vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Rökning = hälsosamt?

See User information
Hej!

Till att börja med så vill jag bara säga att detta är en tanke som plötsligt slog mig och jag har inga som helst belägg för det jag pratar om nu, förutom att jag tycker det verkar misstänksamt.
Jag vill bara diskutera om det kan vara såhär.

Jag funderade på varför det står varningstexter på ciggarettpaketen, så stort och så tydligt. Det verkar som om cigarettpaketen är ensamma om att ha så tydliga budskap om hur farligt det är.

Kan det vara så, att det egentligen fungerar som något slags vaccin mot biologiska stridsvapen som de matar oss med? Eller att det helt enkelt rensar ut en massa skräp från lungorna?

Drar man in illuminati i detta så blir det hur genomskinligt som helst - garanterat skräckpropaganda som egentligen tar kål på oss om vi slutar röka!

Jag har rökt sen jag var 11 år och är nu 22, det blir ca: 11 år av rökning och jag mår perfekt! Men det vet man ju inte förrän något händer, hehe.

Vad tror ni? Finns det något som faktiskt pekar på att det kan stämma?

* Hur är det med statistik, hur många rökare får lungcancer?

* Hur många känner någon som har/har haft lungcancer p.ga rökning?

Diskutera.

Posted on: 2008/8/15 22:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Rökning = hälsosamt?

See User information
Varnings texterna kom ju dit för några år sedan för att uppmärksamma folk på riskerna. Samma etiketer finns ju på snus.

Men att det på något sätt vore nyttigt att röka tror ja inte.. vid all förbränning av organiskt matrial skapas ju kära vilket täpper till kärlen i lungorna. Om du skulle gå ut och springa en mil eller nått så kan ja lova att du känner av att lungorna inte hänger med.

Jag har inga siffror i huvet just nu men har för mig det är några miljoner som dör varge år som går att direkt koppla till rökning av tobak, sammt nån miljon eller några hundra tusen som dör pga pasiv rökning.

Om ja inte minns fel så vägrar tobaksbolagen också avslöja allt som finns i ciggareterna, men de finns lisor som visar på en massa olika ämnen som inte är nån vidare bra.

Tror det är någon som räknat ut att man lever i snitt 5min kortare för varge cigg man röker...

Det finns massor med info på denna sidan: http://www.thetruth.com/

Men man kan tänka såhär också: varför röker ingen av ägarna till tobaksbolagen och väldigt få (om någon?) inom eliten? :P Om din teori stämmer så borde ju hela högen springa runt å dra i sig flera paket om dagen ;)

edit: men om det på något sätt vore nyttigt att röka en cigg tex bara en gång i veckan vet ja inte.. men så fort ja vart ute en kväll och folk rökt runt mig så blir ja nästan alltid sjuk eller iaf tjock i halsen dagen efter...

Så den ända röka som ja kan komma på nu som är nyttig är cannabis, men det är OT nu så det får diskuteras i nån annan tråd.

Posted on: 2008/8/15 23:25
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Mini skrev:
Varnings texterna kom ju dit för några år sedan för att uppmärksamma folk på riskerna. Samma etiketer finns ju på snus.

Men att det på något sätt vore nyttigt att röka tror ja inte.. vid all förbränning av organiskt matrial skapas ju kära vilket täpper till kärlen i lungorna. Om du skulle gå ut och springa en mil eller nått så kan ja lova att du känner av att lungorna inte hänger med.

Jag har inga siffror i huvet just nu men har för mig det är några miljoner som dör varge år som går att direkt koppla till rökning av tobak, sammt nån miljon eller några hundra tusen som dör pga pasiv rökning.

Om ja inte minns fel så vägrar tobaksbolagen också avslöja allt som finns i ciggareterna, men de finns lisor som visar på en massa olika ämnen som inte är nån vidare bra.

Tror det är någon som räknat ut att man lever i snitt 5min kortare för varge cigg man röker...

Det finns massor med info på denna sidan: http://www.thetruth.com/

Men man kan tänka såhär också: varför röker ingen av ägarna till tobaksbolagen och väldigt få (om någon?) inom eliten? :P Om din teori stämmer så borde ju hela högen springa runt å dra i sig flera paket om dagen ;)

edit: men om det på något sätt vore nyttigt att röka en cigg tex bara en gång i veckan vet ja inte.. men så fort ja vart ute en kväll och folk rökt runt mig så blir ja nästan alltid sjuk eller iaf tjock i halsen dagen efter...

Så den ända röka som ja kan komma på nu som är nyttig är cannabis, men det är OT nu så det får diskuteras i nån annan tråd.

Okej vi säger såhär va, jag säger inte att du har fel (faktum är att jag är väldigt öppen till att det stämmer) men jag tycker det låter som om det är ganska mycket propaganda involverat.. :/

En miljon människor om året är ju ganska mycket, det innebär att på 10 år har 10miljoner människor dött. Det borde väl ha märkts lite mer IRL då? Inte själva avsaknaden av människor, det märks ju knappast, men VAD de dött av!
Jag vill minnas att jag har hört ett enda fall där en gubbe hade lungcancer, detta var alltså en släkting. Men jag vet inte om det uppstod p.ga rökning eller inte.

Det är just därför jag undrar ifall det är någon som vet med säkerhet, om ni känner någon eller med 100% säkerhet vet någon som har fått cancer av det.
Kanske är jag ensam om att inte höra något om cancerfall IRL iofs? Det är ju faktiskt inte omöjligt!

Men hur som helst, jag vet vad eliten vill åstakomma och jag vet att de har kontroll över nästan allt vi stoppar i munnen.
Så att de skulle hjälpa folket - när de vill minska befolkningen - mot en bättre hälsa genom att varna för farliga saker är för mig obegripligt!
De varnar inte om annat som uppenbarligen är farligt, såsom flour och vissa vaccin t.ex, tvärtom så uppmuntrar de till att använda det som karameller och påstår mer eller mindre att det gör gott för kroppen. :|

Posted on: 2008/8/16 0:03

See User information
Kom precis hem från krogen, ni får ursäkta om saker låter flummigt.

1) Jag vet minst 2 personer som har dött av lungcancer som går att hänvisa direkt till faktumet att de har rökt hela sina liv.

2) Förbränning av organiskt material vars rök du drar ner i lungorna är onyttigt vad eliten än gör. Att dra ner 100 gradig rök i lungorna är dåligt...

3) Vatten på flaska som du köper har en inehållsförteckning. Allt du köper har en innehållsförteckning, det enda du kan köpa som du intar oralt men som endå inte har en inehållsförteckning är cigg. Att det finns saltpeter i marlboro för att de ska brinna snabbare t.ex. det är bevis gång på gång. Endå behöver de inte ha med det i innehållsförteckningen. Cigg är ondska, tro inget annat.

4) Att röka cannabis minskar risken för lungcancer och är en katalisator för ett bättre tänkande.

5) Varningstexterna finns inte i usa.

Posted on: 2008/8/16 1:16
"THIS INTERNET NOTE, IF PRINTED, IS LEGAL TENDER FOR ALL DEBTS, PUBLIC AND PRIVATE"

"The real action is in the reaction"

"Sen den elfte september 2001 har vi sett krig emot terrorn och terrorn har växt..."

See User information
Hehe okej, då har vi fått den konspirationen överstökad. Tack för svaret!

Posted on: 2008/8/16 1:48

See User information
Jag känner ingen som dött av rökning. Däremot så känner jag till flera gammlingar som röker minst 10 cig om dan. Jag har också hört samma historia från andra personer. Jag tro dock inte att rökning är hälsosamt och att det renar kroppen från chem trails eller nått sånt =)

Men hela anti rökning grejen. I asien så har dom bilder på folk med cancer och, och bilder på begravningar osv. Det e olika i olika länder men vad jag vet är att bilderna i australien var helt arrangerade. Inga riktigta sjukdomar. T.ex dom har en bild på en liten flicka som ligger i en sjukhussäng med slangar i näsan osv. Texten e något med att second hand smoking kills little girls.

Det känns som alla dessa lögner om och om igen. Folk har lixom vetat att rökning inte e bra, men man behöver fan inte visa fragade mäniskor på alla cig paket.

Rökförbudet e ju helt sjukt också fan. Asså dom har infört rökförbud i Thailand lixom. Reglerna är satta så att om man har luftkonditionering i ett rum i baren så får man inte röka där även om det är på en altan. Om det bryts så får bar ägaren betala 10 lax och personen som rökte 500 spänn. Men här är korruptionen så härligt uppenbar, Antingen så betalar man snuten i förväg så dom inte kollar ens bar. Eller så betalar man direkt till snuten när man blir bustad.

Posted on: 2008/8/16 10:30

See User information
Jag slutade att röka för ett halvår sen, har aldrig varit någon kedjerökare, men till slut bestämde jag mig för att sluta helt. Körde med snus en kortare tid men har lagt av helt med det också. Den nya världsordningen vill döda oss på alla möjliga sätt, varför hjälpa dem på traven. Rätt klart budskap på varningstexten, det står inte "vissa undersökningar har visat att rökning kan ha en negativ inverkan på din hälsa bla bla .....", det står "RÖKNING DÖDAR!"

Men vad hjälper det. Vi lever i en dödskult.

Resized Image

Resized Image

Posted on: 2008/8/16 10:40

See User information
Om nu någon tror att det är nyttigt att röka så står det den personen fritt att börja röka. Tobak är inte förbjudet.

När det gäller rökförbud så bör det vara lika förbjudet att utsätta andra för cigarettrök som att stå och kissa på någon. Det är egentligen värre att blåsa rök på någon ätt kissa på någon eftersom cigarettröken är skadligare än kisset. Cigarettröken måste man inandas om man är i en rökig miljö, vilket är överallt utan förbud.

Att det ska vara förbjudet att röka på en restaurang är lika naturligt som att det är förbjudet att stå mellan borden och kissa.

Posted on: 2008/8/16 11:00

Anonym
TEXT har viss effekt på vår matrix, och dig!

Tanken är också enormt effektiv, så det borde vara positivt att tänka, att det inte alls är farligt, och tacka för varje cigg, det har positiv effekt. Ännu bättre, använd stålarna till nåt annat, sluta rök.

Behövde också höra det där själv, sitter med ciggen i mungipan medans jag skriver, jettebra förebild :)

See User information
Quote:

ance skrev:
TEXT har viss effekt på vår matrix, och dig!

?

Quote:

ance skrev:

Behövde också höra det där själv, sitter med ciggen i mungipan medans jag skriver, jettebra förebild :)

Snus är bättre.

Posted on: 2008/8/16 12:00

Anonym
Onslow, allt är energi, och energi påverkar energi.
fysiskt exempel: Ta en plåt rostfritt, en koppar och en stål samt en aluminium..... något måste ge sig, och en bryts ner myclet fortare än dom andra. Ur det kommer energi också, el t.ex.

2 som inte kommer överense, samma sak, men de e svårt att tappa el ur dom. Fysisk kraft eller hög ljudstyrka är därimot enklare :)

Allt är från början energi, o sen ur det kommer atomen, atomen är sedan kopplad till nästa genom en laddning. Olika material har olika laddning, men samma uppbyggnad.

Tanken påverkar det du tänker på, du skickar till och med ut strålar av energi när du tänker på nåt eller någon.

Texten påverkar också på sitt vis, samt att på paketet, så kommer du inte undan. Ditt undermedvetna suger in den, utan att du e mä så att säga..

Snus är också ett beroende.

See User information
Snus är ju fortfarande mycket mer hälsosamt än rökning.

Posted on: 2008/8/16 12:30
/

Anonym
Inte i min värld.

Säg en bra sak med varför man skall börja snusa?

See User information
Quote:

ance skrev:
Inte i min värld.

Säg en bra sak med varför man skall börja snusa?

Har inte sagt att det är bra, sa att det är bättre.

Posted on: 2008/8/16 12:33
/

See User information
Precis vad jag tror ochså varför skulle Rockefeller annars satsa flera miljoner på antirökkampanjer? Han vill ju minska världsbefolkningen med 90%.Jag tror att rökning har en positiv effekt som globala eliten vill motverka.

Posted on: 2008/8/16 13:35

Anonym
Jag tror det sitter microchip i varje filter som exploderar om man säger nåt negativt om rika, eller Björn Borg!

Lite ironi bara!

Konstig fråga kanske, men!
Om man tänker på ordens verkliga betydelse, som flera tycker att man skall göra, o jag håller med. Så, är det befolkningen som skall minskas, eller antalet människor? Enligt konspirationsteorin asså?

See User information
Quote:

ance skrev:

Tanken påverkar det du tänker på, du skickar till och med ut strålar av energi när du tänker på nåt eller någon.

Tanken skickar ut energi så att man t.ex. rör på ett finger när man vill det. Huruvida tanken skickar ut energi utanför kroppen är en kontroversielkl fråga, om så är fallet borde den energin gå att mäta. Inget har dock visat att så är fallet.

Quote:

ance skrev:

Texten påverkar också på sitt vis, samt att på paketet, så kommer du inte undan. Ditt undermedvetna suger in den, utan att du e mä så att säga..

Det är väl det som är tanken bakom det hela. Tex att tala om att rökning dödar.

Quote:

ance skrev:

Snus är också ett beroende.

Jag vet det. Det är dock inte lika farligt och det stör inte omgivningen på samma sätt som rökning.

Posted on: 2008/8/16 14:56

Anonym
Du skrev: Tanken skickar ut energi så att man t.ex. rör på ett finger när man vill det. Huruvida tanken skickar ut energi utanför kroppen är en kontroversielkl fråga, om så är fallet borde den energin gå att mäta. Inget har dock visat att så är fallet.

Det går att ta kort på energin som omringar en kropp. Samt att telepati är omöjligt utan den där kopplingen som du vill ha kort på.

Kirlian - extern

Det gäller samma sak med energin som tanken genererar, så fort man tar kort på, eller mäter rätt sorts frekvens, så finns den där. Vi upplever normalt sätt en kryptisk liten del av det hela som finns där. Vi ser näst intill ingenting med våra fysiska ögon. O jag förstår att det är svårt att tro på sånt som inte syns.

-------------------------------------------------------------------:

Du skrev: Det är väl det som är tanken bakom det hela. Tex att tala om att rökning dödar.

Jag skrev från början, text har viss effekt, på dig. + Kirlian = effekt på matrixen.

-------------------------------------------------------------------:

Afton!

See User information
Quote:

ance skrev:

Kirlian - extern

I den svenska artikeln står:
Quote:
Kirlianfotografering är en metod för att med hjälp av elektriska fält ta färgglada och fantasieggande bilder av elektriskt ledande föremål. Tekniken har hävdats kunna fånga människans aura på bild, men forskning har aldrig påvisat att det krävs något övernaturligt för att förklara bilderna. Alla elektriskt ledande föremål kommer att uppvisa fantasieggande auror, exempelvis plåtbitar, svampar blötta med saltvatten, etc.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kirlianfotografering
Wikipedia har artikeln under kategorin pseudovetenslap.

Posted on: 2008/8/16 15:41

Anonym
Kameran tar bilder på sånt vi inte ser! Man ser inte elen som spyr ur väggen, men det går att mäta samt ta kort på. Ja sa också att allt är energi, eftersom man kan ta kort på nåt som är utanför kroppen, så alstrar den någon form av energi, bevisligen. Värme är också energi.

Om man skall ta bilder på andra frekvenser så får man bygga en annan kamera. Själv tycker jag att det inte behövs någon bild på nåt jag känner, det räcker med ett bevis.

Kirlian tekniken lyckas ta kort på fälten som ändrar färg efter humör o känslostånd.

See User information
Quote:

KonstigTyp skrev:
Precis vad jag tror ochså varför skulle Rockefeller annars satsa flera miljoner på antirökkampanjer? Han vill ju minska världsbefolkningen med 90%.Jag tror att rökning har en positiv effekt som globala eliten vill motverka.

What!? Stämmer detta?
Isåfall är det ju genomskinligt!

Jag tror inte att rökning är 100% hälsosamt, tvärtom så tror jag att det är mestadels skräp man suger i sig. Men det skulle vara kul att veta exakt vad som finns i ciggen och hur det påverkar t.ex barium och annat som man andas in.
Tänk om det finns några ingridienser som påverkar dessa ämnena elle kanske bryter ner det?

Jag förstår också vad ance skriver, att man i princip blir vad man tänker och att eliten använder detta mot oss. Kanske gör de det för att det är så många rökare? De förvandlar alltså rökning till ett vapen.

Förväntar man sig att bli sjuk så blir man det mycket lättare. Detta vet jag att det fungerar, åtminstonde till viss del. Jag har inte stött på någon gräns än men jag får väl se om man kommer till en punkt där det inte längre går att kontrollera. Problemet är bara at om man förväntar sig att det finns en gräns, ja då kanske man skapar en?

Posted on: 2008/8/16 19:09

See User information
Snusa är inte hälsosamt överhuvudtaget. DEt ända bra är att det sänker/höjer(mer basiskt) ph värdet i munnen och motverkar karies. Men att det är hälsosamt är bara double think och PR ifrån tobaks bolagen framförallt swedish match. DEt är mindre skadligt än rökning dock.

Det e som reklam för smör som berättar att det är bra för hjärtat att äta smör.

Eller reklam för en bil som säjer att det är det säkraste stället du kan vara på.

Posted on: 2008/8/16 20:39

See User information
Japp har ochså hört det. Så varför inte nikotin istället för flour?

Posted on: 2008/8/16 21:57

Anonym
Nikotin är som sagt ett gift, har använts som insektsgift, för inte så länge sedan. O de funkade bra. De e nikotin i cig o snus. Nervändarna gillar det inte, som ett ex.

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper