vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

DMT - Den spirituella molekylen

See User information
Jag vill säga att allt är, och allt kommer alltid att vara. Det finns bara EN verklighet, och det är NU - detta ögonblick.

Jag behöver inte förstå hur, eller inte ens veta varför. Jag lever i ögonblicket och är glad. Jag tänker inte.

"One ought not to think" - Canibus

Det jag vet är det jag vet. Jag kan bara veta utefter det, då allting är information. Dina sinnen är information. Det som dina sinnen tar in skickar elektriska signaler precis som en dator. Människokroppen är en biologisk datamaskin.

Du behöver inte ens förstå det, du behöver inte ens hålla med om det. Men de som är Illuminati vet det.

Allting är Ying/Yang, det finns en positiv sida och en negativ sida. Jag tror personligen på Jesus, Buddha, Munkar, Ninjor, Gud, Lucifer, Horus, Amun Rah, RA, Osirus, och allting är SON-MOR och BARN. Viket är en balans av sättet vi lever på, en negativ och en positiv ände och med allting du kan tänka dig däremellan. Tänk er Solen, Jorden och Månen. Pappa, Mamma och Barn. :)

Droger kan vara kontroversiella, gissa varför? För makteliten vill inte att du vaknar. Alkohol är en drog som inbjuder till negativa andar, och därför blir vissa arga och glömmer det.

Andra droger såsom cannabis verkar helande, om man inte missbrukar det. Droger ska aldrig användas för att fly verkligheten, om du inte vet vad du gör. En drog är inte här för att du ska sluta bry dig om ditt liv, den är här för att du ska vakna.

DMT är en väldigt psykedelisk drog och LSD liknar dess effekter. Det som din hjärna gör är att när du går in djup-sömn så släpper din hjärna ut DMT i tredje ögat (pineal gland eller tallkottskörteln). Slutsatsen jag drar är att man trippar när man drömmer! :D

Ditt 3:e öga är vad som är dina inre bilder när du fantiserar eller drömmer. Och därifrån kommer positiva och negativa influenser.

Så tänk alltid postivt, byt ut dina negativa tankar som ger dig en negativ upplevelse här på Jorden. Tänk bara positivt om allt och se dig själv i alla andra - vi alla är en och vi alla ska respektera varandras fria viljor.

Regeringen gör det inte, och samhället generellt gör det inte. Men det är vad som ändras nu, ljuset lyser upp mörkret och hemligheterna kommer upp till ytan.

Peace!
- seilon

Posted on: 2008/7/7 20:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: DMT - Den spirituella molekylen

See User information
Serotonin molekylen, skall visst bara skilja sig 2 molekyler jämfört med DMT.

Posted on: 2008/7/7 22:18
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Biologi-Molekyler-Medvetandet-Hjärnan och Strängteorin kommer förvandla livet till något så underbart att ni kommer skit ner er när ni hör det ;).

lol

peace!
- seilon

Posted on: 2008/7/7 23:11

Anonym
"You are so young, so before all beginning, and i want to beg you, as much as I can, dear sir, to be patient toward all that is unresolved in your heart and to try and love the questions themselves like locked rooms and like books that are written in a very foreign tongue. Do not now seek the answers, which cannot be given to you because you would not be able to live them. And the point is, to live everything. Live the questions now."

-Ranier Maria Rilke, Letters to a Young Poet

-----------------------------------------------------------

Ja Seilon, när du har vaknat så kommer du att se att när du skrev ovanstående så låg du och sov. Precis som när du tittar tillbaka på dig själv för tre år sedan, frågandes, hur kunde jag varit så ovaken?

Meningen med droger är:
"when you get the message, hang up the phone."

and the message is: "wrong direction". andligt "bröd och skådespel".

du blandar in vettiga saker i bra skeva grejor som du saknar förståelse att se varför de är skeva...jag känner igen det, jag har gjort samma misstag.

När du kommit över din nuvarande snurrparadigm kommer du att fråga dig själv, hur kunde jag vara så ovaken?

Quote:
"Jag baserar min tro på information, och jag tar in all information."

Det här är en av anledningarna till att du snurrar btw ;)

See User information
Jah, knarktripp ftw!

Hur är det att vara påverkad av detta DMT? (Heter drogen så förresten? Har läst något om MDMA eller liknande, kanske är samma sak?) Blir man helt väck och ligger och dreglar och har hemska mardrömmar eller är man vaken och har kontroll?

Är väldigt sugen på att trippa på någon drog men jag vet att jag inte har rätt psyke för att trippa på vad som helst. Har nämligen rätt svårt att hantera att tappa kontrollen. =/

Posted on: 2008/7/8 14:22

See User information
jag som trodde droger var skapade för att lura av idioter deras sista stålar..

Allt du ser hör känner och förnimmer, skapas i din hjärna..jag är rätt säker att om man vill kan man hamna i det tillstånd man vill helt nykter och lite rikare....jag har inte provat eller tagit reda på hur man gör då jag är relativt ointresserad, då man drömmer när man sover finns det säkert en trolig förklaring till att det är så...liksom många andra kroppsfunktioner.

Posted on: 2008/7/8 17:50

See User information
Goinghome

Klockrent citat, håller med och förstår och jag är inne på min 3:e dag som "urkopplad" :)

Quote:
Meningen med droger är:
"when you get the message, hang up the phone."

Både jag och nej, beror på vem du väljer att vara.

Man vill självklart leva i verkligheten utan droger, men då måste man förstå att man är en drog. Din hjärna skapar droger för att vi ska kunna leva och känna. Allt är som sagt en illusion.

Du är ett medvetande och du vet det du kommer ihåg.

Vad många inte förstår är att det som är den tråkiga verkligheten med jobb, familj, vänner och massa onödiga måsten, håller på att förändras.

Vi lever i en "programmerad" verklighet som vi snart ska "omprogrammera". Våra minnen finns inte i hjärnan - utan i vårt medvetande som är allt. Vi är vad vi är för att vi kommer ihåg vad vi gjort. Vi finns alltid och kommer alltid att finnas. Våra förfäder har skapat vår verklighet genom profetior, och som vanligt brukar ju det oväntande hända. "Expect the unexcpected". Ingen kan förutsäga framtiden för alla, bara för sig själv. Vi väljer tillsammans att gå samma eller olika vägar, men en sak är säker, denna verkligheten är idag styrd av idén att vi är separerade.

2012 innebär (för den som tror det) att vi kommer skapa en positiv värld (alla är en) och en negativ värld (vi är separeade) och däremellan kommer vi skapa nya oändligheter. För universum är oändligt, livet är oändligt - vår gemensamma intelligens är oändlig.

Jag skulle aldrig ta DMT utan att min kropp förser mig med det, men alla är vi olika.

Livet är underbart, så enkelt är det :)

peace!
- seilon

Posted on: 2008/7/9 9:52

See User information
Quote:

X-Ploshit skrev:
Jah, knarktripp ftw!

Hur är det att vara påverkad av detta DMT? (Heter drogen så förresten? Har läst något om MDMA eller liknande, kanske är samma sak?) Blir man helt väck och ligger och dreglar och har hemska mardrömmar eller är man vaken och har kontroll?

Är väldigt sugen på att trippa på någon drog men jag vet att jag inte har rätt psyke för att trippa på vad som helst. Har nämligen rätt svårt att hantera att tappa kontrollen. =/

Dmt får du i dig när du tar Ayahuasca, det ämnet finns naturligt i hjärnan. Jag rekommenderar att du testar magiska svampar ochså.

Men att tappa kontrollen är liksom vitsen, speciellt med svamp.

När du tar svamp, kan inte längre ditt ego (överjag, kontroll behovet) styra dig och ditt ditt undermedvetna kommer ta mer kontroll over dina tankar, och du kommer bli mer av dig själv, få högre intelligens, och bli mer medveten, vaken, om du så vill.

Efteråt, expanderar ditt medvetande in i det som tidigare var undermedvetet, detta kan forsta gången ta lite tid, upp till 10 år. Men normalt 2 veckor till 6 månader. beroende på hur stor hemläxa du måste göra med dig själv.

Glöm det att vara vaken har med vilken information du har att gora, det handlar mer om att kunna ta fram information som inte finns synlig för andra, allt vi vet finns att få tag på, om man har ett medvetande som kan acessa det, vill säga.

Detta har eliten vetat i tusentals år.
I Sydamerika slog man ihjäl alla som hade ätit den magiska svampen.
Bara det borde räcka for att äta den, hehe

Värsta trippen som jag haft var Amanita Muscaria (rödvit flugsvamp, fick minst 10 nära döden upplevelser, och återvände till innan mitt nuvarande liv, andra dimensioner, framtiden och det förflutna. Tidskompression, tusentals år passerar under några minuter...Rekommenderas bara till erfarna psykonauter, man skall dricka sitt eget piss med mera. jum jum. haha

Myten om tomten kommer från denna svamp. God Hjul, alla PsychoNauts!

Ser ni likheten?
Resized Image

Resized Image

Posted on: 2008/7/9 10:55
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

See User information
Shit JohnC grymt!

Bara så du vet så innebär 2012 värsta DMT trippen fast i vår tidsuppfattning! Alltså 2012 och därefter kommer vara nästa julklapp ifrån tomten :)

Jag tror vi kommer ha TV-spels hallar där man går in i parallella verkliheter och lirar, och har olika smärt nivåer osv..

Sen lär vi ha bra kommunikation med sol, måne, jord och allt vi vill! :)

Plus att poängen med droger osv är att finna ögonblicket - och ju vaknare man är = ju mer man förstå, ju mer i ögonblicket är man :).

Livet är en bild som ändrar sig utefter de regler vi lärt oss leva efter, hur ser din bild ut? :)

Posted on: 2008/7/9 11:06

See User information
Quote:

JohnC skrev:
Quote:

X-Ploshit skrev:
Jah, knarktripp ftw!

Dmt får du i dig när du tar Ayahuasca, det ämnet finns naturligt i hjärnan. Jag rekommenderar att du testar magiska svampar ochså.

Men att tappa kontrollen är liksom vitsen, speciellt med svamp.

När du tar svamp, kan inte längre ditt ego (överjag, kontroll behovet) styra dig och ditt ditt undermedvetna kommer ta mer kontroll over dina tankar, och du kommer bli mer av dig själv, få högre intelligens, och bli mer medveten, vaken, om du så vill.

Efteråt, expanderar ditt medvetande in i det som tidigare var undermedvetet, detta kan forsta gången ta lite tid, upp till 10 år. Men normalt 2 veckor till 6 månader. beroende på hur stor hemläxa du måste göra med dig själv.

Glöm det att vara vaken har med vilken information du har att gora, det handlar mer om att kunna ta fram information som inte finns synlig för andra, allt vi vet finns att få tag på, om man har ett medvetande som kan acessa det, vill säga.

Detta har eliten vetat i tusentals år.
I Sydamerika slog man ihjäl alla som hade ätit den magiska svampen.
Bara det borde räcka for att äta den, hehe

Värsta trippen som jag haft var Amanita Muscaria (rödvit flugsvamp, fick minst 10 nära döden upplevelser, och återvände till innan mitt nuvarande liv, andra dimensioner, framtiden och det förflutna. Tidskompression, tusentals år passerar under några minuter...Rekommenderas bara till erfarna psykonauter, man skall dricka sitt eget piss med mera. jum jum. haha

Myten om tomten kommer från denna svamp. God Hjul, alla PsychoNauts!

Ser ni likheten?
Resized Image

Resized Image

Tack för svaret! Det här låter helt vansinnigt intressant. :p Vad såg du i framtiden förresten?

Flugsvamp låter jag nog bli, det verkar vara rätt dåligt med info om det. Fast svampen kanske inte är fysiskt skadlig? Vet du något om det?
Har t.ex aldrig hört att man måste dricka piss till det! Varför detta förresten?
Men narkomann (Om det var han, fast vem annars?) på fb, ja han hade minsann injicerat det där vita pulvret (?) som sitter på svampen in i blodet. Haha, galenpanna! Jag minns dessvärre inte hur trippen blev.

Det är intressant att de tutat i oss att flugsvampar är DÖDSFARLIGA sedan barnsben! Det är säkert bara för att de vet att man kan trippa på dem, och det sista de vill ha är folk som fattar hur stor världen är och att det finns mer än bara Jorden och arbeta ihjäl sig. Det är ju hur mycket som helst som pekar på det!

Posted on: 2008/7/9 12:01

See User information
Quote:

seilon skrev:
Shit JohnC grymt!

Bara så du vet så innebär 2012 värsta DMT trippen fast i vår tidsuppfattning! Alltså 2012 och därefter kommer vara nästa julklapp ifrån tomten :)

Jag tror vi kommer ha TV-spels hallar där man går in i parallella verkliheter och lirar, och har olika smärt nivåer osv..

Sen lär vi ha bra kommunikation med sol, måne, jord och allt vi vill! :)

Plus att poängen med droger osv är att finna ögonblicket - och ju vaknare man är = ju mer man förstå, ju mer i ögonblicket är man :).

Livet är en bild som ändrar sig utefter de regler vi lärt oss leva efter, hur ser din bild ut? :)

Jag tror att vi är medvetna om den situation, och det liv vi kommer att leva, vi har överenskommelser innan vi föds, med andra personer som vi träffar under livet och hjälper varandra att arbeta for en bättre värld, ingen är här av misstag, alla har valt en uppgift, som de har valt att utföra under detta liv. Belöningen kommer att vara ett högre medvetande efter livet.

Varken himmel eller helvete existerar, och efter detta livet, kan vi välja att leva andra liv i andra världar. For andra syften.

Vi vet redan att vi lever for evigt, det som existerar, finns vi for evigt, och eftersom vi redan existerar kommer vi att gora detta for evigt.
Gud finns inte, däremot en intelligent kraft, vi kan kommunicera med.

Under en Ayahusaca tripp kunde jag visuellt och materiellt kommunicera med ett slags visuellt matematiskt intelligent språk som manifesterade sig framfor mina ögon, detta språk, innehöll all samlad kunskap om allt, jag mötte gud kan man säga,

jag kunde prata med detta språk, med olika ljud som jag verkade kunna utan att veta om det, allt bevittnades av min kompis som kunde se detta ske, och han kunde via mig ochsa första språket.

Tid och rum ar bara en fiktion, allt existerar i samma nu, och i samma punkt.

Den tredimensionella världen ar ett fängelse for Nephilim, där de tillsammans ca 2 miljoner har låsts in, for att till slut få sona sina brott, därefter kommer de att gå vidare i andra liv, precis som alla andra. När de lärt sig sitt misstag.

2012 tror jag ar frimureri för det mesta. Dock tror jag att vart DNA kommer uppgraderas, eftersom vissa partiklar och strålning kommer från Vintergatans mitt under de närmaste 2000 åren, tiden av ljus, sen kommer vi gå in i en period av mörker igen.

Allt kommer dock att förändras under de närmaste femton åren, vi kommer få evigt liv, super intelligens, intergalaktiska resor mm.

Posted on: 2008/7/9 12:32

See User information
När man äter svampen ombildas den till Muscimol, som är den aktiva ingrediensen, när man dricker pisset, är det koncentrerat Muscimol. Vill du veta mera lyssna på James Arthur.
Man kan inte dö av svampen, om man kokar den fore, då ombildas skadliga ämnen i den till Muscimol. Trippen varar i 8 timmar.

Framtiden är samma som det förflutna, vi kommer från ett stort vitt ljus, som inte kan beskrivas eller betraktas, jag tror vi ar låsta att vara här, när vi lever, vi återvänder dock till detta ljus efter vi dör.

http://www.redicecreations.com/specia ... s/2005/04apr/jarthur.html

Posted on: 2008/7/9 12:40

Edited by JohnC on 2008/7/9 12:58:12
Edited by micro on 2008/7/10 10:39:40

See User information

Posted on: 2008/7/9 21:53

See User information
Första inlägget skrev du att alla alltid ska vara positiva, ingen balans alltså?

Det där DMT har jag aldrig prövat än tyvärr men jag har vandrat med Lucy ett par ggr, Psilo är även en stor vän till mig.
Har kollat efter den DMT-koncentrerade Mimosa Hostilis (Acacia) som det verkar finnas kvistar av hos vissa florister.
Dock verkar framställningen hyfsat komplicerad och jag är inte alls någon skicklig kemist.

Visst ger psykedeler en känsla av att vara bättre synkad med sin omivning (kosmiskt medvetande) och detta beror på den otroliga ström av information som hjärnan inte längre sållar utan istället ohämmat släpper in, därav alla dessa symboler och mönster överallt i natur och atmosfär (kraftlinjer?). Jag undrar personligen om dessa hänger ihop med Lagen om Attraktion, att emotionell energi också har "sladdar" vore inte så osannolikt ändå :).

Det där med att 2012 ska förändra medvetandena på jorden låter lite som McKennas tal om Pysechedelic Society, eller s.k. Archaic Revival. Det är helt klart viktigt att bevara ockultism och shamanism som är grunden till all nuvarande skriftbaserad religion, även utanför den inre kretsen.

Posted on: 2008/7/16 22:21
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Quote:

X-Ploshit skrev:
Jah, knarktripp ftw!

Jag har hittils bara trippat på toppslätskivling, första gångerna tog ja väldigt låg dos så ja bara kände av det lite smått men efter en tripp på runt 70st tror ja, dock utan nån egodöd eller liknande, så ser ja allt på ett mycket "vaknare" sätt, helt klart en av dom bästa uplevelser jag haft.
Märker också att jag blir väldigt kreativ och tänker väldigt klart på låga doser toppisar (runt 15-20st).

Här finns mängder med info om olika svampar och metoder att inta dom på: http://knarkkorven.magiskamolekyler.org/svampinfo/index.php

Nu är ja väldigt nyfiken på DMT men vet inte var ja ska fåtag på det och har ont om tid att framställa nått eget.. bor fortfarande hemma också så måste va lite diskret med sånt, haha

Posted on: 2008/7/22 20:00
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper