vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3)

Re: Uppväckta Kristna

See User information
Undrar varför inte idiot författaren till det stycket kunde skriva i klartext, utan dom skriver på nåt jävla bögspråk så att 1000 idioter kan tolka det på 1000 olika sätt, säkert 2 av dom tusen är helt säkra på att han skriver om frukt.

Vore kul om hela bibeln kunde skrivas om i klartext efter hur svenska kyrkan tolkar den och talar om för sina anhängare hur just dom ska tycka, men allt är ju så motsägelsefullt..ena gången ska man vända andra kinden till..älska sin näste, men sen ska man kasta in dom i elden eller dränka dom med en kvarnsten omkring halsen.

Ulf Ekman Pastor Livets Ord, 530 600 kronor, år 2006
Sten-Gunnar Hedin Föreståndare Pingst FFS, 524 400 kronor, år 2006.
Enevald Flåten i Levende Ord tjänade ca 800 000 under det sista året som pastor (norge)

Undrar vad som egentligen pågår i den här församligen i knutby
http://www.expressen.se/1.74286

man blir lite nervös av artikeln, men hela samhället går åt samma håll med övervakning och sencur.

Posted on: 2008/7/5 8:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
3 pastorer hur många tror ni det finns? Ta vilken yrkeskrets som helst och du hittar roffare.

Det kallas metaforer eller liknelser, för att beskriva samma sak utan metaforer hade det krävts en hel bok för att få fram dom koncisa meningarna och har man svårt att förstå vad som menas, med goda och dåliga frukter så spelar det ingen roll hur man skulle ha skrivit för den personen hade inte fattat så mycket i vilket fall som helst.

Och episoden med kvarnstenen handlar om straffet som väntar, det är bättre att aldrig kunnat förleda någon och varit död innan än att göra det. Det är ingen motsägelse vad som händer med Gudlösheten har varit tydlig från begynelsen.

Posted on: 2008/7/5 15:27
The blind Me-Generation doesn't care if life's a lie. So easily used, so proud to enforce
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
lite roligt att vi fick fri vilja, men använder vi den blir vi straffade med evigt lidande : )
Att du inte ser att det är ett maktmedel för att hålla folk i skräck och lyda.

Varje år dör drygt en halv miljon kvinnor under förlossningen eller graviditeten och 10,6 miljoner små barn.

Varför hatar din gud små barn? Låt mig gissa..han prover er tro : )

Posted on: 2008/7/5 17:07

See User information
Att dö är ingen fara gud tar hand om sina barn. Mörda där emot är det någon fara med, Gud giver, gud tar allt är hans. Kanske du blir prövad på jorden om du mister nån men då finns alltid guds armar.

Lyda vad? Lyda Gud som går emot denna sataniska världen där allt går ut på att trampa på dom svaga.
Och sanningen kan va tuff, vill du inte leva för Gud här så har du din fria vilja och du har använt den och kommer slippa att leva med han i en evighet med.

Posted on: 2008/7/5 22:14
The blind Me-Generation doesn't care if life's a lie. So easily used, so proud to enforce

See User information
2 Petrusbrevet 3:12: "Ni bör se fram emot den dagen (Domens Dag) med förväntan och göra ert för att påskynda den. Gud ska låta himlarna brinna upp och himlakropparna smälta och försvinna i flammor."

Är detta förklaringen till varför eliten dyrkar hedniska gudar (Moloch) men på utsidan påstår sig vara goda kristna (fast höger :P)?
Eller som Hicks så lustigt sa det: "Tell me when Lord" (ögon riktade in i skallen med fingret på knappen till termonukleär undergång).

Jag som kristen bör alltså välkomna Antikrists Imperium för att vi således kan inleda undergången? Instämmer faktiskt på ett helt influensanarkistiskt vis. Eller som Marx skrev: "Massorna kan endast frigöra sig själva". Är således maktförhållandena för subtila för att dagens hjärndöingar ska upptäcka sitt slaveri får man brutalisera vardagen.

Alla dessa bokstavstroende religiösa som går runt i världen och inte är bättre zombies än vare sig nazister, kommunister eller bratz; Uppenbarelsen vare med er! Självupplevelsen är den högsta sanningen.

Posted on: 2008/7/7 15:45
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Quote:

Ulf Ekman Pastor Livets Ord, 530 600 kronor, år 2006
Sten-Gunnar Hedin Föreståndare Pingst FFS, 524 400 kronor, år 2006.
Enevald Flåten i Levende Ord tjänade ca 800 000 under det sista året som pastor (norge)

Vad är det för fel med att de tar ut lön? Livets ord är en församling med 2500 medlemmar, de har TV, skola, ett internationellt arbete i massvis med länder, ger ut böcker m.m
Är det konstigt att deras ledare som har en hel del arbete och ansvar får en hyfstad lön, som är ungefär den samma som min polare datakonsulten lyfter för att han sitter och knackar lite kod på SEB? Förstår inte problemet.
Sten Gunnar är ledare för 100000 människor, vilket också ett visst ansvar. I det sammanhanget jämfört med näringslivet och politiken har han en låg lön.

De allra flesta pastorer har inte mycket pengar jämfört med det slit de lägger ner. Min pastor är 55, leder en församling på 400 personer, engagerar sig som fängelsepastor, själavårdare och hjälper romer. Han lyfter 19000kr / månaden. Snäppet mer en en undersköterska alltså. Han är civilingenjör i grunden och skulle haft mer än dubbelt om han stannat i det yrket. Extremt få pastorer är "in it for the money".

Det är bara den vanliga svenska avundsjukan som talar. Skärp er.

SLUTLIGEN OCH FÖR ALLA ER SOM TROR NÅT ANNAT:
Man blir inte kristen av rädsla för döden helvetet eller något annat utan för att man insett sitt behov av Gud, fått sitt liv totalförvandlat och upplevt kärlek, liv och förlåtelse.
Den som går in i kristendomen med rädslan som motivation blir inte kvar särskilt länge.

/M

Posted on: 2008/7/18 19:04
"The age of communication means that everyone speaks at the same time" - Justin Sullivan, New Model Army

See User information
ja alla får ju tro på vad dom vill, och tjäna vad de vill för mig, vissa tror att shapeshifting krokodiler härskar, vissa tror på gud..jag tror att +90% av invånarna på planeten är fullkomliga jävla idioter, och det som irriterar mig mest är att jag inte kommer på nåt knep att ta deras pengar, så troligen är jag en av idioterna.

Posted on: 2008/7/19 16:45

Anonym
Quote:

molgan skrev:
ja alla får ju tro på vad dom vill, och tjäna vad de vill för mig, vissa tror att shapeshifting krokodiler härskar, vissa tror på gud..jag tror att +90% av invånarna på planeten är fullkomliga jävla idioter, och det som irriterar mig mest är att jag inte kommer på nåt knep att ta deras pengar, så troligen är jag en av idioterna.
Gå med i NWO då... de vill ju rensa 90% av befolkningen

See User information
Quote:

Paradoxer skrev:
Quote:

molgan skrev:
Gå med i NWO då... de vill ju rensa 90% av befolkningen
Jag skulle nog vilja påstå idioter är att ta i ! Vilseledda och manipulerade tycker jag är mer riktiga uttryck!

Posted on: 2008/7/19 17:03

See User information
Håller med dig Shilton.

Vi människor vet inte mer än vad vi vet, dock blir vi väl dumma när vi slutar ta till oss information och kunskap.

Sokrates sa: Det enda onda är ignorans, och det enda goda är kunskap. Det tycker jag är otroligt bra sagt! :)

Posted on: 2008/7/19 17:14

See User information
Förstår mig inte på att NÄSTAN alla som inte tror på biblen vill tolka den bokstavligt och gör allt dom kan för att försöka förjöjliga och testa den som valt att tro på det som sägs i den gammla boken..

Sen är det väl inte så konstigt att man inte kan skriva en text i klartext om man vill att den ska hålla mer än några få år...

Själv tror jag på att det finns en gud men att värdsreligonerna sedan länge är gjorda för att ge makt till dom högt uppsatta. Jag tror nog inte heller att gud är nått riktigt "medvetande", för som det sagts tidigare i tråden så "är" han bara, inget annat, snarare att "gud" bara är en kraft eller energi som jobbar för att hålla allt i en balans.

Kasnke isf att det finns "undergruper" eller "små gudar" med en begränsad livstid som mer är som levande väsen eller varelser som ibland kan påvärka saker på ena eller andra hållet...

Men men, tråden handlade om tecken för att "slutet" eller vad man ska kalla det börjar närma sig.
Det slog mig att om Jesus ska komma tillbaks inom en livstid efter att Israel "skapades" så bör han dycka upp ingen inom 20-30år.. :P kasnke dyker årtalet 2012 upp snart igen..?

Den som lever får se..

Posted on: 2008/7/22 19:35
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.

See User information
Quote:

seilon skrev:
Håller med dig Shilton.

Vi människor vet inte mer än vad vi vet, dock blir vi väl dumma när vi slutar ta till oss information och kunskap.

Sokrates sa: Det enda onda är ignorans, och det enda goda är kunskap. Det tycker jag är otroligt bra sagt! :)

Ett uttalande som verkligen är debatterbart. Kunskap har aldrig räddat mänskligheten. Det verkar bara som om vi hittar på ännu värre saker när vi vet mer. Atombomber och liknade. Inte ens andlig kunskap tycks hålla oss från att skapa elände. För att citera en annan antik tänkare Salomon; Ju mer kunskap, ju mer sorg.
Därmed inte sagt att jag är kunskapsfientlig men kunskapens "frälsande" egenskaper kan starkt ifrågasättas.
Justin Sullivan, New Model Army utryckte det så här.

"We're ones that knew everything, still did nothing, harvested everything, planted nothing"

All we need is love, eller hur Seilon? Kärlek är inte kunnskap utan överlåtelse.

Mordecai

Posted on: 2008/7/22 19:38
"The age of communication means that everyone speaks at the same time" - Justin Sullivan, New Model Army

See User information
Mini, du har gjort en någorlunda korrekt analys anser jag. Gud delade upp sig när han/hon/det skapade världen, därav kommer våra visioner om andar och högre väsen och även vissa gnostikers tro på människor som gudar. Ok, min tro i den frågan är kanske mer liknande hinduers sätt att se på världsalltet. Att Självet (Det Högre Jaget) skapat allt och finns i allt. Dvs att alla medvetanden är samma medvetande fast det upplever sig själv subjektivt genom att begränsa sitt vetande i kropparna det upptar.

Men alla har potentiellt sett också sin egen personliga manifestation av Gud, skapat av vår fantasi plus högre metafysiska energier för att ge oss vad vi behöver i form av en vän som avspeglar oss själva och känner oss väl. Alla gör inte detta, det baseras väldigt mycket på tron hos människan. Vissa kan gå hela livet ut utan att någonsin fundera över en sådan fråga för de känner att de själva i sitt begränsade ego kan förse sig med det de behöver för psykisk tillfredsställelse.

Posted on: 2008/11/5 18:00
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

« 1 2 (3)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper