vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 3 4 5 (6) 7 »

Anonym
Re: I drömmen kom Gud
Jag förstår din åsikt helt och fullt... Men vi måste samla oss... NWO har också infiltratörer. Sånt hör till.

Vi måste sluta kasta stenar och ta till bomberna.

Eeeh... nu menar jag inte bokstavligt

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Det enda jag säger, do shit on your own. Det är det enda som räknas.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Du kommer att se att detta har förändrats snart. Jag vet att du har kapacitet. Jag har läst dina inlägg noggrant.

Tänk på det ett tag... Kan du lova att göra det? Och posta igen om det om några dagar.

Vi har själva svaren och åsikterna. Men vi måste förlika oss med varandra. Vill någon göra någonting mot oss har redan infoutdelningarna blivit infiltrerade. Vi är sitting ducks för infiltratörer redan som det är. Men i en organisation blir vi starkare och kan rensa ut sånt. Vi kan hjälpas åt med att skilja disinfo från värdefull organisation.

See User information
Jag tyckte mycket om att läsa om drömmarna och det var modigt och rakt och fritt skrivet

jag hade också en stark upplevelse på långfredagen
jag satt och kollade på en skitfilm om några tonårs-häxor som var instängda i ett ungdomshem och jagade demoner och plötsligt, utan någon uppenbar anledning förstod jag bara att det är egot som hindrar folk från att vara goda, jag vet inte om det betyder något för någon annan men det var så...och pang, så såg jag helt annorlunda på allt i hela världen och efter det så blev det som att jag släppte in den kristna religionen och plötsligt behövde jag inte vara rädd längre
sen kom jag på att det var långfreddag och kollade om det fanns någon gudstjänst på lörddagen. när jag kom dit klockan 23,30 på natten var det en gudstjänst jag aldrig varit med om förut, helt annorlunda,
jag hade en t-shirt på mej där det stod "liberate youre mind - ta sabbatsår från nyhetsmedia" som jag låtit trycka upp. efter gudstjästen kom en tjej fram och frågade om den och jag började berätta om hur jag slutade ta del av officiell nyhetsmedia för ett par år sedan och hur det det på omvägar ledde till kunskapen om 9/11 new world order iluminati och de privata centralbankernas kartell osv - och för första gången sedan jag började lära mej om det här lyssnade någon och trodde på allting jag berättade, från första början - det var en väldigt häftigupplevelse- jag som nästan gjort till och med min sambo galen genom att jämt prata om allt nytt o kännt mej lite besviken på alla kompisar som bara skämtat bort typ nästan allt.
det i sin tur ledde mej till en kille, som ocks är kristen i samma kyrka som tjejen gick i, han har varit med om allt, från att vara torterad i iran till att bli arresterad för protester under göteborgskravallerna och som redan var insatt i allt jag hade att berätta och vi kunde inte sluta prata med varandra. det var så kul att äntligen träffa folk som förstod, på riktigt!
under långreddagen minns jag hur jag tänkte - ja just det - ingen kan ha mer än en religion, jag tänker inte rekommendera någon att tro på någon annan för jag är kristen - där kan jag inte vara opartisk och är väldigt stolt över att inte vara det, men det är det det handlar om, bara en religion, en sak som man sätter högst, men inte mer. annars öppnar det vägen för doublespeak,
men jag tycker det är väldigt farligt att göra forskningen och "vetenskapen" till sin religion, för mej liknar det ett träsk - man vet aldrig var gungflyet bär eller brister - altså jag har fått reda på lite om forskning genom att försöka ta reda på information om 9/11 osv och jag kan bara rekommendera dom som inte sett dem att se "the trap: what happened to our persue of freedom" och "century of self" båda handlar om hur forskning och vetenskap har blivit verktyg för att manipulera massorna
det kanske låter konstigt men det var delvis dokumentären "Zeitgeist" som ledde mej till frälsning i kristendomen, dokumentären handlar ju att kristendomen är byggd på egyptisk förkristen religion och hur lik handlingen i bibeln är många andra äldre religioner. i vilket fall gjorde det det enklare för mej för den hjälpte mej at se igenom något slags religiöst matrix som nog bara gjort mej chockad och förvirrad och stum och stel förut. jag är inte passiv för att jag är kristen och sitter inte och tittar på och tänker att jesus kommer i alla fall coh räddar oss sen när allt är över, jag tror inte för ett ögonblick att jesus skulle ha gillat det en enda bit. och jag tycker inte att någon har rätt att tynga ned alla som är t,ex kristna, med att eliten och dess hantlangare utnyttjat religionen för att få igenom sin politiska agenda. vad korsbäande massmördare har haft för sej har lika lite att med jesus budskap att göra som vad 911-truthrörelsens budskap skulle ha att göra med en galning som började att skjuta villt i vita huset om det skulle hända.

jag måste sluta skriva nu men det är ascoolt att skriva i en blogg igen...

hoppas jag inte får för mycket storstryk för texten

best regards

Posted on: 2008/5/2 23:57

See User information
Quote:

deus_x_makkina skrev:
hej nu vill ja inte starta en onödig diskution me ännu en vaken medlem.
http://www.youtube.com/watch?v=teMlv3ripSM

Posted on: 2008/5/3 5:58

See User information
jag förstår inte varför det skall vara så mycket nedlåtande tjafs om kristna...det här är en blogg som är emot eliten nwo etc... eliten nwo etc har skapat den moderna skepticismen mot kristendomen och andra religioner lika mycket som dom förvred och manipulerade och utnyttjade religionen är det passade dom bättre...det manipulerandet förvridandet och utnyttjandet har man nu lagt över på forskningen som idag har exakt samma maktroll som kristenomen hade förr. titta på hur john nashs ideer om gametheory spreds till i princip alla sammhällets hörn och hade oerhörda konsekvenser eller om hur Edward Bernays (sigmund freuds nephew) puplic relations förvandlade världen till elitens bästa. eller global warming. etc etc etc ,,,jag menar hallå... världen har inte förbättrats ett dugg. budskapen är minst samma grad av falskhet nu som på 1500 talet det är bara bönderna som fått keps och laptop!!!

Posted on: 2008/5/7 9:59

See User information
Folk har hela tiden försökt motbevisa bibeln men har aldrig lyckats.
Folk har hatat och dödat kristna genom historien och fortsätter att göra det idag, alla dessa elitiska grupper som jobbar för satan gör allt för att få folk att rikta sig bort från sanningen.
bibeln är Guds ord och det är bevisat p.g.a alla profesior stämmer till 100%.

Kolla dessa 2 klipp som motbevisar vissa myter
http://ie.youtube.com/watch?v=lvkNHQs0D4M
http://ie.youtube.com/watch?v=_laNMDjl3Mk

Andra Timothesbrevet 4:3-4
Det kommer en tid då människorna inte längre vill lyssna till den sunda läran utan skaffar sig den ene läraren efter den andre, därför att det kliar i dem att få höra sådant som de önskar.
De slår dövörat till för sanningen och vänder sig till legenderna.

worldincrisis.org
Kolla denna sida!!!!!!!!

Posted on: 2008/6/6 8:30

See User information
Andra Timothesbrevet 4:3-4

Det kommer en tid då människorna inte längre vill lyssna till den sunda läran utan skaffar sig den ene läraren efter den andre, judendom, kristendom, hinduism, buddhism, islam och så vidare..
Därför att det kliar dem att få höra sådant som de önskar.
De slår dövörat till för sanningen och vänder sig till legenderna och sagorna som berättas om i de heliga skrifterna.

Posted on: 2008/6/7 7:54
Bara dom som är indoktrinerade tror på sagor.

See User information
Det är synd att du känner sån hat Mohammed, varför gör du det?
Jag tänkte att ni kunde se denna dokumentär om självaste Talmud, det som är heligt för Sionisterna.

http://youtube.com/watch?v=P5QymNCltYs
http://youtube.com/watch?v=XAIOVHKJ8nE&feature=related
http://youtube.com/watch?v=BBvB5rhMEhM
http://youtube.com/watch?v=t3uS51_6PTg
http://youtube.com/watch?v=n7ahNqRvzdU
http://youtube.com/watch?v=CIhhnRwQUq4

Guds frid

Posted on: 2008/6/7 18:15

See User information
Quote:

AstridLindgren1 skrev:
jag förstår inte varför det skall vara så mycket nedlåtande tjafs om kristna...det här är en blogg som är emot eliten nwo etc...

För att bibeltroende följaktligen är galna, idioter, och/eller dåligt bildade. De tror på omöjliga saker och kallar dessa gudomliga mysterier eller mirakel samtidigt som all form utav logiskt resonemang kring Gud saknas. Jag menar att blotta tanken på att gud behöver dyrkan utav OSS, samt att vi, människor, ens kan uppröra denne är att sänka gud rätt rejält. Debatten är faktiskt så förbannat löjlig att jag knappt ids rada upp argumenten.

SLUTA PROVOCERA tack, är jag bara paranoid eller är det troll överallt här nu för tiden?

Detta är egentligen varken en blogg, en chat eller en plats för religös predikan. Jag misstänker att du skrev/tänkte fel där, men för att förtydliga är detta är ett forum, här kan människor genom utbyte utav information se igenom en stor del utav den vanliga programmeringen. Därmed äcklas många utav kristna profeter och alla jävla tolkningar av brev a la 12:3-187. Jag själv blir nästintill upprörd nog för att slåss när jag ser sådant förhistoriskt svammel på en plats som denna, liksom vafan!?..

Quote:

nico317 skrev:
Folk har hela tiden försökt motbevisa bibeln men har aldrig lyckats.

Nej, folk har hela tiden försökt bevisa bibeln utan att lyckas, sen var det även det där dilemmat med bevisbördan, va?

Ska ta några saxade exempel hursomhelst, detta fort innan jag börjar vifta, svära o gorma på riktigt.

1. God is satisfied with his works Gen 1:31
God is dissatisfied with his works. Gen 6:6

2. God dwells in chosen temples Chron 7:12,16
God dwells not in temples Acts 7:48

3. God dwells in light Tim 6:16
God dwells in darkness 1 Kings 8:12/ Ps 18:11/ Ps 97:2

4. God is seen and heard Ex 33:23/ Ex 33:11/ Gen 3:9,10/ Gen 32:30/ Is 6:1/ Ex 24:9-11
God is invisible and cannot be heard John 1:18/ John 5:37/ Ex 33:20/ 1 Tim 6:16

5. God is tired and rests Ex 31:17
God is never tired and never rests Is 40:28

6. God is everywhere present, sees and knows all things Prov 15:3/ Ps 139:7-10/ Job 34:22,21
God is not everywhere present, neither sees nor knows all things Gen 11:5/ Gen 18:20,21/ Gen 3:8

7. God knows the hearts of men Acts 1:24/ Ps 139:2,3
God tries men to find out what is in their heart Deut 13:3/ Deut 8:2/ Gen 22:12

8. God is all powerful Jer 32:27/ Matt 19:26
God is not all powerful Judg 1:19

9. God is unchangeable James 1:17/ Mal 3:6/ Ezek 24:14/ Num 23:19
God is changeable Gen 6:6/ Jonah 3:10/ 1 Sam 2:30,31/ 2 Kings 20:1,4,5,6/Ex 33:1,3,17,14

10. God is just and impartial Ps 92:15/ Gen 18:25/ Deut 32:4/ Rom 2:11/ Ezek 18:25
God is unjust and partial Gen 9:25/ Ex 20:5/ Rom 9:11-13/ Matt 13:12

11. God is the author of evil Lam 3:38/ Jer 18:11/ Is 45:7/ Amos 3:6/ Ezek 20:25
God is not the author of evil 1 Cor 14:33/ Deut 32:4/ James 1:13

Sagan har fler än 100 motsägelser till men för lathetens skull så postar jag bara de första.

Jag kan helt enkelt bara hänvisa till http://www.evilbible.com och hoppas att detta dödar tråden och all jävla predikan för denna gamla vidriga bok!

Edit: http://dwindlinginunbelief.blogspot.c ... -many-has-god-killed.html
Kände bara för att köra ner detta i halsen på nico317 dock, tacka gud för att jag glöder när jag blir retad... =D

I Bibeln dödar satan: 10 st
I Bibeln dödar gud: 2 391 421 st.

**Top Ten Signs You're a Fundamentalist Christian**

10 - You vigorously deny the existence of thousands of gods claimed by other religions, but feel outraged when someone denies the existence of yours.

9 - You feel insulted and "dehumanized" when scientists say that people evolved from other life forms, but you have no problem with the Biblical claim that we were created from dirt.

8 - You laugh at polytheists, but you have no problem believing in a Triune God.

7 - Your face turns purple when you hear of the "atrocities" attributed to Allah, but you don't even flinch when hearing about how God/Jehovah slaughtered all the babies of Egypt in "Exodus" and ordered the elimination of entire ethnic groups in "Joshua" including women, children, and trees!

6 - You laugh at Hindu beliefs that deify humans, and Greek claims about gods sleeping with women, but you have no problem believing that the Holy Spirit impregnated Mary, who then gave birth to a man-god who got killed, came back to life and then ascended into the sky.

5 - You are willing to spend your life looking for little loopholes in the scientifically established age of Earth (few billion years), but you find nothing wrong with believing dates recorded by Bronze Age tribesmen sitting in their tents and guessing that Earth is a few generations old.

4 - You believe that the entire population of this planet with the exception of those who share your beliefs -- though excluding those in all rival sects - will spend Eternity in an infinite Hell of Suffering. And yet consider your religion the most "tolerant" and "loving."

3 - While modern science, history, geology, biology, and physics have failed to convince you otherwise, some idiot rolling around on the floor speaking in "tongues" may be all the evidence you need to "prove" Christianity.

2 - You define 0.01% as a "high success rate" when it comes to answered prayers. You consider that to be evidence that prayer works. And you think that the remaining 99.99% FAILURE was simply the will of God.

1 - You actually know a lot less than many atheists and agnostics do about the Bible, Christianity, and church history - but still call yourself a Christian.

Posted on: 2008/6/9 4:29

See User information
Jag tror på gud men jag tror inte på religionen. Det är skitbra med sammanhållning, men vill man leva ett liv i total frihet så måste man inse följande: Du är en gud.

Alla människor är en gud, men precis som AstridLindgren1 så behöver man få insikten att människors egon hindrar dem ifrån att vara snälla.

Vi har två jag, egot och vårt sinne. Vår hjärna har två delar, en kreativ (den högra) och en logiskt/matematisk (den vänstra). Hjärnorna bokstavligen skapar vår verklighet ifrån en liten del av det elektromagnetiska spektrumet som vi ser och känner genom våra 5 sinnen. Vårt 6:e sinne är vårt sinne, där vi finns, där vi vet och kan allting för det 6:e sinnet är allt - även Jesus. Det är därför han kan komma i din dröm och besöka dig.

Allting i dina drömmar - all din fantasi - är lika verklig som det du ser framför dig nu. Det är lika verkligt som du, jag och alla andra vi ser leva i denna världen. Tänker du att du dödar någon och ser det som bilder i ditt huvud - då har du begått ett mord. Skillnaden är att i din fantasi så skapar du inte relationer på samma sätt som i denna verkligheten vi delar.

När en person dör så fortsätter du leva, du har kvar din personlighet och alla dina minnen - även de du glömt. Allting existerar alltid och i den absoluta toppen av våra religioner - där det är mest sanning - så pratar man om spiritualitet. Det är det som gör att du fortsätter leva efter döden, för du är spirituell.

En hemsk sak som NWO och Illuminati gör är att lura dig till att endast tro på materiella saker, vilket gör dig till slav under en liten del av det elektromagnetiska spektrumet. Dem vill inte att du ska veta att du är en Gud - och när du vet att du är en Gud så är du oslagbar - du blir orädd och oehört lycklig. För du känner ljuset och lever med ljuset - du är ljuset.

Det allra viktigaste är att leva med kärlek och förståelse och inse att så länge man tror på sig själv och visar kärlek så kan man leva lyckligt. Det jobbigaste att inse är att man kan inte finna sanningen någon annanstans än inom sig själv, och det kommer i form av ljus och kärlek och förståelse för livet.

Låt inte din lycka vara något materiellt, låt det finnas inom dig - endast då är det riktig lycka. Sen går den att dela med alla andra och snart har vi en jord som är flera hundra gånger bättre än dagens jord :).

Posted on: 2008/6/10 7:02

See User information
Quote:

seilon skrev:
Allting i dina drömmar - all din fantasi - är lika verklig som det du ser framför dig nu. Det är lika verkligt som du, jag och alla andra vi ser leva i denna världen. Tänker du att du dödar någon och ser det som bilder i ditt huvud - då har du begått ett mord. Skillnaden är att i din fantasi så skapar du inte relationer på samma sätt som i denna verkligheten vi delar.
...
När en person dör så fortsätter du leva, du har kvar din personlighet och alla dina minnen - även de du glömt. Allting existerar alltid och i den absoluta toppen av våra religioner - där det är mest sanning - så pratar man om spiritualitet. Det är det som gör att du fortsätter leva efter döden, för du är spirituell.

Du skriver att allting är verkligt.

Här http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=91214#forumpost91214 skriver du "...livet är en illusion..." - tvärtom alltså.

Jag har frågat dig förr om denne "du" - vem är det?
Om en person dör därute, så skulle det innebära att jag då fortsätter att leva - hur får du till den logiken?

Du är så ute och cyklar med ditt ordpopperi.
Det är för mig som 70/80-tals newage. Du super in det nu, och inser inte att det är trams och lågnivå, utan tror du "tänker själv", fast det är bara att du upprepar vad du låtit andra trycka in in ditt sinne, detta skräp.

Posted on: 2008/6/10 9:28
"The humanitarian in theory is the terrorist in action."

See User information
annaste

Livet är en illusion i den mån att du tror på att datorskärmen framför dig är äkta. Men den finns inte. Vi lever i ett Matrix på riktigt, det är din hjärna som får dig att tro att verkligheten är solid. Din fantasi, och dina drömmar, är lika verkliga som det du ser genom dina ögon. För så är din hjärna kopplad, och så fungerar din hjärna - allt är elektriska impulser och ditt tredje öga är ett öga, det enda det saknar är ljuset utifrån, det får information ifrån "fantasin" istället. Fantasin är allt, det är vår länk till de andra dimensionera som vi alla kommer lära oss om. Det är dags för oss att vakna till detta nu, och detta är det som tillåter allting att finnas - för fantasi är allt, precis som Einstein sa.

Denne "du" är DU annaste, jag pratar till dig som läser mina ord såklart.

När du dör så fortsätter du leva för ditt sinne (den du är) existerar inte i denna verkligheten. Vi lever i en dimension som består av Tid och Rum, denna tid är 1 dimension och rummet är 3 (upp & ner, vänster & höger, fram & bak).

Det finns utöver denna 4 dimensioner ett flertal andra.

Livet är en som TV apparat som tar emot flera frekvenser, men du väljer vilken frekvens (TV-Kanal) du vill kolla på. När du dör så byter du frekvens.

Jag är ingen New Agare, hippie eller liknande, jag har bara lärt mig förstå livet och är ingen person som du kan sortera under ett fack. Jag är mig själv och jag accepterar alla andra - precis som det ska vara.

Jag är varken höger, vänster, hippie, new age, religös, svensson, jag bara är mig själv. Och jag berättar vad jag lärt mig, för dem som styr världen idag vet om det jag förmedlar, det är så dem lurar dig.

Läs Victor Zammits bok för att veta mer om livet efter döden: www.victorzammit.com den finns gratis på hans hemsida att läsa över Internet.

annaste, du säger att jag pratar om skräp. men du förnekar du att dem som styr jorden vet det jag vet, och då har dem ett övertag mot dig för dem vet det jag vet...

Posted on: 2008/6/11 9:07

See User information
Quote:

seilon skrev:
annaste

Livet är en illusion i den mån att du tror på att datorskärmen framför dig är äkta. Men den finns inte. Vi lever i ett Matrix på riktigt, det är din hjärna som får dig att tro att verkligheten är solid. Din fantasi, och dina drömmar, är lika verkliga som det du ser genom dina ögon. För så är din hjärna kopplad, och så fungerar din hjärna - allt är elektriska impulser och ditt tredje öga är ett öga, det enda det saknar är ljuset utifrån, det får information ifrån "fantasin" istället. Fantasin är allt, det är vår länk till de andra dimensionera som vi alla kommer lära oss om. Det är dags för oss att vakna till detta nu, och detta är det som tillåter allting att finnas - för fantasi är allt, precis som Einstein sa.

Denne "du" är DU annaste, jag pratar till dig som läser mina ord såklart.

När du dör så fortsätter du leva för ditt sinne (den du är) existerar inte i denna verkligheten. Vi lever i en dimension som består av Tid och Rum, denna tid är 1 dimension och rummet är 3 (upp & ner, vänster & höger, fram & bak).

Det finns utöver denna 4 dimensioner ett flertal andra.

Livet är en som TV apparat som tar emot flera frekvenser, men du väljer vilken frekvens (TV-Kanal) du vill kolla på. När du dör så byter du frekvens.

Jag är ingen New Agare, hippie eller liknande, jag har bara lärt mig förstå livet och är ingen person som du kan sortera under ett fack. Jag är mig själv och jag accepterar alla andra - precis som det ska vara.

Jag är varken höger, vänster, hippie, new age, religös, svensson, jag bara är mig själv. Och jag berättar vad jag lärt mig, för dem som styr världen idag vet om det jag förmedlar, det är så dem lurar dig.

Läs Victor Zammits bok för att veta mer om livet efter döden: www.victorzammit.com den finns gratis på hans hemsida att läsa över Internet.

annaste, du säger att jag pratar om skräp. men du förnekar du att dem som styr jorden vet det jag vet, och då har dem ett övertag mot dig för dem vet det jag vet...

Du är prototyp för en new agare. Punkt.

Du tror du förstår, du upprepardet hela tiden. Det visar också att du inte förstår, utan tagit in andras info, och som du tror är "din förståelse".

Du är en snurrepelle - jag säger detta vänligt nu...

Du sägerdu har lärt dig - det har du inte alls...

Du säger det finns ett flertal dimensioner utöver de fyra... isåfall finns det flera, inte flertal. Men det är inte så det förhåller sig med "dimensioner".

Inget är en illusion på det sätt du säger.

Posted on: 2008/6/11 9:27
"The humanitarian in theory is the terrorist in action."

See User information
Det är bra Seilon! Jag håller med dig!
Den andliga världen behöver människan för att göra sig erfarenheter av den materiella världen.
Efter döden fortsätter vi i kretsloppet tills vi föds igen. Egot är det jag vi bygger upp kring vår fysiska person. Utöver det finns vårt inre andliga jag som är en del av den andliga världen. Jag tror att även Rudolf Steiner skulle hålla med om dessa satser. Det är inget New ageflum!

Posted on: 2008/6/11 13:36

See User information
Jag tror mer och mer på gud för varje dag. Har varit värsta antireligös och förlitat mig på vetenskapen men jag inser nu att vi blir bedragna av ondskan. Allt vi fluktar efter leder till ondska och misär.

Cigaretter
Snus
Kaffe
Godis
Sex
Pengar
Nöjen

Osv osv.
INGET av detta varar för evigt och allt av det kan leda till misär i någon form. Det som är roligt och ger en "kick" är alltid förenat med livsfara. Köttet kommer dö och ruttna. Allt du ser omkring dig kommer vittra sönder och försvinna. Vad har DU då åstakommit när allt detta är borta? Du har minnen, men vad har du gjort för gott? Har du hjälpt andra människor i nöd? Har du kännt dig själv (din själ) och inte bara informationen som bygger upp ditt yttre "jag"?

Det som är gott är inte alls något man fluktar efter då vi lever i en värld där man måste vara alldeles för ond för att kunna överleva. Den är alltså uppbyggd av onda människor och det blir mer och mer uppenbart för varje dag. Om man bara VILL se sanningen! Vill man inte det så kommer man aldrig se någon sanning.

Om helvetet finns låter jag vara osagt. Jag är dock motvilligt öppen.

Posted on: 2008/6/12 2:31

See User information
annaste, du försöker diktera för mig hur jag ska leva och vad jag ska tro. Det är negativt och egoistiskt för du kan inte tillåta mig att vara den Gud jag är. Du är också en gud, tillåt dig att välkomna ditt högre jag som chillar i en dimension flera miljoner år fram i tiden.

Tack Parsifal! Du har rätt.

Det som sker just nu i dessa tider är att jorden håller på att vakna upp till en helt underbar tid - där vi kommer leva så harmoniskt och underbart med all världens underhållning du kan tänka dig. Så X-Ploshit du har rätt att vi har saker som leder till ondska och misär. Och helvetet finns, självklart.

Men det är inget att vara rädd för, för din fantasi är lika verklig som det verkliga livet - allt är en illusion.

Jag har alltid varit antireligös som du X-Ploshit, men gudar finns. Man kan säga att livet är som en DVD skiva, och det finns en DVD-skiva för all sorts information. Det finns själgrupper som är mer gudalika än andra och själva kärnan till allt är intelligens.

Tänk dig när du ser en film, då ser du vad som sker just nu där lasern pekar. Ungefär så är livet, vi ser vad som sker just nu, men vi kan även färdas fram och bakåt i tiden. Kvantfysiken har börjat avlöja det mesta, och det är vetenskapen som fått mig att inse att det finns mer intelligens än vad man kan tro, en gud eller oändligt intelligens bara.

Säg om några biljoner år så kanske vi alla är varsinn galax och designar den. Vem vet. Det vi vet är att livet är inte som staten, media, och alla mainstream institut säger - för dem har grundlurats. Annars hade vi inte levt som vi gör.

Livet fram tills denna tiden har varit en läroperiod, och det är många konspriationer som försöker lura människan. Men har du vaknat och insett att livet är en illuson byggt på olika frekvenser som vi delar - så är du osårbar. Du är ju evigt liv! :)

Det dem onda ledarna gör är att dem frukar de som vaknat, men dem kan inte göra något åt det och dem skiter fullständigt i andra människor. För de som inte spirituellt vaknat är ingeting värt, för dem är det bara flockdjur. Men när du inser att du är en gud och att du alltid lever, och att din tro skapar din verklighet - så kommer du inse att livet håller på att bli underbart med tanke på 2012.

Kolla på dessa videos för att förstå hur allting är intelligent och vad vi har för ändringar att vänta oss: http://oneminuteshift.com/archives

Var positivt, kärleksfull och förstående. Var aldrig rädd, och ditt liv kommer bli helt underbart! :)

Tro på vad du vill, så länge du är vad jag precis sa ;).

Posted on: 2008/6/12 7:51

See User information
Swift värst vad du är anti du tror att den sidan ska få mig att inse att bibeln är osann,han vet inte ens vad han talar om och du kommer med olika citat från hans sida, om man läser igenom bibeln kommer man att förstå varför G-d har sagt de som du skrev.
Men du förstår inte bibeln p.g.a du är ofrälst du lever inte andligt.
För dig är orden strunt.

En oandlig människa tar inte emot det som tillhör Guds Ande. Det är dårskap för henne, och hon kan inte förstå det, eftersom det måste bedömas på ett andligt sätt. 1 Korinthierbrevet 2:14

Om världen hatar er, kom då ihåg att den har hatat mig före er.
Om ni tillhörde världen skulle världen älska er som sina egna. Men nu tillhör ni inte världen, utan jag har kallat er ut ur världen, och därför hatar världen er.
Johannesevangeliet 15:18-19

Och du kommer med dina inlägg som visar vad en fundamentalisk
kristen är, kom igen ännu mer hat från dig.
Det är verkligen synd att du känner så här har du förklaringen orkar inte skriva själv men vad jag förstår så kan du engelska.

Top Ten Signs You're a Fundamentalist Christian

* 10 - You vigorously deny the existence of thousands of gods claimed by other religions, but feel outraged when someone denies the existence of yours.

The Refiner's Fire Response: Perhaps that is because the "thousands of gods" are false. God gave us the choice to either believe in Him, or not. Through chosen prophets, He "breathed" the Bible into being, and most other world religions and their various denominations have borrowed Bible Scriptures in order to formulate their respective "religions". These prophecies were made thousands of years BEFORE Yeshua (Jesus) was born. No other "holy book" can make the same claim! For instance, the Muslim's Koran - which was spawned from the mind of the crimial/murderer Mohammed who "borrowed" it's "scriptures" from the Tanach (Old Testament) - claims no prophecies, and as a matter of fact, their entire religion didn't come about until 600 years AFTER Yeshua's death....

Furthermore, hundreds of Bible prophecies have come true, and continue to come true before our very eyes. Right now, God is in the process of setting His end time scenario in place, as is evidenced by the record numbers of hurricanes; tornadoes; earthquakes; upsurge in various diseases caused by "beasts of the field"; by the unprecedented decadence in the world which is beginning to rival Noah's time (a time when God promised us that Yeshua would return); and the violence in the Middle East, right down to the fact that believers would be beheaded - And who are the only people in the universe who still behead? The Muslims - the very people who are holding the world hostage! Things are rapidly happening now, and most of the world isn't even aware: See Ten Recent Prophecies; Ten Prophecies Being Fulfilled Today; Ten End Time Prophecies; Ten Prophecies Fulfilled by Yeshua; More Fulfilled by Yeshua, and 48 Dead-On Prophecies About Yeshua.

No other "religion" can make this claim. Atheist: how do YOU explain this phenomena of so many fulfilled prophecies? How many "coincidences" could there possibly be? As a matter of fact, if you choose to debunk Old Testament prophecies that have come true, then at least be on the lookout for things that are happening today because YOU WILL BE AFFECTED, whether you choose to "believe" or not!

* 9 - You feel insulted and "dehumanized" when scientists say that people evolved from other life forms, but you have no problem with the Biblical claim that we were created from dirt.

The Refiner's Fire Response: Have you done an actual study to see whether or not we feel "dehumanized" or "insulted"? This is conjecture on your part. Scientists have never proven, beyond the proverbial "shadow of a doubt" that man "evolved". (See Reasons to Believe) The reason we believe that we were "created from dirt" is because God, our CREATOR, said so! (Yes, atheists couldn't care less about the Bible, but human scientists haven't been able to prove that we weren't created from dirt! The only theory they've got going is the false "evolution" - which has been DISPROVEN again and again!) Humans, with their limited mindsets, cannot possibly understand the things of God unless they have chosen to invite His Holy Spirit to help them discern these matters. Example: We see things from an "ant's perspective" - We cannot see the future or the grand scheme of things like God can with His "satellite perspective".

* 8 - You laugh at polytheists, but you have no problem believing in a Triune God.

The Refiner's Fire Response: Again - have you done a study to show that we actually "laugh" at polytheists? Christians believe in a "Triune God" because the Bible has revealed God in three Persons: the Father, the Son, and the Holy Spirit. God has MANY aspects, but we know of only three, so far. This does NOT make Him a "polytheist" concept, by the way. God can be anything He wants to be and He was revealed Himself in many different forms: ONE God who has revealed Himself in whatever ways He saw fit. If He can create a universe with everything in it, He can surely reveal Himself in the form of a burning bush, pillars of cloud and fire, talk through a donkey, and come to earth in the form of a human being called Yeshua....See Miscellaneous Responses to the Traditional Jews

* 7 - Your face turns purple when you hear of the "atrocities" attributed to Allah, but you don't even flinch when hearing about how God/Jehovah slaughtered all the babies of Egypt in "Exodus" and ordered the elimination of entire ethnic groups in "Joshua" including women, children, and trees!

The Refiner's Fire Response: Have you done a study about how purple our faces turn? You keep making these unfounded, blanket accusations! Firstly, Allah is a demon god who expects YOU to die for HIM (while Yeshua is a God Who died for YOU!) and Islam is a religion started by a murdering, thieving, epileptic pedophile called Mohammed. Messianic Judaism began when God/YHWH came to earth in the form of a SINLESS man called Yeshua (which means "Salvation") who taught us about the things of God and then offered Himself as a Divine Sacrifice in order to afford wayward humans a place in heaven.

The Egyptian babies you speak of were not "slaughtered"; they simply died. YHWH ordered the death of all male firstborn in Egypt because of PHAROAH'S refusal to let God's Chosen People (the Jews) leave Egypt and their Egyptian bondage. If you'll remember, God gave Pharoah NINE OTHER CHANCES before hard-headed Pharoah finally got the picture that GOD was in charge! NINE CHANCES! Ask yourself this: If someone was holding your family captive, abusing them in various ways, and making them perform slave labor - how many chances would YOU give before finally "zapping" the perpetrator?

YHWH ordered the death of those people in the land of Caanan because - as He had told Moshe (Moses) long before - the land would be given to the people of Israel (the Jews). The fact was, at that time, anyone who wasn't an Israelite was considered to be a heathen/pagan because they did NOT worship the true Creator, and therefore, God had no allegiance to them. (Why should He???) You can rest assured that God would have spared a given city in Canaan if there had been 10 righteous people living in it — or at least save the righteous people as he did at Sodom and Gomorrah. Rahab and her family in Jericho were spared in Joshua 6, although the city and the other people were destroyed. So we can establish that either no one or a tiny handful of innocent people were killed during the course of the conquest of Canaan. Of course, any innocent, Godly people would have gone to heaven and not be vexed by the wickedness around them, so even that could be considered a "deliverance".

So, "why kill these wicked people at all?" Consider this: if someone in your neighborhood occasionally killed children and sacrificed them on an altar, would you want this person to continue living there? Most people would decide that such a person deserves the death penalty. God responds the same way. The fact is that God ALWAYS finds out the truth (for instance, read the entire story of Sodom, and you will see) and then renders fairly in His execution of judgment. If you are FOR God, then you have nothing to worry about: Even in death you will be better off, for you will get to spend eternity with Him. If you are against God, tough luck, bub! (For more information, see Clarifying Christianity.)

* 6 - You laugh at Hindu beliefs that deify humans, and Greek claims about gods sleeping with women, but you have no problem believing that the Holy Spirit impregnated Mary, who then gave birth to a man-god who got killed, came back to life and then ascended into the sky.

The Refiner's Fire Response: And why should we have a problem believing that? A God who created the entire universe and everything in it can surely impregnate a human woman supernaturally (after all, He created her AND her womb) to enable her to give birth to someone who looks human (someone we could better identify with than, say, "a pillar of cloud by day and a pillar of fire by night"). God's idea, as stated above, was to present Himself as a man so that we could better understand the One who was teaching us the things of God, how He wanted to be worshipped, and how we were to treat each other - and then to die on our behalf as the FINAL Sin Sacrifice.

In case you didn't know, in Old Testament times, God ALWAYS demanded a blood sacrifice to atone for sins. Why? Who knows? He is God and can demand whatever He wants! This was a consequence we inherited from the disobedience of Adam and Eve in the Garden of Eden. But God loved His creation enough to be willing to send an aspect of Himself to die in our places. Without the sacrifice of Yeshua, we would ALL be destined for hell - a place where we would be eternally separated from God; a place where we would be forced to live with God's evil enemy Satan, the ruler of this world who caused man to go astray in the first place....

We had an atheist ask: Why don't you lend the same credence to other religions? What outside the Bible indicates that your God is any more likely than any other one? Our response: There is nothing else that was God-breathed! Every other "religion" in the world was either "borrowed" from the Bible, or totally made up by man. You either believe that or you don't! If you don't, then you will be really surprised when the last few prophecies come true - when the Antichrist appears to make a seven-year peace treaty with Israel, just when it looks like the world is on the brink of extinction! You will be really surprised that, after three and half years (just as the Bible said), he will show his true colors and force people to do as he says over the threat of BEHEADING.....

* 5 - You are willing to spend your life looking for little loopholes in the scientifically established age of Earth (few billion years), but you find nothing wrong with believing dates recorded by Bronze Age tribesmen sitting in their tents and guessing that Earth is a few generations old.

The Refiner's Fire Response: There it is again, that unsubstantiated PERSONAL OPINION! Again - if GOD said it through His prophets of old, who consolidated His Word into a Book where hundreds of prophecies were fulfilled throughout the ages, and are continuing to be fulfilled even as you are reading this - then believers everywhere will take the "tribesmen's" word over the "findings" of scientists who are limited by human mindsets and knowledge. (See Reasons to Believe)

* 4 - You believe that the entire population of this planet with the exception of those who share your beliefs -- though excluding those in all rival sects - will spend Eternity in an infinite Hell of Suffering. And yet consider your religion the most "tolerant" and "loving."

The Refiner's Fire Response: Yep, our God IS tolerant and loving! Why? Because the God of the Bible - the God of Abraham, Isaac, and Joseph - IS THE TRUE CREATOR, while the rest of the "gods" are NOT. He has put up with man's disobedience for THOUSANDS of years, giving us chance after chance after chance. How many chances would YOU give to your wayward kids who insisted on being drug addicts, drunks, sexual deviants, etc., and who consistently told you to get out of their lives because you, as a parent, are a moron who knows nothing? (But, just keep on shelling ou the money, Dad! And give us a free place to live. Other than that, buzz off!) We're not sure what you mean by the statement, "though excluding those in all rival sects". Unless one believes in the shed blood of Yeshua HaMaschiach, they will NOT end up in heaven; simple as that.

An atheist asked: If God is so tolerant and loving, why even create us if that creation will doom MOST of us to eternal hellfire? Our response: Who knows why God created man? We're told that He nearly annihilated the earth once because we turned out different than expected. However, because of a few "righteous" he didn't destroy the earth. The thing is, He has gone above and beyond to show us His love, and He has even sent His "Son" to be our final Sin Sacrifice - and all you have to do is to believe and decide to live your life according to HIS rules. What more could He do? Again - you either believe in Him, or you don't. It's your choice. Since you're choosing to be an atheist, on Judgment Day, don't whine when you don't get to enter heaven!

* 3 - While modern science, history, geology, biology, and physics have failed to convince you otherwise, some idiot rolling around on the floor speaking in "tongues" may be all the evidence you need to "prove" Christianity.

The Refiner's Fire Response: There certainly are a lot of "idiots" claiming to be Christians and Messianic Jews. Those types, unfortunately, give the rest of us a "bad name". However, "idiots" rolling around on the floor and speaking in tongues are NOT "evidence" to prove Christianity. Where did you get that unfounded information? (Probably the same place you got all the rest of your ideas....) That's simply another conjecture on your part....

* 2 - You define 0.01% as a "high success rate" when it comes to answered prayers. You consider that to be evidence that prayer works. And you think that the remaining 99.99% FAILURE was simply the will of God.

The Refiner's Fire Response: And you got those statistics WHERE? Tell me, do you always give your kids everything they want? (Gimme some cocaine, Dad. I know I'm only five years old, but other parents are allowing their kids to do fun stuff....) Prayer ALWAYS works, 100 percent of the time! Whether people get what they asked for is another matter. The Bible tells us that God hears ALL prayers. The fact is, He decides how to answer each one. Those who have a personal relationship with God KNOW this and accept His decisions.

* 1 - You actually know a lot less than many atheists and agnostics do about the Bible, Christianity, and church history - but still call yourself a Christian.

The Refiner's Fire Response: How utterly and disgustingly arrogant! Let's enlighten you to at least ONE fact you should glean from this particular article, if nothing else: Your personal opinions do not scientific evidence make! How do you know exactly WHAT I know about God and the Bible? Or what my husband or neighbor, or my rabbi and our entire congregation know? Have you done a poll? The bottom line is: Anyone who has repented and believes in Yeshua is a heck of a lot better off than the atheists and agnostics who have rejected Him - even if those atheists and agnostics think they know more about the Bible! Whether or not you believe that fact, doesn't matter. Judgment Day WILL come, and you WILL stand before the Lord your Maker to personally explain your rejection. At that time, it won't matter how much you did or didn't know about the Bible, and then it will be too late to beg for forgiveness. If you KNEW the Bible as well as you THINK you do, then you would BELIEVE what it says, and I wouldn't be sitting here defending it to you....

Här är hemsidan http://www.therefinersfire.org/index.htm

Han skriver om muslimska terrorister o.s.v det är inte meningen att jag vill sprida hat mot er muslimer bara så att ni vet och jag vet att det är djävulsdyrkande eliten som ligger bakom det hela för att sprida skräck runt om i världen men jag vet också att det finns rötägg som kallar sig muslimer och dödar oskyldiga.

Detta kommer från en gammal skinhead som hatade alla som inte var vita.
My name is Rick and I am a former Skinhead. Before I tell you how I accepted Yeshua I will tell you how racist and evil I used to be. To understand my story you must first think like I used to. That may seem hard and incomprehensible but hate is a mindset that will control and hypnotize the mind, which is why the average human must not think this way.

But for now just imagine that everyone is your enemy and that your very survival and that of your race depends on a future racial war. Imagine that every white person who mingles with non-whites is a traitor and that sooner or later your race will decline in numbers as more traitors accept others as there equals.

Now think of yourself as a soldier for your race; you have no uniform except for your skin color and your only fellow soldiers are others who think like you. You shave your head because you think that society has defecated on you, so you shave it to purify yourself from there trash. You get swastika tattoos and other provocative images because now you are "different" and you have left society's love for material things....Welcome to my world and that of many others just like me!

When I was 15 I met a couple of "skinheads" who lived near me and I started to hang out with them. At first I just laughed at there racial jokes and their propaganda, but after a while I started to really read their material and watch various lectures from several KKK leaders. I started to dress and act like them. I shaved my head so often that I even forgot what I looked like with hair!

I got my first Nazi tattoo when I was 16. I felt so happy because I believed that I finally was accepted as a true warrior in the future race war. From then on I would shout racial slurs at anyone not like me, and I even participated in racial fights against African Americans and Hispanics who tried to beat me up. I believed that these fights would only make me stronger even if I lost. I listened to "hate rock" and watched WWII lectures from Adolf Hitler. I would purposely go into black neighborhoods and throw hate literature everywhere just to piss them off. I even searched the web and e-mailed several Jewish websites with my propaganda.

I even did this to this website (The Refiner's Fire). But, on that day I made the mistake of challenging the webmaster - who, to my surprise hit me back with an e-mail about Jews and their contribution to this world.

After I left the Refiner's Fire website, I searched the web to see if her info was right. And it was! I even tried to challenge Messianic Rabbi Simon Altaf who is a former Sunni Muslim - but the things he told me about Yeshua made me see the error of my ways. He basically confirmed what BiblicalTruth @ The Refiner's Fire had told me and it got me to thinking. And so, I started to read about Christ and learned, among other things, that He died for me....

My beliefs before I accepted Yeshua were that of the myth of the Germanic-Nordic Aryan gods. This belief was that whites are descendants from these Aryan gods and that everyone one else is inferior. After I left this stupid belief, I found out that some of the pray rituals have Occult written all over them. So I continued reading about Yeshua and his many works. I read that if you die in your sins you will stand before Yeshua and you, yourself, will be responsible for ending up in hell for rejecting his FREE gift.

I always thought that Christianity was just another way to mingle the white race with other undesirables. But, then I started to believe. I would throw stuff around and punch walls and I even throw the Bible around because I thought that I would be alone if I accepted Yeshua's gift. But finally I accepted His sacrifice and started to attend a local evangelical church near my house. About 85% of the attendees of this church were African Americans - but to my surprise they shook my hand and accepted me as a fellow brother in the Kingdom of God!

Right now, I am thinking about getting some tattoos removed and trying to learn more about Yeshua. I now look back and think about how many people I have cursed, mocked and beat, and it makes me sick - but, fortunately, Yeshua's love will heal all wounds.

So what I write now is very important. I'm here to say to all hate-mongers and everyone else who doesn't believe in Christ: Do not die in your sins. Yeshua's gift is paid for with His blood. What awaits us in heaven with Him is like nothing on this earth. It is not too late. As you can see, if the love of Yeshua has changed me, it can change anyone into a better person. Good luck on your search for his love and remember that his gift to us is still available to you every day, every hour, and every minute. Do NOT waste this opportunity!

”Vem är lögnaren, om inte den som förnekar att Jesus är Kristus? Den är antikrist som förnekar Fadern och Sonen.” (1 Johannes 2:22)

Seilon kom igen nu du kan på allvar inte mena att man är sin egen gud för det första så är du inte perfekt du är människa , du gör fel , jag gör fel jag är inte perfekt och det finns inte andra gudar jo i för sig påhittade.
Men det finns bara en och det är den levande Guden som har funnits, finns och skall alltid finnas du bör vakna upp ur ditt new age flum.
Du vet väl att satanister har samma filosofi som din?
eller är du en satanist?
Xplosit du tänker rätt och jag är glad för din skull,
Pröva att be det hjälper, bli inte lurad av Seilons filosofi, det kommer inte hjälpa dig ett dugg kolla in denna klipp som handlar om det du tänker om just våra världsliga begär jag hoppas att den kan få dig att förstå.http://www.youtube.com/watch?v=ZWzJ0Q-ipx4
Gud välsigne er alla.

Posted on: 2008/6/13 20:49

Anonym
Nico,

Vad anser du om det underbara tomas evangeliget? eller kanske du rättar dig efter den politiska bestämelsen som skedde i Nicea, 325 e.kr?

See User information
Quote:
nico317 skrev:
Swift värst vad du är anti du tror att den sidan ska få mig att inse att bibeln är osann,han vet inte ens vad han talar om och du kommer med olika citat från hans sida, om man läser igenom bibeln kommer man att förstå varför G-d har sagt de som du skrev.
Men du förstår inte bibeln p.g.a du är ofrälst du lever inte andligt.
För dig är orden strunt.

Jag saxade lite för att skämtsamt beskriva problemen i bibeln, du får gärna förklara varför bibeln ÄR sann, mer än för att det står så i den.

Jag har fostrats katolskt kristet, inkl söndagsskola och böneläger. Jag har ingått kannibalistiska riter med främmande människor, upprepat mantran i rökiga lokaler och svurit fruktan och trohet till en gud jag varken kan se, höra, känna, lukta eller på något så att säga sätta fingret på.. Jag har även biktat mig, sonat mina synder, förkastat jävulen och sedan intagit mer kött och blod och ytterligare bekräftat min tro i en pampig multinationell tillställning.

Vet du vad som hände sen? En ledtråd är forumets namn..
Nu är frågan kompis, vad vill DU ha till frukost? =D

Quote:
nico skrev:
En oandlig människa tar inte emot det som tillhör Guds Ande. Det är dårskap för henne, och hon kan inte förstå det, eftersom det måste bedömas på ett andligt sätt. 1 Korinthierbrevet 2:14

Jag behöver inte tro på YahWeh för att vara andlig, skam på dig som menar att tron på en Elohim är den enda sanna läran.
Spiritualitet har inte mer med kristendom att göra än att det är samma tema. 1 Vakenbrevet 2:2

Quote:
nico317 skrev:
Om världen hatar er, kom då ihåg att den har hatat mig före er.
Om ni tillhörde världen skulle världen älska er som sina egna. Men nu tillhör ni inte världen, utan jag har kallat er ut ur världen, och därför hatar världen er.
Johannesevangeliet 15:18-19

Jaha? Vad bevisade gud genom att få med detta i bibeln?
"Om du får skit, kom ihåg att jag fått det med, du passar inte in inte för att jag gjort det så och därför är du mobbad av de andra." Swiftevangeliet 3:16-26

Quote:
nico skrev:
Och du kommer med dina inlägg som visar vad en fundamentalisk
kristen är, kom igen ännu mer hat från dig.
Det är verkligen synd att du känner så här har du förklaringen orkar inte skriva själv men vad jag förstår så kan du engelska.

Jag tror du missuppfattat vad hat betyder, jag tycker bara du är korkad, hat skulle manifestera sig utanför denna sfär serru.

Det är inte att skriva du inte orkar, det är att tänka!

För att du ska få lite kärlek då, jag ska faktiskt sätta mig och svara din AUTO ARGUMENT0R du köpt från zink och hoppas att framtida svar från dig är liiite fler egna tankar. Jag orkade knappt läsa allt svammel när jag såg mängden inklistrat, men ett par kan jag nog avverka inatt.

Quote:
The Refiner's Fire Response: Perhaps that is because the "thousands of gods" are false. God gave us the choice to either believe in Him, or not. Through chosen prophets, He "breathed" the Bible into being, and most other world religions and their various denominations have borrowed Bible Scriptures in order to formulate their respective "religions". These prophecies were made thousands of years BEFORE Yeshua (Jesus) was born. No other "holy book" can make the same claim! For instance, the Muslim's Koran - which was spawned from the mind of the crimial/murderer Mohammed who "borrowed" it's "scriptures" from the Tanach (Old Testament) - claims no prophecies, and as a matter of fact, their entire religion didn't come about until 600 years AFTER Yeshua's death....

Ok, när gud säger att det inte finns fler gudar så är det så, punkt. Gud ger mig valet att välja och straffar mig för att jag sedan väljer. (fel) Valet mellan GUD eller inget+brinnaförevigt känns inte så välbalanserat. Om vi försöker att räkna på antalet mördade i bibeln så leder gud över jävulen med flera miljoner.
Om vi lät en kopia av stålmannen-tidningen överleva till år 255.000, blir det sanning för att den är gammal?

Quote:
Furthermore, hundreds of Bible prophecies have come true, and continue to come true before our very eyes. Right now, God is in the process of setting His end time scenario in place, as is evidenced by the record numbers of hurricanes; tornadoes; earthquakes; upsurge in various diseases caused by "beasts of the field"; by the unprecedented decadence in the world which is beginning to rival Noah's time (a time when God promised us that Yeshua would return); and the violence in the Middle East, right down to the fact that believers would be beheaded - And who are the only people in the universe who still behead? The Muslims - the very people who are holding the world hostage! Things are rapidly happening now, and most of the world isn't even aware: See Ten Recent Prophecies; Ten Prophecies Being Fulfilled Today; Ten End Time Prophecies; Ten Prophecies Fulfilled by Yeshua; More Fulfilled by Yeshua, and 48 Dead-On Prophecies About Yeshua.

Igen först en hänvisning till samma material som prövas i argumentet, jävligt dåligt. Sedan är det en rätt så hatisk bit mot de otrogna muslimerna. "I rest my case".

Quote:
No other "religion" can make this claim. Atheist: how do YOU explain this phenomena of so many fulfilled prophecies? How many "coincidences" could there possibly be? As a matter of fact, if you choose to debunk Old Testament prophecies that have come true, then at least be on the lookout for things that are happening today because YOU WILL BE AFFECTED, whether you choose to "believe" or not!

En ateist kanske hade svarat : Sannolikhet över tid, slump, fabrikation, myt. Igen så vill jag understryka att andlighet existerar utanför kyrkans värld. Du kan väl sticka o fråga dessa herrar vem gud är och vad Jesus åstadkom. Byn gud glömde?
http://www.dailymail.co.uk/news/artic ... s-firing-bows-arrows.html

Quote:
The Refiner's Fire Response: Have you done an actual study to see whether or not we feel "dehumanized" or "insulted"? This is conjecture on your part. Scientists have never proven, beyond the proverbial "shadow of a doubt" that man "evolved". (See Reasons to Believe) The reason we believe that we were "created from dirt" is because God, our CREATOR, said so! (Yes, atheists couldn't care less about the Bible, but human scientists haven't been able to prove that we weren't created from dirt! The only theory they've got going is the false "evolution" - which has been DISPROVEN again and again!) Humans, with their limited mindsets, cannot possibly understand the things of God unless they have chosen to invite His Holy Spirit to help them discern these matters. Example: We see things from an "ant's perspective" - We cannot see the future or the grand scheme of things like God can with His "satellite perspective".

På sätt och vis instämmer jag, känslor är högst subjektivt.
Jag tycker inte heller att Darwin har förklarat hur liv uppstår, utan bara hur det förändras inom en art. Mycket ännu ett mysterium med vetenskap som religös dogm.
Jag har många tankar kring scenarion som varken innefattar bibel eller sten-slem-cell-apa-människa-varianten..

Du får gärna ge mig en källa på att gud är man. Släng med din kompletta definition på denne gestalt så blir jag glad.

Hursomhelst, att någon vetenskap är felaktig betyder inte att din saga är korrekt.. Jag börjar tröttna på att svara på svammel.

Quote:
The Refiner's Fire Response: Again - have you done a study to show that we actually "laugh" at polytheists? Christians believe in a "Triune God" because the Bible has revealed God in three Persons: the Father, the Son, and the Holy Spirit. God has MANY aspects, but we know of only three, so far. This does NOT make Him a "polytheist" concept, by the way. God can be anything He wants to be and He was revealed Himself in many different forms: ONE God who has revealed Himself in whatever ways He saw fit. If He can create a universe with everything in it, He can surely reveal Himself in the form of a burning bush, pillars of cloud and fire, talk through a donkey, and come to earth in the form of a human being called Yeshua....See Miscellaneous Responses to the Traditional Jews

Här får vi igen höra att BEVISET är eftersom bibeln säger 3 så är det 3. Men ändå en och samma. Det är mänskligt att inte kunna greppa dessa gudomliga tankebanor.

Quote:
The Refiner's Fire Response: Have you done a study about how purple our faces turn? You keep making these unfounded, blanket accusations! Firstly, Allah is a demon god who expects YOU to die for HIM (while Yeshua is a God Who died for YOU!) and Islam is a religion started by a murdering, thieving, epileptic pedophile called Mohammed. Messianic Judaism began when God/YHWH came to earth in the form of a SINLESS man called Yeshua (which means "Salvation") who taught us about the things of God and then offered Himself as a Divine Sacrifice in order to afford wayward humans a place in heaven.

YES I HAVE MADE MANY FUCKING STUDIES! Jävla tjat!

Jag har svårt att ta detta seriöst med de grova påhopp på muslimer som ingår. Är detta ett seriöst försök att övertyga någon om den sanna läran så är du sjukt patetiskt.

Quote:
YHWH ordered the death of those people in the land of Caanan because - as He had told Moshe (Moses) long before - the land would be given to the people of Israel (the Jews). The fact was, at that time, anyone who wasn't an Israelite was considered to be a heathen/pagan because they did NOT worship the true Creator, and therefore, God had no allegiance to them. (Why should He???) (...) etc..

I REST MY CASE?

Quote:
The Refiner's Fire Response: And why should we have a problem believing that? A God who created the entire universe and everything in it can surely impregnate a human woman supernaturally (after all, He created her AND her womb) to enable her to give birth to someone who looks human (someone we could better identify with than, say, "a pillar of cloud by day and a pillar of fire by night"). God's idea, as stated above, was to present Himself as a man so that we could better understand the One who was teaching us the things of God, how He wanted to be worshipped, and how we were to treat each other - and then to die on our behalf as the FINAL Sin Sacrifice.

Blah blah BLAH, fantastiskt om folk ännu orkar följa denna debatt. Ska hålla mig kort och avrunda.

Alltså, eftersom gud skapade både henne OCH hennes livmoder (duh) så stannar han vid att bara göra henne gravid, sedan blev hon tvungen att föda i en pissig lada, istället för att gud bara PLING fixar biffen. Verkar som att elda buskar eller röka fetingar var hans grej, jag förstår honom, att skruva oskulder är ju inte heller illa.

Quote:
My name is Rick and I am a former Skinhead. Before I tell you how I accepted Yeshua I will tell you how racist and evil I used to be.

Kan inte bry mig mindre om den dåliga snyfthistorien. En svag jävel som byter en grupptillhörighet mot en annan. Från ena "god´s chosen people" till några andra "gods´s chosen".. Vad är sensmoralen när han förr såg ned på icke-vita och nu ser upp till judar?

Du bör besöka www.pharmacratic-inquisition.com och ta del utav lite esoterisk information. Annars har www.zeitgeistmovie.com dessutom väldigt bra förklaringar till strukturerna kring himlaobjekt och religion. Jag tror på en liten kombination. Om du verkligen vill fördjupa dig så se även Empire Of the City / Ring of Power, som du lätt kan googla fram.

Nedan följer slutpläderingen, jag yrkar på rött kort och livstids samhällstjänst för målsäganden. Jag KAN inte argumentera mer emot kristendom än jag nu gjort, och lär låta bli i fortsättningen.

Quote:
Inom många religioner - bland andra Kristendomen, Islam och Judendomen - påstås Gud vara allvetande. För att veta allt räcker det inte med att veta vad som pågår nu, utan också vad som kommer ske i framtiden. Vet man inte vad som händer imorgon vet man inte allt, enkel logik.

En viktig del i nämnda religioner är att Gud skapade människan med en fri vilja, förmågan att välja. Med den fria viljan kan människan välja att tro eller inte tro på Gud och hans kärlek till människan. Om man missbrukar denna gåva och förkastar Gud, eller ännu värre, hänger sig åt Satan får man sota för detta på den yttersta dagen. Har man levt ett i Guds ögon dåligt liv får man betala priset för detta genom evigt lidande.

Som den skarpsinniga läsaren redan märkt, är de två ovanstående styckena inkompatibla med varandra. Har människan verkligen en fri vilja om Gud kan förutspå denna? Om Gud verkligen är allvetande och allsmäktig är alla mina tankar egentligen hans egna.

När han skapade universum startade han en oändlig serie händelser som nu gett upphov till att jag förnekar hans existens och att jag skriver detta. Den stora frågan är förstås om han med rätta kan bestraffa mig för de tankar och handlingar som förefaller vara mina egna.

Med ovanstående resonemang som grund anser jag att man omyndigförklarar människan om man tror på en allvetande Gud. Som omyndig kan människan förstås inte hållas ansvarig för sina handlingar – vilket är en mycket viktig del i dessa religioner.

Ett lustigt resultat av en allvetande Gud är att Gud i så fall vet om sina framtida val. Med andra ord har inte ens Gud en fri vilja om han är allvetande. Gud kan på så sätt ses som en maskin, vars uppgift är att vaka över ett universum. Vem konstruerade Gud? Om Gud kan förutse till och med sina egna handlingar, är han då allsmäktig?

Gorkij – intetvetande

Posted on: 2008/6/14 4:31

See User information
Ja, men allvarligt talat, vem vill så gärna bli dyrkad att man hotar med evig tortyr om inte ens vilja följs? vilken frisk tankekraft orkar med att plåga nån förevigt? och är det snällt....

Vi tror på det våra sinnen ser och känner, eftersom det är så vår verklighet målas upp, väsen vi varken kan se eller höra, känna eller förnimma, som endast talar till oss genom utvalda profeter..präster och gamla skrifter som skrivits av personer som påstår att dom träffat nån som sett nåt.

Ni som träffat nån ni älskar, gav ni listor med saker som dom absolut inte fick göra och påtalade att ni skulle tortera dom i 500 dagar ifall dom bröt dina reglerna, det brukar brudar tända på : ) å andra sidan har ni inte skapat dom.

Men sina barn har man ju skapat och inte vill man att dom ska dyrka en direkt, det räcker ifall dom tror att man finns..

Tillsist, jesus guds son..alla andra män på planeten borde väl också vara guds söner? eller är vi adam och evas söner ?

Och om nu edens lustgård låg i afrika nånstans, varför och vem döpte dom till adam och eva ? och hur lärde dom sig att prata, och vem skrev ner deras historia...
fan va lite jag vet om kristendomen, kanske man skulle läst en bok eller nåt.

Posted on: 2008/6/14 21:40

See User information
Telepati? De kanske inte använde munnen som vi gör idag?

Jag tycker Bibeln är rätt flummig, och då har jag bara läst 19 sidor lol! =D

Posted on: 2008/6/15 2:14

Anonym
Inget svar, Nico?

See User information
nico317

Allt är energi.

Den värld vi ser är bara energi som vibrerar långsamt och kondenserat så vi tror vi ser materaia. Dina hjärna tolkar allt med elektriska signaler. Vi är inget annat än programmeringsbara biologiska datorer. Kolla på hur vår hjärna fungerar, som en seriell och paralell processor (vänster resp. höger hjärnhalvan).

Vänster hjärnhalva
Logik
Matematik
Vetenskap
Planering
Ord (tänker i ord)

Höger hjärnhalva
Intution
Ögonblicket just nu
Fantasi
Bilder (tänker i bilder)

Vi är Gud som ser sig själv subjektivt. Eller det finns inget "vi" bara ett enda jag. Fast det är ju inte roligt att leva som allt för då kan vi inte leva som vi gör nu, så därför ska vi uppskatta nuet.

Men vi har blivit lurade in i massa artificiella verkligheter såsom religioner och att man ska följa vissa troer. Den enda sanningen är kärlek - allt annat är illusion.

Det folk ovanför i denna tråden visar är hur ni inte förstår varandra och bara blir irriterade och pratar skit om varandra, men ni försöker sprida kärlek - det är bra. Vi måste veta att vi kan inte döma varandra, folk säger att jag är New Age, that's bullshit. Det är vad du tror, jag är bra mig själv och hör inte hemma under någon etikett. Jag lever mitt liv, men ser först att jag kan inte leva som jag vill förrän NWO/Illuminati har stoppats. Vilket kommer ske, för som sagt; vi skapar vår egna verklighet. Är du orädd och vet att alla faror du möter kommer lära dig något så du blir starkare, och du har inget att förlora. Även om en fara övervinner dig så vet du att du alltid vinner - för du är odödlig. Så hur ska du då kunna förlora? Bara om du själv tillåter det, eftersom du skapar din verklighet.

Jag dömer ingen, men vi alla är verklighetsskapande maskiner som härstammar ifrån oändlig intelligens som är allt och inget. Vi kommer aldrig dö och kommer alltid att finnas. Du skapar din egen verklighet, och det är fakta.

Den som vill ha svar kommer få dem, och endast rädslan stoppar dig från att söka svaren.

Posted on: 2008/6/16 9:37

« 1 ... 3 4 5 (6) 7 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper