vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 5 ... 61 »


Re: Koranen
#25


See User information
Jag lyssnade en gång på Deepak Chopra och han har också utvecklat en förmåga att säga saker som låter otroligt bra och träffande utan att egentligen gå in på en enda verkligt konkret grej, kanske han studerat Koranen och lärt av den, cirkelbevisens Moder skulle man kunna kalla dessa religiösa resonemang som i stort sett går ut på att de stämmer eftersom de är så riktiga.

Men är man nöjd med att springa inuti i ett mentalt ekorrhjul så är det väl ok! Som vanligt, det finns bra och dåliga element i nästan allting.

Och jag vill poängtera att jag inte gör anspråk på att besitta nån djupare insikt, jag är en vanlig besviken småborgare, inget bländande geni... en mycket vanlig karl med vanliga åsikter blandade med stunder av klarsyn och skepsis.

Om nån kommer skriande mot mig med kroksvärd och vrålar att om jag inte omskär mig här och nu så rycker dom huvet av mig, så reser jag mig, drar ner byxorna och låter det ske.

Men jag slutar inte muttra för det. När dom inte hör det.

Posted on: 2011/10/26 20:06
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen
#26


See User information
Avatar säger:
Dessa koder har funnits och återanvänds av senare komna religioner och 
från tidigare åldrar
Det är långt från bara koranen som bär dessa i sitt inre...
 
Och långt mycket äldreprecis som med bibeln...


Du kunde inte har sagt det bättre. Även tidigare skrifter har koder som har med siffran 19 (1 = Alpha, 9 = Omega) att göra. I bibeln kan man läsa:

Revelation 21:6
6 And He said to me, “It is done! I am the Alpha and the Omega, the Beginning and the End. I will give of the fountain of the water of life freely to him who thirsts.

Revelation 22:13
13 I am the Alpha and the Omega, the First and the Last, the Beginning and the End.

Problemet är att när bibeln sammansattes har människans ord har injekterats i den. Däremot om du satt med miniräknare och bekräfta dessa siffror (länk här nedan) allt du behöver finns i Koranen.

http://www.underkastelse.org/koranen/appendix/appendix1.html

Du sa även att:
Kanske bör vi fundera över grundernavilket i samtliga av dessa religion är en 
kärleksfull väg utan dömanden
till och med för "fienden".


Absolut det är vad vi behöver göra. Något man måste har förståelse är att det inte var Muhammed som kom med religionen islam. Allt kom från Abraham. Han är den första som blev muslim, vilket betyder "underkastelse". Sen där efter kom Judar och såg sig själva som Guds utvalda och resten är historia, Sedan kom Jesus, han pekade (symboliskt) uppåt för att judarna skulle ta sig i akt, men istället etablerades en ny religion (kristendomen) där man dyrkade Jesus istället för Gud. Sen kom Muhammed med samma budskap som, Abraham, Josef, Moses, Jesus, och alla som inte nämns här, att vi enbart ska dyrka Gud och att vi inte ska sätta idoler vid sidan om Gud. Däremot tittar man på muslimer idag påstår de att de inte idoliserar Muhammed men de ämnar att klä sig och vill efterlikna honom. Indirekt idoliserar de Muhammed genom att läsa Haditers text.

Så att säga människor kan inte låta bli dyrka och idoliserar andra människor istället för att dyrka skaparen själv direkt. Till och med så kallade muslimer idag, som säger att de tror, säger koranen till de:

12:106 Majoriteten av de som tror på GUD, gör inte det utan att begå idoldyrkan.

Så att säga, lyssna inte på den ena eller den andra.. öppna koranen själv, och bekräfta den på egenhand.

//Abyss
http://www.alem.se/blogg.html
http://www.alem.se/quran/quran.html


Posted on: 2011/10/26 21:11
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen
#27


See User information
Både muslimer och kristna måste acceptera att även vi som inte affilierar oss med en religiös dogma eller helig skrift kan ha lika stor förståelse för universums uppbyggnad, kärlek, förlåtelse och mänsklighet.

"Åh era stackare, hur kan ni ha något hopp i era liv utan Gud?"





Posted on: 2011/10/26 23:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen
#28


See User information
EvolutionQuest Säger:
Både muslimer och kristna måste acceptera att även vi som inte affilierar oss 
med en religiös dogma eller helig skrift kan ha lika stor förståelse för 
universums uppbyggnad
kärlekförlåtelse och mänsklighet.

"Åh era stackare, hur kan ni ha något hopp i era liv utan Gud?"


Säg mig vad det är du förstår. Gud gav dig hjärnan och de sinnena så du kan förstå och göra rätt beslut men ändå vänder du dig bakåt och säger att du kan förstå universum uppbyggnad utan den som gav dig förståndet från allra första början. Hur Arrogant får du var?

Vet du inte att du bara har tillgång ca 1/10 av din hjärnas kapacitet . Så att säga, i en mening förstår du bara 1/10 av verkligheten, om ens det, och du sitter med en begränsad hjärna och säger att du kan förstå universums uppbyggnad på egen hand. Förstår du inte att om din hjärna är begränsad av sin natur, kommer också din förståelse av all skapelse (verkligheten)är lika begränsad. Bar Gud vet vad du inte vet, Vakna!

Jag vet att du inte förstår... än...

//Abyss
http://www.alem.se/blogg.html
http://www.alem.se/quran/quran.html

Posted on: 2011/10/27 0:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen
#29


See User information
Islam handlar allra minst om Koranen. Det handlar betydligt mera om rituella symbolhandlingar som främst omskärelsen. Den som inte är omskuren kan inte betraktas som en riktig vuxen. Bland annat anses man inte kunna tåla att se blod flyta, och det skall en riktig karl.

Den kvinnliga omskärelsen fungerar kanske mer tydligt där den förekommer. Slanka snygga unga kvinnor förvandlas på rekordtid till tunga berg insvepta i skynken omgivna av talrika barnflockar, här kan man verkligen tala om både fysisk och psykisk påverkan i högsta potens, det är som skillnaden på en kastrerad katt och en jamande marskatt. Tilläggas bör att den kvinnliga mutilationen är betydligt mer uppmärksammad i väst, men den manliga innebär i sig också svaret på många frågor fast den är mer sedvanebestämmande än verkligt fysisk.

Den stränga åtskillnaden av könen är inte unik för islam, men den är synnerligen väsensfrämmande för vårt samhälle och samtidigt kan det inte bestå, om islam i fundamentalistisk form vinner ytterligare insteg. Visserligen finns det grader av islam men det är fundamentalisterna som gör framsteg, senast i valen i Tunisien.

Skulle du, Abyssinia, verkligen på fullt allvar förblindad av Koranens synbarliga ofelbarhet, kunna mörda i raseri orsakat av tanken på att småflickor skall kunna gå i skolan?

Eller har jag lyckats få dig att känna svaveloset från den brinnande luntan?

Svara mig, är du snäll!

Posted on: 2011/10/27 7:07
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen
#30


See User information

Lite att fundera runt...

För den som inte träffat på Mooji och funderat runt hans prat... Jag hoppas ni bara reflekterar på vad han säger och inte tar "sanningar" bara för att den presenteras...













Med en liten "bonus"...




Posted on: 2011/10/27 14:51

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen
#31


See User information
Asgeir säger:

Islam handlar allra minst om KoranenDet handlar betydligt mera om rituella 
symbolhandlingar som främst omskärelsen
Den som inte är omskuren kan inte 
betraktas som en riktig vuxen
.

Den kvinnliga omskärelsen fungerar kanske mer tydligt där den förekommer
Slanka snygga unga kvinnor förvandlas på rekordtid till tunga berg insvepta i 
skynken omgivna……

Svara mig
är du snäll!



Här är ditt svar, Visa mig var du hittar allt detta i Koranen!!!

Åter igen här är hela Koranen.
http://quran.com/
http://www.underkastelse.org/koranen/koran_sv.html

Svara mig är du snäll!


//Abyss

http://www.alem.se/blogg.html
http://www.alem.se/quran/quran.html


Posted on: 2011/10/27 15:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen
#32


See User information
Svar till Avatar


Jag svarar bara Video 1
Videon börjar med att en kvinna som pratar om hennes liv som stor röra och att hon tycker att hon inte är värdig till att bli älskad eller bli sedd, vänskap och menar att hon är ond/dålig och behöver straffas.

Han försäkrar henne om att detta är inget nytt och är faktum vanligt bland människor och säger till henne att det är svårt att vara upplysts för att man måste släppa sitt ego och inte jämföra sig med andra.

Sen pratar han om identitet.. han vill att hon ska sluta negativa tankar om sig själv och att hon ska åter gå till det som kommer före, vilket är Jaget menar han.. senare säger att verken hon vill eller ej så är hon sanningen .. vidare... Han undrar om han kan se det?

Redan skrivet i koranen

Sura 51 vers 15 – 21
15. De rättfärdiga har förtjänat trädgårdar och bäckar.
16. De får sin Herres belöningar, för de brukade vara gudfruktiga.
17. Sällan sov de hela natten.
18. Vid gryningen, bad de om förlåtelse.
19. En del av deras pengar avsattes för tiggaren och de behövande.
20. Jorden är full av tecken för de övertygade.
21. Och inuti er själva; kan ni se?



Han säger till henne att hon vill ta sin identitet och föra den till ljuset som egentligen redan finns, Syftar på att det finns redan hos henne men att hon inte kan se det för att hon kan inte låta bli att klä det i namnet av identitet. Med andra ord hon vet inte vad/vem hon är, och han sitter inför henne och säger det till henne det.

Med andra ord säger han, det hon har i huvudet är bara en illusion,.. Det är inte det riktiga henne, hon har hakat sig fast på den världsliga illusionen.


3:185 Alla människor får uppleva döden, därefter får ni er belöning på Återuppståndelsens Dag. Den som med nöd och näppe slipper undan Helvetet har uppnått en stor triumf. Livet i den här världen är bara en illusion.
6:32 Livet i denna världen är bara en illusion och fåfänga, medan boningen i Livet Efter Detta är mycket bättre för de rättfärdiga. Förstår ni inte?!

31:33 O människor, ni ska vörda er Herre, och frukta en dag då en far inte kan hjälpa sitt barn, ej heller kan ett barn hjälpa sin far. Utan tvivel, är GUDs löfte sant. Distraheras därför inte av detta livet; avleds inte från GUD av blott illusioner.

35:5 O människor, GUDs löfte är sanningen; distraheras därför inte av detta obetydliga liv. Avleds inte från GUD av rena illusioner.

40:39 "O mitt folk, det här första livet är en temporär illusion, medan Livet Efter Detta är den eviga boningen."

57:20 Ni ska veta att detta världsliga liv inte är något annat än spel och lekar, och skryt ibland er, och samlande på pengar och barn. Det är som rikligt regn som producerar plantor och förnöjer de icke troende. Men sedan förvandlas plantorna till värdelöst hö, och blåses bort av vinden. I Livet Efter Detta väntar antingen svårt straff, eller förlåtelse från GUD och godkännande. Detta världsliga liv är inget mer än en temporär illusion.


Han säger - Detta är den simplaste och om du inte fångar det så jobbar du för något annat och inte för detta (sanningen). Kanske du jobbar med en idé du har om en sanning, kanske säger du att du behöver gå till det här stället men där du redan är, jag kallar det missar det uppenbara.

Vidare säger han -- Men mentalitet är upptagen med att ägna sig det som är praktiskt användbart, Hur kan jag vända det till min fördel? Även om upplysning kunde uppnås med huvudet, skulle huvudet tänka, hur kan jag använda det?... den vill alltid gör nånting med nånting… så hela tanken är att om jag blir upplyst kommer människor dyrka mig, eller att jag bli känd osv , den har alltid agenda, medan detta (sanningen) inte har nån agenda, den bara är.


Han pratar helt enkelt om egot, varje människa föddes med ett ego eller (jinn) som avleder människor bort från sanningen för att den får människor att tro att illusionen är sanningen.


25:43 Har du sett den vars gud är hans eget ego? Kommer du att vara hans försvarare?

45:23 Har ni lagt märke till den vars gud är hans ego? Följaktligen sänder GUD honom vilse, trots hans kunskap, beslöjar hans hörsel och hans sinne, och placerar ett hölje över hans ögon. Vem kan sedan vägleda honom, efter ett sådant beslut av GUD? Ska ni då inte ta er i akt?


Vi kom till denna värden ensamma en och en, och ensamma en och en ska vi återgå dit vi kom ifrån. Frågan är om du ska ta Moojis ord istället för att läsa Koranen på egen hand och se det med dina egna ögon? När timmen kommer ska du citera Moojis ord inför skaparen?


//Abyss
http://www.alem.se/blogg.html
http://www.alem.se/quran/quran.html

Posted on: 2011/10/27 17:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen
#33


See User information
Med andra ord, vilket kom först? Hönan eller ägget?

Vi är så fruktansvärt väluppfostrade att vi glömmer helt bort vem det är som seroch betraktar... I villervallan hittar vi hela tiden saker i omgivningen för att besvara frågor där vi redan bär på svaret... Det är här jag vill påtala min tidigare post om att inte glömma vem du är och att allt runt dig är "verktyg". En hund, katt, mås eller bara en ko, bryr sig föga om böcker och dess innehåll.

Jag stöttar fullt mina medmänniskors val av religioner och trosupplevelser. Men utan den fasta punkten i ditt inre, som det hela i grunden bara handlar om, är alla vilse, oavsätt vilka texter och böcker dom än väljer att följa som sin sanning. Vad vi vidare glömmer är hur alla vyer måste innefattas av den hela sanningen, inklusive samtliga postare på tråden, för och emot. Kan inte samtliga poster innefattas av hela sanningen, kan den således inte frångå några aspekter. Det innefattar att samtliga böcker, Koranen, Biblar osv måste innefattas av den. Enskilt kan dom inte stå för hela sanningen... Liksom ljuset, måste den innefattas av mörkret, som ying och yang i sin helhet är komplett. Vi lever i en poläritet, där helheten skapas via motsättningar.

Nu har jag nog virrat runt detta helt för er, snubblar nästan själv.

Rekommenderar följande lilla föreläsning... Inte som en sanning utan att reflektera runt.

http://www.youtube.com/watch?v=-d4ugppcRUE&feature=player_embedded

Posted on: 2011/10/27 19:14

Edited by Avatar on 2011/10/27 19:32:10

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen
#34


See User information
@Abyssinia: Ha det så bra med koranläsningen, visst finns det saker som till och med jag gillar, exempelvis åttonde suran fast den är delvis kopierad efter Jakobs brev. Men islams idéhistoria är intressant, Muhammeds aversion mot judarna grundlades ju när han blev utskrattad av det judiska rådet i Bagdad när han gått dit och krävde att bli erkänd som profet.

Den ilskan fick dom känna av sen när han började islams expansion genom att mörda hela den judiska befolkningen i Medina innan han samlade krafter och stormade vidare mot Mecka. Men det är lättare att diskutera med en lärd imam än en nyomvänd person. Den lärde imamen känner litteraturen och vet att det förekommit flera källproblem, bland annat efter "den falske profetens" verksamhet. Det dök ju upp en person som sade sig vara Muhammed efter att han antas ha avlidit och lät sig dyrkas i hans ställe.

Om du läst Kalle Anka har du kanske läst i några avsnitt om knattarnas handbok "Gröngölingsboken" som kan liknas vid Koranen. Där står det enkla hänvisningar om hur allt skall göras. Hur man klipper skägget, håller handen när man äter, torkar sig i rumpan och så vidare i all oändlighet...

Så håll till godo och lycka till! Och häll ut brännvinet, så har du gjort en säker vinst på ditt val av religion...

Muhammed sa att en gång skulle muslimer börja gå med kläder av silke, lyssna på musik och dricka vin, men då skulle de förvandlas till apor och svin (ungefär som dräggen som väller runt och hojtar på Avenyn just nu?).

Läs lite hadither också, när du tröttnat på Koranen!

Posted on: 2011/10/27 19:19

Edited by Asgeir on 2011/10/27 19:53:54
Edited by Asgeir on 2011/10/27 19:58:26
Edited by Asgeir on 2011/10/27 19:59:45
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen
#35


See User information
Svar till Avatar

Vilket kom först? Hönan eller ägget?

Bara Gud vet svart till det. Tecken på att vi är begränsade och att Gud vet vad vi inte vet.

Utöver det, vad jag kan säga är att det är att man ska vara öppen sinnad och och vissa tullerans till andra människor, och du verkar vara en sådan person, som har egenskaper av rättfärdig person.

Däremot, om Gud vill, idag, imorgon eller tio år, kommer du finna Koranen i din hand och den kommer öppnas för dig till alla dina sinnen och hjärtat. Antingen kommer du se vad som finns för dig att se men ändå väljer att inte tro. Eller så kommer du häpna över det faktum att all pusselbitar i detta tre dimensionella världar vi befinner oss har beskrivits i minsta detalj. Då kommer du falla ner på dina knän, med pannan på marken i prostrering och be om nåd och förlåtelse till den som har initierat dig från allra första början.

Fram tilldess, be om Gud för en vägledning för vi är här för att testas.

//Abyss
http://www.alem.se/blogg.html
http://www.alem.se/quran/quran.html

Posted on: 2011/10/27 22:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen
#36


See User information
Svar till Avatar

Jag vet inte om du är ett hopplösfall eller om du medvetet väljer att stampa fel. Jag menar man fattar inte ens vad du skriver, Jag snackar om koranen du snackar om Kalle Anka. Vad mer vill du att jag ska säga till dig? Var finner du dina referenser? Jag är inte här för att rätta dig, du väljer de diskurser av tankeprocesser du har. Du ställde frågor till mig och jag svarade genom att säga (med länkar)kolla upp det på egen hand, och även ställde frågor till dig som, Var i koranen hittar du det?

Jag vet att inte du inte vet vad du pratar om för att det du skriver står inte koranen. Så att säga du verkar vara en person som är information Junky som inte kan särskilja och filtrera från nonsens till sanning i detta information samhälle vi lever i. Kalla dig vaken, upplyst eller vad som passar dig för att färga din ignorans och blindhet, i mina ögon, utifrån vad du har skrivit hittills, befinner du dig i totalt mentalt koma vars du ej vad du som kommer ut ur dig när du slår på tangenten. Förstår du vad jag försöker säga till dig, jag vågar tro att du inte gör det.

17:36 Ni ska inte acceptera någon information, om ni inte själva bekräftar den. Jag har givit er hörseln, synen, och hjärnan, och ni ansvarar för att använda dem. ... Du är ansvarig för att använda vad Gud gav dig, Till och med att lyssna på musik. Det står ingenstans om att man inte får lyssna på musik, faktum är att koranen uppmuntrar dig till att lyssna på musik och växa som person.

Trots allt är du ett bra exempel för alla andra som passerar denna text. Du är bra exempel på hur man inte ska vara. Så fortsätt med det du gör!

//Abyss
http://www.alem.se/blogg.html
http://www.alem.se/quran/quran.html

Posted on: 2011/10/27 22:46

Edited by Abyssinia on 2011/10/27 23:14:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen
#37


See User information
Till alla konspirations teoretiker som lyfter på varje sten, Gör dig tjänsten att Öppna Koran och verifiera! Där ska du hitta alla svar till alla frågor du kan tänka dig ställa.

Elfte september, HAARP, 2012, Chemtrails, Aids, Cancer, Global uppvärmning, överfiske, krig i alla former, svält, så kallade natur katastrofer, ekonomisk kris, föroreningar, energi kris, skuld kris, kris i samband med populations tillväxt, identitet kris, droger, kriminalitet, slav handel, barn arbete,…. jag menar listan kan göras lång, du ska inte bära allt det där på dina axlar. Släpp det! Hur många revolutioner ska människan komma med innan den finner sitt ro, ser ni inte att även revolutioner kan kapas och finansieras av eliten, och presenteras för dig som en gräsrotsrörelse. Har du inte set demonstranter ute på gatan, skrikande på toppen av sin lunga för att sedan gå in på McDonald’s och äta sig mätta vid bordet av hyckleri. Den blinde leder de blinda och finner sig i extas av samhörighet och gemenskap för att sedan återgå till rutinerna av mental slaveri.

Människor, vakna och förena er under en och samma Gud. De med makt är dyrkare av satan, titta på de som programmerar människor med Teven. Hur många revolutioner ska människan komma med. Rastlösa ungdomen som idealiserar och glorifierar blodig kamp. Vill inte varje man dö som en soldat? Vad är det du slåss för? Vad är det du argumentera för, har du kommit på detta själv? Hur länge har du vistats på denna planet, Inget är för evigt och jorden är inte ditt paradis, du är här för att testas, du är här för att vittna storheten av Gud, Titta upp mot stjärnorna, vad mer bevis behöver du? Gå ner på knän med huvudet på marken och ångra dig!

Hur många revolutioner ska du komma med, känner du till tes, syntes och antites, var befinner du dig i den? Du har skapats av ett par, du består av upplopp av dualism i ditt huvud men förena de under en samma Gud. Bar de med intelligens kommer ta sig i akt! Vet du inte att sanningen finns i gaskammaren, vågar du gå in iden? Frukta inget annat än Gud. Sanningen finns där du minst anar det. Är du postmodernismens barn som brottats med tanken av befrielse till en fri individ, samtidigt som du lever i ett system som indoktrinerar människor med prototyper av omänsklighet. Inse att du också är som ett kreatur med ett numeriskt id-tag, du ägs av den som tycks vara osynlig för att du ej vet hur det är att inte imitera den blinde som är näst intill bredvid dig. När ska du gå din egen väg, vägen till Gud, till din egen destination?

Människa gå ner på knän och prostrera inför den som har initierat dig!





VIDEO LÄNK




Posted on: 2011/10/28 0:14

Edited by Abyssinia on 2011/10/28 0:29:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen
#38


See User information
Du verkar ha bra kontroll på religioner.

Vad tror du om det här ?

http://fallenalien.com/

Posted on: 2011/10/28 2:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen
#39


See User information
albyssina....

Kan du va så snäll och kolla på dessa videoklipp och du som är påläst i koranen förklara för mig med konkreta svar och länkar vad som inte stämmer med informationen i dessa klipp.. Tack..uppskattar ett svar


Father Zakaria

Islam spread by the sword

Posted on: 2011/10/28 16:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen
#40


See User information
Svara gärna på denna med e du snäll. Tack på förhand.


What Did Mohammed Do In the Cave Hira? (DQ1-3)


What did mohammed do in the cave of Hira?

Posted on: 2011/10/28 16:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen
#41


See User information
Och ännu viktigare detta..

How Could Islam Allow One Woman To Do this? (DQ1-8)

How Could Islam Allow One Woman To Do This?

Posted on: 2011/10/28 16:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen
#42


See User information
tears säger:

Du verkar ha bra kontroll på religioner
Vad tror du om det här ?
http://fallenalien.com/


Finns det Oidentifierade Flygande Objekt (UFO)?

För de som läser koranen grundligt finns det inte UFO för att de är redan identifierade. UFO kan finnas bara om man inte känner igen och identifiera de, men om du har identifierat de så är de inte UFO längre. Vad är det jag försöker säga? I koranen kan man läsa att när vi som människor kommer till denna världen, födas vi med vars en sk. jinn varelser (ego, onda andar, bad omen, demoner)i oss, som alltid vill vilseledda oss .

Jinns är osynliga för oss men de kan se oss. Anledningen till att vi föds med dem är att vi i inte lyckades övertyga oss själva om Guds storhet innan vi kom till denna fysiska värld. Innan vi kom till då när vi (våra själar) tvivlade, sa änglarna att vi skulle kastas i helvete. Men då sade Gud att jag ska ge de en chans att ångra sig. För detta skapade Gud jorden och allt vars jorden kom att bli satans (jinns) domän (om man fortfarande inte tror på Gud. Därför man säger att alla människor föds med synder och vi är här för att oss i akt och ångra oss. Men trots alla bevis och tecken som finns runt om människan tror hon/han bara på vad den kan se med ögonen.

Tittar man Kung Salmos historia kan man se att jinns finns på riktigt. Man säger att Salmo var den visaste människan på jorden. Vad han gjorde var att han bad till Gud om att få kunskap och visdom som ingen annan människa har uppnått. Gud besvarade honom genom att sätta Jinns under sig, de var slavar för honom och de lärde honom saker som människan aldrig inte visste.

34:2 För Salomon, satte vi vinden i hans tjänst, som rörde sig en månat hitåt och en månad ditåt. Och vi lät en oljekälla välla fram för honom. Även jinnerna arbetade för honom, med hans Herres lov. Den som ignorerade våra budord ibland dem, utsatte vi för ett svårt straff.

34:13 De gjorde allt han önskade åt honom - nischer, statyer, djupa pooler, och tunga matlagningsgrytor. O Davids familj, verka (rättfärdighet) för att visa er tacksamhet. Endast några få av mina tjänare är tacksamma.

27:17 Satta i Salomons tjänst var hans lydiga soldater bestående av jinner och människor, liksom fåglarna; samtliga till hans förfogande.

Idag kallar man det svart magi, kabbalah, eller sorcery. Selemo var troende och dog som underkastad och troende. Däremot lämnade han efter sig kunskapen av hur man kommer i kontakt med jinns. Och flera tusen efter detta ser du pyramiden med ögat och med allt den innebär.

2:102 De ägnade sig åt det som djävlarna lärde ut beträffande Salomons kungadöme. Salomon var emellertid inte en icke troende, men djävlarna var icke troende. De lärde människorna trolldom, och det som sänts ner via de två änglarna Haroot och Maroot. De båda avslöjade inte sådan kunskap utan att förklara: "Detta är ett test. Ni ska inte missbruka sådan kunskap." Men människorna använde det i onda planer, som att bryta upp äktenskap. De kan aldrig skada någon mot GUDs vilja. Med andra ord lär de sig vad som skadar dem, inte vad som hjälper dem, och de vet mycket väl att den som utövar trolldom inte kommer att ha någon del i Livet Efter Detta. Om de bara visste hur bedrövligt det de säljer sina själar för är.

Alltså de människor som inte var underkastade och inte var troende fortsatte att söka makt via dessa varelser. Var en av oss har jinns i oss, det är vår uppgift att se till att de också underkastar sig. I vetenskapliga mening kan man säga att man ska döda sitt ego. För att även jinns kan vara troende men deras mål är att befria sig själva från denna världen för att de är satans anhängare, och satans mål att vara likställd Gud, därför fick han jorden som sin domän att bevisa vad han går för. Men vad än satan försöker är den fast här på jorden tills timmen kommer. Koran säger att Jinnerna med människan hjälp försöker ta sig ut från jorden men de stoppas av projektiler.

Här stycke från en sura 72:6 - 14 om Jinns

6. "'Människor brukade söka makt genom jinnvarelser, men de orsakade dem bara en massa besvär.
7. "'De trodde, precis som ni trodde, att GUD inte skulle sända en till (budbärare).
8. "'Vi rörde himlen och fann den fylld av väldiga vakter och projektiler.
9. "'Vi brukade sitta där för att spionera. Alla som lyssnar jagas av en mäktig projektil.
10. "'Vi har ingen aning om ifall någonting dåligt avses för Jordens invånare, eller om deras Herre vill rädda dem.
11. "'Vissa av oss är rättfärdiga, och vissa av oss är inte fullt så rättfärdiga; vi följer olika vägar.
12. "'Vi vet mycket väl att vi aldrig kan fly från GUD på Jorden; vi kan aldrig springa vår väg och fly undan.
13. "'När vi hörde vägledningen, trodde vi på den. Den som tror på sin Herre kommer aldrig att frukta någon orättvisa, ej heller av något lidande.
14. "'Bland oss finns de som är underkastade, och bland oss finns dem som kompromissar.'" Vad gäller de som underkastat sig, är de på den rätta vägen.


Jag vet inte att om jag har lyckats besvara dina funderingar. UFOs, det är inte att de inte finns, eller att de har kommit från andra planeter. De finns och de finns här på jorden i en annan dimension som vi inte kan se. De flygande objekt vi ser kan vara jinns och människors verk. Men självklart presenteras de för oss via medier att de människor som tror på UFO har tappat förståndet. Samtidigt måste jag säga till dig att ta inte mina ord och istället läs koranen och verifiera. Läs den i ditt tempo sida för sida kvittar hur lång tid det tar.

En tips på detta ämnet är att du ska ta och titta på filmen The Live (1988)
<-- roliga skådespelare

eller video serier om Solomon's Temple

//Abyss

Posted on: 2011/10/28 17:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen
#43


See User information
Quote:

Abyssinia skrev:

Säg mig vad det är du förstår. Gud gav dig hjärnan och de sinnena så du kan förstå och göra rätt beslut men ändå vänder du dig bakåt och säger att du kan förstå universum uppbyggnad utan den som gav dig förståndet från allra första början. Hur Arrogant får du var?

Vet du inte att du bara har tillgång ca 1/10 av din hjärnas kapacitet . Så att säga, i en mening förstår du bara 1/10 av verkligheten, om ens det, och du sitter med en begränsad hjärna och säger att du kan förstå universums uppbyggnad på egen hand. Förstår du inte att om din hjärna är begränsad av sin natur, kommer också din förståelse av all skapelse (verkligheten)är lika begränsad. Bar Gud vet vad du inte vet, Vakna!

Jag vet att du inte förstår... än...


Men om bara Gud vet vad Gud vet och vi aldrig kommer veta det Gud vet, hur kan du då säga att Koranen som är skriven av människor innehålla svaren på det vi inte vet.

Du bevisar dessutom min poäng att många muslimer och kristna INTE accepterar att andra kan ha en annan sanning än de själva. Du frågar hur arrogant jag är, men hur arrogant är inte frågan i sig själv? Vem är du att förminska min kunskap om vad jag uppfattar och förstår om min omvärld? Att du ens ger dig in på att förminska min förståelse av vad det innebär att vara människa gör även att du förminskar dig själv. Jag vill gärna att du lägger fram bevis på att hur vi vet att vi bara har tillgång till 1/10 av vår hjärna.

Dessutom, vad jag inte vet, vet oftast någon annan och vice versa. Om vi tillsammans försökte lära av varandra utan att stå med pekpinnar och samtidigt sluta upp med att säga att vi är begränsade skulle det genast börja reda upp sig för oss och vår planet.

"Fattar du vad jag begriper?" ;)


Posted on: 2011/10/28 17:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen
#44


See User information
Keliza säger:

albyssina....

Kan du va så snäll och kolla på dessa videoklipp och du som är påläst i 
koranen förklara för mig med konkreta svar och länkar vad som inte stämmer 
med informationen i dessa klipp
.. Tack..uppskattar ett svar


Du länka mig många video, jag kan inte gå ord för ord på allt vad de säger men att Profeten ska ha beordrat de att dricka urin och skära av deras händer, Inget man hittar i koranen. Jag personligen vet inte vad dessa människor sysslar med, kvittar deras fasad.

Här en bra exempel var det där med skära handen kom ifrån.

Sura 12:23 - 31 Handlar om Josef som blev förförd av frun till hans boss, så att säga,

23. Frun i huset där han bodde försökte förföra honom. Hon stängde dörrarna och sa, "Jag är helt och hållet din." Han sa, "Må GUD beskydda mig. Han är min Herre som gav mig ett bra hem. De som överträder lyckas aldrig."
24. Hon gav nästan efter för honom, och han gav nästan efter för henne, om det inte vore för ett tecken han såg från sin Herre. På så sätt avledde vi ondska och synd från honom, för han var en av våra hängivna tjänare.
25. Båda två sprang mot dörren, och i färd med detta slet hon sönder hans klädsel bakifrån. Vid dörren mötte de hennes man. Hon sa, "Vilken bestraffning lämpar sig för den som ville antasta din fru, förutom fängelse eller ett smärtsamt straff?"
26. Han sa, "Det var hon som försökte förföra mig." Ett vittne från hennes familj föreslog: "Om hans klädsel är söndersliten framifrån, talar hon sanning och han ljuger.
27. "Och om hans klädsel är söndersliten bakifrån, då ljög hon och han talar sanning."
28. När hennes man såg att hans klädsel var söndersliten bakifrån sa han, "Detta är en kvinnas intrig. Ert intrigspel är verkligen formidabelt.
29. "Josef, fäst inget avseende vid denna incident. Vad gäller dig (min fru), borde du söka förlåtelse för din synd. Du har begått ett fel."
30. Några kvinnor i staden skvallrade: "Guvernörens fru försöker förföra sin tjänare. Hon är djupt förälskad i honom. Vi ser att hon gått vilse."
31. När hon hörde talas om deras skvaller, bjöd hon in dem, förberedde en bekväm plats för dem, och gav var och en av dem en kniv. Sedan sa hon till honom, "Gå in i deras rum." När de såg honom beundrade de honom så, att de skar sina händer. De sa, "Prisad vare GUD, det här är ingen människa; det här är en ärbar ängel."

Vad gjorde kvinnorna när de såg Josef? De gjorde felsteg genom att förför honom och kvinnan som förförde honom först visste att hon gjort fel, därför gav hon alla de en kniv så att de skulle markera sig för de hade syndfulla tankarna.

På ett annat ställs står det


5:38 Vare sig manlig eller kvinnlig, ska ni märka tjuvens hand som straff för deras brott, för att tjäna som exempel från GUD. GUD är Allsmäktig, Visast.

Samma sak för tjuvar, handen ska inte skäras av, detta praktiseras bara av det korrumperade Islam. Man ska bara markera handen… Min uppfattning på detta är att personen som begått synd, efter den har blivit straffad och återigen ämnar att begå misstag ska denne titta på ärren på sina händer som ett tecken för att rätta sig själv. Låter det logiskt?

Alla läsare, rätta mig om jag har fel, kolla upp koranen med mig för jag själv har inte alltid varit muslim. Tack för frågan

//Abyss


Posted on: 2011/10/28 18:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen
#45


See User information
Keliza säger:
Svara gärna på denna med e du snällTack på förhand.

What Did Mohammed Do In the Cave Hira? (DQ1-3)

What did mohammed do in the cave of Hira?



Det är exakt som Judarna, de ansåg sig själva vara speciella över andra människor för att Gud valde ut de. Deras uppgift var att sprida budskapet men de höll det för sig och resten är historia. Det är samma sak med Araber som inte tror på Gud utan Haditer. De är de största hycklarna, Till och med koranen säger det till de.

9:97 Araberna är de värsta vad gäller otro och hyckleri, och de mest benägna att ignorera de lagar som GUD uppenbarat för Sin budbärare. GUD är Allvetande, Visast.

9:101 Bland Araberna runt omkring dig finns hycklare. Även bland dem som bor i staden finns de som är vana vid hyckleri. Du vet inte vilka de är, men vi vet vilka de är. Vi kommer att fördubbla straffet för dem, sedan överlämnas de slutligen till ett fruktansvärt straff.

Om du frågar en Hadit muslim om detta komma han/hon säga till dig att koranen syftar på Öken Araberna.

Sen om du undrar varför koranen kom på arabiska..


41:44 Om vi gjort den till en icke-Arabisk Koran skulle de ha sagt, "Varför kom den ner på det språket?" Vare sig den är Arabisk eller icke-Arabisk, säg, "För de som tror är det en vägledare och ett botmedel. Vad gäller de som inte tror, kommer de att vara döva och blinda för den, som om de tilltalades på långt håll."

Det vill säga det kvittar vilket språk det kommer till dig så länge du förstår budskapet. Jag själv kan inte Arabiska men av det lilla jag har förstått mig på den är den inte lik annat språk och är väll utvecklad. Om du tittar på de siffror vi använder idag, de kommer från arabiska, förutom "0", det visar språket är välutvecklad när koranen uppenbarades via profeten Muhammed.

Video Tips
Del 1
Del 2

//Abyss

Posted on: 2011/10/28 18:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen
#46


See User information
Du länka mig många video, jag kan inte gå ord för ord på allt vad de säger men att Profeten ska ha beordrat de att dricka urin och skära av deras händer, Inget man hittar i koranen. Jag personligen vet inte vad dessa människor sysslar med, kvittar deras fasad.

------------------------------------------------------------

Kan du med konkret fakta säga att detta inte existerar i koranen? Det roliga e att du inte ens kan arabiska...jag kan dock arabiska och kan du förklara för mig vad EQtelo El Kafrin betyder? vad symboliserar det.....

Står det inte heller i koranen att alla icke muslimer är otrogna?...och om jag reffererar till Eqtello el Qafrin vad säger det dig då?

om det nu e taget ur kontext och du säger att det har med mohammeds tidsålder o göra och hans upplevelser då så är fortfarande Koranen enligt islam Guds ord....


Kan du svara på en fråga med som jag är rätt nyfiken på....

Vet du vad "NAQEH" e för nåt? Om jag säger dig att det har med giftermål och vittnena att göra så kanske du förstår vart jag vill komma med detta..Om mannnen bara uttalar att han vill skilja sig från sin fru 3 gånger då måste dom skiljas....och vill mannen ha tillbaka sin fru efter skilsmässan så måste en av vittnena ha sex med hans tidigare fru för att han ska få ta tillbaka henne....Är inte det lite primitivt?

Vill inte låta som jag anfaller dig eller något men jag har muslimska släktingar som är väldigt troende och vi har haft våra debatter..


Sen vill jag att du kommenterar det tidsbegränsade giftermålet där en 50 årig man kan ha en 16 årig flicka som hans fru i typ 3 månader för ett pris...en imam går igenom hela giftermålet och gör det genuint med bön och det är rätt jävla vrickat... enligt mig ;)

Posted on: 2011/10/28 19:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen
#47


See User information
Och snälla kommentera detta med ledsen om jag frågar för mycket...Tack på förhand igen..

http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=CBp5dyLHlts

Posted on: 2011/10/28 19:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen
#48


See User information
Svar till EvolutionQuest

****** De fet markerade orden är dina****

Men om bara Gud vet vad Gud vet och vi aldrig kommer veta det Gud vet, hur kan du då säga att Koranen som är skriven av människor innehålla svaren på det vi inte vet.


Det är inte med huvudet man tror. Med huvudet bekräftar vi bara. Huvudet är bara som en datamaskin som lagrar information. Så att säga den kan aldrig veta vad den inte har inom sig, den behöver referenser. Kan du visualisera fram fjärde, eller femte dimension? Hur skulle du kunna göra det om din datamaskin (hjärna) inte har referenser till den? Det jag försöker säga är att det inte är med huvudet, (vetandet) man tror, det är med hjärtat (känslan) man tror…

Första Suran som uppenbarades, Sura 96:1-6,
1. Läs, i din Herres namn, som skapade.*
2. Han skapade människan från ett embryo.
3. Läs, och din Herre, Upphöjd över allt annat.
4. Undervisar genom pennan.
5. Han lär människan vad den aldrig vetat.

Du får nog fundera över skillnaden mellan att Veta och Tro

För er med miniräknare Lägg märke till att denna första sura har 19 verser.

Vidare...

Vem är du att förminska min kunskap om vad jag uppfattar och förstår om min omvärld? --- Svar --- För det första kunskap kan inte ägas, den som säger att den äger sin egen kunskap är antingen i arrogans eller ignorans, med all respekt. Jag kan inte heller förminska dig för att jag kan aldrig veta vad som pågår i din medvetenhet.

Att du ens ger dig in på att förminska min förståelse av vad det innebär att vara människa gör även att du förminskar dig själv. –-- Svar--- Jag kan inte förminska din förståelse, för att det är inte mig du ska tro på, jag bara pekar koranen åt dig, du kan frivilligt passera mig -, och vad gäller vad det innebär att vara en människa, --- Svar--- I Koranen har Människan fått instruktion på hur man ska leva rättfärdigt på jorden, det är upp till dig att verifiera.

Jag vill gärna att du lägger fram bevis på att hur vi vet att vi bara har tillgång till 1/10 av vår hjärna. --- Svara --- Har du nån gång glömt att andas? Har du nån gång glömt att klappa ditt hjärta, eller när du skar dig nån gång var det du som läkte såret eller var det din kropp som fixade det. Har du kontroll över din immunförsvar. Vi har enormt fantastisk hjärna, och har den största hjärnvolym av alla djur, i förhållande till vår kropps storlek. Vår hjärna konsumerar det mesta delen av vår energi intag. Med andra ord du har inte tillgång till hjärnans fullaste kapacitet för att den behövs nån annanstans för att hålla dig vid liv. Annars hade du inte vågat sova om nätterna, tänk om du glömde andas eller vakna…

Dessutom, vad jag inte vet, vet oftast någon annan och vice versa. Håller med, man kan inte veta allt! Om jag har fel snälla rätta mig!

Koranen säger:
16:70 GUD skapade er, sedan avslutar Han era liv. Han låter vissa av er leva till den värsta åldern, bara för att upptäcka att det finns en gräns för den kunskap de kan uppnå. GUD är Allvetande, Allsmäktig.

Kvittar hur länge Gud tillåter oss att leva, det finns gräns på hur mycket vi kan uppnå.

Om vi tillsammans försökte lära av varandra utan att stå med pekpinnar och samtidigt sluta upp med att säga att vi är begränsade skulle det genast börja reda upp sig för oss och vår planet. --- Svar --- Vi är begränsade, för att vi befinner oss under det fundamentala lagen av fysiska. Där det finns lag, det finns begränsning. Men din själ är inte begränsad till denna fysiska lag och det är den du ska räddas, det är den som ska vara fri och vägen till det har profeterna kommit och levererat.

"Fattar du vad jag begriper?" ;)
Jag förstår dig, Jag förstår dig helt och jag ber om ursäkt om du känner att jag inte har varit rättfärdig mot dig.

//Abyss

Posted on: 2011/10/28 21:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 (2) 3 4 5 ... 61 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
33 user(s) are online (33 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 33

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS