vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3)

Re: The pentacon, titta nu

See User information
Quote:

zebe wrote:
cactushead,

"Det kan ju även vara intressant att ta reda på om NORAD den gången hade kapningsövningar samtidigt."

Vi får vänta på att Sleeljin gräver fram sista kapningen och sen se vad som hände.
Hur skulle det se ut om man INTE scramblade några jets trots att det inte var någon övning på gång? Det borde väl i så fall vara det ulimata beviset på en konspiration ?

Det är sant att NORAD ska svara mot både interna som externa hot, men själva syftet med NORAD var att varna och försvara sig mot ett hot (främst interkontinentalt) från sovjetunionen.

Samarbetet mellan FAA och NORAD är ganska väl beskrivet i 911 komissionens rapport. Bla framgår dom omständigheter som orsakade förvirringen.

Är det något i den beskrivningen du anser mystiskt, eller på annat sätt inte håller med om ?
Vem skapade omständigheterna som orsakade förvirringen sa du?

Posted on: 2007/4/4 15:26
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Dom förutsättningar efter vilka man skapade arbetsprocedurena mellan FAA och NORAD.

Posted on: 2007/4/4 15:29
All it took to measure the circumference of earth was a man with a stick and a brain
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

zebe wrote:
Dom förutsättningar efter vilka man skapade arbetsprocedurena mellan FAA och NORAD.
Förklarar det mesta, tack.

Posted on: 2007/4/4 15:31

See User information
Zink snackar en massa skit som vanligt, den enda förändringen de gjorde var att de gav NORAD tillbaka sina nedskjutningsbefogenheter som de återkallade tre månader innan 9/11.

Posted on: 2007/4/4 15:33

See User information
Quote:

Sleeplijn wrote:
Zink snackar en massa skit som vanligt, den enda förändringen de gjorde var att de gav NORAD tillbaka sina nedskjutningsbefogenheter som de återkallade tre månader innan 9/11.
jag, vet men han fick ju berätta vem det berodde på, å han skrev inte ett pip om ev.kapare,så........... Bakhåll kallas det....

Posted on: 2007/4/4 15:36

See User information
gaston,

Det börjar på sidan 16.
Läs själv, du behöver inte läsa mycket.

På sid.18:

In sum, the protocols in place on 9/11 for the FAA and NORAD to respond to a hijacking presumed that
• the hijacked aircraft would be readily identifiable and would not attempt to disappear;
• there would be time to address the problem through the appropriate FAA and NORAD chains of command; and
• the hijacking would take the traditional form: that is, it would not be a suicide hijacking designed to convert the aircraft into a guided missile.
On the morning of 9/11,the existing protocol was unsuited in every respect for what was about to happen.

Sleepljin, närhelst du vill förklara hur du använder en transponder för att navigera är jag på idel öra.
Eller varför en mobiltelefon inte fungerar från ett lågflygande plan.

Dom få gånger du försöker bevisa dina substanslösa påståenden klampar du allt mer i klaveret.

Posted on: 2007/4/4 15:38
All it took to measure the circumference of earth was a man with a stick and a brain

See User information
Quote:

zebe wrote:
gaston,

Det börjar på sidan 16.

På sid.18:

In sum, the protocols in place on 9/11 for the FAA and NORAD to respond to a hijacking presumed that
• the hijacked aircraft would be readily identifiable and would not attempt to disappear;
• there would be time to address the problem through the appropriate FAA and NORAD chains of command; and
• the hijacking would take the traditional form: that is, it would not be a suicide hijacking designed to convert the aircraft into a guided missile.
On the morning of 9/11,the existing protocol was unsuited in every respect for what was about to happen.

Något som flygledarna kommer at debunka....vi kan vänta och se, men vilka som ställde om funktionen av luftskyddet det vet vi.....intet nytt...

Posted on: 2007/4/4 15:43

See User information
Quote:

gaston wrote:
Quote:

zebe wrote:
gaston,

Det börjar på sidan 16.

På sid.18:

Något som flygledarna kommer at debunka....vi kan vänta och se, men vilka som ställde om funktionen av luftskyddet det vet vi.....intet nytt...

Varför vänta på att "flygledarna" debunkar detta, varför inte du ?

Posted on: 2007/4/4 15:44

See User information
Jo, det är väldigt enkelt.

När man vrider av transpondern så startar en tidsmaskin som återkallar NORADs befogenheter att skjuta ned flygplan tre månader innan, enda rest produkten som uppstår är "debunkers" som i själva verket jobbar åt de som gillar att utföra false flag terrorism och är precis lika skyldiga som dom.

Posted on: 2007/4/4 15:49

See User information
zebe:

Den officiella rapporten förklarar mycket men inte allt. Jag håller fullständigt med att dom flesta CT teorier inte har mycket till bevisning(svårt o bevisa när man inte har tillgång till material i o för sig). Det gäller att sortera så att man inte hamnar på någon desinformationssida(som vaken.se ).

Jag har själv ändrat mig när det gäller exempelvis "inget flygplan i pentagon teorin" Ett tag trodde jag faktiskt på möjligheten att det var en Global Hawk. Sedan har jag även ändrat mig när det gäller sprängningar i WTC. Finns flera aspekter som tyder på att det inte var en kontrollerad sprängning. Men det är inte hur det hände utan VARFÖR som är den viktigaste frågan.

Däremot håller jag med dig att WTC7 är svårlöst. Där tror jag absolut att det kan ha varit en kontrollerad sprängning.

En konspiration av det här slaget är nästan lättare att hålla "gömd" än en liten. Det man ska komma ihåg är att det nog bara är en fraktion av Bush administrationen som vet vad som verkligen skulle hända eller hände den dagen.

Problemet med din Saddam teori är ju faktiskt att de var Al-qaida som utförde dådet, men en fraktion inom militären o regeringen lät det ske(man har även andra intressen i Afghanistan). Oljan är den riktiga förevändningen mot saddam, inte massförstörelse vapen.

Sedan har man alla varningar som USA fick från mer än 15 länder, att vissa personer högtuppsatta inom eliten fick varningar att inte flyga under 9/11 (Detta har bekräftats i mainstreammedia)

Att NORAD hade "wargames" samtidigt.
Att National Reconnaissance Office (dom sköter spionsatelliter) hade en "plane into building" scenario i samarbete med CIA.

Att Bush satt o läste sagor för barn på en skola när han visste att USA var under attack(secret service följde inte ordinarie producurer)

Där har vi några av dom viktiga frågorna.

Posted on: 2007/4/4 16:02

See User information
Komigen nu Z company 2 enkla exempel me enkla svar precis
som det funkar i verklighetens samhälle, antigen höger eller vänster
eller ja mot nej.

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=40983#forumpost40983

Och jag har ännu inte fåt nån sorts förklaring till en fråga jag stälde
för länge sedan angående balkar som flyger iväg som vägde
dubbelt så mycket som ett boeing plan men den kan ni ju skita i
det har ni gjort bra än så länge.

Sleeplijin fan du är grym alltså måste jag säga, att du orkar läga
ner denna tid på dessa Z folket, all respekt till dig. Skulle gett up
för länge sen. När man läser igenom allt så har dom inte kommit
med nåt bra svar. Dom tycks tro på allt dom blir matade av.

Helt enkelt död debat som politiker den ena säger så den andre
så och folket vill nåt helt annat men striktlinjerna är dragna att
det ska va som politikerna tycker.

Precis detta ser man hos dessa Z människor, ett råd skit i deras
inlägg låt dom tro på sin grej och leva med det tills motbeviset
slår dom i ansiktet. Sluta slösa energi på skitsnack som du redan
är medveten om tycker jag. Men du gör som du vill Sleep stå
på dig. :)

Respect

Posted on: 2007/4/4 16:07

See User information
Hahaha fick dessa av en vän nyss på msn

When I was a kid I used to pray every night for a new bicycle. Then I realized that the Lord doesn't work that way so I stole one and asked Him to forgive me.

Nobody dies a virgin... Life will fuck us all..

Tyckte denna passade in bra på the Z´s

A wise man once said, - "Go to bed with an itchy
ass, u'll wake up with a smelly finger!"

Respect

Posted on: 2007/4/4 16:16

See User information
Quote:

Sleeplijn wrote:
Jo, det är väldigt enkelt.

När man vrider av transpondern så startar en tidsmaskin som återkallar NORADs befogenheter att skjuta ned flygplan tre månader innan, enda rest produkten som uppstår är "debunkers" som i själva verket jobbar åt de som gillar att utföra false flag terrorism och är precis lika skyldiga som dom.

Ja, varför tänka själv och ta till rationella argument när man kan använda sig av tidsmaskiner ?

Posted on: 2007/4/4 17:22

See User information
Quote:

cactushead wrote:

Sedan har man alla varningar som USA fick från mer än 15 länder, att vissa personer högtuppsatta inom eliten fick varningar att inte flyga under 9/11 (Detta har bekräftats i mainstreammedia)

cactushead,

Detta tror jag också är en myt/missförstånd.
Vad finns det för bevis för att dessa höjdare fick rådet att inte flyga under 9/11 ?

Posted on: 2007/4/4 17:26

See User information
Jo men det är också det enda sättet att förklara hur Scumfeld ändrade nedskjutningsreglerna, hade en övning samma dag och att Tim Osman i Afganistan skulle veta om det. Jävla PsyOps.

Posted on: 2007/4/4 19:13

See User information
Hittade man någonsin den svarta lådan i Pentagon? Vad stod det i den officiella rapporten, är det någon som kan svara snabbt?

Posted on: 2007/4/5 12:55

See User information
för att veta vems någons DNA är måste man ju ha ett prov att gämföra med, kan någon helt säkert säga att man hadde det på ALLA som skulle finnas på planet?

Om jag inte mins fel hadde dom ju övningar så det fanns ca 20 kapade plan på radarskärmen den dagen.
Dom hadde också övningar så det bara fans några få plan tillgänliga den dagen, resten var vid grönland eller nån stans på övning.

Lycktstolpar är ju jorda i 3-4mm stjockt stål, visst böjder dom sig när man kör på dom, men en flygplans vinge i aluminium är alltid mjukare.

Dessutom har man väl allt bränsle i vingarna så något borde ju ha läckt ut och lämnat nått spår. Visst, bensin avdunstar väldigt fort. Men flygbränsle brinner väl lite lättare än vanlig bensin så det skulle räckt med en gnista för att tända planet innan det träffa pentagon, och då skulle man sätt eld på dom få bilder som finns. men jag flummar väl bara..

Förresten, hur lågt måste man flyga för att inte synas på radar? Tycker ändå det låter konstigt med att planet skulle flygit över pentagon, någon på andra sidan borde ju sett det isf..

Om jag skulle köra in ett plan i pentagon (eller nån annan byggdnad i den storleken) skulle jag inte siktat på en vägg och snurrat runt och grejat innan jag krascha, utan kört rätt ner och landat på taket för å göra störta möjliga skada. Tycker det vore onödigt att snurra runt och flyga in i stolpar, risken ökar ju att jag skulle krascha innan byggdnaden.

Kan någon förklara hur det inte kan finnas några delar av vingar utanför pentagon och hur planet lyckades göra ett hål hella vägen från yttre väggen in till gårdsplanen på pentagon? Skulle bli glad om någon kan säga hur ingånshålet kan va lika stort som utgångshået också?

Vad jag vet hittade dom ingen svart låda vid pentagon.

Posted on: 2007/4/5 19:25
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.

See User information
Quote:

cactushead wrote:
Hittade man någonsin den svarta lådan i Pentagon? Vad stod det i den officiella rapporten, är det någon som kan svara snabbt?

Ja, man hittade både CVR och FDR. Men CVR:en var svårt skadad och man fick inte ut information från den.

Här är rapporten från FDR:en.

http://www.ntsb.gov/info/foia_fri.htm

CVR:en från UA93 spelade FBI upp för anhöriga trots att pilotfacket protesterade mot det.
http://www.alpa.org/alpa/DesktopModul ... ument.aspx?DocumentId=337

Posted on: 2007/4/5 19:30

« 1 2 (3)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper