vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Zeitgeist Part 1 companion guide

See User information
Tanka här:

http://thepiratebay.org/tor/4002136/T ... uide_to_ZEITGEIST__Part_1

Bra för dem som påstår att första delen av Zeitgeist är lögn och att den är debunkad. :)

Zeitgeist Addendum trailer:

http://www.youtube.com/watch?v=5r6-o1lpJHU

Posted on: 2008/4/7 9:00

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Zeitgeist Part 1 companion guide

See User information
Ser lovande ut, får jag läsa den fastän jag håller med den? :P

Posted on: 2008/4/7 9:07
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Och fyfan vad bra 2an verkar vara. Riktigt riktigt riktigt lovande.
När kommer den? Om ngn vet..

Posted on: 2008/4/7 9:16

See User information
Längtar kraftigt på den filmen,

hoppas den e lika bra som 1.

Posted on: 2008/4/7 9:19

See User information
Med tanke på vad dom sa i trailern, har jag såpass höga förväntningar så jag tror den kommer vara bättre.
Men det stod ju i trailern part IV, så det kommer ju bara vara som en direkt fortsättning, typ som sagan om ringen :P

Posted on: 2008/4/7 9:25

See User information
sant emil det e klart vi hoppas på bättre,

bätter film även bättre framtid

Posted on: 2008/4/7 9:39

See User information
Tackar för denna guldklimp. Nu kanske alla kristna nötter kan släppa sina anala jesus-fantasier och komma ut ur garderoben.

Posted on: 2008/4/15 1:40
"Now I have become death, the destroyer of worlds"

See User information
Quote:

Killawife skrev:
Tackar för denna guldklimp. Nu kanske alla kristna nötter kan släppa sina anala jesus-fantasier och komma ut ur garderoben.

Ja, har man läst bibeln en gång och fotfarande är religiöst kristen då tror jag man ganska enkelt kan blunda för vilka bevis som helst. Jag tipsar alla läsa bibeln om ni vill ha er ett gott skratt och det är helt sjukt hur folk kan tro på detta. Tur väl så bor man i Sverige där det finns etremt lite religiöst kristna.

Ska bli kul att se denna men inte lika roligt som att se bill mahers "Religilos"(felstavat)

Posted on: 2008/4/15 6:08

Anonym
Jonas Gardell har också skrivit en bok "Om Gud", som är jävligt bra och är en svidande vidräkning om gamla testamentet och grunden för kristendom, judendomen och islam.
Hur han sen på slutet fortfarande kan anse sig vara kristen är helt jävla obegripligt...

Lena Einhorns bok "på vägen till Damaskus" visar bland annat hur otroligt "stulen" själva Jesus-storyn är...med flera paraleller till Zeitgeist del 1. Hennes tes är dessutom att Jesus och Paulus är samma individ. Spännande och trovärdigt.

See User information
allt som borde behövas för att förstå vilken lögn kristendommen är:
Resized Image

Posted on: 2008/4/15 6:27

See User information
Ganska roligt att det finns två stycken olika begynnelse bärettelser i ibiblen om vad som hände med eva och adam bara det bevisar vilka iidioter som skrev bibeln. Jag är ganska säker att rymdgubben "gud" som skapade allt här på jorden och röjfr undan alla bevisen på allt i bibeln kan skriva en bok utan en massa motsägelser.

Flanders "Jag följer bibeln till punkt och pricka, t.o.m med det som motsäger sig självt".

Posted on: 2008/4/15 10:19

See User information
Enligt mitt sätt att se det så har det gamla testamentet inte så mycket med det nya att göra förutom att det beskriver den miljö där Jesus skulle födas i. Att kyrkorna fortsätter att dyrka det är en annan sak. Vatikanen och alla andra kyrkor/religioner är mer eller mindre korrumperade. Därför kan Gardells bild mycket väl stämma!

Posted on: 2008/4/16 16:55

See User information
Quote:

I_Am skrev:
Jonas Gardell har också skrivit en bok "Om Gud", som är jävligt bra och är en svidande vidräkning om gamla testamentet och grunden för kristendom, judendomen och islam.
Hur han sen på slutet fortfarande kan anse sig vara kristen är helt jävla obegripligt...

Lena Einhorns bok "på vägen till Damaskus" visar bland annat hur otroligt "stulen" själva Jesus-storyn är...med flera paraleller till Zeitgeist del 1. Hennes tes är dessutom att Jesus och Paulus är samma individ. Spännande och trovärdigt.

Att du använder Sveriges riksbög och Judinnan, mediaälsklingen och Förintelsepropagandisten, Lena Einhorn som källor till ditt Politiskt korrekta svammel säger allt!

Gamla Testamentet bygger på Judisk-Talmudisk rasism ( Framförallt Moseböckerna ) Faraoniskt Amon-Ra dyrkande, Sumerisk-Kaldeiska skapelseberättelser och Indo-ariska Vedisk gudasagor.

Detta Gamla testament är ett hopkok av Religioner som sedan "skapat" "Judendomen".

Det Nya Testamentets och den s.k. Jesus Gud är en Anti-tes till den hämdlyne och blodtörstiga Judiske guden, Jehova i GT.

Jesus pekade ideligen ut det Judisk prästerslkapet-Rabbinerna som "Djävulens barn".

Senare visar det sig att Rabbinerna inkorporerat sitt Kristus-hat i det som idag är grunden i Judendomen, det Babyloniska Talmud.

Posted on: 2008/4/16 20:10

See User information

Posted on: 2008/4/22 9:47

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

See User information
Inget försvar för Bibeln, men självklart att det finns en högre makt. Männen bakom Zeitgeist lär vara Humanister vilket är detsamma som Ateism. De kan skratta hela vägen till graven om de så önskar, sen må det vara försent att ändra sig.

Angående kritik mot religionerna, hur kommer det sig att ingen människa någonsin har lyckats sätta liv i död materia, en enkel cell? De som tror på evolutionen, var finns bevisen för detta, att allt härstammar från en och samma urcell? Och kritiken om Jesus, stirra er inte blinda på Kristendomens berättelser, Islam skiljer sig markant, något t.om. Frimurarna själva stärker i boken Hiram Key, om att muslimerna må ha haft rätt. Att Jesus förväxlades med Bar- Abbas:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Barabbas

Posted on: 2008/4/22 12:16

See User information
ingen människa har leviterat eller flyttat saker med tankekraft heller.. såvitt jag vet, vad säger det? ingenting.

En gud som vill ha goda människor i en himmel, skapar goda människor i en himmel, inte en planet, en fallen ängel, ett ont folk, en religion, präster...samt är osynlig och kräver att alla ska tro på honom : )

Kom ihåg att gud har inte skrivit några heliga skrifter, kan lika gärna varit gud som tvingat mig att skriva dessa rader såvitt ni vet.

Får mig att tänka på osynliga flygplan faktiskt..

Posted on: 2008/4/22 15:25

See User information
Tja, jag kan inte tvinga någon till tro som anser att vi är här utan orsak och av en ren slump. Men med tanke hur allt fungerar så är det helt orimligt att det inte finns någon högre makt, en skapelse och en skapare.

Posted on: 2008/4/22 16:01

See User information
åandrasidan så vet jag inte ett skit om nåt, så alla får tro vad dom vill och jag ska försöka respektera deras tro.

Men nån kan ha skapat oss, utan att det för den skull finns en mening med att vi är här.

Posted on: 2008/4/22 16:56

See User information
Jaja, en högre makt ja. :) Jag förstår inte hur folk som tror på en högre, övervakande makt kan vara emot big brother, de ju tror ju för fan på den ultimata övervakaren.

Och vad skulle vi ha för högre syfte med våra liv, folk äter dricker pissar skiter knullar och bråkar, låter ju sjukt gudomligt. :)

But you know what, I eat shit fuck and fight with a fucking purpose, så det så!! :D Haha!

Livet får det syfte vi själva ger det, jag bestämmer vad jag vill göra med mitt liv, jag tänker inte böja mig framåt och bli rumpstånkad av nån högre flummig hokus pokus-makt.

Och jag hittade världens bästa videoklipp häromdan, där kreationister blir så sjukt jävla ägda! Faaantastiskt!

Check it out - Why do people laugh at creationists?

http://www.youtube.com/watch?v=BS5vid4GkEY

Finns ganska många delar, men det är värt att kolla på allihopa.

Quote:
Men nån kan ha skapat oss, utan att det för den skull finns en mening med att vi är här.

Det lät skrämmande som fan! :D Nån bara skapade oss för att ... whatever. :)

Posted on: 2008/4/27 10:22

See User information
Snacka om illusion när ett kvalster säger sig veta att det inte finns någon högre makt.
ett kvalster kan bara förstå vad den har kapacitet till att förstå.

Posted on: 2008/4/27 11:15
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

See User information
Quote:

molgan skrev:
ingen människa har leviterat eller flyttat saker med tankekraft heller.. såvitt jag vet, vad säger det? ingenting.

Kolla dessa!

http://www.youtube.com/watch?v=ZMj_bgzCUw8
http://www.youtube.com/watch?v=9nhFYADc9qQ

Posted on: 2008/4/27 17:43
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

Anonym
Quote:Du som är så kritisk mot andra JohnC... Var är din kritik nu?

Märkligt att när män trollar kallar dom sig illusionister, men när kvinnor gör det kallar dom sig telekineser (Undrar när dom får ett OS?) om man inte heter Üri Geller.

See User information
saker som skapar sig själva låter iofs mer otroligt, kanske för att vi är vana att först skapa saker för att dom ska existera.

Bibeln ger nån sorts moraliskt tankesätt samt lite regler som kan vara bra att ha om man vill leva i ett samhälle, jag tror att det är själva funktionen med de religiösa skrifterna att helt enkelt kontrollera folket på ett enkelt sett men hjälp av deras rädsla för döden, dom som vet mer än vi gör är nog inte rädda för döden..eller ännu räddare.. religiösa personer är lika rädda som oss andra för att dö..annars skulle dom vara grymt överrepresenterade i olyckor då dom skulle ta mycke större risker, kanske.

Fast i koranen verakar det mest som dom fokuserar på hur man ska utnyttja kvinnor och förtrycka dom, det är som en jävla handbok i kvinnoförtryck...tror man att en gud gillar sånt vill man inte till den himlen kan jag lova.

Lite informatiomn om bibeln...
http://www.existentiell-tro.net/artik2/art08.htm#Jakubowski

Posted on: 2008/4/27 18:46

See User information
Quote:

Wowbagger skrev:
Quote:Du som är så kritisk mot andra JohnC... Var är din kritik nu?

Märkligt att när män trollar kallar dom sig illusionister, men när kvinnor gör det kallar dom sig telekineser (Undrar när dom får ett OS?) om man inte heter Üri Geller.

tja, han ville se telekineseri, Nina är en legend, anlitad av Usas militär.

Posted on: 2008/4/28 13:12
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper