vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Hälsowiki
#1


See User information
Arbetsnamn: Hälsowiki
(jag är dålig på att hitta på klatchiga namn, så jag tar gärna hjälp där.)

Projekt Id: wikiheal

Kort Beskrivning:
Oberoende, opartisk wikidatabas över alla ämnen inom naturlig hälsa och friskvård för att skydda information som folk bör kunna ha tillgång till men som annars motarbetas och tystas ner av särintressen.

Tid och plats:
Nu och framöver, online.

Tid:
Att sätta upp allt bör inte ta mer än ett par dagar, men sen är arbetet fortgående. Det tar bara den tid du har över och vill använda för att hjälpa dina medmänniskor.

Material:
Hosting (finns)
Domännamn (finns ej än)
Mjukvara (finns)

Ersättning:
Ingen monetär ersättning önskas. Jag har tillgång till hosting, mjukvara och know-how och kan betala för domännamn själv. Men vill gärna ha engagemanget av medlemmarna på vaken.se som tycker att hälsa och yttrandefrihet är viktigt. Och förslag på ett bra domännamn/projektnamn...

Lång beskrivning:

Syfte:
Den 14 december infördes en lag som gör att försäljare av hälsoprodukter ej får påstå något som inte har bevisats av forskning. Eftersom det inte ligger mycket intresse i att bevisa nåt som inte kan patenteras och säljas finns inte mycket de får säga om sina produkter. Detta leder till att slutkonsumenten inte lika lätt kan få reda på vad som kan hjälpa dem, även om informationen är baserat på miljoners erfarenhet och tusentals års användning. Resultat? Mer ohälsa till folket och mer pengar till välkända särintressen.

Projektet syftar till att skapa en auktoritär databas där man ska kunna hitta all möjlig information om olika hälsofaror, ämnen och metoder, fastställt så väl som icke fastställt. Istället för att som wikipedia ta bort allt som inte passar in i rumpnissars snäva referensram så ska alla perspektiv tas med men katalogiseras så att läsaren kan göra ett informerat val. T.ex. "Enligt Kinesisk medicin beror [tillstånd] på [faktor] ... Enligt homeopati ... " eller "Magnesium har [vetenskapligt bevisade effekter med referenser]. Magnesium sägs också ha [traditionellt tillskrivna effekter]." etc.

Genomförande:
Sätt upp en mediawiki.
Ge moderatorstatus till alla vaken.se-medlemmar som vill bidra.
Fastställ grundregler att följa.
Rock and roll...

Önskat resultat:
En idéell auktoritetswebbsida fylld med användbar information som gemene man kan forska i, delta i och hänvisa till. Ett kryphål för försäljare som kan hänvisa kunder till sidan vad gäller något preparat eller ämne som de själva inte får ge information om.

Webbsidan ska vara helt opartisk och idéell så att ingen kan påstå att den hjälper några särintressen inom hälsobranchen och så att informationen hamnar under tryckfrihetsförordningen istället för i livsmedelsverkets klor. Information om vart man kan få tag på en viss produkt får förekomma men ska vara saklig och opartisk, alla kända källor bör representeras. Ingen reklam eller partisk rekommendation för vinstsyfte. Däremot är det ok att avslöja information om olika produkters kvalitétstänk och renhet, etc, så läsaren själv kan välja. T.ex. "X är billigare men oekologisk. Y är ekologisk men dyrare".

Detta är ett projekt jag känner att det finns ett växande behov av och som jag själv vill genomföra. Men jag är bara en person och har inte ork, tid och möjlighet att göra allt själv. Därför frågar jag alla medlemmar här som tycker att idén är bra att dra sitt strå till stacken och dela med sig av en liten bit av sin tid och den kunskap de har och lär sig under sin färd.

Posted on: 2013/3/25 15:42
Huskurer.net - Bättre hälsa på ett naturligt sätt
Välkommen att kommentera, kritisera eller bidra!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hälsowiki
#2


See User information
Grymt bra initiativ!!! Applåder!!
Tyvärr har jag inte möjlighet att bidra själv, min hälsa är för dålig :S
Hoppas andra nappar dock.

Posted on: 2013/3/25 21:42
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hälsowiki
#3


See User information
Sjukt bra ide jag är värdelös på hemsidor mm men bidrar gärna med en slant !

Posted on: 2013/3/25 22:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hälsowiki
#4


See User information
P O T E N T I A L !

Posted on: 2013/3/26 8:48
Resized ImageChip HappensResized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hälsowiki
#5


See User information
Tack för det positiva gensvaret!

Som sagt är omkostnaderna ganska låga då jag redan har hosting och domännamn är ganska billiga. Det första jag behöver hjälp med är ett bra namn, ett som sammanfattar idén, är lätt att komma ihåg och berätta för andra och som gör sig bra som domännamn (och är ledigt...) Har ni förslag och idéer?


Peteristen1: Oroa dig inte för webbdesign, det tekniska fixar jag. Att redigera en wiki är enkelt. Klicka en länk, skriva text och spara, i stort sett. Ungefär som på forumet.

GordonShumway:
Hoppas den kan hjälpa din hälsa i så fall.

Posted on: 2013/3/26 17:59
Huskurer.net - Bättre hälsa på ett naturligt sätt
Välkommen att kommentera, kritisera eller bidra!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hälsowiki
#6


See User information
Här är några domännamn som är lediga

naturligtfrisk.com
naturopedia.se
naturopedia.eu
HOLISM.SE
ALTERNATIVLEXIKON.COM
ALTERNATIVLEXIKON.EU
ALTERNATIVLEXIKON.SE
naturligtbotande.com
Naturli.gt
Fri.sk
Hal.sa
Naturmedic.in


Fler förslag?

Posted on: 2013/3/29 10:10
Huskurer.net - Bättre hälsa på ett naturligt sätt
Välkommen att kommentera, kritisera eller bidra!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hälsowiki
#7


See User information
Naturopedia.se röstar jag på !

Posted on: 2013/3/29 12:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hälsowiki
#8


See User information
Skall nog hålla med min bror peteristen1 om namnvalet.

Jag kan bidraga med articklar om naturläkemedel, jag läser nästintill dagligen om nya rön och studier i ämnet.

Posted on: 2013/3/31 22:51
Kommentera men gärna med respekt och faktagrundade påståenden!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hälsowiki
#9


See User information
Ja, det är nog passande. En encyklopedi med information om naturliga metoder, på svenska. Utan prickbokstäver och lätt att komma ihåg och förmedla. Lånar lite mindshare från wikipedia också, typ wikipedia fast utan fördomar, rumpnissar och partiskhet.

Några andra förslag eller röster?

Posted on: 2013/3/31 23:29
Huskurer.net - Bättre hälsa på ett naturligt sätt
Välkommen att kommentera, kritisera eller bidra!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hälsowiki
#10


See User information
"Varje sak må fastställas efter två eller tre vittnens mun." Naturopedia.se blir bra.

Tack oso1978 för erbjudandet, det uppskattas mycket. Projektet behöver folk som du.

Posted on: 2013/4/3 8:02
Huskurer.net - Bättre hälsa på ett naturligt sätt
Välkommen att kommentera, kritisera eller bidra!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hälsowiki
#11


See User information
Säg bar till när sidan börjar forma, sig så kan jag under tiden se till att kolla upp lite intresant läsning om olika örter.

Senaste av intresse för mig är Sprängtickan den är godkänd i behandling av cancer i Ryssland och är en av, om inte den (sak), som har högst mängd antioxidanter i världen.

Posted on: 2013/4/4 17:26
Kommentera men gärna med respekt och faktagrundade påståenden!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hälsowiki
#12


See User information
Nu har jag fixat wikin. Det har tagit några dagar för jag är upptagen med tusen olika grejer. Ni vet hur det kan vara... Men därför är jag också glad att ni tycker det är ett bra projekt och vill stödja det.

Välkomna att registrera ett konto och börja.

Jag har börjat lägga in lite info och få upp en rudimentär struktur. Kategorier är trevliga för att hålla reda på grejer. Under kategorin Mallar har jag börjat göra några mallar förolika sorters sidor, tex. näringsämnen, sjukdomar, etc. som inspiration om man ska starta en ny sida. Information som stöds av forskning bör komma först, följt av övrig info, klart markerat av underrubriker. Varningar bör förekomma där det behövs.

Jag har installerat tillägget Cite så man kan citera källor. Använd "<ref> ... </ref>" för att göra en fotnot. Använd så mycket källhänvisningar du kan.

Wikin är på svenska så vissa dokumentationssidor visas inte av nån anledning, men det ger sig nog. Här är i alla fall en guide till wikisyntax

Posted on: 2013/4/7 0:08
Huskurer.net - Bättre hälsa på ett naturligt sätt
Välkommen att kommentera, kritisera eller bidra!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hälsowiki
#13


See User information
Jag har nu registrerat mig! En eller ett par öl i omlopp så jag väntar med skrivandet det måste vara seriöst.

Posted on: 2013/4/7 0:23
Kommentera men gärna med respekt och faktagrundade påståenden!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hälsowiki
#14


See User information
Riktigt bra initiativ Huskurs-Jocke, jag har själv haft tankarna på något liknande då jag själv ofta använder naturliga mediciner och homeopati osv.

Det skulle vara så bra att kunna logga in på en sida och klicka på symtom eller en sjukdom och så få flertalet botemedel och information utan att läkemedelsbolagens girighet har påverkat det som står och vad som rekommenderas.

Så kör på med det hela jag kommer använda sidan ofta.

Tack!


Posted on: 2013/4/10 10:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hälsowiki
#15


See User information
Hej Zin och tack för stödet. Med ett wikisystem kan vi göra i stort sett vad som helst. Det du talar om håller redan på att ta form. Alla sidor som markerats i kategorin "åkomma" hamnar på samma kategorisida, som här:
http://www.naturopedia.se/wiki/Kategori:%C3%85kommor
Här är alla huskurssidor hittills:
http://www.naturopedia.se/wiki/Kategori:Huskurer

Projektet är ju kollaborativt så alla kan hjälpa till. Jag är bara en myra, men vi behöver fler myror till att bygga den vår stack. Därför ber jag alla som känner sig manade att dra sitt strå och skriva nåt de vet om naturlig medicin. Och/eller sprid ordet om projektet.

Startsidan behöver bli mer förklarande, attraktiv och användbar. Jag har en känsla av att den kan bli bättre. Är nån här bra på att att uttrycka sig?

Posted on: 2013/4/15 0:06
Huskurer.net - Bättre hälsa på ett naturligt sätt
Välkommen att kommentera, kritisera eller bidra!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hälsowiki
#16


See User information
Hej och tack Jocke för naturopeia.se!

Startsidan är VIKTIG för det är den sidan marknaden först möter och marknaden är alltid EN människa som i nutid och rum älskar att mentalt LYDA när, var och hur ELLER mentalt FÖRSTÅ när, var och VARFÖR.

Kvalitet och säkerhet i RÄTT hälsowiki redovisar i nutid och rum enskild vårdtagares nytta, ansvar och risk, vårdgivarens nytta, ansvar och risk, samt det allmännas (samhällets) nytta, ansvar och risk.

Skillnaden mellan att bygga RÄTT hälsowiki ELLER att bygga FEL hälsowiki är kognitivt (”Stop, Think and Act”) 180 grader.

Rätt hälsowikin redovisar i nutid och rum kvalitet och säkerhet, på resurser och producerat resultat, som i nutid, nära framtid och rum SKYDDAR enskild vårdtagares hälsa, miljö, säkerhet och ekonomiska intressen, lokalt i en medlemsstat på den inre marknaden i EES eller EU.

Fel hälowiki redovisar i nutid och rum kvalitet och säkerhet, på resurser och producerat resultat, som i nutid, nära framtid och rum MÄTER och SANERAR enskild vårdtagares hälsa, miljö, säkerhet och ekonomiska intressen, lokalt i en medlemsstat på den inre marknaden i EES eller EU.

Startsidan måste EN-tydligt klargöra denna viktiga skillnad mellan att SKYDDA respektive MÄTA och SANERA, för att i nutid och nära framtid undvika humana resurser som mentalt älskar Jante och Luthers läror, samt Ågrens ofta livslånga mentala motstånd av förnekelse och förvirring, i varje unik enskild ägd mental fyrarummare.

Skydda har kvalitet och säkerhet i nutid och rum som mentalt och fysiskt är dynamiskt och kreativt (omätbara ting) och i total harmoni med den kvalitet och säkerhet folkvald svensk lagstiftare och kontrollmakt fastställt och skall förvalta, lokalt i en medlemsstat på den inre marknaden i EES eller EU.

Mäta och sanera har kvalitet och säkerhet i nutid och rum, som mentalt och fysiskt är statisk, empirisk och logiskt mätbar i tid och rum, i strid med den kvalitet och säkerhet folkvald svensk lagstiftare och kontrollmakt fastställt och skall förvalta, lokalt i en medlemsstat på den inre marknaden i EES eller EU.

Med vänlig hälsning
Lärstad den 15 april 2013
Namnet på den fysiska eller juridiska person som producerat resultat ovan med eller u.p.a.
Namnteckning av den som representerar namnet ovan i nutid och rum.
Namnförtydligande av namnteckning ovan samt befattning på företrädare för namnet ovan.

Posted on: 2013/4/15 11:11
Värderar, värdesäkrar och väljer mentalt och fysiskt i nutid och nära framtid, produkt av humana resurser, med STRIKT produktansvar för producerat resultat med säkerhetsbrist i nutid, nära framtid (10 år) och rum, lokalt i en medlemsstat på den inre ma...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hälsowiki
#17


See User information
Tack för ditt förslag, men jag är inte riktigt säker att jag förstår vad du menar. Intentionen med projektet är att hjälpa individen att uppnå den goda hälsa de förtjänar. Är det att skydda?

Posted on: 2013/4/18 0:20
Huskurer.net - Bättre hälsa på ett naturligt sätt
Välkommen att kommentera, kritisera eller bidra!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hälsowiki
#18


See User information
Har absolut ingen kunskap i ämnet men vill sätta mig in i det. BRA INITIATIV! Hjälper till genom att fråga eller om jag finner något intressant.

Jag läste om Kamomill. Måste man torka dem innan man brygger eller går det koka färsk-plockat också? Svaret kan vara bra att ha med under användning.


Forskning visar att svampar som Toppslättsskivling (psilocibin-släktet) är depressions-hämmande/helande och verkar positivt för humöret flera veckor efteråt för test-personerna i forskningsprojektet i fråga. Anledningen är att man efter neuro-vetenskapliga tester sett genom hjärnscanning att vissa delar av hjärnan är över-aktiv för människor med depression. Vid medicinering av en psilocybin-svamp (i given mäng) inaktiveras eller minskar - beroende på hur man vill tolka det - aktiviteten av dessa delar i hjärnan vilket upplöser eller hämmar depressionen och långsiktigt även får individen på bra humör. Men dessa är kriminaliserade.

Hur ställer ni er till lagligt/olagligt vad gäller psykosomatiskt helande växter?

Posted on: 2013/4/18 1:37

Edited by alarik on 2013/4/18 1:52:36
Edited by alarik on 2013/4/18 1:53:41
Edited by alarik on 2013/4/18 1:58:18
Edited by alarik on 2013/4/18 1:58:51
Edited by alarik on 2013/4/18 2:03:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hälsowiki
#19


See User information
Värderar, värdesäkrar och väljer mentalt och fysiskt i nutid och nära framtid, produkt av humana resurser med STRIKT produktansvar för säkerhetsbrist under 10 år, lokalt i en medlemsstat på den inre marknaden i EES/EU

Vad är det du väljer egentligen? Din egen humana resurs/avatar/kropp? :P

Är detta en form av legalt men egen-producerat medborgar-kontrakt inom den inre marknaden i EES/EU som frånsäger dig förmyndarskap men också förbinder dig till eget ansvar för ditt eget psyke och produkt/avatar/kropp?

Mkt intressant isåfall.

Posted on: 2013/4/18 2:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hälsowiki
#20


See User information
Det med svamparna mot depression låter väldigt intressant. Finns det nån dokumentation eller mer läsning om det? Kanske t.o.m. studier? Om du vill får du gärna skriva ner vad du kan om det.

Min inställning som administratör är väldigt liberal och min tanke med projektet är också liberal. Detta är ett informationsprojekt och vad en människa själv väljer att göra med informationen är upp till henne. Jag är t.ex. väldigt positiv till siten Vaults of Erowid som ger bra och faktisk information om olika substanser. Den informationen ger läsaren kunskapen hon behöver för att göra ett personligt val baserat på fakta och inte baserat på propaganda och lögner. Naturopedia är i samma anda, fast mer om alternativmedicin och hälsokost.

Som en sidonotering vill jag nämna att jag själv aldrig har utnyttjat någon annan drog än alkohol och har inga planer på att göra det heller. Min egen åsikt om "rekreationsdroger" som t.ex. marijuana eller psilocibin är att jag undviker dem, men jag respekterar mina medmänniskors rätt att bruka sin gudagivna fria vilja för sitt eget goda eller onda så länge de inte skadar någon annan.

Posted on: 2013/4/21 22:12
Huskurer.net - Bättre hälsa på ett naturligt sätt
Välkommen att kommentera, kritisera eller bidra!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hälsowiki
#21


See User information
Texten jag utgick från var denna: http://www.prisonplanet.com/magic-mus ... delayed-by-drug-laws.html

Vet inte riktigt varför du räknar psilocybin till rekreationell drog då det, vid "genuin" berusning är relativt bisarrt och är allt annat från bekvämt. Kan också vara noga med att understryka att jag inte har för vana att intoxikera mig med sånt.

Men jag tycker du har en lämplig inställning; så gott som inget bör väll tas rekreationellt, så som socker, kaffe, tv-tittande, dator, cigg, snus, alkohol; eller de andra olagliga drogerna såklart. Men det är svårt, måste nästan va buddha för att inse att allt är vanor; t.om. meditation.
Här finns mycket bra och vetenskapligt underbyggd information om Psykedelika överhuvudtaget: https://plus.google.com/communities/11 ... 9-924e-4cd5b9083234?hl=en

Även denna är bra: http://www.realitysandwich.com/expanding_cognitive_studies


Har inte tid att skriva något nu, möjligen i framtiden.

Posted on: 2013/4/21 22:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hälsowiki
#22


See User information
Quote:

alarik skrev:
Värderar, värdesäkrar och väljer mentalt och fysiskt i nutid och nära framtid, produkt av humana resurser med STRIKT produktansvar för säkerhetsbrist under 10 år, lokalt i en medlemsstat på den inre marknaden i EES/EU

Vad är det du väljer egentligen? Din egen humana resurs/avatar/kropp? :P

Är detta en form av legalt men egen-producerat medborgar-kontrakt inom den inre marknaden i EES/EU som frånsäger dig förmyndarskap men också förbinder dig till eget ansvar för ditt eget psyke och produkt/avatar/kropp?

Mkt intressant isåfall.


Alarik, tack för frågor i #19: ”Vad är det du väljer egentligen?” och "Din egen humana resurs/avatar/kropp?

Jag väljer i nutid och rum kvalitet och säkerhet på humana resurser [Tid x (Rum+Arbete+Efergi)] och producerat resultat (person, vara, tjänst eller kapital), som i harmoni med folkvald svensk lagstiftare och kontrollmakt SKYDDAR enskild (EN) medborgares enskilda hälsa, miljö, säkerhet och ekonomiska intressen, lokalt i en medlemsstat, på den inre marknaden i EES eller Europeiska unionen

Mina humana resurser är [Tid x (Rum+Arbete+Efergi)] och information eller budskap, med kvalitet och säkerhet från historisk tid, har noll värde och nutid har värdet ett, så är det upp till Din mentala fyrarummare, att i nutid och rum värdera nytta, ansvar och risk, med att LYDA när, var och HUR eller FÖRSTÅ när var och VARFÖR.

Med vänlig hälsning
Lärstad den 25 april 2013

Posted on: 2013/4/25 12:31
Värderar, värdesäkrar och väljer mentalt och fysiskt i nutid och nära framtid, produkt av humana resurser, med STRIKT produktansvar för producerat resultat med säkerhetsbrist i nutid, nära framtid (10 år) och rum, lokalt i en medlemsstat på den inre ma...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hälsowiki
#23


See User information
Vad har det för praktiska resultat/effekter/konsekvenser?

Posted on: 2013/4/25 17:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hälsowiki
#24


See User information
Quote:

alarik skrev:
Vad har det för praktiska resultat/effekter/konsekvenser?


Alarik, att ditt eller mitt mentala Jag, som EN medveten svensk medborgare, i nutid, nära framtid och rum, INTE överför din eller min av folkvald svensk lagstiftare och kontrollmakt erhållna enskilda mänskliga rättigheter och möjlighet till skadestånd av det allmänna, till EN valsedel med partinamnet överst på ett kollektiv av laglösa ideella svenska föreningar u.p.a. och risk, för skadestånd eller böter i nutid, nära framtid och rum.

Alarik, det är bara felprogrammerad mental fyrarummare, som i nutid, nära framtid och rum, överför sin av Valmyndigheten erhållna hypermakt att värdera, värdesäkra och välja kvalitet och säkerhet på folkvald svensk lagstiftare och kontrollmakt, till kollektiv av laglösa ideella svenska partipolitiska föreningar, lokalt i en medlemsstat på den inre marknaden i EES eller EU.

Mvh

Posted on: 2013/4/25 22:34
Värderar, värdesäkrar och väljer mentalt och fysiskt i nutid och nära framtid, produkt av humana resurser, med STRIKT produktansvar för producerat resultat med säkerhetsbrist i nutid, nära framtid (10 år) och rum, lokalt i en medlemsstat på den inre ma...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
50 user(s) are online (50 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 50

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS