vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 »

Re: Men vi har ju varit på månen!?!?

See User information
Quote:

artMan skrev:
Quote:

zpz2 skrev:
På de beräkningar och mätningar som finns.
http://www.wwheaton.com/waw/mad/mad19.html
http://lsda.jsc.nasa.gov/books/apollo/S2ch3.htm
Om nåt är fel i dessa länkar får du förklara vad. Fråga en fysiker om du inte själv har tillräcklig kompetens.

Vi är tillbax på ruta ett. Du ger mig länkar som förr eller senare har nasa som källa.
Om man har en rättegång, så kan man inte använda den åtalades egna utsaga som bevis för dess oskuld.

Kan du då visa på vad som är fel i beräkningarna och hur en korrekt uppskattning av stråldosen ser ut?

Van Allen-bältets egenskaper och annan kosmisk strålning mellan jorden och månen är väl kända fenomen bland fysiker över hela världen, så om något är helt fel i NASA:s uppgifter borde ju ett gäng fysiker ha upptäckt och visat detta vid det här laget.

Har du provat att fråga en fysiker vid något svenskt universitet? Där borde du ju kunna få ett svar som är tämligen oberoende av NASA.

Posted on: 2008/8/11 17:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Btw zpz, har du någon koll på ryssarnas ursäkt till varför de inte har varit på månen ännu?
Jag menar.. de ledde ju rymdracet.. men så för si så där 40 år sedan.. började jenkarna åka fram och tillbaka som på rena cykelsemestern.. Ja .. de var så fräcka att de tom tog med en bil på första försöket..
Vad är det som hindrar ryssarna ?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=536&a=506499&viewAll=true

Quote:
Marie Rådbo är universitetslektor i astronomi på Fysik och teknisk fysik, Chalmers/Göteborgs universitet och författare till flera populära böcker om astronomi.

Fråga: Jag har sett en dokumentär där det påstås att amerikanerna aldrig var på månen. Van Allen-bältet är ett argument för att det inte skulle ha varit möjligt. Hur "farligt" Van Allen-bältet för en austronaut?
Per Pettersson

Svar: Hej Per!
Van Allen-bältet är ett område där jordens magnetfält har fångat in elektriskt laddade partiklar från solen. Och självklart är det inte helt ofarligt, även om vi inte exakt kan säga hur mycket partiklar - och därmed energi - det finns i detta bälte. Bältet studeras numera flitigt för att få mer kunskap om energinivåerna, eftersom det är en viktig
detalj vad gäller kommunikationssatelliter och deras utrustning. Resan till månen planerades så att astronauterna passerade bältet där
det är som tunnast. Lägg också märke till att de passerade van Allen-bältet - de var inte stationerade där. De befann sig där bara en
kortare tid. Exakt hur lång tid är komplicerat att beräkna och därför osäkert, men det bör vara i storleksordningen 1.5 timmar.
Om du vill veta detaljer, föreslår jag länken här ovan.

Vill du veta mer om konspirationsteorierna kring månlandningen så klicka på länken där under. RED

Posted on: 2008/8/11 17:59

See User information
Quote:

artMan skrev:
Btw zpz, har du någon koll på ryssarnas ursäkt till varför de inte har varit på månen ännu?
Jag menar.. de ledde ju rymdracet.. men så för si så där 40 år sedan.. började jenkarna åka fram och tillbaka som på rena cykelsemestern.. Ja .. de var så fräcka att de tom tog med en bil på första försöket..

När amerikanerna vann racet fanns inga starka incitament för ryssarna att satsa de enorma resurser och ta de risker som var förknippade med sätta en människa på månen.
Quote:
In 1964 the new Soviet leadership gave Korolyov the backing for a Moon landing effort and brought all manned projects under his direction. With Korolyov's death and the failure of the first Soyuz flight in 1967, the co-ordination of the Soviet moon landing program quickly unraveled. The Soviets built a landing craft and selected cosmonauts for the mission that would have placed Aleksei Leonov on the Moon's surface, but with the successive launch failures of the N1 booster in 1969, plans for a manned landing suffered first delay and then cancellation.

http://en.wikipedia.org/wiki/Moon_landing

Ryssarna satte flera obemannade farkoster på månen istället under delvis samma period som amerikanerna gjorde bemannade månlandningar.

Posted on: 2008/8/11 18:04

Anonym
Och exact vilket av de två planen som träffade WTC var det Bush såg på TV'n ?

"
THE PRESIDENT: Thank you, Jordan. Well, Jordan, you're not going to believe what state I was in when I heard about the terrorist attack. I was in Florida. And my Chief of Staff, Andy Card -- actually, I was in a classroom talking about a reading program that works. I was sitting outside the classroom waiting to go in, and I saw an airplane hit the tower -- the TV was obviously on. And I used to fly, myself, and I said, well, there's one terrible pilot. I said, it must have been a horrible accident.
"
(från whitehouse.gov)

See User information
Quote:

artMan skrev:

"
THE PRESIDENT: Thank you, Jordan. Well, Jordan, you're not going to believe what state I was in when I heard about the terrorist attack. I was in Florida. And my Chief of Staff, Andy Card -- actually, I was in a classroom talking about a reading program that works. I was sitting outside the classroom waiting to go in, and I saw an airplane hit the tower -- the TV was obviously on. And I used to fly, myself, and I said, well, there's one terrible pilot. I said, it must have been a horrible accident.
"
(från whitehouse.gov)

Det skulle vara otroligt kul med en förklaring på varför det inlägget hamnade i denna tråden :D

Posted on: 2008/8/11 18:15
/

See User information
Quote:

artMan skrev:

"
"
(från whitehouse.gov)

Wow, det där var ett stiligt hopp från sjunkande isflak må jag säga, truther-stylee...

Posted on: 2008/8/11 18:15

Anonym
Sorry =) jag kunde inte hålla mig när jag märkte vilket profetmode du var på, det var bara ställa frågor så fick man svar.

Här måste pumpas kunskap tänkte jag..

Anonym
men uppenbarligen tog det slut

See User information
Quote:

zpz2 skrev:
truther-stylee...

Vad skall vi kalla dig, Liar movement, ZINK?

Posted on: 2008/8/11 23:16
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

Anonym
Quote:

artMan skrev:
Ja .. de var så fräcka att de tom tog med en bil på första försöket..
Det var väl inte på Apollo 11 som Lunar Rovern togs med?
Som jag hört finns det bara en bil på månen och den kom med Apollo 15

See User information
Det ska finnas tre "lunar rovers" parkerade på månen, från Apollo 15, 16 och17, i alla fall om man tror på myten om månlandningarna. I själva verket finns de ju inte där alls. Alla eventuella artefakter på månen har placerats där av obemannade sonder.

Posted on: 2008/8/12 8:19

See User information
"The original cost-plus-incentive-fee contract to Boeing (with Delco as a major sub-contractor) was for 19M USD and called for delivery of the first LRV by April 1, 1971, but cost overruns led to a final cost of 38M USD. Four lunar rovers were built, one each for Apollo missions 15, 16, and 17, and one that was used for spare parts after the cancellation of further Apollo missions."

http://en.wikipedia.org/wiki/Lunar_rover

Jag tror att Tintin hade en också:
Resized Image

Posted on: 2008/8/12 8:53

Anonym
Jag tror på månlandningarna iallafall...

Hade varit knäppt att släppa in så många olika astronauter om allt var fejk. De hade använt Armstrong, Collins och Aldrin till alla påstådda månfärder.
Dessutom var det ju en astronaut som nyligen gick ut i pressen och påstådde att hans regering hade kontakt med aliens... Tror ni inte han berättat om fejkade månlandningar också i så fall?

Anonym
Jag är tydligen ganska dåligt påläst.. jag får nog krypa tillbaka till samma verkstad jag komm ifrån.. :)

See User information
Quote:

Paradoxer skrev:
Jag tror på månlandningarna iallafall...

Hade varit knäppt att släppa in så många olika astronauter om allt var fejk. De hade använt Armstrong, Collins och Aldrin till alla påstådda månfärder.
Dessutom var det ju en astronaut som nyligen gick ut i pressen och påstådde att hans regering hade kontakt med aliens... Tror ni inte han berättat om fejkade månlandningar också i så fall?

Okej du kan såklart fortsätta tro på det om du vill.

Och kopplingen till aliens är ju bara nästa "psy-op" på oss. Förstår du inte det? Försök ta dig ur nätverket av lögner så ser man världen mycket klarare.

Neil Armstrong speech 25 years after Apollo 11

Apollo 11 press conference

Posted on: 2008/8/12 9:13

Edited by miksjo on 2008/8/12 10:06:41

Anonym
Jag undrar varför det inte kommit några bilder på månen från den kinesiska sonden...?
Förutom den där tvivelaktiga de hade vid propagandashowen.

Jag har inga sett i alla fall.
De är lurt med det här.

Det är ett annat Inside job - det måste det vara.

See User information
Quote:

zpz2 skrev:
Quote:

molgan skrev:
ryssarna kom inte på nån teknik som skulle klara van allen bältet..alltså att skicka kosmonauter levande genom och tillbaka..

Vad är källan till detta? Det låter som att nån har tagit ett uttalande om att strålningen är ett problem och sedan gjort en egen "fri tolkning" av detta. Strålningen utgör ett problem som man måste ta hänsyn till men det är inte ett problem som omöjliggör månresor.

Bara nåt jag läst för länge sedan det kan ju förstås vara fel...jag läste för länge sedan att en amerikan gått på månen, det kan ju också vara fel iofs. Såg på os invigningen att dom hade ett mäktigt fyrverkeri, fotspår som vandrade över himlen med hjälp av pyroteknik...men nu ett par dagar senare så vet jag att det inte hände på riktigt..utan det var en film dom visade som gjorts under ett år...så lätt det är att bli lurad.

Posted on: 2008/8/12 15:49

See User information
Kosmiskhöjdstrålning är väl inget problem eller hur?
Jag har frågat tidigare om hur många MeV en människa tål (det krävs 3 MeV för att skapa en elementarpartikel) och hur skyddar man sig och filmen i Hasselbladskameran?

Är frågan svår att svara på ? så finns info hos dom här....justa killar som gärna svarar på nyfikna frågor... www.alfvenlab.kth.se/

Posted on: 2008/8/12 16:01
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Favorit i repris!

Donald Rumsfeld har på film i dokumentär erkänt att dom filmade dom första stegen på månen, i en studio i London. Flera av astronauterna har också på film i dokumentär blivit tillfrågade om dom svär på Bibeln, att dom varit där, det gjorde bara en tror jag, samt att dom gav olika ver av resan till månen, bla angående om strålningen.

Flera kort visar sig ha samma bakgrund, på olika expeditioner, ryssland har uttalat sig om att det inte går att åka till månen etc.

M E D M E R A! Case closed!

Coola bilder på en månlandare, (i öknen i US), och en trevlig reporter på Fox har lyckats lura många ser det ut som. Nasa behöver aldrig göra nåt heller för att bibehålla historien som inte e sann, dom bara säger att den e sann, sen följer flocken efter!

Anonym
Quote:

ance skrev:
Favorit i repris!

Donald Rumsfeld har på film i dokumentär erkänt att dom filmade dom första stegen på månen, i en studio i London. Flera av astronauterna har också på film i dokumentär blivit tillfrågade om dom svär på Bibeln, att dom varit där, det gjorde bara en tror jag, samt att dom gav olika ver av resan till månen, bla angående om strålningen.

Flera kort visar sig ha samma bakgrund, på olika expeditioner, ryssland har uttalat sig om att det inte går att åka till månen etc.

M E D M E R A! Case closed!

Coola bilder på en månlandare, (i öknen i US), och en trevlig reporter på Fox har lyckats lura många ser det ut som. Nasa behöver aldrig göra nåt heller för att bibehålla historien som inte e sann, dom bara säger att den e sann, sen följer flocken efter!

"Donald Rumsfeld har på film i dokumentär erkänt att dom filmade dom första stegen på månen,"

Ja det har sagt så. Har du källa på det?

/zz

Anonym
Det som först kom upp var Dark side of the moon, men jag e inte riktigt säker, jag skall kolla o återkomma, det var ett tag sen jag såg den.

Förmodligen så har fler sett den, skrik till i så fall vad den heter, det var nåt mer som var bra i den rullen minns jag.

See User information
Quote:

ance skrev:
Det som först kom upp var Dark side of the moon, men jag e inte riktigt säker, jag skall kolla o återkomma, det var ett tag sen jag såg den.

Förmodligen så har fler sett den, skrik till i så fall vad den heter, det var nåt mer som var bra i den rullen minns jag.

Var den filmen trovärdig tycker du?

Posted on: 2008/8/12 20:07

Anonym
Det är i Dark side of the moon!

Här ligger den online!

video_google

Vad jag tycker om den är min sak, bilda din egen uppfattning zpz2

« 1 (2) 3 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper