vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Rapporten som debunkar Loose Change...

See User information
Rejält också, men som till slut faller på eget grepp.

Uppmanar alla att läsa den:

http://www.loosechangeguide.com/LooseChangeGuide.html

Loose change är en film som är bra för att den får folk att tänka i banor man aldrig gjort, men när det kommer till bevisning är det mest spekulationer. Därför kan det samtidigt vara en "fara" om man hänger upp allt på denna film. Det viktiga är inte att gå in på "detaljer" utan att se helheten. Exempelvis när Hitler tände på riksdagen, vem bryr sig om han använde bensin eller flygfotogen?

Frågorna man ska ställa sig är i stället:

Vem hade motivet att utföra 9/11?

Vem hade möjligheten att utföra det?

Vem hade möjligheten utföra det utan att någon (NORAD) ingrep?

Vem tjänade på det?

När det gäller rapporten ovan som debunkat loose change, så kolla på vilka frågor dom lade liten vikt vid, eller inte tog upp alls. eller där dom börjar dumförklara personen som gjort filmen. Eller där dom själva har svar på frågor som visar sig vara felaktiga. Där tror jag man hittar sanningen.

Från loose change:

"who have damaged and changed our country. I am asking the same questions that the widows and orphans, parents and friends of the victims of 911 are asking,"

Svaret i rapporten:

Can you name some who agree with you, Jimmy, besides Willie Rodriguez?

Mitt svar till rapporten:

Kolla 9/11 press for truth...
(http://www.911pressfortruth.com/)

Posted on: 2007/4/1 16:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Rapporten som debunkar Loose Change...

See User information
Quote:
eller där dom börjar dumförklara personen som gjort filmen

Det är det enda de som förespråkar den officiella teorin kan göra, håna och kasta skit.

Posted on: 2007/4/1 16:05

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Här är mina svar:

- Vem hade motivet att utföra 9/11?

Al Quaida och Osama bin Laden + massor av andra i och runt Mellanöstern men Osama hade pengarna.

- Vem hade möjligheten att utföra det?

Samma personer som ovan då de visat historiskt att de kan kapa flygplan.

- Vem hade möjligheten utföra det utan att någon (NORAD) ingrep?

Styrd fråga då det finns information om att NORAD fick informationen för sent så de hann inte ingripa.

- Vem tjänade på det?

Absolut ingen.

See User information
Quote:

zink wrote:
Här är mina svar:

Al Quaida och Osama bin Laden + massor av andra i och runt Mellanöstern men Osama hade pengarna.

Styrd fråga då det finns information om att NORAD fick informationen för sent så de hann inte ingripa.

- Vem tjänade på det?

Absolut ingen.

Du låtsas som om det inte finns sådant som elit som styr bakom kulisserna sedan lång tid tillbaka.

Ska andra behöva posta sådan info till dig - du som ofta snabbt kollar upp själv?

Om du hade sett på tex David Icke från den tid då han var David Icke - så borde du ha kött på benen + hur mycket info som helst som finns därute. Jag tycker ditt inlägg är futtigt - du kan väl inte jämföra vanliga flygplanskapningar med denna händelse.

Om du vill/vågar så kan du inse att det verkligen är de som till synes tjänar på denna händelse - det är det den orkestrerades för. Detta var bestämt sedan många år tillbaka- har du sett gamla tarotkort därmänniskor störtar ut från tornen- någon psoatde ett på vaken - jag skulle gärna se det igen.

Posted on: 2007/4/1 18:35
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Quote:

novax wrote:

Detta var bestämt sedan många år tillbaka- har du sett gamla tarotkort därmänniskor störtar ut från tornen- någon psoatde ett på vaken - jag skulle gärna se det igen.

Detta säger allt.
Du är nog tämligen ensam om din uppfattning, även på detta forum.

Posted on: 2007/4/1 18:38
All it took to measure the circumference of earth was a man with a stick and a brain

See User information
Quote:
Styrd fråga då det finns information om att NORAD fick informationen för sent så de hann inte ingripa

Det där skitsnacket tror bara al-Qaida foliehattar på. Konstigt att de flera gånger året innan skickade upp plan runt 60 ggr så fort nånting hände. Men fyra kapade plan, buhu vi blev förvirrade faktiskt och kom för sent!

Quote:
Vem tjänade på det?

Bush, Cheney, Pearle osv ... Medlemmarna i project for a new american century sa att de behövde ett nytt Pearl Harbor ett år innan, och tack vare 11/9 fick de möjligheten att driva igenom allt som de inte hade kunnat göra utan den händelsen. Så de tjänade på det, för de har utnyttjat det som fan.

Posted on: 2007/4/1 18:39

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

See User information
Quote:

seraphim wrote:
Quote:
Styrd fråga då det finns information om att NORAD fick informationen för sent så de hann inte ingripa

Det där skitsnacket tror bara al-Qaida foliehattar på. Konstigt att de flera gånger året innan skickade upp plan runt 60 ggr så fort nånting hände. Men fyra kapade plan, buhu vi blev förvirrade faktiskt och kom för sent!

Men då var det utanför USA:s gränser. Bara en gång under det föregående decenniet hade man interceptat ett civilt plan över nordamerika, och då tog det 1 h och 22 minuter.

Quote:
In the decade before 9/11, NORAD intercepted only one civilian plane over North America: golfer Payne Stewart's Learjet, in October 1999. With passengers and crew unconscious from cabin decompression, the plane lost radio contact but remained in transponder contact until it crashed. Even so, it took an F-16 1 hour and 22 minutes to reach the stricken jet.

Quote:
Prior to 9/11, all other NORAD interceptions were limited to offshore Air Defense Identification Zones (ADIZ). "Until 9/11 there was no domestic ADIZ,"...

Quote:
WASHINGTON - The FAA today alerted civilian pilots of their responsibility to avoid restricted airspace and the procedures to follow if intercepted, in light of the Department of Defense announcement that pilots near or in restricted or prohibited airspace face a forced landing, or as a last resort, use of deadly force by military aircraft...

Earlier, pilots who flew in restricted or prohibited areas received a warning from Air Traffic Control and then faced suspension or revocation of their licenses or a fine. Now a pilot faces interception by military aircraft and then a forced landing at the first available airport. The Department of Defense has stated that deadly force will be used only as a last resort after all other means are exhausted.
http://www.faa.gov/apa/pr/pr.cfm?id=1415

So prior to 9/11 it seems that even flying in restricted or prohibited airspace wouldn’t necessarily result in an interception. This impression appears to be confirmed by a 1998 story of an American Airlines jet flying directly over the White House, which fails to mention NORAD, fighters or intercepts:

An American Airlines jetliner flew directly over the White House two months ago, through some of the country's most sensitive restricted airspace, apparently because of a mix-up at Reagan National Airport's radar control facility.

The July 16 incident presented no danger to President Clinton or anyone else on the ground or in the air, and the aircraft was flying high enough that likely no one even noticed, other than air traffic controllers, the pilots and the Secret Service.

But it was one of a rapidly increasing number of White House airspace violations, which have more than doubled each year since fiscal 1996, despite precautions taken after a small plane struck the White House in 1994. The trend has concerned the Secret Service and the Federal Aviation Administration, leading to new warnings to pilots and a recommendation by a task force to update maps and make other changes at National. The American Airlines incident alone apparently has prompted the FAA to consider changes in procedures for one National landing pattern.
Original article (go read for additional guesses at Security Service precautions and the 1998 understanding of possible dangers from the air)

Could it be that intercepts of flights within the US weren’t so routine after all?

http://www.911myths.com/html/67_intercepts.html

Posted on: 2007/4/1 18:48

See User information
Quote:

seraphim wrote:

Bush, Cheney, Pearle osv ... Medlemmarna i project for a new american century sa att de behövde ett nytt Pearl Harbor ett år innan, och tack vare 11/9 fick de möjligheten att driva igenom allt som de inte hade kunnat göra utan den händelsen. Så de tjänade på det, för de har utnyttjat det som fan.

Detta är ju helt fel.
Kommentaren ang. Pearl Harbour har med den framtida inriktingen (mot IT) av den amerikanska militärmaskinen.

Kan du lägga ut något som helst bevis för ditt påstående ??

Posted on: 2007/4/1 18:57
All it took to measure the circumference of earth was a man with a stick and a brain

See User information
Quote:

zebe wrote:
Quote:

novax wrote:

Detta var bestämt sedan många år tillbaka - har du sett gamla tarotkort där människor störtar ut från tornen- någon psoatde ett på vaken - jag skulle gärna se det igen.

Detta säger allt.

Vad menar du med "uppfattning"?
Jag är verkligen inte tämligen ensam om min uppfattning.

Jag säger som det är.

Posted on: 2007/4/1 19:10

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

novax wrote:
Quote:

zebe wrote:
Quote:

novax wrote:

Detta var bestämt sedan många år tillbaka - har du sett gamla tarotkort där människor störtar ut från tornen- någon psoatde ett på vaken - jag skulle gärna se det igen.

Detta säger allt.

Vad menar du med "uppfattning"?
Jag är verkligen inte tämligen ensam om min uppfattning.

Jag säger som det är.

Att 9/11 var en konspiration är det nog många som tror.
Att det förutspåddes i Tarotkort för tror jag du är ensam om att tro.

Posted on: 2007/4/1 19:14

Anonym
Quote:

zink wrote:
Här är mina svar:

- Vem tjänade på det?

Absolut ingen.

Du låtsas som om det inte finns sådant som elit som styr bakom kulisserna sedan lång tid tillbaka.

Nej det gör jag inte men jag låter inte mina fantasier bre på vad de håller på med och dessutom försöker jag vara med och säga min åsikt också så att jag ska bli så lite styrd som möjligt.

Vad jag förstår så struntar de flesta på detta forum att rösta och då kan ni inte klaga på att ni blir styrda av dem ni ogillar för ni har inte sagt ifrån.

Ska andra behöva posta sådan info till dig - du som ofta snabbt kollar upp själv?

Jag har ju tittat på Loose Change version 1 och 2 flera gånger utan att bli ett dugg övertygad bara fascinerad över hur man hitta på så fantastiska teorier att de liknar sagor. Att en missil flög in i Pentagon visar den genom att jämföra två hål!!!

Om du hade sett på tex David Icke från den tid då han var David Icke - så borde du ha kött på benen + hur mycket info som helst som finns därute. Jag tycker ditt inlägg är futtigt - du kan väl inte jämföra vanliga flygplanskapningar med denna händelse.

I början när de 19 kaparna kapade planen var det väl som en vanlig flygplanskapning och dessa har folk med besked visat att de kan som kommer från länder runt Mellanöstern så detta vill inte jag ta ifrån dem att de kan.

Om du vill/vågar så kan du inse att det verkligen är de som till synes tjänar på denna händelse - det är det den orkestrerades för. Detta var bestämt sedan många år tillbaka- har du sett gamla tarotkort därmänniskor störtar ut från tornen- någon psoatde ett på vaken - jag skulle gärna se det igen.

Om nu tarakort klarade det så kan väl de avslöja namnen på dem som genomförde de påstådda sprängningarna. Dessa personer är fortfarande lika okända som snömannen.

See User information
Quote:

zink wrote:
Quote:

zink wrote:
Här är mina svar:

- Vem tjänade på det?

Absolut ingen.

Nej det gör jag inte men jag låter inte mina fantasier bre på vad de håller på med och dessutom försöker jag vara med och säga min åsikt också så att jag ska bli så lite styrd som möjligt.

Vad jag förstår så struntar de flesta på detta forum att rösta och då kan ni inte klaga på att ni blir styrda av dem ni ogillar för ni har inte sagt ifrån.

Jag har ju tittat på Loose Change version 1 och 2 flera gånger utan att bli ett dugg övertygad bara fascinerad över hur man hitta på så fantastiska teorier att de liknar sagor. Att en missil flög in i Pentagon visar den genom att jämföra två hål!!!

I början när de 19 kaparna kapade planen var det väl som en vanlig flygplanskapning och dessa har folk med besked visat att de kan som kommer från länder runt Mellanöstern så detta vill inte jag ta ifrån dem att de kan.

Om nu tarakort klarade det så kan väl de avslöja namnen på dem som genomförde de påstådda sprängningarna. Dessa personer är fortfarande lika okända som snömannen.

Jag har inte sagt att "tarotkort klarade det". Jag skrev att det visas på tarotkort.

Posted on: 2007/4/1 19:54

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Zink:

Du menar alltså att ingen tjänade på detta?

Hur förklarar du då att USA nu har kontroll över oljan i Mellersta Östern?

Hur förklarar du då att man efter 9/11 har haft möjlighet att utnyttja befolkningen genom "homeland security".

Säg det till alla bolag som gör alla vapen!
Att dom inte tjänade på 9/11.

Till o med Svenska företag tjänade på 9/11.

Sedan så är det för mig en gåta att man vet att plan är kapade o på väg mot New York, ändå lyfter inte ett enda plan i den riktningen, utan man skickar efter ett tag några ut mot atlanten...

Det är lite skillnad när ett litet privatflygplan flyger ur kurs, än när 4 st Boeing blir kapade samtidigt.

Nej just det man hade övningar samma dag, det var därför det var så förvirrande, men vad lägligt för talibanerna, vilket sammanträffande. Och vilken ofantlig tur att Hani Hanjour lyckades flyga en Boeing i en mycket svår utförd manöver precis in i Pentagon, just in i den delen som var den enda som var förstärkt! Halleluja!

(Bör jag tillägga att Hanjours instruktör har bekräftat att hans flygkunskaper var medel eller under medel, o då flög han en Cessna!)

Där har du dom viktiga frågorna o svaren. Tyvärr har ju fokus hamnat för mycket på om det var en kontrollerad sprängning eller inte, det är oväsentligt.

Posted on: 2007/4/2 8:34

See User information
cactushead,

Det intressanta med diskussionen om WTC sprängdes eller inte är bla att där kan man studera fysiska bevis och komma till en eller annan slutsats.

Dom frågor du tar upp nedan kan ju inte bevisas antingen ena eller andra vägen.

Vilka "tjänade" på 911, svenska företag, ja ?
Vill du med det påstå att svenska regeringen också var inblandade ?
Om inte ska vi då bortse från motivet ?

Om alla som tjänade på 911 var inblandade, tror du inte det skulle finnas massvis med whistleblowers där ute?

Att planen flög ut mot atlanten för att möta ett imaginärt hot, trots att det sades att planen var på väg mot NY, kan du "bevisa" att det inte var ett misstag, att man automatiskt följde invanda rutiner medan man väntade på mer info ?

Att Hanjour lyckades med sin piruett och (hallelulja) träffade den förstärkta delen av Pentagon: Om han hade misslyckats och kraschat på gräsmattan utanför utan några dödsoffer alls, skulle inte detta vara en ÄNNU större indikation på att Bush låg bakom ?
Du kan vrida och vända såna här påståenden hur du vill, men dom har ingen större betydelse.

Posted on: 2007/4/2 9:21

See User information
zebe:

Nu var ju mitt svar till zink att det fanns dom som faktiskt tjänade på 9/11. Självklart så har Sverige inget med detta att göra. Det var bara menat som ett exempel. Ett dumt exempel i så fall.

Invanda rutiner? Knappast. Det kan ju inta ha undgått någon vad som hände.

Tvärtom, hade Hanjour misslyckas hade det mycket troligare, inte varit Bush som låg bakom. Framför allt om Pentagons försvar hade fungerat som det skulle. Även efter att WTC blev träffat så fungerade inte den mest bevakade byggnaden i världen.

Vem eller vilka låg bakom att man skulle ha övningar där kapade plan skulle flyga in i byggnader samma dag? Det är ju det som är grunden till allt. Kan man komma fram till vem det var som låg bakom det så närmar man sig lösningen på hela den här historien. Så det saknar verkligen inte betydelse!

Det är för många sammanträffanden för att det ska vara en tillfällighet.

Posted on: 2007/4/2 9:41

See User information
Quote:

cactushead wrote:
Framför allt om Pentagons försvar hade fungerat som det skulle. Även efter att WTC blev träffat så fungerade inte den mest bevakade byggnaden i världen. .

"Den mest bevakade byggnaden i världen"

Det var ett intressant påstående.
Kan du motivera lite mer, några bevis eller länkar eller sånt.

Posted on: 2007/4/2 9:46

See User information
zebe:

Absolut kan jag motivera det. Har man ett luftförsvar som är bäst i världen som kostar flera miljarder dollar. Som har som mål att försvara strategiska byggnader. En strategisk byggnad är väl absolut Pentagon? Hjärtat i det amerikanska försvaret. Är inte Pentagon den mest bevkade byggnaden i världen så finns det ingen byggnad som bör kallas bevakad.

Men det är klart, har man fem(!) stycken övningar samma dag, så kanske även den mest bevakade byggnaden i världen inte är den mest bevakade byggnaden den dagen...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Pentagon_%28byggnad%29

Posted on: 2007/4/2 10:39

See User information
cactushead,

Nu är ju USAs strategiska försvar inte inriktad på att försvara individuella byggnader, utan att försvara nationen mot anfall utifrån.

Ska man förstå att du menar att varje byggnad i USA med någon som helst strategisk funktion har sitt individuella luftförsvar?

Det enda som har någon betydelse för vår diskussion är vilken typ av försvar hade Pentagon mot ett kapat flygplan som är på väg att krascha in i det.

Har dom något annat försvar förutom att scrambla upp några jets från någon närliggande militärbas ?

Posted on: 2007/4/2 10:48

Anonym
Quote:

cactushead wrote:
zebe:

Nu var ju mitt svar till zink att det fanns dom som faktiskt tjänade på 9/11. Självklart så har Sverige inget med detta att göra. Det var bara menat som ett exempel. Ett dumt exempel i så fall.

Tvärtom, hade Hanjour misslyckas hade det mycket troligare, inte varit Bush som låg bakom. Framför allt om Pentagons försvar hade fungerat som det skulle. Även efter att WTC blev träffat så fungerade inte den mest bevakade byggnaden i världen.

Vem eller vilka låg bakom att man skulle ha övningar där kapade plan skulle flyga in i byggnader samma dag? Det är ju det som är grunden till allt. Kan man komma fram till vem det var som låg bakom det så närmar man sig lösningen på hela den här historien. Så det saknar verkligen inte betydelse!

Jag anser att ingen tjänade på 911 då världen inte har blivit bättre efter den attacken.

Enligt en dokumentär som jag sett så var målet med 911 för kaparna och deras allierade att få USA att anfalla Afghanistan och att Osama bin Ladens folk och talibanerna skulle då skulle besegra USA som de besegrat Sovjetunionen tidigare. De misstog sig dock på USA:s militära styrka.

Sedan anser jag att de tillfälligheter som radas up i de alternativa teorierna inte är anmärkningsvärda då de går att hitta massor att tillfälligheter hela tiden till valbar händelse då de händer så mycket i dagens samhälle.

See User information
Quote:

zink wrote:
Quote:

cactushead wrote:
zebe:

Jag anser att ingen tjänade på 911 då världen inte har blivit bättre efter den attacken.

Enligt en dokumentär som jag sett så var målet med 911 för kaparna och deras allierade att få USA att anfalla Afghanistan och att Osama bin Ladens folk och talibanerna skulle då skulle besegra USA som de besegrat Sovjetunionen tidigare. De misstog sig dock på USA:s militära styrka.

Sedan anser jag att de tillfälligheter som radas up i de alternativa teorierna inte är anmärkningsvärda då de går att hitta massor att tillfälligheter hela tiden till valbar händelse då de händer så mycket i dagens samhälle.

Jag funderar starkt på om det går att få Dr Klot som konsult, så vi kan öppna Avdelningen igen.

Vad menar du zink med:
"Jag anser att ingen tjänade på 911 då världen inte har blivit bättre efter den attacken."

Skulle attacker orkestreras för att världen skulle bli bättre... i vilka avseenden "bättre"... om någon vill ha något till att bli bättre så ju en grej att inte trycka ned "frienregi-grejer".

I den förvridna världen så attackeras det för att de som gör det tycker det tjänar vissa syften. Blanda inte in en bättre värld i det.

Det går ut på att få världen sämre - därför har vi fått religionen science som ser till det hela.

Posted on: 2007/4/2 11:15

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
zebe:

Pentagon har ett flygförbudsområde runt sig, o är det ett flygplan som tar sig in inom det området så ska två st F16 plan vara uppe inom 2 minuter. Det är bekräftat.

Under 9/11 hade man minst 33 minuter på sig att skydda Pentagon. Vi denna tidpunkt så visste man att två kapade plan träffat wtc 1 och 2. Sannolikheten att fler plan var kapade var då mycket hög.
Att då inte skicka upp plan för att skydda landets försvarhögkvarter är ju befängt. I stället skickades efter ett tag några plan utöver atlanten. Bort från Washington. Verkar ju rimligt att inte försöka skydda huvudstaden, eller vad tycker du?

Sedan ska det även finnas olika försvars mekanismer runt pentagon. Exempelvis ett missilförsvar som kan skjuta ner inkommande missiler eller flygplan. Detta kan jag ej bekräfta.

Posted on: 2007/4/2 12:06

See User information
Quote:

cactushead wrote:
zebe:

Pentagon har ett flygförbudsområde runt sig, o är det ett flygplan som tar sig in inom det området så ska två st F16 plan vara uppe inom 2 minuter. Det är bekräftat.

Sedan ska det även finnas olika försvars mekanismer runt pentagon. Exempelvis ett missilförsvar som kan skjuta ner inkommande missiler eller flygplan. Detta kan jag ej bekräfta.

Bara för att du säger att "det är bekräftat" gör det ju inte nödvändigtvis sant, så du får gärna lägga ut källhänvisning.

Jag förstår att du inte kan bekräfta missilförsvaret då detta bara är en myt.

Posted on: 2007/4/2 12:24

See User information
Zink:

Så bara för att världen har blivit sämre så är det ingen som kan ha tjänat på det? Det är dags för dig att vakna upp i så fall om du är så naiv.

Afghanistan(Mujahedin) lyckades besegra Sovjet tack vare hjälp från CIA. Även från andra muslimska länder anslöt sig många frivilliga som också blev tränade av CIA. En av dess frivilliga var en numera berömd man vid namn Usama Bin Ladin...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Afghansk-sovjetiska_kriget

Sedan att du tycker att alla "tillfälligheter" inte är anmärknisgvärda får stå för dig.

Jag tycker att det är OERHÖRT anmärkningsvärt.

Posted on: 2007/4/2 12:34

See User information
zebe:

Flygförbudszonen behöver jag inte kommentera, det talar ju för sig själv. Pentagon är mindre än 2 mil från vita huset. Båda ligger under samma flygförbudszon.

Däremot kan du få en bekräftelse på att vita huset har missil system installerat. Enligt USA-today:

"Spokesman Rear Adm. Craig Quigley said the Pentagon has no anti-aircraft defense system that he is aware of. The White House is assumed to have surface-to-air missiles available for protection."

http://www.usatoday.com/news/nation/2001/09/11/security.htm

Om vita huset kan ha missil-system, varför i hela friden skulle inte Pentagon ha det?

Svaret är att man inte kan erkänna att man hade det hos pentagon, för hur ska man då förklara att dom inte användes?

Posted on: 2007/4/2 13:24

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper