa blir anstötta och har svårt att gå vidare, förstå. Detta kände även jag första gången jag läste Koranen, och då var det den gamla översättningen som inte innehåller några förklaringar eller bihang.
Det finns t.ex. tusentals "hadither", mångfalldigt större texter än koranen själv som förklarar texterna. Även dessa hadither kan vara svårtolkade och det finns förklaringar till även dessa. Som lekman kan man gå vilse, det är just detta Anders, oslobombaren har gjort. De är blinda för dess budskap och kan helt enkelt inte se igenom pga sitt hat, ego.

Posted on: 2011/7/25 21:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Och trots det är han -ABB - oskyldig tills den dag han fälls i domstol. Själv tänkte jag läsa bibeln, som ligger och lurar på nattygsbordet. I rent studiesyfte. Jag tror inte man ska hänga upp sig på sakinnehåll, utan försöka förstå vad maktgalningarna försökte åstadkomma när de skrev verket. Gäller säkert Koranen också, vilken jag inte läst.

Posted on: 2011/7/25 21:38
Resized ImageChip HappensResized Image

See User information
Pennan

http://www.theamericanmuslim.org/tam. ... the_quran_teach_violence/

Koranen är ingen bok man citerar och rycker ut innehållet ur sina sammanhang. Dessa texter blandas med historiskt värde och olika situationer.

Koranen är en intressant bok, om man läser den så börjar man efter ett tag känna att den läser av en själv. Vissa blir anstötta och har svårt att gå vidare, förstå. Detta kände även jag första gången jag läste Koranen, och då var det den gamla översättningen som inte innehåller några förklaringar eller bihang.
Det finns t.ex. tusentals "hadither", mångfalldigt större texter än koranen själv som förklarar texterna. Även dessa hadither kan vara svårtolkade och det finns förklaringar till även dessa. Som lekman kan man gå vilse, det är just detta Anders, oslobombaren har gjort. De är blinda för dess budskap och kan helt enkelt inte se igenom pga sitt hat, ego.

Tack för länken skall läsa lite och se vad det står, Kan dock inte ignorera de där med al Taqiya, i koranen står det någonstans att man har rätt att ljuga för icke muslimer men det ligger väll något bakom det, Skulle jag ta Bibeln som exempel förekommer även där saker som är störande så som om man lustar för en annan kvinna när man är gift då är det lika bra att slita ut sina ögon istället för att bestraffas med en evighet i helvettet,

Posted on: 2011/7/25 21:51

See User information
Bombövning några dagar före.. ( En ren tillfällighet!?!? )

Oslo Police Conducted Bombing Exercise Days Before Terrorist Blast
http://www.prisonplanet.com/oslo-poli ... fore-terrorist-blast.html

Ögonvittnen rapporterar skott från flera håll..

http://www.dailymail.co.uk/news/artic ... ehring-Breivik-mercy.html

"Witnesses describe attacks in different parts of the island"

Dessutom så rapporteras det om ett gripande av en andra skytt..

Second Man “Seized by Special Forces” in Norway
http://www.infowars.com/second-man-se ... special-forces-in-norway/

"A second man was seized in an area where victims’ relatives had gathered, reports Russia Today."

Men nu är det bevisat, han var ensam, precis som McVeigh i Oklahoma, jojo.. ( Ungdomarna har väl inbillat sig detta, det kanske var raketer och smällare som gick av , inte vet jag )

Nya bevis: Behring Breivik ensam skytt
http://www.aftonbladet.se/nyheter/ter ... inorge/article13376191.ab

"Flera vittnesskildringar uppgav att det kunde finnas en till skytt på Utøya.

"Nu utesluter polisen teorin.
Tekniska fynd gör att polisen utesluter fler gärningsmän."

Dessutom:

Man Who Knew Anders Behring Breivik Says He Was Brainwashed
http://www.infowars.com/man-who-knew- ... -says-he-was-brainwashed/

Kan frimureriet tänkas hjärntvätta egna medlemmar? Nån som kommer ihåg dokumentären "Il Presidente" där Gelli, grundaren av Frimurarlogen P2 i Italien själv erkänner både infiltration och mord på medborgare, utförda av frimurarmedlemmar..!?

Posted on: 2011/7/25 23:17
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Varför har Breivik med sig bomber till ön? Syfte med dom om han ändå använde handeldsvapen.

Insatstyrkan fick motorproblem p.g.a. Överlastad båt, hur fanken gick det till?

Polisen ändrar sig angående ankomsttiden till Utöya.

Märkliga män kvällen innan vid regeringsbyggnaden.

Manifestet mer eller mindre "klipp & Klistra".

Polisen gick extremt snabbt ut med personens namn i media, efter gripandet. (Vilket aldrig sker annars).

Polisen vet vem han är innan gripandet.

Breivik ger upp direkt utan motstånd eller försökte inte ens fly. Trots våtdräktsmundering...

Polisen velar med officiella uppgifter om antal döda.

Polisen kör Breivik till häktesförhandlingen med en EJ insynsskyddad bil, dessutom är helt plötsligt inte säkerhetstänket så högt då media visste färdvägen, var det för att visa upp honom som en trofé månne?

Taskig ekonomi sedan år 2006, taxerad inkomst på 5000 Kr.
Dessutom hade han varit en sväng i USA och plastikopererat sig.

Häktesförhandlingar inom stängda dörrar, då faran var att han skulle kunna skicka ut hemliga och kodade meddelande. (Skall man skratta eller gråta).

Näe, nåt är det inte som stämmer, blir allt tydligare då polisen ändrar uppgifter hela tiden, som ett sätt att förvilla gemene man. Och som TeBe skriver ovan, att ungdomarnas vittnesmål kan man ju inte ta på allvar då dom var chockade....(ironiskt menat).

Posted on: 2011/7/26 0:48

See User information
Allt som ni länkar till är samma gamla hittar inget som helst bevis för något av påståenden.

"någon ringde till infowars och sa att det fanns en till skytt"

Ska jag ta den källan på allvar?

Som sagt ibland händer stora saker som inte är styrt av makteliten, det finns sjuka saker som inträffar där man inte måste ta på sig foliehatten för att fatta vad som hänt.

Ni har en psykist sjuk man som flippade över totalt det händer så sluta skämma ut er och visa medlidande för alla drabbade istället.

Om ABB dör eller tar självmord i häktet den närmaste tiden, då kan man börja spekulera men inte än.

Och till er som försvarar Islam ät skit, det finns ett mycket enkelt sätt att veta vad för gift våldsideologin Islam är.

- Behandlingen av kvinnor är den främsta orsaken och nej det är inte taget ur sitt sammanhang.

- Muhammed predikar våld mot icke muslimer och nej det är inte taget ur sitt sammanhang.

- Muhammed var en Pedofil som hade sex med en 9-åring när han var 50+ och nej det är inte taget ur sitt sammanhang och jag skiter fullständigt i vad för normer de hade på den tiden.

- Homosexuella i Iran döms till hängning med stöd av Sharia lagarna.

Finns det våldsamma texter i bibeln självklart, agerar en modern normal Svensk efter de texterna NEJ finns det muslimer som följer Koranens våldsuppmaningar idag JA brännandet av Kyrkor i Egypten den senaste tiden, mördanndet av Kristna Kopter i Egypten osv.

Posted on: 2011/7/26 6:05

See User information
Det minst sagt otrevliga i hela grejen är att hela världen formligen vibrerar av Breivikar och Fjordmän. Vi har nu fått vår egen terrorist här i Norden, men vad vi måste förstå är att sådana finns i mängd och parti runtom i världen. Det finns knappt ett land som inte har terrorkommandon som deras regeringar försöker betvinga men som håller sig undan som flyktingar i andra länder eller som lever under cover.

Låt oss bara ta ett exempel: IRAN!

Och jag undanber mig att bli misstolkad på så sätt att jag bara för att jag nämner saken har tagit ställning i sakfrågan om huruvida Irans regering kan klassas som det ena eller andra, precis som exempelvis Libyens eller för den delen Syriens.

Men ur dessa regeringars synpunkt finns det människor och grupperingar som är beredda att offra både sig själva och andra med vapen i hand och som de försöker att freda sig emot.

Detta gäller även Israel. Men vi förstår inte i vårt beskäftiga svansvifteri att när vi lockas att ta ställning i en sådan konflikt på liv och död så dras vi in i problematiken och blir en del av den.

Därför kan det mycket väl vara så att Breiviks attack måste ses i detta förlängda sammanhang!

Och här sitter vi med flygvapnet inblandat i ett erövringskrig i Medelhavsområdet, trupper i Centralasien och fan vet vad. Sudan kanske?

Medan de ansvariga som INTE är de glassätande riksdagsdagisbarnen utan helt andra och för oss förmodligen okända män med solglasögonen på långt bort nånstans nog fan ser oss men inte som de gulliga och duktiga gullepluttar vi ju är utan som slaktboskap.

Ibland BARA VILL JAG ha mer att säga till om, men det är fan så svårt att få gehör för otrevliga sanningar. Men tack Vaken för att jag kan skriva av mig här.

Och tack alla ni underbara människor som använder insidan...

Och så en liten iakttagelse: Daniel Poohl från Expo har visst uttalat sig i Oslo, det är Expos hemsida som inte hänvisar särskilt tydligt till detta. Mer om detta senare...

Posted on: 2011/7/26 6:14
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Quote:

Nickeheaad skrev:

Polisen gick extremt snabbt ut med personens namn i media, efter gripandet. (Vilket aldrig sker annars).

Jag tycker media gör det ganska ofta faktiskt. Hela rättssystemet är så gott som satt ur spel nu för tiden eftersom personer är dömda redan på förhand. Det där med att vara oskyldig tills motsatsen bevisats är omvänt. I fårfållans värld är den person som hamnar på löpet skyldig i all evighet, oavsett vad som bevisas i efterhand.

Quote:

Nickeheaad skrev:

Breivik ger upp direkt utan motstånd eller försökte inte ens fly. Trots våtdräktsmundering...

Detta reagerade jag också på. Speciellt eftersom Breivik själv skriver:

"It is no use giving up. Only positive action can save you. People can survive seemingly impossible situations if they have the determination. Do what you can to avoid system protectors (police forces) and complete your objectives. A Justiciar Knight never surrenders. If we are facing and impossible situation we relly on our armour and training and fight to the death if necessary."

Vilka var hans "objectives"? Var dessa uppnådda eftersom han gav upp? Letar runt lite i manifestet men hittar inte vad för mål han hade. Tycker annars han verkar vara urtypen för en person som vill "go out with a bang".

Posted on: 2011/7/26 13:34

See User information
Jag tycker media gör det ganska ofta faktiskt. Hela rättssystemet är så gott som satt ur spel nu för tiden eftersom personer är dömda redan på förhand.

Håller med dig om detdär cupio.

Fri bevisprövning är ju praktexempel på detdär.

Posted on: 2011/7/26 13:39
Resized Image

See User information
Breivik inkomst uppgifter finns på nätet enligt skatteförvaltningen.

Sidan är borta enligt en kontakt men cachen finns kvar som visar att han gick från 0 kr till 600.000.

Posted on: 2011/7/26 13:44
Resized Image

See User information
Ja, det kanske stämmer att media nu förtiden går med namn tidigt...Men tycker ändå att det är märkligt att info med hans namn släpptes så tidigt tanke på det allvarliga brott som begåtts. Polisen har ju velat med alla andra uppgifter i det här fallet....

Shen: Uppgifterna jag skrev ang. 5000 kr var hämtade ifrån Svd. Ja, mainstream media har spelat ut sina kort för länge sedan, dum som man är kollar man på dessa nyheter iallafall...

Tackar Er för rättelserna!

Posted on: 2011/7/26 14:06

See User information
Kolla på detta.

Han säger att han planerat detta delvis med 9 av sina frimurarbröder från olika länder.

Dessa personer frågas ut om deras inblanding men dom nekar.

Jadå dom nekade slut på den saken då.

Tror någondom skulle någonsin erkänt det eller?

Vad hade hänt om killen hetat Mohamed och hans vänner hetat Abdallah Samir Jamil Shahab osv.

Tror du det hade räckt med att neka.

Forget it , dom hade skakat galler i Guantanamo bay typ.

Först hade dom fått sitta i häkte några månader med fulla restriktioner.

Men eftersom dom är frimurare så är det okej att bara neka.

Sedan.

Ja vi måste spana hårdare på högerextremisterna eftersom vi inte lyckats fårmå få muslimer att begå terrordåd till den grad vi önskar.

Så låt oss vända oss mot alla högerextremister vi lyckats skapa sista åren och införa mera kontroll över alla människor istället för vända oss mot den rörelse killen var medlem i.

Yipppiiieeee vad smarta vi stofiler är sitter dom och tänker.

Så uppenbart att även en åsna ser igenom teatern.

Fast nu ska man inte vara taskig mot åsnor åsnor är bra djur.

Posted on: 2011/7/26 14:47
Resized Image

See User information
Alltså jag vet att Expo är tabu men kunde inte låta bli.

Då denna länkades till på FB delar jag med den ändå.

http://expo.se/2011/extremhogerns-rea ... ackerna-i-norge_4199.html

Shit det förvånar mig att man kan ha såna idioter som Jimmie uttalar sig sådär i riksdagen inte för att jag tycker bättre om någon annans karaktärs anpassning om man nu inte ska bortse från det heliga träd dom är.

Då kan det inte vara långt kvar tills vi ligger mitt i skiten.

Jag har haft samröre med alla möjliga människor från kristna präster muslimska imaner judars rabbiner indianer ateister mongoler shamaner buddhister osv men något mer idiotiskt får man leta efter, dessutom ska man styra över andra vilket gör det hela än mycket värre och patetiskt , menar hur korkade kan människor bli (finns det någon gräns eller inte).

Jag antar att det hat folk bär på speglar deras personliga erfarenheter och kunskapsnivån.

Det är så man mår illa.

Verkar finnas mycket gott om dårar i denhär världen oavsett på vilken sida dom står på.

Det är lustigt att se att fanatismen och okunskapen som oftast födds ur fattigdom och osämja även har rötter i det motsatta.

Antar att idioti inte har några gränser och med tanke på vart det ser ut och luta så lär ingen förväntning vara och vänta.

Människan är fantastisk nästan intill gudomlig och magisk varelse men det är otroligt och se hur lågt ner dom väljer att leva.

Ger dårskap ett ansikte.

Det märks mycket lätt att människan än är primitiv och inte märkt att dom är sammankopplade.

Hjärtat av sten sover än och anden är inte åkallad.

Religion används som mer politik pga det inte är andlighet och saknar andliga logiken.

Men vissa människor saknar allt verkar det som och det enda dom kan är att hata.

Så har dom mage och höja sig själva över andra.

Dom har inte ens minsta aning om vad sann makt eller evigt liv är och säljer sig hellre till den matrialistiska illusion dom lever efter och låter sig ryckas med av.

Nåja dårarna lev som dårar så får vi se hur ni klarar er som degraderade dårar i nästa liv.

När ni dör kommer ni ångra er - sanna mina ord.

Posted on: 2011/7/26 16:47
Resized Image

See User information
Den artikeln skulle kunna ha varit en vaken.se-nyhet.

Posted on: 2011/7/26 17:31

See User information
"JUST NU: Explosion på Breiviks gård" (Av polisen kontrollerad detonation.)

Så står det på Aftonbladet.se.

Hoppas inte alltför mycket bevismaterial försvann i smällen. Antar att polisen i Norge redan sökt igenom det som behövdes.

Posted on: 2011/7/26 21:44

See User information
Jag funderar fortfarande på om det bästa inte hade varit bara att avliva honom fortast möjligt. Det är visserligen en handling som inte kan återkallas, men trots allt är alla frysar på bårhuset ju redan fulla med folk som stupat i det krig Breivik själv förklarat.

Jag har respekt för att man vill hävda rättssamhället men tydligen finns det två "sidor" i den här konflikten, det framkommer av kommentarerna från olika håll.

Såklart är det enklast att vänta och se, men å andra sidan är det nu man måste handla om man skall forma framtiden och inse att det är ett krig vi har framför oss.

Att han som han själv säger skall bli respekterad och ihågkommen om 60 år tror jag INTE. Det trodde Hermann Göring och andra toppnazister också men så har det ICKE blivit. Historiens hårda dom ligger fast.....

Förresten, om det är krig så blir utdelningen av Fredspriset i Oslo i höst en synnerligen laddad tillställning!

Bekymren har bara börjat, är jag rädd.

Posted on: 2011/7/27 7:10

Edited by Asgeir on 2011/7/27 7:30:09
Edited by Asgeir on 2011/7/27 7:34:18
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Från Kalle Hellberg, Borås, i hans nyhetsbrev. Tänkvärt:

* * *

Hej! De bestialiska morden i Norge gör ingen oberörd, jag kan därför inte undgå att här nämna något om detta, utifrån mina egna känslor och tankar.

När det gäller den fruktansvärda massakern på alla dessa ungdomar så är det givetvis en katastrof som berör oss alla väldigt illa.

För mig är det samma frustrerande känsla som när jag hör alla dessa nästan dagliga rapporteringar om massakrer som sker i Afghanistan, i Irak, Libyen..nyhetsrapporteringar som liksom i förbigående hamnar mellan sportreferat och annat oväsentligt, ex en bilbomb i Mazar-e-sharif i Afghanistan dödade nu på morgonen 110 personer, sedan är det inte mer med det.

Samma frustration och förtvivlan som de norska anhöriga och föräldrar nu känner, känner också anhöriga och föräldrar i dessa nationer, som utan att ha någonting med dessa konflikter att göra ändå måste genomleva detta helvete dag efter dag. Bakom dessa massmord står bland andra svenska och norska soldater och de nationer som stöder Nato i dessa aktioner anser jag ha samma skuld till dessa massmord som vilken annan mördare som helst.

Bara i Irak har USA och GB mördat direkt eller indirekt över 1 miljon barn och ca 700 000 vuxna sedan 1991, hur många tårar har nordiska politiker fällt över dessa mordoffer? Vore det inte på sin plats nu, när katastrofen drabbat den egna befolkningen och förståelsen därmed borde vara hög mot detta massmördande, att norska (och svenska) politiker bestämde sig för att nu tar vi hem våra soldater, vi ska inte medverka i storkapitalets massmördande runt vår Jord mera. Tyvärr kommer vi aldrig att få uppleva detta!

* * *

Posted on: 2011/7/27 7:53

See User information
Titta, en tur till Baby-London även för denne man...

http://redicecreations.com/article.php?id=16246

Posted on: 2011/7/27 8:01

See User information
Detta var ju lite små intressant ochså.

http://cofcc.org/2011/07/norwegian-killer-facebook-hoax/

Posted on: 2011/7/27 10:28
Resized Image

See User information

Posted on: 2011/7/27 15:17
Resized Image

See User information

Posted on: 2011/7/29 1:33
"Earth is an insane asylum, to which the other planets deport their lunatics" -Voltaire (Memnon the Philosopher)

See User information
Lyfter och skickar med mina funderingar..

http://www.dailymail.co.uk/news/artic ... ehring-Breivik-mercy.html

På länken ovan ser man dessa bilder:

Resized Image

Resized Image

Tycker det påminner väldigt mycket om Oklahoma-sprängningarna där vi "vet" att byggnaden sprängdes innifrån, inte utifrån..

Glassplitter på utsidan, gällande VG-byggnaden så verkar den sprängd på tredje och fjärde våningen inte i markplan?

Posted on: 2011/8/16 12:03
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Kolla in den 6:e videon på höger sida, där har dom filmat ödeläggelsen, allt har exploderat ut på gatorna..??

Jag tycker detta påminner om WTC, dom där byggnaderna som nu har exploderat var nog "overdue" för renovering, nu blir det rivning och nya byggnader..

http://www.aftonbladet.se/nyheter/ter ... inorge/article13485091.ab

Posted on: 2011/8/18 8:24

/Benjamin Franklin

« 1 2 3 4 (5) 6 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper