Vakencorner

Vegetarianer har krympt hjärna och försämrad kognition
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Ska du följa en vegetarisk diet kom ihåg att lägga till B12 annars krymper din hjärna. Har märkt hur en del vegetarianer är aggressiva när de försvarar sin position och hur de varderar djur som lika mycket värda eller ofta mer värda än männiksor. Finns en förklaring till detta.
Källa: http://www.second-opinions.co.uk/vege ... -have-smaller-brains.html
Posted on: 2012/8/9 21:22
|
|||
|
Re: Vegetarianer har krympt hjärna och försämrad kognition
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Så du menar att du är mer värd än ett djur? mer värd en ett träd.. Defenetivt mer värd än en vegetarian :D
Tyvär men det är rasismen att anse sig själv mer värd än andra individer på planeten.. Du är inte mer än 1 del i naturens syste och förstår du inte det.. Så har naturen sina lösningar på att ta bort defektade livsformer som inte fungerade i systemet.. Vakna till lite istället
Posted on: 2012/8/9 23:14
|
|||
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
|
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
människor har tänder som växtätande djur har, sen får du äta hur mycket kött du vill och dra på dig hur mycket sjukdommar du vill det är helt upp till dig..
Se filmen SuperSize me om du vill veta mer om detta, kolla även uppföljningen på den filmen som heter Forks over Knives där dom förklaar hur du sen kan bota dig själva från skadorna du dragit på dig från köttätande.. MVH
Posted on: 2012/8/9 23:16
|
|||
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
|
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
krymper hjärnan hahahh ja vem bryr sig om det låter trovärdigt eller logiskt överhuvutaget :D
Enbart inteligensbefriad som skulle skriva tråden och även inteligensbefriad dom som tror på tråden haha.. Men visst jag förstår att tråden är väl skapad för att vi ska känna oss arga hahaha, men jag får bara ett gott skratt jag om den inte ens är trovärdigt utformad.. Och ni vet väl vad dom säger i Sverige, ett gott skratt förlänger livet .. Kram på er
Posted on: 2012/8/10 1:21
|
|||
|
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Någon har fått för lite B12!. Om du gillar djur lika mycket som människor eller mer än människor, så bror det på att din personlighet stinker och du har inga koola vänner runt om kring dig.
Posted on: 2012/8/10 2:00
|
|||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Någon har fått för kass utbildning och aldrig behövt tänka i hela sitt liv, då kan lätt bli lurad att b12 är nån speciell hjärn-vitamin hahaha..
Klart du inte behöver använda hjärnan för att bli inteligent, ät b12 bara sen blir du det automtiskt.. ClownofLiberty skärp dig nångång, ska du inte vilseleda folk på ett smart sätt iaf? Du skulle aldrig kunna lura ett köttätande djur att äta grönsaker, du skulle helldre aldrig kunna lura växtätare att äte kött.. Förutom människan då, för människan kan du lura i vad som helst så länge dom aldrig använt hjärnan i skolan utan bara memorerat ord och texter för att klara proven.. Tillåmed att b12 gör dig smart går det att lura dom hahah :D Blir dock svårare med folk som tänker på egen hand, hur ska du kunna lura dom? Och föresten, menar du att man blir aggresiv av att ha mindre hjärna? För jag har kännt aggresiv energi komma från dig sen jag såg ditt första inlägg som framstod som väldigt vilset.. Kram på dig
Posted on: 2012/8/10 3:26
|
|||
|
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Klart jag fick lov att forska lite extra om människans tänder och matbehov bara för din clowntråd haha
Känns så skönt att veta att så länge folk kan tänka logiskt så kommer du inte kunna lura nån på den här sidan utan du slösar bara tid haha.. Skaffa dig lite tuffa kompisar isället som vågar ha en åsikt och kan använda huvudet.. Varning för främmande språk nu ClownOfLibety: A carnivore‘s teeth are long, sharp and pointed. These are tools that are useful for the task of piercing into flesh. Omnivore’s (meat and plant eaters) teeth are similar to that of carnivores. Man’s, as well as other herbivore‘s teeth are not pointed, but flat edged. These are useful tools for biting, crushing and grinding.
Posted on: 2012/8/10 6:17
|
|||
|
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
A carnivore’s stomach secretes powerful digestive enzymes with about 10 times the amount of hydrochloric acid than a human or herbivore. The pH is less than or equal to “1″ with food in the stomach, for a carnivore or omnivore. For humans or other herbivores, the pH ranges from 4 to 5 with food in the stomach. Hence, man must prepare his meats with laborious cooking or frying methods. E. Coli bacteria, salmonella, campylobacter, trichina worms [parasites] or other pathogens would not survive in the stomach of a lion.
Posted on: 2012/8/10 6:20
|
|||
|
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
![]()
Posted on: 2012/8/10 9:42
|
|||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
A carnivore’s frame of mind is totally geared for hunting and killing. Man’s frame of mind is compassionate, friendly and reveres life.
Posted on: 2012/8/10 9:53
|
|||
|
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Einstein och DaVinci var vegetarianer, nuff said
![]() En enklare anledning till att vegetarianer ibland blir aggressiva är att vi ständigt blir attackerade för vårt val. Alla här inne kan nog tänka efter hur vi blir bemötta av folk när vi snackar om NWO odyl, så är det för vegetarianer så fort man lunchar med köttisar. Tänk dig att inte kunna luncha utan att försvara NWO så kanske du kan föreställa dig, om din hjärna inte har krympt av långvarig kolhydratbrist ![]()
Posted on: 2012/8/10 10:17
|
|||
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
|
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Einsteins teorier har förresten motbevisats av flera forskare och finns väl en del som tyder på att han fick mycket uppmärksamhet för att han följde elitens agendor. Sedan var väl maten som man åt innan mitten av 1950-talet inte så förgiftad som dagens. Mest skada av bristfällig kost ges de första åren i livet när man växer som mest.
Posted on: 2012/8/10 10:49
|
|||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Jag motsäger inget som Jin83 säger. Här är en bild på Einstein till, han kan ha haft rätt i mycket för det.
http://poshpoodle.blogg.se/images/2008/kita_2023321.jpg Jag är inne på mitt tjugofjärde år som vegetarian.
Posted on: 2012/8/10 11:19
|
|||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Jag tror du missförstod mig jin, vetenskapen reviderar hela tiden sin världsbild även om det går trögt, poängen är inte om han hade rätt eller fel. Frågan är hur skärpt han var. Alla köttisar här som känner sig smartare än Einstein eller DaVinci räcker upp en hand
![]()
Posted on: 2012/8/10 12:53
|
|||
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
|
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Detta har jag sagt till massor av medlemmar i Skeptikerrörelsen under många år i olika sammanhang:
Med rätt slags "vetenskap" går det att definiera en hund som en katt och tvärtom. Katten säger Voff och hunden Miaoo, så det så! ClownOfLiberty... som de säger i Tomelilla: den va´GO!
Posted on: 2012/8/10 13:35
|
|||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
hahaha klockrent skrivet jin..
Man behöver inte vara Eintstein för att läsa på om skillnaden mellan köttätande djur och växtätare.. Jag körde en googling bara sen var det svart på vitt, tandjärmförelse och hela faddirullan..
Posted on: 2012/8/10 13:36
|
|||
|
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
GordonShumway,
Det är inte helt sant. Einstein blev inte en vegetarian förens nära sin död, så han skaffa sig verkligen inte all sin kunskap med en krympt hjärna. Det är omöjligt att påstå att DaVinci var en vegetarian, inget stödjer det och vi kan inte veta det. Sedan har ingen påstått att man blir fullständigt retarderad av att följa en vegetarisk diet, men det är fakta att man tar skada av det. Om alla männiksor på jorden hade varit vegetarianer så hade vi stoppats i vår utveckling och folk hade inte orkat att bygga skyskrapor. Anledningen att vi sitter här idag, är för att våra förfäder åt kött för att överleva vintrarna. Sedan är det också självklart att med all den dåliga snabbmaten som folk äter idag, så kan man få mycket bättre hälsa av vegetarisk kost om man gör det rätt. Som Dr Barry Groves pekar ut så är människan gjord för att äta kött, Quote: A look at the shepherd's digestive system shows that it is remarkably similar to that of the dog in form, digestive enzymes and length. The only significant difference is that our saliva contains amylase, an enzyme that is used to digest starch. However, in common with all carnivores, we have no digestive enzyme that will break down a plant's cell walls to release that starch. Unlike the sheep we also do not possess in our guts bacteria or other micro-organisms to do the job. Källor: http://www.ivu.org/history/northam20a/einstein.html http://arthistory.about.com/od/leonar ... Leonardo-A-Vegetarian.htm http://www.second-opinions.co.uk/carn_herb_comparison.html
Posted on: 2012/8/10 15:17
|
|||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Per Oscarsson var vegetarian hela sitt liv, och Per Ragnar för att nämna några. Men problemet idag är inte att äta kött eller inte, det är graden av naturlighet vs inte i maten.
Kul att odla på friland om maten blir full av aluminium och uran. Men Fun Light har gått från att vara värsta myrmedlet till att bli bland det bästa du hittar i vanlig affär, med naturlig fruktsaft och Stevia...
Posted on: 2012/8/10 15:25
|
|||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
hahahaahhaha det där var otroligt klockrent komiskt..
Han tror att vi är det inteligentaste som nånsin existerat, vi är toppen av utveckling just nu.. Och köttet var det som gjorde att våra förfäder klarade vintern, inte eld.. Om ni trodde våra förfäder eldade så vill Liberty baa medela oss att våra förfäder gjorde som björnarna och åt sig så pass tjocka på köttproteiner och fett så dom klara av ett liv utan eld på vintern.. Man lär sig nya saker varje dag, Jag trodde det var potatis som fick våra förfäder att öerleva för dom växer massivt även i kalla klimat som Sverige.. Men kul läsning hur som helst, tack Liberty, du förlänger allas våra liv med några goda skratt. Kram på dig
Posted on: 2012/8/10 15:25
|
|||
|
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Jag är avsevärt ointresserad av alla spekulationer om hur våra kroppar i själva verket är anpassade för att äta djur. Jag har läst dussintals med kriterier för hur vi är identiska med växtätare.
Det jag skulle vara intresserad av är omfattande studier på vegetarianer IDAG jämfört med andra ur hälsosynpunkt, och VÄL specificerade såna, det går att välja en uppsjö olika varianter. Det går också att leva på potatis och säga att man är vegan, kanske inte så smart dock. De enda studier jag har hört talas om visar att vegetarianer är friskare och lever längre än köttisar. Jag tycker de som menar att det är naturligt att äta kött ska slänga ut sina spisar och äta rått kött, DET är naturligt. Det finns faktiskt dom som gör det.
Posted on: 2012/8/10 16:45
|
|||
|
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Jag är inte själv vegan eller vegetarian. Men min uppfattning är att vi är olika och mår bra av olika typ av mat. Vissa mår bra av en del kött och andra mår dåligt. Det är min erfarenhet och något som jag även läst att andra upplevt själva. Men jag är helt klart för att behandla djur och människor med respekt och inte skapa onödigt lidande bara för att tjäna pengar. Man kan äta kött utan att tortera djuren. Men enligt filmen ovan så verkar kött vara negativt för hälsan på sikt. Men jag antar att som andra skrivit att köttet nu förtiden är sämre än köttet för länge sen när man jagade fria djur som växt upp i naturen. Samma sak gäller såklart även frukt och grönsaker. Jag tror att vi i framtiden kommer äta mindre och mindre kött. Om vi inte trillar bakåt i utveckling.
Posted on: 2012/8/10 22:33
|
|||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Kan väl även posta en video där en svenska läkare som rekommenderar LCHF snackar. Alltså, ät massa kött och fett men väldigt lite kolhydrater. Denna kostform har jag erfarenhet av vänner och bekanta som ätit och både gått ner i vikt och börjat må mycket bättre av. Så pasta, ris, potatis, godis och bröd verkar påverka många negativt.
Det är inte lätt för folk att veta vad man ska tro faktiskt. Mycket dubbla budskap. :)
Posted on: 2012/8/11 0:41
|
|||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Människan kommer nog snart klara av att resa till mars bara genom att tugga i sig en fet genmanipulerad gris? Eller vad tror ni?
Annars så sägs det att universum existerar i oändliga kombinationer så ävan grisar som äter gräs kan säkert resa till mars en dag?
Posted on: 2012/8/11 1:08
|
|||
"Earth is an insane asylum, to which the other planets deport their lunatics" -Voltaire (Memnon the Philosopher)
|
||||
|
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login