vaken

Vakencorner

Botten   Fregende mne   Nsta mne  Registrera dig fr att posta

« 1 ... 30 31 32 (33) 34 35 36 ... 61 »

Re: Det matematiska miraklet med siffran 19

Registrerade sig:
2010-07-30 17:45
Frn Idag Jorden, Universum imorgon.
Inlgg: 2556
Citat:

Abyssinia skrev:
Tyvrr, Ni r verkligen okunniga.
Hur kan ni vara s negativa till ngot som sger
till er att vara fredliga. Vad r felet p er? Ser ni inte att till
och med hur underkastade djuren r? [LNK]

sWiFt, du har fortfarande inte svart till denna inlgg [LNK].
    Avatar, frsk skriva s att man frstr dig och tala inte fr ngon
    annan,

Hur gr det att tala om fr ngon, som enbart accepterar svart-vita saker utom sig tryckta i sidorna av en bok?

Redan lngt fre Koraner och Biblar, byggdes det tempel i forntida Egypten, fr att alla som hade kallet, kunde g att finna sig sjlv i och f insikter. Templen hade syften att du som beskare var den i focus.
Vgledarna dr utgick frn beskaren, inte som idag dr du skall flja en Prlle/turbanfrg och aldrig f yppa en frga mot ngot som var avbildat... Aldrig f frgastta/undra... Allts, sjlv komma fram till insikterna om vem/vad du r. Mnniskans ignorans r grnsls, samt mjligheterna. Dremot r det endast Du som kan gra "jobbet", inte rapa efter ngot nen annan skrivit och tagit andras sanningar till dina egna.

Kanske detta r lngt nog utanfr folks inprntade tankebanor/programmeringar? Sedan att det r glasklart att vi har denna "praktik" verallt, inkl i AB Sveriges "Stadsskick", jobbet, skolan, kyrkor, tempel mfl mfl...

---

[41:34]Ett bra svar och ett dligt svar r inte likvrdigt.
Anvnd det bsta mjliga svaret. P s stt kan den som
brukade vara er fiende bli er bsta vn.

Ett svar r ett svar, sedan om du kompleterar den till icke-frstende r enbart svarets "parfym" hos en annan.
Ett svar, kan ha en vldigt olik mottagning, beroende p lyssnaren... Vem r den som tolkar svaren och dmer svaret som bra eller dligt, inte r det svararen i alla fall?

Lt mig frga vidare, hur tror du alla -"ismer"/avigarter uppsttt frn frsta brjan?

Lt mig vidare frga, hur i helsike, kan du/nn frst denna bok, d du nd inte frst tagit del av vem det r som tolkar boken?

Kanske frgor att stlla sig framfr spegeln, d det endast r du det berr innan svarsknappen och dmandet r handlingen?

Postat den: 2012-11-24 10:53

FRI
Ej Kontrakterad av fretagspolicy av stat, fretag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det r Du som mste vrida om lset dr det passar.

Bttring fr alla!

Registrerade sig:
2011-05-04 20:07
Inlgg: 707
    Sk vidare...

Postat den: 2012-11-24 14:00

Registrerade sig:
2006-12-20 12:17
Inlgg: 3173
Citat:

Abyssinia skrev:
    Sk vidare...

Skyddsnglar,guider o s v r bara terspeglingar av(frn)sig sjlv.Vem skulle vilja rnna runt och vakta en som hela tiden misskter sig?du?...

Postat den: 2012-11-24 14:27

Registrerade sig:
@ sale

Tack fr din reflektion av samma sak, du uttrycker det fint.

Den enbart analytiskt tankesttet kan ej "se" det som skrivs, det krver lite till...

Men det kommer, vilket r oundvikligt, allt som behvs r enbart "tid"... Everything is alreay ok!

Vad vi reflekterar r som du skriver oss sjlva.

@ Abyss

"Sk vidare", gller oss bda... Och det r precis vad jag hller p med, gr du? Och under vems kriterier kan sttet tolkas som rtt eller fel, vems vg r viktigare n en annans?

Samma gller det som du skrev: "Vad r det fr fel p er?" och "Tyvrr, Ni r verkligen okunniga."

Vem reflekterar du hr?

Sen en liten note;

Citat:
Hur kan ni vara s negativa till ngot som sger
till er att vara fredliga. Vad r felet p er? Ser ni inte att till och med hur underkastade djuren r?

Hade vi inte hllt s hrt i det analytiska tankesttet, hade nog djuren haft det vldans mycket bttre om mnniskan frpassade sig till en annan planet, eller upphrde med sin sjlvviktiga ignorans...

Peace!

Postat den: 2012-11-24 15:09

Redigerat av Avatar den 2012-11-24 15:27:50
Redigerat av Avatar den 2012-11-24 15:28:49

FRI

Bttring fr alla!

Registrerade sig:
Gllande det jag frskt frmedla, jag finner inte detta rtt eller fel, enbart bara vldigt onjligt...

r detta som du ser en sund, harmonisk och fredlig uttryck av att vara en sann muslim? (BTW: Du har samma "stt" ven i kristendomen dr folk spikar upp sig p kors...)

"Knsliga" tittare varnas...

Postat den: 2012-11-24 20:02

FRI

Bttring fr alla!

Registrerade sig:
    Bra video du kom med, men lt mig frga dig
    tro du att det str i Koranen att man ska skada sig sjlv.
    Om inte det str i Koranen, vilket det inte gr, varfr piskar dessa
    mnniskor sig sjlv? Vrlden r full av okunniga, synd att du r en av de.

Postat den: 2012-11-24 21:38

Registrerade sig:
Citat:

Abyssinia skrev:
Bra video du kom med, men lt mig frga dig tro du att det str i Koranen att man ska skada sig sjlv.
Om inte det str i Koranen, vilket det inte gr, varfr piskar dessa
mnniskor sig sjlv? Vrlden r full av okunniga, synd att du r en av de.

Tror du inte dessa ser sig som riktiga troende? Kan slnga en fiktiv slant p att dessa tolkar precis ngra rader p sitt stt, ur denna boken... Sedan ska du inte glmma att dessa ser den boken som en ren bokstavlig sanning... Pstr du inte att du inte "tolkar" denna bok? Vrlden r full av folk som pstr sin "tro", frsker bara presentera en vy, vilket frklarar samtliga av dom... Jag stdjer dig, vilket jag skrivit fler gnger... P din vandring till insikt, nskade bara att folk slutade upp med att kalla folk sjuka eller n vrre...

Sen om jag r en av dessa "okunniga", r inte ditt ansvar, eller din rtt att pvisa... Vem gav dig den rtten/ansvaret?

Ett gott tips p om du ser ngon som vill presentera en sak fr dig, r p sttet... Nr en strng inom dessa reagerar fientligt, mot det du presenterar, ser du att egot r intakt p det omrdet... Och det sjlvgoda visar sin fula nuna.

Om vrlden r full av "okunniga" (i din mening), vem reflekterar du och vart reageras detta p?

Tnk att hela vrlden r full av okunniga... Jsses, r inte detta ett av dom slitnaste rader som gr att finna i samtliga religionsbcker? "Only our (right) way, or the high way..." Lt oss fortstta med idoldyrkan och dma andra efter vra egna egna dmanden... Nog har du den rtten att gra skola "ekorrhjulet" p nytt...

Peace och jag tror p Dig, kanske inte valen eller uttrycken du ger...

Postat den: 2012-11-24 22:23

FRI

Bttring fr alla!

Registrerade sig:
    Hur kan man tolka ngot som inte str skrivet i det man
    pstr att man tror p. Det str inte i Koranen att man ska skada
    sig sjlv eller ngon annan. Det gr bara inte det! drfr r de okunniga.
    Du frstr vll att det inte gr att bygga argument p den grunden.
    Om inte du frstr det, allts r du ocks en okunnig.

Postat den: 2012-11-24 22:34

Registrerade sig:

Du missar helt vad jag frsker fra en dialog med dig om, men fortstt du med din monolog...

Jag betackar dig fr den sista fina pstendet... S det r Dig jag skall fr-st, inte vad du frsker uttrycka... Snyggt dr...

Peace!

Postat den: 2012-11-24 22:54

FRI

Bttring fr alla!

Registrerade sig:
    Nr jag uttrycker mig, jag r bara rak p sak och jag
    fokuserar mig p det mest relevanta delar av varje inlgg.
    Det hjlper om du kanske kunde vara tydlig i din text.

Postat den: 2012-11-24 23:12

Registrerade sig:
Citat:

Abyssinia skrev:
(AVATAR)
Nr(DIN VALDA SITUATION) jag(DU) uttrycker mig (DIN MENING), jag(DU) r bara rak p sak (DIN SIKT/DMANDEN) och(TILLSAMMANS MED) jag (DU)
fokuserar(DITT VAL AV SYNSTT) mig(DU) p det mest(ENLIGT DIN SYN) relevanta (ENLIGT DIG) delar(VALDA) av varje(VALDA) inlgg(UTTRYCK).
Det hjlper(VEM?) om du (JAG) kanske(MLIGHET) kunde vara tydlig(ENLIGT DIN SIKT) i(AV) din(MIN) text(UTTRYCK).

VEM r denna DU, som uttrycker SIG s bestmt, mot ANDRA som inte hller SAMMA sikt? Vem ger dig den rtten att bedma och lgga dmanden efter det? Str det ntt om sjlv-rttfrdighet i din bok?

Peace!

Postat den: 2012-11-24 23:23

FRI

Bttring fr alla!

Registrerade sig:
    Du gr saker svarar n vad de r.
    Kom med ngot vettigt annars lt oss g vidare.

Postat den: 2012-11-24 23:33

Registrerade sig:
Citat:

Abyssinia skrev:
    Du gr saker svarar n vad de r.
    Kom med ngot vettigt annars lt oss g vidare.

Yes, lter bra. Lt oss gra det fredligt och utan dmanden. Frid vare med dig! Utgick i min enfald att det jag frskte ge en vy om var allt annat en ovettigt...

I fred, <3 och fr en mer gynnsam framtid fr oss alla!

Postat den: 2012-11-25 00:28

FRI

Bttring fr alla!

Registrerade sig:
    Absolut! Lt oss hlla det
    fredligt och hlla oss relevant till mnet.

M Gud vgleda oss alla!

Postat den: 2012-11-25 01:45

Registrerade sig:
2012-10-25 22:02
Frn Sverige
Inlgg: 173
Abyssina, det r mycket mycket trkigt och ledsamt att se en broder med sdan viljestyrka och sdan nskan av kunskap , att duinte ser vad dina RIKTIGA brder frsker visa dig, vad dem frsker GE dig.. istllet vnder du ryggen till stnger dina ron och gon och dmmer dessa som sger den enda och riktiga sanningen till dig.

Jag frstr dig trots allt drfr att jag vet hur djupt prglat och programmerad och skrmd man kan bli av religionen d jag sjlv varit religis. Jag skulle inte i min vildaste drm kunna tro att jag nnsin skulle lmna religionen drfr att jag trodde gud fanns bara dr, och det har aldrig ens kommit p tal om jag skulle gra det.. jag avskydde folk som var otroende och kunde ej frst vilken logik dessa hade..

Dock har jag tidigare bara trffat mnniskor som jag d kallade otroende men idag skulle jag kalla dem satanister, drfr att dem varken trodde p religion / gud eller ngot annat hgre makt totalt egoister... Det var sdana som begick synder utan minsta problem och nger och giriga..

Dem hr brderna du sett tala till dig r inte ens i nrheten av dem, DEM r att gmfra med Abraham, Moses,Jesus,Muhammed, BUddah,Krishna men du kanske inte inser det. Precis som dessa profeter var skare och tvekade aldrig p att det fanns ngot hgre och dem fann nr dem skte, dem blev heligare och renare n alla adnra som trodde dem var troende , men dessa personer du ser hr r s orginella att du skulle grta om du insg det.

Se exempel p denna sura :

[3:67] Abraham var [till sin tro] varken jude eller kristen - [b]han skte och fann den rena,ursprungliga tron och underkastade sig Guds vilja[/b]; och han vgrade att ge avgudarna sin dyrkan.

Ingen r hr fr att ta ifrn dig Gud , ingen kan ta ifrn dig Gud frutom religionen skulle jag personligen pst, d som den har tolkats som att dem profeter redan varit vid gud och guds favoriter och inga andra ska kunna nrma sig honom och nglarna pltligt frsvann.

tnk p varfr.

Vad alla vi, frlt er andra p forumet men jag talar fr er hr nu ocks, om jag misstagit tillrtta mig!!

Vad alla vi hr frsker ge dig r den Sanna Guden som du finner sjlv genom ditt skande ifrn hjrtat och nr du funnit han kan ingen p denna universum rubba dig eller din tanke igen fr at du kommer att VETA och inte tro lngre...

Du pstr ven att andra muslimer inte frsttt koranen och gr fel, men hur ska du vara sker p att du har frsttt den rtt ? Dem som kanske har fel som sharia, dem pstr likadant om sunnit muslimerna att dem har fel. Men vad sger du om bda har fel.

Alla dem nglarna som talas om finns och lever idag, alla profter som talas om finns och lever idag, och dem fdds hela tiden, nr dem slutar fddas , dem dem inte lngre finns p jorden, det r d som Riktiga domedagen kommer..
Det r dessa nglar och profeter som hller mnniskan kvar och ger hoppet, och dem skyddar livet med sina egna liv, det r deras plikt..

ven dem fallna finns och dessa gr kraftigt motsnd mot bde nglarna och profeterna. Drfr har vi sett s mnga krig, fr att dem har blivit allt fr mnga och nglarna och profeterna brjade tappa sin kraft pga avv dem som dem skyddar inte lngre ville tro p dem d dem gick p satans flla. men dem har brjat vakna allt fortare och dem ska bli lngt flera n dem fallna och dem kommer att segra och skydda livet vidare.

M dig som har s stor hjrta och kraft att du finner och blir frenad med GUD fr alltid.

Postat den: 2012-11-25 02:59

Redigerat av NightMaster den 2012-11-25 03:16:58
Sometimes I also see what others do not see, because of them may be dazzled by the bright lights they are surrounded by. Here I am to also protect you against those who concealed themselves among the light where the intentions are of the dark.

Registrerade sig:
NightMaster
    Dina sikter har ingen krut i detta, Du har tidigare sagt
    att det finns flera gudar och nu citerar du Koranen och om inte du
    missuppfattat Koranens budskap, den sger att det finns bara en Gud.
    Kan du nu producera bevis p att det finns andra Gudar?

Hll dina sikter fr dig sjlv och predikan till satans hnder fungerar inte heller!

Tillgg
      Du skrev
      Du pstr ven att andra muslimer inte frsttt koranen och
      gr fel, men hur ska du vara sker p att du har frsttt den rtt ?
      Dem som kanske har fel som sharia, dem pstr likadant om sunnit
      muslimerna att dem har fel. Men vad sger du om bda har fel.

Svar
      Sunnis och Shia s kallade muslimer upprtthller Haditer som religis
      vgledning. Drfr ser man bland annat, Shias som piskar sig ryggen medan
      Sunnis frtrycker sina kvinnor. Men den som enbart fljer Koranen r den
      sanna muslim och har betydlig bttre frstelse av Koranen.
      Se p videon, Kanske kommer du frst

Postat den: 2012-11-25 04:33

Registrerade sig:
2006-03-21 21:22
Frn Internet..
Inlgg: 225
Citat:

Abyssinia skrev:

sWiFt, du har fortfarande inte svart till denna inlgg..

Abyssinia skrev:
    Versen sger att en man INTE ska ha sex med sin fru nr hon r under menstruation.
    Hur kan detta vara fel? Kan du ge en bra frklaring till hur detta kan vara fel?

Du skriver att jag r ivrig och desperat? Jag har ju gjort annat n att svara p ditt hjrndda svammel och du nmner mig d i vartannat inlgg? Vem r d ivrig och desperat?
Uppenbarligen blev du helt till dig nu nr du faktiskt kunde svara mig om ngot? Jag sitter och ruvar p ytterligare 173 filmer, en bok om nummer 19-teorin samt en fullt fungerande hjrna. Vi r allts inte klara n p lnge!

Problemet med den nmnda versen r att vissa tolkar verserna betydligt hrdare n dig, t ex att kvinnor ej fr delta i bn och liknande. Detta skuldbelgger mnniskor pga naturliga funktioner(som gud skapat). Det r ven lite komiskt att du ht behver en bok fr att lra dig att man br undvika brudar under mensen.. lol pms ngon?

Citat:

Abyssinia skrev:
Ocks till denna vers, kan du ge en bra frklaring till hur detta kan vara fel?

[9:29] Ni ska sl tillbaka mot de som varken tror p GUD eller Sista Dagen, ej heller frbjuder de vad GUD och Hans budbrare frbjudit, ej heller rttar de sig eftersanningens religion - bland de som mottagit skriften - tills de betalar
skatten som ska betalas, villigt eller ovilligt.

Vanligtvis r beskyddarverksamhet maffians affrsid.
Hur kan DU tycka det r rtt att avkrva folk en skatt fr att de inte tror p "sanningens religion"?

Varfr terfinns den vetenskapliga informationen frn koranen ven i andra frn tiden knda och lika felaktiga skrifter!? Varfr finns s mnga fel i en bok skriven av gud? Min frklaring r att mycket i koranen plagierats frn andra. Vad r din?

Du skrev en vers frn koranen som berttade hur ett foster vxer, den versen beskrev frloppet felaktigt. KOMMENTERA DETTA TACK. Koranen pstr ven att myror pratar, nr jag ptalar detta svarar du fr tredje gngen att jag inte svarat p din analys av "mens-versen"..

Kom ur din frnekelse Abyssinia, du r uppenbart hjrntvttad och aningens korkad. Att klippa in dikter frn en bok r inte samma sak som att argumentera fr en stndpunkt. Du har inte visat p ett enda bra argument fr att koranen skulle vara gudomlig, tvrtom visar det sig mer och mer hur imperfekt den r och hur fanatisk du r.

n igen, FRKLARA varfr grekiska skrifter har s mycket gemensamt med de i koranen. Hur kunde Aelius Galenus veta snt hr hundratals r innan koranen beskrev det?

Postat den: 2012-11-25 13:52

Registrerade sig:
sWiFt
Det var ju du som skrev att en muslim inte fr komma nra sin fru om hon har mens. Och du ser att Koranen r klart och tydlig den syftar p sexuellt. Sen hur andra tolkar det r deras problem, kanske du ska inte falla i deras fllan ocks. Behver mnniskan en bok fr att frst detta, Ja. Vi lr oss saker och ting via bcker och Koranen r den bsta utav alla. Till exempel, titta bara p porrindustrin och sm barnen som versexualiseras, ser du inte att vi r den generation som r mest behov av vgledning.

Tror du inte mnniskan behver en vgledning?

Nu kan du sitta p din hgahst och prata i hgfrdighet om du inte behver vgledning. Vi muslimer sger, varsgod gr som du vill, islam r en Guds system dr du som person rtten att vlja att tro eller att inte tro. Glm bara inte att ven du mste ner frn din hgfrdighet.

Du stllde frgan:
Hur kan DU tycka det r rtt att avkrva folk en skatt fr att de inte tror p "sanningens religion"? Det har jag redan svarat innan [Lnk], Fr att f en helhetsbild av hela historian Ls Sura 9 och frst versen i sin sammanhang. [Lnk] Varfr finns s mnga fel i en bok skriven av gud? Koranen uppmanar dig att vnda dig till din skapare och var fredlig och barmhrtig mot dina med mnniskor. Dina frgor kring Koranen som vetenskaplig information, Jag tror inte jag har sagt att Koranen r vetenskaplig information, utan istllet den uppmanar dig anvnda ditt huvud, logik osv. Koranen r vgen till hur du ska komma vidare till livet efter detta. Om Koranen r plagiat? Jag tror inte det finns nn muslim som sger att Koranen r ny fr sig sjlv utan den anses vara det sista testamentet. Koranen har inga fel, har du tnkt, kanske det r du som har ftt fel uppfattning av den, har tnkt...?

Myrorna
Som troende muslimer tror vi p att Gud skapade allt, hur kan Gud d inte kunna skapa en mnniska som frstr sig p myrornas sprk. Om en guru eller en vetenskapsman sger till dig att allt r ett, och att det inte finns nn skillnad mellan oss mnniskor, vxter och djur och att vi kan kommunicera med de. D skulle du inte ha problem med det, varfr r du s stngd d bara fr att det kommer frn Koranen. Frresten har du sett myrornas civilisation eller har du set de som r trdkramare, prata med de....

Dina frgor kring verserna som handlar om ggfrlossning och fostrets utveckling... jag terkommer till den, Inshallah

Postat den: 2012-11-25 17:48

Registrerade sig:

Postat den: 2012-11-25 20:17

Registrerade sig:
Frn Sverige
Abyssina , jag har p allra rligaste och bsta stt frskt ge dig en syn som du ska frst inte ta till dig den, att du kan frst dem som inte tnker efter en bok, utan dessa som har skt likt dina 24 profeter.

Att vi har flera Gudar har jag redan bevisat genom att tala om fr dig om dina egna frldrar som r dina gudar p jorden, Om du inte visar respekt fr dem s kan du heller inte visa respekt fr en tidigare Gud.

Ls stjrnhimmlen dr finns en gudomlig kta bok och du ska finna sanningen och allt vad du r hr r du dr uppe.

Sedan s r vi inte skapade av lera och vatten av jorden, vi r skapade av Ljud-Vind Ljus-Eld,Vatten-materia och en krleksfull medvetande.

Man kan egentligen inte sga vi blev skapade heller, vi bara delade p oss av denna krleksfulla medvetandet.

I koranen r Elden helvetet, men egenltigen r just elden det viktigaste livsformen, det r lden som har gett oss vrt formande och vattnet gjort s att vi kudne behlla vra former, vinden har designat oss och materian har bestmt vad vi ska bli.

Postat den: 2012-11-25 22:09
Sometimes I also see what others do not see, because of them may be dazzled by the bright lights they are surrounded by. Here I am to also protect you against those who concealed themselves among the light where the intentions are of the dark.

Registrerade sig:
NightMaster
Ingen frnuftig person tittar upp p sina frldrar som gudar.
Tyvrr din bevis hller inte och det r inget annat n din personliga
sikt. Frldrar r ska hedras inte dyrkas som Gud.

[2:83] Vi slt ett frbund med Israels Barn: "Ni ska
    inte dyrka annat n GUD. Ni ska hedra era frldrar och
    ta hnsyn till era slktingar, de frldralsa och de fattiga. Ni
    ska behandla mnniskorna lskvrt. Ni ska iaktta Kontaktbnerna
    (Salat), och ge den obligatoriska vlgrenheten (Zakat)."
    Men ni vnde er
    bort, frutom ett ftal av er, och ni blev motvilliga.

[17:23] Er Herre har faststllt att ni inte ska dyrka ngonting annat n Honom,
    och att era frldrar ska hedras. S lnge en eller bda av dem lever,
    ska ni aldrig sga "h" till dem (minsta gest av irritation), ej heller
    ska ni skrika t dem; ni ska behandla dem lskvrt.

Koranen sger dig, dyrka enbart det sanna Guden och var aldrig en idoldyrkare.
Fortstt du med din idoldyrkande av stjrnor och dina frldrar fram tills du dr,
bara var medveten om att om inte du ngrar dig infr Gud helvetet r din de.
Om inte du visste, helvetet som eld r en allegorisk beskrivning s du som
mnniska kan frst
vad som vntar dig. Jag r frdig med dig, det finns
grns p hur lnge man kan diskutera med ngon som r i ignorans.
I fortsttningen du fr grna skriva inlgg och hlla trden levande
men jag kommer verken lsa eller svara p dina inlgg.

M Gud visa dig vgen!

Postat den: 2012-11-25 23:41

Registrerade sig:
Citat:

Abyssinia skrev:
NightMaster
Ingen frnuftig person tittar upp p sina frldrar som gudar.

Utgr att du inte har barn, fr smbarn skulle ta sina frldrars ord, oavstt vad som sgs... Utan bevis... Se bara om detta med "Tomten" i dessa tider...

Att barnen r helt "ppna" och som ett rent vitt A4-blad (Detta r inte riktigt rtt, d inget annat barn r exakt som en annan, men bilden r nd befogad), dr vi sedan skriver in "vra" egna frljugna vrld, r en annan sak.

I fred och <3!

Postat den: 2012-11-26 00:16

FRI

Bttring fr alla!

Registrerade sig:
    Hr inne i vaken.se jag frvntar mig
    frnuftiga mnniskor som inte r som barn.

Postat den: 2012-11-26 00:37

Registrerade sig:
Frn Sverige
Abyss , om du inte har mat , vatten, klder , hus.. Och tillber gud dagligen o nattligen s kommer inte denna gud att hjlpa dig... Dremot s lter inte dina frldrar dig vara hungrig, speciellt inte din MOR... Du r tyvrr totalt frvrngd och frvirrad...

Jag ska bevisa dig lite saker som sger emot dig sjlv.

S fort du hr nn sga om muslimers saker, s sger du " det str inte p koranen att man sk agra s , dem har fel och r avgudarkyrka...

Men s tergr vi till din ursprungliga postskapelse...
Vart i koranen str det att man ska trpo p nr "19" kan du pvisa det s ska jag fortstta visa dig lite saker som kan chocka dig.

Sedan om du kan bevisa var det str att man ska tro p nr 19" varfr gr du nr 19 till en idol fr nr din gud klart o tydligt varnar dig fr det... var str det i koranen att man ska leta efter gud i en bok eller bevisen i en bok?
Kan du visa dem fr oss?

------------------------------------------------------------

Nu till en annan sak, Det r mycket ltt att bli muslim eller kristen. Man bara rablar upp ngra ord s vipps r du muslim p ngra sekunder.

Men jag ska sga dig att det inte r lika ltt att bli ett med Gud, Andlig eller vad man ska kalla det.
Fr att kunna bli det krvs totalt renhet inifrn ditt hjrta, sluta med all ondska, vga mta satan och vga riskera bli galen, vga verge sina gamla materialistiska drmmar och nja sig med s lite som man har till frfogande....

Det krvs dessutom en otroligt stark vilja och otroligt stark tro p det hgre gudomligheten och att aldrig tveka p det... Det r inte lika ltt som att sga laila illalah blah blah blah, bismilah.

Drfr att det r ingen magi vi sysslar med, utan rent kunskap av gudomlig form, och du mste bli vald fr att kunna ta del av det, du kan inte ha vilken askikt som helst fr att komm aikontakt med det drfr att du snabbt kan bli galen om dina avsikter skulle vara onda...

r du en av dem utvalada? tror gud p dig att han skulle lta dig veta istllet fr att tro p en bok?

har du frsttt ngot av vad jag skrivit?

Postat den: 2012-11-26 01:24

Topp   Fregende mne   Nsta mne
« 1 ... 30 31 32 (33) 34 35 36 ... 61 »

Registrera dig fr att posta

dvd-infobestllning banner lngst ned.
Ikoner
Paypal
Sttta Vaken med en mnatlig donation
Facebook
G ven med i vr facebook-grupp och bli en av de ver 15 000 som diskuterar dr.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper
Vilka r Online

12 anvndare r online (12 anvndare tittar p Forum)

Medlemmar: 0
Gster: 12

mer...
Nya medlemmar
Egenerfarenhett 2019-05-19
ljuset12 2019-05-07
Marjo 2019-03-28
Alex777 2019-03-23
Perl 2019-02-16
Bloggar o Lnkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar frn massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter p svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgrd.
Dominic Johansson
Hjlp Dominic att komma hem.
Mjlkpallen
Mjlkpallen r samlingsplatsen dr bonnfrnuftet tros ha sitt ste.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter p norska.
En bild sger mer ...
Citat frn eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen r dold bland lgnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur pverkar geoengineering dig?
Grundlggande frihetsbegrepp p svenska