vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

SKit samhälle

See User information
40 timmars slaveri i veckan för att man ska ha råd att gå ut på krogen till helgen för att dränka sina sorger och där kvinnor vill bli bjudna på drinkar man inte har råd med. Vad handlar detta samhälle om? Visst, alternativet är att man sitter hemma och fotonbombas med reklam från TVn hela helgen men mår man bättre av det.
Jobba, ät, konsumera, bli fotonbombad, jobba, ät, konsumera... bli full. Vilket liv. Alla kan dra åt helvete idag!!!

Posted on: 2014/4/1 22:02
"Livet e bara en period man går igenom"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: SKit samhälle

See User information
Gosse, du är inte herre i ditt eget hus! Jag skulle kunna tala om för dig vad du skall göra, men då skulle du stoppa in fingrarna i öronen ända till knogarna för att slippa höra.

Posted on: 2014/4/2 8:39
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Kanske det vore läge att se över sitt liv lite och lägga om till en kurs du trivs med? Ingen tvingar dig att gå till just det jobb du har, gå på krogen och supa eller sitta framför tv och gnälla.

Vilka intressen eller ämnen är det som intresserar dig och får livet att kännas meningsfullt? Skaffa ett jobb inom det ist och utnyttja bara ditt nuvarande till att få gratis utbildningar om det är möjligt eller till att få ihop pengar för att starta den typ av liv du drömmer om.

Om du hatar TVn så mycket, varför inte slänga ut den och köpa några böcker ist och lägga den tiden på att läsa om eller studera saker som faktiskt inspirerar dig?
Eller gå ut i skogen ist? Oavsätt var du bor i Sverige så finns det skog inom en dryg timmes cykel avstånd.

Posted on: 2014/4/3 11:29
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.

See User information
Hade väl en extra dålig dag häromdagen. Alla ska givetvis inte dra... Asgeir, berätta gärna. Idel öra. Mini, jag har nyligen gått en 2-årig utbildning inom mitt intresseområde men det finns inga jobb ändå. Gratis utbildningar, ja tjena... Skulle sluta mitt jobb imorrn om jag slapp 2 månaders karens. Är lågavlönad så pengar går inte att spara till något större projekt. Böcker och skog är bra ideer men har inte lust. Insikten att man är slav och singel gör väl mig deprimerad antar jag. Krogen går jag på för att träffa folk, inte knulla runt. Har vissa hobbies som gör det värt att kämpa vidare (i detta skitsamhälle)! Efter regn kommer solsken hoppas jag...

Posted on: 2014/4/3 18:08

See User information
För det första gillar du tydligen inte att vara singel, men det går att fixa. En ung stark hustru som kan arbeta och dra in pengar är inte fel. Det finns massor av duktiga fruntimmer åtminstone där jag färdas och dom frågar mig ofta om jag inte har några trevliga kompisar som är lätta att ha att göra med precis som mig själv... dom ser ut som nåt från nåt gammalt skivomslag till Tamla Motown-plattor och talar engelska och är ganska bussiga och käcka på alla de vis.

https://www.youtube.com/watch?v=obvSFW ... HEXnIXeWuN0MZgUTyd3cioFmG

Det där med utbildning är både bra och dåligt. Själv har jag aldrig haft nytta exempelvis av att kunna tala bra tyska och att veta en hel del om export och importmöjligheter i olika länder. Sveríge är ett LITET land i många avseenden, inte mycket gång i gatan här precis.

Detta mest för att hela den arbetsmarknad där man efterfrågar språkkunskaper är kvinnlig och jag är man och det med business sköts av folk som ramlat in på rätt ställe genom att följa en av ödet uppgjord väg som jag aldrig kommit in på...

Man får aldrig glömma att om allt annat visar sig svårt eller att timingen alltid är fel, så får man ha så ROLIGT man kan medan man väntar på travvinsten, fullpotten på aktiemarknaden eller Det Gyllene Tillfället.

Låt inte rutiner ta över din spontanitet! Gör varje resa till en upptäcktsresa, åk inte samma väg till jobbet varje dag. Gör små utflykter...

Försök att inte bränna fast på grillen, försök hitta ett boende som inte spärrar dig inne och förbrukar en oproportionellt stor del av din inkomst, då kan du ju aldrig komma ut i världen annat än på tvåveckors semestrar.

Kabel-TV, el, vatten, sophämtning, vägavgift, försäkringar till höger och vänster, jag ryser när jag hör det.

Sen har vi kontrollmedlet som dom säljer i flaskor och som dom låtsas att dom inte vill att man skall dricka för mycket av, varpå man givetvis häller i sig dubbelt så mycket som man borde.

Enligt min åsikt är sprit, vin och öl överreklamerat. Man blir inte alls intelligent och vacker av det, det bara känns så...

Posted on: 2014/4/3 19:59
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Tack för inputen och för att du bryr dig Asgeir. Försöker att ha det roligt men i brist på annat för eskapism blir det väl lite bärs till helgen, och ja ibland för mkt. Meskalin, Ayahuasca och Marijuana vore nog ultimata eskapistprodukter som öppnar sinnet men oj då, förbjudet. Skämt åsido, tar inget sånt. Meditation höll jag på med för länge sedan, har aldrig mått så bra som då, kanske ska ta upp det igen? Astralresor e också kul, kan rekommenderas, men de händer mer och mer sällan pga insomingspiller. Nä kanske ska läsa min nya bok, Det enda rätta av Mats Sederholm...

Posted on: 2014/4/3 21:09

See User information
Människan (speciellt svenskens social engineering) har gjorts experter till att gnälla i sin tysthet, knyta handen i fickan och svälja ner det för sen duktigt gå till jobbet under ursäkterna att vi måste pga ditt och datt. I denna illusion av trygghet, där vi själva under påhittade ursäkter godtar vårt slaveri, där till och med många ställer sig i försvar för den är normen "normal". Att vända på normen "normal" är inte lätt alla gånger, speciellt där frågeställningen kommer tillbaka till en självt i det agerande v själva väljer göra.
Det är få idag som orkar med ens se detta, att det hela börjar och slutar med en självt, i sina egna val och att det är vi själva som blivit lurade (Ja, med en hel del hjälp).

Ni som varit med på detta forum ett bra tag nu, vet säkert att jag går min väg och alla som skulle komma trugande med ett "måste", skulle få ett hjärtligt skratt som svar.

Det är tufft att vända på indoktrineringen, som kommit både via föräldrar, skola, system osv. Där var och ens unikhet omformas till att sälla sig till en skara för att mot en annan, träta över smulorna som kastas till massan. Allt medan "eliten"/"systemet" förväntar sig att det skall ses upp till...

Allt handlar om att lära känna sig självt, följa sitt egna hjärta, få bukt med sina egna rädslor, avprogrammera sig självt andras indoktriner, lära känna sina egna "svagheter" i agerande och reagerande(Automatiken)... Sen faller allt det andra av sig självt.

Att vara "Herre i sitt egna hus" är direkt likställt med att känna sig självt, på djupet i samtliga plan (Utan alla dessa fack och labels).

Dock för detta behövs mod och självärlighet. Det finns i grunden inte någon förlorare på denna resa, men av en konstig anledning räds folk av den...

Att dagarna sedan går både upp och ner under den resans gång, är helt ok. Dock står valet i hur vi agerar/reagerar i det.

Jag gillar öl, vin, sprit... Det är ett verktyg som allt annat och handeringen är det vi själva som står svarande för... Alla former av bruk/miss-bruk, ligger hos oss själva och ofta grundar sig i en självflykt i resan om sig självt.

Här har du tex. skiten med förbud av andra saker som svampar, hampa eller andra naturliga medel.

På samma sätt gäller krogen, med "accepterade" formen av jaktmark för massan.

På den egna resan, kom inte min "själsfrände" före allt detta var lagt i det runda arkivet.

Sen denna indoktrinerade hamstrandet av all denna "stuff"... Hur mycket skit, behöver en människa verkligen?

Idag är människan en "sökare", där den inte vet vart att leta. Vi bombas med yttre skit för att hålla oss upptagna för att inte ställa den riktigt viktiga frågan;

Vem/Vad är jag?

Vi står med näsan för nära tavlan, för se hela bilden. Vi bestämmer oss till och med för hata folk som vi aldrig träffat, mött, eller ens talat med... Helt och fullt baserat på våra egna antaganden och reaktioner där vi själva reagerar mot vad som är inom oss själva och känner oss sårbara i. Istället för ställa oss själva frågan varför vi själva reagerar så? Svaret och insikten om det, står alltid glasklart, då vi själva står med vår egna "svans" i handen.

I fred och <3!

Posted on: 2014/4/4 8:19

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

See User information
Vad är det för utbildning?

Om inte annat så kan du säga upp dig, skaffa truckkort och dra till norge och jobba på lager ett halvår, tar du all övertid som går att få så kommer du sen hem med några hundra tusen på fickan.

Det finns jobb inom det mesta att hitta om man söker aktivt och noga, men man måste va berädd att flytta runt för vissa av dom..

Posted on: 2014/4/4 13:07
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.

See User information
Jag är också nyfiken på vad det är för utbildning, och vad du jobbar med idag. Personligen är min filosofi att försöka jobba med det man tycker är intressant framför att tjäna maximalt med pengar. Ett yrke där man känner att man gör nytta, skillnad och/eller är en del av något. Tycker samhället idag går mer och mer åt andra hållet. Faktiskt kan man arbeta till "självkostnadspris" under dessa förutsättningar.

Om du inte kan få ett arbete där du känner ovanstående så försök göra det på fritiden. Jag lovar att du kommer må bättre. Mening, mål och/eller att vara del i något man bryr sig om är närmast ovärderligt! Det spelar inte så stor roll VAD det är, bara du känner gott i magen. Tyvärr saknar de flesta detta idag.

För övrigt har det borgerliga ego-samhället börjat ge effekt. Du nämner lågavlönat arbete. Klyftorna är stora, och blir större, mellan dom som har tur, ärver titlar eller är "utbildade". Som exempel tjänar en IT-konsult i medel närmare 30-40'000(!) (46k enligt viss statistik) i månaden, medan en städerska kan få typ 17-20'000. Helt sjukt då bägge lägger lika mycket av sin livsenergi i potten. Tycker jag.

Det var väl upplyftande? =) Nä, men försök göra något du anser "vettigt" innan du dövar dina sinnen med booze.

Posted on: 2014/4/4 23:54

See User information
Avatar, du verkar va på rätt väg. Det är inte flykten dock som jag e ute efter det är själva resan till ngt annat än det vanliga, därav reser jag både inom och utom kroppen som till andra länder när jag skramlat ihop nog med pengar. Visst bombas vi med allt för mkt skit. Bara för att de stora frågorna ej ska komma upp till ytan...

Mini,har truckkort och har tänkt tanken på Norge många ggr, men snus, pizza, bostad och öl skulle sluka lönen snabbt ;) vad jag pluggat är ointressant förutom att det gällde spetskompetens men ålder och könsdiskriminering spelar in här också!! Sökt 2 jobb denna vecka iaf. Kanske man får svar för en gångs skull? Söker stort sett vad som helst nu och kan tänka mig flytta om det är ett vettigt jobb.

Cupio, "Personligen är min filosofi att försöka jobba med det man tycker är intressant framför att tjäna maximalt med pengar". Kunde inte sagt det bättre själv! Jag ligger på en städerskas lön då jaha... Mening söker jag alltid, det kanske lät som jag gett upp i trådstarten men jag hamnar oftast på fötter igen. Anmält mig till en helgkurs, spelar musik och kollar sport samt gymmar ibland... +söker jobb!!:)

Men åter till ämnet samhället är sjukt, varför jobba 8 h om dagen när massor av folk e arbetslösa och gärna skulle hjälpa till? Varför e sossar och moderater numera samma puppets under mammon? Varför kan men inte vara kommunist och svenskvänlig på samma gång? Varför tror medelsvensson allt som sägs på nyheterna (t.ex 9/11)? Varför ska jag be till en Gud från mellanöstern när vi har nordiska Gudar? Varför e superväxten hampa förbjuden? Nåja, bara snackar av mig lite nu... har några av svaren men frågar ändå!!

Posted on: 2014/4/8 22:04

See User information
Vad blir de då för skillnad mot att lönen slukas lika snabbt på diverse skit här hemma? ;)

Köp med några stockar snus om det är så viktigt och ta dig i kragen och laga egen mat ist för att köpa pizza.. Vissa jobb erbjuder boende, annars kan man bo i husbil/skåpbil.. Jag spenderade två månader i min wv buss med att gå kurs och leta jobb i norge, månadskostnaden låg på ca 7000kr allt inräknat om jag inte snålade..

Hur gammal är du?
Man får jaga och tjata sig till jobb, att skylla på diskriminering och tycka synd om sig själv har aldrig hjälpt någon.
Man får mejla ringa och åka oanmäld till alla företag och visa upp sig tills den dag man blir känd inom sitt yrkesval och folk börjar ringa dig för att få hjälp.

Kort sagt, antingen är man den som ber om att hjälpa eller så är man den folk frågar när dom behöver hjälp.
Eller ännu kortare och hårdare, antingen är man behövd eller så är man en den överflödiga i mängden.
When the shit hits the fan, så att säga, är det alltid upp till en själv att bli den som är efterfrågad. Är man inte det så lägger man direkt eller indirekt sitt liv och välmående i någon annans händer.

Spetskopetens har ju tyvärr inget värde om det inte finns någon efterfrågan på den, och riktig kompetens kommer med erfarenhet, hårt jobb och ett egenintresse i ämnet, går inte att få bara genom en kurs..

Menar inte att trycka ner dig på något sätt, säger det bara så du kan förbereda dig på att livet är många gånger hårdare och orättvisare än vi fårs att tro genom skolan och media.

Posted on: 2014/4/14 12:14

See User information
Jag brukade lyssna på Pink Floyd "The Wall" när jag kände mig nere. Då insåg jag att man kan vara mycket värre däran.

Föreslår att du (eezy) provar att hitta den gamla boken "Måsen" av Richard Bach. Den ger alltid mig ett lyft och tar mindre än en timme att läsa.

Om du läser engelska bra så finns den här:

http://lib.ru/RBACH/seagullengl.txt

Posted on: 2014/4/27 23:32

See User information
Kenta, tack för tipsen! Svämmar snart över med böcker här som jag inte läst ut. Håller på med Mats Segerholm just nu, "Det enda rätta" vilket verkar vara en mkt intressant bok som jag kan identifiera mig med till viss del. Har beställt Ickes nya också 900 sidor, puh! Pink Floyd kan jag inte mkt om, men gjorde inte dom "Whish you were here"? Fin låt i vilket fall som helst även om den påminner om någon man saknar...
Mini, orkar/vill inte berätta hela mitt liv härinne men tack för att du bryr dig.
PS! Ska ta mig i kragen.

Posted on: 2014/5/12 18:49

See User information
Jag var en kort sväng i Beijing 2007. Men redan då fanns det en hel del västerlänningar som blivit trötta på det eviga väntandet på jobb i Europa och åkt till Kina där det är hur lätt som helst att få jobb även om man inte tjänar mer än kanske 1000 dollar i månaden. Men i ett land där ett paket tvättmedel kostar femti öre och en femlitersflaska med dålig snaps 25 kr klar man sig nog ändå... vad dom behöver är folk som talar hygglig engelska och helst INTE skall kunna kinesiska, helt enkelt för att kineserna skall kunna träna sina engelskkunskaper på dom. Därför blir dom ofta lärare.

Kina är väl inte världens roligaste ställe men dom har en viss torr humor som jag gillade, och det finns ställen där europeerna kan träffas, bl.a ett utmärkt billigt hotell med en skyltdocka med skotska klankläder som barprydnad (en kvinnlig docka!).

Sitt inte fast! Skruva av locket och glid ur tuben, gott folk...

Posted on: 2014/5/19 8:04

See User information
Det första och viktigaste du ska göra för att ändra på ditt liv är att slänga ut din TV. Gärna från fönstret. Det blir mer tillfredställande så.

TV är det största slöseriet med tid människan nånsin har uppfunnit. Det är en maskin perfekt avpassad för hjärntvätt och används effektivs för det.
Om du inte lyssnar på nåt annat råd jag ger så lyssna i alla fall på detta råd.

Annat kul du kan göra:

Kolla upp nyproducerade lägenheter/hus. Hitta nåt bra. Låna på banken (t.ex. JAK så slipper du ränta) och köp den. Sälj nästa dag. Betala tillbaka lånet. Stoppa mellanskillnaden i fickan. Jag gjorde det för flera år sen. Första köparen får köpa dem för 75% av marknadsvärdet (fick jag i.a.f.), så mellanskillnaden (minus att farbror staten rånar en tredjedel) är ren vinst. Lever fortfarande bekvämt på affären. Har inte jobbat sen dess.

Gör detta några gånger så har du tillräckligt för att köpa ett eget hus/bil etc utan att ta lån. Tjejer gillar killar med hus och bil.

Alternativ om du är händig: köp en billig men bra tomt (booli.se) nära havet (kanske 2-400000) släng upp ett byggsatshus (t.ex a-hus e dyl, kanske 500000-1 miljon) tar kanske en månad eller två att fixa om du är händig. (Hyr en händig kompis och dela på vinsten om du har tummen mitt i handen) Sälj till nån seglarbratt för 6-7 miljoner. Rinse. Repeat.

Som asgeir säger, vill du ha kul, bli engelsklärare i kina. Jag har gjort det också. Ribban är låg, betalningen hög för kina och där finns billiga grejer, god mat och söta fröknar. Ta en TEFL kurs e dyl. Gå inte genom en agentur för de kommer snyva dig på 80% av pengarna. Kör solo. Ta turistvisum 1-2 månader, kanske kur på plats, sen letar du upp en skola lokalt och fixar kontrakt. Finns mycket information online. Skolan fixar ditt visum och ofta bostad. Det kommer bli en upplevelse du aldrig glömmer.

Posted on: 2014/5/28 18:19

See User information
Tack för tipsen Asgeir och Xeno!!
Här är ytterligare info som får det att vridas i magen på mig angående SKitsamhället: http://www.dn.se/debatt/ta-ansvar-for ... -och-stoppa-kvacksalveri/
Vad som är sjukt i detta är att det pågående kriget mellan läkemedelsindustrin och holistisk medicin har gått för långt i detta land! Socialstyrelsen kör över allt i sin väg... med hjälp av Psykiatri, VoF & lobbyism från multinationella läkemedelsföretag... Vill man testa t.ex. homeopati eller akupunktur istället för livslångt medicinberoende (som aktieinnehavarna i företagen vill och som ibland blir verklighet för folk det gått snett för) så borde man få det utan att känna att man bryter någon lag!!

Posted on: 2014/6/12 18:46

See User information
Sluta dra medhårs!
Det eezy säger i trådstarten är en ilska/besvikelse/frustration vi alla Måste ta på allvar!
Att smooth-snacka och försöka se det positiva i den här sjuuuka verkligheten är bara bakåtsträvande och tar oss inte ett skit närmare ett trivsamt samhälle!
Visst, man ska absolut int grotta ner sig skiten, hellre ta en nice promenix i skogen, Men för guds skull alla! Sluta vara så jäkla religiösa och pk i era svar.
eezy, jag är med dig till 120%. Fuck em all! ;)

Posted on: 2014/7/8 20:29

See User information
Låt mig utveckla era luddiga bomullsdrömmar:

Asgeir,
Jag bor mer eller mindre i kina halva tiden av året och inte faan kostar tvättmedlet 50 öre eller finns det nån 5liters dunk för 25 kr! Snarare tävlar dom med ica i sverige när det gäller priserna. allvarligt, skärp dig.

xenophile,
så du föreslår på allvar att Låna pengar?! av banken? ...asså jag saknar ord för att konfrontera det du skriver! ...du kanske borde sluta hänga på vaken.se och hellre ängna dig åt ekonomisk rådgivning?

Mini,
tanken din är god... men sluta vara ett får som följer flocken. Tanken med vaken.se var väl att vi skulle resa oss upp Mot skiten snarare än anpassa oss? eller?...

som vanligt är intensionerna goda...plus för det, men precis som alla andra måste du sluta posta svar på forum. livet finns där ute...

...ehhh, jag känner bara som eezy.
fuck em
fuck this.
vad är det för jävla charad vi tvingas födas och leva in i?!? det här hade aldrig kloka människor gått med på!!

Posted on: 2014/7/8 21:36

See User information
Skärp dig själv, Eyecreate. Det skulle förvåna mig mycket om du någonsin befunnit dig i Kina. Om det nu skulle vara så, är du lika sorgligt obekant med prisnivån i Sverige, men kanske handlar avdelningens personal det åt dig som du äter. Glöm inte hakklappen.

När det gäller prisjämförelser är det lite svårt att se direkt, men om du kan kinesiska siffror kan du ju titta på det här: http://www.wal-martchina.com/promotion/circular/index.htm

Posted on: 2014/7/9 9:01

See User information
Eyecreate: Hur menar du att jag följer flocken i det jag skriver? På vilket sätt är följer man flocken om man lever för sig själv och försörjer sig själv ist för att leva på andra och förlita sig på att någon annan löser ens problem?
Håller med dig, fuck them, men sen? Vad menar du att man ska göra mer än att säga just dom orden? Knyta näven i fickan (som alla andra) och sätta sig i soffan och cyniskt gnälla över hur jobbigt livet är och koruppt systemet är?

Kan lova att det varken hjälper dig eller någon annan.
Men vad gör isf en klok människa? Vad gör du för att få ett liv du trivs med? Vad är DINA värden i livet som du sammlar eller jobbar mot?

Posted on: 2014/8/11 10:49

See User information
Å så har man fått sparken pga konkurs... äntligen haha! En dörr stängs, då måste en annan öppnas eller möjligen sparkas in. Eller varför inte skriva en bok & hoppa av ekorrhjulet totalt?
Eyecreate: Empati och klarsyn tror jag du har gott om...
Ni andra uppmuntratörer ska också ha en eloge!

Posted on: 2014/8/27 18:31

See User information
Jag blev arbetslös i samband med en konkurs (inte min egen). Jag var freelance. Först fick jag besked om att jag skulle få A-kassa genom min fackförening. Men då den ganska långa väntetiden typ nio veckor gått utan att jag hade sett en krona fick jag besked om jag inte var berättigad till A-kassa för jag hade varit med i fel fackförening. Om jag ville protestera skulle jag skriva till AMS. Efter mer än två månader utan inkomst var jag helt ställd men lyckades få iväg ett klagomål men det slarvade dom bort och så vart det jul... och nyår... och sen fick jag reda på att börja från början och att det kunde ta några år.

Jag vet inte om någon inser vad som händer med ens ekonomi när sånt här händer. Den finns helt enkelt inte. Man får leva på flaskpanter och kan inte ringa några samtal eller ta sig nånstans annat än till fots.

Jag gick från Köpenhamn till Göteborg i ösregn utan mat. Jag luktade illa och givetvis försökte jag förklara min situation för alla men ingen iddes lyssna och alla sa att jag måste ha gjort något fel.

Mina föräldrar var döende och mina vänner hade gjort vad dom kunnat.

Att jag överhuvudtaget överlevde beror på att jag i vissa lägen kan bli stenhård och helt enkelt göra det man måste.

Efter två och ett halvt år fick jag så faktiskt rätt och en utbetalning på ett rätt stort belopp.

Men jag kommer aldrig att glömma den behandling jag fick av samhället. Det var rena utrotningsförsöket.

Det hela har gjort mig mycket cynisk och inte särskilt mesig, tack för det, Oh du Allsmäktige.

Det återspeglas nog ibland i mina kommentarer här i spalten...

Posted on: 2014/8/28 10:30

See User information
Fan, återanställd på slaverifabriken med samma städarlön. Kämpar annars på i ekorrhjulet AB Tellus Hyperkapitalismus och gillar väl inte direkt detta. Kan inte nån snäll Plejadiska eller nån komma och rädda mig från lidandet kallat 40-timmarsvecka... Har iaf något att se fram emot: för pengar kan man ju köpa upplevelser!! Det gillar jag, så jag drar till Alpens land för lite Snowboarding tidigt nästa år. Bara 3 månader kvar, ca 13 veckor oj oj hur ska man härda ut tills dess? Får väl supa till det imorrn kväll, i brist på annan sysselsättning/eskapismdrog.

Attach file:

Link only for registered users
Link only for registered users

Posted on: 2014/10/2 19:23

See User information
1. Drick inte alkohol (eller rök eller knapra)!
2. Spara!
3. Skaffa dig en ung stark hustru som kan jobba! (Kan jag så kan du...)

Sen kan du knulla, resa och ha kul!

Posted on: 2014/10/3 9:04

Edited by Asgeir on 2014/10/3 9:40:10
Edited by Asgeir on 2014/10/3 9:41:19

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper