vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 5 »

Anonym
Re: Nyvaken!
Quote:

sandra wrote:
Jag tar gärna en diskussion eftersom jag är mer än övertygad
om min sak... fakta är fakta av en anledning och det går inte att
ändra på visst kan människor ljuga men det gör inte fysikenslagar.. för övrigt vill jag gärna kommentera att det frågades om vilka människorna håller hus som utförde dåden i praktiken! visst har man inte i dagens läge namn på dessa människor men det tycker jag knappast att man kan påstå att man har på dom sk terroristerna heller det är ju bevisat att flertalet lever så dom kandet uppenbarligen inte vart som flög planen!? det är påhittade namn och det är ingenting värt...

men jag hade inte planerat att starta någon diskussion om ämnet just i detta forum just nu. Jag vill veta mer och vara säker på att jag har dom svaren som finns! så det är nog rättvisare mot både ni kritiker och mig om ni diskuterar med erfarnare medlemmar så länge!

kram kram

Här Sandra får lite att fundera på.

FBI listning av kaparna:

http://www.fbi.gov/pressrel/penttbom/aa11/11.htm
http://www.fbi.gov/pressrel/penttbom/aa77/77.htm
http://www.fbi.gov/pressrel/penttbom/ua93/93.htm
http://www.fbi.gov/pressrel/penttbom/ua175/175.htm

BBC rapportering om att en kapare är vid liv:

http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/middle_east/1559151.stm

Men gå sedan längts ned i artikeln och följ den länken.

Om du söker på hur många kapare som påstås var vid liv så hittar du tal mellan 5-19 kapare vilket visar att uppgifterna är mycket osäkra om att de är vid liv.

Och dessutom blandas folk ihop då och då:

http://nebraska.statepaper.com/vnews/ ... /2006/11/02/454a32dc2d927

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Och när vi ändå är inne på FBIs hemsida så kan vi ju lägga till "the mastermind himself"

http://www.fbi.gov/wanted/terrorists/terbinladen.htm

Inte efterlyst för 9/11 ? Förklaringen följer nedan

http://www.teamliberty.net/id267.html

“The reason why 9/11 is not mentioned on Usama Bin Laden’s Most Wanted page is because the FBI has no hard evidence connecting Bin Laden to 9/11.” - Rex Tomb, FBI

Och vad har då presidenten själv haft att säga om saken ?

"I don't know where bin Laden is. I have no idea and really don't care. It's not that important. It's not our priority." - Bush, 2002

Vad är sanning, vad är lögn ? Sökandet kan börja.

Posted on: 2007/4/10 14:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Hej Sandra och välkommen tillbaka till verkligheten ;)

Det fantastiska med ett uppvaknande är att man ALDRIG kommer att somna in igen, har man väl tagit sig ur den psykosen så går man aldrig tillbaka igen, enkelt men sant! Man blir dessutom lite vassare på att genomskåda lögner och manipulationer från media/politiker/etablissemang..

zink <-- Det spelar alltså ingen roll hur mkt av din "sanning" du vill visa henne hon har redan tagit sig ur bubblan och kommer aldrig att gå in i den igen, så trötta gärna ut dig på att övertyga henne, lycka till säger jag bara..

Posted on: 2007/4/10 15:26
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Det komiska med vissa skeptiker är att dom inte kan få av sina skygglappar. En stor del av alla konspirationsteoretiker säger sig veta att styret (allmänt) i dag är korrupt, såsom FBI t.ex. Att dom är det är en enkel historia att ta reda på, Att inte se det med facit i hand är för mig oförståeligt.

Att argumentera i dag 2007 med hjälp av FBI länkar är dock bara för skoj. Ännu roligare blir det när man diskuterar med länkar från "main-stream-media, som om dom någongång fick till något rätt.

För att inte hamna i någon form av psykos så är det bra att vara skeptisk, det sägs mycket till höger o vänster och allt är inte sant. Men att inte kunna se 911 grejjen för vad den är, ja det är en smärre psykos i sig själv. Skeptikerna slår ifrån sig enormt med hjälp av ett fåtal missar i konpirationsträsket, och jag vet också att det finns en massa disinfo. Men hur svårt skall det egentligen bli?

Att smälta stål med eld är en omöjlighet, men det finns människor som tror det, eller vill tro det, eller har fått betalt för att tro det. Hur som helst så är hela grejen så banal nu i och med det att det fortfarande finns personer som påstår att wtc 1 och 2 föll på grund av eld. Mer eller mindre flytande stål påträffades under dessa byggnader, flera veckor senare, och det bevisar påståendet att något skumt var i görningen, och att det inte hade med eld att göra.

"Top ten stand up comdy" blir det när man diskuterar vilka byggnader som föll, och när o i vilken ordning. Estonia sjönk, men vad hade matroserna för underkläder? Låter det relevant det också kanske?

Loose change är en film som går in på 911 prylen, och det är ca: 0.01% av hela konspirationen. För att smälla skeptikerna på fingrarna så bör man kanske slänga in lite relevant världshistoria i ämnet, men det håller dom sig borta ifrån. Det finns inga svar på FBI:s hemsida så dom har mycket lite att komma med när det väl skall diskuteras.

911 är och förblir en dåligt kryddad soppa som är vidbränd, så länge man inte spikar fakta efter fakta och håller sig till det. 911 är en aktion för att bereda väg för NWO, inte mycket annat. Ett nytt perl harbor, det har man också själv gått ut och sagt, men det kan skeptikerna inte få in i sin lilla, hmm... vet inte vad det är, det kan vara datorer också :)

hej på er.

See User information
Quote:

zink wrote:
Quote:

gaston wrote:
Hur länge till skulle den människan leva då? som vågar sig fram och antingen ta på sig ansvaret eller peka ut någon ansvarig till det praktiska göromålen i härvan....somna om grabben

Ännu ett argument som är lätt att visa på att det är fel. Hur många på detta forum är dödshotade?

Det ska ju avslöjas obekväma "sanningar" på detta forum så alla som gör det borde då enligt dig ha ett kort liv framför sig.

Nej tjag köper inte ditt argument.

Död eller levande så skaka fram EN ENDA person som gjorde det praktiska arbetet 911. En enda.[/quote]

Här är en ENDA som hade nycklar till (källaren)....

9/11 Security
Courtesy of Marvin Bush
Marvin P. Bush, the president’s younger brother, was a principal in a company called Securacom that provided security for the World Trade Center, United Airlines, and Dulles International Airport. The company, Burns noted, was backed by KuwAm, a Kuwaiti-American investment firm on whose board Marvin Burns also served. [Utne]

According to its present CEO, Barry McDaniel, the company had an ongoing contract to handle security at the World Trade Center "up to the day the buildings fell down."

Posted on: 2007/4/10 16:12

See User information
Wälkommen Sandra , du tittar inte bara du ser oxo...

Se denna när ni har tid..

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... de=flat&order=ASC&start=0

Posted on: 2007/4/10 16:14

See User information
Hej och välkommen Sandra!

För snart ett år sedan snubblade jag själv över Loose Change och fick därmed min världsuppfattning rubbad. Därefter har en anorlunda väldsbild målats upp för mig. När man likt Alice dyker ner i det kaninhål som 9/11 utgör, så kommer man märka att 9/11 bara är toppen på ett isberg. Den första tiden var turbulent med omänskligt mycket ny information. Sanningar och osanningar blandas, och man kan inte snabbt slå upp facit för att få reda på vilket som är vilket. Jag har sovrat och medvetet skjutit vissa frågeställningar åt sidan på begränsad eller obegränsad tid.

Efter den första intensiva perioden så är det numera pusselbitar som sakta faller på plats. Jag bildar mig uppfattningar snarare än hittar stenhårda bevis.

Hela frågan kring de maktfaktorer som styr och påverkar vår värld och oss människor är väldigt känslig. Vad som påverkar och styr oss är förknippat med vår identitet och blir därför personligt. Personliga frågor är känsliga frågor! Debattklimatet blir därefter. Du kommer att märka problemen när du försöker "väcka" folk.

Förbered dig på att när ditt chocktillstånd börjar lätta så kommer det ersättas av frustration, ilska, oro etc. You´r in for a hell of a ride girl.

Välkommen till en ny värld!

Posted on: 2007/4/10 17:19

Anonym
Välkommen Sandra och alla andra Nya som tittar in.

Att vakna upp och börja Ifrågasätta är sunt.

Gå på din känsla , men var försiktig och ta det lugnt när du vill väcka vänner och okända. Det är lätt att rusa iväg när man vill berätta för hela Världen. Man vill liksom berätta allt på en gång. Det bästa är att bränna DVD och ge till vänner och bekanta.
Då behöver man liksom inte " slå in Dörren " och dom får lite tid att " känna " själva.

Många blir förbannade när dom känner att deras Verklighetsgrund börjar rasa och Ifrågasätts och dom blir snabbt glansiga i ögonen. En del flyr.

Hur många är det inte som genom livet känt att något i Livet och i Samhället är väldigt fel, men har inte kunnat ta på det.

Mitt uppvaknande började innan 911, men här kunde man svart på vitt visa på en Händelse som genast utnyttjades för att legimitera kommande Krig.

Det blev det Nya Pearl Harbour som " Grabbarna " bakom PNAC efterlyste.

Själv är Jag övertygad om att 911 är en " False Flag Operation ".

Se gärna " Terrorstorm " av Alex Jones.

Finns i Filmdelen här på vaken

See User information
Quote:

zink wrote:
Quote:

gaston wrote:
Hur länge till skulle den människan leva då? som vågar sig fram och antingen ta på sig ansvaret eller peka ut någon ansvarig till det praktiska göromålen i härvan....somna om grabben

Ännu ett argument som är lätt att visa på att det är fel. Hur många på detta forum är dödshotade?

Det ska ju avslöjas obekväma "sanningar" på detta forum så alla som gör det borde då enligt dig ha ett kort liv framför sig.

Nej tjag köper inte ditt argument.

Död eller levande så skaka fram EN ENDA person som gjorde det praktiska arbetet 911. En enda.[/quote]

Our resident Truth Denier is so cute, he loves to play with the idea that Governments or police or the military are always trustworthy.
That conspiracies never happen and that everyting is just some sort of "tee hee, gosh darn" big kinda COINCIDENCE of the biggest possible proportions ..forever..

Just obey the law and all will be ok. Citizen.

BTW hi there, and welcome Sandra, and some of us have been well aware of these things since 911 and many truth seekers have been active for about 50 years or so...

Nothing new really, just a more modern version, and the IT technology has helped us a bit in terms of getting in contact.

Posted on: 2007/4/10 18:14

See User information
Quote:

sandra wrote:

igår satt jag hemma med älsklingen och råkade zappa fram tv4fakta och det var en dokumentär om wtc 911.. jag har sett sääkert sett hundra olika snyft versioner av den tragska dagen och jag tvivlade starkt på att denna skulle vara annorlunda..
men HJÄLP! vad fel man kan ha! det visade sej att dettta var en dokumentär som hette loosechange911
och är en fakta dokumentär som visar att elfte september var ett insider jobb som utfördes pga av girighet och krigsvilja...
fy fan! jag blev så fast i filmen att jag gick in på nätet och såg den en gång till...där hittade jag även 911 mysteries som även den var mycket intresant oc fyllde i eventuella kvarstående frågor.

Om du tar en närmare titt så kommer du kanske att se att loose change inte är speciellt faktabaserad överhuvudtaget. Den är baserad på lögner och diverse fula trick för att lura och missleda tittaren.
Du kan få några exempel här:
http://screwloosechange.blogspot.com/ ... rstood-lies-in-loose.html
http://screwloosechange.blogspot.com/ ... distortions-in-loose.html

För en fullständig granskning av filmen rekommenderar jag att du tar en titt på
http://www.loosechangeguide.com/LooseChangeGuide.html

I videoform finns denna att titta på:
http://video.google.com/videoplay?docid=-3214024953129565561
Quote:
Jag måste säga att jag är i chock! jag är nästintill förtvivlad och minst sagt skakad av denna nya information! tänk att det är den sortens människor som styr vårt samhälle! jag fattar faktiskt inte ord!

Frågan är nu, vågar du granska och ifrågasätta denna "nya information", eller har den redan blivit en religion, en Sanning som inte får kritiseras?
Det har den nämligen blivit för många här.

Quote:
Så nu sitter jag här som nybliven medlem på vaken.se
och jag är nyvaken verkligen! det är precis så jag känner mig
jag har vaknat ur nån slags godtrogen dvala där jag överlevt helt enkelt på att helt ut lita på människorna vid makten bara för att det bara måste man ju kunna! vad har vi annars för värld?
jo den här världen är vad vi har.

Se upp så du inte hamnar i en godtrogen dvala där du okritiskt gapar och sväljer allt som Dylan Avery, Alex Jones, m.fl. matar dig med.

Posted on: 2007/4/10 18:58

See User information
Quote:
Om du tar en närmare titt så kommer du kanske att se att loose change inte är speciellt faktabaserad överhuvudtaget. Den är baserad på lögner och diverse fula trick för att lura och missleda tittaren

Var försiktig nu Sandra, för sådana som zpz försöker alltid få folk att tro att allt står eller faller med loose change, därför pekar de alltid ut en massa saker i just den filmen (och det är en jäkla skillnad på att ha fel och att ljuga.)

Det är fullständigt irrelevant om inte alla detaljer i loose change stämmer, det finns hur många dokumentärer och böcker som helst som plockar isär den officiella historien, som består av lögner och förvanskningar serverade av 9/11 Kommissionen, NIST osv.

Quote:
Frågan är nu, vågar du granska och ifrågasätta denna "nya information", eller har den redan blivit en religion, en Sanning som inte får kritiseras?

Det där kör de också med väldigt ofta, att de som söker sanningen tillhör en religion, när de själva tror på en historia som på pricken liknar en religion, där man måste ha blind tro för att kunna ignorera den mängd bevis som talar emot den.

Välkommen till vaken.

Posted on: 2007/4/10 19:11

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

See User information
Här kommer en repris på några frågor som de s.k. skeptikerna, zink & co. inte behagat svara på:

OM Ni zink med anhang hade varit SERIÖSA sanningsökare och skribenter så hade Ni KRÄVT att alternativa förklaringsmodeller och framstående personer som för fram dessa angående historiska händelser som t.ex Estonia-katastrofen, Kennedy-mordet, den "Nya Världsordningen" och dess orsaker, vaccinerinskadornas vara eller icke vara, AIDS ursprung, 911, den s.k. Förintelsen av 6 milj. judar, Chemtrails och andra ämnen som skrivs om bl.a på detta forumet, och att dessa hade fått framföras på bästa sändningtid i riks TV i motsats till idag då BARA de "etablerade" förklaringarna till ovan listade händelser får visas som t.ex Bin Laden som skyldig till 911 och Lee Harvey Oswald som ensam mördare till JFK osv

Varför ifrågasätter Ni inte medias ensidiga rapportering och ständiga utestängande av andra författare och forskare till alternativa förklaringsmodeller?

Eran ovilja att stå upp för ÄKTA yttrandefrihet och ALLSIDIG och OPARTISK rapportering i mainstreammedia gällande viktiga historiska händelser och situationer visar med all önskvärd tydlighet på Eran INTELLEKTUELLA OHEDERLIGHET.

Posted on: 2007/4/10 19:34

Anonym
Quote:

sale wrote:

9/11 Security
Courtesy of Marvin Bush
Marvin P. Bush, the president’s younger brother, was a principal in a company called Securacom that provided security for the World Trade Center, United Airlines, and Dulles International Airport. The company, Burns noted, was backed by KuwAm, a Kuwaiti-American investment firm on whose board Marvin Burns also served. [Utne]

According to its present CEO, Barry McDaniel, the company had an ongoing contract to handle security at the World Trade Center "up to the day the buildings fell down."

Enligt flera källor som du själv kan hitta så var det Wirt Walker och inte Marvin P. Bush som var VD för Securacom 11 september 2001 så om man bildligt kan säga att någon hade några nycklar så var de Wirt Walker.

See User information
Det kallas även för kognitiv dissonans. Zunk skulle aldrig påpeka någon uppenbar felaktighet i något offentligt dokument som skulle ha ett skimmer av att vara en "etablerad sanning". Det spelar ingen som helst roll rörande vad ett sådant dokument än rör eller gäller.

Skulle däremot ett offentligt erkännade av black ops terror eller tester på tvångsomhändertagna barn med plutonium eller växtgifter till de dör tryckas upp i ansiktet på honom så skulle han bara ignorera det genom att tex. låtsats att det regnar eller kanske skriva något trams med en av sina alts.

Posted on: 2007/4/10 19:57

See User information
Tycker du LC2 var bra så kommer du älska Alex Jones. Alla hans filmer helt gratis för nedladdning (Med copyright innehavarens uttryckliga medgivande)

http://www.nw0.info/?p=Documentaries/ ... es%20Documentary%20Films/

Posted on: 2007/4/10 20:04

Anonym
Quote:

Sleeplijn wrote:
Det kallas även för kognitiv dissonans. Zunk skulle aldrig påpeka någon uppenbar felaktighet i något offentligt dokument som skulle ha ett skimmer av att vara en "etablerad sanning". Det spelar ingen som helst roll rörande vad ett sådant dokument än rör eller gäller.

Skulle däremot ett offentligt erkännade av black ops terror eller tester på tvångsomhändertagna barn med plutonium eller växtgifter till de dör tryckas upp i ansiktet på honom så skulle han bara ignorera det genom att tex. låtsats att det regnar eller kanske skriva något trams med en av sina alts.

Du Sleeplijn tar då priset i att hoppa på mig.

Jag anser att jag är så skräckinjagande för dig att du tappar helt kontrollen ibland vilket du med besked har visat.

See User information
För att balansera Loose Change kan man ju titta på dessa foton och dra sina egna slutsatser.

http://photos.state.gov/galleries/usi ... 9/Sept_11_Pentagon/1.html

Posted on: 2007/4/10 21:29
All it took to measure the circumference of earth was a man with a stick and a brain

See User information
Quote:

TeBe wrote:
Det fantastiska med ett uppvaknande är att man ALDRIG kommer att somna in igen, har man väl tagit sig ur den psykosen så går man aldrig tillbaka igen, enkelt men sant! Man blir dessutom lite vassare på att genomskåda lögner och manipulationer från media/politiker/etablissemang..

Hur kan du avgöra att det inte är du som hamnat i en "psykos" som du inte kan ta dig ur?

Har du nåt objektivt sätt att kolla det eller är det bara din subjektiva upplevelse?
Om man lider av vanföreställningar, har man ofta insikt om dem själv?

Posted on: 2007/4/10 21:31

See User information
Quote:

zink wrote:
Quote:

sale wrote:

9/11 Security
Courtesy of Marvin Bush

Enligt flera källor som du själv kan hitta så var det Wirt Walker och inte Marvin P. Bush som var VD för Securacom 11 september 2001 så om man bildligt kan säga att någon hade några nycklar så var de Wirt Walker.
Fel zink det står så här..

In 1993, as part of a new management team, including Wirt Walker,

http://en.wikipedia.org/wiki/Marvin_Bush

Sen står det så här , zink det är rörigt för dig ..

http://www.whatreallyhappened.com/911security.html

Vad säger du zink. Var han med på det ??

Posted on: 2007/4/10 22:20

See User information
zink, zpz2..varför bemöter ni inte Bennybears inlägg ?

Och vad gäller vem som är i dvala så kan jag säga att innan mitt uppvaknande kände jag att världen tycktes stå still på något sätt. Många saker förklarades med att "så är världen", "så har det utvecklats" men aldrig mer konkret än så. Efter uppvaknandet föll massor av pusselbitar på plats och jag känner även en tankefrihet som jag aldrig känt förut. Någon återvändo kommer inte på tal..särskilt inte när jag dessutom upptäckt motivet för alltihop och att världshistorien är fullmatad med konspirationer och statligt sanktionerade terroraktioner. Deklassificerade dokument talar sitt eget tydliga språk tillsammans med globalisternas egna uttalanden.

Nu märker man direkt hur Loose Change förs fram av skeptikerna som någon form av helig graal. Och denna ger de sig gärna på för att "övertyga" folk att så länge man kan angripa en eller flera detaljer i filmen så kan vi slappna av angående övervakningskameror, nationellt id, oprovocerade angrepp på suveräna stater etc, etc, etc

Vi bör föra varje ny vaken bortom Loose Change och in i den informationsvärld som filmen vill göra folk uppmärksamma på. Vi måste dock göra detta utan att rusa fram för fort i början. Det är ett informationskrig som pågår, och det har trappats upp ordentligt. Se bara hur den neokonservativa massmedian i USA beter sig med ärekränkningar och dödshot. De visar sitt rätta ansikte för varje nytt mothugg som ges deras officiella, patetiska konspirationsteori.

Zink & co..ni får det allt svårare. Jag och folk i min närhet väcker ständigt upp nya personer och förmår dessa att självständigt söka information som massmedia väljer att mörka - fyra stycken på de senaste två dagarna dessutom. Jag rekommenderade i en annan tråd att ni klargjorde ert eget syfte lite bättre men det kan egentligen kvitta.

Sandra, vad som är lögn och sanning måste avgöras av dig själv. Det finns dock alltid möjlighet att vända dig till oss här för eventuella frågor. Det privata arkivet med ljudfiler, filmer, dokument, länkar, artiklar och citat har ju vuxit enormt på sista tiden och ännu mer återstår att få tag i. Det viktigaste är ändå att du i mest möjliga mån letar dig fram genom informationen och bedömer den allt eftersom. Resan blir lång men upplysande.

Posted on: 2007/4/10 22:58

See User information
Quote:

zpz2 wrote:
Quote:

TeBe wrote:

Hur kan du avgöra att det inte är du som hamnat i en "psykos" som du inte kan ta dig ur?

Har du nåt objektivt sätt att kolla det eller är det bara din subjektiva upplevelse?
Om man lider av vanföreställningar, har man ofta insikt om dem själv?
'ZPzzzz..................................................

Citat:

Sicherheit-Zepp wrote:
Jo men det är här jag måste gripa in. Nu är det såhär att ni ska inte sitta och säga en massa saker som de upplysta inte tycker ni behöver veta och sen spelar det ingen roll om det är sant eller inte, ni ska inte heller göra så att våra tillgångar ser ut som idioter.

Generellt sett tycker jag det är mer intressant med fysiska bevis än vittnesmål. Många människor uppfattar samma händelse på olika sätt och ser (eller tror sig se) motstridiga saker. Bara om det verkar vara en sammstämmig uppfattning hos många vittnen tycker jag man ska ta det i beaktande.

Fysiska bevis än vittnesmål. Då menar du Usama bin Ladin så bra.

---------------------------------------------------------------------------------

Usama bin Ladin skymtar överallt i världen.Varje dag märks hans mäktiga inflytande på de mest skiftande områden.

Hans skugga faller över allt störe delar av vanliga människor vardags
-liv

-Det räcker att bege sig ut på en flygresa.Det som för bara några år sedan var ett nöje har blivit en prövnig.

-Köerna blir längre, irritationen hos passagerare och flygplatspers..
allt större.Som resenär är det ingen ide´ att klaga:::::

-Den som gör det alltför högljutt kommer snabbt att ses som....
potentiell terrorist och brottas ner av säker-svakter och forslas bort.

-Håll käften och gör som du blir tillsagd är den regel som numera
gäller om man vill ut och resa.

Usamas inflytande märks ochså i svenska och utländska medier som
nu mera lägger munkavle på sig själva och det på ett sett som hade
varit otänkbart för nogåt decennium sedan.

De flesta medier avstod från att publicera de danska Muhammed-
karikatyrerna för att undvika bråk med muslimska grupper och
av en helt legtim rädsla för att själva utsättas för våldsamma
aktioner.

Hade det handlat om teckningar som skymfat kristna symboler
betvivlag jag att TV och tidningar visat samma hänsyn.

Istället hade de gladeligen visat upp det förgripliga verket utan att
bry sig om vad kristna känner och tycker medan man på museer
plockar bort verk som kan stöta islams dogmer..

Härom veckan satt åtminstone i andonom.Usama på läktaren i
Sveriges riksdag och log förtjust när han hörde försvarsministern
Mikael Odenberg (m) försvara långtgående ingrepp i privatlivets
helgd.
Odenberg är bara en i en lång rad av politiker som tar det
för visso reella terrorhotet som en förevändnig för att utvidga statens och överhetens befogenheter på meninghetens bekostnad.

Här rör det sig om ett nollsummespel: ju fler befogenheter staten
får, desto färre rättigheter har vi vanliga människor.
Odenbergs inställnig visar att politikerna fortfarande ingenting
hellre vill än att övervaka och straffa.
De frihetliga impulserna försvinner när politikerna-a får verklig makt.

-Förslaget som det nyss i riksdagen framförda men tack och lov

uppskjutna hade varit politiskt omöjligt före den 11 september 2001. om det inte hade varit för al-quaida och terrorhot så hade
ett förslag som innebure att staten skulle kunna tjuvlyssna på i
stort sett allt vad vi säger ha varit liktydligt med politiskt.....
självmord.

-Försvarsminister Mikael Odenberg bör skicka en tacksamhetens
tanke till bin Ladin för utan hans insatser hade den övervakande
statens förespråkare arbetat i en långt brantare uppförsbacke.

-Det är alltså inte bara genom de stora, spektakulära och dödliga
terroratackerna som terrorismen gör sig påmind.
Den har kommit att infiltrera vardagslivet också i västerlandets
mest stabila demokratier och det offta på ett smygande sätt som
gör att alltför många finner sig i staten tar sig friheter som den
sällan gjort i en demokratisk fredstid.

_Det sker ju för en god sak-kampen mot terrorismen och annan
grov brottslighet--heter det; den som har rent mjöl i påsen har
inget att frukta.Men jag vill inte att staten tittar ens på mitt rena mjöl,läser mina privatbrev eller lyssnar på mina privatsamtal.

_Det är privat och det betyder att ingen mer än jag och den som
jag vill inkludera skall ha rätt att lyssna.

-Det system som så många ochså demokratiska politiker nu vill
införa kommer att skapa en misstänksamhens kultur som påminner om dom gammla öststaterna där statens ögon och öron
fanns ÖVERALLT.

Det ligger i statens och politikernas natur att vilja utöka sin makt
och sina befogenheter:politiker tar varle ursäkt och förvändning
som finns för att viga sin och begränsa medborgarnas makt.

Usama bin Ladin och hans anhang har blivit ursäkten som tillåtit
politiker att göra vad de alltid velat.

-Så nog förändrades världen den där septemberdagen för sex år sedan. Då hörde man att om vi tummar på demokratins fundament, på de grundläggande fri-och rättigheterna,ja då har
terroristen vunnit.

Är det ett sant påstående så finns det bara en slutsats och ja det är ,ja i så fall har de vunnit.

Kanske måste det öppna sammhället i tider som dessa bli lite ---
mindre öppet,men låt oss i så fall erkänna vad som håller på att
hända-de onda krafterna håller på att flytta fram sin positioner.

-Om usama bin Ladin fortfarande är i livet kan han alltså vara
GANSKA nöjd. Det är han, inte Gorge w Bush, som kan säga::

Mission accomplished, Uppdraget slutfört....

Sandra för kritikerna har denna text varit deras (återvändsgränd):)

Posted on: 2007/4/10 23:00

See User information
Quote:

sandra wrote:
Jag är i chock!
Så nu sitter jag här som nybliven medlem på vaken.se
och jag är nyvaken verkligen! det är precis så jag känner mig
jag har vaknat ur nån slags godtrogen dvala där jag överlevt helt enkelt på att helt ut lita på människorna vid makten bara för att det bara måste man ju kunna! vad har vi annars för värld?
jo den här världen är vad vi har.

Jag orkar/Hinner inte läsa hela tråden men vill välkomna dig och hoppas att du orkar ta dig tid att läsa/lyssna på allt som finns om 9/11 som bla väckte mig och min syn på livet är inte detsamma...

Antar att zink, zpz och de andra skeptikerna på forumet har presenterat sig New world order är skrämmande verkligt tyvärr...

Redan innan mitt uppvaknande så visste jag att en centraliserad makt inte är bra men först nu fattar jag hur illa det är... scary stuff.

Vet inte varför jag rabblar, ville bara säga hej och håll ögonen öppna...

Posted on: 2007/4/11 5:16
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."

Anonym
Quote:

sale wrote:

I din första länk:

He was a director of the Sterling, Virginia company Securacom, also known as Stratesec, from 1993 until June 2000

Efter Marvin Bush så blev Wirt Walker VD i Stratesec

Annars var det Kroll Inc som hade den övergripande säkerheten över WTC.

whatreallyhappened.com har så mycket länkat till de alternativa webbsidorna att den inte kan anses var en neutral källa.

See User information
Quote:

zink wrote:
Quote:

sale wrote:

I din första länk:

He was a director of the Sterling, Virginia company Securacom, also known as Stratesec, from 1993 until June 2000

Efter Marvin Bush så blev Wirt Walker VD i Stratesec

Annars var det Kroll Inc som hade den övergripande säkerheten över WTC.

whatreallyhappened.com har så mycket länkat till de alternativa webbsidorna att den inte kan anses var en neutral källa.

Den sida du vill "ha" zink existerar inte,den som får dig att se.

Då tar vi den du brukar använda "WIKI".

The Securacom/Stratesec company was publicly traded and backed by an investment firm, the Kuwait-American Corporation. In 1996 Marvin Bush had 53,000 shares in the company's stock he bought at 52 cents a share. In 1997 the stock sold for $8.50 a share. Marvin Bush was no longer listed as a shareholder by the end of 2000.

Det märkliga är att ibland har du "källkritik" men skiter i den när det passar dig...kast zink du är ingen riktig man ,jag tror du är en boy, Som dom använder sig av.

Posted on: 2007/4/11 14:14

« 1 (2) 3 4 5 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper