vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 »

Re: Religioner

See User information
Inte mycket har hänt de år jag varit borta från forumet... samma gamla visa.

Det här med Zeitgeist villfarelser mosade jag för några år sen. Bland dina exempel tycker jag den bästa är om de tre vise männen och orion... LoL. De vise männen var inte tre. Bibeln ger inget antal. Iden att de var just tre härstammar från medeltiden, sisådär 1000 år efter att urkunden nedtecknades.
Har de som format teorin som du nämner inte bättre koll än så ger jag inte mycket för Jesus=sol iden heller. Att medeltida konstnärer målar gloria runt huvudet på Jesus behöver inte ha mer med solkult att göra mer än din julgran har med midvinterblot! Eller du kanske hänger upp slaktade grisar i din gran?

Newage-tokiga efterkonstruktioner när man vill knöla in allt man kan i zodiacen, är just inget annat än modern efterkonstruktion.

I övrigt är "sanningsrörelsen" också en religion. Den bär alla rätta kännetecknen för att kvalificera. Så i det man försöker slänga av sig den gamla religionen skapar man i allmänhet en ny.

Lycka till med din nya religion!

Posted on: 2012/1/14 22:25
"The age of communication means that everyone speaks at the same time" - Justin Sullivan, New Model Army
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Hur tänkte man förr kan man också lägga till, hur berättade man saker då, kanske snackade man i metaforer, who knows...

För övrigt så tar jag inte tillbaka allt jag sade innan i den här tråden, jag märkte dock att jag inte är där längre, man förändras snabbt när man blir testad till max av soc!

Må väl!

Posted on: 2012/1/15 6:53
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Mordecai skrev:
Inte mycket har hänt de år jag varit borta från forumet... samma gamla visa.

Det här med Zeitgeist villfarelser mosade jag för några år sen. Bland dina exempel tycker jag den bästa är om de tre vise männen och orion... LoL. De vise männen var inte tre. Bibeln ger inget antal. Iden att de var just tre härstammar från medeltiden, sisådär 1000 år efter att urkunden nedtecknades.
Har de som format teorin som du nämner inte bättre koll än så ger jag inte mycket för Jesus=sol iden heller. Att medeltida konstnärer målar gloria runt huvudet på Jesus behöver inte ha mer med solkult att göra mer än din julgran har med midvinterblot! Eller du kanske hänger upp slaktade grisar i din gran?

Newage-tokiga efterkonstruktioner när man vill knöla in allt man kan i zodiacen, är just inget annat än modern efterkonstruktion.

I övrigt är "sanningsrörelsen" också en religion. Den bär alla rätta kännetecknen för att kvalificera. Så i det man försöker slänga av sig den gamla religionen skapar man i allmänhet en ny.

Lycka till med din nya religion!

Tråden skapades och var postat den: 2010-07-31 23:03

Förhoppningsvis utvecklas vi alla efterhand och omvärderar vi våra egna reflektioner, vilket enbart är ett tecken på utveckling. Hade vi inte det, skulle nog så gott som alla vuxna springa runt och principfast påstå att tomten visst finns, ämnet i sig är ovidkommande. Ett annat tecken i denna tid är när vi väl klarar oss ställa oss såpass flexibla i vårt medvetande att vi ärligt kan ändra våra egna åsikter och ståndpunkter...

Du har rätt i din sak att mycket går igen, på gott och i ont aspekter. Men ur perspektivet att saker går i cyklar och vågor, är detta även ur den aspekten positivt att gamla dogmer och mönster bearbetas, vilka vi förr trodde blint på. Ett tecken på god hälsa och utveckling helt enkelt.

Anser dock själv att jag skrev och var postat den: 2010-07-31 23:03, är helt ovidkommande idag och står väldigt lite i paritet till dagens vy. Nästan på samma sätt som att jag skulle kunna se denna posten som "gammal" så snart jag tryckt på "Verkställ"-knappen.

Fred och väl mött broder!

Posted on: 2012/1/19 18:09

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

See User information
Majoriteten av människor travar sig fram och tillbaka, från den ena trossystem till den andra som om det finns flera sanningar. Det finns bara en sanning. En sann religion och det kom från Monoteisten Abraham. Ingen annan än Gud har beslag tagit auktoritet över allt skapelse. Sanningen är framför ögonen hos människan, men hon är konfliktliv på grund av hennes ego.

Detta skrevs 1400+ år sedan...
21:30 Inser inte de icke troende att himlen och jorden tidigare var en solid massa, som vi lät explodera in i existens? Och av vatten skapade vi alla levande ting. Ska de tro?

Så kallade moderna människan kallar detta för BigBang teorin, och pekar skriften som utdaterad gammal text. Bara de med intelligens kommer ta sig i akt!

Posted on: 2012/1/20 19:39

See User information
Vem uppfann konceptet religionen

När man tror - då vet man inte
Men det är bekvämt att tro på någonting
Det kan ge viss trygghet
en falsk - dock. Alltid.

Posted on: 2012/1/20 20:53
Resized ImageChip HappensResized Image

See User information
Den enda sanningen är att vi inte vet väldigt lite, för det spelar ingen roll hur mycket vi lär oss, vi kommer alltid att hitta mer fenomen och företeelser som vi inte förstår.

Ju mer vi letar desto mer finner vi, ungefär som fraktal-mönster, det tar inte slut...universum är oändligt utåt, samtidigt som oändligheten finns inåt.
Att ha en så narcissistisk syn på vårt ursprung (som förövrigt liknar mer tro än vetenskap) som många har i dag, är bara att skjuta sig själv i huvudet.
Det räcker att titta på vad tidigare civilisationer lämnat efter sig, som vi med dagens teknologi inte kan replikera, för att få en mer ödmjuk syn på livsåskådningar och tro.

Med en fraktal syn på kunskap och det som vi vet i dag, så ser jag inte omöjligheten i att det finns en skapande kraft, resten är bara religiösa vilseledande spekulationer över fenomen som vi inte förstår.

Posted on: 2012/1/20 21:45

See User information
Religioner, jag drog ett varv om det på ett par forum i kväll.

Det här kom jag fram till:

Moses went up the mountain and came down with Gods Law, didn't work though, he's people needed reason, so Moses went up the mountain a second time and came down with a different Law.

The first covenant is Love without reason; the second is Love because of reason.
- (metaphor: you exist because of reason to Love; I exist because I am Love)
- [love - evol´ve|evolve] / We evolve when we love]

/ Wiki: A covenant is a solemn agreement to engage in or refrain from a specified action. It is commonly found in religious contexts, where it refers to sacred agreements between a god and human beings. /

Do you rely on the first covenant or the second, or both?

Med andra ord är jag inte Christen, jag är 1:st Covenant!

Alla religioner leder till samma sak, det började också så. Biblens eller religionsläran är "the reason".

Peace

Posted on: 2012/1/21 8:26
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Alla religioner är en och densamme.

Kunskapen lärs inte ut, varför?

Förmodligen skulle böckerna inte ens funnits om kunskapen delades ut till alla.

Då skulle dom nog snarare pryda vatikanens underjordiska gömmda bibliotek.

Så strippar man böckerna på kunskapen blir dom verktyg av kontroll.

Posted on: 2012/1/21 9:58
Resized Image

See User information
Tänkte att detta klippet är passande till tråden.

Från filmen Revolver innan eftertexterna.
http://www.youtube.com/watch?v=0dRK73wEFS0

Respect

Posted on: 2012/1/21 13:06
förstår ni inte att dom spelar är ett spel, framför eran, tv kväll.

The way some people find fault, you`d think there was a reward.

See User information
Tjenna Capsolito, trevligt!

Det finns många läror om E-Go...

A conversation between God and the sinner!

If you believe you can run the show, be my guest, send the creation without checking with me first first! = Body, Soul, Spirit, Go!

3 = E

For better balance, Body, soul, spirit, then send to holy spirit, wait for answer and then Go...

E-Go is the creation without the holy spirit. A manifestation without checking with the infinite first!

/ 1:st covenant :)

Posted on: 2012/1/21 13:49

See User information
Peteristen1 skrev
Ju mer vi letar desto mer finner vi
ungefär som 
fraktal
-mönsterdet tar inte slut...universum 
är oändligt utåt
samtidigt som oändligheten finns inåt.

Svar:
16:70 GUD skapade er, sedan avslutar Han era liv.
Han låter vissa av er leva till den värsta åldern,
bara för att upptäcka att det finns en gräns för
den kunskap de kan uppnå. GUD är Allvetande,
Allsmäktig.

Du Skrev:
Att ha en så narcissistisk syn på vårt ursprung
(som förövrigt liknar mer tro än vetenskap)
som många har i dagär bara att skjuta sig 
själv i huvudet
.

Svar:
2:118 De som inte har någon kunskap säger, "Om bara GUD
kunde tala till oss, eller om något mirakel kunde komma till oss!"
Andra före dem har gjort liknande uttalanden; deras sinnen är likartade.
Vi manifesterar verkligen mirakel för de
som uppnått övertygelse.

Du Skrev:
Det räcker att titta på vad tidigare 
civilisationer lämnat efter sig
som vi med dagens 
teknologi inte kan replikera

för att få en mer ödmjku syn på 
livsåskådningar och tro
.

Svar:
19:73 När våra uppenbarelser reciteras för dem, klart och tydligt,
säger de som inte trodde till de som tror,
"Vilka av oss har mest framgång? Vilka av oss är i majoritet?"
19:74 Vi har utplånat många generationer före dem; de var mäktigare
och mer framgångsrika.

Du Skrev:
Med en fraktal syn på kunskap och det som vi 
vet i dag
så ser jag inte omöjligheten 
i att det finns en skapande kraft

resten är bara religiösa vilseledande 
spekulationer över fenomen som vi inte 
förstår
.

Svar:
2:171 Såna icke troende är som papegojor, som repeterar
vad de hör av ljud och rop utan att förstå.
Döva, stumma och blinda; de kan inte förstå.

ALLT ÄR SKRIVET I SKRIFTEN!

Posted on: 2012/1/21 17:26

Edited by Abyssinia on 2012/1/21 18:04:32

See User information
Karsten skrev:

Vem uppfann konceptet religionen

När man tror 
då vet man inte
Men det är bekvämt att tro på någonting
Det kan ge viss trygghet
en falsk 
dockAlltid.

Svar:
Människan kan inte veta allt,
visste du inte det?

Posted on: 2012/1/21 17:49

See User information
Svar till Capsolito

25:43 Har du sett den vars gud är
hans eget ego? Kommer du att vara
hans försvarare?

45:23 Har ni lagt märke till den
vars gud är hans ego? Följaktligen
sänder GUD honom vilse, trots hans
kunskap, beslöjar hans hörsel och
hans sinne, och placerar ett hölje
över hans ögon. Vem kan sedan vägleda
honom, efter ett sådant beslut av GUD?
Ska ni då inte ta er i akt?

Posted on: 2012/1/21 18:13

See User information
Quote:

Abyssinia skrev:

ALLT ÄR SKRIVET I SKRIFTEN!

Först vill jag med ett brett leende säga att vi alla snackar om samma sak, men ur olika perspektiv och ur olika filter...

Och dessa skrifter ja... Jag skulle vilja se Guds/Allahs och hans tryckeri, om det är möjligt. Går inte det, skulle jag vilja att påtala att det är enbart människor i alla dess former och filter vilka skrivit och gjort om tidigare innehåll efter eget filter och agenda.

Med detta säger jag att mycket av det som står i böckerna inte är grundat på sammaning och visdom, tvärt om är jag övertygad om det och att det inte är bokstavligt menat i alla former. Men vi glömmer konstant åskådaren till dessa och vad alla dessa skrifter grundar sig på... Ingen rök utan eld brukar det väl heta?

Står det inte även att "dom med ögon att se med och öron att höra med..." Ter även detta ge en fingervisning till vad jag försöker förmedla.

Jag är inte mot en tro, tvärt om. Däremot med reflektion av min egna färd och insikterna jag själv erfarit, är dessa skrifter perspektiv av andra om en sak... Vilket i slut alltid kommer tillbaka till en själv. Skulle en tro vara den ända sätta, borde då inte väldens djur så på kö varje söndag med "den sanna skripten" krampaktigt mellan hovarna?

Ja, jag ser och erfar... Hur vi själva sedan ställer oss till det är en annan sak och hur. Att se djupt, kan vara en föränkligt likså, för då uppstår mönster och mönster i mönster.

Jag stödjer allas rätt, även själarna som fogligt ställer sig i fårens skock och tar alla ord som sanning utan betänkligheter. Kan inte och kommer inte påstå att någon har fel, då perspektivet det uttrycks genom måste vara det perspektivets sanning. Så du gör sätt från ditt perspektiv att tro, veta osv... Däremot önskar jag bara till eftertanke att vägen kanske inte slutar där vi tror, men att perspektivets sanning är rätt, oavsätt vart på sanningens stig vi såkar stå.

Ur mitt lilla perspektiv ter sig bilden av att så gott som dessa alla dessa skrifter säger samma sak, med olika ord och perspektiv. Dessa för mig tyder och pekar "solklart" på att vi alla är En ur själens perspektiv...

För mig finns inget rätt eller fel, enbart olika långa vägar att vandra, men målet är den samma.

Engelskans EveryOne blir som även AllaEn... Sedan äterstår våra inlärda mönster att sätta saker i lådor, döma och sätta etiketter på dom och trätas över vems perspektiv är mer rätt än den andras... Underbart exempel på ännu en devide and conquer förfarande för att bibehålla dig i fårens skock och dessa ledare fortsätter sin gamla vankning mellan cyklernas upprepningar...

Men du har som alltid, rätt efter ert perspektiv... Annars hade ni knappast uttalat er om något?

Har ni tex funderat över att allt ni skriver på forumet och hur ni väljer att uttrycka er, kanske enbart har att göra med er själva och vilka svagheter och dömanden ni själva förhåller er med?

Så för mig är det inte längre en "religion", då jag vet i min själ att jag enbart talar till mig själv i denna post.

Jag vet i mig själv att till slut får alla rätt, oavsätt vilken skrift vi än väljer att viffta och tro på... Det handlar i alla fall enbart om dig, men kanske inte riktigt på det sättet vi blivit lärda att det gör... Och den dag du finner vägen tillbaka till dig, utan dessa filter och solglasögon, finns ingen fiktioner (politiker, lagar, pengar, personer, skrifter) som kan göra dig ett jota... När du till slut står i Sanningen som utgör alla paradoxer mm, upphör motsättningarna och dess påverkan.

Fridens på sig!!

Posted on: 2012/1/21 18:21

Edited by Avatar on 2012/1/21 18:40:30
Edited by Avatar on 2012/1/21 18:45:31
Edited by Avatar on 2012/1/21 18:51:53

FRI

Bättring för alla!

See User information
Svar till Avatar:

Hur du säga att detta är från mitt
perspektiv, Detta är vad som står i
Kornen och vill du se Guds tryckeri här.

31:27 Om alla träd på jorden gjordes till
pennor, och haven tillhandahöll bläcket,
utökat med sju hav till, skulle GUDs ord
inte ta slut. GUD är Allsmäktig,Visast.

Allt är skrivet, frågan är om du kommer läsa!

Posted on: 2012/1/21 18:50

See User information
Hej min bror,

Behöver klarhet för att se din vy, menar du att du inte har ett perspektiv? Jag är medveten att ibland tystnar tanken och att det som utkommer kan ses att det inte kommer från den som skriver... Händer faktiskt mig allt oftare ju mer insikterna dimper ner till hjärtetrakten... Tankarnas smatter uteblir med en underbar stillhet och frid till följd.

I det jag skrivet, ger jag dig rätt i det du skriver (ur ditt perspektiv, då dina fingrar skriver).

Jag håller med i det stycke du väljer att skriva, däremot misstänker jag att våra tolkningar bör skilja sig då uppkomsten av svaret tyder på olik frekvens. (Förtydligande: inget mer eller mindre, rättare eller mer fel, visare eller ovisare osv Enbart olika förhållningspunkter... Två hål i väggen ser olika på rummet bakom)

Vidare skrev även jag... Så begreppet "Det står skrivet" kan även tolkas på annat sätt... Jag skrev i en mer övergriplig context, vilket inte var riktat till någon specifik medmänniska...

Det sistnämda är inget skämt, däremot skrev jag det i förhoppningen att åskådaren tas i beaktande.

Och i från min lilla vy, ser jag att "Universe is Mind..." och att vi kan tolkas att ha drömts till existens... Nu orkar jag inte fördjupa mig in på tringteorier och gamla skrifter, men sambanden är för mig "solklara".

Men du har fortsatt rätt (från den punkten du ser och tolkar ifrån=perspektiv), det måste du ha!

Däremot kanske jag går lite djupt in i mina egna tankegångar och mina egna insikter, vilket kanske enbart tyder på att jag skriver klumpigt och otydligt.

Det jag försöker att beskriva är inte sanningen som motsätts av osanning, utan sanningen om båda parters förhållande till varandra. Om det på något underligt sätt blir mer tydligt för en läsare...

Fridens på sig!

Posted on: 2012/1/21 19:21

FRI

Bättring för alla!

See User information
Ingen skapare, ingen existens, ingen materia, inget kött, inget blod. ("one liner")

Vem snickrade ihop det första sandkornet? Av vad? När? Varför? Hur?
Inte var det jag!

Posted on: 2012/1/21 21:42
Resized ImageChip HappensResized Image

See User information
Svar till Avatar:

Jag antar att du inte kommer läsa.
du frågade efter Guds tryckeri..
och du fick ditt svar(31:27)
då skulle du har sett Guds Storhet
Säg mig annat än Gud som tar beslag på all skapelse?
Du är fast i tankarnas världar
och växlar dig från perspektiv till perspektiv
Ger du nycklar till människor
fast du ej vet vilken dörr de ska öppna?

Du skrev tidigare
Vilket i slut alltid kommer tillbaka till en själv

Skulle en tro vara den ända sättaborde då inte 
väldens djur så på kö varje söndag med 
"den sanna 
skripten" 
krampaktigt mellan hovarna?

Svar:
33:72 Vi erbjöd ansvaret om (valfrihet) till
himlarna och jorden, och bergen, men de
vägrade att bära den, och var rädda för den.
Men människan accepterade den;
han överträdde, var okunnig.

Djuren, växter, stjärnor och planeter är
underkastade. Hör du inte när fåglarna sjunger
på morgonen, vad tror du att de gör? Ser du inte
månen i sin natur, vad tror du att den gör? Ser du
inte ditt eget hjärta, som pumpar blod i dina vener
vad tror du att den gör? Allt och alla glorifierar
Guds Storhet, förutom människan! För hon har fått frivilja
Som versen säger ingen vågade bära det friviljan
förutom människan, och i förloppet blev hon okunnig.

Posted on: 2012/1/21 22:41

See User information
Karsten skrev:

Ingen skapareingen existensingen materia
inget köttinget blod. ("one liner")
Vem snickrade ihop det första sandkornet
Av vadNärVarförHur?
Inte var det jag!

21:30 Inser inte de icke troende att himlen
och jorden tidigare var en solid massa, som
vi lät explodera in i existens? Och av vatten
skapade vi alla levande ting. Ska de tro?

Posted on: 2012/1/21 23:34

See User information

Du har rätt, och jag fullt ut stödjer din vy... Jag har inga motsättningar, dömanden till det du skriver och utan förbehåll.

Jag ger bara en annan vy/tolkning/perspektiv, utan att den behöver motsäga din... Som kanske bara ger en lite mer sammanhängande bild till alla tusentals olika varianter av Bibeln... Inklusive andra som Koraner mfl. Jag ger sig åter rätt, utan förbehåll och dömanden för din tro och tolkning.
Vad som är rätt i helheten får Skaparen utvisa... Tids nog. Hur kan det annats komma sig att det finns så många varianter av den sanna boken? Skapade Gud alla andra versioner av Biblar för att testa en kristens tro?

Vem skulle jag vara annars och under vilken rätt skulle jag ha att tvinga, någon annan till att ändra sin vy av sanningen till min vy? Likaså motsatsen... Din rätt slutar, där min börjar... Och vise versa. Är inte ödmjukhet något som det talas ömt om i samtliga skrifter?

Jag ger dig full rätt, i samtliga sätt för din vy av det du ser som sanningen... Jag motsätter inte alls din vy... Däremot känner jag att någon gärna vill att jag skall se en text på ett specifikt sätt, vilket denna ser som den ända sanningen i sin tolkning?

Du får gärna svara, men fler poster kommer inte skrivas till svars.

Frid på sig och glöm aldrig hur fantastisk du är, i alla aspekter... <3!

Posted on: 2012/1/21 23:51

FRI

Bättring för alla!

See User information
hmmmmmmm.....

Om jag vore ensam här, vem är det då som skapade fibonacci?

Vem pratar alla med som tillfälligt dör?

Vad skriker Du när du är utsatt för fara, herre Mc Donalds?

Det heter inte heller Lord Bosse Christ, man säger, Jesus!

Anda

I anda av. Vad är det för fel på en skapare, var är det för fel på Jesus? Som jag sagt förut, även om Jesus inte fanns, så finns han nu! Varför? Prova att ladda en ande med böner i 1000 år och se vad som händer!

Anden finns där!

Dock så handlar min religion om mer än bara en bok, så blanda inte ihpå begreppen!

Må så väl på sig

Posted on: 2012/1/22 3:18

See User information
Svar till Avatar

Sura 87, The Most High
In the name of God, Most Gracious, Most Merciful

1 Glorify the name of your Lord, the Most High.
2 He creates and shapes.
3 He designs and guides.
4 He produces the pasture.
5 Then turns it into light hay.
6 We will recite to you; do not forget.
7 Everything is in accordance with GOD's will;
He knows what is declared, and what is hidden.
8 We will direct you to the easiest path.
9 Therefore, you shall remind;
perhaps the reminder will benefit.
10 The reverent will take heed.
11 The wicked will avoid it.
12 Consequently, he will suffer the great Hellfire.
13 Wherein he never dies, nor stays alive.
14 Successful indeed is the one who redeems his soul.
15 By remembering the name of his Lord
and observing the contact prayers (Salat).
16 Indeed, you are preoccupied with this first life.
17 Even though the Hereafter is far better and everlasting.
18 This is recorded in the earlier teachings.
19 The teachings of Abraham and Moses.

Denna sista sura, som uppenbarades kronologiskt sett

Sura 110, Triumph
In the name of God, Most Gracious, Most Merciful

1 When triumph comes from GOD, and victory.
2 You will see the people embracing
GOD's religion in throngs.
3 You shall glorify and praise your Lord,
and implore Him for forgiveness.
He is the Redeemer.

Posted on: 2012/1/22 13:59

See User information

Som av ett slag av ett trollspö, manifesterades förjande vids idag... Och kom att tänka på tråden.

Kanske hjälper lite med vad jag försöker förklara, även om det inte fullt ut tar med samtliga aspekter som jag ser det som gällande topicen. Ta del eller förkasta, valet är som alltid ert.

Posted on: 2012/1/22 15:30

FRI

Bättring för alla!

See User information
Svar till Avatar

Jag har set båda video men svara bara till den första

Vad gäller om dualism som sägs i videon
51:49 Vi skapade allting i par
(manligt och kvinnligt),
så att ni ska kunna ta er i akt.

Vad gäller om Holografisk Verklighet
35:5 O människor, GUDs löfte är sanningen;
distraheras därför inte av detta obetydliga liv.
Avleds inte från GUD av rena illusioner.

På tal om Numerisk geometri
Hela koranen är nummerisk, strukturerad med nummer 19,

Inledning video
http://www.youtube.com/watch?v=yBvjnmJr3l8

Titta under rubriken DE ENKLA FAKTA
http://www.underkastelse.org/koranen/appendix/appendix1.html

Vad gäller Jesus, Han var en Profet, Messias,
och han var inte GUD. Han sa ingen kommer till
paradis om inte som barn.

46:15 Vi ålade människan att hedra sina föräldrar.
Hans mor bar honom mödosamt, födde honom mödosamt,
och tog nära hand om honom i trettio månader.
När han uppnår mognad, och når fyrtioårsåldern, ska han säga,
"Min Herre, vägled mig till att vara tacksam för de välsignelser
Du gett mig och mina föräldrar, och till att göra de rättfärdiga verk som
förnöjer Dig. Låt även mina barn vara rättfärdiga. Jag har ångrat mig inför
Dig; Jag är en underkastad."

Detta är vad som förväntas av människan
Det är därför det sägs att livet börjar vid 40
och alla under 40 hamnar i paradis, automatiskt
http://www.underkastelse.org/koranen/appendix/appendix32.html

Sen pratar han om kabbalah, eller sorcery.

2:102 De ägnade sig åt det som djävlarna lärde ut
beträffande Salomons kungadöme. Salomon var emellertid
inte en icke troende, men djävlarna var icke troende.
De lärde människorna trolldom, och det som sänts ner
via de två änglarna Haroot och Maroot. De båda avslöjade
inte sådan kunskap utan att förklara: "Detta är ett test.
Ni ska inte missbruka sådan kunskap.
" Men människorna
använde det i onda planer, som att bryta upp äktenskap.
De kan aldrig skada någon mot GUDs vilja. Med andra ord
lär de sig vad som skadar dem, inte vad som hjälper dem,
och de vet mycket väl att den som utövar trolldom inte
kommer att ha någon del i Livet Efter Detta. Om de bara
visste hur bedrövligt det de säljer sina själar för är.

Posted on: 2012/1/22 17:45

« 1 2 (3) 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper