vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3)


Re: Andlighet, spiritualitet och religion
#49


See User information
Det var ganska intressant beroende på vilket perspektiv man ser texten ifrån..

Masters of deception är politiker och dom som blev lurade är alla människor som fortfarande fokuserar på en korrupt demokrati och tror att det kommer fungera om man bara röstar fram rätt korrupta individer som vill ha makten över monopolet på att använda våld, tvång och skattepengar för det som dom känner är bäst för alla (men mest dom själva).

Man måste vara korrupt för att vilja ha makten över ett korrupt system så tyvär så går det inte att skapa ett paradis genom att fokusera på en demokrati som inte ä skapad för att låta nån sätta stopp för monopolet på att använda våld och tvång och skattepengar för att göra vad som är bäst för alla som att starta krig och massvaccinera idioter..

Indirekt så är man korrupt om man fokuserar på ett korrrupt system och korrupta individer eftersom man är anlendingen till att systemet fortfarande existerar eftersom man TROR och hoppas istället för att se verkligheten och välja sin egen väg genom att ta avstånd från skiten.


Men jag tror dock att du såg texten från ett annat perspektiv och från det perspektivet så är jag manipulerad och styrd av nån som fått mig att styra mig själv och älska mig själv mycket på grund av min ärlighet som jag märkt inte många vågar vara ärliga för dom är fjollor som behöver mer tid i den här dimensionen för att lära sig förstå det dom väljer att blunda för som tex. orättvisor, monopol på våld och tvångsanvändning för samhällets bästa, och tro dom, det är för samhällets bästa som dom tvingar barnen att förstå att dom inte har nånting att säga till om och att dom är ägodelar åt föäldrar som ägs av staten som ägs av utomjording som lurat människor att vi kan äga och tvinga varandra, tillåmed mörda varandra är moralisk så länge det är en fiende mot samhället..

Som en knarkare tex. här i Sverige, folk ser helldre att knarkare dör än att ha en åsikt om att det inte är så smart i längden att droger kan säljas till barn utan kontroller medans folköl kan vara svårt för en 16 åring att köpa, dvs avsluta kriget vore bäst för alla svennskar eftersom kriget skapar kriminalitet och knarkare som inte kan ta hand om sig själv för drogen är för dyr på grund utav att den är olgalig och priset blev då 1000 gånger högre för en produkt som inte äär dyr att framställa men är jävligt dyr på grund av risken som en langare tar när dom bevsrar en efterfrågan som staten, med folkets tillåtelse valde att ge ansvaret till kriminella gäng som sen sålde drogerna till barn som föräldrarna tror sig äga som gör att barnen börjar bete sig rebelliskt och hamnar i droger för att det var fel på barnet såklart för det är aldrig fel att tvinga barn i Sverige.

Skolplikt och krig mot plantor, tvång fungerar alltid i Sverige tror strutsen svensson.

Posted on: 2013/7/2 23:39
Tar en paus från Vaken
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Andlighet, spiritualitet och religion
#50


See User information
Nu blev det intressant, så jag skall kolla förbi LetsHug nåt...

Gotterna ja, mums. Bor ju på självaset Gotiska paradiset :) Läste om det där för många år sedan. Dom kom väl söderifrån och upp till vår ö, sen gick dom neråt och ett av slagen utspelades väl i södra Spanien om jag inte missminner mig.

Om Du har mer info om det Alarik så får Du gärna fylla på, och sen är Du varmt välkommen på en tur runt ön för att kolla in allt det forniska, skulle va skoj, om Du inte redan gjort det.

Vi har en speciell energi som ligger här, som lugnar ner en ganska mycket, känner den varje gång jag kommer hem till ön, trodde att det var jag för att jag bor här, men sen har jag hört det av fler och fler.

Kalkstens Hawaii är andligt på så vis som Irland och Scottland, det finns ordentliga rötter här om man säger så, vissa platser som brummar mysfint.

Må bäst

Posted on: 2013/7/3 0:12
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Andlighet, spiritualitet och religion
#51


See User information
alarik säger att han ska skicka min ip-adress, så han säger att han är admin som kan se ip-nummer, och nu ska han skicka mitt till nån som ska utreda mig hahahhaaa

Men han tycker även att admin ska stänga av mitt konto för att jag trackaserat han när han gick in och läste vad jag skriver..

Ungefär som du iwarrior, du känner dig också trackaserad och tillåmed tvingad av mig så det kommit till den punkten att hot och försök till mobbing förekommer från er båda vilket skulle vara en anledning till att ett konto stängs av.

För du kan väl inte kalla det för en fredlig inbjudan att åka båt runt nån ö efter att du förklaat hur irriterad du är på mig på grund av att jag tvingat dig också att läsa mina inlägg.

Att skicka min Ip-adress skulle vara ett tvång men såklart är det inte olagligt att vtinga nån när det gäller dens egen hälsa, så äre i Sverige.

Men om jag försöker skriva ärlig om budskapet som kan rädda människors liv då är det jag som använder tvång helt plötligt hahaha nej.

Jag kan aldrig tvinga nån med en dator från mitt hem men du kan defenetivt tvinga dig själv att läsa det jag skriver och sen blir du arg för att jag inte skrev det som passade din världsbild eller ditt liv..

Men aldrig nånsin var det nån tvång inblandat för det är ni som väljer vem ni läser inlägg ifrån.


Visst borde barn tvingas att lära sig vad tvång är och om det är moraliskt eller inte att tvinga nån annan, så dom kan förändra världen som den äldre generationerna ignorerade på barnens bekostnad.

Ursäkta mig för att jag känner ett ansvar att föra fram budskapet eftersom jag vet att det skulle skapa ett paradis här på Jorden och om det är vägen till ett paradis i en annan dimension så låter det ännu mer spännande för här var det väldigt jobbigt att vara med all denna ondska och orättvisor.

Ni borde känna likadant som mig när det gäller budskapet och berätta budskapet för alla ni känner så alla får chansen att ta avstånd från allt onatrligt och obalanserat.

Såg ni inte finnen som prata om budskapet om pånyttfödelsen och hur man tar sig dit?

Jag kan förstå att ni kanske inte lyssnar på 13th Sun på grund av hudfärgen och språket han använder, men finnen bryter på finskengelska och har vit hudfärg så jag föreslår att ni tar del avhans budskap i filmen jag klistrade in för det är i princip samma budskap men finnen pratar inte utifrån ett amerikanskt kaosperspektiv utan mer från ett lungt och sansat finskt naturälskande perspektiv.

Det finns många budbärare nu som har samma budkspa, höjj energierna i kroppen eller brinn upp helt enkelt för energierna ocstrålningen ökar och det finns bara en utväg när planeten ska bränna bort parasiterna som förstört planeten.

Dotter Jorden är en intelligent varelse som inte kommer ta med dig på en pånyttfödelse om du inte älskar dig själv 100% och man kan tyvär inte älska sig själv om man går runt och äter djur som fått lida och äter mejeriprodukter trots att kossorna är mjölkslavar.

Finnen sa det att vi borde släppa djuren fria genom att sluta äta kött och mejeri som skadar oss efter att djuret plågats genom att vara ifrån sitt naturliga liv i sin naturliga miljö.

Och jag håller med honom.


Posted on: 2013/7/3 1:05
Tar en paus från Vaken
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Andlighet, spiritualitet och religion
#52


See User information
Jag skulle personligen INTE kunna förvänta mig att få vara en fri varelse om jag inte ger andra frihet genom at ta avstånd från att äta djur och all korruption och onaturligt.

Förväntar ni er att få bli fria även om ni inte släpper djuren fria genom att sluta äta dom och tvinga dom till att vara mjölkslavar?

För det är nog tyvär karma som är regeln här och det känns som att om man inte släpper djuren fria, så kommer man själv aldrig att få bli fri.

Sluta tjura nu vi sitter väl i samma båt förfan och båten kommer gå av på mitten och bara en del kommer överleva så jag försöker bara få er att se stegen till den delen av båten som inte kommer sjunka för att dom flesta tror att den andra delen är den tryggaste delen av båten som inte kommer sjunka.

Kramisar

Posted on: 2013/7/3 3:03
Tar en paus från Vaken
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Andlighet, spiritualitet och religion
#53


See User information
Varför skall man behöva sitta och läsa sånt här på ett forum som är ämnat för att dela med sig av upplevelser och information etc. Om Du dök in på en sammanslutning eller i ett föreningsmöte etc skulle Du ju åka ut med huvudet före snabbare än Du hinner ana.

Har Du svårt att respektera Dina medmänniskor vännen? Känns som att Du behöver uppmärksamhet.

Du snackar om Din info och att alla skall greppa den, om inte så är vi bara demoner och dumma i bollen, att vi inte fattar nåt.

En ganska gedigen lära i livet är att veta om och bry sig om, respektera det faktum att vi alla är olika och kommer ifrån olika kulturer, religioner mm.

Mönstret Du uppvisar stämmer precis in i det jag föraktar angående modern kommunal skola, är Du inte lika som oss, dra nåt gammalt över Dig, agerar precis så som fascismen vill, stöter på allt som inte är lika och tycker lika, är det så Du vill ha det?

Tråkiga är, Du accepterar ingen annan diskussion än Din egen, håller DIg inte ens till varken forumets regler eller ämnet på tråden så ja visst, jag blir nog ganska nöjd om Du får vila ifrån forumet en stund, det här liknar bara lekstuga.

Är det nåt i den stilen Du vill ha till svar så Du kan expledera på det också?

Må väl, tat försiktigt med stressen nu, inge vidare för hälsan.


PS, 13:th sun kanske inte är en messias för alla, eller måste vi tycker du? Är heller inte irriterad på hur Du för Dig, inte mitt problem egentligen då Du bara ställer till det för Dig själv och Din egen karma!

Posted on: 2013/7/3 6:46
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Andlighet, spiritualitet och religion
#54


See User information
Ja precis så är det jag vill ha det, att ni bryr er om nära och kära och förklarar budskapet för dom så deras liv räddas inklusive era egna..

Och att ni använder tuff kärlek mot dom för det här är ingen lek, ni har mordhot skrivna på Georgia Guidestones och flygplanen åker över er och sprayar nånting som inte ni vet vad det innehåller, budskapet går ut på att rädda sig själv från undergång genom att höjja energierna i kroppen och gör man inte det så verkar det som att nanorobotar som andats in kan skada ganska fritt och där har vi faran som jag tycker ni ska ta på allvar och inte ignorera för att brottet är så stort såå ni inte kan tro att nån skulle försöka utrota 90% av määnskligheten. För då är ni en av dom som Hitler prata om när han sa att folkmassor inte tror på att regeringar ljuger, bara lögnen är tillräckligt stor och gömms mitt framför ögonen på folket.

Jo jag förstår att du vill att jag ska vara tyst och jag kan rekomendera skrollhjulet om du inte vill läsa vad jag skriver..

Du har ju redan testat skrollhjulet igår så du vet att det funkar för att inte behöva läsa vad jag skriver och då behöver du inte se det som att jag tvingat dig.

Admin vill nog stänga av mig också men jag tror det skulle vara idioti eftersom det är ett forum där alla får plats även dom som har utstickande åsikter och kunskaper om verkligheten.

Uppmärksamhet hahahahaaaa jag har tammefan inte en enda vän kvar för jag tål inte människors stil efter alla dessa år av manipulering som dom fått gå igenom.

Det är så mycket som går före en äkta vän så jag är helldre ensam för min ärlighet tolkas bara som en attack först och jag bryr mig inte vad min ärlighet tolkas som jag går efter min inre röst som blir starkare och starkare för var dag som går antgaligen för att jag kommer närmare och närmare mitt högre själv i högre dimensioner.

Så nej jag bryr mig inte om nån uppmärksamhet jag bryr mig bara om paradiset som väntar och att folk får höra budskapet om hur man tar sig dit..

Sen blire fest gott folk, ni kan ju tänka er glädjen i en dimension där alla redan förstår budkspet och lever karmafritt och korruptionsfritt med evigt liv..

För det är precis det som väntar, en separering melan dom männisokr som förstår hur man lever naturligt och dom som inte bryr sig längre som får stanna kvar.

Så alla taskiga människor som vill kriga och skapa karma kommer att stanna kvar här och dom får vänta massa år innan dom kommer få en ny chans att ta sig till paradiset i en högre dimension.. Många av dom bryr sig inte om karma eller att leva karmafritt och dom har inga planer att ta sig vidare från den här dimesionen genom att leva efter karma och få en själ och sen flyga iväg.

13th Sun är ingen messias han är en budbärare och det finns många fler som har ngefär samma budskap så pånyttfödelsen är på riktigt eller så kommer alla att utrotas vilket inte kommer hända med guds barn för det ser designern till med största sannolighet.

Om du tror att min karma påverkas av att försöka få folk att förstå hur dom blir immuna mot sjukdommar och hur dom kan ta sig till ett paradis istället för att uppleva domedagen/ NWO/ lucifer/ "jesus"..

Så visst får du tro det, min inre röst säger annat..

Tänk om jag skapar karma med det här så betyder det att jag är tvungen att uppleva att nån vill dela med sig av mäktig info till mig som gör mig immun mot sjukdommar och gör att jag får komma till ett paradis.

Den där finnen som också pratar om budkspet om pånyttfödelsen han nämnde nånting om att det redan är srivet vad vi ska göra, alltså vi har redan valt att bli pånyttfödda eller stanna kvar redan innan vi föddes.

Och vi kan läsa om det i akastik records genom att astralresa in i sitt DNA som jag förstår det , för där kan vi se våra förflutna liv och våra kommande liv och därmed om vi kommer vara en kristallvarelse sen eller om vi valt att stanna kvar och lära oss dualitetlivet som ett djur eller som nån varelse i den här dimensionen.

Jag vet inte vad jag ska tro riktigt med det är säkert sannt som han säger att det är redan skrivet och tillåmed vilken väg vi kommer ta nu är redan skrivet men vi måste ändå ta våran väg och följer vi den inre rösten dvs känslan som berättar för dig vad som är rätt och fel hela tiden..

Så jag kommer fortsätta ta vägen som jag känner är min väg, och ni ska såklart ta vägen ni känner är eran väg dock så tycker jag inte vi ska missleda varandra längre med konstig info om dittan och dattan för sanningen finns redan framför ögonen på oss.

Politiker styrs av utomjordingar som tror att dom äger människor som bodskapsdjur och dom har bestämmt att det är för många människor nu så dom ska utrota 90% och använda 10% som robotslavar, atombomber får inte sprängas på planeten längre eftersom dom höll på att spräng upp hela planeten innan högre makter satt stopp för atombomber på den här planeten.

Dom har försökt testspränga atombomber men tyvär så dök det upp multidimensionella ufon och disarmerade atombomberna med nån sorts laserstråle som människorna i armen inte hade en aning om vad det var för teknologi men den var väldigt avamcerad och soldaten som berättade det att politiker måste lyssna nu för det är nån som inte vill att vi ska hålla på med sånnt där nåmer..

Och utomjordingarna saknar själ och kan inte vara i sol-ljus så dom sprayar atmosfären och genmodifierar för att grödorna och atmosfären ska passa deras modifierade raser istället för våran raser och när dom är klara så komemr Jorden att se ut som Mars dvs en öken som är iskall..

Så det blir tyvär inga mer mänskligheter här på den här Jorden, detta är sista gången nu för som sagt dom sprängde sönder planeten och dom saboterade naturen och atmosfären och haven och djuren och människorna..

Det enda jag kan göra är att vara ärlig och säga att jag VET att det är kört för planeten efter allt jag beskådat, en gång såg jag en film som visade alla atomvapensprängningar som nånsin sprängt på planeten och det var inte nådigt med radioaktivitet som 2000+ bomber skapar på mindre än 50 år..

Men jag får hoppas att ni vet tillrcäkligt om hur läget står till på planeten eftersom det är allvarliga saker i budskapet men även i mordhoten på stenarna i Georgia är ganska allvarliga men även chemtrails är ingenting normalt som naturligt förekommit på planetens tills för 10+ år sen när dom börja spraya över svenska mark och restn av alla länders mark också, även haven sprayas med chemtrails.

klart ni får tro att det är människor som räddar mäsnkligheten från växthuseffekten i hemlighet genom att bespruta metallpartiklar från flygplan över miljontals människors huvuden, men det är långt irån logiskt att människor skulle göra nått sånnt.

Så det är helt enkelt utomjordingar som förändrar planeten vi bor på för att dom ska flytta in här såfort pånyttfödelsen är över så är ni kvar när 1 miljard människor försvinner spårlös till en högre dimension.. Kuta, kuta gott folk och stanna inte för utomjordingarna är påväg att flytta in precis efter att guds barn blir hämtade till pånyttfödelsen.

Den ultimata karmaupllevelsen för väldigt stor del av mänskligheten som stoppade huvudet i sanden genom hela livet utan att förstå att karma är en regel här..

Dom åt djur hela livet för att dörren till slakteriet var stängt och dom såg inte att djuret led innan djuret låg förpackat av en maskin i en snygg förpackning, dom vela att dörren skulle vara stängd så dom slapp se att djuret led..

Och då för att dom blundade för vad djuren upplevde så skrev dom upp sig på karma som tvingar dom att uppleva det som dom blundat för dvs hur djuren mår när dom blir uppätna, och sen , glups kom det en utomjordisk insekt med större muskler och aptit än en människa, och mumsade i sig människan som trodde sig vara speciell när människan ignorerade att djuren led på grund av at människan inte förstod karma och att dom kommer få känna på hur det är att bli uppäten om man inte vill inse hur det kan kännas för ett djur att bli uppäten.

Men som sagt jag får hoppas att jag skapat karma genom att skriva ärligt till er som gör att ni börjar skriva ärligt tillbaka och inte är rädda längre för att skriva era åsikter i dessa dommedagstider då ingen borde ha en enda gnutta rädsla kvar trots att framtiden är oviss för många svenska strutsar som inte vet att dom är lurade som en struts som går in i slakterimaskinen trots att vännens huvud fortfarande ligget och rullar brevid maskinen som just dödade strutsvännen.

För vad finns det egentligen att vara rädd för när det enda som man borde vara rädd för är att skapa karma genom att vara taskig mot folk och inte skriva och prata tuff kärlek med folk i dessa dagar när så många kommer att utrotas för att dom är idioter fortfarande som inte förstår att dom blivit lurade så inni norden.

Jag sägr tuff kärlek är tillåtet nu när budkap och mordhot redan finns syndliga och hotar er alla..

Då får man kalla nån för ett stolpskott i ett desperat försök att få människan att vakna till och börja rädda sig själv genom att äta rätt och allt det där med karman..

Det är så äkta kärlek går till, om nån håller på att gå över ett stup medans man håller i en stege så kastar man ut stegen om man har kärlek i kroppen..

Rädsla stänger av hjärtchakran eller blomman av energi som snurrar vid hjärtat slutar snurra när man blir rädd och en obalans skapas mellan chakrapunkterna vilket kan bidra till sjudommar och ohälsa på sikt.'
Läs akastik record om ni vill rensa bort rädsla för där ser ni framtida liv så då vet ni om ni kan dö ellerom ni är odödliga som kommer hänga med på en pånyttfödelse vad ni än säger eller gör så vet ni framtiden om ni vill för alla som har en själ kan ta sig till akastik records och alla kan även bli pånyttfödda, om man inte skpar karma och man lever naturligt utan rädslor och med mycket kärlek, och har en själ såklart.

Så tänk på dom sakerna och för eran egen skull lyssna på budskapet för tro mig det bådar inte gått i den här dimensionen speciellt med lucifer-rörelsen som säger älska allt och alla så blir ni pånyttfödda för då är ni balanserade i själen när ni älskar korruption och slaveri för ni gick på den sista bluffen om att allt helt plötligt har blvit hållbart och kärlek nu regerar på planeten som styrts med järnhand av ondska.

fred medmänniskor och godmorgon demonjävlar hahaaa närå jag ska ta en semester nu gott folk jag kan inte tvinga nån att läsa mina trådar eller ta åt er av budskapet om pånyttföeslen trots att jag tycker du borde vara helt med på att det är bäst att satsa på pånyttfödelsen med tanke på vafan som händer på planeten md chmetrials och mordhot på stenmonument.

Kramisar!

Posted on: 2013/7/3 8:06
Tar en paus från Vaken
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Andlighet, spiritualitet och religion
#55


See User information
Läste bara en bit, jag vill inte att Du skall vara tyst, jag uppskattar som många andra att inte bli kallad demonjävlar mm. scrolla scrolla

Ärlig, Du är otrevlig!

Posted on: 2013/7/3 8:36
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Andlighet, spiritualitet och religion
#56


See User information
Vill minnas att "anvendarnamn = LetsHugEm" förlöjligade och hånade informationen som 13th sun presenterade från början, till den grad att andra användare reagerade på allt förnedrande.
Nu verkar LetsHugEm helt okritiskt svälja allt han säger och alla som inte tycker exakt som han är demoner, utomjordingar eller idioter.



Posted on: 2013/7/3 10:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Andlighet, spiritualitet och religion
#57


See User information
Quote:

LetsHugEm skrev:
Det var ganska intressant beroende på vilket perspektiv man ser texten ifrån..


Jag ser nog artikeln på ungefär samma sätt som dig och jag tror att det går att applicera det på många områden, - politik och media (både massmedial och alternativ) men även ur ett andligt eller biologiskt perspektiv. Jag tolkar det som att det är oerhört svårt att veta vad sanningen är eftersom frågeställningen (som svar utgår ifrån) alltid är ställd på ett mer eller mindre missvisande sätt. Det är därför det är så oerhört viktigt att vara själv-kritisk och fråga sig, varför är jag så övertygad om att just den världsbild jag har, den uppfattning jag har, - är rätt? Är det verkligen så? Etc.

Quote:

Masters of deception är politiker och dom som blev lurade är alla människor som fortfarande fokuserar på en korrupt demokrati och tror att det kommer fungera om man bara röstar fram rätt korrupta individer som vill ha makten över monopolet på att använda våld, tvång och skattepengar för det som dom känner är bäst för alla (men mest dom själva).

Man måste vara korrupt för att vilja ha makten över ett korrupt system så tyvär så går det inte att skapa ett paradis genom att fokusera på en demokrati som inte ä skapad för att låta nån sätta stopp för monopolet på att använda våld och tvång och skattepengar för att göra vad som är bäst för alla som att starta krig och massvaccinera idioter..

Indirekt så är man korrupt om man fokuserar på ett korrrupt system och korrupta individer eftersom man är anlendingen till att systemet fortfarande existerar eftersom man TROR och hoppas istället för att se verkligheten och välja sin egen väg genom att ta avstånd från skiten.


I grund och botten håller jag med dig, Sigmund Kvalöy, Ekofilosof, beskrev det där väldigt bra. Han såg Buddhismen som en Egen väg att gå eftersom individen och majoriteten inte behöver eller kräver nuvarande samhällssystem som bygger på centraliserad styrning, konkurrans och därmed korruption. Klistrar in anteckningar jag sparade inför en reflektion:

Sigmund lägger stor vikt vid att analysera de sociala och samhällsenliga strukturerna som betingar människan och samhällssystemet. Han inser att den krisutveckling världen skådar inte går att reducera till- eller göra skillnad på; ekonomiska, miljömässiga eller klassmässiga faktorer. Av krisernas omfattning inser Kvalöy att det finns fundamentala orsaker och mekanismer som gett upphov till de extrema problem som uppdagats: En pyramidalt sociologisk och samhällelig modell vars karaktär grundar sig i enhetligt centralstyrda strukturer som tjänar endast ett fåtal. Den allmänna motreaktionen ställer krav på ”organiskt helhetliga verklighetsmodeller och styrnings-medel” (2001, Kvalöy, s.1260).


Kvalöys analys:
• Kravet går i fel riktning eftersom det inte tillräckligt tydligt distanserar sig från den Europeiska enhetsmodellen; de som ställer kravet är i mer eller mindre utsträckning fortfarande mottagliga för/övertygade om att det påståendet om rationell (centralstyrt och kvantifierbart) planläggning är nödvändig. s.1260

• Den ”mjuka” elektroniken ska ersätta den tidigare ”hårda” genom att smyga sig in i det organiska och hjälpa människan att bli sig själva - dvs. som enhetligt självsäkra [ekologisk social/ny-liberalism?] – och medverka till styrning utifrån detta själv/jag s.1263

• En naturlig följd av detta är den radikala idén om möjligheten att skapa en tänkande maskin och: så länge vi i tanke och handling bygger vidare på förutsättningen att den ”sunda människan” är en välintegrerad, centralstyrd enhet, kommer det vara svårt att etablera väl begrundade mot-föreställningar emot kvantifierade, centraliserade samhällsstyrningar. s.1263

• De teknik-ekonomiskt starka omdanings-krafterna kan enkelt kravet tolkas/användas i syfte att ytterligare utveckla vår tidsålders megamaskin-samhälle s.1263


Den pyramidala enhetsmodellen och struktur

Den pyramidala människan:

• Strukturen bygger på att individen är identifierbara, centralt beräkneliga enheter som styrs och behandlas som enkla beståndsdelar eller en skara atomer (splittrade från varandra genom teknokratiska knep) s.1260

• Bildade (skapade) människor formar sig efter sitt
samhälle och sig själva som samhälls-medborgare. samhälle s.1290

• Denna formgivning ligger till grund för uppfattningen av individen, gruppen och mänskligheten s.1290

• Anledningen till att detta återkommer i olika kulturer är för att det sker inom olika integreringsnivåer inom samma helhet; enheter på olika nivåer måste fungera i kontakt med varandra – vid sidan av att varje kultur frambringar några mönster-tänkare som dominerar de efterföljande skrifterna och som intellektuellt är sådana människotyper som söker och tänker igenom allt efter bestämda grundmönster. s.1290

• Ekologiska systemhelheter – uppfattat som rums-skepp – står primärt för uppfattningen att människan är reducerbar till ett intelligent fragment av sig själv. S.1500

• I den mån människan försöker inta positionen som Gaias Intelligens kommer vi undergräva våra föregångares frihetsträvan och underminera mänsklig styrning, evt till skelettstrukturer som inte har rum för välfärd och lek.


Det pyramidala systemet:

• Detta beror, tror han, på att vi generellt sett bara har kännedom om kulturer och människans historia som på vissa grundläggande punkter är likt vår egen. Dvs: Kulturer med monument och skriftspråk som är uppbyggda på mer eller mindre samma organisatoriska mönster som vår egen. Med andra ord får individen bara kunskap om kulturer som i stort sett är pyramidala, standardiserande, undertryckande och självdöende samhällssystem. s.1320

• Det underliggande bygger, explicit eller implicit, på mänskligt enhetlig identitet [stereotypisering] och på centralstyrd kontinuitet i/av samhällsstrukturen – ett grundläggande paragidgm som fungerat som ett maktmedel för att dessa kulturerna skulle kunna lägga folk och lands-områden under sig och breda ut sina religioner och filosofier. s.1320

• Att paradigmet bidrog till civilisatorisk succé, och att det kunde begrundas på organismens självbevarelsedrift fungerade som en stadig självbekräftelse gentemot organisation och tankegångar: Så fungerar Världen och den Mänskliga naturen. [Artistoteles] s.1350

• Om inte samhällssystem fungerade berodde det på att den centralstyrande organisationen inte varit effektiva nog i att använda och implementera stabilitetsmekanismer uti systemens olika sektorer – att det inte hade gett medborgarna tillräckligt bra förutsättningar för att kunna fungera som integrerade, ego-styrda enheter; att systemet skapat förvirrade människor utan egendomlighet, självtillit, säkerhet: utan ”självkontroll”. s.1350

• Pyramidala samhällssystem bygger på ”elementär-partiklar” i form av människor tänker utifrån ett pyramidalt förståelserum, pyramidala personligheter som kräver yttre signal-styrning av pyramidal art. s.1350

• Upplösningen av ”människan som lämplig byggsten” har oavbrutet blivit hindrad av maktstrukturerna och maktideologierna inkluderat dess mekanismer för att rättfärdiga sig självt idémässigt – som sökandet efter mänsklighet och frihet varit tvungen att föregå inom. 1410.

• Vad frihet är ses i ljuset av våra medmänniskor och det centrala inom vår egen period, som gett oss ekologin: I skuggan av det tekno-ekonomiska experimentet har hypotesen om biosfären som en organism. S1440



Kvalöys Lösning:


• Sakyamuni såg en glimt av möjligheten till ett verkligt radikalt motsvar till pyramidmänniskans tro på frågat om vad människa och mänskliga samhällen är: Det är ett svar som lägger grund för människans frihetssökande som är oavhängig en ofri pyramidal uppsugning. Även om det är lätt för människan att falla in i utvecklingskanaler som bekräftar detta pyramidal-mönster ödelägger det människans obegränsade möjligheter den har i sig själv för en bevishetsutveckling som infogar henne i livsprocessen det är ett uttryck för. När människan fångas i ett sådant mönster av permanent enhetlig helhet avlägsnar hon sig själv från möjligheten till frihet från en andfådd, hektisk existens bestämd av yttre, okontrollerbara, vålds-främjande krafter. S.1380, 1410

• De styrningssystem som möjligen tar över efter industri-växt-samhället kommer vara starkt centralstyrda, expertdominerade, präglat av ransoneringskort och ett polisväsende, - alltså att vi får en period där pyramidens organisation försöker upprätthållas, och där undertryckandet kommer bli naken och smärtsam, därför bara pyramidens skelett står tillbaka. S1440

• För att förhindra en sådan framtid krävs det utvecklas en människa/samhällsparadigm eller ”kvalitativt mönstersprång” i människans självuppfattning, som har en karaktär som omöjligt förlikar sig med människornas acceptans av nya dominansstrukturer: Vi behöver med andra ord ett sätt att begripa världen och oss själva på som kontinuerligt fungerar avvisande av pyramidal manipulation. S1470

• För att ett sådant paradigm ska vara möjligt krävs det samhällsmässiga och materiella villkor möjliggör det: Existensviktiga omständigheter måste vara av den art att vi ständigt bekräftar att det är de riktiga ”glasögonen” vi ser världen med; sådana förhållanden främjar en radikal decentralisering – om det industriella systemets resursutvinning minskar. S1470

• Ett sådant paradigm har ännu inte kunnat slå rot just pga. t.ex. systemmodellernas hierarkiska enhetssträvande systemkaraktär.

• Kvalöy menar att frihet inträder när människan ”blir sig själv”; när egot upplöses för att ge plats för en utveckling genom det enormt rika spektrum av möjligheter för deltagande i livsprocessen. Förmågan till logiskt resonemang, människans intelligens, utgörs bara av en av de kvalitativt olika och starka kontakterna människan kan yttra mellan sitt obestämda ”start-jag” och livsprocessen. Än mer begränsad blir intelligens-vägen utifrån ett sådant paradigmskifte då ”kropps-människans” utveckling utgår från en mängd (psykiska och kanske psyko-fysiska) ”start-jag” och dessa har potentiellt olika världar eller rytm-mönster att integrera. Kvalöy menar alltså att Individen är en skara potentiella personligheter, - en kropp som huserar en tendens till ett ”inre” samhälle”. s 1470

• Civilisationen har undertryckt oss så effektivt att vi inte kunnat uppfatta dem pga. av den Enhetliga betingningen. s 1470




Posted on: 2013/7/3 10:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Andlighet, spiritualitet och religion
#58


See User information
Quote:


Gotterna ja, mums. Bor ju på självaset Gotiska paradiset :) Läste om det där för många år sedan. Dom kom väl söderifrån och upp till vår ö, sen gick dom neråt och ett av slagen utspelades väl i södra Spanien om jag inte missminner mig.

Om Du har mer info om det Alarik så får Du gärna fylla på, och sen är Du varmt välkommen på en tur runt ön för att kolla in allt det forniska, skulle va skoj, om Du inte redan gjort det.


Det stämmer nog bra; Vet inte hurpass enhetlig den Gotiska kulturen var om det var samma klan dock. Jag kommer gärna ner till Gotland iwarrior när tiden är rätt! Tack för erbjudandet :)

Posted on: 2013/7/3 10:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Andlighet, spiritualitet och religion
#59


See User information
Coolt, skall läsa lite mer. Kunskapen om det förflutna har lite med andlighet att göra, om man inte vet vart man kommer ifrån så blire lite galet.

Vad det gäller spiritualitet och andlighet så är väl det samma sak. I anda av, with spirit, spiritual.

Anden, vilken man nu än följer, det är där allt börjar. Man skapar och är i anda av, som religiösa som ett ex, I anden av Gud, förvisso väldigt missuppfattat många gånger.

Indianderna använde sig av de 4 elementen, naturen och deras spirits/andar.

Man ger sig hän att inte stå över, istället stå med eller skapa med, i samklang med.


Posted on: 2013/7/3 11:22
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Andlighet, spiritualitet och religion
#60


See User information
Jag VET att 13th Suns budskap är äkta och en riktig varning eftersom han har setat i flera år redan och förutspått framtiden eftersom han ser minst 5 år in i framtiden och han har sett folk bli uppätna av utomjordingar om dom missar pånyttfödelsen..

Han understryker bara att det kan vara dags för lite tuff kärlek för dom människor som inte vill uppleva domedagen och är öppna för att ta emot info om karma och att leva naturligt, vetenskap om vad människan är för djur, "människokunskap".

Och jag gillar det men såklart låter 13th Sun helt skogstokig i början när man lyssnar på han men såg ni 5 år in i framtiden så skulle ni antagligen också köra med tuff kärlek för att försöka väcka upp folk genom att förklara veklrigheten och om pånyttfödelsen som är enda sättet att undvika skiten som kommer hända här nere efter pånyttfödeslen.. Tydligen kommer det vara kaos tills pånyttfödelsen men det är människor och moder Jorden som ni bör akta er för genom att inte göra moder arg genom hur man lever men samtidigt inte göra folk ara genom att kritisera hur dom lever. Balansgång.

fokusera på sig själv och sluta fokusera på korrruption och använda fel ord för man skapar det man fokuserar på preci som den där finnen prata om, Yane Love på youtube. Ni kan manifestera vad som helst genom att manifestera i astralvärldarna tilräckligt länge så flyttas det ni manifesterat ner i den här dimensionen. Han manifesterade en gittar på 2 veckor eller 2 dagar eller vad det var jag kommer inte iktigt ihåg.

Kolla in på hans filmer för han har samma budskap men utan kaoset som 13th Sun talar om, jag förstod heller inte om manifestering när 13th Sun prata i koder men jag förstår det nu och det är fruktansvärt intressant och det får vem som helst att börja tänka på vad man egentligen älskar för man måste använda hjärtat för att kunna manifesterat och då måte man välja nånting som man vekrligen gillar eller vill ha och man måste vara väldigt specifik och göra det varje dag i astralvärldarna och då efter en tid så flyttas det ner.

Tänk på det och låt oss testa, vi som fortfarande har själen i behåll och inget skal runt trdje ögat som skapas om man äter skräp, använder four och medeciner, sänker ph värdet i kroppen dagligen genom att äta död mat utan elektrisitet som gör att kroppen måste kämpa med att hålla energin uppe i kroppen vilket även det bevisar att vi kan skapa energier om vi har en själ gott folk för även när vi äter död mat utan liv så skapar våran kropp energier så ph värdet håller sig på 7, visst tar kroppen lite styr av det att hela tiden kämpa men den klarar det,. en period dvs och perioden blir kortare och kortare nu med den ökade värmen och strålningen.

fred gott folk!

Posted on: 2013/7/3 17:37
Tar en paus från Vaken
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Andlighet, spiritualitet och religion
#61


See User information
Bra, Du har valt att VETA att han är den som VET, låt sen det vara som det är så kan andra få välja själva vad vi vill VETA om.

Hur skulle DU ställa Dig till det faktum att det jag VET skall DU också acceptera och VETA om? Eller hur, vi har alla vårt fria val och skall respektera det eller hur?

Lite tuff kärlek, ja här skall Du få vännen, här sätter vi gränser för att respekt och kärlek kan få manifestera, vilket betyder, var och en tror och gör precis som den vill, så länge det inte inkräktar på någon annans frihet, så länge det inte skadar någon annan, så länge det inte skadar djur och natur, ja var är det då? Det kallas frihet genom ansvar och med respekt för sina bröder och systrar. Universums lag!

När Du snackar kärlek så kommer Du inte undan, själen är en väldigt högt vibrerande energi, som är till för att bland annat belysa ditt DNA, så när Du tillåter kroppen att vibrera med själen så Illumineras kroppen/DNA:t, och Du får känna når nytt. Det handlar om att acceptera sina bröder oh systrar, ge dom den respekt som Du ger Dig själv och tvärt om, därav, I am in Love with you, I am in Love with self.

Den ultimata kärleken är att älska sig själv genom någon annan, och nu snackar jag inte om nåt jag tycker eller nåt jag anser, uppfattar etc, det här är bara enkel bio-teknik-fysik.

Det finns ett klipp som jag inte hittar nu, där man går igenom hur man har mätt upp själen, hur auran ser ut och vad som händer med denna om man använder sin energi på fel sättt. Ett STORT fel många gör är att ställa Gudabilder framför sig, avguda andra och andra saker, då ger Du bort Din energi, sen kommer någon annan/annat och tar över skeppet, igen, bara ren fysik.

Väcka folk, hmm, det gör man genom att vara det man står för så att andra kan se. Man är det man gör och inte det man säger och tror på.

Själen behåller Du när Du ät trogen den energin och Ditt egentliga värde och den Du är, den första energin som fanns i Dig som liten, efter det lägger vi på lager efter lager med osanningar, felvriden moral och rädsla mm.

När Du försvarar den och naturen Du kommer ifrån så stärker Du Din själ(gudomliga jaget), för då kommer Du ihåg vem Du är samt var Du kommer ifrån, gäller alla aspekter, kropp själ och ande!

Så för att sammanfatta, var vänlig hoppa ner ifrån pedistalen, vi är inte födda i farstun och tänker inte avguda det Du föreslår för att Du vill det. Din vilja får Du aplicera i Ditt eget liv och på Dig själv.

Det som händer när Du tar i med armbågarna är att, som jag som är medial, när jag läser Din text så kommer det energier som försöker komma in i min kropp, det är Din vilja som Du bräker ur Dig, känner det med politiker och poliser som tror att dom är mer än oss andra.

DO YOU UNDERSTAND! Nej, jag står inte under Dig, jag och andra står själva. Ställ Dig gärna i ledet och joina vår diskussion såsom den började, och på det vis som tanken var när Alarik startade tråden.

Prata om Din uppfattning om andlighet, dela med Dig av andliga, religösa saker eller vad det nu kan vara. Skulle vara najs liksom!

Må väl!

Posted on: 2013/7/3 19:56
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Andlighet, spiritualitet och religion
#62


See User information
Intressant inlägg Alarik, lite högre upp, skall läsa o återkomma! Frid!

Posted on: 2013/7/3 19:59
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Andlighet, spiritualitet och religion
#63
här verkar det vatt hett i kabinen. :) samme gamla kolbit .

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Andlighet, spiritualitet och religion
#64


See User information
Ja man blir lite trött... :D

Hade varit bra om fler behandlade varande som ett Du, levande varelser och inte ett Det, döda materiella objekt. Tipsar om Jag och Du med Buber för mer läsning om den instrumentella perceptionen och dess inverkan på relationen till omvärlden :).

Posted on: 2013/8/5 13:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Andlighet, spiritualitet och religion
#65


See User information
Hej alla! Jag gör en ganska rejäl bump. Jag kunde helt enkelt inte låta bli eftersom det är en så bra tråd och den förtjänar att leva vidare. Diskussioner om religion och spiritualitet lockar mig alltid. För mig är spiritualitet centralt i livet. Visserligen behöver den verkligen inte vara i form av organiserad religion. I varje fall så länge att medlemskap i en religionsriktning inte utsluter att man kan in influenser och lärdomar från andra trosriktningar och skolor. För mig visserligen är österländsk religion och filosofi central, i synnerhet hindusismen. Vi vår familj har vi allt varit väldigt spirituella, min farfar var frikyrkopastor på 60 och 70-talen. Men den som influerat mig mest är min farbror som var bekännande hindu. I mitten av 80-talet flyttade han till Indien för att följa gurun Satya Sai Baba. Min farfar var inledningsvis arg och så men samtidigt glad att min farbror som tidigare lidit av depression hittat en riktning i livet och även genuin lycka. Han var verkligen helt annan person när han kom tillbaka från Indien och han under hela mitt liv varit en stor inspiration för mig. Guru Satya Sai Babas läror är för övrigt mycket intressanta. Det finns fortfarande lärojungar till honom som värksamma idag som till exempel guru Sameer Rahim Singh (aktiv på https://www.gurulinjen.se) - jag tror han heter så i alla fall. Vad tycker ni om österländska gurus förresten? Vissa är ju suspekta och verkar faktiskt bara vara ute efter att lura av folk pengar. Men andra är enligt min åsikt definitivt äkta och skulle kunna lära oss mycket. Det hädangågna Beatlen George Harrison var ju väldigt influerad av indiska gurus och han var ingen dumskalle direkt.

Posted on: 2018/2/6 13:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Andlighet, spiritualitet och religion
#66


See User information
Jag ligger lite mer åt det våldsammare halleluja-hållet och imponeras av kraften i en del pingstpastorers sätt att vråla ut sitt budskap medan folk flyger i luften eller faller framstupa och blir liggande i ryckningar under trummornas dån.

Jag tror att religionen kommer tillbaka när pendeln svängt färdigt, bara att det sker i en långsam takt i början.

Detta är helt naturligt och inget som vi kan påverka annat än som vittnen om vi inte har gåvan att trolla fram Kraften

Posted on: 2018/2/13 15:13
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 2 (3)




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
75 user(s) are online (75 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 75

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS