Vakencorner
|
Re: Den dystra världsbilden - såhär ändrar vi allt.
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Vakna Seilon.
Barnpuder där... ![]() Vad är frihet, hur blir man fri? Vad är det "därute"? Inget mer trams nu, tack.
Posted on: 2008/6/19 10:05
|
|||
|
"The humanitarian in theory is the terrorist in action."
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
Re: Den dystra världsbilden - såhär ändrar vi allt.
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Seilon:
Världsbilden ÄR inte dyster. Den är kanske dyster - för dig (antar jag, eftersom att du känner ett starkt behov av att förändra den). Den är inte dyster - för mig. Världen är en fantastisk plats fullt av fantastiska människor, växter, möten, mat, djur, upplevelser. - alla lika meningslösa att fästa sig vid, men är (beroende på approach) lika meningsfulla att uppleva. Njut av den NU, det är allt du kan göra. Lever du i framtiden missar du det vackra och automatiskt blir världen dyster, du ser världen genom en dyster framtidsillusion och det vackra, det magiska, det missar du helt. Börja med att läsa "The power of Now" av Echard Tolle. Där kan du nog plocka upp några godbitar... För mig så är världen precis som den ska vara just nu. Varken mer eller mindre. "Be prepared to die while running towards the bliss you find in every moment" - insiktsfull tibetansk munk. |
||||
|
||||
|
Re: Den dystra världsbilden - såhär ändrar vi allt.
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag kan organisera detta!!! Om du ger mej en månadslön på säg 10 miljoner.Där har du det största problemet.Människor av idag är så fullständigt inkörda i detta system.Du har rätt om att allt sammanknyter till pengar,men ett ännu större problem tror jag ligger i att alla bara tänker på sig själva.Det handlar när allt kommer till kritan om att blåsa eller bli blåst.
Posted on: 2008/6/19 10:23
|
|||
|
||||
|
Re: Den dystra världsbilden - såhär ändrar vi allt.
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Sen återstår också problemet med hur man ska kunna slåut NWO innan organisationen är "terror stämplad" och den ledande gruppen är dödade eller inlåsta på Guantanamo... För det finns ju ingen tvekan om att man skulle möta ett GIGANTISKT motstånd från dom som styr världen nu.
Men å andra sidan, försöker man aldrig så lyckas man aldrig. Den ända lösning det första problemet vore ju om man kunde göra sig och folk totalt oberoende av systemet, detta gör man lättast med fri energi. Men det vet NWO så just därför gör dom allt i sin makt för att stoppa att info om hur detta funkar ska komma ut.
Posted on: 2008/6/19 10:45
|
|||
|
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.
|
||||
|
||||
|
Re: Den dystra världsbilden - såhär ändrar vi allt.
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Jag vill vänligen be alla vakna en promille här... Problemen är inte "därute". Varför tror vissa här fortfarande på det därmed att kriga mot det yttre, som Don Quijotare. Varför är det så? Är inte det därute en återspegling av vårt inre, är det inte scen för det - är inte det grunden för att överhuvudtaget kunna förstå något alls, blir inte allt väldigt fel om man inte har en andlig förståelse i livet? Det har jag skrivit om i tusentals inlägg. Vill ni sova, det har redan gått så långt? NWO, karma och allt vann er interna kamp (?). Eller? Tex, för femtionde gången: Do not pay attention to the "world events", they are all orchestrated to make you pay attention http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=84821#forumpost84821
Posted on: 2008/6/19 10:52
|
|||
|
"The humanitarian in theory is the terrorist in action."
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
Re: Den dystra världsbilden - såhär ändrar vi allt.
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Shilton...
Folk är inkörda i systemet... och det är du också. ******************************************************* IF YOU ARE FIGHTING THE SYSTEM YOU ARE STILL CAUGHT IN IT. ******************************************************* Alla här vet hur viktigt den "osynliga" delen av vår verklighet är för "the controllers". Väldigt väldigt få här följer efter för att förstå...och rädda sig. Ungefär som att de bara sysslade med allt det där med 2012 bara för att det är roligt. Du kan gå omkring och tro att allt handlar om att kontrollera oss, men allvarligt, ALLT de gör är för att rädda sitt eget skinn...från...någonting? Tror du att bunkrarna i bergen, de hemliga elit-städerna finns där för att kontrollera oss? ...thats what it's really all about....(den s.k. kritan ;P) Konspirations-ekorrhjul eller göra dig FRI? Up to you. Jag kanske låter lite kaxig, men jag har perspektiv nog för att kunna backa upp det jag pratar om. Vaken.se - "Man blir som man umgås." |
||||
|
||||
|
Re: Den dystra världsbilden - såhär ändrar vi allt.
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ja jag är en människa av idag.Och det är inte lätt att sakta vakna upp ur dvalan och försöka förstå sammanhangen direkt.Sakta men säkert tycker jag mej förstå mer och mer.Man måste ge det lite tid.men om jag fattat rätt så börjar väl tiden att klämta? eller???
Posted on: 2008/6/19 11:22
|
|||
|
||||
|
Re: Den dystra världsbilden - såhär ändrar vi allt.
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Jag håller med.
Fri energi är ju inte bara ett sätt för att vända makt balansen utan kan också användas rent personligt för att man inte ska behöva vara beroende av systemet som är idag. Visst går det hur bra som hellst att göra detta utan obegränsade mängder energi, men händer något så underlättar det enormt osv... Det är ju helt upenbart att "dom" är rädda för något. FRA lagen fyller inget behov mer än att det gör folk arga, dom skulle lätt kunnat avlyssna alla utan lagen och bara skita i att berätta det eller så kunde dom fört igenom den på ett smidigare sätt, men det jorde dom inte, varför? Nu rasar större delen av befolkningen och media kokar. Det är meningen att det skulle bli såhär. Slumpen finns inte och har aldrig funnits, allt som händer idag är bestämt och uträcknat sen länge. (vilket några börjat förstå) Jag har alltid tyckt bätre om att klara mig själv än att försöka blanda in en massa andra viljor i det jag vill göra och ja har dom senaste åren blivit övertygad om att det andliga har stor betydelse.. men jag vill ändå inte kalla mig "vaken" men det känns som jag börjar få ett förståede hur saker funkar..
Posted on: 2008/6/19 11:25
|
|||
|
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.
|
||||
|
||||
|
Re: Den dystra världsbilden - såhär ändrar vi allt.
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
tiden börjar nog inte ta slut, men stora saker håller på att hända och stora förändringar kommer nog... (haha nu låter ja ju synsk) Saningen är ju hur man än vrider och vänder på det, att det omöjligt kan fortsätta som det gör nu hur länge som hellst, en dag kommer det att smälla och då smäller det hårt, och för dom som inte är berädda eller som klamrar sig fast så kommer det helt klart att slå hårdare. Men visst kan man försöka jobba för något nytt system, men det går aldrig att få in ett nytt utan att först tabort det gammla, och dötiden innan det nya är uppe kommer att märkas tydligt.. hehe... när ja sitter här å funderar fick ja precis en stark kännsla av att det går inte att rädda hela världen, dels för att man kommer bli motarbetad och dels för att många inte vill bli räddade.. tror ja har tängt den tanken innan men inte riktigt förstått den förän nu.
Posted on: 2008/6/19 11:35
|
|||
|
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
Re: Den dystra världsbilden - såhär ändrar vi allt.
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Vakna! |
||||
|
||||
|
Anonym
|
Re: Den dystra världsbilden - såhär ändrar vi allt.
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Helt klart, Shilton. Det är en process... Bra att du uppmärksammat det. Det är lätt att i början tro att man vet var processen slutar (New world Order. Då begränsar man sig själv, med allvarliga konsekvenser. Det är lite som att lägga pussel (the conspiracy) för att sedan lägga samma pussel baklänges (the conspiracy is the conspiracy) och den riktiga bilden kommer fram... |
||||
|
||||
|
Re: Den dystra världsbilden - såhär ändrar vi allt.
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Bra liknelse,det där med pusslet.Problemet för dom flesta är väl antar jag att det är som att lägga pussel i ett mörkt rum i början.Nu har någon vänlig själ gläntat på dörren och släppt in lite ljus i mitt rum.Genast blir det lite lättare att få bitarna på plats.
Posted on: 2008/6/19 12:07
|
|||
|
||||
|
Re: Den dystra världsbilden - såhär ändrar vi allt.
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Jag läste bara lite i lokal tidningen innan idag annars orkar ja aldrig bry mig så mycket om vad media säger för skit.. Men jag är inte förvånad att folk tar förlusten i fjolboll hårdare än att grundlagen skrotas... Men det nämns iaf och dom artiklar jag läst har varit rakt igenom väldigt kritiska till hela skiten.. Men sen läser jag inte sport delen alls och bryr mig inte om fotbollen över huvudtaget så det är nog inte så konstigt om ja inte märkt av det så mycket... Just nu e ja glad att vi förlorade så man slipper höra om skiten hela tiden..
Posted on: 2008/6/19 12:22
|
|||
|
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.
|
||||
|
||||
|
Re: Den dystra världsbilden - såhär ändrar vi allt.
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Är tyvärr sant att befolkningen bryr sej mer om fotbollen än FRA-lagen :( så långt har det gått.
Ja snart kommer något hända om dom fortsätter, men även om det skulle bli en revolution eller vad som nu kan hända så ändrar det inget, bara byter ut förtryckare. "Ta inte makten, krossa den"
Posted on: 2008/6/19 12:28
|
|||
|
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete |
||||
|
||||
|
Anonym
|
Re: Den dystra världsbilden - såhär ändrar vi allt.
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Folket får den regering de förtjänar som sagt :P Allt är som det ska vara. Det är inte som vi här på forumet föredrar, men tittar man ut så ser man att allt faktiskt är som det ska...cause and effect, i stort som i smått. Non-action has concequences. I det här fallet; Klassisk folkhems-ignorans ledde till att Sverige blev lite mer som Öst-tyskland... |
||||
|
||||
|
Re: Den dystra världsbilden - såhär ändrar vi allt.
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Är det någon av er ovan som aktivt arbetar fysiskt för att förbättra världen? Eller är det bara tjat på detta forum?
Annaste, jag vet att allting finns inom dig.. Men folk kan inte vakna om de manipueras till att inte vakna. Många kommer vakna när folk börjar sätta sig emot pengasystemet. Eller menar du på fullaste allvar att om jag hittat mig själv och lever i ett stillat sinne så ska jag bara sitta och medietara? Det säger du ju att jag inte ska göra? Och nu säger du att det går inte att ändra? Eller va? :D Världen är ett skådespel och illusion, men vi kan ändå ändra det? Goinghome, den är inte dyster för mig! Men för många, och ekonomin är ett bra sätt att skapa ett ljus för folk. InBlood_I_Trust, eftersom folket bryr sig mer om undehållning än sitt liv. så behövs denna organsation som kämpar för deras rättighet genom en underskrift. Men det verkar som om ingen här verkar vara framåtdrivande? Eller entreprenörer? Eller någon form av person som kan tänkas arbeta med ett projekt likt en sådan är organisation? Istället ska ni döma och tjöta massa utan att kolla upp själva källan av mitt inlägg: Att vi kan ändra det ekonomiska systemet till något bättre... Vill inte du göra det? För när folk börjar ifrågasätta det så kommer systemet börja falla, och det faller inte utan att vi inte gör något åt det. Eller hur? T.ex. som att sprida sanningen, men ibland så tror inte folk på sanningen för att de är hjärntvättade! Pengar tror dock alla på! comprende? :) Inget mer tjöt nu, tänk på kärnfrågan i denna tråd istället; Att väcka folk inför frågan att de kan få ett bättre ekonomiskt system!
Posted on: 2008/6/19 13:17
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Vilka är Online
Nya medlemmar
|
test_user |
01/01/2020 |
| brifrida | 09/05/2019 |
| Turbozz | 08/15/2019 |
| Fr4nzz0n | 07/30/2019 |
| Egenerfarenhett | 05/19/2019 |
Bloggar o Länkar
I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska









