vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Rapporten som debunkar Loose Change...

See User information
Andrews AFB 11 miles SE of Washington D.C.

Bolling AFB 3 miles south of US Capitol

Dover AFB Dover, DE

Hanscom AFB 17 miles northwest of Boston, MA

McGuire AFB 18 miles southeast of Trenton, NJ

Wright-Patterson AFB Dayton, OH

Cape Cod, MA AFS

New Boston, NH AFS

Air National Guard and Air Force Reserve Bases

Atlantic City Airport, NJ 10 miles west of Atlantic City

Barnes Municipal Airport, MA 3 miles northwest of Westfield

Bradley International Airport, CN Windsor Locks

Byrd Field, VA 4 miles southeast of Richmond

Eastern West Virginia Regional Airport 4 miles south of Martinsburg

Frances S. Gabreski Airport, NY Westhampton Beach

Greater Pittsburgh International Airport, PA 15 miles nw of Pittsburgh

Harrisburg International Airport, PA 10 miles east of Harrisburg

Martin State Airport, MD 8 miles east of Baltimore

New Castle County Airport, DE 5 miles south of Wilmington

Pease ANGS, NH Portsmouth

Quonset State Airport, RI Providence

Rickenbacker ANGB, OH Columbus, Oh

Stewart International Airport, NY Newburgh, NY

Toledo Express Airport, Swanton, Ohio

Westover ARB, MA 5 miles northeast of Chicopee

Willow Grove Naval Air Station, PA 14 miles north of Philadelphia

Yeager Airport, WVA 4 miles northeast of Charleston

Youngstown-Warren Regional Airport ARS, OH 16 miles north of Youngstown

Posted on: 2007/4/2 14:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

cactushead wrote:
zebe:

Flygförbudszonen behöver jag inte kommentera, det talar ju för sig själv. Pentagon är mindre än 2 mil från vita huset. Båda ligger under samma flygförbudszon.

Däremot kan du få en bekräftelse på att vita huset har missil system installerat. Enligt USA-today:

"Spokesman Rear Adm. Craig Quigley said the Pentagon has no anti-aircraft defense system that he is aware of. The White House is assumed to have surface-to-air missiles available for protection."

http://www.usatoday.com/news/nation/2001/09/11/security.htm

Om vita huset kan ha missil-system, varför i hela friden skulle inte Pentagon ha det?

Svaret är att man inte kan erkänna att man hade det hos pentagon, för hur ska man då förklara att dom inte användes?

cactushead,

Att det rådde flygförbud över centrala Washington DC (liksom över de flesta storstäder) är logiskt att anta.

"Flygförbudszonen behöver jag inte kommentera"

Visst behöver du kommentera det. Inte flygförbudet i sig, men ditt påstående att "ett flygplan som tar sig in inom det området så ska två st F16 plan vara uppe inom 2 minuter. Det är bekräftat".

Med Washington National Airport 4km från Pentagon blir det kanske lite svårt att uppfylla sådana krav.

"Spokesman Rear Adm. Craig Quigley said the Pentagon has no anti-aircraft defense system that he is aware of. The White House is assumed to have surface-to-air missiles available for protection."

Så i detta uttalande tar du för givet att en del är sant, men den andra falskt, för att...? Ja varför då ? För att det passar din teori ?

Dessutom ser du säkert att det är ett antagande han gör, det visar ju inte att det finns något missilförsvar.

Om nu en fransk författare ((Thierry Meyssan) källan till denna myt) kan hitta dessa missilbatterier, varför kan överhuvudtaget ingen annan göra detsamma, om de verkligen existerar ??

Att ha missilbatterier några kilometer från en internationell flygplats kanske inte är så vidare smart. Framför allt inte helautomatiska, som några vill påstå.

Posted on: 2007/4/2 14:17
All it took to measure the circumference of earth was a man with a stick and a brain
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Om man inte har luftförsvarsmissiler på en flygbas så har man dem ingenstans överhuvudtaget. Dumma spån.

Posted on: 2007/4/2 14:34

See User information
zebe:

OK, visste inte att flygplatsen låg så nära. Men egentligen behöver det inte heller bevisa att det INTE finns försvarsystem installerade. Tekniken finns ju. Man kan ställa in att systemet känner av vid en viss gräns till exempel.

Men jag förstår att det är jag som har bevisbördan i detta läge.
Jag återkommer i ärrendet.

Angående F16 planen från Andrews AFB så ska det inte ta mer än några minuter innan planen är uppe o ska skydda luftrummet över Washington. Man hade hela 33 minuter på sig.

Kolla in själv:

http://www.911timeline.net/

Du kan även läsa denna artikel (kolla kartan över luftrummet längre ner):

http://www.mycountryrightorwrong.net/ ... oclosetothewhitehouse.htm

(den gången gick det bra att scrambla lite F16 snabbt)

"At Andrews, about 10 miles from the White House, pilots with the D.C. Air National Guard's 121st Fighter Squadron were on "strip alert"

Jag vet att jag läst att det inte ska ta mer än 2 minuter någonstans
kan inte hitta det nu, jag återkommer även i detta ärrende.

Posted on: 2007/4/2 15:12

See User information
Quote:

zink wrote:

Jag anser att ingen tjänade på 911 då världen inte har blivit bättre efter den attacken.

Enligt en dokumentär som jag sett så var målet med 911 för kaparna och deras allierade att få USA att anfalla Afghanistan och att Osama bin Ladens folk och talibanerna skulle då kunna besegra USA som de besegrat Sovjetunionen tidigare. De misstog sig dock på USA:s militära styrka.

Chezus!

Terrorexperten, Kemiproffesorn, teleexperten och betongarbetaren, zink har kommit med ännu en vattentät analys av orsakerna bakom 911.

En nominering till Nobelpriset kan inte vara långt borta!

Posted on: 2007/4/2 15:32

See User information
Vad ska Zunk få nobelpris i? Kemi, Fysik, Ekonomi eller Idioti?

Posted on: 2007/4/2 15:35

See User information
Quote:

cactushead wrote:

Men jag förstår att det är jag som har bevisbördan i detta läge.
Jag återkommer i ärrendet.

Angående F16 planen från Andrews AFB så ska det inte ta mer än några minuter innan planen är uppe o ska skydda luftrummet över Washington. Man hade hela 33 minuter på sig.

Du kan även läsa denna artikel (kolla kartan över luftrummet längre ner):

http://www.mycountryrightorwrong.net/ ... oclosetothewhitehouse.htm

(den gången gick det bra att scrambla lite F16 snabbt)

cactushead,

Ok, återkom när du hittar nått mer.

Angående cessnan som du länkar till ser du säkert att detta inträffade EFTER 9/11. Man kan ju förstå att dom blir lite nervösa då.

Som jämförelse kan du kolla in denna länk som visar vad som hände före 9/11 när en cessna kraschar på Vita husets gräsmatta utan att Secret Service hade en aning om vad som hände.

Eftersom Vita Huset var så välförsvarat kan man fråga sih HUR kom planet genom missilbatterierna och VARFÖR scramblades inga F16 den gången ?

Vi kanske får acceptera att vi inte lever i en perfekt värld, att misstag kan begås och görs så dagligen.

http://www-tech.mit.edu/V114/N40/crash.40w.html

"As it turned out, a patch of lawn, a holly hedge and an old magnolia tree were all that slowed down the airplane as it hurtled toward the home of the president.

Startled uniformed Secret Service officers at the White House saw the descending plane at 1:49 a.m. and ducked for cover. The plane crashed onto the South Lawn of the White House, skidded, slammed through the hedge and clipped the tree before it hit a wall on the west side of the mansion."

Posted on: 2007/4/2 16:04
All it took to measure the circumference of earth was a man with a stick and a brain

See User information
Quote:

cactushead wrote:

Läste du inte mitt inlägg #7 i denna tråd?

An American Airlines jetliner flew directly over the White House two months ago, through some of the country's most sensitive restricted airspace, apparently because of a mix-up at Reagan National Airport's radar control facility.

The July 16 incident presented no danger to President Clinton or anyone else on the ground or in the air, and the aircraft was flying high enough that likely no one even noticed, other than air traffic controllers, the pilots and the Secret Service.

But it was one of a rapidly increasing number of White House airspace violations, which have more than doubled each year since fiscal 1996, despite precautions taken after a small plane struck the White House in 1994. The trend has concerned the Secret Service and the Federal Aviation Administration, leading to new warnings to pilots and a recommendation by a task force to update maps and make other changes at National. The American Airlines incident alone apparently has prompted the FAA to consider changes in procedures for one National landing pattern.
Original article (go read for additional guesses at Security Service precautions and the 1998 understanding of possible dangers from the air)

Could it be that intercepts of flights within the US weren’t so routine after all?

http://www.911myths.com/html/67_intercepts.html

Posted on: 2007/4/2 16:48

See User information

Posted on: 2007/4/2 17:01

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper