vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 4 (5) 6 7 »

Re: Ställ fel frågor till eliten och ta konsekvenserna

See User information
Quote:
Disinfo:
Sovjetunionen har man alltid varit tvungen att subventionera, tillslut så tröttnade vissa på sin modell eftersom alla ryssar helt enkelt började endast låtsas arbeta när sovjetstaten låtsades betala.

Det är inte lätt när folk inte tror på sina ledares ideologi, Sverige är mycket mer framgångsrikt i det avseendet.

Bra formulerat!

Posted on: 2007/6/18 16:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

Icehorn wrote:
Du ska tala om att "sväva på målet", Zink ? Ett generellt svar på väldigt raka frågor. Varför har du ingen uppfattning om sakerna var för sig ? Du vill ju så ogärna se en helhet i det jag lägger fram så nu frågar jag på var och en av sakerna.

Tror du verkligen att jag kan presentera ett ultimat dokument som beskriver över hundra år av anpassningar av samhällssystemen ? Tror du att något som införs gradvis kan visas i svart och vitt som om du skulle få det paketerat och hemskickat till dig ? Slutsatserna dras ju genom den analys av världshändelser som skett genom tiderna. De förändringar som borde synas även för dig sätter du alltså åt sidan som något irrelevant.

Ja om man är säker på en sak ska man väl kunna visa på att det finns någonstans.

Quote:

Du vill ha exempel på nutiden ? OK, i dagsläget är england EN underskrift ifrån att binda sig till EU i konstiutionell mening. Detta gäller troligen fler länder då man ogärna uttalat sig om dessa saker. England delas sedan upp i s.k EU-regioner som mer eller mindre kommer att lyda under Bryssel. Vad har vi mer ? Visst ja, en uppenbar ovilja hos eliten att representera sin befolkning vad gäller införandet av en EU-grundlag. Folkomröstningar har talat sitt tydliga språk vad gäller en kraftigt negativ inställning till något så befängt som en europeisk grundlag som skulle stå över våra nationella lagar.

Här säger du två olika saker enligt mig. Först att EU håller på med något som är utanför vår makt. Sedan att en folkomröstning där folket tagit makten i en EU fråga. Så vad blir slutsatsen? Kan vi eller kan vi inte påverka EU?

Quote:

Så herr "jag kan inte se några tecken på en framväxande världsregim och kontrollsamhälle". Hur tolkar du begreppen, EU-president, EMU, Konstitution, EU-armé. Vidare, hur tolkar du att fördragen skrivs utan folks vetskap och insyn ? Hur ser du en valmöjlighet i att såväl Sossar som Moderater har en positiv syn på EU, dess expansion och sverige som alltmer blir en lydstat till Bryssel ? Hur tolkar du att EU-kommissionen driver sina frågor undanskymda från dig och övriga s.k EU-medborgare samtidigt som de inte ens är folkvalda representanter. Hur tolkar du de nya restriktionerna för protester ? Hur tolkar du ett flertal skott i huvudet på en oskyldig elektriker ? Hur tolkar du elitens kåta inställning till övervakning med åsidosatta rättigheter till privatliv i syfte att "skydda oss mot terrorister" ?

EU-kommissionen kan i sin helhet avsättas genom misstroendevotum i Europaparlamentet och de till Europaparlamentet har vi valt.

EU har en webbsida med alla dokument så det är bara att läsa igenom alla hundratusentals dokument:

http://www.europa.eu/documents/index_sv.htm

Quote:

Hur tolkar du NSSM-200 och förslagen på befolkningsstagnering för att värna om USAs nationella säkerhet ? Hur tolkar du NÅGONTING ?? Har denna utveckling gått dig fullständigt förbi när du sitter där och tar världen för given ?

Detta förslag är från 1974 så du får ta och visa att det gäller fortfarande.

Quote:

Sedan upprepar jag än en gång min fråga till dig angående Rockefellers massmediekommentar. Du slingrar dig med att dessa uttalanden jag visat skulle basera sig mer på en föraning och inte en faktiskt händelse. Men det är uttalandet ska du inte få chansen att förkasta så lätt. Han spekulerar inte här, han är säker på sin sak och man kan se att enligt honom går planen som förväntat.

"We are grateful to the Washington Post, The NY Times, Time Magazine, and other great publications whose directors have attended our meetings and respected their promises of discresion for almost 40 years. It would have been impossible for us to develop our plan for the world if we had been subjected to the lights of publicitiy during those years.

But now the world is more sophisticated and prepared to march towards a world government. The supra national sovereignty of an intellectual elite and world bankers is surely preferable to the national auto-determination practiced in past centuries."

Vad tror DU att han menar med detta ?

Egentligen är det bara Rockefeller som vet vad han menade men om jag ska gissa så tror jag att han menade en världsregering av något slag, oklart vilken. Denna visionära världsregering verkar inte komma till stånd då han enligt kommentar om detta är ganska ensam om denna idé och något annat är inte så förvånande.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Lite länkar till Zink, tyvärr för dig så införs inte detta i Sverige men oroa dig inte Zink det kommer nog snart så fort den nya "light" versionen av EU-konstitutionen skall tvångsinföras..

OPPONENTS OF EU TREATY ACCUSED OF BEING 'TERRORISTS'
http://www.express.co.uk/posts/view/1 ... Bbeing%2B%27terrorists%27

"Eurosceptics have been branded "terrorists" just days before Tony Blair prepares to fly to Brussels to smuggle in the new EU constitution by the back door."

Alt. länk..
http://prisonplanet.com/articles/june2007/180607terrorists.htm

New bill may ban forced ID implants
http://origin.insidebayarea.com/oakla ... bune/localnews/ci_6168588

Posted on: 2007/6/18 19:05
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Quote:
Ja om man är säker på en sak ska man väl kunna visa på att det finns någonstans.

Tyvärr Zink. Men ett sådant dokument kan jag inte presentera utan litar till de analyser som görs av den faktiska utvecklingen i världen.

Quote:
Här säger du två olika saker enligt mig. Först att EU håller på med något som är utanför vår makt. Sedan att en folkomröstning där folket tagit makten i en EU fråga. Så vad blir slutsatsen? Kan vi eller kan vi inte påverka EU?

Folkomröstning är en sak..om eliten väljer att i längden böja sig för resultatet är en helt annan. Du ser ju hur de nu försöker smyga in fördraget i en smått redigerad form trots ett nej från såväl Frankrike som Nederländerna. Jag undrar just om vi någonsin får ens en folkomröstning om detta. Eliten verkar uppskrämda av resultatet. Kan det verkligen vara så att folket inte vill ha en europeisk federal superstat utan behålla sin nationella suveränitet ? Du får själv fundera på det där.

Men det var väl knappast det som saken gällde. Du ville ha nutida exempel på utvecklingen och jag har gett just detta. Kommentera inte med en motfråga i försök att styra bort från vad vi talade om.

Quote:
EU-kommissionen kan i sin helhet avsättas genom misstroendevotum i Europaparlamentet och de till Europaparlamentet har vi valt.

EU har hela tiden varit föränderligt. Varför kan inte parlamentet göra kommissionens arbete ? Hur går det ihop att en icke folkvald samling kommissionärer är de som sätter ihop förslagen som ska godkännas ?

Kommentera gärna också detta uttalande från den kommission du inte tycks hysa någon oro för.

"I have never understood why public opinion about European ideas should be taken into account"

- Kommissionär Raymonde Barre (Frankrike)

Quote:
Detta förslag är från 1974 så du får ta och visa att det gäller fortfarande.

Strunt samma. Du kan bara inte erkänna att t.o.m du ser Kissingers hat mot mänskligheten i dokument som dessa.

Quote:
Egentligen är det bara Rockefeller som vet vad han menade men om jag ska gissa så tror jag att han menade en världsregering av något slag, oklart vilken. Denna visionära världsregering verkar inte komma till stånd då han enligt kommentar om detta är ganska ensam om denna idé och något annat är inte så förvånande.

Visst, jag ber dig inte läsa folks tankar. Gissning är helt OK. Men du har helt fel om du tror att han är ensam om idén. Notera också att detta är en person som kontrollerar ett antal elitgrupper - däribland CFR och Council of the Americas. Ordentligt med resurser och inflytande för att genomdriva idéer på den här nivån. Du måste väl också ha sett att han tackar massmedia för sin diskretion så han kunnat jobba ifred med det han kallar "vår plan för världen" - dvs uppenbarligen han och en del andra. Sådant kallas för konspiration

Lou Dobbs på CNN om North American Union

Säg mig, skulle du vilja byta ut våra demokratier mot ett styre genom fyra sammanknutna unioner med bankirerna vid rodret ? Samma bankirer som kontrollerar våra nationer med sitt monopol på vår valuta.

Posted on: 2007/6/18 19:11

See User information
Quote:

TeBe wrote:
Lite länkar till Zink, tyvärr för dig så införs inte detta i Sverige men oroa dig inte Zink det kommer nog snart så fort den nya "light" versionen av EU-konstitutionen skall tvångsinföras..

"Eurosceptics have been branded "terrorists" just days before Tony Blair prepares to fly to Brussels to smuggle in the new EU constitution by the back door."

Alt. länk..

New bill may ban forced ID implants
http://origin.insidebayarea.com/oakla ... bune/localnews/ci_6168588

Ja jäklar, TeBe..läste det där tidigare. Jag skulle just komma till det också men du hann före

Man har uppenbart breddat definitionen av en s.k "Terrorist" ytterligare. Vad är din kommentar om detta, Zink ?

Posted on: 2007/6/18 19:14

Anonym
Quote:

TeBe wrote:

Alt. länk..

Detta har ju inte genomförts ännu så INGEN vet hur det till slut kommer att se ut.

Det är självklart att inte alla gillar att förslaget sätt ihop utan insyn men när det väl ska genomföras kommer alla att se hur förslaget ser ut.

Quote:

Om du läser artikel så är några för RFID chip och andra emot dem som det brukar se ut när man försöker inför nya saker.

Det brukar ofta bli en kompromiss mellan motståndare och förespråkare i slutändan.

See User information
Din jubelidiot, zink!

Norge, Sverige och Danmark har röstat Nej till Eoron.

Vi kommer att få rösta om och om igen tills vi har röstat Ja och DÅ blir det inge fler folkomröstningar!

Detsamma med den s.k. Konstitutionen.

Vi kommer få rösta till vi sagt Ja, och då blir det inga fler folkomröstningar, när Den Europeiska Sovjetunionen är ett faktum!

VAD är det för slags "demokrati"?

Posted on: 2007/6/19 13:41

See User information
Jepp så blir det........rösta tills vi röstat rätt.......

Posted on: 2007/6/19 13:58
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Enligt Zink så är det säkert bara en tillfällighet att det alltid är just så.

Anonym
Quote:

bennybear wrote:
Din jubelidiot, zink!

Norge, Sverige och Danmark har röstat Nej till Eoron.

Vi kommer att få rösta om och om igen tills vi har röstat Ja och DÅ blir det inge fler folkomröstningar!

Detsamma med den s.k. Konstitutionen.

Vi kommer få rösta till vi sagt Ja, och då blir det inga fler folkomröstningar, när Den Europeiska Sovjetunionen är ett faktum!

VAD är det för slags "demokrati"?

Tack för den trevliga kommentaren om mig.

Om du vill har bort EU så förstår jag dig. EU är dock en motvikt till USA så om vi tar bort EU får USA ännu större makt.

Om du anser att politikerna kommer att ge samma förslag om och om igen tills vi röstar JA så håller jag inte med dig. Detta har då aldrig hänt under historien. Förslagen kommer att ändras. Det behövs ett nytt fördrag inom EU för de nuvarande fungerar inte med 26 länder. Hur det kommer att se ut är dock skrivet i stjärnorna då Polen redan har protesterat mot det nya som är på gång.

Vad jag förstår så vill du skrota EU men vad vill du ha istället som motvikt till USA, Ryssland, Kina och Indien?

See User information
Quote:
Zink:

Om du vill har bort EU så förstår jag dig. EU är dock en motvikt till USA så om vi tar bort EU får USA ännu större makt.

Om du anser att politikerna kommer att ge samma förslag om och om igen tills vi röstar JA så håller jag inte med dig. Detta har då aldrig hänt under historien. Förslagen kommer att ändras. Det behövs ett nytt fördrag inom EU för de nuvarande fungerar inte med 26 länder. Hur det kommer att se ut är dock skrivet i stjärnorna då Polen redan har protesterat mot det nya som är på gång.

Vad jag förstår så vill du skrota EU men vad vill du ha istället som motvikt till USA, Ryssland, Kina och Indien?

Jag brukar inte bemöta dig eftersom det verkar totalt meningslöst!

Men du har inte funderat på vem som har den verkliga makten när beslut tas om EU, AU eller andra kollektiviseringar av folkviljor på den här planeten?

Det du ser är knappast den sanna bilden av vem som styr skeppet!

Posted on: 2007/6/19 22:43

Anonym
Quote:

bumblebee wrote:
Quote:
Zink:

Men du har inte funderat på vem som har den verkliga makten när beslut tas om EU, AU eller andra kollektiviseringar av folkviljor på den här planeten?

Var du tycker makten finns har jag ingen aning om. Jag antar att den finns inom Frimurarorder, Illimunati, NWO och andra som jag anser vara fantasi maktsällskap.

Frimurarordern anser jag vara en helt harmlös organisation efter att ha sett en dokumentär där Frimurarorden skildrades och filmarna släpps in i en kanadensisk order för att filma en tidigare hemligt rit och även intervjuat både manliga och kvinnliga ledare och medlemmar av olika Frimurarorden samt även nota bene de som hävdar som du att Frimurarorder är ett hemligt maktsällskap. Programmakarnas slutsats blev att Frimurarorden är en förening av religiösa som vill gör gott i världen och ingenting annat.

Vi kan anta att de fattas ett beslut i ett hemligt sammanhang med 10 personer att alla senildementa ska ha RFID chip. För att detta beslut ska bli verksamt måste några av dessa 10 personer tala med de som ska genomför beslutet dels för att få reda på det och dels för att genomför det och nu är det 100 personer som vet om beslutet och ska genomför det. Nu ska beslutet ut till all vårdhem som har senildementa och de är flera hundra bara i Sverige och flera tusen i USA. Så kommer beslutet till personer som ska gör det egentliga jobbet och nu är vi upp i 10000 personer som känner till beslutet. Nu kommer också prostester från några vårdhem. Några vill av ideologiska skäl inte chippa sina senildementa, andra har inte pengar till det hela m.m. av problem och vill därför at beslutet senare läggs eller rivs upp. Så nu går det uppåt i kedjan att de inte går att genomför dettas beslut fullt ut.

Vad har då det hemliga beslutet medfört egentligen? Okänd maktutövning? Okända beslut?

Vad jag menar är att hemlig maktutövning för att få effekt kan inte var hemligt hela vägen och dessutom inte kan gardera sig mot att besluten är svåra att praktiskt genomföra.

Detta är ännu en kritik av praktiken i de alternativa teorierna vilket jag anser vara en akut bristvara i de teorierna.

Sitter INGEN när de gör de alternativa teorier och tänker: Hur går detta till att göra i praktiken? Finns det problem att genomför det hela? Vilka personer kan tänkas var med? Vilka roller har personerna i genomförandet? Hur många personer behövs och vilket kompetens ska de ha?

Att hela tiden glömma bort den praktiska kontrollen medfört lätt magiska inslag i teorierna där det på vissa delar i kedjan behövs övermänniskor (lyckas hålla allt hemligt även genomförandet) eller helt unika händelser som aldrig eller ytterst sällan inträffar (på en helgs strömavbrott i en byggnad lyckas hemligt placera ut sprängämnen i tre byggnader).

See User information
Quote:

zink wrote:
Quote:

bumblebee wrote:
Quote:
Zink:

Var du tycker makten finns har jag ingen aning om. Jag antar att den finns inom Frimurarorder, Illimunati, NWO och andra som jag anser vara fantasi maktsällskap.

Frimurarordern anser jag vara en helt harmlös organisation efter att ha sett en dokumentär där Frimurarorden skildrades och filmarna släpps in i en kanadensisk order för att filma en tidigare hemligt rit och även intervjuat både manliga och kvinnliga ledare och medlemmar av olika Frimurarorden samt även nota bene de som hävdar som du att Frimurarorder är ett hemligt maktsällskap. Programmakarnas slutsats blev att Frimurarorden är en förening av religiösa som vill gör gott i världen och ingenting annat.

Vi kan anta att de fattas ett beslut i ett hemligt sammanhang med 10 personer att alla senildementa ska ha RFID chip. För att detta beslut ska bli verksamt måste några av dessa 10 personer tala med de som ska genomför beslutet dels för att få reda på det och dels för att genomför det och nu är det 100 personer som vet om beslutet och ska genomför det. Nu ska beslutet ut till all vårdhem som har senildementa och de är flera hundra bara i Sverige och flera tusen i USA. Så kommer beslutet till personer som ska gör det egentliga jobbet och nu är vi upp i 10000 personer som känner till beslutet. Nu kommer också prostester från några vårdhem. Några vill av ideologiska skäl inte chippa sina senildementa, andra har inte pengar till det hela m.m. av problem och vill därför at beslutet senare läggs eller rivs upp. Så nu går det uppåt i kedjan att de inte går att genomför dettas beslut fullt ut.

Vad har då det hemliga beslutet medfört egentligen? Okänd maktutövning? Okända beslut?

Vad jag menar är att hemlig maktutövning för att få effekt kan inte var hemligt hela vägen och dessutom inte kan gardera sig mot att besluten är svåra att praktiskt genomföra.

Detta är ännu en kritik av praktiken i de alternativa teorierna vilket jag anser vara en akut bristvara i de teorierna.

Sitter INGEN när de gör de alternativa teorier och tänker: Hur går detta till att göra i praktiken? Finns det problem att genomför det hela? Vilka personer kan tänkas var med? Vilka roller har personerna i genomförandet? Hur många personer behövs och vilket kompetens ska de ha?

Att hela tiden glömma bort den praktiska kontrollen medfört lätt magiska inslag i teorierna där det på vissa delar i kedjan behövs övermänniskor (lyckas hålla allt hemligt även genomförandet) eller helt unika händelser som aldrig eller ytterst sällan inträffar (på en helgs strömavbrott i en byggnad lyckas hemligt placera ut sprängämnen i tre byggnader).

"Programmakarnas slutsats blev att Frimurarorden är en förening av religiösa som vill gör gott i världen och ingenting annat."

hehe... förening av religiösa... nja zink, köp inte dom lätte.

Bättre kan du

Studera böcker och filmer - har du lyssnat på Kennedys tal till pressklubben i..(?) - han visste.
Eisenhower varnade för vad som skulle komma, han visste också om att USA höll på att tas över. Det hör till den hemliga ordenvärlden. På en hög nivå inom politiken så är det frimureri.

Posted on: 2007/6/20 9:52
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Quote:

Vilken intressant tes du har, varför säger de att EU och NAU ska slås ihop? Snygg motvikt eh?

http://www.informationclearinghouse.info/article17657.htm

See User information
Undrar just hur folk kan undgå att se hur EU och NAU växer fram med hjälp av samma recept. Free trade, ekonomic council/community. Lägg sedan till CFRs numera ganska uppenbara avsikt som dessutom dokumenteras av de själva, och det är svårt att tro att inget är på gång. Borde inte även det faktum att samma personer är involverade i såväl Bilderberg som CFR osv åtminstone få någon att fundera lite ?

Posted on: 2007/6/20 15:15

Anonym
Jo men tillfällighets teoretiker är tränade att inte se samband när hans gud gör något.

Anonym
Quote:

novax wrote:

"Programmakarnas slutsats blev att Frimurarorden är en förening av religiösa som vill gör gott i världen och ingenting annat."

Bättre kan du

Studera böcker och filmer - har du lyssnat på Kennedys tal till pressklubben i..(?) - han visste.
Eisenhower varnade för vad som skulle komma, han visste också om att USA höll på att tas över. Det hör till den hemliga ordenvärlden. På en hög nivå inom politiken så är det frimureri.

Om det hade varit en hemlig golfklubb med samma medlemmar hade du då trott att de satt och beslutade om världen eller spelade golf?

Om Frimurarorden håller på med riter och ceremonier primärt så anser jag att de håller på med riter och ceremonier framför att medlemmarna hittar på allt möjligt om omvärlden av vilket de kan göra mer effektivt på övrig tid istället vilket också är mer sannolikt.

Ett krav för att gå med i Frimurarna är att man inte är ateist.

Visst får du ta Kennedy och Eisenhower som exempel man jag saknar dagläget.

För mig verkat situationen om denna världsregering är att hoten finns historiskt och i framtiden kommer den men idag kan ingen peka på att något väsentligt som visar att denna världsregering börjar ge återverkningar i samhället mer än lite spekulationer och teorier.

See User information
Quote:

zink wrote:
Quote:

novax wrote:

Bättre kan du

Om det hade varit en hemlig golfklubb med samma medlemmar hade du då trott att de satt och beslutade om världen eller spelade golf?

Om Frimurarorden håller på med riter och ceremonier primärt så anser jag att de håller på med riter och ceremonier framför att medlemmarna hittar på allt möjligt om omvärlden av vilket de kan göra mer effektivt på övrig tid istället vilket också är mer sannolikt.

Ett krav för att gå med i Frimurarna är att man inte är ateist.

För mig verkat situationen om denna världsregering är att hoten finns historiskt och i framtiden kommer den men idag kan ingen peka på att något väsentligt som visar att denna världsregering börjar ge återverkningar i samhället mer än lite spekulationer och teorier.

Det där med riter och ceremonier...de måste ju ha något som är hemligt för de på lägre grader, för att hålla kvar dom i tron om att det finns mer att få - de är lite nyttiga idioter för de i toppen. Samtidigt så är frimureriet verktyg för de verkliga härskarna inom eliten. Varför skulle eliten INTE se till att de genom tiderna sköter sin agenda hemligt, och knyter det till ordnar och sällskap. Det är absolut så att alla som velat få en maktpostion har formats och kontrollerats genom dessa sällskap.

Posted on: 2007/6/20 16:38

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
zink, du är ett psykfall!!

Du har blivit serverad HUR MYCKET info. som helst under alla dessa år du varit här på vaken MEN du väljer att blunda för ALLT!!

Angående EU som en motvikt till USA :

Bilderbergaren, Trilaterala kommisionsmedlemmen och medlemmen av Council of Foregn Relations blev påmind av programledaren i ett debattprogram på SVT i samband med EMU omröstningen 2003 att han uttryckt dessa nedanstående tankar i Finacial Times ( Tror jag det var ):

-Att EMU bara är ETT steg på vägen. Meningen är att Dollarn, Euron och Yenen ska slås i hot till en världsvaluta och EU, NAFTA ( Amerikanska unionen ) och Ryssland ska slås i hop i framtiden.

Och som vanligt blev det INGA uppföljningar på detta häpnadsväckande påstående utan Bildt instämde bara med påståendet och Schyman som han "debatterade" med började prata om annat.

Där har du din "motvikt" till USA!!!

Posted on: 2007/6/20 16:46

See User information
zink wrote:
Quote:

Jamen dagsläget har du framför ögonen - det som Eisenhower och Kennedy talade om, i sin förlängning. Afrika talar om att skapa någon slags överordnad maktstruktur. EU går mot att enskilda länders politiker inte är sina länders representanter utan makthavare FÖR EU gentemot folket.

Du ser hur chippning kommer via olika kanaler. Nya vaccin börjar propageras för att lanseras brett. vaccination mot pneumokocker, HPV-vaccinet Gardasil...

"...Motgift mot GARDASIL

För ett par veckor sedan kom började dagspressen publicera helsidesannonser för Gardasil - vaccin mot HPV /Humant Papillomvirus/, vilket i sin tur påstås ligga bakom livmoderhalscancer. Eftersom inga som helst kritisk granskning görs på redaktionell plats - annonsintäkterna är ju värdefulla - så ägnar vi lite extra utrymme åt Gardasil och dess syskon här...."

Du kan väl inte säga "...idag kan ingen peka på att något väsentligt som visar att denna världsregering börjar ge återverkningar i samhället..."- den finns ju inte ännu, då kan den inte heller ge återverkningar... - men det är väl uppenbart åt vilket håll det går. Tex vad false flag-grejer som 911 gör och kan göra för att ta stora kliv mot en totalitär större makststruktur i världen.

Posted on: 2007/6/20 16:51

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Det finns flertalet Frimurare och forskare som visar på att de sysslar med sataniska riter i de högre graderna.

Högfrimurarna Albert Pike och Alister Crowley erkänner i SINA egna böcker att de dyrkar Lucifer som de själva dessutom anser vara antagonist till den Kristna Guden, Adonai.

Men så klart K G Berström på SVT, VoF och CNNFOXCIACNNCBSABC kommer ju inte visa sådana reportage så då kan ju du inte anse det vara "oberoende" och "sanningsenlig" information!!!!

Posted on: 2007/6/20 16:54

See User information
Quote:

bennybear wrote:
Det finns flertalet Frimurare och forskare som visar på att de sysslar med sataniska riter i de högre graderna.

Högfrimurarna Albert Pike och Alister Crowley erkänner i SINA egna böcker att de dyrkar Lucifer som de själva dessutom anser vara antagonist till den Kristna Guden, Adonai.

Men så klart K G Berström på SVT, VoF och CNNFOXCIACNNCBSABC kommer ju inte visa sådana reportage så då kan ju du inte anse det vara "oberoende" och "sanningsenlig" information!!!!

Bennybear, du menar flera frimurare, du skrev flertalet - det innebär fler än hälften

Posted on: 2007/6/20 17:01

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Förlåt, Magistern. Jag ska skärpa mig.

Posted on: 2007/6/20 17:02

See User information
Quote:

Icehorn wrote:
Undrar just hur folk kan undgå att se hur EU och NAU växer fram med hjälp av samma recept. Free trade, ekonomic council/community. Lägg sedan till CFRs numera ganska uppenbara avsikt som dessutom dokumenteras av de själva, och det är svårt att tro att inget är på gång. Borde inte även det faktum att samma personer är involverade i såväl Bilderberg som CFR osv åtminstone få någon att fundera lite ?

Anledningen till att införa mer frihandel är att frihandel skapar ökat välstånd. Detta eftersom båda parter i en frivillig ekonomisk transaktion tjänar på transaktionen (eftersom de väljer att göra den).

Om det är någon politik som gynnar storföretagen på de vanliga medborgarnas bekostnad så är det protektionism (motsatsen till frihandel), där man bestraffar handel över gränserna och konsumenterna därmed får betala dyrt för produkter från en ineffektiv inhemsk industri istället för att kunna köpa billigt från utlandet.

Posted on: 2007/6/20 21:08

« 1 2 3 4 (5) 6 7 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper