vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 54 55 56 (57) 58 59 60 61 »


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Ganska fräsig sida, tummen upp!

På ön där jag bor betyder det snygg/frän, i fall att :)

Posted on: 2013/8/11 21:18
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Tack iwarrior! :)

Posted on: 2013/8/11 21:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
alem
Läs vad Koranen säger om hur vi är uppbyggda [LÄNK]
<ul><iframe width="560" height="315" src="//www.youtube.com/embed/dWSMaeDLF0E?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>


Posted on: 2013/8/12 0:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Universum
<ul>Skapelsen av universum från singularitet för omkring 13,7 biljon år sedan (Big Bang teorin) har städjats av vetenskapsvärlden under större delen av 1900-talet. Koranen däremot redan 14 århundraden före förklarat detta faktum tydligt. Dessutom i Koranen kan vi hitta den slutna modellen av en expanderande universum som allt mer börjat bli populär i dagens vetenskapsvärld, läs mer... >>>

Posted on: 2013/8/14 18:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Det matematiska miraklet med siffran 19
För det första stämer inte årtalen att universum är 13,7 miljarder år. 13,7 miljarder år är det längsta ljuset som våran redskap kan nå och därav har dem satt den siffran.

För mig är det 600 km till skåne från mitt hem, men från dig kan det vara 200 km beroende på var du bor. Så hur långt är det till skåne egntligen?

Min nyaste ficklampa ser 200 meter bort , medans min gamla såg bara 25 meter, nu kan jag see även svängarna på vägen som jag tidigare inte såg.


När vi har redskap som kan se längre än 24 miljarder år kommer vi att finna äldre saker , mycket fina saker.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Mentalitet
<ul>Vi är både starka och svaga. Våra styrkor och svagheter ligger i våra mentala tillstånd. Om vi är starka kan vi påverka på ett positivt sätt och starta positiva rörelser. Om vi är svaga påverkar vi negativt och hamnar i negativa beteenden. Men allt ligger i grund o botten i vår mentalitet.
Läs mer... >>>

Posted on: 2013/8/15 22:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Quote:

Abyssinia skrev:
Avatar
Vem jag är, det är inte relevant till ämnet.
Vad jag är, jag är en troende person som tror endast på Gud.



Svara gärna för er egen sak, utan att följa andras. Speciellt en som själv föreskriver sig vara ledsagare med egna "citat" av vara en troende persona (mask, spelare i ett skådespel), i ordets sanna betydelse.

Mer är vi väl alla värda, med dess potential där av?

Inget illa Abyss, men självransakan är oftast flykten vilka vi alla oss gärna gör galenskaper att slippa ta ansvaret för... speciellt i dessa "Ledsagarböcker" vilka största ursäkten går oss misste och vilket är det sista du får ens en hum om i dessa förljugna medier.

Så följ, den ert egna hjärta tillskriver, för ursäkter eller ens avtagandet av ansvaret ni ens föddes till i jordisk mening... I detta jordeliv, kom ni, och ensamma skall ni lämna...

Lätt att fly, än att illa fäkta. - Lär dig fäktas, se till vem fäktar... Så kommer ingen gå dig till mötes, och detta finner ni ej i ord, böcker, media, eller i en religion...
Här finns ett val, utan aktion eller arbete, ett eget syfte och vilja, detta är oss givet gratis.

Hur kan ens freden få ro, om öppna hjärtat ej tillskrivs den? När förslavningen och kedjorna av detta hjärta är ditt egna val av träldom? Vart ligger ansvaret till ditt egna öde, med eller utan tillskrivandet till en bok?

I fred och <3!

Posted on: 2013/8/16 12:05

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Det matematiska miraklet med siffran 19
Abyssina en allra sista fåga om du vill besvara.

Hur länge sen är det du slutade konsumera alkohol?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
iSky
<ul>Jag slutade dricka, röka och allt det där, 1 år innan jag blev muslim.
Nu har jag vatt muslim i 2 år. Alltså jag har Inte druckit på 3 år.

Posted on: 2013/8/17 18:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Avatar
<ul>Det skadar inte om du spenderade lite tid inne på biblioteket.
Gå till bokhyllan, sträck ut din hand och läs den bok som faller i handen.

Posted on: 2013/8/17 18:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Quote:

Abyssinia skrev:
Avatar
<ul>Det skadar inte om du spenderade lite tid inne på biblioteket.
Gå till bokhyllan, sträck ut din hand och läs den bok som faller i handen.



Ummmh, ummh, vad? Kan du inte snäva en instruktions video om hur du vandrar på Bibban? Gäller saker med fina toapapper och egna påfynd inom sina hårda pärmar? Låt oss säga tex, som din Koran, sveriges rikes lag eller Bibeln?

God morgon!

I fred och <3!

Posted on: 2013/8/17 19:40

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Avatar
<ul>Denna tråd är snart slut, i alla fall min delaktighet i den. Jag lämnar dig denna video med förhoppningen om att du frigör dig själv från Da Vincis geometriska korsfästelse. Utöver det önskar jag dig lycka till med allt du gör och Må Gud visa dig den raka vägen.

49 Intressanta böcker
<iframe width="560" height="315" src="//www.youtube.com/embed/-YMuQX6lpuU?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Posted on: 2013/8/17 21:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Det matematiska miraklet med siffran 19
Abyss tack för svar o starkt gjort av dig att sluta med alkohol och även röka. Jag vet ej säker om det är förbjudet att röka inom islam då det är för många imamer som tolkar olika, men strakt gjort av dig oavsett.

Vill bara säga att jag hade så gärna velat sitta live med dig och även några andra här vid ett lägereld och diskutera allmäna saker utan att få för sig att den ene vill få med den andra till varandras tro... bara umgås som fria mnniskor och dela av visdom om inte lite vänskap med varandra. Vi är trots allt från en och samma moder & far. Jag står gärna som värd om något möte skulle bli aktuellt. i annat fall kommer jag var ni än begär bara det är natur och inget betong område.


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information


Du lämnar mig detta spektakel för en vid? Sett denna man förr...


Jag ber tråden tar slut, och ärligheten åt en självt infinner sig....

Må den sanna vara hos dig... Utan förbehåll!

Falsk profet är du! Undvikande av frågor eller nått uns av svar får en i ens frågor!


Jag hoppas på fred och <3, av alla för var och En!

Posted on: 2013/8/18 2:05

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
iSky
<ul>Om du menar ciggarter, Koranen säger att man inte ska skada sig självmant. Eftersom det inte finns några fördelar med cigaretter faller den inom den kategorin. Man måste vara intelligent om sådana saker. Däremot om du menar cannabis, är det en annan sak för att cannabis i sig kan vara en medicin och för att ta medicin man måste vara sjuk eller ha nån form av komplikationer med hälsan.

Vidare du skrev…
Vill bara säga att jag hade så gärna velat sitta live med dig och även några andra här vid ett lägereld och diskutera allmäna saker utan att få för sig att den ene vill få med den andra till varandras tro... Det låter nåt som vi kan göra och låt det ske en dag med Guds vilja (Inshallah).

Posted on: 2013/8/18 16:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Det matematiska miraklet med siffran 19
Abbys... Ok det va cannabis jag syftade på, misstänkte nästan att det inte kan va förbjudet men att användas med sunt förnuft. alkoholen förstår jag till 100% varför man ska undvika den.

Hade verkligen tyckt skulle vara riktigt spännande och trevligt att sitta med er, hoppas den dagen blir av .


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Finns rön om att cannabis eller snarare hasch olja var en viktig komponent i Jesuahs heliga smörjelse... Om man nu måste ha motivation ;D

Posted on: 2013/8/18 20:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Det matematiska miraklet med siffran 19
Om man ska se det på det sättet så kan ju ingen förbjuda något som Gud redan skapat för oss och som växter av sig självt och samtidigt passar våran mottagare i kroppen.

har ni sett hur nöjda katterna blir när dem får kattmynta ;) nog har gud skapat den till dem.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Miracles Of The Quran 1/4
<ul><iframe width="420" height="315" src="//www.youtube.com/embed/4cCEwshrG80?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Posted on: 2013/8/23 21:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information



Är du redå Abyss? Utan bok att stå vida tron?

Posted on: 2013/8/23 23:17

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Embryo II
<ul>Fortsättning från inlägg "Embryo I". Som jag har beskrivit innan, skapelsen av människan är något som har beskrivits i detalj i Koranen. En måste förbryllas över versernas exakthet vad gäller embryot. Läs vidare >>>

Posted on: 2013/8/25 14:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information


Abyss,


Om koranen säger åt dig att inte besudla kroppen med ditt å datt.... Hur gör du utan alla dessa e-nummer i maten?

Bara nyfiken...

I fred!

Posted on: 2013/8/25 14:55

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Miracles Of The Quran 2/4
<ul><iframe width="420" height="315" src="//www.youtube.com/embed/GavuZqXDoJ8?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Posted on: 2013/8/25 18:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Det matematiska miraklet med siffran 19
Abyssina , om du läst dem egyptiska texterna så kommer du att se att det du skriver om embryot dem skrevs långt innan koranen och detta kunskap hade människorna då såklart, och ännu mera utförligare beskrivet. Vi har fåtts att tro att dem var stenåldersmännikor det fanns visdom p den tiden som vi kan nog drömma om idag. och på dess visdom och kunskaps grunder lever på på idag. Inte mycket nytt har tillkommit om du verkliget sitter och tänker genom allt vi har.

En annan sak som man bör tänka på är , Skillnaden mellan Abrahamiska tron och Paganistiska ( hedning )..

Vad är egentligen skillnaden mellan dessa religiner?

Man säger att man förbjöd paganismen och dem olika tron på gudarna för att endast tillbe en gud.

Man beggär alltså att människan ska sluta se exempelis solen eller jorden som en mellan led till gud... Exellr man tog bort gestalterna Zeus , RA, Set, exempelvis, och dem adnra guda gestalterna.. Men dessa ersatte man ju med profeterna.

På gen förgångna tiden hade man Zeus exempelvis som en stor guda gestalt, det var inte en männiksa man tillbad utan man utgik ifrån den mönskliga gestaletn, så som man utår ifrån Abraham när man ska tro på den abrahamiska guden...

Man har flera gestalter , jesus, muhamed, moses dessa är samma sak som man skulle ha månen, solen jorden som en mellan led till gud...

När man tog bort paganismen hade man stor propaganda mot det äldre och man ersatte ju dem riktigt gudomliga sakerna med mänskliga saker, som profeter, men ville att man skulle tillbe profet gruppen nu istället och ha dem som mellan led till gud.

När du har lärt dig paganismen ordentligt så kommer du att inse att den är 10000000000% heligare och rättvisare än Abrahmismen.


Förövrigt är Monoteism tron inte något nytt inom abrahmisen, den är en exakt kopia av den Egyptiska och det är också där den har sitt härstammning till då Amon tog bort mångagudar gudar och ersatte med en enda gud.

Eftersom dessa störtades mellanvis av olika faroner som införde andra religioner blev det kamp mellan 2 olika grupper varar den ena tillhör Abrahamiska delen.

Det var också därför det talas om i koranen när man störtade och fördömde faronen som hade tagit bort den gamla tron och ersatt med nytt, men detta sa man inte rakt ut i kornanen men läser man den noga hela så förstår man exakt.

Det är också därför både koranen och bibeln och toran har Amen, Amin, Amon som slutfas vid böner. med hävisning till den enda guden Amon-ra. som i sin tur fick efterföljande med namn Amenhotep fram till thutankamon.

Alla dessa beskyddar med den 3 abrahamiska religioner under täckmantel och man ersatte bild och hieroglyfer till text kontrollerad språk.

Alltingen är mera sammankopplad än du tror, frågan är bara hur du låtit bygga ditt hus, har du öppna fönster och dörrar från olika håll så kan du se och ta dig ut och in. eller har du bara en dörr som leder till en gård och ett fönster mot norr.

Frågan som uppstår ibland är.
1. Det som gör en nöjdast är det som man väljer och gillar mest.

2. nästa fråga på det är, Varför blir man nöjdast av det man har valt ?

3. När man har blivit som nöjdast och fått exakt det man velat ha, hur långt kommer det att räcka tills man tröttnat och börjar leta på något som gör en ännu Nöjdare?.

4. Man har fått livet och man är inte nöjd med det, så man börjar redan leta efter paradiset innan man ens knappt varit här 100 år! Dem flesta letar redan dit efter 20 år vid vid livets fas.. Vad är det som skrämmer dessa så mycket?

Dem vill dessutom någonstans där dem skall vara i en evighet, där är många miljarders biljoner fler gånger än dem ynka 100 åren dem fick här.. Vad skall dessa göra om dem blir trötta av all kunskap och levnad bredvid sin skäggige profet... Hur ska dessa som trott dem kan rymma undan döden genom att fly till paradiset bli berfiade om dem en dag blir trtta på det av allt det goda soom utlovats dem.



Edited by iSky on 2013/8/25 20:28:08
Edited by iSky on 2013/8/25 20:46:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 ... 54 55 56 (57) 58 59 60 61 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
74 user(s) are online (74 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 74

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS