vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Halstabletter utan aspartam?
#1


See User information
Har upptäckt att de flesta halstabletter innehåller aspartam, finns det några som inte gör det?

Posted on: 2013/2/28 20:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Halstabletter utan aspartam?
#2


See User information
Kolla på seriös hälsokost. Men ofta innehåller det nåt skit tyvärr!

Posted on: 2013/2/28 21:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Halstabletter utan aspartam?
#3


See User information
Ja. Exempelvis Vicks har några som inte innehåller det.

Posted on: 2013/3/1 8:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Halstabletter utan aspartam?
#4


See User information
Vissa smaker av fishermens friends är med socker och utan aspartam. Läs på paketen. :)

Posted on: 2013/3/1 10:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Halstabletter utan aspartam?
#5


See User information
Här har du goda tuggummin (har dem själv) med smak av bla kanel i en praktisk liten paket. Tuggummit är biologiskt nedbrytbart och är gjort av gummi från någon slags träd.

http://www.sproutinghealth.se/chicza_ekologiskt_tuggummi.html

Innehållsförteckning

Ekologisk naturgummibas (35%)
Torkad och pulveriserad ekologisk sockerrörsjuice (37%)
Ekologisk glukos (24%)
Ekologisk agavesaft (3%) som har lågt GI (glykemiskt index)
Smak av ekologisk mint, spearmint eller kanel

Posted on: 2013/8/5 6:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Halstabletter utan aspartam?
#6


See User information
Om man ska läsa på förpackningarna behöver man även ta med sej en lupp, inte ens starka läsglasögon duger till den mikroskopiska texten.

Tänk även på att aspartam har en uppsjö av synonymer:
http://www.chemicalland21.com/lifescience/foco/ASPARTAME.htm

N-L-alpha-Aspartyl-L-phenylalanine 1-methyl ester; Equal;
1-Methyl N-L-alpha-aspartyl-L-phenylalanate; 1-Methyl N-L-alpha-aspartyl-L-phenylalanine; 3-Amino-N-(alpha-carboxyphenethyl)succinamic acid N-methyl ester; 3-Amino-N-(alpha-methoxycarbonylphenethyl) succinamic acid; Asp-phe-ome; Aspartam; Aspartame; L,L-alpha-Aspartame; Aspartamo; Aspartamum; Aspartylphenylalanine methyl ester; Canderel; Dipeptide sweetener; L-Aspartyl-L-phenylalanine methyl ester; Methyl L-alpha-aspartyl-L-phenylalanate; Methyl L-aspartyl-L-phenylalanine; Methyl N-L-alpha-aspartyl-L-phenylalaninate; Methyl aspartylphenylalanate; Other RN: 172964-81-7, 53906-69-7, 7421-84-3


och tänk även på att det nu finns Neotam (E961) som är 40 ggr sötare än aspartam och 13000 ggr sötare än socker, med andra ord behövs minimala mängder, och vad jag läst mej till så behöver den inte deklareras av denna anledning, å då hjälper ju inte ens luppen :(

http://en.wikipedia.org/wiki/Neotame
patentet för den som orkar läsa:
http://www.google.com/patents/US8034969

Posted on: 2013/8/5 10:39
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Halstabletter utan aspartam?
#7


See User information
Tror att allt ute i handeln innehåller aspartam numera. Går ju knappt att hitta ett silikonfritt schampo så då kan man glömma tuggummin. Bara en massa gift i allt. men Sprouting healths kaneltuggummin är kanongoda, det kan jag gå i god för! :)

Posted on: 2013/8/6 1:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Halstabletter utan aspartam?
#8


See User information
Du kan säkert tillverka dina egna. Nu är ju inte socker så bra heller varför jag ifrågarsätter allt godis och halstab=etter i vilket fall. Bättre med nötter och torkad frukt för mitt sötsug. Eller som Charlotte Gerson sa: "If it grew from a plant, eat it. If it was made in a plant, don't eat it." Personligen litar jag mer på vad Gud tillverkat än på vad giriga onda människor tillverkat.

Posted on: 2013/8/6 4:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Halstabletter utan aspartam?
#9


See User information
Finnarna använder vad jag vet inte aspartam i sina tuggummin, dom kör med xylitol istället. Visst, man kan köpa xylitoltuggummi i sverige med, men alla jag läst på innehåller aspartam eller motsvarande, men som sagt, inte de finska. kanske är det samma sak med halstabletter?

Att tillverkarna gör sej besväret att tillverka ett speciellt tuggummi för den finska marknaden måste ha någon orsak, och jag är helt övertygad att det är i försökssyfte, dom måste ju ha en referensgrupp om dom vill se "hälsoeffekterna" i de länder som matas med giftet. vi vet ju att Canada användes som försöksland för GMO under 10 år efter att Tony Blair försa sej i parlamentet, och precis som med GMO, så är det samma företag (monsanto) som tillverkar Aspartam samt majoriteten av GMO-grödor. Och detta gäller nog många fler områden, produkter och företag, vi är försökskaniner helt enkelt.

Posted on: 2013/8/6 12:04
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Halstabletter utan aspartam?
#10


See User information
Jag tuggar aldrig tuggummi, löste problemet så.

Posted on: 2013/8/6 13:46
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Halstabletter utan aspartam?
#11


See User information
Drick honungsvatten :)

Posted on: 2013/10/4 0:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Halstabletter utan aspartam?
#12


See User information
Honungsvatten/ingefära är bäst. Men alltså är det någon här som testat hampaolja? Jag gav några droppar till mamma när hon var förkyld och hade ont i halsen en kväll. Dagen efter var hon helt frisk och kände ingenting. Köpte här om ni vill hitta: http://www.cbd-shop.se!

Posted on: 2017/4/20 16:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Halstabletter utan aspartam?
#13


See User information
Jag tycker hela den här debatten är absurd! Men vad man kan konstatera är att folk glatt smäller i sig sötsaker så man baxnar...

Efter flera års avhållsamhet från söta smaker provade jag häromdagen att bita i en sån där chokladbit med lite crisp på som säljs som nån sorts "nyttis" som väl skall föreställa mellanmål för stressade.

Det var så sött och smälte oerhört snabbt i munnen att jag var tvungen att spotta ut det!

Herre Du Milde! Äter folk sånt här var min första tanke...

Sötsuget är tydligen nåt vi måste kämpa mot, enklast är att helt enkelt undvika allt sötslisk.

Aspartam är förmodligen inte särskilt giftigt i och för sig men det skapar en värld där allt understödjer sötsug genom att smaklökarna luras att välja sötsaker in absurdum.

Vem har för överigt bestämt att tabletter skall vara söta?

Det finns även sura och salta smaker...

Posted on: 2017/4/21 9:11
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
50 user(s) are online (50 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 50

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS