vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 »


Men vi har ju varit på månen!?!?
#1


See User information
Man kan ju tänka sig att vårt besök på månen var en viktig och stor händelse.
Så stor och viktig att man lånar ut orginalfilmen till en vänn och glömmer hämta tillbaka den?
....

http://www.smh.com.au/news/national/o ... /08/04/1154198328978.html

Posted on: 2008/8/10 14:32
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Men vi har ju varit på månen!?!?
#2


See User information
Orginalfilmerna skulle bara visa att det var inspelat i en studio och inte på månen, så de lär vi ju aldrig få se.

Posted on: 2008/8/10 15:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Men vi har ju varit på månen!?!?
#3


See User information
Quote:

miksjo skrev:
Orginalfilmerna skulle bara visa att det var inspelat i en studio och inte på månen, så de lär vi ju aldrig få se.


Nej, vad banden visar har man redan sett, och kan ses på alla de kopior som finns, men förhoppningen var att man kunde använda banden med originalmottagningen för att ta fram kopior med bättre bildkvalitet än de vi har idag.
Quote:
The Apollo missing tapes are the missing original recordings of the transmissions broadcast during the Apollo 11 moonwalk. The tapes included Slow-scan television (SSTV) and telemetry data. Videotapes and kinescopes of the Apollo 11 moonwalk made after the scan conversion for viewing on conventional television are not missing[1].



Quote:
The video of the Apollo 11 moonwalk was transmitted in SSTV format (see Apollo TV camera). The SSTV signals were received by the radio telescopes at Parkes Observatory, the Goldstone tracking station, and Honeysuckle Creek tracking station.[2] This signal was split and sent to both a data tape recorder and to equipment that converted the signal to standard TV format for viewing on conventional televisions around the world. The crude real-time scan conversion for worldwide broadcast was not done electronically but, rather, was done by using a conventional television camera pointed at a monitor that displayed the SSTV images [3]. The scan conversion reduced the contrast, brightness and resolution of the original SSTV video, and introduced noise into the pictures. The resulting video seen on home television sets was further degraded in quality by the long analog transmission path the signal took from the receiving ground stations back to Houston, Texas. The raw data was recorded onto fourteen-inch reels of one inch wide, fourteen-track analog magnetic data tapes at 120 inches per second [4].

The lower quality, post-scan-conversion video of the Apollo 11 moonwalk was recorded in real-time onto videotape and kinescope. These recordings exist and are available to the public. (High quality video from the other Project Apollo missions exists and is also available to the public.) If the SSTV tapes are found, modern technology would allow the production of higher quality television pictures of the Apollo 11 moonwalk than were seen by the public.


http://en.wikipedia.org/wiki/Apollo_program_missing_tapes

Notera också att det handlar bara om band från den första månlandningen, originalen från de 5 andra landningarna finns kvar.
"High quality video from the other Project Apollo missions exists and is also available to the public."

Posted on: 2008/8/10 15:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Men vi har ju varit på månen!?!?
#4


See User information
Jag nöjer mig med idolbilden här, det är bevis nog för mig:

Resized Image


Posted on: 2008/8/10 15:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Men vi har ju varit på månen!?!?
#5


See User information
månlandaren är ju lite kul den med : ) har läst en del om den och det är helt tokroligt...fast släpper dom sanningen helt fri så kommer alla garva och tycka det var en rolig grej, så jävla sjukt skruvat är det jag lovar.

Posted on: 2008/8/10 20:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Men vi har ju varit på månen!?!?
#6
Quote:

miksjo skrev:
Jag nöjer mig med idolbilden här, det är bevis nog för mig:




Ja den är härlig.

Vad är det till höger om det vänstra stället, som en kant?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Men vi har ju varit på månen!?!?
#7


See User information
Jag vet inte. Hela landarmodulen ser ut som någon rekvisita från den första Dr Who serien. Två astronauter och the lunar rover ska få plats i den. Kolla månbilen förresten, stänkskärmar runt alla hjulen. Varför, o varför varför sätta stänkskärmar på månbilen?

Posted on: 2008/8/10 22:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Men vi har ju varit på månen!?!?
#8


See User information
Quote:

miksjo skrev:
Jag vet inte. Hela landarmodulen ser ut som någon rekvisita från den första Dr Who serien. Två astronauter och the lunar rover ska få plats i den. Kolla månbilen förresten, stänkskärmar runt alla hjulen. Varför, o varför varför sätta stänkskärmar på månbilen?


Det blir så lerigt när det regnar, och gör dom dounuts i månsaden så stänker det rätt bra : )
200+ kg månbil är ju ett måste i lasten.

Posted on: 2008/8/10 23:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Men vi har ju varit på månen!?!?
#9


See User information
Tror ni inte att vi har varit på månen över huvud taget eller är det bara den första månlandningen som ni tror är fejk? För jag är övertygad om att den första var fejk men att vi har varit där finns det ju ganska stadiga bevis för.

Posted on: 2008/8/10 23:23
"THIS INTERNET NOTE, IF PRINTED, IS LEGAL TENDER FOR ALL DEBTS, PUBLIC AND PRIVATE"

"The real action is in the reaction"

"Sen den elfte september 2001 har vi sett krig emot terrorn och terrorn har växt..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Men vi har ju varit på månen!?!?
#10


See User information
Quote:

paskharen skrev:
Tror ni inte att vi har varit på månen över huvud taget eller är det bara den första månlandningen som ni tror är fejk? För jag är övertygad om att den första var fejk men att vi har varit där finns det ju ganska stadiga bevis för.


Bilden jag postade är från Apollo 15. Lunar rovern var med på Apollo 15, 16 och 17 har jag för mig. Nej jag tror inte att "vi" har varit på månen. Ingen bemannad månlandning.

Posted on: 2008/8/11 0:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Men vi har ju varit på månen!?!?
#11


See User information
Men varför skulle vi inte ha kunnat ta oss till månen? Det är det jag aldrig har förstått när det gäller just den konspirationsteorin. Vad är det som är så mycket svårare med att åka till månen i jämförelse med att t.ex. skjuta upp en satelit eller att flyga för den delen?
Sen finns det en hel del saker som jag anser pekar väldigt starkt på att vi har varit där.

Posted on: 2008/8/11 1:16
"THIS INTERNET NOTE, IF PRINTED, IS LEGAL TENDER FOR ALL DEBTS, PUBLIC AND PRIVATE"

"The real action is in the reaction"

"Sen den elfte september 2001 har vi sett krig emot terrorn och terrorn har växt..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Men vi har ju varit på månen!?!?
#12


See User information
Quote:

paskharen skrev:
Men varför skulle vi inte ha kunnat ta oss till månen? Det är det jag aldrig har förstått när det gäller just den konspirationsteorin. Vad är det som är så mycket svårare med att åka till månen i jämförelse med att t.ex. skjuta upp en satelit eller att flyga för den delen?
Sen finns det en hel del saker som jag anser pekar väldigt starkt på att vi har varit där.


Den kosmiska stralningen ar total i rymden, kosmisk stralning=radioaktiv stralning, den ar lika hog, som inne i en reaktor

Posted on: 2008/8/11 15:56
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Men vi har ju varit på månen!?!?
#13


See User information
Quote:

JohnC skrev:
Den kosmiska stralningen ar total i rymden, kosmisk stralning=radioaktiv stralning, den ar lika hog, som inne i en reaktor

Det har jag lite svårt att tro på utan några bevis men även om vi för diskussionens skull antar att stämmer. So what, har inte vi möjlighet att bygga tillräckligt kraftiga rymddräkter för att kunna vistas där endå?

Posted on: 2008/8/11 18:26
"THIS INTERNET NOTE, IF PRINTED, IS LEGAL TENDER FOR ALL DEBTS, PUBLIC AND PRIVATE"

"The real action is in the reaction"

"Sen den elfte september 2001 har vi sett krig emot terrorn och terrorn har växt..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Men vi har ju varit på månen!?!?
#14


See User information
Quote:

JohnC skrev:

Den kosmiska stralningen ar total i rymden, kosmisk stralning=radioaktiv stralning, den ar lika hog, som inne i en reaktor

Totalt fel. Med din signatur borde du inte skriva såna dumheter kan man tycka.

"Radiation doses measured during Apollo were significantly lower than the yearly average of 5 rem[*] set by the U.S. Atomic Energy Commission for workers who use radioactive materials in factories and institutions across the United States. Thus, radiation was not an operational problem during the Apollo Program."
http://lsda.jsc.nasa.gov/books/apollo/S2ch3.htm

Posted on: 2008/8/11 18:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Men vi har ju varit på månen!?!?
#15
Enligt en sägen så ringde ryssarna när tjernobyl gick knas till jenkarna för att få låna nasa's rymddräckter som ryssarna i sin enfald trodde hjälpte något mot strålning.
Nasa förklarade iaf att dräckterna skulle inte vara tilll någon hjälp.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Men vi har ju varit på månen!?!?
#16


See User information
Quote:

paskharen skrev:
Quote:

JohnC skrev:
Den kosmiska stralningen ar total i rymden, kosmisk stralning=radioaktiv stralning, den ar lika hog, som inne i en reaktor

Det har jag lite svårt att tro på utan några bevis men även om vi för diskussionens skull antar att stämmer. So what, har inte vi möjlighet att bygga tillräckligt kraftiga rymddräkter för att kunna vistas där endå?


van-allan bältet
http://sv.wikipedia.org/wiki/Van_Allen-b%C3%A4ltena

Men visst går det att bygga dräkter som tål i princip vad som hellst, men då väger dom också därefter vilket gör att det krävs mer för att få ut dom i rymden osv samt att det vore ju en fördel om man kan röra sig hyfsat fritt i den... Farkosten bör ju kunna tåla att träffas av väldigt små partiklar som färdas väldigt fort osv..

Men allt går ju att lösa... dom har nog haft flygande tefat sedan 50-talet...

Posted on: 2008/8/11 19:12
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Men vi har ju varit på månen!?!?
#17
Quote:

Vi påstår att nasa bluffar.
Du kan ju inte använda nasa's egna lögner som bevis på att de inte ljuger, du får ta någon oberoende om du förstår vad jag menar.

Vad är det du försöker säga zpz? Det finns ingen farlig strålning i rymden man kan tänkas behöva skyddas ifrån.?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Men vi har ju varit på månen!?!?
#18


See User information
Quote:

artMan skrev:
Quote:

Vi påstår att nasa bluffar.
Du kan ju inte använda nasa's egna lögner som bevis på att de inte ljuger, du får ta någon oberoende om du förstår vad jag menar.

Vad är det du försöker säga zpz? Det finns ingen farlig strålning i rymden man kan tänkas behöva skyddas ifrån.?


Hur många MeV (MegaelektronVolt) tål en människa ?

Posted on: 2008/8/11 19:21
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Men vi har ju varit på månen!?!?
#19


See User information
ryssarna kom inte på nån teknik som skulle klara van allen bältet..alltså att skicka kosmonauter levande genom och tillbaka..tydligen gjorde amerikanera det enligt dom själva.

Personligen tror jag iallafall att första månlandningen är bluff...en nätkompis som gick på mit fick spel så fort en meteorit landade i sverige och ville jag skulle leta rätt på den för att dom är värda enorma mängder cash, tydligen finns knappt nåt material som inte kommer ifrån jorden dom kan forska på, för stenarna från månen är så värdefulla att dom inte ens fick se än mindre börja mickla med dom enligt honom.

Posted on: 2008/8/11 19:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Men vi har ju varit på månen!?!?
#20


See User information
Quote:

artMan skrev:
Quote:

Vi påstår att nasa bluffar.
Du kan ju inte använda nasa's egna lögner som bevis på att de inte ljuger, du får ta någon oberoende om du förstår vad jag menar.

Vad är det du försöker säga zpz? Det finns ingen farlig strålning i rymden man kan tänkas behöva skyddas ifrån.?

Nej, det säger jag inte. Jag säger däremot att stråldosen som astronauterna fick var långt ifrån att vara dödlig.

Posted on: 2008/8/11 19:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Men vi har ju varit på månen!?!?
#21
Quote:

zpz2 skrev:
Nej, det säger jag inte. Jag säger däremot att stråldosen som astronauterna fick var långt ifrån att vara dödlig.


Och vad baserar du denna information på ?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Men vi har ju varit på månen!?!?
#22


See User information
Quote:

artMan skrev:
Quote:

zpz2 skrev:
Nej, det säger jag inte. Jag säger däremot att stråldosen som astronauterna fick var långt ifrån att vara dödlig.


Och vad baserar du denna information på ?

På de beräkningar och mätningar som finns.
http://www.wwheaton.com/waw/mad/mad19.html
http://lsda.jsc.nasa.gov/books/apollo/S2ch3.htm
Om nåt är fel i dessa länkar får du förklara vad. Fråga en fysiker om du inte själv har tillräcklig kompetens.

Posted on: 2008/8/11 19:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Men vi har ju varit på månen!?!?
#23
Quote:

zpz2 skrev:
På de beräkningar och mätningar som finns.
http://www.wwheaton.com/waw/mad/mad19.html
http://lsda.jsc.nasa.gov/books/apollo/S2ch3.htm
Om nåt är fel i dessa länkar får du förklara vad. Fråga en fysiker om du inte själv har tillräcklig kompetens.


Vi är tillbax på ruta ett. Du ger mig länkar som förr eller senare har nasa som källa.
Om man har en rättegång, så kan man inte använda den åtalades egna utsaga som bevis för dess oskuld.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Men vi har ju varit på månen!?!?
#24


See User information
Quote:

molgan skrev:
ryssarna kom inte på nån teknik som skulle klara van allen bältet..alltså att skicka kosmonauter levande genom och tillbaka..

Vad är källan till detta? Det låter som att nån har tagit ett uttalande om att strålningen är ett problem och sedan gjort en egen "fri tolkning" av detta. Strålningen utgör ett problem som man måste ta hänsyn till men det är inte ett problem som omöjliggör månresor.

Posted on: 2008/8/11 19:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 3 4 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
37 user(s) are online (37 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 37

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS