vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 30 31 32 (33) 34 35 36 ... 61 »

Re: Det matematiska miraklet med siffran 19

See User information
Quote:

Abyssinia skrev:
Tyvärr, Ni är verkligen okunniga.
Hur kan ni vara så negativa till något som säger
till er att vara fredliga. Vad är felet på er? Ser ni inte att till
och med hur underkastade djuren är? [LÄNK]

<ul>sWiFt, du har fortfarande inte svart till denna inlägg [LÄNK].
Avatar, försök skriva så att man förstår dig och tala inte för någon
annan,

Hur går det att tala om för någon, som enbart accepterar svart-vita saker utom sig tryckta i sidorna av en bok?

Redan långt före Koraner och Biblar, byggdes det tempel i forntida Egypten, för att alla som hade kallet, kunde gå att finna sig själv i och få insikter. Templen hade syften att du som besökare var den i focus.
Vägledarna där utgick från besökaren, inte som idag där du skall följa en Prälle/turbanfärg och aldrig få yppa en fråga mot något som var avbildat... Aldrig få frågasätta/undra... Alltså, själv komma fram till insikterna om vem/vad du är. Människans ignorans är gränslös, samt möjligheterna. Däremot är det endast Du som kan göra "jobbet", inte rapa efter något nen annan skrivit och tagit andras sanningar till dina egna.

Kanske detta är långt nog utanför folks inpräntade tankebanor/programmeringar? Sedan att det är glasklart att vi har denna "praktik" överallt, inkl i AB Sveriges "Stadsskick", jobbet, skolan, kyrkor, tempel mfl mfl...

---

[41:34]Ett bra svar och ett dåligt svar är inte likvärdigt.
Använd det bästa möjliga svaret. På så sätt kan den som
brukade vara er fiende bli er bästa vän. [/quote]

Ett svar är ett svar, sedan om du kompleterar den till icke-förstående är enbart svarets "parfym" hos en annan.
Ett svar, kan ha en väldigt olik mottagning, beroende på lyssnaren... Vem är den som tolkar svaren och dömer svaret som bra eller dåligt, inte är det svararen i alla fall?

Låt mig fråga vidare, hur tror du alla -"ismer"/avigarter uppstått från första början?

Låt mig vidare fråga, hur i helsike, kan du/nån förstå denna bok, då du ändå inte först tagit del av vem det är som tolkar boken?

Kanske frågor att ställa sig framför spegeln, då det endast är du det berör innan svarsknappen och dömandet är handlingen?

Posted on: 2012/11/24 9:53

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
<ul>Sök vidare...

Posted on: 2012/11/24 13:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Abyssinia skrev:
<ul>Sök vidare...

Skyddsänglar,guider o s v är bara återspeglingar av(från)sig själv.Vem skulle vilja ränna runt och vakta en som hela tiden missköter sig?du?...

Posted on: 2012/11/24 13:27

See User information
@ sale

Tack för din reflektion av samma sak, du uttrycker det fint.

Den enbart analytiskt tankesättet kan ej "se" det som skrivs, det kräver lite till...

Men det kommer, vilket är oundvikligt, allt som behövs är enbart "tid"... Everything is alreay ok!

Vad vi reflekterar är som du skriver oss själva.

@ Abyss

"Sök vidare", gäller oss båda... Och det är precis vad jag håller på med, gör du? Och under vems kriterier kan sättet tolkas som rätt eller fel, vems väg är viktigare än en annans?

Samma gäller det som du skrev: "Vad är det för fel på er?" och "Tyvärr, Ni är verkligen okunniga."

Vem reflekterar du här?

Sen en liten note;

Quote:
Hur kan ni vara så negativa till något som säger
till er att vara fredliga. Vad är felet på er? Ser ni inte att till och med hur underkastade djuren är?

Hade vi inte hållt så hårt i det analytiska tankesättet, hade nog djuren haft det väldans mycket bättre om människan förpassade sig till en annan planet, eller upphörde med sin självviktiga ignorans...

Peace!

Posted on: 2012/11/24 14:09

Edited by Avatar on 2012/11/24 14:27:50
Edited by Avatar on 2012/11/24 14:28:49

FRI

Bättring för alla!

See User information
Gällande det jag försökt förmedla, jag finner inte detta rätt eller fel, enbart bara väldigt onöjligt...

Är detta som du ser en sund, harmonisk och fredlig uttryck av att vara en sann muslim? (BTW: Du har samma "sätt" även i kristendomen där folk spikar upp sig på kors...)

"Känsliga" tittare varnas...

Posted on: 2012/11/24 19:02

FRI

Bättring för alla!

See User information
<ul>Bra video du kom med, men låt mig fråga dig
tro du att det står i Koranen att man ska skada sig själv.
Om inte det står i Koranen, vilket det inte gör, varför piskar dessa
människor sig själv? Världen är full av okunniga, synd att du är en av de.

Posted on: 2012/11/24 20:38

See User information
Quote:

Abyssinia skrev:
Bra video du kom med, men låt mig fråga dig tro du att det står i Koranen att man ska skada sig själv.
Om inte det står i Koranen, vilket det inte gör, varför piskar dessa
människor sig själv? Världen är full av okunniga, synd att du är en av de.

Tror du inte dessa ser sig som riktiga troende? Kan slänga en fiktiv slant på att dessa tolkar precis några rader på sitt sätt, ur denna boken... Sedan ska du inte glömma att dessa ser den boken som en ren bokstavlig sanning... Påstår du inte att du inte "tolkar" denna bok? Världen är full av folk som påstår sin "tro", försöker bara presentera en vy, vilket förklarar samtliga av dom... Jag stödjer dig, vilket jag skrivit fler gånger... På din vandring till insikt, önskade bara att folk slutade upp med att kalla folk sjuka eller än värre...

Sen om jag är en av dessa "okunniga", är inte ditt ansvar, eller din rätt att påvisa... Vem gav dig den rätten/ansvaret?

Ett gott tips på om du ser någon som vill presentera en sak för dig, är på sättet... När en sträng inom dessa reagerar fientligt, mot det du presenterar, ser du att egot är intakt på det området... Och det självgoda visar sin fula nuna.

Om världen är full av "okunniga" (i din mening), vem reflekterar du och vart reageras detta på?

Tänk att hela världen är full av okunniga... Jösses, är inte detta ett av dom slitnaste rader som går att finna i samtliga religionsböcker? "Only our (right) way, or the high way..." Låt oss fortsätta med idoldyrkan och döma andra efter våra egna egna dömanden... Nog har du den rätten att göra skola "ekorrhjulet" på nytt...

Peace och jag tror på Dig, kanske inte valen eller uttrycken du ger...

Posted on: 2012/11/24 21:23

FRI

Bättring för alla!

See User information
<ul>Hur kan man tolka något som inte står skrivet i det man
påstår att man tror på. Det står inte i Koranen att man ska skada
sig själv eller någon annan. Det gör bara inte det! därför är de okunniga.
Du förstår väll att det inte går att bygga argument på den grunden.
Om inte du förstår det, alltså är du också en okunnig.

Posted on: 2012/11/24 21:34

See User information

Du missar helt vad jag försöker föra en dialog med dig om, men fortsätt du med din monolog...

Jag betackar dig för den sista fina påståendet... Så det är Dig jag skall för-stå, inte vad du försöker uttrycka... Snyggt där...

Peace!

Posted on: 2012/11/24 21:54

FRI

Bättring för alla!

See User information
<ul>När jag uttrycker mig, jag är bara rak på sak och jag
fokuserar mig på det mest relevanta delar av varje inlägg.
Det hjälper om du kanske kunde vara tydlig i din text.

Posted on: 2012/11/24 22:12

See User information
Quote:

Abyssinia skrev:
(AVATAR)
När(DIN VALDA SITUATION) jag(DU) uttrycker mig (DIN MENING), jag(DU) är bara rak på sak (DIN ÅSIKT/DÖMANDEN) och(TILLSAMMANS MED) jag (DU)
fokuserar(DITT VAL AV SYNSÄTT) mig(DU) på det mest(ENLIGT DIN SYN) relevanta (ENLIGT DIG) delar(VALDA) av varje(VALDA) inlägg(UTTRYCK).
Det hjälper(VEM?) om du (JAG) kanske(MÖLIGHET) kunde vara tydlig(ENLIGT DIN ÅSIKT) i(AV) din(MIN) text(UTTRYCK).

VEM är denna DU, som uttrycker SIG så bestämt, mot ANDRA som inte håller SAMMA åsikt? Vem ger dig den rätten att bedöma och lägga dömanden efter det? Står det nått om själv-rättfärdighet i din bok?

Peace!

Posted on: 2012/11/24 22:23

FRI

Bättring för alla!

See User information
<ul>Du gör saker svarar än vad de är.
Kom med något vettigt annars låt oss gå vidare.

Posted on: 2012/11/24 22:33

See User information
Quote:

Abyssinia skrev:
<ul>Du gör saker svarar än vad de är.
Kom med något vettigt annars låt oss gå vidare.

Yes, låter bra. Låt oss göra det fredligt och utan dömanden. Frid vare med dig! Utgick i min enfald att det jag försökte ge en vy om var allt annat en ovettigt...

I fred, <3 och för en mer gynnsam framtid för oss alla!

Posted on: 2012/11/24 23:28

FRI

Bättring för alla!

See User information
<ul>Absolut! Låt oss hålla det
fredligt och hålla oss relevant till ämnet.

Må Gud vägleda oss alla!

Posted on: 2012/11/25 0:45

See User information
Abyssina, det är mycket mycket tråkigt och ledsamt att se en broder med sådan viljestyrka och sådan önskan av kunskap , att duinte ser vad dina RIKTIGA bröder försöker visa dig, vad dem försöker GE dig.. istället vänder du ryggen till stänger dina öron och ögon och dömmer dessa som säger den enda och riktiga sanningen till dig.

Jag förstår dig trots allt därför att jag vet hur djupt präglat och programmerad och skrämd man kan bli av religionen då jag själv varit religiös. Jag skulle inte i min vildaste dröm kunna tro att jag nånsin skulle lämna religionen därför att jag trodde gud fanns bara där, och det har aldrig ens kommit på tal om jag skulle göra det.. jag avskydde folk som var otroende och kunde ej förstå vilken logik dessa hade..

Dock har jag tidigare bara träffat människor som jag då kallade otroende men idag skulle jag kalla dem satanister, därför att dem varken trodde på religion / gud eller något annat högre makt totalt egoister... Det var sådana som begick synder utan minsta problem och ånger och giriga..

Dem här bröderna du sett tala till dig är inte ens i närheten av dem, DEM är att gämföra med Abraham, Moses,Jesus,Muhammed, BUddah,Krishna men du kanske inte inser det. Precis som dessa profeter var sökare och tvekade aldrig på att det fanns något högre och dem fann när dem sökte, dem blev heligare och renare än alla adnra som trodde dem var troende , men dessa personer du ser här är så orginella att du skulle gråta om du insåg det.

Se exempel på denna sura :

[3:67] Abraham var [till sin tro] varken jude eller kristen - [b]han sökte och fann den rena,ursprungliga tron och underkastade sig Guds vilja[/b]; och han vägrade att ge avgudarna sin dyrkan.

Ingen är här för att ta ifrån dig Gud , ingen kan ta ifrån dig Gud förutom religionen skulle jag personligen påstå, då som den har tolkats som att dem profeter redan varit vid gud och guds favoriter och inga andra ska kunna närma sig honom och änglarna plötligt försvann.

tänk på varför.

Vad alla vi, förlåt er andra på forumet men jag talar för er här nu också, om jag misstagit tillrätta mig!!

Vad alla vi här försöker ge dig är den Sanna Guden som du finner själv genom ditt sökande ifrån hjärtat och näör du funnit han kan ingen på denna universum rubba dig eller din tanke igen för at du kommer att VETA och inte tro längre...

Du påstår även att andra muslimer inte förstått koranen och gör fel, men hur ska du vara säker på att du har förstått den rätt ? Dem som kanske har fel som sharia, dem påstår likadant om sunnit muslimerna att dem har fel. Men vad säger du om båda har fel.

Alla dem änglarna som talas om finns och lever idag, alla profter som talas om finns och lever idag, och dem födds hela tiden, när dem slutar föddas , dem dem inte längre finns på jorden, det är då som Riktiga domedagen kommer..
Det är dessa änglar och profeter som håller människan kvar och ger hoppet, och dem skyddar livet med sina egna liv, det är deras plikt..

Även dem fallna finns och dessa gör kraftigt motsånd mot både änglarna och profeterna. Därför har vi sett så många krig, för att dem har blivit allt för många och änglarna och profeterna började tappa sin kraft pga avv dem som dem skyddar inte längre ville tro på dem då dem gick på satans fälla. men dem har börjat vakna allt fortare och dem ska bli långt flera än dem fallna och dem kommer att segra och skydda livet vidare.

Må dig som har så stor hjärta och kraft att du finner och blir förenad med GUD för alltid.

Posted on: 2012/11/25 1:59

Edited by NightMaster on 2012/11/25 2:16:58
Sometimes I also see what others do not see, because of them may be dazzled by the bright lights they are surrounded by. Here I am to also protect you against those who concealed themselves among the light where the intentions are of the dark.

See User information
NightMaster
<ul>Dina åsikter har ingen krut i detta, Du har tidigare sagt
att det finns flera gudar och nu citerar du Koranen och om inte du
missuppfattat Koranens budskap, den säger att det finns bara en Gud.
Kan du nu producera bevis på att det finns andra Gudar?

Håll dina åsikter för dig själv och predikan till satans händer fungerar inte heller!

Tillägg
<ul>Du skrev
Du påstår även att andra muslimer inte förstått koranen och
gör fel, men hur ska du vara säker på att du har förstått den rätt ?
Dem som kanske har fel som sharia, dem påstår likadant om sunnit
muslimerna att dem har fel. Men vad säger du om båda har fel.</ul>
Svar
<ul>Sunnis och Shia så kallade muslimer upprätthåller Haditer som religiös
vägledning. Därför ser man bland annat, Shias som piskar sig ryggen medan
Sunnis förtrycker sina kvinnor. Men den som enbart följer Koranen är den
sanna muslim och har betydlig bättre förståelse av Koranen.
Se på videon, Kanske kommer du förstå

<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/SzCy9tagxjc?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Posted on: 2012/11/25 3:33

See User information
Quote:

Abyssinia skrev:

<ul>sWiFt, du har fortfarande inte svart till denna inlägg..

Abyssinia skrev:
Versen säger att en man INTE ska ha sex med sin fru när hon är under menstruation.
Hur kan detta vara fel? Kan du ge en bra förklaring till hur detta kan vara fel?

Du skriver att jag är ivrig och desperat? Jag har ju gjort annat än att svara på ditt hjärndöda svammel och du nämner mig då i vartannat inlägg? Vem är då ivrig och desperat?
Uppenbarligen blev du helt till dig nu när du faktiskt kunde svara mig om något? Jag sitter och ruvar på ytterligare 173 filmer, en bok om nummer 19-teorin samt en fullt fungerande hjärna. Vi är alltså inte klara än på länge!

Problemet med den nämnda versen är att vissa tolkar verserna betydligt hårdare än dig, t ex att kvinnor ej får delta i bön och liknande. Detta skuldbelägger människor pga naturliga funktioner(som gud skapat). Det är även lite komiskt att du öht behöver en bok för att lära dig att man bör undvika brudar under mensen.. lol pms någon?

Quote:

Abyssinia skrev:
Också till denna vers, kan du ge en bra förklaring till hur detta kan vara fel?

[9:29] Ni ska slå tillbaka mot de som varken tror på GUD eller Sista Dagen, ej heller förbjuder de vad GUD och Hans budbärare förbjudit, ej heller rättar de sig eftersanningens religion - bland de som mottagit skriften - tills de betalar
skatten som ska betalas, villigt eller ovilligt.

Vanligtvis är beskyddarverksamhet maffians affärsidé.
Hur kan DU tycka det är rätt att avkräva folk en skatt för att de inte tror på "sanningens religion"?

Varför återfinns den vetenskapliga informationen från koranen även i andra från tiden kända och lika felaktiga skrifter!? Varför finns så många fel i en bok skriven av gud? Min förklaring är att mycket i koranen plagierats från andra. Vad är din?

Du skrev en vers från koranen som berättade hur ett foster växer, den versen beskrev förloppet felaktigt. KOMMENTERA DETTA TACK. Koranen påstår även att myror pratar, när jag påtalar detta svarar du för tredje gången att jag inte svarat på din analys av "mens-versen"..

Kom ur din förnekelse Abyssinia, du är uppenbart hjärntvättad och aningens korkad. Att klippa in dikter från en bok är inte samma sak som att argumentera för en ståndpunkt. Du har inte visat på ett enda bra argument för att koranen skulle vara gudomlig, tvärtom visar det sig mer och mer hur imperfekt den är och hur fanatisk du är.

Än igen, FÖRKLARA varför grekiska skrifter har så mycket gemensamt med de i koranen. Hur kunde Aelius Galenus veta sånt här hundratals år innan koranen beskrev det?

<iframe width="500" height="360" src="http://www.youtube.com/embed/YMT_kNtO ... e=player_detailpage" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Posted on: 2012/11/25 12:52

See User information
sWiFt
Det var ju du som skrev att en muslim inte får komma nära sin fru om hon har mens. Och du ser att Koranen är klart och tydlig den syftar på sexuellt. Sen hur andra tolkar det är deras problem, kanske du ska inte falla i deras fällan också. Behöver människan en bok för att förstå detta, Ja. Vi lär oss saker och ting via böcker och Koranen är den bästa utav alla. Till exempel, titta bara på porrindustrin och små barnen som översexualiseras, ser du inte att vi är den generation som är mest behov av vägledning.

<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/mu-cE_CFko0?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Tror du inte människan behöver en vägledning?

Nu kan du sitta på din högahäst och prata i högfärdighet om du inte behöver vägledning. Vi muslimer säger, varsågod gör som du vill, islam är en Guds system där du som person rätten att välja att tro eller att inte tro. Glöm bara inte att även du måste ner från din högfärdighet.

Du ställde frågan:
Hur kan DU tycka det är rätt att avkräva folk en skatt för att de inte tror på "sanningens religion"? Det har jag redan svarat innan [Länk], För att få en helhetsbild av hela historian Läs Sura 9 och förstå versen i sin sammanhang. [Länk] Varför finns så många fel i en bok skriven av gud? Koranen uppmanar dig att vända dig till din skapare och var fredlig och barmhärtig mot dina med människor. Dina frågor kring Koranen som vetenskaplig information, Jag tror inte jag har sagt att Koranen är vetenskaplig information, utan istället den uppmanar dig använda ditt huvud, logik osv. Koranen är vägen till hur du ska komma vidare till livet efter detta. Om Koranen är plagiat? Jag tror inte det finns nån muslim som säger att Koranen är ny för sig själv utan den anses vara det sista testamentet. Koranen har inga fel, har du tänkt, kanske det är du som har fått fel uppfattning av den, har tänkt...?

Myrorna
Som troende muslimer tror vi på att Gud skapade allt, hur kan Gud då inte kunna skapa en människa som förstår sig på myrornas språk. Om en guru eller en vetenskapsman säger till dig att allt är ett, och att det inte finns nån skillnad mellan oss människor, växter och djur och att vi kan kommunicera med de. Då skulle du inte ha problem med det, varför är du så stängd då bara för att det kommer från Koranen. Förresten har du sett myrornas civilisation eller har du set de som är trädkramare, prata med de....

Dina frågor kring verserna som handlar om äggförlossning och fostrets utveckling... jag återkommer till den, Inshallah

Posted on: 2012/11/25 16:48

See User information
<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/OGhr0eZGdio?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Posted on: 2012/11/25 19:17

See User information
Abyssina , jag har på allra ärligaste och bästa sätt försökt ge dig en syn som du ska förstå inte ta till dig den, att du kan förstå dem som inte tänker efter en bok, utan dessa som har sökt likt dina 24 profeter.

Att vi har flera Gudar har jag redan bevisat genom att tala om för dig om dina egna föräldrar som är dina gudar på jorden, Om du inte visar respekt för dem så kan du heller inte visa respekt för en tidigare Gud.

Läs stjärnhimmlen där finns en gudomlig äkta bok och du ska finna sanningen och allt vad du är här är du där uppe.

Sedan så är vi inte skapade av lera och vatten av jorden, vi är skapade av Ljud-Vind Ljus-Eld,Vatten-materia och en kärleksfull medvetande.

Man kan egentligen inte säga vi blev skapade heller, vi bara delade på oss av denna kärleksfulla medvetandet.

I koranen är Elden helvetet, men egenltigen är just elden det viktigaste livsformen, det är älden som har gett oss vårt formande och vattnet gjort så att vi kudne behålla våra former, vinden har designat oss och materian har bestämt vad vi ska bli.

Posted on: 2012/11/25 21:09
Sometimes I also see what others do not see, because of them may be dazzled by the bright lights they are surrounded by. Here I am to also protect you against those who concealed themselves among the light where the intentions are of the dark.

See User information
NightMaster
Ingen förnuftig person tittar upp på sina föräldrar som gudar.
Tyvärr din bevis håller inte och det är inget annat än din personliga
åsikt. Föräldrar är ska hedras inte dyrkas som Gud.

<ul>[2:83] Vi slöt ett förbund med Israels Barn: "Ni ska
inte dyrka annat än GUD. Ni ska hedra era föräldrar och
ta hänsyn till era släktingar, de föräldralösa och de fattiga. Ni
ska behandla människorna älskvärt. Ni ska iaktta Kontaktbönerna
(Salat), och ge den obligatoriska välgörenheten (Zakat)."
Men ni vände er
bort, förutom ett fåtal av er, och ni blev motvilliga.

[17:23] Er Herre har fastställt att ni inte ska dyrka någonting annat än Honom,
och att era föräldrar ska hedras. Så länge en eller båda av dem lever,
ska ni aldrig säga "Äh" till dem (minsta gest av irritation), ej heller
ska ni skrika åt dem; ni ska behandla dem älskvärt.
</ul>
Koranen säger dig, dyrka enbart det sanna Guden och var aldrig en idoldyrkare.
Fortsätt du med din idoldyrkande av stjärnor och dina föräldrar fram tills du dör,
bara var medveten om att om inte du ångrar dig inför Gud helvetet är din öde.
Om inte du visste, helvetet som eld är en allegorisk beskrivning så du som
människa kan förstå
vad som väntar dig. Jag är färdig med dig, det finns
gräns på hur länge man kan diskutera med någon som är i ignorans.
I fortsättningen du får gärna skriva inlägg och hålla tråden levande
men jag kommer verken läsa eller svara på dina inlägg.

Må Gud visa dig vägen!

Posted on: 2012/11/25 22:41

See User information
Quote:

Abyssinia skrev:
NightMaster
Ingen förnuftig person tittar upp på sina föräldrar som gudar.

Utgår att du inte har barn, för småbarn skulle ta sina föräldrars ord, oavsätt vad som sägs... Utan bevis... Se bara om detta med "Tomten" i dessa tider...

Att barnen är helt "öppna" och som ett rent vitt A4-blad (Detta är inte riktigt rätt, då inget annat barn är exakt som en annan, men bilden är ändå befogad), där vi sedan skriver in "våra" egna förljugna värld, är en annan sak.

I fred och <3!

Posted on: 2012/11/25 23:16

FRI

Bättring för alla!

See User information
<ul>Här inne i vaken.se jag förväntar mig
förnuftiga människor som inte är som barn.

Posted on: 2012/11/25 23:37

See User information
Abyss , om du inte har mat , vatten, kläder , hus.. Och tillber gud dagligen o nattligen så kommer inte denna gud att hjälpa dig... Däremot så låter inte dina föräldrar dig vara hungrig, speciellt inte din MOR... Du är tyvärr totalt förvrängd och förvirrad...

Jag ska bevisa dig lite saker som säger emot dig själv.

Så fort du hör nån säga om muslimers saker, så säger du " det står inte på koranen att man sk agöra så , dem har fel och är avgudarkyrka...

Men så återgår vi till din ursprungliga postskapelse...
Vart i koranen står det att man ska trpo på nr "19" kan du påvisa det så ska jag fortsätta visa dig lite saker som kan chocka dig.

Sedan om du kan bevisa var det står att man ska tro på nr 19" varför gör du nr 19 till en idol för när din gud klart o tydligt varnar dig för det... var står det i koranen att man ska leta efter gud i en bok eller bevisen i en bok?
Kan du visa dem för oss?

------------------------------------------------------------

Nu till en annan sak, Det är mycket lätt att bli muslim eller kristen. Man bara rablar upp några ord så vipps är du muslim på några sekunder.

Men jag ska säga dig att det inte är lika lätt att bli ett med Gud, Andlig eller vad man ska kalla det.
För att kunna bli det krävs totalt renhet inifrån ditt hjärta, sluta med all ondska, våga möta satan och våga riskera bli galen, våga överge sina gamla materialistiska drömmar och nöja sig med så lite som man har till förfogande....

Det krävs dessutom en otroligt stark vilja och otroligt stark tro på det högre gudomligheten och att aldrig tveka på det... Det är inte lika lätt som att säga laila illalah blah blah blah, bismilah.

Därför att det är ingen magi vi sysslar med, utan rent kunskap av gudomlig form, och du måste bli vald för att kunna ta del av det, du kan inte ha vilken askikt som helst för att komm aikontakt med det därför att du snabbt kan bli galen om dina avsikter skulle vara onda...

Är du en av dem utvalada? tror gud på dig att han skulle låta dig veta istället för att tro på en bok?

har du förstått något av vad jag skrivit?

Posted on: 2012/11/26 0:24

« 1 ... 30 31 32 (33) 34 35 36 ... 61 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper