vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Den dystra världsbilden - såhär ändrar vi allt.

See User information
Denna tråd handlar om hur vi kan ändra samhället snabbt och enkelt. Denna tråd är riktad till dig som vill stopppa NWO/Illuminati och all korruption helt enkelt, som t.ex. FRA lagen som skrämmer många. Problement är att FRA är bra om de som har det är godhjärtade människor, men historien är ett bevis på hur dåliga våra ledare är på att vara kärleksfulla emot den lilla människan.

Det första du ska göra nu är att tänka såhär: "Hur kan vi möjligen snabbt och enkelt ändra samhället?"

Jo, det gör man i dessa steg:

1. Du inser att det finns massor av åsikter, tankar och idéer hos massor av människor. Du inser att alla vill i princip olika, och de flesta tror sig ha rätt med vad de säger. Detta betyder att det är otroligt svårt att alla människor ska enas om en åsikt.

Fråga: Hur ska folket kunna enas?

För att svara på frågan så finns det många som vill lyfta fram olika frågor först. T.ex. så introduceras många till 9/11 lögnen om hur eld tog ner 3 byggnader. Detta är bra för många kan vakna och se sannningen - men även här finns de som vägrar tror på det. Så vi är fortfarande delade.

Svaret på frågan återfinns dock i nästa steg.

2. Det enda som nästan alla människor har gemensamt är pengar. Alla måste ha pengar för att leva i samhället. Det är pengar som styr våra liv och som gör att vi inte har tid att 24/7 kämpa emot NWO/Illuminati.

Pengar gör så vi har inflation. Det du måste förstå är att vi kan ha ett penga system som gör så fattigdom inte existerar. Du måste kunna tänka dig detta! Då det kommer förändra jorden från kristillstånd till fredstillstånd. Tänk dig att pengar inte längre sätter stopp för t.ex. utvecklingen av fri energi.

Så, hur svarar detta på frågan? Jo, om vi organiserar oss så det finns minst 1 kunnig person angående det monetära systemet i varje distrikt i Sverige. Vad ett distrikt är vet jag inte, men vad jag menar är att det finns fullt av utvalda personer som bor i eller nära områden som man kan dela upp Sverige i. Det måste vara mindre än kommuner, i alla fall inte större.

Denna kunniga person går från dörr till dörr och berättar om hur vi kan få ett bättre ekonomiskt system, ett system som gör att vi själva som land genom vår regering bestämmer vår välfärd.

Det enda vi vill ha är deras underskrift, eller kontakt och godkännade av att de stödjer vår idé.

Denna organisation ska bestå av oss alla som har idéer tankar och funderingar som kan generera pengar. För organisationen behöver pengar, men framförallt folkets stöd.

Allting kan börja på Internet och man kan börja starta upp platser eller seminarier där vi kan träffas och prata om hur vi går tillväga.

Allting handlar om en organisering. Och även om vi tror på Gud, Satan, Ufon, eller inget av de, så är vi alla beroende av pengar.

Pengar sammanbinder oss med allt i vårt samhälle, och om vi koncenterar oss på att göra allt för att informera och skapa en organisering av folk som vill stoppa dagens felaktiga system... Ja, då kommer vi snart ha frihet!

Steg för steg - enkelt förklarat
1. Vi skapar en samlingsplats (online på Internet) där vi endast disktuerar hur vi ska informera om ekonomin, och skapa ett samhälle utan ränta. JAK banken är ett guldkorn då de strävar efter räntefritt samhälle. Hur mycket pengar kan de skänka? För kärnan i denna "samlingsplats" behöver ägna 24/7 åt denna steg för steg utveckling.

2. Ifrån denna samlingsplats kommer idéer växa, t.ex. en dokumentär om vår ekonomi. Framförallt så kommer kontakter och nätverk att byggas - då denna samlingsplats endast koncenterar sig på ekonomin.

3. Stegen som följer är att samlingsplatsen kommer få mer och mer medlemmar, samt att folk kommer börja träffas och få fram idéer som generar pengar. Kärnan i samlingsplatsen måste prioriteras så ledarna kan få betalt och slippa sina vardagsjobb. De som leder måste ägna 24/7 åt att få igång denna organisation så den växer och det skapas inkomstkällor.

4. Inkomstkällor ska vara ifrån sponsorer, donationer, samt företag som man skapar för att bygga tillgångar. Tillgångar kan vara i form av värdepapper etc. Fast detta måste bara vara säkert då alla pengar behövs. Dock om det finns något geni som kan göra 50k till 100k på en månad så - why not? Alla pengar behövs som sagt, för samhället idag är baserat på pengar. Varav det vi åstadkommer är ett samhälle där pengar inte begränsar våra behov.

5. Alla vill vara fria, och alla kommer stödja en organisation som vill skapa ett bättre ekonomiskt system. Det gäller bara att på ett tillmötesgående och förstående sätt berätta hur vi kan ändra det, och att vi gör det först genom att enas om att vi vill ha ett bättre system!

Att följa ovanstående steg - om man förstår innebörden - ger inom en framtid (beroende på hur snabbt och effektivt man kör igång) ett betydligt bättre samhälle.

För den som tänker: "Hur kan detta funka i lilla Sverige?"
Svaret är: Kolla på USA, de har redan börjat säga nej till deras inkomstskatt och deras Centralbank genom bland andra Ron Paul.

Detta kommer bli en revolution som täcker världen, tänk själv på Globala Uppvärmingskrisen. Om vi låter pengar begränsa vår utveckling - hur ska vi då ha råd? Däremot, om pengar inte är et hinder - då har vi snart löst det!

Genom att FRA har blivit igenomröstad så bevisar detta att våra folkvalda INTE bryr sig om oss, och då vet vi att de aldrig kommer fixa det ekonomiska systemet - då de har det bra. Så, vem har tid att starta denna organisering?

Det är min fråga till dig, kan du organisera detta?

Posted on: 2008/6/19 9:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Den dystra världsbilden - såhär ändrar vi allt.

See User information
Vakna Seilon.

Barnpuder där...

Vad är frihet, hur blir man fri?

Vad är det "därute"?

Inget mer trams nu, tack.

Posted on: 2008/6/19 10:05
"The humanitarian in theory is the terrorist in action."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Seilon:

Världsbilden ÄR inte dyster.

Den är kanske dyster - för dig (antar jag, eftersom att du känner ett starkt behov av att förändra den).

Den är inte dyster - för mig.

Världen är en fantastisk plats fullt av fantastiska människor, växter, möten, mat, djur, upplevelser. - alla lika meningslösa att fästa sig vid, men är (beroende på approach) lika meningsfulla att uppleva.

Njut av den NU, det är allt du kan göra. Lever du i framtiden missar du det vackra och automatiskt blir världen dyster, du ser världen genom en dyster framtidsillusion och det vackra, det magiska, det missar du helt.

Börja med att läsa "The power of Now" av Echard Tolle. Där kan du nog plocka upp några godbitar...

För mig så är världen precis som den ska vara just nu.

Varken mer eller mindre.

"Be prepared to die while running towards the bliss you find in every moment" - insiktsfull tibetansk munk.

See User information
Jag kan organisera detta!!! Om du ger mej en månadslön på säg 10 miljoner.Där har du det största problemet.Människor av idag är så fullständigt inkörda i detta system.Du har rätt om att allt sammanknyter till pengar,men ett ännu större problem tror jag ligger i att alla bara tänker på sig själva.Det handlar när allt kommer till kritan om att blåsa eller bli blåst.

Posted on: 2008/6/19 10:23

See User information
Sen återstår också problemet med hur man ska kunna slåut NWO innan organisationen är "terror stämplad" och den ledande gruppen är dödade eller inlåsta på Guantanamo... För det finns ju ingen tvekan om att man skulle möta ett GIGANTISKT motstånd från dom som styr världen nu.

Men å andra sidan, försöker man aldrig så lyckas man aldrig.

Den ända lösning det första problemet vore ju om man kunde göra sig och folk totalt oberoende av systemet, detta gör man lättast med fri energi.
Men det vet NWO så just därför gör dom allt i sin makt för att stoppa att info om hur detta funkar ska komma ut.

Posted on: 2008/6/19 10:45
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.

See User information
Quote:

Mini skrev:
Sen återstår också problemet med hur man ska kunna slåut NWO innan organisationen är "terror stämplad" och den ledande gruppen är dödade eller inlåsta på Guantanamo... För det finns ju ingen tvekan om att man skulle möta ett GIGANTISKT motstånd från dom som styr världen nu.

Men å andra sidan, försöker man aldrig så lyckas man aldrig.

Den ända lösning det första problemet vore ju om man kunde göra sig och folk totalt oberoende av systemet, detta gör man lättast med fri energi.
Men det vet NWO så just därför gör dom allt i sin makt för att stoppa att info om hur detta funkar ska komma ut.

Jag vill vänligen be alla vakna en promille här...

Problemen är inte "därute".

Varför tror vissa här fortfarande på det därmed att kriga mot det yttre, som Don Quijotare. Varför är det så?

Är inte det därute en återspegling av vårt inre, är det inte scen för det - är inte det grunden för att överhuvudtaget kunna förstå något alls, blir inte allt väldigt fel om man inte har en andlig förståelse i livet?

Det har jag skrivit om i tusentals inlägg. Vill ni sova, det har redan gått så långt? NWO, karma och allt vann er interna kamp (?). Eller?

Tex, för femtionde gången:

Do not pay attention to the "world events", they are all orchestrated to make you pay attention
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=84821#forumpost84821

Posted on: 2008/6/19 10:52
"The humanitarian in theory is the terrorist in action."

Anonym
Shilton...

Folk är inkörda i systemet... och det är du också.

IF YOU ARE FIGHTING THE SYSTEM YOU ARE STILL CAUGHT IN IT.

Alla här vet hur viktigt den "osynliga" delen av vår verklighet är för "the controllers". Väldigt väldigt få här följer efter för att förstå...och rädda sig. Ungefär som att de bara sysslade med allt det där med 2012 bara för att det är roligt. Du kan gå omkring och tro att allt handlar om att kontrollera oss, men allvarligt, ALLT de gör är för att rädda sitt eget skinn...från...någonting? Tror du att bunkrarna i bergen, de hemliga elit-städerna finns där för att kontrollera oss?

...thats what it's really all about....(den s.k. kritan ;P)

Konspirations-ekorrhjul eller göra dig FRI?

Up to you. Jag kanske låter lite kaxig, men jag har perspektiv nog för att kunna backa upp det jag pratar om.

Vaken.se - "Man blir som man umgås."

See User information
Ja jag är en människa av idag.Och det är inte lätt att sakta vakna upp ur dvalan och försöka förstå sammanhangen direkt.Sakta men säkert tycker jag mej förstå mer och mer.Man måste ge det lite tid.men om jag fattat rätt så börjar väl tiden att klämta? eller???

Posted on: 2008/6/19 11:22

See User information
Jag håller med.

Fri energi är ju inte bara ett sätt för att vända makt balansen utan kan också användas rent personligt för att man inte ska behöva vara beroende av systemet som är idag. Visst går det hur bra som hellst att göra detta utan obegränsade mängder energi, men händer något så underlättar det enormt osv...

Det är ju helt upenbart att "dom" är rädda för något.
FRA lagen fyller inget behov mer än att det gör folk arga, dom skulle lätt kunnat avlyssna alla utan lagen och bara skita i att berätta det eller så kunde dom fört igenom den på ett smidigare sätt, men det jorde dom inte, varför?
Nu rasar större delen av befolkningen och media kokar.

Det är meningen att det skulle bli såhär.

Slumpen finns inte och har aldrig funnits, allt som händer idag är bestämt och uträcknat sen länge.
(vilket några börjat förstå)

Jag har alltid tyckt bätre om att klara mig själv än att försöka blanda in en massa andra viljor i det jag vill göra och ja har dom senaste åren blivit övertygad om att det andliga har stor betydelse.. men jag vill ändå inte kalla mig "vaken" men det känns som jag börjar få ett förståede hur saker funkar..

Posted on: 2008/6/19 11:25
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.

See User information
Quote:

shilton skrev:
Ja jag är en människa av idag.Och det är inte lätt att sakta vakna upp ur dvalan och försöka förstå sammanhangen direkt.Sakta men säkert tycker jag mej förstå mer och mer.Man måste ge det lite tid.men om jag fattat rätt så börjar väl tiden att klämta? eller???

tiden börjar nog inte ta slut, men stora saker håller på att hända och stora förändringar kommer nog... (haha nu låter ja ju synsk)

Saningen är ju hur man än vrider och vänder på det, att det omöjligt kan fortsätta som det gör nu hur länge som hellst, en dag kommer det att smälla och då smäller det hårt, och för dom som inte är berädda eller som klamrar sig fast så kommer det helt klart att slå hårdare.

Men visst kan man försöka jobba för något nytt system, men det går aldrig att få in ett nytt utan att först tabort det gammla, och dötiden innan det nya är uppe kommer att märkas tydligt..

hehe... när ja sitter här å funderar fick ja precis en stark kännsla av att det går inte att rädda hela världen, dels för att man kommer bli motarbetad och dels för att många inte vill bli räddade.. tror ja har tängt den tanken innan men inte riktigt förstått den förän nu.

Posted on: 2008/6/19 11:35

Anonym
Quote:

Mini skrev:
Jasså? De grämer sig mest över förlusten mot ryssland...
Vakna!

Anonym
Quote:

shilton skrev:

Helt klart, Shilton. Det är en process... Bra att du uppmärksammat det. Det är lätt att i början tro att man vet var processen slutar (New world Order. Då begränsar man sig själv, med allvarliga konsekvenser.

Det är lite som att lägga pussel (the conspiracy) för att sedan lägga samma pussel baklänges (the conspiracy is the conspiracy) och den riktiga bilden kommer fram...

See User information
Bra liknelse,det där med pusslet.Problemet för dom flesta är väl antar jag att det är som att lägga pussel i ett mörkt rum i början.Nu har någon vänlig själ gläntat på dörren och släppt in lite ljus i mitt rum.Genast blir det lite lättare att få bitarna på plats.

Posted on: 2008/6/19 12:07

See User information
Quote:

Wowbagger skrev:
Quote:

Mini skrev:
Jasså? De grämer sig mest över förlusten mot ryssland...
Vakna!

Jag läste bara lite i lokal tidningen innan idag annars orkar ja aldrig bry mig så mycket om vad media säger för skit..
Men jag är inte förvånad att folk tar förlusten i fjolboll hårdare än att grundlagen skrotas... Men det nämns iaf och dom artiklar jag läst har varit rakt igenom väldigt kritiska till hela skiten..

Men sen läser jag inte sport delen alls och bryr mig inte om fotbollen över huvudtaget så det är nog inte så konstigt om ja inte märkt av det så mycket... Just nu e ja glad att vi förlorade så man slipper höra om skiten hela tiden..

Posted on: 2008/6/19 12:22

See User information
Är tyvärr sant att befolkningen bryr sej mer om fotbollen än FRA-lagen :( så långt har det gått.

Ja snart kommer något hända om dom fortsätter, men även om det skulle bli en revolution eller vad som nu kan hända så ändrar det inget, bara byter ut förtryckare. "Ta inte makten, krossa den"

Posted on: 2008/6/19 12:28
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete

Anonym
Quote:

InBlood_I_Trust skrev:
Är tyvärr sant att befolkningen bryr sej mer om fotbollen än FRA-lagen :( så långt har det gått.

Folket får den regering de förtjänar som sagt :P

Allt är som det ska vara. Det är inte som vi här på

forumet föredrar, men tittar man ut så ser man att

allt faktiskt är som det ska...cause and effect, i stort

som i smått. Non-action has concequences. I det här

fallet; Klassisk folkhems-ignorans ledde till att Sverige

blev lite mer som Öst-tyskland...

See User information
Är det någon av er ovan som aktivt arbetar fysiskt för att förbättra världen? Eller är det bara tjat på detta forum?

Annaste, jag vet att allting finns inom dig.. Men folk kan inte vakna om de manipueras till att inte vakna. Många kommer vakna när folk börjar sätta sig emot pengasystemet.

Eller menar du på fullaste allvar att om jag hittat mig själv och lever i ett stillat sinne så ska jag bara sitta och medietara? Det säger du ju att jag inte ska göra?

Och nu säger du att det går inte att ändra? Eller va? :D

Världen är ett skådespel och illusion, men vi kan ändå ändra det?

Goinghome, den är inte dyster för mig! Men för många, och ekonomin är ett bra sätt att skapa ett ljus för folk.

InBlood_I_Trust, eftersom folket bryr sig mer om undehållning än sitt liv. så behövs denna organsation som kämpar för deras rättighet genom en underskrift.

Men det verkar som om ingen här verkar vara framåtdrivande? Eller entreprenörer? Eller någon form av person som kan tänkas arbeta med ett projekt likt en sådan är organisation? Istället ska ni döma och tjöta massa utan att kolla upp själva källan av mitt inlägg: Att vi kan ändra det ekonomiska systemet till något bättre... Vill inte du göra det?

För när folk börjar ifrågasätta det så kommer systemet börja falla, och det faller inte utan att vi inte gör något åt det. Eller hur? T.ex. som att sprida sanningen, men ibland så tror inte folk på sanningen för att de är hjärntvättade!

Pengar tror dock alla på!

comprende? :)
Inget mer tjöt nu, tänk på kärnfrågan i denna tråd istället; Att väcka folk inför frågan att de kan få ett bättre ekonomiskt system!

Posted on: 2008/6/19 13:17

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper