vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 »

Re: Organiserad attack???

See User information
Gab:
"jag är diabetiker som sagt var, dvs naturmedel mot det dödar mig"

En fundering Gab, eftersom du är diabetiker...
Du bör ha kommit i kontakt med kosten LCHF, och kanske rentav fått reda på att väldigt många diabetiker, överviktiga m.fl. blivit hjälpta av denna kosten? Finns även de som säger att allergier och astma blivit mycket bättre eller rent av försvunnit pga LCHF...
Själv har jag inte diabetes, men det finns i släkten. Den personen tar inga mediciner mot sin diabetes, utan äter LCHF. Min egen far som också äter enligt LCHF har slutat ta sin kolestorolmedicin, och mår mycket bättre och har bra värden (bättre än MED medicinen!). Själv kör jag denna kost, och har på tre månader tappat 17 kilo, vilket är välbehövligt kan jag säga (har en hel del kvar innan målet är nått..), men märker även andra positiva effekter.
Nu är det så att "etablissemanget" med Livsmedelsverket, Claude Marcus m.fl. helt avfärdar denna kost, för att den innehåller mest fett. Dr Annika Dahlqvist fick sparken för att hon gav kostråd istället för läkemedel till sina diabetespatienter, men fick rätt från Socialstyrelsen.
De som säger sig kunna detta med kost, diet osv vill hellre låta folk operera sig än att de först testar LCHF. Makabert faktiskt...
Trots flera exempel, studier och personliga livsöden som berättar att kostråden idag är helt åt h-e, så ändras inte dessa. Varför? Kan det vara så att livsmedel- och läkemedelsindustrin trycker på för att detta INTE ska bli verklighet, eftersom de båda branscherna å ena sidan tjänar extrema pengar på att ge oss mat som gör oss sjuka, för att å andra sidan sedan ta ännu mer betalt för att göra oss friska?
Är det en konspirationsteori, eller är det verklighet?
Om det är en verklighet, är det då inte att se som en konspiration?
De kopplingar man säger finns mellan livsmedelsindustrin och Livsmedelsverket, är det hjärnspöken eller är det sant?

Lästips:
http://www.kostdoktorn.se/
http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika/

När du benat upp detta så kan vi ta oss an E-nummer, typ Aspartam...

Posted on: 2008/8/20 1:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
"
conan skrev:
Gab:
"jag är diabetiker som sagt var, dvs naturmedel mot det dödar mig"

En fundering Gab, eftersom du är diabetiker...
Du bör ha kommit i kontakt med kosten LCHF, och kanske rentav fått reda på att väldigt många diabetiker, överviktiga m.fl. blivit hjälpta av denna kosten? Finns även de som säger att allergier och astma blivit mycket bättre eller rent av försvunnit pga LCHF...
Själv har jag inte diabetes, men det finns i släkten. Den personen tar inga mediciner mot sin diabetes, utan äter LCHF. Min egen far som också äter enligt LCHF har slutat ta sin kolestorolmedicin, och mår mycket bättre och har bra värden (bättre än MED medicinen!). Själv kör jag denna kost, och har på tre månader tappat 17 kilo, vilket är välbehövligt kan jag säga (har en hel del kvar innan målet är nått..), men märker även andra positiva effekter."

Mycket kort svar (är på väg till jobb)

givetvis kan god kosthållning hjälpa diabetiker, men:

jag har diabetes typ ett, det är typ två som med rätt kost ibland kan klara sig utan insulin (eller "de mediciner som ökar insulinproduktionen), jag har typ ett dock, det finns absolut noll intern insulinproduktion hos mig (det finns alltså inget att förbättra!
(det är därför jag påpekar det är typ ett hela tiden, typ två finns det chans hos!)
Typ tvås insulinproducerande celler "räcker inte till" , men det går (ibland) att klara sig ändå genom att "tvinga" dom att jobba mera, och/eller äta mer kolhyddratkontrollerad kost.
Den kost du rekommenderar kan ev. klara typ två.... Problemet är att jag har "typ ett" som är den version som gör att insulinproducerande cellerna sedan länge i mitt fall dödats av mitt immunförsvar, jag har helt enkelt inga kvar, och ingen medicin eller kost får min kropp att producera nya (ungefär som att växa sig själv ett nytt hjärta, organet är dött, har inget som kan ersätta det, eller "arbeta hårdare!"

De sätt för mig som existerar för "bot" betyder att jag måste på något sätt ersätta mina stendöda celler i bukspottskörtel med nya,
Vissa har transplanterat en ny (med avstötningsproblem som inte är lättare att fixa än "vanlig" transplatation, abdra har försökt med bara de "langeranska öarna" som är de insulinproducerande cellernas namn, mindre avstötningsproblem, men det pågår även här hela tiden (liten not, mellan (enäggs)tvillingar fungerar det perfekt, men har tyvärr ingen dylik!
Man har prövat att "skydda" cellerna mot imunförsvaret med ett slags "filter", men det är långt kvar i forskning...
(när det väl fungerar kan ev. kosthållningen fungera, men det är omöjligt för mig nu, typ etts celler är helt enkelt stendöda, de går inte att "återuppliva"
När det kommer meddelanden om kostversioner som hittats för att bota diabetes, är det alltid för typ två (ok, det finns två till, men de är mikroskopiska i storlek jämfört med typ ett och två, så jag tar inte upp dom här eftersom det är ett jag har, och två som är nästan hela resten) inte för typ ett, typ två är mer relaterad som "vällevnadssjukdom" (inte endast, kan även bero på åldrande i vissa fall) och är alltså en nedtrappning av insulinproduktion (eller att man sätter i sig så mycket kolhydrater att kroppen inte hinner med) den drabbar näöstan alltid "äldre" människor, men de har insulinproduktion, om än otillräcklig!.
Typ ett är en immunförsvarsrelaterad sjukdom som nästan endast drabbar yngre (oftast i tonnåren), och totalt dödar all produktion av insulin efter en "smekmånadsperiod" i upp till ett år, jag har haft det i drygt 25, alla celler är sedan länge döda...

Tidningar gör sällan skillnad på typerna när de talar om kost som fungerar för "diabetiker", men det är en STOR skillnad...

Om jag någonsin får nya insulinproducerande celler på något sätt skall jag kolla upp metoden, men det är länge tills dess...

Posted on: 2008/8/20 5:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Ok Gab...
A. Dahlqvist skriver om din "typ" här:
http://blogg.passagen.se/dahlqvistann ... f%C3%B6r_typ_1_diabetiker

Du, och hon, kan ju detta betydligt bättre än mig, så det kan vara intressant för dig att läsa...

Sen, när tid finnes, svara gärna på om det är en konspiration (eller är det det bevislösa konsensusköret återigen som gäller?) som gör att Livsmedelsverket, dietister, professorer m.fl. vägrar kännas vid att fett är bra.
Om det inte är en form av konspiration, vad är det då isf?

Posted on: 2008/8/20 10:08

See User information
Quote:

conan skrev:
Ok Gab...
A. Dahlqvist skriver om din "typ" här:
http://blogg.passagen.se/dahlqvistann ... f%C3%B6r_typ_1_diabetiker

Du, och hon, kan ju detta betydligt bättre än mig, så det kan vara intressant för dig att läsa...

Sen, när tid finnes, svara gärna på om det är en konspiration (eller är det det bevislösa konsensusköret återigen som gäller?) som gör att Livsmedelsverket, dietister, professorer m.fl. vägrar kännas vid att fett är bra.
Om det inte är en form av konspiration, vad är det då isf?

Länken verkar inte fungera, får bara ett meddelande från passagen om att det är stängt den 14:e...

Posted on: 2008/8/20 11:20

See User information
För mig funkade länken finfint. kom upp en text om diabetes jag inte orkade läsa.

Posted on: 2008/8/20 11:28
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
Quote:

TeBe skrev:
Twoofer, tiden får väl utvisa vart du står och tycker.. Förhoppningsvis så är du inte lika förnekande och blind som zzzzzzzz på forumet, men som sagt tiden får utvisa..

Otroligt fegt svar av dig. Du hade bevisligen fel uppfattningom mig och ljög om hur jag betedde mig och sen vågar du inte be om ursäkt? Väldigt fegt

Posted on: 2008/8/20 11:31
/

See User information
Gab:
Länken funkade precis nu för mig med....

Posted on: 2008/8/20 16:05

See User information
Är själv ny här men till och med jag förstår att Gab. borde byta forum. Som han har jobbat sina 3-4 dagar han varit här, mest mot alternativmedicin och för ? Ja fan vet! Codex och WTO då, är han expert på dessa områden också?

Posted on: 2008/8/20 17:36

See User information
Quote:

eezy skrev:
Är själv ny här men till och med jag förstår att Gab. borde byta forum. Som han har jobbat sina 3-4 dagar han varit här, mest mot alternativmedicin och för ? Ja fan vet! Codex och WTO då, är han expert på dessa områden också?

Ett tydligt kännetecken för "högre utbildade" "experter" som t.ex Gab. och Zink är deras otroliga enfald byggd på åratals av indoktrinering på de "högre lärosätena" samt deras besserwiser- mentalitet och arrogans.

De är sååååå rädda för att deras verklighetsuppfattning ska rasa i hop som de byggt upp under dessa åratal av indoktrinering så de gör nästan allt för att försvara denna.

Som den gamla DN-journalisten, Arne Ruth sa vid en ögonblick av klarhet:

- De flesta mainstreamjournalister förnekar sin egen förnekelse av sanningen. ( Alltså: De vet att de ljuger för det mesta, men det kan de inte erkänna så de förnekar detta inför sig själva för att överhuvud taget kunna sova med gott samvete om nätterna. Min anmärkning.)

För skulle de börja se sakerna som de är så skulle det ju vara att erkänna att det mesta de studerat och arbetat för bygger på en lögn. Och VEM vill det????

Stolthet och Fåfänglighet är inte bara dödssynder de är starka drifter dessutom.

Posted on: 2008/8/20 17:49

Edited by bennybear on 2008/8/20 18:26:36

See User information
Lite ironiskt att du, bennybear, påpekar att vissa här är besserwissers medan du själv strålar med din "jag har sanningen, dom andra är idioter"-attityd.

Posted on: 2008/8/20 19:17
/

See User information
Quote:

Twoofer skrev:
Lite ironiskt att du, bennybear, påpekar att vissa här är besserwissers medan du själv strålar med din "jag har sanningen, dom andra är idioter"-attityd.

Jag vet att jag har lätt för att jaga upp mig ibland.

Men är det nå´t som jag är allergisk emot så är det när det kommer in några "bildade" typer som rapar upp en massa mainsteampropaganda och på alla sätt försöker göra sig märlvärdig och skryta med sina "högskolemeriter" och försöka skriva oss "konspirationstokar" på näsan, ÄVEN fast de inte ens studerat all den information som bl.a finns lagrat här på vaken under ett flertal år.

Som de sår får de skörda...

Jag får väl kalla mig en slags Karmapolis.

Är man så arrogant och enfaldig som bl.a Gab och Zink så kommer de även i fortsättningen få sin enfaldiga världsbild kastad tillbaka i nyllet.

Posted on: 2008/8/20 19:28

See User information
"Ett tydligt kännetecken för "högre utbildade" "experter" som t.ex Gab. och Zink är deras otroliga enfald byggd på åratals av indoktrinering på de "högre lärosätena" samt deras besserwiser- mantalitet och arrogans."

Du behöver inte hålla på förolämpa alla du äroense mot, och ditt hat mot högre utbildning säger mer om dig själv än något annat...

"De är sååååå rädda för att deras verklighetsuppfattning ska rasa i hop som de byggt upp under dessa åratal av indoktrinering så de gör nästan allt för att försvara denna."

Som att fråga varför alla överlevande efter förintelsen ljuger?
Visst, det måste vara"desperat" eftersom ingen vill svara på det (trots mycket försök)

"Som den gamla DN-journalisten, Arne Ruth sa vid en ögonblick av klarhet:"

Är inte honom, du talade om mig, försök förklara vad det är som är fel på mina frågor/påståenden, kan du dessutom undvika att sprida ditt svavelosande hat och förakt för kunskap vore det kul...

(hope springes ethernal)

Posted on: 2008/8/20 19:47

See User information
Quote:

Gab. skrev:
"Ett tydligt kännetecken för "högre utbildade" "experter" som t.ex Gab. och Zink är deras otroliga enfald byggd på åratals av indoktrinering på de "högre lärosätena" samt deras besserwiser- mantalitet och arrogans."

Du behöver inte hålla på förolämpa alla du äroense mot, och ditt hat mot högre utbildning säger mer om dig själv än något annat...

"De är sååååå rädda för att deras verklighetsuppfattning ska rasa i hop som de byggt upp under dessa åratal av indoktrinering så de gör nästan allt för att försvara denna."

Som att fråga varför alla överlevande efter förintelsen ljuger?
Visst, det måste vara"desperat" eftersom ingen vill svara på det (trots mycket försök)

"Som den gamla DN-journalisten, Arne Ruth sa vid en ögonblick av klarhet:"

Är inte honom, du talade om mig, försök förklara vad det är som är fel på mina frågor/påståenden, kan du dessutom undvika att sprida ditt svavelosande hat och förakt för kunskap vore det kul...

(hope springes ethernal)

OM du hade varit en SERIÖS sanningssökare så hade du försvarat Revisionistiska historikers rätt att få delta i den offentliga debatten OCH motarbetat de tankeförbud som finns idag som gör att dessa många ggr. riskerar åtal och Fängelse bara för att de har en avvikande åsikt om historiska förlopp under 2:a världskriget än vad segrarmakterna och dess lakejer i Judepressen har.

Men av detta har jag inte sett NÅGRA tecken på hos dig.

Är du för offentlig fri debatt?

Posted on: 2008/8/20 19:54

See User information
Vilka anser du vara ansvariga för skapandet av alla gifter, kemikalier, radioaktiva ämnen, krigsindustrin, det vansinniga utsugande internationella ekonomiska systemet m.m m.m m.m m.m m.m m.m m.m m.m m.m m.m .m.m m. .m.m som håller på att kasta mänskligheten in i en mörk tidsålder med enorm miljöförstöring, förgiftning av vatten och levande organismer, aleniation, hopplöshet och växande ekonomiska klyftor och krig som tydliga resultat runt omkring oss??

Är det de lågutbildade arbetarna och bönderna bland mänskligheten ELLER är det de "högutbildade" vetenskapsmännen och akademikerna som i dag sitter i maktens finrum??

Vilka är det som är ett hot emot livet?

Posted on: 2008/8/20 20:02

See User information
Quote:

bennybear skrev:
Vilka anser du vara ansvariga för skapandet av alla gifter, kemikalier, radioaktiva ämnen, krigsindustrin, det vansinniga utsugande internationella ekonomiska systemet m.m m.m m.m m.m m.m m.m m.m m.m m.m m.m .m.m m. .m.m som håller på att kasta mänskligheten in i en mörk tidsålder med enorm miljöförstöring, förgiftning av vatten och levande organismer, aleniation, hopplöshet och växande ekonomiska klyftor och krig som tydliga resultat runt omkring oss??

Är det de lågutbildade arbetarna och bönderna bland mänskligheten ELLER är det de "högutbildade" vetenskapsmännen och akademikerna som i dag sitter i maktens finrum??

Vilka är det som är ett hot emot livet?
Hälsa och fred är det farligaste som finns för de personer som styr oss.

Posted on: 2008/8/20 20:35

See User information
"OM du hade varit en SERIÖS sanningssökare så hade du försvarat Revisionistiska historikers rätt att få delta i den offentliga debatten "

Det är att de ljuger och vägrar svara på frågor jag är emot, inte att de är med, det försvarar jag givetvis, det är att de skall få uttala sig oemotsagda eller att man skall lägga svaren på osorterad liten plats jag ogillar...

"OCH motarbetat de tankeförbud som finns idag som gör att dessa många ggr. riskerar åtal och Fängelse bara för att de har"

Är helt för yttrandefrihet, sluta yla mot mig om det....

" en avvikande åsikt om historiska förlopp under 2:a världskriget än vad segrarmakterna och dess lakejer i Judepressen har."

Du menar lakejerna i den judiskhomosexuellanegroidzienskavetenskapsläkarpressen?

"Men av detta har jag inte sett NÅGRA tecken på hos dig.

Är du för offentlig fri debatt?"

Jodå, är helt för att rasister, neonassar, homofober, kvinnohatare, religiösa extremister, civilisationsmotståndare mm.
får uttala sig precis hur de vill (*), så snabbt sådana inte får skrika hur de vill så kommer de med maniska förföljelseuttalanden mot dom (de gör det iofs oftast bara om folk får uttala sig MOT dom också, men det är en annnan sak!)
När deras smutsvätt kommer fram i solljuset är det betydligt bättre än att man ignorerar deras dumheter....

(*) personliga förföljelser, uppvigling osv innanför normala lagar naturligen undantaget, det är heller inte täckt av tryckfrihet......

Posted on: 2008/8/21 10:26

Anonym
Funderar på hur många år det skall ta innan man slutar tvinga folk att svara på frågor?????

Alla säger väl det dom tycker, låt dom göra det när dom vill! De e väl inte fel att fråga vad någon tycker för visso, men bli förbannad på att den andre inte svarar?????? Mer NWO får man leta efter!

See User information
Till ance

När någon tex nämner "det var ingen utrotningsläger i ww2" och sedan vägrar svara på varför då alla överlevande "ljuger", (men matar på fullt med citat stulna ur nasseböcker, då blir jag lite småirriterad, antar att det beror på att jag tydligen är någotslags underjordisk NWO agent för det judiska etablisemanget ?

Posted on: 2008/8/21 11:53

Anonym
nr 1 som tog åt sig!

Anonym
Quote:
Brinna i helvetet

Metaforiskt som alltid, BB.
Den där Gab är ju här på denna planeten i denna samtiden just nu, eller hur. Då är han ju definitivt i helvetet precis som alla vi andra.

och

Quote:
"Det nya generalpuckot på vaken, Gab. verkar vara en av flera som den senaste tiden satsar heltid på att skriva evighetsinlägg a´la zink och zpz på VOFarnas uppdrag för att få nyvakna att åter falla in i Elitens fårskock igen.

Må de brinna i helvetet!"

Tack för din trevliga ton och intellektuella diskussionsförmåga, det är dokument som detta som verkligen övertygar genom att ägna sig åt ämnet och inte leta billiga poäng eller angripa personligen...

Att jag skrev mycket beror på att jag hade lite tid över och att det var mycket att kommentera (förintelseförnekelse, homohat, månlandningskonspirationer och hat mot kontroll på påstådd underbara läkemedel tex...)

""( Det kommer de få göra också på ett eller annat sätt om de inte snart illa kvickt börjar inse sitt fatala misstag när de hela tiden försvarar Satanistelitens alla jävelskap som de serverar oss genom den förljugna läkemedelsindustrin, massmedierna, Politiken, ekonomin m.m m.m )"

Någon annan som gjort likNnande observationer??"

Jovisst har man det, men jag tycker det är viktigt att hålla diskussioner på en nivå utan personangrepp och pajkastning. Och de gör nytta genom att komma med motargument som gör att man måste tänka igenom sina teorier."

Exakt min åsikt också, det spelar ingen roll om du älskar, hatar eller inte bryr dig om mig som person, kom med intelligent kritik mot vad jag säger istället för personangrepp är du snäll (för att inte tala om, du blir mer värd att lyssna på, även av andra!)

"Fast man kan ju undra vad de gör här egentligen. Är de oroliga för oss och vill att vi fångas in i fårskocken igen? De behöver ju knappast försvara de offentliga myterna, det har de ju hela statsapparaten och media som gör åt dem. Om man inte ens inser att 9/11 var ett inside job så finns det ju knappast något hopp om att förstå konspirationen i ett större perspektiv."

Du, jag är inte med i någon konspiration (har dock sagt vara med i medicinska maffian (eftersom jag anser att testning av produkter för att se om dom fungerar, respektive förkastning av icke-fungerande preparat, samt att jag är lite partisk mot "förbjud all medicin och läkarvård eftersom vi hade det mycket bättre under medeltiden och i länder som inte har sjukvård (jag är diabetiker som sagt var, dvs naturmedel mot det dödar mig, samt att jag har en HIV-positiv vän som hade AIDS) respektive med i någonslags "MIB-maffia", och naturligtvis den diaboliska judiska konspirationen, samt den fruktade homokonspirationen och de onda "evilutionisterna"...). Men jag uppskattar kritik som är seriös (exempelvis sådant från förintelseförnekare, evolutionsförnekare, homofober eller månlandningskonspirationer som INTE är motbevisbara med fem minuters (OK, 2minuters) kontroll de borde gjort själva!). Innan man är helsåld på en idee (förbjud alla mediciner/sjukvård, testning är för veklingar, förintelsen inträffade aldrig osv.) är det bra om man i alla fall kollar upp kritiken mot ens kritik först (och kritiken mot den om den existerar osv.)

(om 9/11)
Om det var mig så hade jag som sagt var två bra argument att det inte var Bush...

1. Det fungerade

2. Det krävde planering
----
Skämt å sido, jag tror inte Bush låg bakom, däremot var det en kriminell nonchalans av underrättelserapporter från hans sida, och hans kompetens är helt enkelt inte tillräckligt hög...
(se klantet i Irak, Afghanistan mm.) Diaboliska konspirationer kräver oftast lite mer kompetens....
De konspirationer de sysslat med är direkt talanglösa...

De bevis på konspiration med wtc jag sett är inte direkt övertygande, men jag har inte påstått jag är expert på detta, min specialitet är rymd, teknik, naturvetenskap och jag har även skapliga kunskaper i medicin och sexuella jämlikhetsfrågor, så jag håller mig till dessa i praktiskt taget alla fall, jag uppskattar kritik, men det är även bra om folk svarar på mina frågor (se påstått "ljugande" offer för utrotningen i ww2 mm.)

Gab får alldeles uppenbart ingen ersättning av någon för denna typ av inlägg som jag uppfattar är typiskt missionerande av de principer som dagens västerländska samhällsmodell är uppbyggd.
Det sker av fri vilja. Jag har sett det förut, många gånger. Helt genialt, visst är det.

Gab är ännu en av de som är garanterade en plats i Den Nya Världsordningen. Sköt dina kort väl så kanske du får toppjobb i sanningsministeriet och inte behöver utföra någon smutsigare sysla såsom lägervakt t ex

Anonym
Gab, över 100 inlägg på 5 dar???

Ere på accord?

See User information
Jag hade 140 eller nått på 4 dagar :)

Posted on: 2008/8/23 12:44
/

Anonym
Och folk klagar på mig...

See User information
Quote:

ance skrev:
Gab, över 100 inlägg på 5 dar???

Ere på accord?

Visst, <mörk bakgrundsmusik och aluminiumfoliehattar på>
Tror du man har timlön i den internationella zionistisknegroidzienskahomosexuellaevolutionistiskateistiskaläkre/ateistcivilisationsmotverkande organisationen?

Posted on: 2008/8/23 14:49

« 1 2 (3) 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper