vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Tydliga explosioner i WTC - Video

See User information
http://www.dailymotion.com/video/x2tb ... sions-world-trade-ce_news

Kanske en brödrost som exploderar, eller något?

PS: Terrorstorm 2nd Edition med svensk text på tankafett.com:

http://www.tankafett.com/?full=5745

Posted on: 2007/9/4 11:21

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Tydliga explosioner i WTC - Video
Quote:

seraphim skrev:
http://www.dailymotion.com/video/x2tb ... sions-world-trade-ce_news

Kanske en brödrost som exploderar, eller något?

PS: Terrorstorm 2nd Edition med svensk text på tankafett.com:

http://www.tankafett.com/?full=5745

Bevis på explosioner ja.

Bevis på sprängämnen nej.

Videoklippen visade inte vad som orsakade explosionsljuden så de är helt värdelösa för att bevisa något annat än explosioner.

Jag måste fråga varför det matas med videor med explosioner då de på inget sätt är något bevis på sprängämnen.

Eller är det att de behövs så svaga indikationer på sprängämnen att NIST rapporten framstår som ett under av solida bevis.

För de som inte fattar kritiken så används två värdeskalor. En okritiskt för de egna värderingarna och en mycket kritisk för den officiella linjen.

Jag ska också säga det nog ingen på detta forum kan tro är sant. Även när jag undersöker officiella påståenden gör jag källkontroller. Jag gör alltid källkontroller på ert och officiellt material. Detta är ett arv från skolan då jag gick högstadiet och gymnasiet i dyningar efter 1968 då allt började ifrågasättas och ett kritiskt tänkande om det mesta även kom in i skolarna.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

zink skrev:

Jag ska också säga det nog ingen på detta forum kan tro är sant. Även när jag undersöker officiella påståenden gör jag källkontroller. Jag gör alltid källkontroller på ert och officiellt material. Detta är ett arv från skolan då jag gick högstadiet och gymnasiet i dyningar efter 1968 då allt började ifrågasättas och ett kritiskt tänkande om det mesta även kom in i skolarna.

Ännu ett starkt bevis på VARFÖR du är helt hjärntvättad och precis som en vaccinationsskadad "savant" HELT oförmögen att se samband och strukturer.

Posted on: 2007/9/5 16:48

Anonym
Zink

På TV gick ett program nyligen om savanter,
Likt dig kunde de rabla en massa kunskap men kunde inte se något samband överhuvudtaget

Forskare kunde ställa frågor till savanterna som ex

"Vad är färgen på golvet i sveriges riksdag"

"vad hade drottningen för färg på klänningen på nobelmiddagen 2005"
OSV

sedan kunde han fråga denna människa (som hade alla rätt) vad som var gemensamt med dessa frågor men det kunde han inte se eller ens förstå..

alltså "färger"

Som seraphim säger är det nog knappast sifewskys brödrost som låter och knappast någon propp som går...

Kan du säga någon annan byggnad som har kollapsat via eld som har haft dessa läten ?

Anonym
Jag tror Zink har tittat på den här bilden och helt enkelt fastnat för budskapet.

http://i140.photobucket.com/albums/r7/sjcoalcountry/wtc.jpg

Anonym
Quote:

maggot skrev:
Zink

På TV gick ett program nyligen om savanter,
Likt dig kunde de rabla en massa kunskap men kunde inte se något samband överhuvudtaget

Forskare kunde ställa frågor till savanterna som ex

"Vad är färgen på golvet i sveriges riksdag"

"vad hade drottningen för färg på klänningen på nobelmiddagen 2005"
OSV

sedan kunde han fråga denna människa (som hade alla rätt) vad som var gemensamt med dessa frågor men det kunde han inte se eller ens förstå..

alltså "färger"

Som seraphim säger är det nog knappast sifewskys brödrost som låter och knappast någon propp som går...

Kan du säga någon annan byggnad som har kollapsat via eld som har haft dessa läten ?

Att byggnader kollapsat av eld och rasat med muller och brak som kan tolkas som explosioner det har hänt förut.

Jag tar det här med explosioner lite tydligare så alla förstår vad jag menar.

Om explosionerna vid WTC 1, 2 och 7 är ett bevis på sprängämnen så innebär det att explosionsljuden anger vilket sprängämne det är.

Vi kan också sno på det. Om explosionsljuden är ett bevisa på sprängämnen men inte anger vilket sprängämne det är frågan om hur kan man då veta att det är från om sprängämnen överhuvudtaget?

Eller hur kan man påstå att explosionsljuden är BEVIS på sprängämnen men ändå hävda att det inte går att genom ljuden avgöra vilka de var. Var i kedjan finns bevisen på sprängämnen?

See User information
Zink, du refererar ideligen till varuhuset och bankkollapsen. Bilderna jag finner på varuhuset visar tydligt det är enbart mitten av huset som rasat. Mao så är den fallande delen förhindrad att rasa åt två av fyra håll. Att inte hela byggnaden föll gör även det att en jämförelse är helt fel.
Därmed så anser jag inte att det öht går att jämföra med WTC.
http://blogs.nationalgeographic.com/c ... iguel-Sampoong-Hi-002.jpg

Bankkollapsen finner jag inga bilder på, men du kan säkerligen kasta in en bildlänk eller så?

Posted on: 2007/9/5 20:38

Anonym
Quote:

conan skrev:
Zink, du refererar ideligen till varuhuset och bankkollapsen. Bilderna jag finner på varuhuset visar tydligt det är enbart mitten av huset som rasat. Mao så är den fallande delen förhindrad att rasa åt två av fyra håll. Att inte hela byggnaden föll gör även det att en jämförelse är helt fel.
Därmed så anser jag inte att det öht går att jämföra med WTC.
http://blogs.nationalgeographic.com/c ... iguel-Sampoong-Hi-002.jpg

Bankkollapsen finner jag inga bilder på, men du kan säkerligen kasta in en bildlänk eller så?

Här är några bilder

http://sg.pagenation.com/248421.page

Jag jämför inte kollapserna med WTC utan att folk i alla tre kollapser WTC, varuhusraset och bankkollapsen (Hotel New World ) har hört explosioner och det är bara i WTC som 911 truth folk säger att de är orsakade av sprängämnen. I de två andra trots hörda explosioner var det byggfusk och felkalkylering vid hållfasthetsberäkningen som gjorde at de kollapsade. Byggnaderna är ju helt olika WTC så någon jämförelse med kollapserna har jag inte gjort annat än om de också hade filmats vid kollapserna så kunde de ha tolkats lika som WTC 7.

I både varuhusraset och bankkollapsen (Hotel New World ) hördes explosioner innan byggnaderna kollapsade så explosioner kan höras före raset i byggnader som är på väg att kollapsa.

I varuhusraset kunde man förklara explosionsljuden som kom före kollapsen som orsakades av att en pelare började tränga upp i restaurangen ovan och det finns bilder där golven bågnat av den uppträngande pelaren så de borde gå att hittas på webben.

I bankkollapsen så rasade bråte ned i banken timmarna innan kollapsen ägde rum.

See User information
Quote:

Här är några bilder

Jag jämför inte kollapserna med WTC utan att folk i alla tre kollapser WTC, varuhusraset och bankkollapsen (Hotel New World ) har hört explosioner och det är bara i WTC som 911 truth folk säger att de är orsakade av sprängämnen. I de två andra trots hörda explosioner var det byggfusk och felkalkylering vid hållfasthetsberäkningen som gjorde at de kollapsade. Byggnaderna är ju helt olika WTC så någon jämförelse med kollapserna har jag inte gjort annat än om de också hade filmats vid kollapserna så kunde de ha tolkats lika som WTC 7.

I både varuhusraset och bankkollapsen (Hotel New World ) hördes explosioner innan byggnaderna kollapsade så explosioner kan höras före raset i byggnader som är på väg att kollapsa.

I varuhusraset kunde man förklara explosionsljuden som kom före kollapsen som orsakades av att en pelare började tränga upp i restaurangen ovan och det finns bilder där golven bågnat av den uppträngande pelaren så de borde gå att hittas på webben.

I bankkollapsen så rasade bråte ned i banken timmarna innan kollapsen ägde rum.

Tyvärr så var det inga vidare bra bilder på den sidan.
Det som du egentligen påvisar, är att man kan misstolka ljudet av explosioner. Visst kan man det.
(Vem har inte trott att en galning skjuter skarpt, när det egentligen är en bil som misständer...)
Men det utesluter naturligtvis heller inte att sprängämne av någon sort användes!

Detta har vi även tagit upp i en annan tråd, där jag fortfarande väntar på respons:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=7214&start=20

Det vi är överens om är att vi inte är överens. Du har inte kunnat ge mig bra, tåliga och hållfasta bevis/synpunkter/fakta på att saker hänt som det officiellt är beskrivet. Jag och många andra har heller inte heller kunnat få dig att se alla de "konstigheter" mm som genomsyrar hela händelsekedjan före,under och efter 9/11 -01.

Jag tror, att i sinom tid så är det "vi" som står och säger "Vad var det vi sa......."

Posted on: 2007/9/6 11:51

Anonym
Quote:

conan skrev:
Tyvärr så var det inga vidare bra bilder på den sidan.
Det som du egentligen påvisar, är att man kan misstolka ljudet av explosioner. Visst kan man det.
(Vem har inte trott att en galning skjuter skarpt, när det egentligen är en bil som misständer...)
Men det utesluter naturligtvis heller inte att sprängämne av någon sort användes!

Detta har vi även tagit upp i en annan tråd, där jag fortfarande väntar på respons:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=7214&start=20

Det vi är överens om är att vi inte är överens. Du har inte kunnat ge mig bra, tåliga och hållfasta bevis/synpunkter/fakta på att saker hänt som det officiellt är beskrivet. Jag och många andra har heller inte heller kunnat få dig att se alla de "konstigheter" mm som genomsyrar hela händelsekedjan före,under och efter 9/11 -01.

Jag tror, att i sinom tid så är det "vi" som står och säger "Vad var det vi sa......."

Det är ju ett tag sedan kollapsen hände 1986 så det finns inte så mycket bilder vilket även dokumentären om denna kollaps visade då mycket fick dramatiseras och illustreras med grafik. Alla som var med om händelsen som de överlevande av bankpersonaler som för övrigt var de enda som var i byggnaden då kollapsen skedde på en lördag och de som gjorde analyser av kollapsen samt de som var med om räddningsarbetet intervjuades i programmet.

Huvudfrågan är dock om explosioner och sprängämnen.

Kan man med hjälp att explosionsljud avgöra om ljudet kommer från sprängämnen?

Efter att ha letat en hel del på webben är svaret nej.

Den enda utrusningen som verkar kunna detta är en avancerad undervattensutrustning med många undervattensmikrofoner som används för att detektera fartyg och via explosioner från sprängämnen kan lokalisera var fartygen finns.

En utrustning för att detektera hosta (!) automatiskt har testas med att använda små sprängämnen i stället för att någon hostar då båda ger spikar i ljudet. Man har då jämfört datoprogrammets analys av spikar och jämfört det med manuell räkning av spikarna.

Däremot att kunna analysera om explosionsljud från videokameraljud, radioljud och kommunikationsljud kommer från sprängämnen verka var omöjligt då det inte gått att hitta någon som gjort detta eller ens försökt göra det.

Jag kommer att svara på det andra så fort jag hinner.

Anonym
Det är dags att titta på TV.
http://www.youtube.com/watch?v=_0eC3uns3pA

Flygplan pajar skyskrapor men förmår inte ens att antända en skogsdunge.

See User information
Quote:

Det är ju ett tag sedan kollapsen hände 1986 så det finns inte så mycket bilder vilket även dokumentären om denna kollaps visade då mycket fick dramatiseras och illustreras med grafik. Alla som var med om händelsen som de överlevande av bankpersonaler som för övrigt var de enda som var i byggnaden då kollapsen skedde på en lördag och de som gjorde analyser av kollapsen samt de som var med om räddningsarbetet intervjuades i programmet.

Huvudfrågan är dock om explosioner och sprängämnen.

Kan man med hjälp att explosionsljud avgöra om ljudet kommer från sprängämnen?

Efter att ha letat en hel del på webben är svaret nej.

Den enda utrusningen som verkar kunna detta är en avancerad undervattensutrustning med många undervattensmikrofoner som används för att detektera fartyg och via explosioner från sprängämnen kan lokalisera var fartygen finns.

En utrustning för att detektera hosta (!) automatiskt har testas med att använda små sprängämnen i stället för att någon hostar då båda ger spikar i ljudet. Man har då jämfört datoprogrammets analys av spikar och jämfört det med manuell räkning av spikarna.

Däremot att kunna analysera om explosionsljud från videokameraljud, radioljud och kommunikationsljud kommer från sprängämnen verka var omöjligt då det inte gått att hitta någon som gjort detta eller ens försökt göra det.

Jag kommer att svara på det andra så fort jag hinner.

Ser fram emot svaren i den andra tråden.

Som jag skrev i mitt inlägg:

Du tror på den officiella teorin.
Att det inte går att bestämma om det är sprängämne eller ej, ger inte din teori mer hållbarhet än sprängningsteorin.
Det förekom "explosionsljud", där är vi väl iaf ense?

Om vi tar och snabbt går över till tornen. Där finns vittnesmål som säger att man kände och hörde explosioner innan första planet träffade. (W. Rodrigues. Även med i den andra tråden)
Om vi ska då lägga ditt resonemang på denna händelse, så innebär det att konstruktionsbrister med tillhörande explosionsljud och försvagningar inträffar väldigt kort inpå kraschen. Personligen så tror jag inte ett ögonblick på den teorin, verkar liksom så väldigt enormt osannolik....
Hur förklarar du detta?

Posted on: 2007/9/6 15:24

See User information
Zink det är "dammfritt" på din kollaps....

Varför då?

Posted on: 2007/9/7 18:17

Anonym
Quote:

sale skrev:
Zink det är "dammfritt" på din kollaps....

Varför då?

Det var inte dammfritt bara att de dammande mycket mindre än WTC 1 och 2 för huset var mycket mindre.

See User information
Grabbar, det funkar inte att argumentera med zinken, lägg ner eran dyrbara tid på nåt vettigare.. Hur många har inte fastnat i meningslösa diskussioner med honom!?! För många..

Det är som att snacka med en vägg, han har inte ändrat sig på en enda punkt, han erkänner inte ett enda fel i den officiella utredningen..

Posted on: 2007/9/16 22:30
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Han e redan genomskådad, han vill att man ska dras in i en debatt som uteslutande rör detaljer så att man missar the "big picture", det där är ett vanligt trick om man vill att människor ska fastna i ett snävt synsätt och missa alla uppenbara följderna av en traumatiska händelsen, det är en militärstrategi som inte är ovanlig.

För Zink har inget hänt sedan den dagen, om det är en uttänkt strategi eller ett inskränkt synsätt får vi väl aldrig svar på...

Posted on: 2007/9/16 22:38
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Quote:

zink skrev:
Att byggnader kollapsat av eld och rasat med muller och brak som kan tolkas som explosioner det har hänt förut.

Jag tar det här med explosioner lite tydligare så alla förstår vad jag menar.

Om explosionerna vid WTC 1, 2 och 7 är ett bevis på sprängämnen så innebär det att explosionsljuden anger vilket sprängämne det är.

Vi kan också sno på det. Om explosionsljuden är ett bevisa på sprängämnen men inte anger vilket sprängämne det är frågan om hur kan man då veta att det är från om sprängämnen överhuvudtaget?

Eller hur kan man påstå att explosionsljuden är BEVIS på sprängämnen men ändå hävda att det inte går att genom ljuden avgöra vilka de var. Var i kedjan finns bevisen på sprängämnen?

Zink.
Larry Silverstein, arrendator av WTC, har erkänt att det bestämdes, för att citera honom: "pull the building", dvs demolera WTC 7.http://www.youtube.com/watch?v=7WYdAJQV100
(bevis för att SPRÄNGÄMNEN användes vid WTC 7, eller???)

En demolering av en byggnad i den storleken tar veckor av förberedelser, med analyser av vilka bärande delar som måste SPRÄNGAS plus riggningen av SPRÄNGÄMNEN.

Endast 8 timmar efter attacken, demoleras byggnad 7. Det innebär att SPRÄNGÄMNEN rimligtvis borde ha varit riggade i förväg, innan attacken.
Om så är fallet, är det långsökt att anta att WTC 1 och 2 också var förberedda för demolering?
Kanske därav alla vittnesskildringar och filmklipp om explosioner?
http://www.youtube.com/watch?v=8n-nT-luFIw

Jaha där satt mitt första inlägg i detta forum.
Hej alla!

Posted on: 2007/9/17 22:54

See User information
Välkommen Onkel, tyvärr hittar zinken bortförklaringar på även den uppenbara kommentar av Silverstein, nämligen denna..

- Nej, det Silverstein menade var att dom skulle ta bort all brandmän därifrån.. Han menade alltså "to pull the firefighters out of there.."

Silverstein citat:

"I said, you know, we've had such terrible loss of life. Maybe the smartest thing to do is to pull it." Then we watched the building collapse.."

Brandmän skulle inte jag kalla för "it" snarare "them" eller "firefighters". "Pull it" har aldrig och kommer aldrig att betyda nåt annat inom demoleringsbranchen än att dom ska demolera byggnaden!!

Problemet är att det inte pågick några släckningar i WTC7..

http://www.popularmechanics.com/techn ... y_law/1227842.html?page=5

"Second, a fifth-floor fire burned for up to 7 hours. "There was no firefighting in WTC 7," Sunder says."

Sen kan man titta på youtubevideos eller 911 Mysteries när brandmännen själva säger att byggnaden kommer att demoleras..

Posted on: 2007/9/18 7:40
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information

Posted on: 2007/9/18 9:15

See User information
Quote:

Ja hu vad några liter flygbränsle och en säck cement kan ställa till.......HEhe.

Posted on: 2007/9/18 11:16
Resized Image

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper